Канон святым преподобным Иоанну, Сергию, Патрикию и прочим, во обители св. Саввы убиенным
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Память: 02 апреля (20 марта ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Пе́снь возсле́м, лю́дие, чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, пе́снь побе́дную пою́ще и вопию́ще: пои́м Тебе́, Еди́ному Влады́це.
Пе́сньми боговенча́нное мно́жество свяще́нных му́ченик Твои́х жела́ющему похвали́ти, Христе́, с небесе́ пода́ждь ми́ све́т ра́зума си́х мольба́ми, да воспою́ боговеща́нную пе́снь.
Скве́рну отверго́сте пло́ти и ду́ха, пребога́тии, ми́ра смертоно́сных сласте́й избе́гше, равноа́нгельное же житие́ пожи́вше, в вы́шнее преидо́сте жили́ще.
Зако́ном ду́ха я́ве у́ды упра́вивше ва́ша и чу́вства, хра́мы освяще́нны Бо́гу показа́стеся, му́ченицы богоно́снии, в ва́с бо Христо́с водвори́ся.
Бога́тство, тли́мое на земли́, оста́вльше, святи́и, и кра́сная жития́, я́ко со́н, презре́вше, Христу́ угоди́вше, недви́жимое ца́рство ны́не восприя́сте.
Богоро́дичен: Ле́ствица яви́лася еси́ мы́сленная, ю́же Иа́ков ви́де избра́нный Бо́жий, из нея́же неизрече́нным сло́вом про́йде Безпло́тный, пло́ть непрело́жно бы́в па́че сло́ва из Тебе́, Богоро́дице.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.
Освяти́вше все́ ва́ше, му́ченицы, житие́, нескве́рно вои́стинну всеви́дящему Бо́гу принесо́сте всесожже́ния боже́ственна са́ми себе́ и соверше́нныя венцы́ прия́сте.
Са́ввы богоно́снаго я́ко ученицы́ и́скреннии, е́же кроме́ пли́щев возжела́вше отше́ствие, невозвра́тно стезе́ю приско́рбною ше́ствующе, к жи́зни достиго́сте безконе́чней.
Возде́лавше се́мя, е́же в ва́с, преподо́бнии, все́яное сло́во, и сле́зными то́ки оби́льно напои́вше, стори́чествующий кла́с Бо́гу принесо́сте, плодоноси́вше.
Богоро́дичен: Всели́вся в Де́ву пло́тски, Го́споди, яви́лся еси́ челове́ком, я́коже подоба́ше зре́ти Тя́, Ю́же и показа́л еси́ я́ко и́стинную Богоро́дицу и ве́рным по́мощь, еди́не Человеколю́бче.
Седа́лен, гла́с 8.
Воздержа́нием страсте́й огнепа́льныя умертви́вши зра́ки и двиза́ния, по́стницы богоприя́тнии, после́дующе стопа́м вся́ созда́вшему еди́ному Бо́гу, я́коже прия́тна же́ртва, жива́ и освяще́нна, принесо́стеся заколе́нием ру́к ва́рварских, бие́ми, закала́еми и ну́ждно пресека́еми.
Богоро́дичен: Богора́дованная, Чи́стая, благослове́нная, за милосе́рдие щедро́т из Тебе́ ро́ждшагося с вы́шними си́лами и арха́нгелы и со все́ми безпло́тными о на́с моли́ непреста́нно, да́ти на́м пре́жде конца́ проще́ние, и очище́ние грехо́в, и жития́ исправле́ние, я́ко да обря́щем ми́лость.
Крестобогоро́дичен: Сы́на Твоего́ и Бо́га Кресто́м, Де́во, сохраня́еми при́сно, де́монския прило́ги и ко́зни побежда́ем, су́щую Богоро́дицу Тя́ вои́стинну воспева́юще, и любо́вию, вси́ ро́ди, блажи́м, Пречи́стая, я́коже прорекла́ еси́. Те́мже согреше́ний на́ших оставле́ние моли́твами Твои́ми да́руй.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Все́л еси́ на ко́ни, апо́столы Твоя́, Го́споди, и прия́л еси́ рука́ма Твои́ма узды́ и́х, и спасе́ние бы́сть ежде́ние Твое́ ве́рно пою́щым: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
В пусты́ни безво́дней терпя́щия зря́ вра́г, доброде́тельми же разли́чными крася́щияся, непобеди́мыя му́ченики, распаля́шеся лю́те, за́вистию обложе́н, и на ополче́ние готовля́шеся.
Укорени́в пре́лесть во свои́х ему́ ученице́х на дру́г дру́жное уби́йство поуча́ше ва́рварская коле́на зми́й лука́вый, и́миже из пусты́ни изгна́ти преподо́бныя тща́шеся.
Свире́по и́же окре́стныя объе́м, я́коже возжеле́, отгна́ти у́бо сия́ не возмо́же непобеди́мыя, пра́ведных сопротивобо́рец, побежде́н же бы́в неви́димо, окоявле́нне вооружи́ся.
Я́да и неи́стовства испо́лнен, устреми́ся со ору́жники злонача́льник, зверови́дно же блаже́нным натече́ и ра́нами нестерпи́мыми кро́вныя пото́ки излия́.
Теку́щаго истя́зоваху вещества́, зла́та тле́ннаго сокро́вища, и́же на земли́ упова́ния утве́рждшии, до́блии же на небеса́ поло́жше упова́ния, вопия́ху: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Я́коже зве́рие, дреко́льми неми́лостивно, и мечи́ преподо́бныя, и ка́мением ураня́ху, своя́ старе́йшины сказа́ти веля́ще, но пребыва́ху вси́, зако́ном любве́ утвержда́еми.
Богоро́дичен: Де́во и Ма́ти, Ты́ — апо́столов удобре́ние, и му́чеников святы́х утвержде́ние, и преподо́бных похвала́ же и спасе́ние, ве́рно сладкопою́щих: сла́ва си́ле Твое́й.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́, окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х, пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Научи́вшеся любве́, Спа́се, сою́зу соверше́ния преподо́бнии и, нака́зани Тобо́ю, ду́ши положи́ша по свои́х дру́зех, Твои́м па́че челове́ков во́льным страсте́м подо́бящеся.
Вельми́ па́че естества́ пло́тию во́лею рожде́йся, Христе́, повеле́нием Твои́м сме́рти яви́шася держа́внее, и́бо, Твои́м составля́ющеся зако́ном, умре́ти по друзе́х благохва́льно богому́дрии тща́хуся.
Окропи́вше иссо́пом креще́ния мы́сленным ду́ши, ва́шими же а́бие окропи́стеся кровьми́, преподо́бнии, во стремле́нии же огня́, я́ко зла́то, искуси́вшеся, прия́тна бы́сте же́ртва благово́нна Бо́гу.
Богоро́дичен: Ма́тернее дерзнове́ние е́же к Сы́ну Твоему́ стяжа́вши, Пречи́стая, сро́днаго промышле́ния на́шего не пре́зри, мо́лимся, я́ко Тя́ и еди́ну христиа́не во Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: К могу́щему мя́ спасти́ Го́споду, из глубины́ грехо́вныя возопи́х, и от тли́ возведе́ живо́т мо́й, я́ко Человеколю́бец.
Преще́ний ва́рварских не убоя́шася уго́дницы Христо́вы, житие́ бо непреста́нным поуче́нием сме́ртным предста́виша.
Мня́ще богате́ти, нестяжа́тели нечести́вии неща́дно му́чаху, и́же тле́нная у́бо пове́ргшия, стяжа́вшия же нетле́нная.
Си́лою непобеди́мою оде́явшеся, Христо́вы страда́льцы победи́ша мы́сленныя лестцы́ и ва́рварская шата́ния.
Богоро́дичен: Я́ко на о́блаце ле́гцем, прии́де на Тя́ ца́рствуяй Госпо́дь низложи́ти, Всенепоро́чная, еги́петская рукотворе́ния.
Конда́к, гла́с 4.
Земны́х и тле́нных наслажде́ние презре́вше я́ве, преблаже́ннии, пусты́нное житие́ изво́ливше, ми́ра же красне́йшее, и пи́щи вре́менныя возненави́девше, отону́дуже сподо́бистеся небе́снаго Ца́рствия, с ли́ки му́ченик и по́стник веселя́щеся. Те́мже, чту́ще па́мять ва́шу, вопие́м ва́м приле́жно: от бе́д на́с, отцы́, изба́вите.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Халде́йския пе́щи всепа́губную си́лу угаси́вше, о́бразом А́нгела снизше́дшаго, Зижди́телю ю́ноши взыва́ху: благослове́н еси́ и хва́льный, Бо́же оте́ц на́ших.
Изнемого́ша вку́пе бра́ни проти́вных полко́в, ви́димых и неви́димых, в ра́нах зря́ще му́ченики, песносло́вящия: благослове́н еси́ и хва́льный, Бо́же оте́ц на́ших.
Тебе́, Христу́, уневе́стившеся и жела́нием Твои́м уязвля́еми, еди́наго Су́щаго возлюби́ша; ро́д, и оте́чество, и бога́тство отве́ргше, прибега́телие Твои́, о Изба́вителю, Бо́же оте́ц на́ших.
Скверноуби́йство ва́рваров не претвори́ рачи́тели твоя́, Христе́, пусты́ннаго богослуже́ния, убива́ющих бо те́ло не убоя́шася, Твоя́ держа́ще за́поведи, я́коже незы́блемое основа́ние.
Все́ к Тебе́ преложи́вше от ми́ра жела́ние, Христе́, я́рость же то́кмо на гре́х вооружи́вше, Тебе́ угоди́ша, всему́дрым объе́мшеся по́мыслом, уго́дницы Твои́, Го́споди.
Зако́н, богопи́санный вну́трь на скрижа́лех серде́ц ва́ших, от Бо́га, му́ченицы, прие́мше, еди́наго в Тро́ице Бо́га пропове́дасте, Тому́ вопию́ще: благослове́н еси́ и хва́льный, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Во све́те Госпо́дни ходя́щии, прииди́те, воспои́м боже́ственную две́рь Царя́ ца́рствующих, Мари́ю, чи́стую Богоро́дицу вои́стинну, я́ко упова́ние ду́ш на́ших.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Нече́стия орга́ны ину́ю пе́снь, благоче́стия же Боговеща́ннии поя́ху гу́сли: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Христа́ во ве́ки.
Небе́сным чино́м ревнова́вше, равноа́нгельни всено́щными стоя́нии во бде́ниих поя́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Христа́ во ве́ки.
Кре́ст взе́мше, Тебе́, Влады́це, после́доваша вседу́шно му́ченицы, пою́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Христа́ во ве́ки.
Всенра́вно те́ло, и ду́шу, и ду́х очи́стивше, всесожже́ния Бо́гу принесо́стеся, во огни́ опали́вшеся, отцы́, Христа́ превознося́ще во вся́ ве́ки.
Тро́ичен: Во дву́х ипоста́сех Тя́ бы́ти ху́лящии нераздели́маго да постыдя́тся, я́ко четвери́цу чту́щии: мы́ бо Тебе́ Еди́ному Боже́ственныя Тро́ицы покланя́емся.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Разли́чно обна́жшеся по́стницы и победи́вше мироде́ржца ко́зни, посрами́ша му́жески я́ко страда́льцы ва́рварское озлобле́ние, си́х претерпе́вше стремле́ния. Те́мже и венцы́ сугу́быя от пра́веднаго Подвигополо́жника прия́ша.
В верте́пах и пеще́рах, по́стнически жи́знь проходя́ще, блаже́ннии, в пеще́ре те́сней про́пасти затворе́ни бы́сте несве́тлей, обагре́ни кровьми́, жже́нием же огня́ и и́же от ды́ма, лю́те па́рою смеша́емою, уда́влени бы́вше, победоно́сцы яви́стеся.
Пое́м по́двиги па́че естества́, и́миже проти́ву греха́ пострада́сте, ю́ношески противоста́вше, я́ко Христо́вы во́ини сла́внии, и́бо победи́сте благосла́вно, и, ны́не предстоя́ще с чи́нми святы́х Всевысоча́йшему, на́с помина́йте.
С Са́ввою отце́м и наста́вником, я́ко и́скренняя ча́да, блаже́ннии, на небесе́х заре́ю оде́яни трисия́нною, о на́с моли́теся, соученице́х же и певце́х, ми́р дарова́ти о́бщий це́рквам и спасе́ние душа́м на́шим.
Богоро́дичен: Отринове́нныя небе́снаго жития́ и па́дшия окая́нно в сме́рть, па́ки на́с, Ма́ти бы́вши Изба́вителя, воззвала́ еси́, Пречи́стая, и к пе́рвому па́ки тещи́ сподо́била еси́ оте́честву. Те́мже Тя́, Богома́ти, непреста́нно велича́ем.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Пѣ́снь возсле́мъ, лю́дїе, чꙋ́дномꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ, свободи́вшемꙋ і҆и҃лѧ ѿ рабо́ты, пѣ́снь побѣ́днꙋю пою́ще и҆ вопїю́ще: пои́мъ тебѣ̀ є҆ди́номꙋ влⷣцѣ.
Пѣ́сньми бг҃овѣнча́нное мно́жество свѧще́нныхъ мꙋ́чєникъ твои́хъ жела́ющемꙋ похвали́ти, хрⷭ҇тѐ, съ нб҃сѐ пода́ждь мѝ свѣ́тъ ра́зꙋма си́хъ мольба́ми, да воспою̀ бг҃овѣща́ннꙋю пѣ́снь.
Скве́рнꙋ ѿверго́сте пло́ти и҆ дꙋ́ха, пребога́тїи, мі́ра смертоно́сныхъ сласте́й и҆збѣ́гше: равноа́гг҃льное же житїѐ пожи́вше, въ вы́шнее преидо́сте жили́ще.
Зако́нѡмъ дх҃а ꙗ҆́вѣ ᲂу҆́ды ᲂу҆пра́вивше ва́шѧ и҆ чꙋ̑вства, хра́мы ѡ҆свѧщє́нны бг҃ꙋ показа́стесѧ, мꙋ́чєницы бг҃оно́снїи: въ ва́съ бо хрⷭ҇то́съ водвори́сѧ.
Бога́тство тли́мое на землѝ ѡ҆ста́вльше, ст҃і́и, и҆ кра̑снаѧ житїѧ̀ ꙗ҆́кѡ со́нъ презрѣ́вше, хрⷭ҇тꙋ̀ ᲂу҆годи́вше, недви́жимое црⷭ҇тво ны́нѣ воспрїѧ́сте.
Бг҃оро́диченъ: Лѣ́ствица ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ мы́сленнаѧ, ю҆́же і҆а́кѡвъ ви́дѣ и҆збра́нный бж҃їй, и҆зъ неѧ́же неизрече́ннымъ сло́вомъ про́йде безпло́тный, пло́ть непрело́жнѡ бы́въ, па́че сло́ва и҆зъ тебє̀, бцⷣе.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Нбⷭ҇нагѡ крꙋ́га верхотво́рче, гдⷭ҇и, и҆ цр҃кве зижди́телю, ты̀ менѐ ᲂу҆твердѝ въ любвѝ твое́й, жела́нїй кра́ю, вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.
Ѡ҆свѧти́вше всѐ ва́ше, мꙋ́чєницы, житїѐ, нескве́рно вои́стиннꙋ всеви́дѧщемꙋ бг҃ꙋ принесо́сте всесожжє́нїѧ бж҃е́ствєнна са́ми себѐ, и҆ совершє́нныѧ вѣнцы̀ прїѧ́сте.
Са́ввы бг҃оно́снагѡ ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ченицы̀ и҆́скреннїи, є҆́же кромѣ̀ пли́щєвъ возжела́вше ѿше́ствїе, невозвра́тнѡ стезе́ю приско́рбною ше́ствꙋюще, къ жи́зни достиго́сте безконе́чнѣй.
Воздѣ́лавше сѣ́мѧ є҆́же въ ва́съ, преподо́бнїи, всѣ́ѧное сло́во, и҆ сле́зными то́ки ѻ҆би́льнѡ напои́вше, стори́чествꙋющїй кла́съ бг҃ꙋ принесо́сте плодоноси́вше.
Бг҃оро́диченъ: Всели́всѧ въ дв҃ꙋ пло́тски, гдⷭ҇и, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ человѣ́кѡмъ, ꙗ҆́коже подоба́ше зрѣ́ти тѧ̀: ю҆́же и҆ показа́лъ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ и҆́стиннꙋю бцⷣꙋ и҆ вѣ̑рнымъ по́мощь, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.
Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.
Воздержа́нїемъ страсте́й ѻ҆гнепа̑льныѧ ᲂу҆мертви́вши зра́ки и҆ двиза̑нїѧ, пѡ́стницы бг҃опрїѧ́тнїи, послѣ́дꙋюще стопа́мъ всѧ̑ созда́вшемꙋ є҆ди́номꙋ бг҃ꙋ, ꙗ҆́коже прїѧ́тна же́ртва жива̀ и҆ ѡ҆свѧще́нна, принесо́стесѧ заколе́нїемъ рꙋ́къ ва́рварскихъ, бїе́ми, закала́еми, и҆ нꙋ́жднѡ пресѣка́еми.
Бг҃оро́диченъ: Бг҃ора́дованнаѧ, чⷭ҇таѧ благослове́ннаѧ, за милосе́рдїе щедро́тъ и҆зъ тебє̀ ро́ждшагѡсѧ, съ вы́шними си́лами и҆ а҆рха̑гг҃лы, и҆ со всѣ́ми безпло́тными, ѡ҆ на́съ молѝ непреста́ннѡ, да́ти на́мъ пре́жде конца̀ проще́нїе и҆ ѡ҆чище́нїе грѣхѡ́въ, и҆ житїѧ̀ и҆справле́нїе: ꙗ҆́кѡ да ѡ҆брѧ́щемъ ми́лость.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Сн҃а твоегѡ̀ и҆ бг҃а крⷭ҇то́мъ, дв҃о, сохранѧ́еми при́снѡ, дє́мѡнскїѧ прилѡ́ги и҆ кѡ́зни побѣжда́емъ, сꙋ́щꙋю бцⷣꙋ тѧ̀ вои́стиннꙋ воспѣва́юще: и҆ любо́вїю всѝ ро́ди блажи́мъ, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́коже прорекла̀ є҆сѝ. Тѣ́мже согрѣше́нїй на́шихъ ѡ҆ставле́нїе моли́твами твои́ми да́рꙋй.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Всѣ́лъ є҆сѝ на ко́ни, а҆пⷭ҇лы твоѧ̑, гдⷭ҇и, и҆ прїѧ́лъ є҆сѝ рꙋка́ма твои́ма ᲂу҆зды̑ и҆́хъ, и҆ спасе́нїе бы́сть ѣ҆жде́нїе твоѐ вѣ́рнѡ пою́щымъ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Въ пꙋсты́ни безво́днѣй терпѧ́щыѧ зрѧ̀ вра́гъ, добродѣ́тельми же разли́чными красѧ́щыѧсѧ, непобѣди̑мыѧ мꙋ́ченики, распалѧ́шесѧ лю́тѣ, за́вистїю ѡ҆бложе́нъ, и҆ на ѡ҆полче́нїе готовлѧ́шесѧ.
Оу҆корени́въ пре́лесть во свои́хъ є҆мꙋ̀ ᲂу҆ченицѣ́хъ, на дрꙋ́гъ дрꙋ́жное ᲂу҆бі́йство поꙋча́ше ва̑рварскаѧ колѣ̑на ѕмі́й лꙋка́вый, и҆́миже и҆зъ пꙋсты́ни и҆згна́ти преподѡ́бныѧ тща́шесѧ.
Свирѣ́пѡ и҆́же ѻ҆крє́стныѧ ѡ҆б̾е́мъ, ꙗ҆́коже возжелѣ̀, ѿгна́ти ᲂу҆́бѡ сїѧ̑ не возмо́же непобѣди̑мыѧ, пра́ведныхъ сопротивобо́рецъ, побѣжде́нъ же бы́въ неви́димѡ ѻ҆коѧвле́ннѣ воѡрꙋжи́сѧ.
Ꙗ҆́да и҆ неи́стовства и҆спо́лненъ, ᲂу҆стреми́сѧ со ѻ҆рꙋ́жники ѕлонача́льникъ, ѕвѣрови́днѡ же блажє́ннымъ натечѐ, и҆ ра́нами нестерпи́мыми крѡ́вныѧ пото́ки и҆злїѧ̀.
Текꙋ́щагѡ и҆стѧ́зовахꙋ вещества̀, зла́та тлѣ́ннагѡ сокро́вища, и҆̀же на землѝ ᲂу҆пова̑нїѧ ᲂу҆тве́рждшїи, до́блїи же на нб҃са̀ поло́жше ᲂу҆пова̑нїѧ, вопїѧ́хꙋ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Ꙗ҆́коже ѕвѣ́рїе дреко́льми неми́лостивнѡ, и҆ мєчѝ преподѡ́бныѧ и҆ ка́менїемъ ᲂу҆ранѧ́хꙋ, своѧ̑ старѣ̑йшины сказа́ти велѧ́ще: но пребыва́хꙋ всѝ зако́номъ любвѐ ᲂу҆твержда́еми.
Бг҃оро́диченъ: Дв҃о и҆ мт҃и, ты̀ а҆пⷭ҇лѡвъ ᲂу҆добре́нїе, и҆ мꙋ́ченикѡвъ свѧты́хъ ᲂу҆твержде́нїе, и҆ преподо́бныхъ похвала́ же и҆ спасе́нїе, вѣ́рнѡ сладкопою́щихъ: сла́ва си́лѣ твое́й.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго, но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.
Наꙋчи́вшесѧ любвѐ, сп҃се, сою́зꙋ соверше́нїѧ преподо́бнїи, и҆ нака́зани тобо́ю, дꙋ́шы положи́ша по свои́хъ дрꙋзѣ́хъ, твои̑мъ па́че человѣ́кѡмъ вѡ́льнымъ стрⷭ҇те́мъ подо́бѧщесѧ.
Вельмѝ па́че є҆стества̀ пло́тїю во́лею рожде́йсѧ, хрⷭ҇тѐ, повелѣ́нїемъ твои́мъ сме́рти ꙗ҆ви́шасѧ держа́внѣе: и҆́бо твои́мъ составлѧ́ющесѧ зако́номъ, ᲂу҆мре́ти по дрꙋзѣ́хъ благохва́льнѡ бг҃омꙋ́дрїи тща́хꙋсѧ.
Ѡ҆кропи́вше ѵ҆ссѡ́помъ креще́нїе мы́сленнымъ дꙋ́шы, ва́шими же а҆́бїе ѡ҆кропи́стесѧ кровьмѝ, преподо́бнїи: во стремле́нїи же ѻ҆гнѧ̀ ꙗ҆́кѡ зла́то и҆скꙋси́вшесѧ, прїѧ́тна бы́сте же́ртва благово́нна бг҃ꙋ.
Бг҃оро́диченъ: Мт҃рнее дерзнове́нїе, є҆́же къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ стѧжа́вши, пречⷭ҇таѧ, сро́днагѡ промышле́нїѧ на́шегѡ не пре́зри, мо́лимсѧ: ꙗ҆́кѡ тѧ̀ и҆ є҆ди́нꙋ хрⷭ҇тїа́не во влⷣцѣ ѡ҆чище́нїе ми́лостивнѡ предлага́емъ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Къ могꙋ́щемꙋ мѧ̀ спастѝ гдⷭ҇ꙋ, и҆зъ глꙋбины̀ грѣхо́вныѧ возопи́хъ, и҆ ѿ тлѝ возведѐ живо́тъ мо́й, ꙗ҆́кѡ чл҃вѣколю́бецъ.
Преще́нїй ва́рварскихъ не ᲂу҆боѧ́шасѧ ᲂу҆гѡ́дницы хрⷭ҇тѡ́вы: житїе́ бо непреста́ннымъ поꙋче́нїемъ сме́ртнымъ предста́виша.
Мнѧ́ще богатѣ́ти нестѧжа́тели, нечести́вїи неща́днѡ мꙋ́чахꙋ, и҆̀же тлѣ̑ннаѧ ᲂу҆́бѡ пове́ргшыѧ, стѧжа́вшыѧ же нетлѣ̑ннаѧ.
Си́лою непобѣди́мою ѡ҆дѣѧ́вшесѧ, хрⷭ҇тѡ́вы страда́льцы, побѣди́ша мы́слєнныѧ лестцы̀ и҆ ва̑рварскаѧ шата̑нїѧ.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ на ѻ҆́блацѣ ле́гцѣмъ, прїи́де на тѧ̀ црⷭ҇твꙋѧй гдⷭ҇ь, низложи́ти, всенепоро́чнаѧ, є҆гѵ́пєтскаѧ рꙋкотворє́нїѧ.
Конда́къ, гла́съ д҃.
Земны́хъ и҆ тлѣ́нныхъ наслажде́нїе презрѣ́вше ꙗ҆́вѣ, преблаже́ннїи, пꙋсты́нное житїѐ и҆зво́ливше, мі́ра же краснѣ́йшее и҆ пи̑щи вре́мєнныѧ возненави́дѣвше, ѿѻнꙋ́дꙋже сподо́бистесѧ нб҃снагѡ црⷭ҇твїѧ, съ ли́ки мꙋ́чєникъ и҆ пѡ́стникъ веселѧ́щесѧ. тѣ́мже чтꙋ́ще па́мѧть ва́шꙋ, вопїе́мъ ва́мъ прилѣ́жнѡ: ѿ бѣ́дъ на́съ, ѻ҆ц҃ы̀, и҆зба́вите.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Халде́йскїѧ пе́щи всепа́гꙋбнꙋю си́лꙋ ᲂу҆гаси́вше, ѻ҆́бразомъ а҆́гг҃ла снизше́дшагѡ, зижди́телю ю҆́нѡши взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ и҆ хва́льный, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
И҆знемого́ша вкꙋ́пѣ бра̑ни проти́вныхъ полкѡ́въ, ви́димыхъ и҆ неви́димыхъ, въ ра́нахъ зрѧ́ще мꙋ́ченики пѣсносло́вѧщыѧ: благослове́нъ є҆сѝ и҆ хва́льный, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Тебѣ̀ хрⷭ҇тꙋ̀ ᲂу҆невѣ́стившесѧ, и҆ жела́нїемъ твои́мъ ᲂу҆ѧзвлѧ́еми, є҆ди́наго сꙋ́щаго возлюби́ша, ро́дъ и҆ ѻ҆те́чество, и҆ бога́тство ѿве́ргше, прибѣга́телїе твоѝ, ѽ и҆зба́вителю, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ!
Скверноꙋбі́йство ва́рварѡвъ не претворѝ рачи́тели твоѧ̑, хрⷭ҇тѐ, пꙋсты́ннагѡ бг҃ослꙋже́нїѧ: ᲂу҆бива́ющихъ бо тѣ́ло не ᲂу҆боѧ́шасѧ, твоѧ̑ держа́ще за́пѡвѣди, ꙗ҆́коже незы́бленное ѡ҆снова́нїе.
Всѐ къ тебѣ̀ преложи́вше ѿ мі́ра жела́нїе, хрⷭ҇тѐ, ꙗ҆́рость же то́кмѡ на грѣ́хъ воѡрꙋжи́вше, тебѣ̀ ᲂу҆годи́ша, всемꙋ́дрымъ ѡ҆б̾е́мшесѧ по́мысломъ, ᲂу҆гѡ́дницы твоѝ, гдⷭ҇и.
Зако́нъ бг҃опи́санный внꙋ́трь на скрижа́лѣхъ серде́цъ ва́шихъ ѿ бг҃а, мꙋ́чєницы, прїе́мше, є҆ди́наго въ трⷪ҇цѣ бг҃а проповѣ́дасте, томꙋ̀ вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ и҆ хва́льный, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Бг҃оро́диченъ: Во свѣ́тѣ гдⷭ҇ни ходѧ́щїи, прїиди́те, воспои́мъ бж҃е́ственнꙋю две́рь цр҃ѧ̀ црⷭ҇твꙋющихъ, мр҃і́ю, чⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ вои́стиннꙋ, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆пова́нїе дꙋ́шъ на́шихъ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Нече́стїѧ ѻ҆рга́ны и҆нꙋ́ю пѣ́снь, благоче́стїѧ же бг҃овѣща́ннїи поѧ́хꙋ гꙋ̑сли: бл҃гослови́те, дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.
Нбⷭ҇нымъ чинѡ́мъ ревнова́вше равноа́гг҃льни, всено́щными стоѧ̑нїи во бдѣ́нїихъ поѧ́хꙋ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.
Крⷭ҇тъ взе́мше, тебѣ̀ влⷣцѣ послѣ́доваша вседꙋ́шнѡ мꙋ́чєницы, пою́ще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.
Всенра́внѡ тѣ́ло и҆ дꙋ́шꙋ, и҆ дꙋ́хъ ѡ҆чи́стивше, всесожжє́нїѧ бг҃ꙋ принесо́стесѧ, во ѻ҆гнѝ ѡ҆пали́вшесѧ, ѻ҆ц҃ы̀, хрⷭ҇та̀ превозносѧ́ще во всѧ̑ вѣ́ки.
Трⷪ҇ченъ: Во двꙋ́хъ ѵ҆поста́сѣхъ тѧ̀ бы́ти хꙋ́лѧщїи нераздѣли́маго, да постыдѧ́тсѧ, ꙗ҆́кѡ четвери́цꙋ чтꙋ́щїи: мы́ бо тебѣ̀ є҆ди́номꙋ бж҃е́ственныѧ трⷪ҇цы покланѧ́емсѧ.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Оу҆жасе́сѧ ѡ҆ се́мъ нб҃о, и҆ землѝ ᲂу҆диви́шасѧ концы̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ пло́тски, и҆ чре́во твоѐ бы́сть простра́ннѣйшее нб҃съ. Тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ, а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ̑къ чинонача̑лїѧ велича́ютъ.
Разли́чнѡ ѡ҆бна́жшесѧ пѡ́стницы, и҆ побѣди́вше мїроде́ржца кѡ́зни, посрами́ша мꙋ́жески ꙗ҆́кѡ страда́льцы ва́рварское ѡ҆ѕлобле́нїе, си́хъ претерпѣ́вше стремлє́нїѧ. тѣ́мже и҆ вѣнцы̀ сꙋгꙋ̑быѧ ѿ пра́веднагѡ подвигополо́жника прїѧ́ша.
Въ верте́пахъ и҆ пеще́рахъ по́стнически жи́знь проходѧ́ще, бл҃же́ннїи, въ пеще́рѣ тѣ́снѣй про́пасти затворе́ни бы́сте несвѣ́тлѣй, ѡ҆багре́ни кровьмѝ, жже́нїемъ же ѻ҆гнѧ̀, и҆ и҆̀же ѿ ды́ма лю́тѣ па́рою смѣша́емою ᲂу҆да́влени бы́вше, побѣдоно́сцы ꙗ҆ви́стесѧ.
Пое́мъ по́двиги па́че є҆стества̀, и҆́миже проти́вꙋ грѣха̀ пострада́сте, ю҆́ношески противоста́вше, ꙗ҆́кѡ хрⷭ҇тѡ́вы во́ини, сла́внїи: и҆́бо побѣди́сте благосла́внѡ, и҆ ны́нѣ предстоѧ́ще съ чи́нми ст҃ы́хъ всевысоча́йшемꙋ, на́съ помина́йте.
Съ са́ввою ѻ҆ц҃е́мъ и҆ наста́вникомъ, ꙗ҆́кѡ и҆́скрєннѧѧ ча̑да, блаже́ннїи, на нб҃сѣ́хъ заре́ю ѡ҆дѣ́ѧни трисїѧ́нною, ѡ҆ на́съ моли́тесѧ, соꙋченицѣ́хъ же и҆ пѣвцѣ́хъ, ми́ръ дарова́ти ѻ҆́бщїй це́рквамъ, и҆ спасе́нїе дꙋша́мъ на́шымъ.
Бг҃оро́диченъ: Ѿриновє́нныѧ нб҃снагѡ житїѧ̀, и҆ па́дшыѧ ѻ҆каѧ́ннѡ въ сме́рть, па́ки на́съ, мт҃и бы́вши и҆зба́вителѧ, воззвала̀ є҆сѝ, пречⷭ҇таѧ: и҆ къ пе́рвомꙋ па́ки тещѝ сподо́била є҆сѝ ѻ҆ч҃ествꙋ. Тѣ́мъ тѧ̀, бг҃ома́ти, непреста́ннѡ велича́емъ.
Жития преподобных Иоанна, Сергия, Патрикия и прочих, во обители св. Саввы убиенных
В VIII веке окрестности Иерусалима подвергались частым нападениям сарацин. Был разрушен и пришел в запустение монастырь святого Харитона. Дважды сарацины пытались разграбить Лавру преподобного Саввы Освященного, но Промысел Божий хранил обитель. Лаврские иноки могли укрыться от варварских набегов в Иерусалиме, но они решили не покидать того места, где спасались много лет.
В конце Великого поста на неделе перед Вербным воскресеньем, 13 марта, сарацины ворвались в монастырь и потребовали отдать им все ценности. Получив от монахов ответ, что в монастыре нет ничего, кроме скудных запасов пищи и ветхой одежды, сарацины стали стрелять в насельников из луков. Тринадцать человек было убито и многие ранены, пылали монашеские келлии. Сарацины намеревались поджечь и монастырскую церковь, но, увидев вдали множество людей, решили, что это войска, посланные из Иерусалима. Сарацины поспешили удалиться, унося с собой то немногое, что им удалось награбить. После бегства врага отец Фома, искусный врач, стал оказывать помощь оставшимся в живых.
В Великий Четверг 20 марта сарацины в еще большем количестве вновь напали на Лавру и стали истреблять иноков. Оставшиеся в живых были согнаны в церковь, чтобы под пыткой узнать от них, где спрятаны сокровища. Обитель была окружена, чтобы никто не мог спастись бегством. Варвары схватили святого Иоанна, совсем еще юного инока, бывшего попечителем странников. Его жестоко пытали, затем перерезали на ногах и руках сухожилия и стащили за ноги по камням с горы, содрав кожу со спины мученика.
Хранитель церковных сосудов, преподобный Сергий, скрыл священную утварь и пытался бежать, но был схвачен и обезглавлен. Нескольким монахам все-таки удалось скрыться вне обители, в пещере, но это заметил находившийся на горе страж и приказал всем выйти. Внутри пещеры преподобный Патрикий шепотом сказал братиям, бывшим с ним в пещере: "Не бойтесь, я один за вас выйду и умру, вы же сидите и молчите". Сарацин спросил, есть ли еще кто-нибудь в пещере, и преподобный ответил, что он был один. Его отвели в Лаврскую церковь, где оставшиеся в живых ожидали своей участи. Сарацины потребовали с них выкуп в 4000 златниц и священные сосуды. Монахи не могли дать такого выкупа. Тогда их перевели в пещеру преподобного Саввы, находившуюся в ограде монастыря, и перед входом в пещеру развели костер, в который подбрасывали навоз, чтобы заключенные задохнулись от ядовитого дыма. В пещере погибло восемнадцать человек, в том числе и преподобные Иоанн и Патрикий. Оставшихся в живых сарацины продолжали истязать, однако, ничего не добившись от них, покинули монастырь.
Поздно ночью в Великую Пятницу скрывавшиеся в горах монахи вернулись в Лавру, отнесли тела убиенных преподобных отцов в церковь и в печали погребли их там.
Варвары, грабившие Лавру, были наказаны Богом. Они стали жертвой внезапной болезни, и все до одного погибли, а тела их стали добычей диких зверей.
См. также: "Страдание преподобных отцов наших Иоанна, Сергия и Патрикия" в изложении свт. Димитрия Ростовского.
Жития преподобных Иоанна, Сергия, Патрикия и прочих, во обители св. Саввы убиенных
В VIII веке окрестности Иерусалима подвергались частым нападениям сарацин. Был разрушен и пришел в запустение монастырь святого Харитона. Дважды сарацины пытались разграбить Лавру преподобного Саввы Освященного, но Промысел Божий хранил обитель. Лаврские иноки могли укрыться от варварских набегов в Иерусалиме, но они решили не покидать того места, где спасались много лет.
В конце Великого поста на неделе перед Вербным воскресеньем, 13 марта, сарацины ворвались в монастырь и потребовали отдать им все ценности. Получив от монахов ответ, что в монастыре нет ничего, кроме скудных запасов пищи и ветхой одежды, сарацины стали стрелять в насельников из луков. Тринадцать человек было убито и многие ранены, пылали монашеские келлии. Сарацины намеревались поджечь и монастырскую церковь, но, увидев вдали множество людей, решили, что это войска, посланные из Иерусалима. Сарацины поспешили удалиться, унося с собой то немногое, что им удалось награбить. После бегства врага отец Фома, искусный врач, стал оказывать помощь оставшимся в живых.
В Великий Четверг 20 марта сарацины в еще большем количестве вновь напали на Лавру и стали истреблять иноков. Оставшиеся в живых были согнаны в церковь, чтобы под пыткой узнать от них, где спрятаны сокровища. Обитель была окружена, чтобы никто не мог спастись бегством. Варвары схватили святого Иоанна, совсем еще юного инока, бывшего попечителем странников. Его жестоко пытали, затем перерезали на ногах и руках сухожилия и стащили за ноги по камням с горы, содрав кожу со спины мученика.
Хранитель церковных сосудов, преподобный Сергий, скрыл священную утварь и пытался бежать, но был схвачен и обезглавлен. Нескольким монахам все-таки удалось скрыться вне обители, в пещере, но это заметил находившийся на горе страж и приказал всем выйти. Внутри пещеры преподобный Патрикий шепотом сказал братиям, бывшим с ним в пещере: "Не бойтесь, я один за вас выйду и умру, вы же сидите и молчите". Сарацин спросил, есть ли еще кто-нибудь в пещере, и преподобный ответил, что он был один. Его отвели в Лаврскую церковь, где оставшиеся в живых ожидали своей участи. Сарацины потребовали с них выкуп в 4000 златниц и священные сосуды. Монахи не могли дать такого выкупа. Тогда их перевели в пещеру преподобного Саввы, находившуюся в ограде монастыря, и перед входом в пещеру развели костер, в который подбрасывали навоз, чтобы заключенные задохнулись от ядовитого дыма. В пещере погибло восемнадцать человек, в том числе и преподобные Иоанн и Патрикий. Оставшихся в живых сарацины продолжали истязать, однако, ничего не добившись от них, покинули монастырь.
Поздно ночью в Великую Пятницу скрывавшиеся в горах монахи вернулись в Лавру, отнесли тела убиенных преподобных отцов в церковь и в печали погребли их там.
Варвары, грабившие Лавру, были наказаны Богом. Они стали жертвой внезапной болезни, и все до одного погибли, а тела их стали добычей диких зверей.
См. также: "Страдание преподобных отцов наших Иоанна, Сергия и Патрикия" в изложении свт. Димитрия Ростовского.
Жития преподобных Иоанна, Сергия, Патрикия и прочих, во обители св. Саввы убиенных
В VIII веке окрестности Иерусалима подвергались частым нападениям сарацин. Был разрушен и пришел в запустение монастырь святого Харитона. Дважды сарацины пытались разграбить Лавру преподобного Саввы Освященного, но Промысел Божий хранил обитель. Лаврские иноки могли укрыться от варварских набегов в Иерусалиме, но они решили не покидать того места, где спасались много лет.
В конце Великого поста на неделе перед Вербным воскресеньем, 13 марта, сарацины ворвались в монастырь и потребовали отдать им все ценности. Получив от монахов ответ, что в монастыре нет ничего, кроме скудных запасов пищи и ветхой одежды, сарацины стали стрелять в насельников из луков. Тринадцать человек было убито и многие ранены, пылали монашеские келлии. Сарацины намеревались поджечь и монастырскую церковь, но, увидев вдали множество людей, решили, что это войска, посланные из Иерусалима. Сарацины поспешили удалиться, унося с собой то немногое, что им удалось награбить. После бегства врага отец Фома, искусный врач, стал оказывать помощь оставшимся в живых.
В Великий Четверг 20 марта сарацины в еще большем количестве вновь напали на Лавру и стали истреблять иноков. Оставшиеся в живых были согнаны в церковь, чтобы под пыткой узнать от них, где спрятаны сокровища. Обитель была окружена, чтобы никто не мог спастись бегством. Варвары схватили святого Иоанна, совсем еще юного инока, бывшего попечителем странников. Его жестоко пытали, затем перерезали на ногах и руках сухожилия и стащили за ноги по камням с горы, содрав кожу со спины мученика.
Хранитель церковных сосудов, преподобный Сергий, скрыл священную утварь и пытался бежать, но был схвачен и обезглавлен. Нескольким монахам все-таки удалось скрыться вне обители, в пещере, но это заметил находившийся на горе страж и приказал всем выйти. Внутри пещеры преподобный Патрикий шепотом сказал братиям, бывшим с ним в пещере: "Не бойтесь, я один за вас выйду и умру, вы же сидите и молчите". Сарацин спросил, есть ли еще кто-нибудь в пещере, и преподобный ответил, что он был один. Его отвели в Лаврскую церковь, где оставшиеся в живых ожидали своей участи. Сарацины потребовали с них выкуп в 4000 златниц и священные сосуды. Монахи не могли дать такого выкупа. Тогда их перевели в пещеру преподобного Саввы, находившуюся в ограде монастыря, и перед входом в пещеру развели костер, в который подбрасывали навоз, чтобы заключенные задохнулись от ядовитого дыма. В пещере погибло восемнадцать человек, в том числе и преподобные Иоанн и Патрикий. Оставшихся в живых сарацины продолжали истязать, однако, ничего не добившись от них, покинули монастырь.
Поздно ночью в Великую Пятницу скрывавшиеся в горах монахи вернулись в Лавру, отнесли тела убиенных преподобных отцов в церковь и в печали погребли их там.
Варвары, грабившие Лавру, были наказаны Богом. Они стали жертвой внезапной болезни, и все до одного погибли, а тела их стали добычей диких зверей.
См. также: "Страдание преподобных отцов наших Иоанна, Сергия и Патрикия" в изложении свт. Димитрия Ростовского.