Канон святым мученикам Акиндину, Пигасию, Аффонию, Елпидифору, Анемподисту Персидским

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 15 ноября (02 ноября ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Со́лнца иму́ще пра́вды незаходи́ма, Христа́, Бо́га на́шего, просвеща́юща ва́с, святи́и, невеще́ственным све́том, о́блаки разори́те неве́дения моего́.

Безбе́дную, святи́и, безпрепо́нно источа́юще, благода́ть подава́ете приходя́щим ве́рою, вся́ку беду́, и вся́кое уны́ние, и бу́рю, и мяте́ж уставля́юще.

Кре́постию непобеди́мою препоя́савшеся, святи́и, плотски́я не́мощи не помы́слисте, но, безбоя́зненно мудрова́ние явля́юще, на о́гнь и муче́ние дерзну́сте.

Богоро́дичен: Ты́ еди́на, Богоневе́сто, в высоча́йших Седя́щаго на объя́тиих носи́ла еси́, пло́ть бы́вша; Ты́ бо яви́лася еси́ от все́х ве́к прия́телище досто́йное Вседержи́теля.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Утверди́вшеся Христо́вою си́лою, всеизя́щнейшии, по́мыслом кре́пким, сквозе́ о́гнь же и во́ду, стра́ждуще, преидо́сте к небе́сным.

Нерасте́рзною бу́дущих наде́ждею ствержда́еми, настоя́щих боле́зней му́жественнейшим смы́слом, всесла́внии му́ченицы, небрего́сте.

Равному́дрствующе тре́м ю́ношам, всехва́льнии, безу́мия пе́рсскаго о́гнь угаша́юще, яви́стеся, росо́ю Ду́ха окропля́еми.

Богоро́дичен: Тя́, Предста́тельницу изве́стну, Богома́ти, стяжа́вшии, наде́жды на Тя́ возлага́юще, спаса́емся и, к Тебе́ прибега́юще, сохраня́емся.

Седа́лен, гла́с 8.

Безбе́дно тече́ние благочести́вное, в по́двизе стра́ждуще, благосла́внии наде́ждею проидо́ша, венцы́ укрепля́еми; сопроти́вныя бо до конца́ погуби́вше, безпрепо́нно побе́ду свою́ соверши́ша, те́м и оби́льно прося́щим ве́рою источа́ют всегда́ мно́жество исцеле́ний. И́мже согла́сно возопии́м: моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Богоро́дичен: Я́ко де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца дои́ши Зижди́теля и Го́спода. Те́м, а́нгельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца и Па́стыря и Изба́вителя, А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Просвеща́еми добро́тою изя́щнейшаго страда́ния, све́тлии свети́льницы, му́ченицы Христо́вы яви́стеся, светле́йшими луча́ми озаря́юще зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Очище́ние кро́вь му́чеников бы́сть, и благово́ннейшее и́стинно приноше́ние Бо́гу безпрепо́нно даю́щи, и безбе́дный источа́ющи все́м исто́чник врачева́ния.

Разли́чных напа́стей и бе́д нахожде́ние ва́шими моли́твами, су́щими ко Христу́, отрази́сте соверша́ющих усе́рдно всесвяще́нную и всепра́зднственную па́мять ва́шу, досточу́днии.

Испрове́ргше пре́лести и́дольское безбо́жие, Бо́га все́х животворя́щее де́йство де́лы явля́юще, зва́сте, преблаже́ннии: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Богоро́дичен: Крепча́йшее Тя́ ору́жие на враги́ предлага́ем, ско́рби вся́кия и лю́тых обстоя́ний отрева́ем вре́д и возмуще́ний ерети́ческих, Ма́ти Бо́жия, избега́ем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Тя́ сама́го, Аффо́ние, приве́л еси́ Христу́, кре́пце мучи́тельскую, сла́вне, обличи́в зло́бу безбо́жную, и к све́ту прите́кл еси́ ве́ры, веселя́ся.

Подо́бяся, Аффо́ние, стра́сти Христо́ве, Того́ ра́ди твоя́ глава́ отсече́ся изя́щне: к неизме́нному бо весе́лию потща́лся еси́ и безсме́ртному поко́ищу.

На недви́жимей наде́жди утверди́вся, и кра́сная, я́же на земли́, оплева́в, всему́дре Елпидифо́ре, неукло́нно бо ты́ прете́кл еси́ по́прище страда́ния.

Богоро́дичен: Возсия́в из Тебе́, Со́лнце мы́сленное све́тлыя лучи́ Своего́ Божества́ все́м простре́, Богоро́дице Влады́чице: те́м вси́ Тя́ сла́вим.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Теку́щих тле́нная презре́вше, нетле́нная сподо́бистеся зре́ти. Искуше́ний у́бо изба́вите и бе́д ве́рою ва́с призыва́ющия, всехва́льнии.

Тро́ицу Безнача́льную, пресла́внии му́ченицы, лю́то свя́занныя и в темни́цах неосла́бно держи́мыя разреши́ти, ва́шими мольба́ми умилосе́рдите.

За Тя́ себе́ преда́вше на сме́рть, безсме́ртие, Спа́се мо́й, до́блии получи́ша, и спаси́телие су́щих в бу́ри и напа́стех и ско́рбех бы́ша.

Богоро́дичен: Расто́ргни мои́х прегреше́ний, Отрокови́це, рукописа́ние, и содержа́щия мя́ печа́ли и страсте́й разреше́ние да́рующи, и соблюда́ющи вы́ну неврежде́нна, Влады́чице.

Конда́к, гла́с 2.

Благочести́выя и богоно́сныя му́ченики, я́ко на земли́ оста́вльшия вся́, прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и упокое́ние, Акинди́на, Пига́сия, Анемподи́ста, с ни́миже Аффо́ния и Елпидифо́ра же, еди́не сы́й Преблаги́й.

И́кос:

Отве́рзи ми́ уста́, Христе́ мо́й, воспе́ти и похвали́ти че́стно по́двиги страстоте́рпец Твои́х, Го́споди: си́и бо, вся́ оста́вльше и возлюби́вше Тебе́, Созда́теля все́х, су́щая на земли́ вся́ я́ко тле́нная вмени́ша. И та́мо честны́й о́браз живоно́снаго Твоего́ Креста́ сотвори́вше, усе́рдно предста́ша Царю́, я́ко ору́жницы, му́ченицы до́блии, вопию́ще Ти́: еди́не сы́й Преблаги́й.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Я́ко изба́вил еси́ из пла́мене три́ благочести́выя о́троки, си́це и ны́не страда́льцы в пещи́ о́гненней сохрани́л еси́, вопию́щия Ти́ богому́дренно: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Дае́ши оби́льныя да́ры и чудодея́ние источа́еши страстоте́рпцы Твои́ми, Христе́, содева́я и соде́йствуя я́ко Милосе́рд и явля́я пою́щим Тя́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Мно́жество му́ченик, нело́жно со́браннии ве́рою, приведо́стеся Христу́, пресла́вных чуде́с явле́ние де́йствующе и пою́ще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Изба́вленнии Тобо́ю пра́дедния кля́твы и к присносу́щней пи́щи преше́дше, ра́дуйся, зове́м Тебе́, Препросла́вленная Влады́чице, Я́же Бо́га на́м воплоще́ннаго ро́ждшая.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Благочести́вейшее му́чеников торжество́ ра́достно прии́де, ми́р озаря́ющее, вся́ возвесели́, и све́тло украша́ющее ве́рою пою́щия: Го́спода воспева́йте дела́ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

На зве́ри, и ро́вы, и му́ки лю́тыя дерзну́сте, преизя́щнии, иму́ще Помо́щника непобеди́ма, сла́вы Го́спода, Ему́же ны́не зове́м: Го́спода воспева́йте дела́ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ва́с, до́блия страда́льцы, Акинди́на, Пига́сия, и Анемподи́ста, па́ки же Аффо́ния и приснопа́мятнаго Елпидифо́ра, иму́ще сте́ну кре́пкую, Го́спода пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Венце́м побе́ды украси́вшеся и добро́ты диади́мою светя́щеся, зарю́ невече́рнюю коне́чно, блаже́ннии, на небесе́х прия́ли есте́, му́ченицы, зову́ще: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Усты́ и ра́зумом Богоро́дицу му́дрствующе, песносло́вим Тя́, Пренепоро́чная: породила́ бо еси́, Пречи́стая, пло́тию обложе́ннаго Творца́, и Бо́га, и Царя́ Христа́. Те́м Тя́, Де́во, пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Труды́ ва́ша на земли́ небе́сное весе́лие прия́ше, иде́же му́чеников ли́цы, и боже́ственных во́инства, и все́ перворо́дных сра́дуется торжество́, всеблаже́ннии.

От у́з лю́тых, всеблаже́ннии, и бе́д изба́вите вся́, ве́рою свято́е торжество́ ва́ше пра́зднующия, ми́р же, и тишину́ прося́ще, и спасе́ние, блаже́ннии.

Бога́тым озаря́еми све́том и благода́тию, страстоте́рпцы, сия́юще, согреше́ний разреше́ние и печа́лей ку́пно с ва́ми подви́гшимися да́ти к ва́м прибега́ющим Благоде́теля умоли́те.

Богоро́дичен: Е́ва у́бо дре́ва жи́зненнаго изгна́ся, возбрани́вшися причаще́ния, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, Жи́знь преве́чную родила́ еси́, ми́ру живоно́сное де́йство да́рующи ве́рою.

Свети́лен.

Акинди́на, и Пига́сия, и Елпидифо́ра венча́ем со Аффо́нием пе́сньми, ку́пно и Анемподи́ста, и́бо пе́рсскую ле́сть обличи́вше суему́дренную и бие́ния и ра́ны за Христа́ претерпе́вше, неизрече́нныя сла́вы получи́ша.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Бо́жия пала́то; ра́дуйся, горо́ осеня́ема; ра́дуйся, купино́ неопали́мая; ра́дуйся, престо́ле сла́вы; ра́дуйся, боже́ственная трапе́зо; ра́дуйся, ру́чко всезлата́я; ра́дуйся, све́щниче огнезра́чный; ра́дуйся, ле́гкий о́блаче, Де́во Ма́ти Мари́е.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Сл҃нца и҆мꙋ́ще пра́вды незаходи́ма, хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего, просвѣща́юща ва́съ, ст҃і́и, невеще́ственнымъ свѣ́томъ, ѻ҆́блаки разори́те невѣ́дѣнїѧ моегѡ̀.

Безбѣ́днꙋю, ст҃і́и, безпрепо́ннѡ и҆сточа́юще бл҃года́ть, подава́ете приходѧ́щымъ вѣ́рою, всѧ́кꙋ бѣдꙋ̀, и҆ всѧ́кое ᲂу҆ны́нїе, и҆ бꙋ́рю и҆ мѧтє́жъ ᲂу҆ставлѧ́юще.

Крѣ́постїю непобѣди́мою препоѧ́савшесѧ, ст҃і́и, плотскі́ѧ не́мощи не помы́слисте: но безбоѧ́зненнѡ мꙋдрова́нїе ꙗ҆влѧ́юще, на ѻ҆́гнь и҆ мꙋче́нїе дерзнꙋ́сте.

Бг҃оро́диченъ: Ты̀, є҆ди́на бг҃оневѣ́сто, въ высоча́йшихъ сѣдѧ́щаго на ѡ҆б̾ѧ́тїихъ носи́ла є҆сѝ, пло́ть бы́вша: ты́ бо ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ ѿ всѣ́хъ вѣ̑къ прїѧ́телище досто́йное вседержи́телѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Не мꙋ́дростїю, и҆ си́лою, и҆ бога́тствомъ хва́лимсѧ, но тобо́ю, ѻ҆́ч҃ею ѵ҆поста́сною мꙋ́дростїю, хрⷭ҇тѐ: нѣ́сть бо ст҃ъ, па́че тебє̀, человѣколю́бче.

Оу҆тверди́вшесѧ хрⷭ҇то́вою си́лою, всеизѧ́щнѣйшїи, по́мысломъ крѣ́пкимъ, сквозѣ̀ ѻ҆́гнь же и҆ во́дꙋ, стра́ждꙋще, преидо́сте къ нбⷭ҇нымъ.

Нерасте́рзною бꙋ́дꙋщихъ наде́ждею ствержда́еми, настоѧ́щихъ болѣ́зней, мꙋ́жественнѣйшимъ смы́сломъ, всесла́внїи мч҃ницы, небрего́сте.

Равномꙋ́дрствꙋюще тре́мъ ю҆́ношамъ, всехва́льнїи, безꙋ́мїѧ пе́рсскагѡ ѻ҆́гнь ᲂу҆гаша́юще ꙗ҆ви́стесѧ, росо́ю дх҃а ѡ҆кроплѧ́еми.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ предста́тельницꙋ и҆звѣ́стнꙋ, бг҃ома́ти, стѧжа́вшїи, надє́жды на тѧ̀ возлага́юще, спаса́емсѧ, и҆, къ тебѣ̀ прибѣга́юще, сохранѧ́емсѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Безбѣ́днѡ тече́нїе благочести́вное въ по́двизѣ стра́ждꙋще, благосла́внїи, наде́ждею проидо́ша, вѣнцы̑ ᲂу҆крѣплѧ́еми: сопроти̑вныѧ бо до конца̀ погꙋби́вше, безпрепо́ннѡ побѣ́дꙋ свою̀ соверши́ша. тѣ́мъ и҆ ѻ҆би́льнѡ просѧ́щымъ вѣ́рою и҆сточа́ютъ всегда̀ мно́жество и҆сцѣле́нїй. и҆̀мже согла́снѡ возопїи́мъ: моли́те хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти чествꙋ́ющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть ва́шꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ дв҃ꙋ и҆ є҆ди́нꙋ въ жена́хъ, тѧ̀ безъ сѣ́мене ро́ждшꙋю бг҃а пло́тїю, всѝ ᲂу҆блажа́емъ ро́ди человѣ́честїи: ѻ҆́гнь бо всели́сѧ въ тѧ̀ бж҃ества̀, и҆ ꙗ҆́кѡ млⷣнца дои́ши зижди́телѧ и҆ гдⷭ҇а. тѣ́мъ а҆́гг҃льскїй и҆ человѣ́ческїй ро́дъ, досто́йнѡ сла́вимъ прест҃о́е ржⷭ҇тво̀ твоѐ, и҆ согла́снѡ вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти покланѧ́ющымсѧ вѣ́рою прест҃о́мꙋ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧй тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно, и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ, и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стра̑сти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бж҃ества̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Просвѣща́еми добро́тою и҆зѧ́щнѣйшагѡ страда́нїѧ, свѣ́тлїи свѣти́льницы, мч҃ницы хрⷭ҇то́вы ꙗ҆ви́стесѧ, свѣтлѣ́йшими лꙋча́ми ѡ҆зарѧ́юще зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Ѡ҆чище́нїе кро́вь мꙋ́ченикѡвъ бы́сть, и҆ благово́ннѣйшее и҆́стиннѡ приноше́нїе бг҃ꙋ, безпрепо́ннѡ даю́щи, и҆ безбѣ́дный и҆сточа́ющи всѣ̑мъ и҆сто́чникъ врачева́нїѧ.

Разли́чныхъ напа́стей и҆ бѣ́дъ нахожде́нїе, ва́шими моли́твами сꙋ́щими ко хрⷭ҇тꙋ̀ ѿрази́сте, соверша́ющихъ ᲂу҆се́рднѡ всесвѧще́ннꙋю, и҆ всепра́зднственнꙋю па́мѧть ва́шꙋ, досточꙋ́днїи.

И҆спрове́ргше пре́лести і҆́дѡльское безбо́жїе, бг҃а всѣ́хъ животворѧ́щее дѣ́йство дѣ́лы ꙗ҆влѧ́юще, зва́сте, преблаже́ннїи: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Бг҃оро́диченъ: Крѣпча́йшее тѧ̀ ѻ҆рꙋ́жїе на врагѝ предлага́емъ, ско́рби всѧ́кїѧ и҆ лю́тыхъ ѡ҆бстоѧ́нїй ѿрѣва́емъ вре́дъ, и҆ возмꙋще́нїй є҆реті́ческихъ, мт҃и бж҃їѧ, и҆збѣга́емъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Нечести́вїи не ᲂу҆́зрѧтъ сла́вы твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ: но мы́ тѧ, є҆диноро́дне, ѻ҆ч҃ескїѧ сла́вы сїѧ́нїе бжⷭ҇тва̀, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, воспѣва́емъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Тѧ̀ сама́го, а҆фѳо́нїе, приве́лъ є҆сѝ хрⷭ҇тꙋ̀, крѣ́пцѣ мꙋчи́тельскꙋю, сла́вне, ѡ҆бличи́въ ѕло́бꙋ безбо́жнꙋю, и҆ къ свѣ́тꙋ прите́клъ є҆сѝ вѣ́ры веселѧ́сѧ.

Подо́бѧсѧ, а҆фѳо́нїе, стрⷭ҇ти хрⷭ҇то́вѣ, тогѡ̀ ра́ди твоѧ̀ глава̀ ѿсѣче́сѧ и҆зѧ́щнѣ: къ неизмѣ́нномꙋ бо весе́лїю потща́лсѧ є҆сѝ, и҆ безсме́ртномꙋ поко́ищꙋ.

На недви́жимѣй наде́жди ᲂу҆тверди́всѧ, и҆ кра̑снаѧ, ꙗ҆̀же на землѝ, ѡ҆плева́въ, всемꙋ́дре є҆лпїдїфо́ре, неꙋкло́ннѡ бо ты̀ прете́клъ є҆сѝ по́прище страда́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Возсїѧ́въ и҆зъ тебє̀ сл҃нце мы́сленное, свѣ̑тлыѧ лꙋчы̀ своегѡ̀ бжⷭ҇тва̀ всѣ̑мъ прострѐ, бцⷣе влⷣчце: тѣ́мъ всѝ тѧ̀ сла́вимъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Текꙋ́щихъ тлѣ̑ннаѧ презрѣ́вше, нетлѣ̑ннаѧ сподо́бистесѧ зрѣ́ти. и҆скꙋше́нїй ᲂу҆́бѡ и҆зба́вите и҆ бѣ́дъ, вѣ́рою ва́съ призыва́ющыѧ, всехва́льнїи.

Трⷪ҇цꙋ безнача́льнꙋю, пресла́внїи мч҃ницы, лю́тѡ свѧ̑занныѧ и҆ въ темни́цахъ неѡсла́бнѡ держи̑мыѧ разрѣши́ти, ва́шими мольба́ми, ᲂу҆милосе́рдите.

За тѧ̀ себѐ преда́вше на сме́рть, безсме́ртїе, сп҃се мо́й, до́блїи полꙋчи́ша, и҆ спаси́телїе сꙋ́щихъ въ бꙋ́ри и҆ напа́стехъ и҆ ско́рбехъ бы́ша.

Бг҃оро́диченъ: Расто́ргни мои́хъ прегрѣше́нїй, ѻ҆трокови́це, рꙋкописа́нїе, и҆ содержа́щїѧ мѧ̀ печа́ли и҆ страсте́й разрѣше́нїе да́рꙋющи, и҆ соблюда́ющи вы́нꙋ неврежде́нна, влⷣчце.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Благочести̑выѧ и҆ бг҃онѡ́сныѧ мꙋ́ченики, ꙗ҆́кѡ на землѝ ѡ҆ста́вльшыѧ всѧ̑, прїѧ́лъ є҆сѝ въ наслажде́нїе бл҃ги́хъ твои́хъ, и҆ ᲂу҆покое́нїе, а҆кїндѵ́на, пїга́сїа, а҆немподі́ста, съ ни́миже а҆фѳо́нїа и҆ є҆лпїдїфо́ра же, є҆ди́не сы́й пребл҃гі́й.

І҆́косъ:

Ѿве́рзи мѝ ᲂу҆ста̀, хрⷭ҇тѐ мо́й, воспѣ́ти и҆ похвали́ти че́стнѡ по́двиги страстоте́рпєцъ твои́хъ, гдⷭ҇и: сі́и бо всѧ̑ ѡ҆ста́вльше и҆ возлюби́вше тебѐ, созда́телѧ всѣ́хъ, сꙋ̑щаѧ на землѝ всѧ̑, ꙗ҆́кѡ тлѣ̑ннаѧ вмѣни́ша. и҆ та́мѡ, честны́й ѻ҆́бразъ живоно́снагѡ твоегѡ̀ крⷭ҇та̀ сотвори́вше, ᲂу҆се́рднѡ предста́ша цр҃ю̀, ꙗ҆́кѡ ѻ҆рꙋ̑жницы, мꙋ́чєницы до́блїи, вопїю́ще тѝ: є҆ди́не сы́й пребл҃гі́й.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа̑мскїѧ твоѧ̑ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́кѡ и҆зба́вилъ є҆сѝ, и҆зъ пла́мене трѝ благочести̑выѧ ѻ҆́троки, си́це и҆ ны́нѣ страда́льцы въ пещѝ ѻ҆́гненнѣй сохрани́лъ є҆сѝ, вопїю́щыѧ тѝ бг҃омꙋ́дреннѡ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Дае́ши ѻ҆би̑льныѧ да́ры и҆ чꙋдодѣѧ́нїе и҆сточа́еши, страстотє́рпцы твои́ми, хрⷭ҇тѐ, содѣва́ѧ и҆ содѣ́йствꙋѧ, ꙗ҆́кѡ милосе́рдъ, и҆ ꙗ҆влѧ́ѧ пою́щымъ тѧ̀: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Мно́жество мꙋ́чєникъ, нело́жнѡ со́браннїи вѣ́рою, приведо́стесѧ хрⷭ҇тꙋ̀, пресла́вныхъ чꙋде́съ ꙗ҆вле́нїе дѣ́йствꙋюще, и҆ пою́ще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вленнїи тобо́ю пра́дѣднїѧ клѧ́твы, и҆ къ присносꙋ́щнѣй пи́щи преше́дше, ра́дꙋйсѧ, зове́мъ тебѣ̀, препросла́вленнаѧ влⷣчце, ꙗ҆́же бг҃а на́мъ воплоще́ннаго ро́ждшаѧ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки благочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть, тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Благочести́вѣйшее мч҃никѡвъ торжество̀ ра́достнѡ прїи́де, мі́ръ ѡ҆зарѧ́ющее всѧ̑ возвеселѝ, и҆ свѣ́тлѡ ᲂу҆краша́ющее вѣ́рою пою́щыѧ: гдⷭ҇а воспѣва́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

На ѕвѣ́ри, и҆ ро́вы, и҆ мꙋ̑ки лю̑тыѧ дерзнꙋ́сте, преизѧ́щнїи, и҆мꙋ́ще помо́щника непобѣди́ма, сла́вы гдⷭ҇а. є҆мꙋ́же ны́нѣ зове́мъ: гдⷭ҇а воспѣва́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Ва́съ, дѡ́блїѧ страда́льцы, а҆кїндѵ́на, пїга́сїа, и҆ а҆немподі́ста, па́ки же а҆фѳо́нїа и҆ приснопа́мѧтнаго є҆лпїдїфо́ра, и҆мꙋ́ще стѣ́нꙋ крѣ́пкꙋю, гдⷭ҇а пое́мъ и҆ превозно́симъ во вѣ́ки.

Вѣнце́мъ побѣ́ды ᲂу҆краси́вшесѧ, и҆ добро́ты дїади́мою свѣтѧ́щесѧ, зарю̀ невече́рнюю коне́чнѡ, бл҃же́ннїи, на нб҃сѣ́хъ прїѧ́ли є҆стѐ, мч҃ницы, зовꙋ́ще: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆сты̀ и҆ ра́зꙋмомъ бцⷣꙋ мꙋ́дрствꙋюще, пѣсносло́вимъ тѧ̀, пренепоро́чнаѧ: породила́ бо є҆сѝ, пречⷭ҇таѧ, пло́тїю ѡ҆бложе́ннаго творца̀ и҆ бг҃а и҆ цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀. тѣ́мъ тѧ̀, дв҃о, пое́мъ и҆ превозно́симъ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть: ты́ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ, мі́рови благослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Трꙋды̀ ва́шѧ на землѝ небе́сное весе́лїе прїѧ́ше, и҆дѣ́же мꙋ́ченикѡвъ ли́цы и҆ бжⷭ҇твенныхъ вѡ́инства, и҆ всѐ перворо́дныхъ сра́дꙋетсѧ торжество̀, всебл҃же́ннїи.

Ѿ ᲂу҆́зъ лю́тыхъ, всебл҃же́ннїи, и҆ бѣ́дъ и҆зба́вите всѧ̑, вѣ́рою ст҃о́е торжество̀ ва́ше пра́зднꙋющыѧ, ми́ръ же и҆ тишинꙋ̀ просѧ́ще, и҆ спасе́нїе, бл҃же́ннїи.

Бога́тымъ ѡ҆зарѧ́еми свѣ́томъ, и҆ бл҃года́тїю, страстоте́рпцы, сїѧ́юще, согрѣше́нїй разрѣше́нїе и҆ печа́лей кꙋ́пнѡ съ ва́ми подви́гшимисѧ, да́ти къ ва́мъ прибѣга́ющымъ, бл҃годѣ́телѧ ᲂу҆моли́те.

Бг҃оро́диченъ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ дре́ва жи́зненнагѡ и҆згна́сѧ, возбрани́вшисѧ причаще́нїѧ: ты́ же, дв҃о бцⷣе, жи́знь превѣ́чнꙋю родила̀ є҆сѝ, мі́рꙋ живоно́сное дѣ́йство да́рꙋющи вѣ́рою.

Свѣти́ленъ.

А҆кїндѵ́на, и҆ пїга́сїа, и҆ є҆лпїдїфо́ра вѣнча́емъ, со а҆фѳо́нїемъ, пѣ́сньми, кꙋ́пнѡ и҆ а҆немподі́ста: и҆́бо пе́рсскꙋю ле́сть ѡ҆бличи́вше сꙋемꙋ́дреннꙋю, и҆ бїє́нїѧ и҆ ра̑ны за хрⷭ҇та̀ претерпѣ́вше, неизречє́нныѧ сла̑вы полꙋчи́ша.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, бж҃їѧ пала́то: ра́дꙋйсѧ, горо̀ ѡ҆сѣнѧ́ема: ра́дꙋйсѧ, кꙋпино̀ неѡпали́маѧ: ра́дꙋйсѧ, прⷭ҇то́ле сла́вы: ра́дꙋйсѧ, бжⷭ҇твеннаѧ трапе́зо: ра́дꙋйсѧ, рꙋ́чко всезлата́ѧ: ра́дꙋйсѧ, свѣ́щниче ѻ҆гнезра́чный: ра́дꙋйсѧ, ле́гкїй ѻ҆́блаче, дв҃о мт҃и марі́е.

Жития мучеников Акиндина, Пигасия, Аффония, Елпидифора, Анемподиста и иже с ними

Акин­дин, Пи­га­сий, Анем­по­дист, при­двор­ные пер­сид­ско­го ца­ря Са­по­ра II (310–381), бы­ли тай­ны­ми хри­сти­а­на­ми. Ко­гда царь воз­двиг го­не­ние на хри­сти­ан, за­вист­ни­ки до­нес­ли ему на них. Вы­зван­ные на суд к ца­рю, свя­тые му­че­ни­ки без­бо­яз­нен­но ис­по­ве­да­ли свою ве­ру в Свя­тую Тро­и­цу. Царь при­ка­зал бить их плетьми. Два ра­за сме­ня­лись утом­лен­ные па­ла­чи, а свя­тые му­че­ни­ки не из­да­ли ни кри­ка, ни сто­на. Да­же царь не вы­дер­жал на­пря­же­ния и по­те­рял со­зна­ние. Все счи­та­ли его умер­шим, но свя­тые воз­зва­ли к Бо­гу, и царь при­шел в се­бя. Оч­нув­шись, Са­пор об­ви­нил свя­тых в кол­дов­стве и ве­лел по­ве­сить свя­тых му­че­ни­ков над ко­стром, чтобы за­ду­шить их ды­мом. Мо­лит­ва­ми свя­тых огонь по­гас, ве­рев­ки, ко­то­ры­ми они бы­ли свя­за­ны, рас­па­лись. Ко­гда царь спро­сил их, как это про­изо­шло, свя­тые му­че­ни­ки по­ве­да­ли ему о Хри­сте, тво­ря­щем та­кие чу­де­са.

Ослеп­лен­ный яро­стью, царь на­чал ху­лить Имя Гос­подне. То­гда свя­тые воз­гла­си­ли: "Да бу­дут без­глас­ны твои уста", – и царь оне­мел. Обе­зу­мев от стра­ха и яро­сти, он пы­тал­ся же­ста­ми при­ка­зать, чтобы от­ве­ли свя­тых му­че­ни­ков в тюрь­му. Окру­жа­ю­щие не мог­ли его по­нять, и он на­чал бес­но­вать­ся: со­рвал с се­бя ман­тию, рвал на се­бе во­ло­сы, бил се­бя по ли­цу. Свя­той Акин­дин по­жа­лел его и Име­нем Гос­по­да раз­ре­шил его от немо­ты. Но и на этот раз царь всё объ­яс­нил волх­во­ва­ни­ем и про­дол­жал му­чить свя­тых. Их по­ло­жи­ли на же­лез­ную ре­шет­ку и разо­жгли под ней огонь. Свя­тые ста­ли мо­лить­ся. Вне­зап­но по­шел дождь и по­га­сил огонь. Ви­дя чу­де­са, со­вер­шав­ши­е­ся по мо­лит­вам свя­тых му­че­ни­ков, мно­гие уве­ро­ва­ли во Хри­ста и ис­по­ве­да­ли свою ве­ру. Свя­тые про­сла­ви­ли Бо­га и при­зва­ли уве­ро­вав­ших при­нять Кре­ще­ние до­ждем, нис­по­слан­ным на них.

Один из па­ла­чей, Аф­фо­ний, все­на­род­но про­сил про­ще­ния у свя­тых му­че­ни­ков за при­чи­нен­ные им стра­да­ния и му­же­ствен­но по­шел на казнь за Хри­ста. Вель­мо­жа Ел­пи­ди­фор и мать ца­ря так­же ис­по­ве­да­ли ве­ру в Еди­но­го Ис­тин­но­го Бо­га. Царь, ви­дя как рас­тет чис­ло хри­сти­ан и как му­че­ния свя­тых Акин­ди­на, Пи­га­сия и Анем­по­ди­ста укреп­ля­ют хри­сти­ан­скую ве­ру, объ­явил на­ро­ду, что свя­тым му­че­ни­кам Акин­ди­ну и Пи­га­сию, Анем­по­ди­сту и с ни­ми Ел­пи­ди­фо­ру бу­дут от­руб­ле­ны го­ло­вы, но те­ла их мо­гут быть взя­ты хри­сти­а­на­ми для по­гре­бе­ния. Ко­гда свя­тых му­че­ни­ков ве­ли за го­род­ские сте­ны к ме­сту каз­ни, огром­ная тол­па со­про­вож­да­ла их, про­слав­ляя Хри­ста. По при­ка­зу ца­ря во­и­ны уни­что­жи­ли всех хри­сти­ан (до 7000), шед­ших в про­цес­сии. Вме­сте с дру­ги­ми был убит и Ел­пи­ди­фор. Акин­дин, Пи­га­сий, Анем­по­дист вме­сте с ма­те­рью ца­ря бы­ли со­жже­ны на сле­ду­ю­щий день. Хри­сти­ане, тай­но при­шед­шие но­чью к ме­сту каз­ни свя­тых, на­шли непо­вре­жден­ные ог­нем те­ла свя­тых му­че­ни­ков и с че­стью по­греб­ли их.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Акин­ди­на, Пи­га­сия и Анем­по­ди­ста" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.