Канон святым великомученику Мине Котуанскому (Фригийскому), мученикам Виктору, Стефаниде и Викентию Августопольскому (Сарогосскому)

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 24 ноября (11 ноября ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Ли́цы изра́ильтестии, невла́жными стопа́ми по́нт Чермны́й и вла́жную глубину́ прогна́вше, вса́дники триста́ты враги́ ви́дяще в не́й погруже́ны, с весе́лием поя́ху: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Лю́дие свяще́ннии с Моисе́ем сла́вным и с Мариа́м, жено́ю му́дрою и проро́чицею, не глубину́ Чермну́ю, но ны́не Ми́ны страда́льца проходя́ще мо́ре по́двиг сла́вно, пое́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Я́ростию преще́ния и ре́вностию гне́ва дыша́ свирепогуби́тель и беззако́нный мучи́тель, я́ко Христо́в во́ин, предста́ти изво́лил еси́, Ми́но, благоче́стия побо́рниче. Ему́же и свети́льник яви́лся еси́, взыва́я: пое́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Егда́ возвы́шуся, привлеку́ земны́я, Ты́, Христе́, проре́кл еси́, де́лом же соверши́л еси́, му́ченическия чи́ны и лю́ди от коне́ц призва́в, в ра́дости пою́щия: пое́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: Же́зл Ааро́нов прозя́бший, и́же от Иессе́я прообразова́ше возра́стший ко́рень Тя́, Де́во, нетле́нный цве́т ми́ру возсия́вшую, Бо́га воплоще́нна. Его́же о на́с, Богоро́дице, моли́, при́сно прибега́ющих к Тебе́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Гони́мь прему́дрыми твои́ми словесы́, мучи́тель тя́ ураня́ет неща́дно суро́выми жи́лами говя́жиими, мне́в си́ми преклони́ти тя́, му́чениче непобеди́ме.

Взира́я очесы́ у́мными ко Го́споду, плотски́я неудобосте́рпныя му́к тя́жести претерпе́л еси́ нра́вом до́блественнейшим, достосла́вне.

Не убоя́вся муче́ний зело́ боле́зненных, дыша́ ре́вностию боже́ственною, к подвиго́м отлучи́лся еси́, зовы́й: неи́щемь, приидо́х самозва́н.

Богоро́дичен: От а́довых мя́ вра́т из Тебе́ Воплоще́йся возведе́, дре́ва вку́сом лука́вым умерщвле́ннаго, Всенепоро́чная, сме́рть во́льную прие́мый.

Седа́лен, гла́с 8.

И́же пре́жде неве́дения тмо́ю лю́тою, богому́дре му́чениче Ми́но, одержи́мый Еги́пет возсия́ тя, свети́льника всеми́рна, безбо́жия но́щь кре́пко отгоня́ща заря́ми, блаже́нне, боже́ственных по́двиг твои́х. Те́м, светоно́сный и честны́й тво́й де́нь све́тло пра́зднующе, приле́жно зове́м ти́: страда́льцев удобре́ние, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Боже́ственная ски́ния была́ еси́ Сло́ва, еди́на Пречи́стая Девома́ти, чистото́ю а́нгелы превозше́дшая, па́че все́х мене́ пе́рсть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми, очи́сти моли́тв Твои́х боже́ственными вода́ми, подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница, Сло́ва нетле́нная Девома́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ безболе́зненно Прозя́бшаго, матероле́пно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Кропле́нием твои́х крове́й погасо́ша у́глие многобо́жия, по́лк же де́монский погрузи́ся, Христо́ва же напои́ся Це́рковь, страстоте́рпче всеблаже́нне Ми́но, хва́лящи тя́.

И́же на дре́ве пове́шением образу́еши стра́сть, Кресто́м зми́я, му́чениче, го́рькаго умертви́вша, строга́ния терпи́ши, хода́тайствующия тебе́ наслажде́ние, и́же на небесе́х до́блественнейше.

Па́че естества́ боле́зни, страда́льче, искуше́ние прия́л еси́, и боже́ственное раче́ние, твое́ удержа́вши естество́, забве́ние прия́ти творя́ше, поуща́я тя́ простира́тися к ра́нам, веселя́щася.

Богоро́дичен: Воплоще́нна неизрече́нно, Бо́га родила́ еси́, от Твои́х крове́й до́м Себе́ созда́вшаго, во дву́х существа́х и хоте́ниих зна́емаго боголе́пно, Неискусобра́чная.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Свиде́тельства облиста́в све́тлыми луча́ми, омрачи́в те́мное безбо́жие, всему́дре, просвети́л еси́ ве́рных исполне́ния, воспева́ющих тя́, всехва́льне.

Исчезе́ вся́кое примышле́ние враго́в кре́пким твои́м терпе́нием, ни гла́д бо, ни ра́ны, ни опале́ние, ни трезу́бец озлобле́ние твоего́ усе́рдия помрачи́ша.

Ве́рою огра́ждся, я́ко со́лнце луча́ми, в пусты́ню всели́лся еси́ и гра́ды вся́ просвети́л еси́, пропове́дая Христа́, Сы́на Бо́жия, в пло́ти прише́дшаго, сла́вне.

Богоро́дичен: Новотвори́т истле́вша мя́, ражда́емый из Тебе́ па́че естества́ Изба́витель, дре́вния мя́ кля́твы свобожда́я, Богома́ти Чи́стая, Его́же моли́ спасти́ мя.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Безболе́знен пребыва́еши, огне́м изнуря́емь и власяны́ми претира́емь я́звы ру́бищи: Боже́ственная бо благода́ть, спрису́тствующи, Ми́но, укрепля́ше.

Предстои́ши пред суди́щи мучи́телей, суди́мь, и, ле́сть облича́я, Ми́но всеприснопа́мятне, тебе́ сама́го сто́лп благоче́стия ве́рным подая́.

По́ты твои́х боре́ний ле́сть изсуши́л еси́ и́дольскую, тебе́ сама́го хра́м созда́л еси́ Честны́я Тро́ицы, страстоте́рпче Ми́но досточу́дне.

Богоро́дичен: Уврачи́ неисце́льныя стра́сти, Всенепоро́чная, души́ моея́, бы́лием Твоея́ бла́гости, блага́го Спа́са Христа́ су́щим в ми́ре ро́ждшая.

Конда́к, гла́с 4.

Во́инства исхити́ привре́меннаго и нетле́ннаго показа́ тя небе́снаго о́бщника, страстоте́рпче Ми́но, Христо́с, Бо́г на́ш, И́же му́чеников нетле́нный вене́ц.

И́кос:

Вели́каго хода́тай на́м е́сть весе́лия па́мять му́чеников, на стра́сти му́жество и побе́ду на враги́ показу́ющи в све́тлем и ра́достнем испове́дании благода́ти. Прииди́те у́бо в не́й, празднолю́бцы вси́, и возвесели́мся, вре́мя на́шего весе́лия лу́чшее и пребыва́ющее, Ми́ны страда́льца па́мять соверша́юще и прие́млюще страсте́й разреше́ния да́р: сего́ же да́тель Христо́с Бо́г е́сть, му́чеников нетле́нный вене́ц.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Совле́кл еси́ ра́нами ты́ ко́жныя ри́зы греха́ и во одея́ние оде́ялся еси́, не ктому́ обветша́ние прие́млющее, блаже́нне, е́же истка́ благода́ть я́вльшися.

Разжже́нием честны́х, му́чениче, и кре́пких твои́х по́двиг терно́вное и лука́вое безбо́жие пепели́тся, крове́й же тече́ньми погаша́ется неве́дения возвы́шенный пла́мень, всеблаже́нне.

Име́яй оби́льныя да́ры, и чудоде́йствия источа́еши честны́й тво́й пра́здник соверша́ющим, Ми́но досточу́дне, и соде́йствуеши пою́щим: Бо́же оте́ц, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Благослове́н Пло́д благослове́ннаго Твоего́ чре́ва, Его́же благословя́т небе́сныя си́лы и земны́х собра́ния, И́же на́с изба́вивый кля́твы дре́вния, Благослове́нная.

Богоро́дичен: Се́ ны́не испо́лнися Дави́да боже́ственнаго боже́ственное прорече́ние: мо́лятся и́стинно Твоему́ лицу́, Богороди́тельнице Чи́стая, иму́щии бога́тство благода́ти ны́не, благословя́ще Бо́га оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Вене́чник, Ми́но, яви́лся еси́, враги́ Креста́ Го́спода твоего́, низложи́в у́бо, посрами́л еси́ и вопия́л еси́, всеблаже́нне: вся́ дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ди́вна творя́ Бо́г в па́мяти твое́й, источа́я на́м мощми́ твои́ми душе́вная исцеле́ния и теле́сная, вопию́щим: вся́ дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Прине́сл еси́ Бо́гу служе́ние твое́ и на земли́, преклони́в главу́ твою́, мече́м прия́л еси́ отсече́ние, му́чениче, зовы́й: вся́ дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Я́ко багряни́цею и ви́ссом, кро́вию ва́шею Це́рковь украша́ется дне́сь, Ми́но, и Ви́кторе, и Вике́нтие, вопию́щи: вся́ дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Де́вствует чре́во и ро́ждши Сы́на, Его́же без се́мене от Свята́го Ду́ха зача́т, Бо́га неопи́санна, в пло́ть обле́кшася, Отцу́ собезнача́льна Сло́ва. Его́же вся́ дела́, я́ко Го́спода, пою́т и превозно́сят во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Возлюби́л еси́ па́че не ме́ньше, не́жели возлю́блен бы́л еси́, страстоте́рпче, возлю́бленную твою́ ду́шу предложи́в рачи́телю твоему́, Христу́, с Собо́ю просла́вльшему свиде́тельство твое́, приснопа́мятне.

Све́щник, све́том трисо́лнечным вжига́емь, му́чеников яви́ся тричи́сленная еди́ница, Ми́на, и Ви́ктор же, и Вике́нтий, ве́рных просвеща́ющий и мра́к де́монский отгоня́ющии.

Приими́ хвалу́, я́ко до́лг, от усе́рдия исходя́щу, превосходя́ща тя́, Ми́но, на́ших слове́с у́бо все́м, и возда́ждь безчи́сленно от сокро́вищ твои́х дарова́ния.

Богоро́дичен: Досто́йно Тя́ вси́, Ма́терь Царя́ и Влады́ки, дре́вле у́бо проро́цы хваля́ху, ны́не же апо́столи и му́ченицы, с на́ми сла́вяще, Тя́, Богоро́дицу, велича́ют.

Свети́лен.

Небеса́ зве́зды украша́ют, Иису́се, Це́рковь же Ми́на, и Ви́ктор, и Вике́нтий украша́ют и Стефани́да, и́хже ра́ди побе́ды на проти́вныя на́м да́руй.

Богоро́дичен: Вси́ ве́рнии Хода́таицу Тя́ к Ро́ждшемуся из Тебе́ ны́не предлага́ют, Всечи́стая, мы́ же мно́жае, и́же сраспина́емии Тому́. Те́м не преста́й, Де́во, за ны́ моли́тися.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ли́цы і҆и҃льтестїи невла́жными стопа́ми по́нтъ чермны́й, и҆ вла́жнꙋю глꙋбинꙋ̀ прогна́вше, вса́дники трїста́ты врагѝ ви́дѧще, въ не́й погрꙋжє́ны, съ весе́лїемъ поѧ́хꙋ: пои́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Лю́дїе свѧще́ннїи съ мѡѷсе́емъ сла́внымъ, и҆ съ марїа́мъ, жено́ю мꙋ́дрою и҆ прⷪ҇ро́чицею, не глꙋбинꙋ̀ чермнꙋ́ю, но ны́нѣ, ми́ны страда́льца проходѧ́ще мо́ре пѡ́двигъ сла́внѡ, пое́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Ꙗ҆́ростїю преще́нїѧ и҆ ре́вностїю гнѣ́ва дыша̀, свирѣпогꙋби́тель и҆ беззако́нный мꙋчи́тель, ꙗ҆́кѡ хрⷭ҇то́въ во́инъ предста́ти и҆зво́лилъ є҆сѝ, ми́но, благоче́стїѧ побо́рниче. є҆мꙋ́же и҆ свѣти́льникъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, взыва́ѧ: пое́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Є҆гда̀ возвы́шꙋсѧ, привлекꙋ̀ земны̑ѧ, ты̀, хрⷭ҇тѐ, проре́клъ є҆сѝ, дѣ́ломъ же соверши́лъ є҆сѝ, мꙋ́ченичєскїѧ чи́ны и҆ лю́ди ѿ конє́цъ призва́въ, въ ра́дости пою́щыѧ: пое́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Бг҃оро́диченъ: Же́злъ а҆арѡ́новъ прозѧ́бшїй, и҆́же ѿ і҆ессе́а проѡбразова́ше возра́стшїй ко́рень тѧ̀, дв҃о, нетлѣ́нный цвѣ́тъ мі́рꙋ возсїѧ́вшꙋю бг҃а воплоще́нна. є҆го́же ѡ҆ на́съ, бцⷣе, молѝ при́снѡ прибѣга́ющихъ къ тебѣ̀.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Не мꙋ́дростїю, и҆ си́лою, и҆ бога́тствомъ хва́лимсѧ, но тобо́ю, ѻ҆́ч҃ею ѵ҆поста́сною мꙋ́дростїю, хрⷭ҇тѐ. нѣ́сть бо свѧ́тъ, па́че тебє̀, человѣколю́бче.

Гони́мь премꙋ́дрыми твои́ми словєсы̀ мꙋчи́тель, тѧ̀ ᲂу҆ранѧ́етъ неща́днѡ сꙋро́выми жи́лами говѧ́жїими, мнѣ́въ си́ми преклони́ти тѧ̀, мч҃ниче непобѣди́ме.

Взира́ѧ ѻ҆чєсы̀ ᲂу҆́мными ко гдⷭ҇ꙋ, плотскі̑ѧ неꙋдобостє́рпныѧ мꙋ́къ тѧ́жєсти претерпѣ́лъ є҆сѝ, нра́вомъ до́блественнѣйшимъ, достосла́вне.

Не ᲂу҆боѧ́всѧ мꙋче́нїй ѕѣлѡ̀ болѣ́зненныхъ, дыша̀ ре́вностїю бжⷭ҇твенною, къ подвигѡ́мъ ѿлꙋчи́лсѧ є҆сѝ, зовы́й: неи́щемь прїидо́хъ самозва́нъ.

Бг҃оро́диченъ: Ѿ а҆́довыхъ мѧ̀ вра́тъ и҆зъ тебє̀ воплоще́йсѧ возведѐ, дре́ва вкꙋ́сомъ лꙋка́вымъ ᲂу҆мерщвле́ннаго, всенепоро́чнаѧ, сме́рть во́льнꙋю прїе́мый.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

И҆́же пре́жде невѣ́дѣнїѧ тмо́ю лю́тою, бг҃омꙋ́дре мч҃ниче ми́но, ѡ҆держи́мый є҆гѵ́петъ возсїѧ́ тѧ свѣти́льника всемі́рна, безбо́жїѧ но́щь крѣ́пкѡ ѿгонѧ́ща зарѧ́ми, блаже́нне, бжⷭ҇твенныхъ пѡ́двигъ твои́хъ. тѣ́мъ свѣтоно́сный и҆ честны́й тво́й де́нь свѣ́тлѡ пра́зднꙋюще, прилѣ́жнѡ зове́мъ тѝ: страда́льцєвъ ᲂу҆добре́нїе, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе пода́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннаѧ ски́нїа была̀ є҆сѝ сло́ва, є҆ди́на пречⷭ҇таѧ дв҃омт҃и, чистото́ю а҆́гг҃лы превозше́дшаѧ, па́че всѣ́хъ менѐ пе́рсть бы́вша, ѡ҆скверне́на плотски́ми прегрѣше́ньми, ѡ҆чи́сти моли́твъ твои́хъ бжⷭ҇твенными вода́ми, подаю́щи, чⷭ҇таѧ, ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃омт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена и҆зъ неѧ̀ безболѣ́зненнѡ прозѧ́бшаго, мт҃ролѣ́пнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Кропле́нїемъ твои́хъ крове́й погасо́ша ᲂу҆́глїе многобо́жїѧ, по́лкъ же де́мѡнскїй погрꙋзи́сѧ, хрⷭ҇то́ва же напои́сѧ цр҃ковь, страстоте́рпче всебл҃же́нне ми́но, хва́лѧщи тѧ̀.

И҆́же на дре́вѣ повѣ́шенїемъ ѡ҆бразꙋ́еши стра́сть крⷭ҇то́мъ ѕмі́а, мч҃ниче, го́рькаго ᲂу҆мертви́вша, строга̑нїѧ терпи́ши, хода́тайствꙋющыѧ тебѣ̀ наслажде́нїе, и҆́же на небесѣ́хъ, до́блественнѣйше.

Па́че є҆стества̀ болѣ́зни, страда́льче, и҆скꙋше́нїе прїѧ́лъ є҆сѝ, и҆ бжⷭ҇твенное раче́нїе, твоѐ ᲂу҆держа́вши є҆стество̀, забве́нїе прїѧ́ти творѧ́ше, поꙋща́ѧ тѧ̀ простира́тисѧ къ ра́намъ, веселѧ́щасѧ.

Бг҃оро́диченъ: Воплоще́нна неизрече́ннѡ бг҃а родила̀ є҆сѝ, ѿ твои́хъ крове́й до́мъ себѐ созда́вшаго, во двꙋ́хъ сꙋщества́хъ и҆ хотѣ́нїихъ зна́емаго бг҃олѣ́пнѡ, неискꙋсобра́чнаѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Нечести́вїи не ᲂу҆́зрѧтъ сла́вы твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ. но мы́ тѧ, є҆диноро́дне, ѻ҆ч҃ескїѧ сла́вы сїѧ́нїе бжⷭ҇тва̀, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, воспѣва́емъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Свидѣ́тельства ѡ҆блиста́въ свѣ́тлыми лꙋча́ми, ѡ҆мрачи́въ те́мное безбо́жїе, всемꙋ́дре, просвѣти́лъ є҆сѝ вѣ́рныхъ и҆сполнє́нїѧ, воспѣва́ющихъ тѧ̀, всехва́льне.

И҆счезѐ всѧ́кое примышле́нїе врагѡ́въ крѣ́пкимъ твои́мъ терпѣ́нїемъ: ни гла́дъ бо, ни ра̑ны, ни ѡ҆пале́нїе, ни трезꙋ́бєцъ ѡ҆ѕлобле́нїе твоегѡ̀ ᲂу҆се́рдїѧ помрачи́ша.

Вѣ́рою ѡ҆гра́ждсѧ, ꙗ҆́кѡ со́лнце лꙋча́ми, въ пꙋсты́ню всели́лсѧ є҆сѝ, и҆ гра́ды всѧ̑ просвѣти́лъ є҆сѝ, проповѣ́даѧ хрⷭ҇та̀, сн҃а бж҃їѧ, въ пло́ти прише́дшаго, сла́вне.

Бг҃оро́диченъ: Новотвори́тъ и҆стлѣ́вша мѧ̀ ражда́емый и҆зъ тебє̀ па́че є҆стества̀ и҆зба́витель, дре́внїѧ мѧ̀ клѧ́твы свобожда́ѧ, бг҃ома́ти чⷭ҇таѧ: є҆го́же молѝ спасти́ мѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Прїидо́хъ во глꙋбины̑ морскі̑ѧ, и҆ потопи́ла мѧ̀ є҆́сть бꙋ́рѧ мно́гихъ грѣхѡ́въ: но, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ, и҆зъ глꙋбины̀ возведѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Безболѣ́зненъ пребыва́еши, ѻ҆гне́мъ и҆знꙋрѧ́емь, и҆ власѧны́ми претира́емь ꙗ҆́звы рꙋ́бищи, бжⷭ҇твеннаѧ бо бл҃года́ть сприсꙋ́тствꙋющи, ми́но, ᲂу҆крѣплѧ́ше.

Предстои́ши предъ сꙋди́щи мꙋчи́телей сꙋди́мь, и҆ ле́сть ѡ҆блича́ѧ, ми́но всеприснопа́мѧтне, тебѐ сама́го сто́лпъ благоче́стїѧ вѣ̑рнымъ подаѧ̀.

Пѡ́ты твои́хъ боре́нїй ле́сть и҆зсꙋши́лъ є҆сѝ і҆́дѡльскꙋю, тебѐ сама́го хра́мъ созда́лъ є҆сѝ чⷭ҇тны́ѧ трⷪ҇цы, страстоте́рпче ми́но досточꙋ́дне.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆врачѝ неисцѣ̑льныѧ стра̑сти, всенепоро́чнаѧ, дꙋшѝ моеѧ̀, бы́лїемъ твоеѧ̀ бл҃гости, бл҃га́го сп҃са хрⷭ҇та̀ сꙋ́щымъ въ мі́рѣ ро́ждшаѧ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Во́инства и҆схитѝ привре́меннагѡ, и҆ нетлѣ́ннагѡ показа́ тѧ нбⷭ҇нагѡ ѻ҆́бщника, страстоте́рпче ми́но, хрⷭ҇то́съ бг҃ъ на́шъ, и҆́же мꙋ́ченикѡвъ нетлѣ́нный вѣне́цъ.

І҆́косъ:

Вели́кагѡ хода́тай на́мъ є҆́сть весе́лїѧ па́мѧть мꙋ́ченикѡвъ, на стра̑сти мꙋ́жество, и҆ побѣ́дꙋ на врагѝ показꙋ́ющи, въ свѣ́тлѣмъ и҆ ра́достнѣмъ и҆сповѣ́данїи бл҃года́ти. прїиди́те, ᲂу҆́бѡ въ не́й празднолю́бцы всѝ, и҆ возвесели́мсѧ, вре́мѧ на́шегѡ весе́лїѧ лꙋ́чшее и҆ пребыва́ющее, ми́ны страда́льца па́мѧть соверша́юще, и҆ прїе́млюще страсте́й разрѣше́нїѧ да́ръ: сегѡ́ же да́тель хрⷭ҇то́съ бг҃ъ є҆́сть, мꙋ́ченикѡвъ нетлѣ́нный вѣне́цъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа̑мскїѧ твоѧ̑ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Совле́клъ є҆сѝ ра́нами ты̀ кѡ́жныѧ ри̑зы грѣха̀, и҆ во ѡ҆дѣѧ́нїе ѡ҆дѣ́ѧлсѧ є҆сѝ, не ктомꙋ̀ ѡ҆бветша́нїе прїе́млющее, блаже́нне, є҆́же и҆стка̀ благода́ть, ꙗ҆́вльшисѧ.

Разжже́нїемъ честны́хъ, мꙋ́чениче, и҆ крѣ́пкихъ твои́хъ пѡ́двигъ, терно́вное и҆ лꙋка́вое безбо́жїе пепели́тсѧ: крове́й же тече́ньми погаша́етсѧ невѣ́дѣнїѧ возвы́шенный пла́мень, всебл҃же́нне.

И҆мѣ́ѧй ѻ҆би̑льныѧ да́ры, и҆ чꙋдодѣ̑йствїѧ и҆сточа́еши, честны́й тво́й пра́здникъ соверша́ющымъ, ми́но досточꙋ́дне, и҆ содѣ́йствꙋеши пою́щымъ: бж҃е ѻ҆тє́цъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Бл҃гослове́нъ пло́дъ бл҃гослове́ннагѡ твоегѡ̀ чре́ва, є҆го́же благословѧ́тъ нбⷭ҇ныѧ си̑лы, и҆ земны́хъ собра̑нїѧ, и҆́же на́съ и҆зба́вивый клѧ́твы дре́внїѧ, бл҃гослове́ннаѧ.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ ны́нѣ и҆спо́лнисѧ дв҃да бжⷭ҇твеннагѡ бжⷭ҇твенное прорече́нїе: мо́лѧтсѧ и҆́стиннѡ твоемꙋ̀ лицꙋ̀, бг҃ороди́тельнице чⷭ҇таѧ, и҆мꙋ́щїи бога́тство благода́ти ны́нѣ, бл҃гословѧ́ще бг҃а ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зба́вителю всѣ́хъ всеси́льне, посредѣ̀ пла́мене бл҃гоче́ствовавшыѧ, снизше́дъ, ѡ҆роси́лъ є҆сѝ, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ пѣ́ти: всѧ̑ дѣла̀ бл҃гослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Вѣне́чникъ, ми́но, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, врагѝ крⷭ҇та̀ гдⷭ҇а твоегѡ̀, низложи́въ ᲂу҆́бѡ, посрами́лъ є҆сѝ, и҆ вопїѧ́лъ є҆сѝ, всеблаже́нне: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Ди̑вна творѧ̀ бг҃ъ въ па́мѧти твое́й, и҆сточа́ѧ на́мъ мощмѝ твои́ми дꙋшє́внаѧ и҆сцѣлє́нїѧ и҆ тѣлє́снаѧ, вопїю́щымъ: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Прине́слъ є҆сѝ бг҃ꙋ слꙋже́нїе твоѐ, и҆ на землѝ преклони́въ главꙋ̀ твою̀, мече́мъ прїѧ́лъ є҆сѝ ѿсѣче́нїе, мч҃ниче, зовы́й: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Ꙗ҆́кѡ багрѧни́цею и҆ вѵ́ссомъ, кро́вїю ва́шею цр҃ковь ᲂу҆краша́етсѧ дне́сь, ми́но, и҆ ві́кторе, и҆ вїке́нтїе, вопїю́щи: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Дѣ́вствꙋетъ чре́во и҆ ро́ждши сн҃а, є҆го́же безъ сѣ́мене ѿ ст҃а́гѡ дх҃а зача́тъ, бг҃а неѡпи́санна, въ пло́ть ѡ҆бле́кшасѧ, ѻ҆ц҃ꙋ̀ собезнача́льна сло́ва. є҆го́же всѧ̑ дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, пою́тъ и҆ превозно́сѧтъ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Возлюби́лъ є҆сѝ па́че не ме́ньше, не́жели возлю́бленъ бы́лъ є҆сѝ, страстоте́рпче, возлю́бленнꙋю твою̀ дꙋ́шꙋ предложи́въ рачи́телю твоемꙋ̀ хрⷭ҇тꙋ̀, съ собо́ю просла́вльшемꙋ свидѣ́тельство твоѐ, приснопа́мѧтне.

Свѣ́щникъ, свѣ́томъ трисо́лнечнымъ вжига́емь, мꙋ́ченикѡвъ ꙗ҆ви́сѧ тричи́сленнаѧ є҆ди́ница, ми́на, и҆ ві́кторъ же, и҆ вїке́нтїй, вѣ́рныхъ просвѣща́ющїй, и҆ мра́къ де́мѡнскїй ѿгонѧ́ющїи.

Прїимѝ хвалꙋ̀, ꙗ҆́кѡ до́лгъ, ѿ ᲂу҆се́рдїѧ и҆сходѧ́щꙋ, превосходѧ́ща тѧ̀, ми́но, на́шихъ слове́съ ᲂу҆́бѡ всѣ́мъ, и҆ возда́ждь безчи́сленнѡ ѿ сокро́вищъ твои́хъ дарова̑нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Досто́йнѡ тѧ̀ всѝ мт҃рь цр҃ѧ̀ и҆ влⷣки дре́вле ᲂу҆́бѡ прⷪ҇ро́цы хвалѧ́хꙋ: ны́нѣ же а҆пⷭ҇ли и҆ мч҃ницы съ на́ми сла́вѧще тѧ̀ бцⷣꙋ велича́ютъ.

Свѣти́ленъ.

Нб҃са̀ ѕвѣ́зды ᲂу҆краша́ютъ, і҆и҃се: цр҃ковь же ми́на и҆ ві́кторъ и҆ вїке́нтїй ᲂу҆краша́ютъ, и҆ стефані́да, и҆́хже ра́ди побѣ̑ды на проти̑вныѧ на́мъ да́рꙋй.

Бг҃оро́диченъ: Всѝ вѣ́рнїи хода́таицꙋ тѧ̀ къ ро́ждшемꙋсѧ и҆зъ тебє̀ ны́нѣ предлага́ютъ, всечⷭ҇таѧ, мы́ же мно́жае и҆̀же сраспина́емїи томꙋ̀. тѣ́мъ не преста́й, дв҃о, за ны̀ моли́тисѧ.

Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник Ми­на, ро­дом егип­тя­нин, был во­и­ном и слу­жил в го­ро­де Ко­туане под на­ча­лом цен­ту­ри­о­на Фир­ми­ли­а­на во вре­мя цар­ство­ва­ния им­пе­ра­то­ров Дио­кли­ти­а­на и Мак­си­ми­а­на (284–305). Ко­гда со­пра­ви­те­ли на­ча­ли же­сто­чай­шее в ис­то­рии го­не­ние на хри­сти­ан, свя­той не по­же­лал слу­жить го­ни­те­лям и, оста­вив служ­бу, уда­лил­ся в го­ры, где под­ви­зал­ся в по­сте и мо­лит­ве. Од­на­жды во вре­мя язы­че­ско­го празд­ни­ка свя­той при­шел в го­род, в ко­то­ром рань­ше слу­жил. В раз­гар празд­нич­ных иг­рищ, смот­реть ко­то­рые со­шел­ся весь го­род, раз­дал­ся об­ли­ча­ю­щий го­лос угод­ни­ка Бо­жия, про­по­ве­до­вав­ше­го ве­ру во Хри­ста, Спа­си­те­ля ми­ра.

Пе­ред су­дом пра­ви­те­ля Пир­ра свя­той му­же­ствен­но ис­по­ве­дал свою ве­ру и ска­зал, что при­шел сю­да, чтобы об­ли­чить всех в зло­че­стии. Свя­той Ми­на от­верг пред­ло­же­ние при­не­сти жерт­ву язы­че­ским бо­гам, при­нял же­сто­чай­шие му­ки, по­сле ко­то­рых был обез­глав­лен в 304 го­ду. Те­ло свя­то­го му­че­ни­ка при­ка­за­но бы­ло сжечь. Хри­сти­ане но­чью со­бра­ли в по­гас­шем ко­ст­ре уцелев­шие остан­ки му­че­ни­ка, ко­то­рые по­ло­жи­ли в хра­ме его име­ни, по­стро­ен­ном по­сле пре­кра­ще­ния го­не­ний на ме­сте стра­да­ний и кон­чи­ны ве­ли­ко­му­че­ни­ка Ми­ны.


См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го ве­ли­ко­му­че­ни­ка Ми­ны" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Краткое житие мученика Виктора Дамасского

Свя­той му­че­ник Вик­тор был во­и­ном во вре­мя цар­ство­ва­ния им­пе­ра­то­ра Мар­ка Авре­лия Фило­со­фа (161–180). Ко­гда им­пе­ра­тор на­чал го­не­ние на хри­сти­ан, Вик­тор от­ка­зал­ся при­не­сти жерт­ву бо­гам. Та­кое обя­за­тель­ное жерт­во­при­но­ше­ние яв­ля­лось про­вер­кой пре­дан­но­сти во­и­на бо­гам, им­пе­ра­то­ру и оте­че­ству. Свя­той пре­дан был на му­че­ния, но про­шел сквозь все пыт­ки невре­ди­мым. Си­лой мо­лит­вы он по­бе­дил ча­ро­дея, ко­то­рый с тех пор от­ка­зал­ся от волх­во­ва­ний и стал хри­сти­а­ни­ном. По мо­лит­ве свя­то­го про­зре­ли вне­зап­но ослеп­шие во­и­ны. Ви­дя чу­де­са, яв­лен­ные Гос­по­дом через свя­то­го Вик­то­ра, мо­ло­дая бла­го­че­сти­вая су­пру­га од­но­го из му­чи­те­лей, Сте­фа­ни­да, от­кры­то про­сла­ви­ла Хри­ста, за что бы­ла пре­да­на лю­той каз­ни: ее при­вя­за­ли к двум со­гну­тым паль­мам, ко­то­рые, рас­пря­мив­шись, разо­рва­ли му­че­ни­цу. Свя­то­го му­че­ни­ка Вик­то­ра обез­гла­ви­ли. Му­че­ни­ки по­стра­да­ли в Да­мас­ке во II ве­ке, где и пре­да­ны по­гре­бе­нию их чест­ные остан­ки.

Полное житие мученика Виктора Дамасского

Во вре­ме­на им­пе­ра­то­ра Мар­ка Авре­лия (он же Ан­то­нин, 161–180 гг.), в го­ро­де Да­мас­ке (Си­рия) слу­жил во­и­ном хри­сти­а­нин Вик­тор, ро­дом из Ита­лии. Ко­гда им­пе­ра­тор при­ка­зал пре­сле­до­вать хри­сти­ан, во­е­во­да Се­ва­сти­ан по­тре­бо­вал от Вик­то­ра, чтобы он от­рек­ся от Хри­ста и при­нес жерт­ву идо­лам. «Ты во­ин на­ше­го ца­ря, и обя­зан ис­пол­нить его при­ка­за­ние», – за­явил Се­ва­сти­ан. «Нет, – от­ве­тил Вик­тор, – те­перь я во­ин Небес­но­го Ца­ря, и Ему од­но­му бу­ду слу­жить, а мерз­ких идо­лов я пре­зи­раю!» То­гда Се­ва­сти­ан пре­дал Вик­то­ра раз­лич­ным му­че­ни­ям. Па­ла­чи пе­ре­ло­ма­ли Вик­то­ру паль­цы на ру­ках и но­гах и вы­вер­ну­ли их из су­ста­вов. Во вре­мя пы­ток свя­той Вик­тор мо­лил­ся Бо­гу и му­же­ствен­но пе­ре­но­сил стра­да­ния.

По­том па­ла­чи ста­ли при­нуж­дать Вик­то­ра про­гло­тить мя­со, отрав­лен­ное кол­ду­ном. По­мо­лив­шись и пе­ре­кре­стив мя­со, му­че­ник Вик­тор про­гло­тил его. На гла­зах у всех про­изо­шло яв­ное чу­до: Вик­тор остал­ся невре­дим. Слу­чи­лось то, что Гос­подь неко­гда обе­щал Сво­им уче­ни­кам: «Ес­ли что смерт­но вы­пьют, не по­вре­дит им» (Мк.16:18). Кол­дун, уви­дев, что Вик­тор ни­сколь­ко не по­стра­дал от его отра­вы, уве­ро­вал во Хри­ста. Он луч­ше дру­гих по­ни­мал, что ни­ка­кая зем­ная си­ла не мог­ла обез­вре­дить его страш­ней­ший яд.

То­гда свя­то­го Вик­то­ра под­верг­ли еще бо­лее тяж­ким пыт­кам. Сте­фа­ни­да, же­на од­но­го из во­и­нов, му­чив­ших Вик­то­ра, не мог­ла боль­ше смот­реть на тя­же­лые и со­вер­шен­но невин­ные стра­да­ния, ко­то­рым под­вер­га­ли му­че­ни­ка Хри­сто­ва и за­сту­пи­лась за него. Обе­зу­мев­шие от кро­ви па­ла­чи, вме­сто то­го, чтобы оста­но­вить­ся, озло­би­лись на Сте­фа­ни­ду и уви­де­ли в ней свою но­вую жерт­ву. Они при­вя­за­ли ее к двум на­кло­нен­ным паль­мам и разо­рва­ли на ча­сти. Так умер­ла Сте­фа­ни­да, бу­дучи еще со­всем мо­ло­дой: ей бы­ло толь­ко 15 лет. Убив Сте­фа­ни­ду, му­чи­те­ли воз­вра­ти­лись к ис­тя­за­ни­ям Вик­то­ра и обез­гла­ви­ли его. Свя­тые му­че­ни­ки Вик­тор и Сте­фа­ни­да по­стра­да­ли за Хри­ста в 175-ом го­ду.

Пе­ред сво­ей смер­тью му­че­ник Вик­тор пред­ска­зал па­ла­чам, что они умрут через 12 дней, а во­е­во­да через 24 дня бу­дет взят в плен. Так все и слу­чи­лось.

Из кни­ги еп. Алек­сандра (Ми­ле­ан­та) "Из­бран­ные Жи­тия свя­тых"


См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Вик­то­ра и Сте­фа­ни­ды" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Свя­той му­че­ник Вик­тор был во­и­ном во вре­мя цар­ство­ва­ния им­пе­ра­то­ра Мар­ка Авре­лия Фило­со­фа (161–180). Ко­гда им­пе­ра­тор на­чал го­не­ние на хри­сти­ан, Вик­тор от­ка­зал­ся при­не­сти жерт­ву бо­гам. Та­кое обя­за­тель­ное жерт­во­при­но­ше­ние яв­ля­лось про­вер­кой пре­дан­но­сти во­и­на бо­гам, им­пе­ра­то­ру и оте­че­ству. Свя­той пре­дан был на му­че­ния, но про­шел сквозь все пыт­ки невре­ди­мым. Си­лой мо­лит­вы он по­бе­дил ча­ро­дея, ко­то­рый с тех пор от­ка­зал­ся от волх­во­ва­ний и стал хри­сти­а­ни­ном. По мо­лит­ве свя­то­го про­зре­ли вне­зап­но ослеп­шие во­и­ны. Ви­дя чу­де­са, яв­лен­ные Гос­по­дом через свя­то­го Вик­то­ра, мо­ло­дая бла­го­че­сти­вая су­пру­га од­но­го из му­чи­те­лей, Сте­фа­ни­да, от­кры­то про­сла­ви­ла Хри­ста, за что бы­ла пре­да­на лю­той каз­ни: ее при­вя­за­ли к двум со­гну­тым паль­мам, ко­то­рые, рас­пря­мив­шись, разо­рва­ли му­че­ни­цу. Свя­то­го му­че­ни­ка Вик­то­ра обез­гла­ви­ли. Му­че­ни­ки по­стра­да­ли в Да­мас­ке во II ве­ке, где и пре­да­ны по­гре­бе­нию их чест­ные остан­ки.


См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Вик­то­ра и Сте­фа­ни­ды" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.