Канон святым мученикам 20000, в Никомидии сожженным

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 10 января (28 декабря ст. ст.)

Глас 1.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

Мно́жество многочи́сленное честны́х му́чеников, мно́жество очи́стите мно́гих прегреше́ний мои́х хода́тайством ва́шим и дади́те сло́во воспе́ти ва́ше торжество́.

Свети́ла пресве́тлая Це́ркве, добропобе́днии му́ченицы, свои́ми у́ды Христа́ просла́вивше, светоно́сною ны́не ва́шею па́мятию просла́вистеся.

Ве́ра Боже́ственная страда́льцев неве́рных безбо́жное мучи́тельство разори́ и потреби́ де́монское лука́вое противле́ние благода́тию.

Бо́га Всемо́щнаго, пло́ть прие́мша и сме́рть разруши́вша сме́ртию, му́ченицы, испове́давше, умерщвле́ни бы́вше, жи́знь прия́сте непреста́нную.

Богоро́дичен: Пою́ Тя́, Всепе́тая Благослове́нная, Бо́га Препе́таго пло́тию ро́ждшую, велича́ющаго страда́льцы, врага́ победи́вшия.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же, И́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.

Красне́йше распаля́еми Христо́вою любо́вию, всехва́льнии, разже́гшуся огню́ ника́коже убоя́стеся, но в не́м сконча́вшеся, ку́пно просла́вистеся.

Живы́м гла́сом Бо́га пропове́дающе, преще́ния безбо́жных не устраши́шася, но дете́й гла́с единому́дренно взыва́юще, всехва́льнии ору́жницы Христо́вы сконча́шася.

Не убои́мся огня́ единора́бнаго, — до́блии вку́пе взыва́ху, ра́дующеся душе́ю, — Тебе́ ра́ди умерщвля́емся, уме́ршаго, и сме́рть, Спа́се, упраздни́вшаго.

Богоро́дичен: Да обожи́т челове́чество, Бо́г бы́сть Челове́к из Тебе́, Де́во Чи́стая, па́че сло́ва и смы́сла: сего́ ра́ди Тя́ согла́сно, ве́рнии, ублажа́ем.

Конда́к, гла́с 2.

Тве́рди душе́ю по ве́ре, святи́и, огне́м страда́ние прие́мше, две́ тме́ страда́лец вопию́ще Ро́ждшемуся от Де́вы: приими́ всесожже́ния на́ша за Тя́, я́коже да́ры пе́рсских царе́й, зла́то, и сми́рну, и лива́н, Преве́чный Бо́же.

Седа́лен, гла́с 1.

Во́инство, в числе́ двою́ тму́ му́чеников честву́емо, на́м возсия́, просвеща́ющее сердца́ и мы́сли благочести́вых ве́ры ра́ди. Разже́гшеся бо Боже́ственною любо́вию Влады́ки, кончи́ну святу́ю огне́м до́блии усе́рдно прия́ша.

Сла́ва, и ны́не: Во я́слех на́с ра́ди безслове́сных положи́лся еси́, Долготерпели́ве Спа́се, младе́нствовав во́лею; па́стырие же Тя́ воспе́ша со а́нгелы, взыва́юще: сла́ва и хвала́ на земли́ рожде́нному и обожи́вшему земноро́дных существо́, Христу́ Бо́гу на́шему.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Тво́й и убоя́хся, разуме́х дела́ Твоя́, — проро́к глаго́лаше, — и просла́вих си́лу Твою́.

Твое́й любви́ привяза́вше сердца́, Сло́ве, страстоте́рпцы, Тебе́ ра́ди умерщвля́еми, я́ко а́гнцы непоро́чнии, подража́теле стра́сти Твоея́ яви́шася.

Упра́вивше, святи́и, ко приста́нищу спасе́ния ду́ши ва́ша Ду́хом, бу́ри убежа́сте идолонеи́стовства, блаже́ннии.

Непрело́жни яви́стеся в по́двизе муче́ния, непоколеби́ми и неужа́сни, гони́телей противле́ние боже́ственною ве́рою победи́вше.

Богоро́дичен: Изба́вльшеся Рождество́м Твои́м, Благослове́нная, пе́рвыя кля́твы, благослове́ние восприя́хом, и жи́знь, и избавле́ние, Тя́, Богоро́дицу, сла́вящии.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́тлый на́м возсия́й Све́т Присносу́щный, у́тренюющим о судьба́х за́поведей Твои́х, Влады́ко Человеколю́бче, Христе́, Бо́же на́ш.

Светоявле́нна па́мять просия́ страстоте́рпец Твои́х и просвети́ земны́я концы́ чуде́с Боже́ственными раздая́нии, Христе́ Бо́же на́ш.

Священноде́телие, же́ртву принося́ще, заколе́ния соверше́нная принесо́шася, всесожига́еми, со все́ми ины́ми мно́жайшими му́ченики Христа́ велича́юще.

Хра́ми Бо́жии су́ще, святи́и, креще́нием кончи́ну свя́ту вку́пе прия́сте в дому́ Боже́ственнем и к небе́сному хра́му взя́стеся.

Богоро́дичен: Да Бо́г с вы́шними совокупи́т попо́лзшияся преступле́нием в вели́к ро́в, во Твою́ утро́бу всели́ся, Всенепоро́чная, и пло́ть бы́сть.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, свободи́ из тли́ и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Верхо́вник свяще́нных бы́л еси́ люде́й и предпосла́л еси́ я́ в ра́дости на небеса́, пострада́вшия, священному́чениче Анфи́ме сла́вне.

Я́ко зла́то чи́сто посреди́ огня́, благоче́стие ва́ше страда́льческое Иису́су позна́ся, со́лнца мно́жае облиста́ющее.

Умертви́вшеся пло́тию, жи́знь и́стинную насле́довасте, му́дрии, со Христо́м су́ще, показа́вшим вы́ си́льнейшия му́к.

Богоро́дичен: По рождестве́ вои́стинну, я́ко пре́жде рождества́, Мари́е, си́лою из Тебе́ вопло́щшагося Иису́са пребыла́ еси́ Де́ва: чу́до вои́стинну пресла́вно.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се, не прикосну́ся, ниже́ стужи́ о́гнь. Тогда́ трие́ я́ко еди́неми усты́ поя́ху и благословля́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Смотря́юще еди́на, я́же та́мо, блаже́ннии, пребыва́ющая си́лою Боже́ственною, я́коже трие́ в Вавило́не боже́ственнии о́троцы, огня́ вы́шшии яви́стеся, Боже́ственным све́том просвеща́еми.

Глаго́л мучи́телев безслове́сный, му́дрии, поху́ливше, со свяще́нными жена́ми, и приноше́ние я́ко и́стинно боже́ственными младе́нцы, приноше́ния всеце́ла Царю́ все́х принесо́стеся.

Просвеще́ние зна́ния Христо́ва предстоя́щи вну́трь души́ всеблагогове́йно, те́мный безбо́жия о́блак вои́стинну страда́льцы проидо́сте и в ве́чный све́т приидо́сте.

Богоро́дичен: Вы́шши яви́лася еси́ небе́с, ро́ждшая все́х Влады́ку и Бо́га, Его́же приле́жно моля́щи не преста́й, Всесвята́я Чи́стая, спасти́ ве́рою те́плою песносло́вящия Тя́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Песносло́вцы в пещи́ спа́сшаго де́ти и громопла́менную прело́жшаго на ро́су, Христа́ Бо́га по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

То́чат Боже́ственнаго благово́ния врачева́ние ми́ра му́чеников мо́щи и страсте́й смра́д отъе́млют ве́рою песносло́вящих Тя́, Христа́, во ве́ки.

Яви́стеся, я́ко шипцы́, страда́льцы красне́йшии, посреде́ ходя́ще огня́ и усе́рдно зову́ще: по́йте и превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Ю́ноши, вку́пе и де́вы, и ста́рцы, и ю́нии, младе́нцы святи́и, же́н же мно́жество безчи́сленное вы́шнее улучи́ша ликова́ние, вку́пе пострада́вше.

Богоро́дичен: Иезеки́иль Тя́ две́рь зри́т заключе́нну, Де́во, Е́юже про́йде Иису́с, всели́выйся во утро́бе Твое́й и пло́ть от Твои́х крове́й поне́с неслия́нно.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Светоно́сный о́блак, в о́ньже все́х Влады́ка, я́ко до́ждь с небесе́ на руно́, сни́де и воплоти́ся на́с ра́ди, бы́в Челове́к, Безнача́льный, велича́ем вси́ я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.

Я́ко вольнозакла́ннии а́гнцы, всесожго́стеся вку́пе, и, я́ко же́ртвы чи́стыя, закла́нному Влады́це о на́с, земноро́дных, добропобе́днии му́ченицы, приведо́стеся, и венцы́ побе́ды досто́йно прия́сте вку́пе.

Со святы́ми проро́ки, с честны́ми апо́столы и с ли́ки избра́нных предстоя́ще а́нгел, мно́жество му́чеников свяще́нных, Го́споду моли́теся, е́же спасти́ от напа́стей и бе́д ве́рою блажа́щия ва́с.

Со́лнечных лу́чь свяще́нная ва́ша па́мять мно́жае сия́ет, страда́льцы, де́монскую тму́ отгоня́щи при́сно и все́х просвеща́ющи, всехва́льнии, ве́рою и любо́вию по до́лгу блажа́щия ва́с.

Богоро́дичен: Све́т ро́ждшая Боже́ственный, от Отца́ возсия́вший, омраче́нную мою́ ду́шу лестьми́ жития́ и бы́вшую враго́м, Всенепоро́чная, игра́лище, уще́дри и све́том покая́ния спаси́тельнаго сподо́би, Чи́стая.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пѣ́снь побѣ́днꙋю пои́мъ всѝ бг҃ꙋ, сотво́ршемꙋ ди̑внаѧ чꙋдеса̀ мы́шцею высо́кою, и҆ спа́сшемꙋ і҆и҃лѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Мно́жество многочи́сленное честны́хъ мꙋ́ченикѡвъ, мно́жество ѡ҆чи́стите мно́гихъ прегрѣше́нїй мои́хъ хода́тайствомъ ва́шимъ, и҆ дади́те сло́во, воспѣ́ти ва́ше торжество̀.

Свѣти̑ла пресвѣ̑тлаѧ цр҃кве, добропобѣ́днїи мꙋ́чєницы, свои́ми ᲂу҆́ды хрⷭ҇та̀ просла́вивше, свѣтоно́сною ны́нѣ ва́шею па́мѧтїю просла́вистесѧ.

Вѣ́ра бжⷭ҇твеннаѧ страда́льцєвъ невѣ́рныхъ безбо́жное мꙋчи́тельство разорѝ, и҆ потребѝ де́мѡнское лꙋка́вое противле́нїе благода́тїю.

Бг҃а всемо́щнаго пло́ть прїе́мша, и҆ сме́рть разрꙋши́вша сме́ртїю, мꙋ́чєницы и҆сповѣ́давше, ᲂу҆мерщвле́ни бы́вше, жи́знь прїѧ́сте непреста́ннꙋю.

Бг҃оро́диченъ: Пою́ тѧ, всепѣ́таѧ бл҃гослове́ннаѧ, бг҃а препѣ́таго пло́тїю ро́ждшꙋю, велича́ющаго страда́льцы, врага̀ побѣди́вшыѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Да ᲂу҆тверди́тсѧ се́рдце моѐ въ во́ли твое́й, хрⷭ҇тѐ бж҃е, и҆́же надъ вода́ми не́бо ᲂу҆твержде́й второ́е, и҆ ѡ҆снова́вый на вода́хъ зе́млю, всеси́льне.

Краснѣ́йше распалѧ́еми хрⷭ҇то́вою любо́вїю, всехва́льнїи, разже́гшꙋсѧ ѻ҆гню̀, ника́коже ᲂу҆боѧ́стесѧ: но въ не́мъ сконча́вшесѧ, кꙋ́пнѡ просла́вистесѧ.

Живы́мъ гла́сомъ бг҃а проповѣ́дающе, преще́нїѧ безбо́жныхъ не ᲂу҆страши́шасѧ: но дѣте́й гла́съ є҆диномꙋ́дреннѡ взыва́юще всехва́льнїи ѻ҆рꙋ́жницы хрⷭ҇то́вы сконча́шасѧ.

Не ᲂу҆бои́мсѧ ѻ҆гнѧ̀ є҆динора́бнагѡ, до́блїи вкꙋ́пѣ взыва́хꙋ, ра́дꙋющесѧ дꙋше́ю: тебє̀ ра́ди ᲂу҆мерщвлѧ́емсѧ ᲂу҆ме́ршагѡ, и҆ сме́рть, сп҃се, ᲂу҆праздни́вшагѡ.

Бг҃оро́диченъ: Да ѡ҆божи́тъ человѣ́чество, бг҃ъ бы́сть чл҃вѣ́къ и҆зъ тебє̀, дв҃о чⷭ҇таѧ, па́че сло́ва и҆ смы́сла: сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ согла́снѡ вѣ́рнїи ᲂу҆блажа́емъ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Тве́рди дꙋше́ю по вѣ́рѣ, ст҃і́и, ѻ҆гне́мъ страда́нїе прїе́мше двѣ̀ тмѣ̀ страда́лєцъ, вопїю́ще ро́ждшемꙋсѧ ѿ дв҃ы: прїимѝ всесожжє́нїѧ на̑ша за тѧ̀, ꙗ҆́коже да́ры пе́рсскихъ царе́й, зла́то, и҆ смѵ́рнꙋ, и҆ лїва́нъ, превѣ́чный бж҃е.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

Во́инство въ числѣ̀ двою̀ тмꙋ̀ мꙋ́ченикѡвъ чествꙋ́емо на́мъ возсїѧ̀, просвѣща́ющее сердца̀ и҆ мы̑сли благочести́выхъ вѣ́ры ра́ди. разже́гшесѧ бо бжⷭ҇твенною любо́вїю влⷣки, кончи́нꙋ свѧтꙋ́ю ѻ҆гне́мъ до́блїи ᲂу҆се́рднѡ прїѧ́ша.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Во ꙗ҆́слехъ на́съ ра́ди безслове́сныхъ положи́лсѧ є҆сѝ, долготерпѣли́ве сп҃се, млⷣнствовавъ во́лею: па́стырїе же тѧ̀ воспѣ́ша со а҆́гг҃лы, взыва́юще: сла́ва и҆ хвала̀ на землѝ рожде́нномꙋ, и҆ ѡ҆божи́вшемꙋ земноро́дныхъ сꙋщество̀, хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ на́шемꙋ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, слꙋ́хъ тво́й, и҆ ᲂу҆боѧ́хсѧ, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, прⷪ҇ро́къ глаго́лаше, и҆ просла́вихъ си́лꙋ твою̀.

Твое́й любвѝ привѧза́вше сердца̀, сло́ве, страстоте́рпцы, тебє̀ ра́ди ᲂу҆мерщвлѧ́еми, ꙗ҆́кѡ а҆́гнцы непоро́чнїи, подража́телє стрⷭ҇ти твоеѧ̀ ꙗ҆ви́шасѧ.

Оу҆пра́вивше ст҃і́и ко приста́нищꙋ спасе́нїѧ дꙋ́шы ва́шѧ дх҃омъ, бꙋ́ри ᲂу҆бѣжа́сте і҆дѡлонеи́стовства, блаже́ннїи.

Непрело́жни ꙗ҆ви́стесѧ въ по́двизѣ мꙋче́нїѧ, непоколеби́ми, и҆ неꙋжа́сни, гони́телей противле́нїе бжⷭ҇твенною вѣ́рою побѣди́вше.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вльшесѧ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, бл҃гослове́ннаѧ, пе́рвыѧ клѧ́твы, благослове́нїе воспрїѧ́хомъ, и҆ жи́знь и҆ и҆збавле́нїе, тѧ̀ бцⷣꙋ сла́вѧщїи.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Свѣ́тлый на́мъ возсїѧ́й свѣ́тъ присносꙋ́щный, ᲂу҆́тренюющымъ ѡ҆ сꙋдьба́хъ за́повѣдей твои́хъ, влⷣко чл҃вѣколю́бче, хрⷭ҇тѐ, бж҃е на́шъ.

Свѣтоѧвле́нна па́мѧть просїѧ̀ страстоте́рпєцъ твои́хъ, и҆ просвѣтѝ земны̑ѧ концы̀, чꙋде́съ бжⷭ҇твенными раздаѧ̑нїи, хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ.

Свѧщеннодѣ́телїе же́ртвꙋ приносѧ́ще, заколє́нїѧ совершє́ннаѧ принесо́шасѧ всесожига́еми, со всѣ́ми и҆ны́ми мно́жайшими мч҃ники хрⷭ҇та̀ велича́юще.

Хра́ми бж҃їи сꙋ́ще ст҃і́и креще́нїемъ, кончи́нꙋ свѧ́тꙋ вкꙋ́пѣ прїѧ́сте въ домꙋ̀ бжⷭ҇твеннѣмъ, и҆ къ нбⷭ҇номꙋ хра́мꙋ взѧ́стесѧ.

Бг҃оро́диченъ: Да бг҃ъ съ вы́шними совокꙋпи́тъ попо́лзшыѧсѧ престꙋпле́нїемъ въ вели́къ ро́въ, во твою̀ ᲂу҆тро́бꙋ всели́сѧ, всенепоро́чнаѧ, и҆ пло́ть бы́сть.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Прⷪ҇ро́ка і҆ѡ́нꙋ подража́ѧ, вопїю̀: живо́тъ мо́й, бл҃же, свободѝ и҆зъ тлѝ, и҆ спаси́ мѧ, сп҃се мі́ра, зовꙋ́ща: сла́ва тебѣ̀.

Верхо́вникъ свѧще́нныхъ бы́лъ є҆сѝ люде́й, и҆ предпосла́лъ є҆сѝ ѧ҆̀ въ ра́дости на нб҃са̀, пострада́вшыѧ, свѧщенномꙋ́чениче а҆нѳі́ме сла́вне.

Ꙗ҆́кѡ зла́то чи́сто посредѝ ѻ҆гнѧ̀, благоче́стїе ва́ше страда́льческое і҆и҃сꙋ позна́сѧ, со́лнца мно́жае ѡ҆блиста́ющее.

Оу҆мертви́вшесѧ пло́тїю, жи́знь и҆́стиннꙋю наслѣ́довасте, мꙋ́дрїи, со хрⷭ҇то́мъ сꙋ́ще, показа́вшимъ вы̀ си́льнѣйшыѧ мꙋ́къ.

Бг҃оро́диченъ: По ржⷭ҇твѣ̀ вои́стиннꙋ, ꙗ҆́кѡ пре́жде ржⷭ҇тва̀, марі́е, си́лою и҆зъ тебє̀ вопло́щшагѡсѧ і҆и҃са, пребыла̀ є҆сѝ дв҃а: чꙋ́до вои́стиннꙋ пресла́вно.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Сꙋ́щымъ въ пещѝ ѻ҆трокѡ́мъ твои̑мъ, сп҃се, не прикоснꙋ́сѧ, нижѐ стꙋжѝ ѻ҆́гнь. тогда̀ трїѐ, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нѣми ᲂу҆сты̀, поѧ́хꙋ, и҆ бл҃гословлѧ́хꙋ, глаго́люще: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

Смотрѧ́юще є҆ди̑на, ꙗ҆̀же та́мѡ, бл҃же́ннїи, пребыва̑ющаѧ си́лою бжⷭ҇твенною, ꙗ҆́коже трїѐ въ вавѷлѡ́нѣ бжⷭ҇твеннїи ѻ҆́троцы, ѻ҆гнѧ̀ вы́шшїи ꙗ҆ви́стесѧ, бжⷭ҇твеннымъ свѣ́томъ просвѣща́еми.

Глаго́лъ мꙋчи́телевъ безслове́сный, мꙋ́дрїи, похꙋ́ливше, со сщ҃е́нными жена́ми, и҆ приноше́нїе ꙗ҆́кѡ и҆́стиннѡ бжⷭ҇твенными младе́нцы, приношє́нїѧ всецѣ̑ла цр҃ю̀ всѣ́хъ принесо́стесѧ.

Просвѣще́нїе зна́нїѧ хрⷭ҇то́ва предстоѧ́щи внꙋ́трь дꙋшѝ всеблагоговѣ́йнѡ, те́мный безбо́жїѧ ѻ҆́блакъ вои́стиннꙋ страда́льцы проидо́сте, и҆ въ вѣ́чный свѣ́тъ прїидо́сте.

Бг҃оро́диченъ: Вы́шши ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ нб҃съ, ро́ждшаѧ всѣ́хъ влⷣкꙋ и҆ бг҃а. є҆го́же прилѣ́жнѡ молѧ́щи не преста́й, всест҃а́ѧ чⷭ҇таѧ, спастѝ вѣ́рою те́плою пѣсносло́вѧщыѧ тѧ̀.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Пѣсносло́вцы въ пещѝ спа́сшаго дѣ́ти, и҆ громопла́меннꙋю прело́жшаго на ро́сꙋ, хрⷭ҇та̀ бг҃а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

То́чатъ бжⷭ҇твеннагѡ благово́нїѧ врачева́нїе мѵ́ра, мꙋ́ченикѡвъ мо́щи, и҆ страсте́й смра́дъ ѿе́млютъ вѣ́рою пѣсносло́вѧщихъ тѧ̀ хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Ꙗ҆ви́стесѧ ꙗ҆́кѡ шипцы̀ страда́льцы краснѣ́йшїи, посредѣ̀ ходѧ́ще ѻ҆гнѧ̀, и҆ ᲂу҆се́рднѡ зовꙋ́ще: по́йте и҆ превозноси́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Ю҆́ношы вкꙋ́пѣ и҆ дѣ̑вы, и҆ ста́рцы и҆ ю҆́нїи, младе́нцы ст҃і́и, же́нъ же мно́жество безчи́сленное, вы́шнее ᲂу҆лꙋчи́ша ликова́нїе, вкꙋ́пѣ пострада́вше.

Бг҃оро́диченъ: І҆езекі́иль тѧ̀ две́рь зри́тъ заключе́ннꙋ, дв҃о: є҆́юже про́йде і҆и҃съ, всели́выйсѧ во ᲂу҆тро́бѣ твое́й, и҆ пло́ть ѿ твои́хъ крове́й поне́съ неслїѧ́ннѡ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Свѣтоно́сный ѻ҆́блакъ, въ ѻ҆́ньже всѣ́хъ влⷣка, ꙗ҆́кѡ до́ждь съ небесѐ на рꙋно̀ сни́де, и҆ воплоти́сѧ на́съ ра́ди, бы́въ чл҃вѣ́къ, безнача́льный, велича́емъ всѝ ꙗ҆́кѡ мт҃рь бг҃а на́шегѡ чⷭ҇тꙋю.

Ꙗ҆́кѡ вольнозакла́ннїи а҆́гнцы всесожго́стесѧ вкꙋ́пѣ, и҆ ꙗ҆́кѡ жє́ртвы чи̑стыѧ закла́нномꙋ влⷣцѣ ѡ҆ на́съ земноро́дныхъ, добропобѣ́днїи мч҃ницы приведо́стесѧ, и҆ вѣнцы̀ побѣ́ды досто́йнѡ прїѧ́сте вкꙋ́пѣ.

Со ст҃ы́ми прⷪ҇рѡ́ки, съ честны́ми а҆пⷭ҇лы и҆ съ ли̑ки и҆збра́нныхъ предстоѧ́ще а҆́гг҃лъ, мно́жество мꙋ́ченикѡвъ свѧще́нныхъ, гдⷭ҇ꙋ моли́тесѧ, є҆́же спастѝ ѿ напа́стей и҆ бѣ́дъ, вѣ́рою блажа́щыѧ ва́съ.

Со́лнечныхъ лꙋ̑чь свѧще́ннаѧ ва́ша па́мѧть мно́жае сїѧ́етъ страда́льцы, де́мѡнскꙋю тмꙋ̀ ѿгонѧ́щи при́снѡ, и҆ всѣ́хъ просвѣща́ющи всехва́льнїи, вѣ́рою и҆ любо́вїю по до́лгꙋ блажа́щыѧ ва́съ.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́тъ ро́ждшаѧ бжⷭ҇твенный ѿ ѻ҆ц҃а̀ возсїѧ́вшїй ѡ҆мраче́ннꙋю мою̀ дꙋ́шꙋ лестьмѝ житїѧ̀, и҆ бы́вшꙋю врагѡ́мъ, всенепоро́чнаѧ, и҆гра́лище, ᲂу҆ще́дри, и҆ свѣ́томъ покаѧ́нїѧ спаси́тельнагѡ сподо́би, чⷭ҇таѧ.

В на­ча­ле IV ве­ка им­пе­ра­тор Мак­си­ми­ан (284–305) при­ка­зал раз­ру­шать хри­сти­ан­ские хра­мы, сжи­гать бо­го­слу­жеб­ные кни­ги и ли­шать всех хри­сти­ан граж­дан­ских прав и долж­но­стей. В это вре­мя епи­ско­пом го­ро­да Ни­ко­ми­дии был свя­той Ки­рилл, ко­то­рый про­по­ве­дью и жиз­нью спо­соб­ство­вал рас­про­стра­не­нию хри­сти­ан­ской ве­ры, так что мно­гие из са­нов­ни­ков им­пе­ра­то­ра бы­ли тай­ны­ми хри­сти­а­на­ми.

Во двор­це им­пе­ра­то­ра жи­ла язы­че­ская жри­ца Дом­на. В от­сут­ствие Мак­си­ми­а­на она про­чла Де­я­ния апо­сто­лов и По­сла­ния апо­сто­ла Пав­ла. Серд­це ее за­го­ре­лось же­ла­ни­ем по­зна­ко­мить­ся с хри­сти­ан­ским уче­ни­ем. При со­дей­ствии неко­ей юной хри­сти­ан­ки Дом­на тай­но при­шла к епи­ско­пу Ки­рил­лу в со­про­вож­де­нии вер­но­го слу­ги, ев­ну­ха Ин­ди­са. Свя­той Ки­рилл огла­сил их, а за­тем оба при­ня­ли Свя­тое Кре­ще­ние. Дом­на ста­ла по­мо­гать бед­ным: она раз­да­ла свои дра­го­цен­но­сти при по­мо­щи Ин­ди­са, раз­да­ва­ла она и пи­щу с цар­ской тра­пезы. Узнав о необыч­ном об­ра­зе жиз­ни Дом­ны и Ин­ди­са, на­чаль­ник ев­ну­хов, ве­да­ю­щий цар­ским сто­лом, за­то­чил обо­их и мо­рил их го­ло­дом, но они по­лу­ча­ли под­креп­ле­ние от Ан­ге­лов и не по­стра­да­ли. Чтобы боль­ше не жить вме­сте с языч­ни­ка­ми, свя­тая Дом­на при­тво­ри­лась безум­ной. То­гда ее и Ин­ди­са уда­ли­ли из двор­ца, и она по­се­ли­лась в де­ви­чьем мо­на­сты­ре у игу­ме­нии Ага­фии. Вско­ре игу­ме­нья оде­ла ее в муж­скую одеж­ду, остриг­ла ей во­ло­сы и от­пу­сти­ла из мо­на­сты­ря.

Тем вре­ме­нем им­пе­ра­тор вер­нул­ся и при­ка­зал по­всю­ду разыс­ки­вать быв­шую жри­цу Домну. Сна­ря­жен­ные для это­го во­и­ны до­стиг­ли оби­те­ли и ра­зо­ри­ли ее. Сест­ры бы­ли бро­ше­ны в тем­ни­цы, пре­да­ны на му­че­ния и по­ру­га­ние, но ни од­на из них не под­верг­лась осквер­не­нию. От­дан­ная в пуб­лич­ный дом, свя­тая Фе­о­фи­ла по­мо­щью Ан­ге­ла Гос­под­ня и там со­хра­ни­ла дев­ство: Ан­гел вы­вел ее из блу­ди­ли­ща. Од­на­жды им­пе­ра­тор устро­ил на го­род­ской пло­ща­ди жерт­во­при­но­ше­ние язы­че­ским бо­гам. Ко­гда на­ча­лось окроп­ле­ние тол­пы кро­вью жерт­вен­ных жи­вот­ных, хри­сти­ане ста­ли ухо­дить с пло­ща­ди. Ви­дя это, им­пе­ра­тор раз­гне­вал­ся, но не дал во­ли сво­им чув­ствам, ибо вне­зап­но по­ко­ле­ба­лась зем­ля. Через неко­то­рое вре­мя Мак­си­ми­ан во­шел в цер­ковь и при­ка­зал от­речь­ся от Хри­ста; за от­каз он обе­щал сжечь цер­ковь и умерт­вить хри­сти­ан. Хри­сти­ан­ский пре­сви­тер Гли­ке­рий от­ве­тил ему, что хри­сти­ане ни­ко­гда не от­ре­кут­ся от сво­ей ве­ры, ка­кие бы му­че­ния им ни гро­зи­ли. Сдер­жи­вая гнев, царь вы­шел из церк­ви, а через неко­то­рое вре­мя ве­лел при­ве­сти пре­сви­те­ра Гли­ке­рия на суд. Па­ла­чи ис­тя­за­ли му­че­ни­ка, ко­то­рый не пе­ре­ста­вал мо­лить­ся и при­зы­вать Имя Гос­по­да. Бу­дучи не в си­лах скло­нить свя­то­го Гли­ке­рия к от­ре­че­нию, Мак­си­ми­ан при­ка­зал его сжечь.

В празд­ник Рож­де­ства Хри­сто­ва 302 го­да, ко­гда в Ни­ко­ми­дий­ской со­бор­ной церк­ви со­бра­лось око­ло 20 000 хри­сти­ан, им­пе­ра­тор по­слал в храм гла­ша­тая, ко­то­рый пе­ре­дал его по­ве­ле­ние всем хри­сти­а­нам вый­ти из церк­ви и при­не­сти жерт­ву идо­лам, в про­тив­ном слу­чае он угро­жал сжечь храм вме­сте с мо­ля­щи­ми­ся. Од­на­ко все при­сут­ство­вав­шие по­кло­нить­ся идо­лам от­ка­за­лись. По­ка му­чи­те­ли го­то­ви­лись под­жечь цер­ковь, со­вер­шав­ший бо­го­слу­же­ние епи­скоп Ан­фим (па­мять 3 сен­тяб­ря) кре­стил всех огла­шен­ных и всех при­ча­стил Свя­тых Тайн. Все 20 000 мо­ля­щих­ся скон­ча­лись в огне. Сре­ди них на­хо­ди­лись игу­ме­нья Ага­фия и чу­дом спас­ша­я­ся из при­то­на свя­тая Фе­о­фи­ла. Епи­ско­пу Ан­фи­му уда­лось скрыть­ся.

Мак­си­ми­ан счи­тал, что он уни­что­жил всех хри­сти­ан Ни­ко­ми­дии, но вско­ре узнал, что их еще мно­го, что все они по-преж­не­му ис­по­ве­ду­ют свою ве­ру и го­то­вы уме­реть за Хри­ста. Им­пе­ра­тор за­ду­мал с ни­ми рас­пра­вить­ся. По его при­ка­зу схва­ти­ли пол­ко­вод­ца Зи­но­на, все­на­род­но об­ли­чив­ше­го ца­ря за нече­стие и же­сто­кость. Зи­нон был же­сто­ко из­бит и, на­ко­нец, обез­глав­лен. За­клю­чи­ли в тем­ни­цу ев­ну­ха Ин­ди­са, идоль­ско­го жре­ца, за от­каз участ­во­вать в язы­че­ском празд­не­стве.

Меж­ду тем свя­тая Дом­на укры­ва­лась в пе­ще­ре и пи­та­лась рас­те­ни­я­ми. Го­не­ние на хри­сти­ан про­дол­жа­лось. Бы­ли бро­ше­ны в тем­ни­цу на­мест­ник Ита­лии До­ро­фей, Мар­до­ний, Ми­гдоний диа­кон и несколь­ко са­нов­ни­ков. Епи­скоп Ан­фим укреп­лял их, по­сы­лая к ним по­сла­ния. Од­но из по­сла­ний бы­ло пе­ре­хва­че­но у диа­ко­на Фе­о­фи­ла. До­мо­га­ясь узнать о епи­ско­пе, его под­верг­ли пыт­кам, но свя­той му­че­ник вы­дер­жал все му­ки, не от­крыв ни­че­го. То­гда вме­сте с ним каз­ни­ли и тех, к ко­му об­ра­щал­ся епи­скоп в по­сла­нии.

Ко­гда свя­тая Дом­на вер­ну­лась в го­род, она дол­го пла­ка­ла на по­жа­ри­ще, со­жа­лея, что не спо­до­би­лась уме­реть со сво­и­ми сест­ра­ми. За­тем она по­шла на бе­рег мо­ря. В это вре­мя ры­ба­ки вы­тя­ну­ли се­тя­ми из во­ды те­ла му­че­ни­ков Ин­ди­са, Гор­го­ния и Пет­ра. Все еще оде­тая в муж­скую одеж­ду, свя­тая Дом­на по­мо­га­ла ры­ба­кам та­щить се­ти, и они оста­ви­ли ей те­ла му­че­ни­ков. С бла­го­го­ве­ни­ем гля­де­ла она на свя­тые остан­ки; осо­бен­но ее ра­до­ва­ло, что она уви­де­ла те­ло сво­е­го ду­хов­но­го дру­га – му­че­ни­ка Ин­ди­са. И по­сле по­гре­бе­ния она не от­хо­ди­ла от до­ро­гих ее серд­цу мо­гил, еже­днев­но со­вер­шая пе­ред ни­ми каж­де­ние. Ко­гда им­пе­ра­то­ру рас­ска­за­ли о неиз­вест­ном юно­ше, ко­то­рый воз­да­ет по­че­сти мо­ги­лам каз­нен­ных хри­сти­ан, тот при­ка­зал от­ру­бить это­му юно­ше го­ло­ву. Вме­сте с Дом­ной был каз­нен и свя­той му­че­ник Ев­фи­мий.


См. так­же: "Стра­да­ние два­дца­ти ты­сяч му­че­ни­ков, в Ни­ко­ми­дии со­жжен­ных" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.