Канон святому великомученику Димитрию Солунскому (первый)

Припев: Святы́й великому́чениче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 08 ноября (26 октября ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Боже́ственным муче́ния венце́м увязе́н, при Бо́зе лику́еши, блиста́нии отону́дными сия́я и просвеще́ния исполня́емь, великому́чениче досточу́дне.

Я́ко су́ща И́стины свиде́теля, и да́же до кро́ве подви́гшася, блаже́нне, терпели́вно, тве́рдо же противле́ние к мучи́телем показа́вша, тя́ Влады́ка прия́т.

Зло́бы обрета́теля низложи́л еси́ на зе́млю, Дими́трие, му́ченическим твои́м копие́м уби́в, Боже́ственною бла́гостию, па́че ума́ си́лою, на сие́, блаже́нне, укрепля́емь.

Богоро́дичен: Безма́терен я́коже Бо́г пе́рвее Сы́й, бы́сть е́же по на́м безо́тчий из Тебе́, Богоро́дице Всепе́тая, пло́ть прие́мь по едине́нию, е́же па́че сло́ва и ра́зума.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Вмени́ся в ничто́же мучи́телей от тебе́ повеле́ние, сло́во бо Бо́жие па́че все́х, страстоте́рпче, предче́ствовал еси́.

Све́щник светови́ден муче́ния в ски́нии бы́л еси́, Боже́ственным Све́том сия́ющ, му́чениче страстоте́рпче Дими́трие.

Врачева́ний тя́ исто́чник свяще́нный и ди́вный, гра́д тво́й и сокро́вище некра́домо стяжа́в, вся́ким весе́лием обогати́ся.

Богоро́дичен: Врачу́я о́браз истле́вший земны́х, Пречи́стая, си́м из Тебе́ облачи́тся, пребы́в я́коже бе́ Человеколю́бец.

Седа́лен му́ченика, гла́с 4.

Я́ко до́блему страда́льцу и во́ину кре́пку всецарю́ющаго Христа́, взыва́ем псало́мски: ра́дуйся, му́чеников украше́ние и ле́пота; ра́дуйся, све́тлая Це́ркве звездо́ и стено́, и приста́нище прибега́ющих к тебе́, великому́чениче сла́вне Дими́трие, тя́ пою́щия спаса́й от вся́каго вре́да чужда́го и озлобле́ния вся́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Победи́вшаго лжу́ нече́стия, Бо́жие Всевысоча́йшее ви́дев Сло́во, сла́вою венча́ тя́, Дими́трие, пою́ща: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

На ле́сть побе́ду возста́вив, победи́тельный вене́ц пра́вды прия́л еси́, Дими́трие, зовя́ Зижди́телю твоему́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Направля́емь дла́нию жизноно́сною, к приста́нищем дости́гл еси́ тиша́йшим, иде́же, ны́не ра́дуяся, зове́ши, Дими́трие: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Я́ко тва́рей все́х свяще́ннейшая, Ма́ти Бо́га бы́ти Еди́на сподо́билася еси́, Сего́ бо ро́ждши, ми́р благода́тию богозна́ния просвети́ла еси́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

О́гнь любве́ Боже́ственныя в се́рдцы прие́м, о́гнь угаси́л еси́ безбо́жнаго идолонеи́стовства, сла́вне Дими́трие.

Избавля́я ны́ от бе́д, яви́ся, Дими́трие, моли́твами твои́ми покрыва́я ве́рою и любо́вию восхваля́ющия тя́.

И́же ве́рою к твоему́ усе́рдно притека́юще хра́му, Дими́трие, неду́гов и страсте́й душетле́нных вско́ре избавля́ются.

Богоро́дичен: Сло́во Бо́жие, Отцу́ единосу́щное, Тво́й быва́ет, Богома́ти, па́че ума́ же и сло́ва, Сы́н, Тебе́ единосу́щен.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Согла́сно соше́дшеся, пое́м сла́вную и светоно́сную твою́ па́мять, и чуде́с по́лную, и дарова́ний Свята́го и Честна́го, всеблаже́нне, Ду́ха.

Разреши́ моя́ плени́цы согреше́ний моли́твами твои́ми, я́ко бо непобеди́мь му́ченик дерзнове́ние и́маши ко Влады́це, и бу́ди ми́ прибе́жище и покро́в, Дими́трие.

Богоро́дичен: Чи́сту Тя́ посреде́ те́рния обре́т, я́ко чисте́йший кри́н и удо́льный цве́т, о Богома́ти, Жени́х во утро́бу Твою́ Сло́во всели́ся.

Конда́к му́ченика, гла́с 2:

Крове́й твои́х струя́ми, Дими́трие, Це́рковь Бо́г обагри́, да́вый тебе́ кре́пость непобеди́мую и соблюда́я гра́д тво́й невреди́мь: того́ бо еси́ утвержде́ние.

И́кос:

Сего́ вели́каго вси́ воспои́м, соше́дшеся ве́рою, я́ко ору́жника Христо́ва и му́ченика, Дими́трия, в пе́снех и пе́ниих совзыва́юще Влады́це и Зижди́телю вселе́нныя: изба́ви ны́ тру́са и ну́жды, Человеколю́бче, моли́твами Богоро́дицы и все́х святы́х му́чеников Твои́х. На Тя́ бо вси́ наде́емся изба́витися бе́д и скорбе́й: Ты́ бо еси́ на́ше утвержде́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Преукра́шен Боже́ственною сла́вою и благода́тию, му́чениче страстоте́рпче, сия́еши светови́дно и просвеща́еши зову́щия: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Я́ко багряни́цею, укра́шен твое́ю кро́вию, име́я вме́сто ски́птра, сла́вне, кре́ст; со Христо́м ца́рствуеши ны́не, му́чениче Дими́трие, благослове́н еси́, зовы́й, в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Препросла́вленная, просвеще́нная, Ма́ти Де́во, вся́, чту́щия Тя́ всеи́стинную Богоро́дицу, огради́; благослове́на Ты́ в жена́х Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Омрачи́л еси́ ве́сь вра́жий гне́в, сла́вне, и боре́ния неотъе́млемою си́лою Христа́ облече́н и победоно́сец бы́в, му́чениче Дими́трие, вопия́л еси́: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Му́чеников благостоя́ние показа́в, му́чеников благозва́ние, му́чениче, насле́довал еси́, ба́нею омы́вся свято́ю, я́же вторы́ми не оскверня́ется грехо́вными прило́ги, копие́м пробода́емь, и зовы́й: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Чуде́с твои́х мно́жество, па́че ума́ дарова́ний, и́хже тебе́ подаде́ Христо́с, все́м показу́ет, сла́вне, и благода́ть исцеле́ний, я́же па́че сло́ва, я́ве твою́ благода́ть пропове́дает на́м, вопию́щим: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Богоро́дичен: Еди́ну во все́х роде́х, Де́ву Ма́терь и Богоро́дицу Чи́стую, песносло́вим, Та́ бо спасе́ния на́шего Хода́таица, я́ко ми́ра Изба́вителя, Сло́во ро́ждшая, Ему́же вопие́м: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Раздери́ у́зы прегреше́ний тя́ пою́щих, страстоте́рпче, уста́ви страсте́й прило́ги, молву́ разори́ ересе́й и напа́стей ути́ши бу́рю моли́твами твои́ми.

Напра́ви к стезя́м пра́вым небе́снаго Ца́рствия свяще́ннейшую твою́ па́ству, венцено́сче му́чениче Дими́трие, на па́жить спаси́тельную, на ме́сто ве́чное.

Да венце́в сла́вы и небе́снаго Ца́рствия получе́ния пою́щим тя́ сего́ улучи́ти моли́, му́чениче Дими́трие, Жизнода́вца Го́спода и Царя́ си́л.

Богоро́дичен: Я́ко ко́рень, исто́чник и вину́ нетле́ния Тя́, Де́во, вси́ ве́рнии, наде́ющеся, хвала́ми почита́ем: Ты́ бо Ипоста́сное на́м Безсме́ртие источи́ла еси́.

Свети́лен.

Кресто́м вооружи́л еси́ Не́стора, чрез о́наго Ли́еву разори́в горды́ню, Дими́трие, на три́знищи, я́коже Христо́с, отверза́еши копие́м ре́бра твоя́, и́миже ста́до твое́ храни́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ, невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма, а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Бжⷭ҇твеннымъ мꙋче́нїѧ вѣнце́мъ ᲂу҆вѧзе́нъ, при бз҃ѣ ликꙋ́еши, блиста̑нїи ѿѻнꙋ́дными сїѧ́ѧ, и҆ просвѣще́нїѧ и҆сполнѧ́емь, великомꙋ́чениче досточꙋ́дне.

Ꙗ҆́кѡ сꙋ́ща и҆́стины свидѣ́телѧ, и҆ да́же до кро́ве подви́гшасѧ, бл҃же́нне, терпѣли́внѡ: тве́рдо же противле́нїе къ мꙋчи́телємъ показа́вша тѧ̀ влⷣка прїѧ́тъ.

Ѕло́бы ѡ҆брѣта́телѧ низложи́лъ є҆сѝ на зе́млю, дими́трїе, мꙋ́ченическимъ твои́мъ копїе́мъ ᲂу҆би́въ, бжⷭ҇твенною бл҃гостїю, па́че ᲂу҆ма̀ си́лою, на сїѐ, бл҃же́нне ᲂу҆крѣплѧ́емь.

Бг҃оро́диченъ: Безма́теренъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ, пе́рвѣе сы́й, бы́сть є҆́же по на́мъ без̾ѻ́ч҃їй и҆зъ тебє̀, бцⷣе всепѣ́таѧ, пло́ть прїе́мь по є҆дине́нїю, є҆́же па́че сло́ва и҆ ра́зꙋма.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Вмѣни́сѧ въ ничто́же мꙋчи́телей ѿ тебє̀ повелѣ́нїе: сло́во бо бж҃їе па́че всѣ́хъ, страстоте́рпче, предче́ствовалъ є҆сѝ.

Свѣ́щникъ свѣтови́дѣнъ мꙋче́нїѧ въ ски́нїи бы́лъ є҆сѝ, бжⷭ҇твеннымъ свѣ́томъ сїѧ́ющъ, мч҃ниче страстоте́рпче дими́трїе.

Врачева́нїй тѧ̀ и҆сто́чникъ свѧще́нный и҆ ди́вный, гра́дъ тво́й, и҆ сокро́вище некра́домо стѧжа́въ, всѧ́кимъ весе́лїемъ ѡ҆богати́сѧ.

Бг҃оро́диченъ: Врачꙋ́ѧ ѻ҆́бразъ и҆стлѣ́вшїй земны́хъ, пречⷭ҇таѧ, си́мъ и҆зъ тебє̀ ѡ҆блачи́тсѧ, пребы́въ ꙗ҆́коже бѣ̀ человѣколю́бецъ.

Сѣда́ленъ мꙋ́ченика, гла́съ д҃.

Ꙗ҆́кѡ до́блемꙋ страда́льцꙋ, и҆ во́инꙋ крѣ́пкꙋ всецр҃ю́ющагѡ хрⷭ҇та̀, взыва́емъ ѱало́мски: ра́дꙋйсѧ, мч҃никѡвъ ᲂу҆краше́нїе и҆ лѣ́пота. ра́дꙋйсѧ, свѣ́тлаѧ цр҃кве ѕвѣздо̀, и҆ стѣно̀, и҆ приста́нище прибѣга́ющихъ къ тебѣ̀, великомꙋ́чениче сла́вне дими́трїе, тѧ̀ пою́щыѧ спаса́й ѿ всѧ́кагѡ вре́да чꙋжда́гѡ и҆ ѡ҆ѕлобле́нїѧ всѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Побѣди́вшаго лжꙋ̀ нече́стїѧ, бж҃їѧ всевысоча́йшее ви́дѣвъ сло́во, сла́вою вѣнча́ тѧ, дими́трїе, пою́ща: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

На ле́сть побѣ́дꙋ возста́вивъ, побѣди́тельный вѣне́цъ пра́вды прїѧ́лъ є҆сѝ, дими́трїе, зовѧ̀ зижди́телю твоемꙋ̀: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Направлѧ́емь дла́нїю жизноно́сною, къ приста́нищємъ дости́глъ є҆сѝ тиша́йшымъ, и҆дѣ́же ны́нѣ ра́дꙋѧсѧ зове́ши, дими́трїе: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ тва́рей всѣ́хъ свѧще́ннѣйшаѧ, мт҃и бг҃а бы́ти є҆ди́на сподо́биласѧ є҆сѝ, сего́ бо ро́ждши, мі́ръ бл҃года́тїю бг҃озна́нїѧ просвѣти́ла є҆сѝ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Ѻ҆́гнь любвѐ бжⷭ҇твенныѧ въ се́рдцы прїе́мъ, ѻ҆́гнь ᲂу҆гаси́лъ є҆сѝ безбо́жнагѡ і҆дѡлонеи́стовства, сла́вне дими́трїе.

И҆збавлѧ́ѧ ны̀ ѿ бѣ́дъ ꙗ҆ви́сѧ, дими́трїе, моли́твами твои́ми покрыва́ѧ вѣ́рою и҆ любо́вїю восхвалѧ́ющыѧ тѧ̀.

И҆́же вѣ́рою къ твоемꙋ̀ ᲂу҆се́рднѡ притека́юще хра́мꙋ, дими́трїе, недꙋ́гѡвъ и҆ страсте́й дꙋшетлѣ́нныхъ вско́рѣ и҆збавлѧ́ютсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Сло́во бж҃їе, ѻ҆ц҃ꙋ̀ є҆диносꙋ́щное, тво́й быва́етъ, бг҃ома́ти, па́че ᲂу҆ма́ же и҆ сло́ва, сн҃ъ, тебѣ̀ є҆диносꙋ́щенъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Согла́снѡ соше́дшесѧ пое́мъ сла́внꙋю и҆ свѣтоно́снꙋю твою̀ па́мѧть, и҆ чꙋде́съ по́лнꙋю и҆ дарова́нїй ст҃а́гѡ и҆ чⷭ҇тна́гѡ, всебл҃же́нне, дх҃а.

Разрѣшѝ моѧ̑ плени̑цы согрѣше́нїй моли́твами твои́ми, ꙗ҆́кѡ бо непобѣди́мь мч҃никъ дерзнове́нїе и҆́маши ко влⷣцѣ, и҆ бꙋ́ди мѝ прибѣ́жище и҆ покро́въ, дими́трїе.

Бг҃оро́диченъ: Чи́стꙋ тѧ̀ посредѣ̀ те́рнїѧ ѡ҆брѣ́тъ ꙗ҆́кѡ чистѣ́йшїй крі́нъ, и҆ ᲂу҆до́льный цвѣ́тъ, ѽ бг҃омт҃и! жени́хъ, во ᲂу҆тро́бꙋ твою̀ сло́во всели́сѧ.

Конда́къ мч҃ника, гла́съ в҃:

Крове́й твои́хъ стрꙋѧ́ми, дими́трїе, цр҃ковь бг҃ъ ѡ҆багрѝ, да́вый тебѣ̀ крѣ́пость непобѣди́мꙋю, и҆ соблюда́ѧ гра́дъ тво́й невреди́мь: тогѡ́ бо є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе.

І҆́косъ:

Сего̀ вели́каго всѝ воспои́мъ соше́дшесѧ вѣ́рою, ꙗ҆́кѡ ѻ҆рꙋ́жника хрⷭ҇то́ва и҆ мч҃ника дими́трїа, въ пѣ́снехъ и҆ пѣ́нїихъ совзыва́юще влⷣцѣ и҆ зижди́телю вселе́нныѧ: и҆зба́ви ны̀ трꙋ́са и҆ нꙋ́жды, человѣколю́бче, моли́твами бцⷣы, и҆ всѣ́хъ ст҃ы́хъ мч҃никѡвъ твои́хъ. на тѧ́ бо всѝ надѣ́емсѧ, и҆зба́витисѧ бѣ́дъ и҆ скорбе́й: ты́ бо є҆сѝ на́ше ᲂу҆твержде́нїе.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Преꙋкра́шенъ бжⷭ҇твенною сла́вою и҆ бл҃года́тїю, мч҃ниче страстоте́рпче, сїѧ́еши свѣтови́днѡ, и҆ просвѣща́еши зовꙋ́щыѧ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Ꙗ҆́кѡ багрѧни́цею ᲂу҆кра́шенъ твое́ю кро́вїю, и҆мѣ́ѧ вмѣ́стѡ ски́птра, сла́вне, крⷭ҇тъ, со хрⷭ҇то́мъ црⷭ҇твꙋеши ны́нѣ, мч҃ниче дими́трїе, бл҃гослове́нъ є҆сѝ, зовы́й, въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Препросла́вленнаѧ, просвѣще́ннаѧ, мт҃и дв҃о, всѧ̑, чтꙋ́щыѧ тѧ̀ всеи́стиннꙋю бцⷣꙋ, ѡ҆градѝ: бл҃гослове́на ты̀ въ жена́хъ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ: ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ѡ҆мрачи́лъ є҆сѝ ве́сь вра́жїй гнѣ́въ, сла́вне, и҆ боре́нїѧ неѿе́млемою си́лою хрⷭ҇та̀ ѡ҆блече́нъ, и҆ побѣдоно́сецъ бы́въ, мч҃ниче дими́трїе, вопїѧ́лъ є҆сѝ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Мч҃никѡвъ благостоѧ́нїе показа́въ, мч҃никѡвъ благозва́нїе, мч҃ниче, наслѣ́довалъ є҆сѝ: ба́нею ѡ҆мы́всѧ ст҃о́ю, ꙗ҆́же вторы́ми не ѡ҆сквернѧ́етсѧ грѣхо́вными прилѡ́ги. копїе́мъ пробода́емь, и҆ зовы́й: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Чꙋде́съ твои́хъ мно́жество, па́че ᲂу҆ма̀ дарова́нїй, и҆̀хже тебѣ̀ подадѐ хрⷭ҇то́съ, всѣ̑мъ показꙋ́етъ, сла́вне, и҆ бл҃года́ть и҆сцѣле́нїй, ꙗ҆̀же па́че сло́ва ꙗ҆́вѣ твою̀ бл҃года́ть проповѣ́даетъ на́мъ, вопїю́щымъ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́нꙋ во всѣ́хъ родѣ́хъ дв҃ꙋ мт҃рь и҆ бцⷣꙋ чⷭ҇тꙋю пѣсносло́вимъ: та́ бо спасе́нїѧ на́шегѡ хода́таица, ꙗ҆́кѡ мі́ра и҆зба́вителѧ сло́во ро́ждшаѧ, є҆мꙋ́же вопїе́мъ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀: тѣ́мъ, веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Раздерѝ ᲂу҆́зы прегрѣше́нїй тѧ̀ пою́щихъ, страстоте́рпче, ᲂу҆ста́ви страсте́й прило́ги, молвꙋ̀ разорѝ є҆ресе́й, и҆ напа́стей ᲂу҆тишѝ бꙋ́рю моли́твами твои́ми.

Напра́ви къ стезѧ́мъ пра̑вымъ нбⷭ҇нагѡ црⷭ҇твїѧ, свѧще́ннѣйшꙋю твою̀ па́ствꙋ, вѣнцено́сче мч҃ниче дими́трїе, на па́жить спаси́тельнꙋю, на мѣ́сто вѣ́чное.

Да вѣнцє́въ сла́вы и҆ нбⷭ҇нагѡ црⷭ҇твїѧ полꙋче́нїѧ пою́щымъ тѧ̀ сегѡ̀ ᲂу҆лꙋчи́ти молѝ, мч҃ниче дими́трїе, жизнода́вца гдⷭ҇а и҆ цр҃ѧ̀ си́лъ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ко́рень, и҆сто́чникъ и҆ винꙋ̀ нетлѣ́нїѧ тѧ̀, дв҃о, всѝ вѣ́рнїи надѣ́ющесѧ хвала́ми почита́емъ: ты́ бо ѵ҆поста́сное на́мъ безсме́ртїе и҆сточи́ла є҆сѝ.

Свѣти́ленъ.

Крⷭ҇то́мъ воѡрꙋжи́лъ є҆сѝ не́стора, чрезъ ѻ҆́наго лѵ́евꙋ разори́въ горды́ню, дими́трїе, на три́знищи, ꙗ҆́коже хрⷭ҇то́съ ѿверза́еши копїе́мъ ре́бра твоѧ̑, и҆́миже ста́до твоѐ хранѝ.

Ро­ди­те­ли, тай­ные хри­сти­ане, кре­сти­ли Димитрия и на­ста­ви­ли в ве­ре. Отец его, рим­ский про­кон­сул, умер, ко­гда Ди­мит­рий до­стиг со­вер­шен­но­ле­тия. Им­пе­ра­тор Мак­си­ми­ан Га­ле­рий, всту­пив­ший на пре­стол в 305 го­ду, на­зна­чил Ди­мит­рия на ме­сто от­ца вла­сти­те­лем и во­е­во­дой Фес­са­ло­ний­ской об­ла­сти. Глав­ной обя­зан­но­стью Ди­мит­рия бы­ло за­щи­щать свою об­ласть от внеш­них вра­гов, но им­пе­ра­тор по­тре­бо­вал от него так­же, чтобы он ис­треб­лял хри­сти­ан. Ди­мит­рий вме­сто это­го стал ис­ко­ре­нять язы­че­ские обы­чаи, а языч­ни­ков об­ра­щать к Хри­сто­вой ве­ре.

Ко­неч­но, им­пе­ра­то­ру вско­ре до­нес­ли, что про­кон­сул Ди­мит­рий – хри­сти­а­нин. Воз­вра­ща­ясь из по­хо­да про­тив сар­ма­тов (пле­мен, на­се­ляв­ших при­чер­но­мор­ские сте­пи), Мак­си­ми­ан оста­но­вил­ся в Со­лу­ни. Го­то­вясь к смер­ти, Ди­мит­рий раз­дал свое иму­ще­ство бед­ным, а сам пре­дал­ся мо­лит­ве и по­сту. Им­пе­ра­тор за­клю­чил про­кон­су­ла в тем­ни­цу и стал раз­вле­кать се­бя и жи­те­лей Со­лу­ни гла­ди­а­тор­ски­ми сра­же­ни­я­ми в цир­ке. Хри­сти­ан разыс­ки­ва­ли и та­щи­ли на аре­ну. Из­вест­ный сре­ди гла­ди­а­то­ров за­дор­ный Лий лег­ко одоле­вал крот­ких хри­сти­ан в сра­же­нии и при ли­ко­ва­нии озве­рев­шей тол­пы сбра­сы­вал их на ко­пья во­и­нов.

Юно­ша Нестор, из хри­сти­ан, на­ве­стил Ди­мит­рия в тем­ни­це, и Ди­мит­рий бла­го­сло­вил его на еди­но­бор­ство с Ли­ем. Укреп­ля­е­мый Бо­гом, Нестор одо­лел гор­до­го гла­ди­а­то­ра и бро­сил его на ко­пья во­и­нов. Несто­ра долж­ны бы­ли на­гра­дить как по­бе­ди­те­ля, но вме­сто это­го его каз­ни­ли как хри­сти­а­ни­на.

По при­ка­зу им­пе­ра­то­ра тем­нич­ная стра­жа прон­зи­ла Ди­мит­рия ко­пья­ми в 306 го­ду. Те­ло ве­ли­ко­му­че­ни­ка Ди­мит­рия вы­бро­си­ли на съе­де­ние зве­рям, но со­лу­няне тай­но пре­да­ли его зем­ле. Слу­га Ди­мит­рия Лупп взял кро­ва­вую ри­зу и пер­стень му­че­ни­ка и на­чал ими ис­це­лять недуж­ных. Его то­же каз­ни­ли. В прав­ле­ние им­пе­ра­то­ра Кон­стан­ти­на Ве­ли­ко­го (324–337 гг.) над мо­ги­лой ве­ли­ко­му­че­ни­ка Ди­мит­рия воз­двиг­ли храм, а через сто лет бы­ли об­ре­те­ны его нетлен­ные мо­щи. При гро­бе ве­ли­ко­му­че­ни­ка Ди­мит­рия со­вер­ша­лись чу­де­са и ис­це­ле­ния. В прав­ле­ние им­пе­ра­то­ра Мав­ри­кия ава­ры, жив­шие на До­ну, оса­ди­ли го­род Со­лунь. Свя­той Ди­мит­рий явил­ся на го­род­ской стене, и 100-ты­сяч­ное вой­ско оса­ждав­ших об­ра­ти­лось в бег­ство. В дру­гой раз свя­той спас го­род от го­ло­да. Жи­тие свя­то­го Ди­мит­рия по­вест­ву­ет, что он осво­бож­дал плен­ных от ига невер­ных и по­мо­гал им до­стиг­нуть Со­лу­ни.

С VII ве­ка при ра­ке свя­то­го Ди­мит­рия на­ча­ло ис­те­кать бла­го­вон­ное и чу­до­твор­ное ми­ро, о чем пи­са­ли совре­мен­ни­ки. В XIV ве­ке Ди­мит­рий Хри­зо­лог пи­сал о нем: ми­ро «по свой­ству сво­е­му не во­да, но гу­ще ее и не по­хо­же ни на од­но из из­вест­ных нам ве­ществ... Оно уди­ви­тель­нее всех бла­го­во­ний не толь­ко ис­кус­ствен­ных, но и по есте­ству со­здан­ных Бо­гом». По этой при­чине ве­ли­ко­му­че­ни­ка Ди­мит­рия на­име­но­ва­ли Ми­ро­то­чи­вым.

См. так­же: "Стра­да­ние и чу­де­са свя­то­го слав­но­го ве­ли­ко­му­че­ни­ка Ди­мит­рия" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.