Канон святым мученикам Петру, Дионисию, Андрею, Павлу, мученице Христине в Лампсаке и Афинах пострадавших

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 31 мая (18 мая ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мо́й, я́ко изве́л еси́ лю́ди из рабо́ты еги́петския, покры́л же еси́ колесни́цы фарао́новы и си́лу.

Ве́ры побо́рницы, ве́рою свяще́нное ва́ше всегда́ творя́щия торжество́, страсте́й изба́вите и вся́каго обстоя́ния.

Ве́трилом впери́вшеся, Богоно́снии, кре́стным пресла́вно, немо́кренно пучи́ну муче́ний преплы́сте, враги́ пото́пльше.

Совокупи́стеся чино́м Небе́сным, претерпе́вше я́звы в телеси́, святи́и, те́мже Боже́ственную дне́сь ва́шу па́мять почита́ем.

Зако́ном Боже́ственным утвержда́еми, беззако́ннующих сове́ты, му́дрии, упраздни́сте, пострада́вше же зако́нно, Бо́жию сла́ву улучи́сте.

Богоро́дичен: Я́ко престо́л, Де́во, Царя́, на него́же все́д, ве́рным седа́лище Небе́сное угото́вал еси́, почита́ем и любо́вию Тя́ сла́вим.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Поста́вль на ка́мени ве́ры, Пе́тре, души́ твоея́ но́ги, блаже́нне, сопротивле́нием не победи́лся еси́ безбо́жных, всеблаже́нне.

Я́коже тя́ звезду́ сия́ющу, гра́д тво́й, Пе́тре, ми́рови предлага́ет, отгоня́ща безбо́жия но́щь Боже́ственною благода́тию.

Воззре́нием к Бо́гу вжиля́яся, Пе́тре, колесы́ и у́зами сокруша́емь и бие́мь непреста́нно, венцено́сец показа́лся еси́.

Пе́ние Бо́гови принося́ще, вся́ко, страстоте́рпцы, нанесе́ние му́к претерпе́сте: сего́ ра́ди венце́в сподо́бистеся.

Богоро́дичен: Еди́на де́вствуеши, ро́ждши, еди́на та́инства вели́каго вои́стинну Служи́тельница позна́лася еси́, Бо́га ро́ждши, Богоро́дице Ма́ти Де́во.

Седа́лен, гла́с 4.

Му́ченическими кровьми́ удобре́ни, Го́сподеви предстоите́, все́х Царю́, добропобе́днии му́ченицы. Те́мже с весе́лием честну́ю ва́шу па́мять дне́сь соверша́ем, долго́в разреше́ние прося́ще прия́ти ва́ми и ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая, со Безпло́тными Того́ непреста́нно моли́ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти на́м пре́жде конца́, ве́рою и любо́вию пою́щим Тя́ по до́лгу, еди́на Всепе́тая.

Крестобогоро́дичен: На Кресте́ Тя́ возвы́шена я́ко узре́ Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий, ма́терски рыда́ющи, веща́ше: что́ но́вое и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мо́й? Ка́ко, Жи́знь все́х, вкуша́еши сме́рти, оживи́ти ме́ртвыя хотя́, я́ко Милосе́рд?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Дрема́ние от ве́ждей душе́вных оттря́сше, е́же от ле́ности, бо́дростию боже́ственною, все́ успи́сте безбо́жных зло́е умышле́ние.

Я́ко пречестни́и и Боже́ственнии Сло́ва ка́мение, уморе́ни бы́вше ка́мением, Андре́й, Па́вел и Диони́сий присносу́щныя жи́зни сподо́бишася.

Прекра́сное цве́тие благоче́стия и и́стинное и боже́ственное Христо́во благово́ние, ве́рою восхва́лим му́ченики дне́сь.

До́льняя презре́вше жела́нием боже́ственным и плотски́я боле́зни претерпе́вше до́блественне, ра́дующеся, к неболе́зненному животу́ преидо́ша.

Богоро́дичен: Препе́тая Де́во Богороди́тельнице, пою́щия Тя́ спаса́й, на Тя́ упова́ющия, вся́каго обстоя́ния, и бе́д, и скорбе́й.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ на́м и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны́, Бла́же, Тво́й ми́р да́руяй.

Зна́менавшеся, му́ченицы, све́том разу́мным, муче́ния тму́ и но́чь злу́ю многобо́жия си́лою Боже́ственною непоткнове́нно преидо́сте.

Деви́ческими сия́ющи, Христи́но, добро́тами, я́звенными заря́ми све́тло украси́лася еси́ и в мы́сленный Христо́в черто́г всели́лася еси́, ра́дующися.

Неи́стовне рачи́тельствующии те́ла твоего́, Христи́но му́ченице, сла́дким твои́м сло́вом жела́нию Бо́жию привя́зани, пострада́ша кре́пко.

Богоро́дичен: Неве́сто Бо́жия Безневе́стная, Ея́же ра́ди ве́тхаго отреши́вшеся до́лга, сы́нове по благода́ти яви́хомся Отца́ Небе́снаго, пою́щия Тя́ сохраня́й.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Сла́вный до́блествовав Иракли́й, прия́т ве́лию сла́ву, рая́ граждани́н бы́в и честны́м лико́м соедини́вся страда́лец, ны́не ра́дуется.

Воспое́м с Павли́ном Боже́ственнаго Венеди́ма и Андре́я, Иракли́я и Диони́сия, Петра́ же, и Па́вла, и Христи́ну, Госпо́дни му́ченики.

Растерза́еми и ка́мением непра́ведно бие́ми, огне́м же скончава́еми, сла́внии му́ченицы, в Це́ркви пе́рвенец жи́ти сподо́бистеся.

Показа́вшему прему́дрыя страстоте́рпцы, сия́юще, я́коже зве́зды, на тве́рди церко́вней, благоче́стно пою́ще: Сы́ну Бо́жию поклони́мся.

Богоро́дичен: Я́ко ни́ва, плодоно́сный кла́с прозябла́ еси́, Богоро́дице, живо́тный, жи́знию ве́рныя препита́ющаго и гла́д преле́стный от земли́ вои́стинну отвраща́ющаго.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ю́ным ревну́юще ве́рно в Вавило́не де́тем, во о́гнь усе́рдно внидо́сте, вопию́ще, блаже́ннии: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Не поклони́стеся истука́нным, страда́льцы сла́внии, небре́гше, приснопа́мятную сме́рть претерпе́сте, безсме́ртная наслажде́ния я́ве восприе́мше.

Му́жественною душе́ю и кре́постию нра́ва беззако́ннующих шата́ния низложи́ша му́ченицы, вопию́ще ве́рно: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Глаго́лы боже́ственных му́ченик укре́плься, Павли́не, умре́ти произво́лил еси́, пресла́вне, вопия́ Сотво́ршему вся́ческая: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Киво́т Бо́жий, Боже́ственныя ма́нны ста́мну, златы́й све́щник и трапе́зу, го́ру святу́ю, Богоро́дицу вси́ пе́сненно сла́вим, ве́рнии.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Истка́нную от вы́шния благода́ти совлече́нием бре́ннаго телесе́ страда́льцы в ри́зу облеко́шася, любо́вию вопию́ще: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Кропле́нием боже́ственныя кро́ве, му́ченицы, очи́стившеся, кро́вь ва́шу за Христа́ излия́сте, пою́ще непреста́нно: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Красны́ гро́зды яви́стеся мы́сленнаго виногра́да, блаже́ннии, вино́ на́м пролива́юще благоче́стия, любо́вию взыва́ющим: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Богоро́дичен: Мы́сленное очисти́лище бы́сть, все́х моли́твы прие́млющи и Сы́ну Твоему́, Пречи́стая, вознося́щи во избавле́ние пою́щим: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Поже́рше жела́нием са́ми себе́, му́ченицы до́блии, ра́дующеся, преда́ша кро́ви усе́рдно, и бога́тство неотъе́млемо прия́ша, и ны́не му́ченическим причто́стеся ликостоя́нием, всехва́льнии.

Яви́стеся цве́ти мы́сленнии, благоуха́юще, страстоно́сцы, благоче́стие, и боже́ственнаго гра́да гра́ждане, приста́нища су́щим в бу́ри спаси́тельна, свети́льницы и́стины и побо́рницы, те́мже досто́йно блажи́ми есте́.

С Петро́м и Па́влом му́драго Иракли́я, Павли́на и Венеди́ма, вку́пе Андре́я, и Христи́ну, и Диони́сия почти́м, кре́пко за Христа́ пострада́вшия и ле́сть потре́бльшия.

Земля́ у́бо кро́ви ва́ша прия́т, излия́вшияся, великоимени́тии, за все́х Благоде́теля, жили́ща же пра́ведных ду́хи, с ни́миже лику́юще, помяни́те помина́ющия ва́с всегда́.

Богоро́дичен: Гла́с Тебе́, ве́рнии, ра́достно приноша́ем А́нгелов, Богоневе́сто: ра́дуйся, Помо́щнице челове́ком, му́ченик и апо́стол утвержде́ние и все́х проро́ков оглаше́ние, Богороди́тельнице Всенепоро́чная.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Воспою̀ тебѣ̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, ꙗ҆́кѡ и҆зве́лъ є҆сѝ лю́ди и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, покры́лъ же є҆сѝ колесни̑цы фараѡ́нѡвы и҆ си́лꙋ.

Вѣ́ры побѡ́рницы, вѣ́рою свѧще́нное ва́ше всегда̀ творѧ́щыѧ торжество̀, страсте́й и҆зба́вите, и҆ всѧ́кагѡ ѡ҆бстоѧ́нїѧ.

Вѣ́триломъ впери́вшесѧ, бг҃оно́снїи, крⷭ҇тнымъ пресла́внѡ, немо́креннѡ пꙋчи́нꙋ мꙋче́нїй преплы́сте, врагѝ пото́пльше.

Совокꙋпи́стесѧ чинѡ́мъ нбⷭ҇нымъ, претерпѣ́вше ꙗ҆́звы въ тѣлесѝ, свѧті́и: тѣ́мже бжⷭ҇твеннꙋю дне́сь ва́шꙋ па́мѧть почита́емъ.

Зако́номъ бжⷭ҇твеннымъ ᲂу҆твержда́еми, беззако́ннꙋющихъ совѣ́ты, мꙋ́дрїи, ᲂу҆праздни́сте, пострада́вше же зако́ннѡ, бж҃їю сла́вꙋ ᲂу҆лꙋчи́сте.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ прⷭ҇то́лъ, дв҃о, цр҃ѧ̀, на него́же всѣ́дъ, вѣ̑рнымъ сѣда́лище нбⷭ҇ное ᲂу҆гото́валъ є҆сѝ, почита́емъ и҆ любо́вїю тѧ̀ сла́вимъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Лꙋ́къ си́льныхъ и҆знемо́же, и҆ немощствꙋ́ющїи препоѧ́сашасѧ си́лою: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆тверди́сѧ въ гдⷭ҇ѣ се́рдце моѐ.

Поста́вль на ка́мени вѣ́ры, пе́тре, дꙋшѝ твоеѧ̀ но́ги, бл҃же́нне, сопротивле́нїемъ не побѣди́лсѧ є҆сѝ безбо́жныхъ, всеблаже́нне.

Ꙗ҆́коже тѧ̀ ѕвѣздꙋ̀ сїѧ́ющꙋ, гра́дъ тво́й, пе́тре, мі́рови предлага́етъ, ѿгонѧ́ща безбо́жїѧ но́щь бжⷭ҇твенною бл҃года́тїю.

Воззрѣ́нїемъ къ бг҃ꙋ вжилѧ́ѧсѧ, пе́тре, колесы̀ и҆ ᲂу҆́зами сокрꙋша́емь, и҆ бїе́мь непреста́ннѡ, вѣнцено́сецъ показа́лсѧ є҆сѝ.

Пѣ́нїе бг҃ови приносѧ́ще, всѧ́ко, страстоте́рпцы, нанесе́нїе мꙋ́къ претерпѣ́сте: сегѡ̀ ра́ди вѣнцє́въ сподо́бистесѧ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́на дѣ́вствꙋеши ро́ждши, є҆ди́на та́инства вели́кагѡ вои́стиннꙋ слꙋжи́тельница позна́ласѧ є҆сѝ, бг҃а ро́ждши, бцⷣе мт҃и дв҃о.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Мꙋ́ченическими кровьмѝ ᲂу҆добре́ни, гдⷭ҇еви предстоитѐ всѣ́хъ цр҃ю̀, добропобѣ́днїи мꙋ́чєницы. тѣ́мже съ весе́лїемъ честнꙋ́ю ва́шꙋ па́мѧть дне́сь соверша́емъ, долгѡ́въ разрѣше́нїе просѧ́ще прїѧ́ти ва́ми, и҆ ве́лїю ми́лость.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃о всенепоро́чнаѧ, ꙗ҆́же пресꙋ́щнаго бг҃а ро́ждшаѧ, со безпло́тными того̀ непреста́ннѡ молѝ, ѡ҆ставле́нїе прегрѣше́нїй, и҆ и҆справле́нїе житїѧ̀ да́ти на́мъ пре́жде конца̀, вѣ́рою и҆ любо́вїю пою́щымъ тѧ̀ по до́лгꙋ, є҆ди́на всепѣ́таѧ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На крⷭ҇тѣ̀ тѧ̀ возвы́шена ꙗ҆́кѡ ᲂу҆зрѣ̀ пречⷭ҇таѧ мт҃и твоѧ̀, сло́ве бж҃їй, мт҃рски рыда́ющи вѣща́ше: что̀ но́вое и҆ стра́нное сїѐ чꙋ́до, сн҃е мо́й; ка́кѡ, жи́знь всѣ́хъ, вкꙋша́еши сме́рти, ѡ҆живи́ти мє́ртвыѧ хотѧ̀, ꙗ҆́кѡ милосе́рдъ;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Любвѐ ра́ди, ще́дре, твоегѡ̀ ѻ҆́браза на крⷭ҇тѣ̀ твое́мъ ста́лъ є҆сѝ, и҆ раста́ѧшасѧ ꙗ҆зы́цы. ты̀ бо є҆сѝ, человѣколю́бче, крѣ́пость моѧ̀ и҆ хвале́нїе.

Дрема́нїе ѿ вѣ́ждей дꙋше́вныхъ ѿтрѧ́сше, є҆́же ѿ лѣ́ности бо́дростїю бжⷭ҇твенною, всѐ ᲂу҆спи́сте безбо́жныхъ ѕло́е ᲂу҆мышле́нїе.

Ꙗ҆́кѡ пречестні́и и҆ бжⷭ҇твеннїи сло́ва ка́менїе, ᲂу҆море́ни бы́вше ка́менїемъ, а҆ндре́й, па́ѵелъ и҆ дїонѵ́сїй, присносꙋ́щныѧ жи́зни сподо́бишасѧ.

Прекра́сное цвѣ́тїе бл҃гоче́стїѧ, и҆ и҆́стинное, и҆ бжⷭ҇твенное хрⷭ҇то́во бл҃гово́нїе, вѣ́рою восхва́лимъ мч҃ники дне́сь.

Дѡ́льнѧѧ презрѣ́вше жела́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ, и҆ плотскі̑ѧ болѣ̑зни претерпѣ́вше до́блественнѣ, ра́дꙋющесѧ къ неболѣ́зненномꙋ животꙋ̀ преидо́ша.

Бг҃оро́диченъ: Препѣ́таѧ дв҃о бг҃ороди́тельнице, пою́щыѧ тѧ̀ спаса́й на тѧ̀ ᲂу҆пова́ющыѧ, всѧ́кагѡ ѡ҆бстоѧ́нїѧ и҆ бѣ́дъ, и҆ скорбе́й.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе твоѐ, гдⷭ҇и, низпослѝ на́мъ и҆ ѿ мглы̀ прегрѣше́нїй разрѣшѝ ны̀, бл҃же, тво́й ми́ръ да́рꙋѧй.

Зна́менавшесѧ, мꙋ́чєницы, свѣ́томъ разꙋ́мнымъ, мꙋче́нїѧ тмꙋ̀ и҆ но́щь ѕлꙋ́ю многобо́жїѧ, си́лою бжⷭ҇твенною, непоткнове́ннѡ преидо́сте.

Дв҃и́ческими сїѧ́ющи, хрїсті́но, добро́тами, ꙗ҆́звенными зарѧ́ми свѣ́тлѡ ᲂу҆краси́ласѧ є҆сѝ, и҆ въ мы́сленный хрⷭ҇то́въ черто́гъ всели́ласѧ є҆сѝ ра́дꙋющисѧ.

Неи́стовнѣ рачи́тельствꙋющїи тѣ́ла твоегѡ̀, хрїсті́но мꙋ́ченице, сла́дкимъ твои́мъ сло́вомъ жела́нїю бж҃їю привѧ́зани, пострада́ша крѣ́пкѡ.

Бг҃оро́диченъ: Невѣ́сто бж҃їѧ безневѣ́стнаѧ, є҆ѧ́же ра́ди ве́тхагѡ ѿрѣши́вшесѧ до́лга, сы́нове по бл҃года́ти ꙗ҆ви́хомсѧ ѻ҆ц҃а̀ нбⷭ҇нагѡ, пою́щыѧ тѧ̀ сохранѧ́й.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Возопѝ, проѡбразꙋ́ѧ погребе́нїе тридне́вное, прⷪ҇ро́къ і҆ѡ́на, въ ки́тѣ молѧ́сѧ: ѿ тлѝ и҆зба́ви мѧ̀, і҆и҃се, цр҃ю̀ си́лъ.

Сла́вный до́блествовавъ и҆раклі́й, прїѧ́тъ ве́лїю сла́вꙋ, раѧ̀ граждани́нъ бы́въ, и҆ честны̑мъ ликѡ́мъ соедини́всѧ страда́лєцъ, ны́нѣ ра́дꙋетсѧ.

Воспое́мъ съ паѵлі́номъ бжⷭ҇твеннаго венеди́ма и҆ а҆ндре́а, и҆ра́клїа и҆ дїонѵ́сїа, петра̀ же и҆ па́ѵла, и҆ хрїсті́нꙋ, гдⷭ҇ни мꙋ́ченики.

Растерза́еми, и҆ ка́менїемъ непра́веднѡ бїе́ми, ѻ҆гне́мъ же скончава́еми, сла́внїи мꙋ́чєницы, въ це́ркви пе́рвенєцъ жи́ти сподо́бистесѧ.

Показа́вшемꙋ премꙋ̑дрыѧ страстоте́рпцы, сїѧ́юще ꙗ҆́коже ѕвѣ́зды на тве́рди церко́внѣй, благоче́стнѡ пою́ще: сн҃ꙋ бж҃їю поклони́мсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ни́ва плодоно́сный кла́съ прозѧбла̀ є҆сѝ, бцⷣе, живо́тный, жи́знїю вѣ̑рныѧ препита́ющаго, и҆ гла́дъ преле́стный ѿ землѝ вои́стиннꙋ ѿвраща́ющаго.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: А҆враа́мстїи и҆ногда̀ въ вавѷлѡ́нѣ ѻ҆́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пѣ́сньми взыва́юще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ю҆́нымъ ревнꙋ́юще вѣ́рнѡ въ вавѷлѡ́нѣ дѣ́темъ, во ѻ҆́гнь ᲂу҆се́рднѡ внидо́сте, вопїю́ще, блаже́ннїи: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, благослове́нъ є҆сѝ.

Не поклони́стесѧ и҆стꙋка̑ннымъ, страда́льцы сла́внїи, небре́гше, приснопа́мѧтнꙋю сме́рть претерпѣ́сте, безсмє́ртнаѧ наслаждє́нїѧ ꙗ҆́вѣ воспрїе́мше.

Мꙋ́жественною дꙋше́ю, и҆ крѣ́постїю нра́ва беззако́ннꙋющихъ шата̑нїѧ низложи́ша мꙋ́чєницы, вопїю́ще вѣ́рнѡ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, благослове́нъ є҆сѝ.

Глагѡ́лы бжⷭ҇твенныхъ мꙋ́чєникъ ᲂу҆крѣ́пльсѧ, паѵлі́не, ᲂу҆мре́ти произво́лилъ є҆сѝ, пресла́вне, вопїѧ̀ сотво́ршемꙋ всѧ́чєскаѧ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, благослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Кївѡ́тъ бж҃їй, бжⷭ҇твенныѧ ма́нны ста́мнꙋ, златы́й свѣ́щникъ, и҆ трапе́зꙋ, го́рꙋ свѧтꙋ́ю, бцⷣꙋ всѝ пѣ́сненнѡ сла́вимъ вѣ́рнїи.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зба́вителю всѣ́хъ, всеси́льне, посредѣ̀ пла́мене благоче́ствовавшыѧ, снизше́дъ ѡ҆роси́лъ є҆сѝ, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ пѣ́ти: всѧ̑ дѣла̀, благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

И҆стка́ннꙋю ѿ вы́шнїѧ бл҃года́ти, совлече́нїемъ бре́ннагѡ тѣлесѐ, страда́льцы въ ри́зꙋ ѡ҆блеко́шасѧ, любо́вїю вопїю́ще: всѧ̑ дѣла̀, благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Кропле́нїемъ бжⷭ҇твенныѧ кро́ве, мꙋ́чєницы, ѡ҆чи́стившесѧ, кро́вь ва́шꙋ за хрⷭ҇та̀ и҆злїѧ́сте, пою́ще непреста́ннѡ: всѧ̑ дѣла̀, бл҃гослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Красны̑ гро́зды ꙗ҆ви́стесѧ мы́сленнагѡ вїногра́да, бл҃же́ннїи, вїно̀ на́мъ пролива́юще бл҃гоче́стїѧ, любо́вїю взыва́ющымъ: всѧ̑ дѣла̀, бл҃гослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Мы́сленное ѡ҆чисти́лище бы́сть, всѣ́хъ моли̑твы прїе́млющи, и҆ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, пречⷭ҇таѧ, возносѧ́щи, во и҆збавле́нїе пою́щымъ: всѧ̑ дѣла̀, благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть: ты̀ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ, мі́рови бл҃гослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Поже́рше жела́нїемъ са́ми себѐ, мꙋ́чєницы до́блїи ра́дꙋющесѧ преда́ша крѡ́ви ᲂу҆се́рднѡ, и҆ бога́тство неѿе́млемо прїѧ́ша, и҆ ны́нѣ мꙋ́ченичєскимъ причто́стесѧ ликостоѧ́нїємъ, всехва́льнїи.

Ꙗ҆ви́стесѧ цвѣ́ти мы́сленнїи, благоꙋха́юще стрⷭ҇тоно́сцы благоче́стїе, и҆ бжⷭ҇твеннагѡ гра́да гра́ждане, приста̑нища сꙋ́щымъ въ бꙋ́ри спаси́тєльна, свѣти̑льницы и҆́стины и҆ побѡ́рницы: тѣ́мже досто́йнѡ блажи́ми є҆стѐ.

Съ петро́мъ и҆ па́ѵломъ мꙋ́драго и҆ра́клїа, паѵли́на и҆ венеди́ма, вкꙋ́пѣ а҆ндре́а и҆ хрїсті́нꙋ, и҆ дїонѵ́сїа, почти́мъ, крѣ́пкѡ за хрⷭ҇та̀ пострада́вшыѧ и҆ ле́сть потре́бльшыѧ.

Землѧ̀ ᲂу҆́бѡ крѡ́ви ва́шѧ прїѧ́тъ, и҆злїѧ́вшыѧсѧ, великоимени́тїи, за всѣ́хъ бл҃годѣ́телѧ, жили̑ща же пра́ведныхъ дꙋ́хи. съ ни́миже ликꙋ́юще, помѧни́те помина́ющыѧ ва́съ всегда̀.

Бг҃оро́диченъ: Гла́съ тебѣ̀ вѣ́рнїи ра́достнѡ приноша́емъ а҆́гг҃ловъ, бг҃оневѣ́сто: ра́дꙋйсѧ, помо́щнице человѣ́кѡмъ, мꙋ́чєникъ и҆ а҆пⷭ҇лъ ᲂу҆твержде́нїе, и҆ всѣ́хъ прⷪ҇ро́кѡвъ ѡ҆глаше́нїе, бг҃ороди́тельнице всенепоро́чнаѧ.

Жития мучеников Петра, Дионисия, Андрея, Павла, мученицы Христины и иных

Свя­тые му­че­ни­ки Петр, Ди­о­ни­сий, Ан­дрей, Па­вел, Хри­сти­на по­стра­да­ли при им­пе­ра­то­ре Де­кии (249–251). Пер­вым из них по­стра­дал юно­ша Петр в го­ро­де Ламп­са­ке (Гел­лес­понт­ском). При­ве­ден­ный на суд пра­ви­те­ля Опи­ти­ми­на, он бес­страш­но ис­по­ве­дал свою ве­ру во Хри­ста. Бла­го­че­сти­во­го юно­шу при­нуж­да­ли от­речь­ся от Гос­по­да и по­кло­нить­ся идо­лу бо­ги­ни Ве­не­ры, но му­че­ник от­ка­зал­ся ис­пол­нить по­ве­ле­ние, за­явив во все­услы­ша­ние, что хри­сти­а­нин не бу­дет кла­нять­ся идо­лу блуд­ной жен­щи­ны. Свя­той Петр был под­верг­нут же­сто­ким ис­тя­за­ни­ям, но доб­лест­но пре­тер­пел му­ки, бла­го­да­ря Гос­по­да Иису­са Хри­ста, по­да­ю­ще­го ему Свою все­силь­ную по­мощь, и был усе­чен ме­чом. В то же вре­мя бы­ли пре­да­ны су­ду Ди­о­ни­сий, Ни­ко­мах и два во­и­на, при­ве­ден­ные из Ме­со­по­та­мии, а так­же Ан­дрей и Па­вел. Все они ис­по­ве­да­ли свою ве­ру во Хри­ста и от­ка­за­лись при­не­сти жерт­ву идо­лам, за что бы­ли пре­да­ны ис­тя­за­ни­ям. К ве­ли­кой скор­би всех хри­сти­ан Ни­ко­мах не усто­ял и от­рек­ся от Гос­по­да Иису­са Хри­ста, по­шел в ка­пи­ще и при­нес жерт­ву. Тот­час же он под­верг­ся ужас­но­му бес­но­ва­нию и умер в страш­ных му­че­ни­ях. От­ре­че­ние Ни­ко­ма­ха слы­ша­ла сто­яв­шая в тол­пе 16-лет­няя де­ви­ца Хри­сти­на, ко­то­рая вос­клик­ну­ла: "Ока­ян­ный и по­ги­ба­ю­щий че­ло­век! Вот ты из-за од­но­го лишь ча­са стя­жал се­бе те­перь веч­ную и неска­зан­ную му­ку!" Эти сло­ва услы­шал пра­ви­тель. Он по­ве­лел схва­тить свя­тую де­ву и, узнав от нее, что и она хри­сти­ан­ка, от­дал ее на осквер­не­ние блуд­ни­кам. В дом, ку­да при­ве­ли свя­тую де­ву, явил­ся Ан­гел. Устра­шен­ные его гроз­ным ви­дом юно­ши со сле­за­ми ста­ли про­сить про­ще­ния у свя­той де­вы и умо­ля­ли по­мо­лить­ся за них, чтобы не по­стиг­ло их на­ка­за­ние Гос­подне.

На сле­ду­ю­щее утро пе­ред пра­ви­те­лем вновь пред­ста­ли свя­тые Ди­о­ни­сий, Ан­дрей и Па­вел. За ис­по­ве­да­ние ве­ры во Хри­ста они бы­ли от­да­ны тол­пе языч­ни­ков на рас­тер­за­ние. Свя­тых при­вя­за­ли за но­ги, по­влек­ли их к ме­сту каз­ни и там по­би­ли кам­ня­ми. Во вре­мя каз­ни при­бе­жа­ла свя­тая Хри­сти­на, чтобы уме­реть вме­сте с му­че­ни­ка­ми, но, по при­ка­зу пра­ви­те­ля, она бы­ла усе­че­на ме­чом.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Пет­ра, Ди­о­ни­сия, Ан­дрея, Савла, Хри­сти­ны, Ирак­лия, Пав­ли­на и Ве­не­ди­ма" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

 

Жития мучеников Петра, Дионисия, Андрея, Павла, мученицы Христины и иных

Свя­тые му­че­ни­ки Петр, Ди­о­ни­сий, Ан­дрей, Па­вел, Хри­сти­на по­стра­да­ли при им­пе­ра­то­ре Де­кии (249–251). Пер­вым из них по­стра­дал юно­ша Петр в го­ро­де Ламп­са­ке (Гел­лес­понт­ском). При­ве­ден­ный на суд пра­ви­те­ля Опи­ти­ми­на, он бес­страш­но ис­по­ве­дал свою ве­ру во Хри­ста. Бла­го­че­сти­во­го юно­шу при­нуж­да­ли от­речь­ся от Гос­по­да и по­кло­нить­ся идо­лу бо­ги­ни Ве­не­ры, но му­че­ник от­ка­зал­ся ис­пол­нить по­ве­ле­ние, за­явив во все­услы­ша­ние, что хри­сти­а­нин не бу­дет кла­нять­ся идо­лу блуд­ной жен­щи­ны. Свя­той Петр был под­верг­нут же­сто­ким ис­тя­за­ни­ям, но доб­лест­но пре­тер­пел му­ки, бла­го­да­ря Гос­по­да Иису­са Хри­ста, по­да­ю­ще­го ему Свою все­силь­ную по­мощь, и был усе­чен ме­чом. В то же вре­мя бы­ли пре­да­ны су­ду Ди­о­ни­сий, Ни­ко­мах и два во­и­на, при­ве­ден­ные из Ме­со­по­та­мии, а так­же Ан­дрей и Па­вел. Все они ис­по­ве­да­ли свою ве­ру во Хри­ста и от­ка­за­лись при­не­сти жерт­ву идо­лам, за что бы­ли пре­да­ны ис­тя­за­ни­ям. К ве­ли­кой скор­би всех хри­сти­ан Ни­ко­мах не усто­ял и от­рек­ся от Гос­по­да Иису­са Хри­ста, по­шел в ка­пи­ще и при­нес жерт­ву. Тот­час же он под­верг­ся ужас­но­му бес­но­ва­нию и умер в страш­ных му­че­ни­ях. От­ре­че­ние Ни­ко­ма­ха слы­ша­ла сто­яв­шая в тол­пе 16-лет­няя де­ви­ца Хри­сти­на, ко­то­рая вос­клик­ну­ла: "Ока­ян­ный и по­ги­ба­ю­щий че­ло­век! Вот ты из-за од­но­го лишь ча­са стя­жал се­бе те­перь веч­ную и неска­зан­ную му­ку!" Эти сло­ва услы­шал пра­ви­тель. Он по­ве­лел схва­тить свя­тую де­ву и, узнав от нее, что и она хри­сти­ан­ка, от­дал ее на осквер­не­ние блуд­ни­кам. В дом, ку­да при­ве­ли свя­тую де­ву, явил­ся Ан­гел. Устра­шен­ные его гроз­ным ви­дом юно­ши со сле­за­ми ста­ли про­сить про­ще­ния у свя­той де­вы и умо­ля­ли по­мо­лить­ся за них, чтобы не по­стиг­ло их на­ка­за­ние Гос­подне.

На сле­ду­ю­щее утро пе­ред пра­ви­те­лем вновь пред­ста­ли свя­тые Ди­о­ни­сий, Ан­дрей и Па­вел. За ис­по­ве­да­ние ве­ры во Хри­ста они бы­ли от­да­ны тол­пе языч­ни­ков на рас­тер­за­ние. Свя­тых при­вя­за­ли за но­ги, по­влек­ли их к ме­сту каз­ни и там по­би­ли кам­ня­ми. Во вре­мя каз­ни при­бе­жа­ла свя­тая Хри­сти­на, чтобы уме­реть вме­сте с му­че­ни­ка­ми, но, по при­ка­зу пра­ви­те­ля, она бы­ла усе­че­на ме­чом.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Пет­ра, Ди­о­ни­сия, Ан­дрея, Савла, Хри­сти­ны, Ирак­лия, Пав­ли­на и Ве­не­ди­ма" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

 

Жития мучеников Петра, Дионисия, Андрея, Павла, мученицы Христины и иных

Свя­тые му­че­ни­ки Петр, Ди­о­ни­сий, Ан­дрей, Па­вел, Хри­сти­на по­стра­да­ли при им­пе­ра­то­ре Де­кии (249–251). Пер­вым из них по­стра­дал юно­ша Петр в го­ро­де Ламп­са­ке (Гел­лес­понт­ском). При­ве­ден­ный на суд пра­ви­те­ля Опи­ти­ми­на, он бес­страш­но ис­по­ве­дал свою ве­ру во Хри­ста. Бла­го­че­сти­во­го юно­шу при­нуж­да­ли от­речь­ся от Гос­по­да и по­кло­нить­ся идо­лу бо­ги­ни Ве­не­ры, но му­че­ник от­ка­зал­ся ис­пол­нить по­ве­ле­ние, за­явив во все­услы­ша­ние, что хри­сти­а­нин не бу­дет кла­нять­ся идо­лу блуд­ной жен­щи­ны. Свя­той Петр был под­верг­нут же­сто­ким ис­тя­за­ни­ям, но доб­лест­но пре­тер­пел му­ки, бла­го­да­ря Гос­по­да Иису­са Хри­ста, по­да­ю­ще­го ему Свою все­силь­ную по­мощь, и был усе­чен ме­чом. В то же вре­мя бы­ли пре­да­ны су­ду Ди­о­ни­сий, Ни­ко­мах и два во­и­на, при­ве­ден­ные из Ме­со­по­та­мии, а так­же Ан­дрей и Па­вел. Все они ис­по­ве­да­ли свою ве­ру во Хри­ста и от­ка­за­лись при­не­сти жерт­ву идо­лам, за что бы­ли пре­да­ны ис­тя­за­ни­ям. К ве­ли­кой скор­би всех хри­сти­ан Ни­ко­мах не усто­ял и от­рек­ся от Гос­по­да Иису­са Хри­ста, по­шел в ка­пи­ще и при­нес жерт­ву. Тот­час же он под­верг­ся ужас­но­му бес­но­ва­нию и умер в страш­ных му­че­ни­ях. От­ре­че­ние Ни­ко­ма­ха слы­ша­ла сто­яв­шая в тол­пе 16-лет­няя де­ви­ца Хри­сти­на, ко­то­рая вос­клик­ну­ла: "Ока­ян­ный и по­ги­ба­ю­щий че­ло­век! Вот ты из-за од­но­го лишь ча­са стя­жал се­бе те­перь веч­ную и неска­зан­ную му­ку!" Эти сло­ва услы­шал пра­ви­тель. Он по­ве­лел схва­тить свя­тую де­ву и, узнав от нее, что и она хри­сти­ан­ка, от­дал ее на осквер­не­ние блуд­ни­кам. В дом, ку­да при­ве­ли свя­тую де­ву, явил­ся Ан­гел. Устра­шен­ные его гроз­ным ви­дом юно­ши со сле­за­ми ста­ли про­сить про­ще­ния у свя­той де­вы и умо­ля­ли по­мо­лить­ся за них, чтобы не по­стиг­ло их на­ка­за­ние Гос­подне.

На сле­ду­ю­щее утро пе­ред пра­ви­те­лем вновь пред­ста­ли свя­тые Ди­о­ни­сий, Ан­дрей и Па­вел. За ис­по­ве­да­ние ве­ры во Хри­ста они бы­ли от­да­ны тол­пе языч­ни­ков на рас­тер­за­ние. Свя­тых при­вя­за­ли за но­ги, по­влек­ли их к ме­сту каз­ни и там по­би­ли кам­ня­ми. Во вре­мя каз­ни при­бе­жа­ла свя­тая Хри­сти­на, чтобы уме­реть вме­сте с му­че­ни­ка­ми, но, по при­ка­зу пра­ви­те­ля, она бы­ла усе­че­на ме­чом.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Пет­ра, Ди­о­ни­сия, Ан­дрея, Савла, Хри­сти­ны, Ирак­лия, Пав­ли­на и Ве­не­ди­ма" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

 

Жития мучеников Петра, Дионисия, Андрея, Павла, мученицы Христины и иных

Свя­тые му­че­ни­ки Петр, Ди­о­ни­сий, Ан­дрей, Па­вел, Хри­сти­на по­стра­да­ли при им­пе­ра­то­ре Де­кии (249–251). Пер­вым из них по­стра­дал юно­ша Петр в го­ро­де Ламп­са­ке (Гел­лес­понт­ском). При­ве­ден­ный на суд пра­ви­те­ля Опи­ти­ми­на, он бес­страш­но ис­по­ве­дал свою ве­ру во Хри­ста. Бла­го­че­сти­во­го юно­шу при­нуж­да­ли от­речь­ся от Гос­по­да и по­кло­нить­ся идо­лу бо­ги­ни Ве­не­ры, но му­че­ник от­ка­зал­ся ис­пол­нить по­ве­ле­ние, за­явив во все­услы­ша­ние, что хри­сти­а­нин не бу­дет кла­нять­ся идо­лу блуд­ной жен­щи­ны. Свя­той Петр был под­верг­нут же­сто­ким ис­тя­за­ни­ям, но доб­лест­но пре­тер­пел му­ки, бла­го­да­ря Гос­по­да Иису­са Хри­ста, по­да­ю­ще­го ему Свою все­силь­ную по­мощь, и был усе­чен ме­чом. В то же вре­мя бы­ли пре­да­ны су­ду Ди­о­ни­сий, Ни­ко­мах и два во­и­на, при­ве­ден­ные из Ме­со­по­та­мии, а так­же Ан­дрей и Па­вел. Все они ис­по­ве­да­ли свою ве­ру во Хри­ста и от­ка­за­лись при­не­сти жерт­ву идо­лам, за что бы­ли пре­да­ны ис­тя­за­ни­ям. К ве­ли­кой скор­би всех хри­сти­ан Ни­ко­мах не усто­ял и от­рек­ся от Гос­по­да Иису­са Хри­ста, по­шел в ка­пи­ще и при­нес жерт­ву. Тот­час же он под­верг­ся ужас­но­му бес­но­ва­нию и умер в страш­ных му­че­ни­ях. От­ре­че­ние Ни­ко­ма­ха слы­ша­ла сто­яв­шая в тол­пе 16-лет­няя де­ви­ца Хри­сти­на, ко­то­рая вос­клик­ну­ла: "Ока­ян­ный и по­ги­ба­ю­щий че­ло­век! Вот ты из-за од­но­го лишь ча­са стя­жал се­бе те­перь веч­ную и неска­зан­ную му­ку!" Эти сло­ва услы­шал пра­ви­тель. Он по­ве­лел схва­тить свя­тую де­ву и, узнав от нее, что и она хри­сти­ан­ка, от­дал ее на осквер­не­ние блуд­ни­кам. В дом, ку­да при­ве­ли свя­тую де­ву, явил­ся Ан­гел. Устра­шен­ные его гроз­ным ви­дом юно­ши со сле­за­ми ста­ли про­сить про­ще­ния у свя­той де­вы и умо­ля­ли по­мо­лить­ся за них, чтобы не по­стиг­ло их на­ка­за­ние Гос­подне.

На сле­ду­ю­щее утро пе­ред пра­ви­те­лем вновь пред­ста­ли свя­тые Ди­о­ни­сий, Ан­дрей и Па­вел. За ис­по­ве­да­ние ве­ры во Хри­ста они бы­ли от­да­ны тол­пе языч­ни­ков на рас­тер­за­ние. Свя­тых при­вя­за­ли за но­ги, по­влек­ли их к ме­сту каз­ни и там по­би­ли кам­ня­ми. Во вре­мя каз­ни при­бе­жа­ла свя­тая Хри­сти­на, чтобы уме­реть вме­сте с му­че­ни­ка­ми, но, по при­ка­зу пра­ви­те­ля, она бы­ла усе­че­на ме­чом.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Пет­ра, Ди­о­ни­сия, Ан­дрея, Савла, Хри­сти­ны, Ирак­лия, Пав­ли­на и Ве­не­ди­ма" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

 

Жития мучеников Петра, Дионисия, Андрея, Павла, мученицы Христины и иных

Свя­тые му­че­ни­ки Петр, Ди­о­ни­сий, Ан­дрей, Па­вел, Хри­сти­на по­стра­да­ли при им­пе­ра­то­ре Де­кии (249–251). Пер­вым из них по­стра­дал юно­ша Петр в го­ро­де Ламп­са­ке (Гел­лес­понт­ском). При­ве­ден­ный на суд пра­ви­те­ля Опи­ти­ми­на, он бес­страш­но ис­по­ве­дал свою ве­ру во Хри­ста. Бла­го­че­сти­во­го юно­шу при­нуж­да­ли от­речь­ся от Гос­по­да и по­кло­нить­ся идо­лу бо­ги­ни Ве­не­ры, но му­че­ник от­ка­зал­ся ис­пол­нить по­ве­ле­ние, за­явив во все­услы­ша­ние, что хри­сти­а­нин не бу­дет кла­нять­ся идо­лу блуд­ной жен­щи­ны. Свя­той Петр был под­верг­нут же­сто­ким ис­тя­за­ни­ям, но доб­лест­но пре­тер­пел му­ки, бла­го­да­ря Гос­по­да Иису­са Хри­ста, по­да­ю­ще­го ему Свою все­силь­ную по­мощь, и был усе­чен ме­чом. В то же вре­мя бы­ли пре­да­ны су­ду Ди­о­ни­сий, Ни­ко­мах и два во­и­на, при­ве­ден­ные из Ме­со­по­та­мии, а так­же Ан­дрей и Па­вел. Все они ис­по­ве­да­ли свою ве­ру во Хри­ста и от­ка­за­лись при­не­сти жерт­ву идо­лам, за что бы­ли пре­да­ны ис­тя­за­ни­ям. К ве­ли­кой скор­би всех хри­сти­ан Ни­ко­мах не усто­ял и от­рек­ся от Гос­по­да Иису­са Хри­ста, по­шел в ка­пи­ще и при­нес жерт­ву. Тот­час же он под­верг­ся ужас­но­му бес­но­ва­нию и умер в страш­ных му­че­ни­ях. От­ре­че­ние Ни­ко­ма­ха слы­ша­ла сто­яв­шая в тол­пе 16-лет­няя де­ви­ца Хри­сти­на, ко­то­рая вос­клик­ну­ла: "Ока­ян­ный и по­ги­ба­ю­щий че­ло­век! Вот ты из-за од­но­го лишь ча­са стя­жал се­бе те­перь веч­ную и неска­зан­ную му­ку!" Эти сло­ва услы­шал пра­ви­тель. Он по­ве­лел схва­тить свя­тую де­ву и, узнав от нее, что и она хри­сти­ан­ка, от­дал ее на осквер­не­ние блуд­ни­кам. В дом, ку­да при­ве­ли свя­тую де­ву, явил­ся Ан­гел. Устра­шен­ные его гроз­ным ви­дом юно­ши со сле­за­ми ста­ли про­сить про­ще­ния у свя­той де­вы и умо­ля­ли по­мо­лить­ся за них, чтобы не по­стиг­ло их на­ка­за­ние Гос­подне.

На сле­ду­ю­щее утро пе­ред пра­ви­те­лем вновь пред­ста­ли свя­тые Ди­о­ни­сий, Ан­дрей и Па­вел. За ис­по­ве­да­ние ве­ры во Хри­ста они бы­ли от­да­ны тол­пе языч­ни­ков на рас­тер­за­ние. Свя­тых при­вя­за­ли за но­ги, по­влек­ли их к ме­сту каз­ни и там по­би­ли кам­ня­ми. Во вре­мя каз­ни при­бе­жа­ла свя­тая Хри­сти­на, чтобы уме­реть вме­сте с му­че­ни­ка­ми, но, по при­ка­зу пра­ви­те­ля, она бы­ла усе­че­на ме­чом.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Пет­ра, Ди­о­ни­сия, Ан­дрея, Савла, Хри­сти­ны, Ирак­лия, Пав­ли­на и Ве­не­ди­ма" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.