Канон святому священномученику Ипполиту Остинскому, Римскому

Припев: Священному́чениче Ипполи́те, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 12 февраля (30 января ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесни́цы фарао́новы и си́лу его́ вве́рже в мо́ре Кре́пкий во бране́х, воспое́м пе́снь но́вую, я́ко просла́вися.

Гряди́те, му́ченическими воспое́м пе́сньми священному́ченика, богоза́рною зря́ще благода́тию све́тло просия́вша, Христа́ сла́вяще всегда́.

Ты́ за ста́до слове́сное, от Христа́ вруче́нное, Сего́ подража́я, в беде́ су́щия изря́дне, о́тче, ду́шу положи́л еси́ и сугу́бым венце́м украси́лся еси́.

Свяще́нным от повеле́ния Бо́жия ра́дования пома́зався еле́ем му́ченическим, Ипполи́те, назна́менался еси́ кро́вию.

Богоро́дичен: Неопа́льну Моисе́й в горе́ Сина́йстей купину́ зря́ше, Тя́ прописа́вшую, Де́во, заре́ю неопа́льшуся Боже́ственнаго огня́, и́бо Бо́га родила́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

А́гнцы слове́сныя упа́сл еси́ и, я́коже а́гня ове́ц, предпоже́рлся еси́, все́х Первопа́стыря и Бо́жия А́гнца подража́я.

Млеко́м слове́сным, Ипполи́те, пасо́мыя богодохнове́нно напои́л еси́, Христо́ва же свиде́тельства, ра́дуяся, испи́л еси́ ча́шу.

Собо́ры страда́льцев водя́й, за благоче́стие прия́л еси́ муче́ние, еди́наго сла́вя Бо́га Отца́ с Сы́ном и Боже́ственным Ду́хом.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Ма́ти Неискусобра́чная, я́же Бо́га Сло́ва во утро́бе Твое́й вмести́вшая и ро́ждшая Воплоще́ннаго, я́ко Бо́га ку́пно и Челове́ка.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Твоего́ на земли́ явле́ния, Христе́ Бо́же, пропове́дая проро́к прише́ствие, с весе́лием вопия́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Доброде́телей твои́х я́ко многоплете́нная боже́ственная плени́ца, я́ко па́стырь бо и свиде́тель, Ипполи́те, от Бо́га почествова́лся еси́, зело́ о Не́м веселя́ся.

Приноше́ние А́велево превозше́л еси́, слове́сныя бо а́гнцы приве́л еси́ Бо́гу, и твое́ю кро́вию, ра́дуяся, Влады́це предста́л еси́.

Ерети́чествующих пакиглаго́льное зломы́слие Ду́хом победи́в, блаже́нне, священному́ченик изря́ден любо́вию Влады́ки бы́л еси́.

Богоро́дичен: Я́ко ви́деша а́нгели, Де́во Чи́стая, от утро́бы Твоея́ произше́дшаго Сы́на Бо́жия, с весе́лием глаго́лаху: сла́ва Рождеству́ Твоему́, Влады́чице.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ты́ му́ченик и́стинен свяще́нником бы́л еси́ и му́чеником святи́тель и сугу́быми блиста́еши дарова́ньми, Ипполи́те.

Ка́мение у́бо златоза́рное и ле́потное, Ипполи́те, заре́ю же твоего́ священнонача́льства украси́ся твое́ страда́ние.

Ба́сни е́ллинския благоче́стно ты́ изобличи́л еси́, о изря́дне в му́ченицех! и пребеззако́нную ле́сть евре́ев Боже́ственною благода́тию.

Богоро́дичен: Тя́ ору́жие непобеди́мое на враги́ предлага́ем, Тя́, упова́ние и наде́жду на́шего спасе́ния, Богоневе́сто, стяжа́хом.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Поже́рл еси́ Спа́су же́ртву хвале́ния в Це́ркви преподо́бных, я́ко Бо́гу хода́тай же и челове́ком, и усе́рдно ду́шу твою́ приве́л еси́ кро́вию.

Прия́л еси́ дарова́ний мно́жество Ду́хом, священному́чениче, от Бо́га во отверзе́нии боже́ственных усте́н твои́х и приво́диши, благода́рно тебе́ умерщвля́я.

Я́ко боже́ственно страда́льцев Твои́х, Христе́, собра́ние, о наде́жди лежа́щих, я́ко настоя́щими уже́ пита́ющеся, и сладча́е жи́зни вменя́ющим сме́рть.

Богоро́дичен: О, чу́до, все́х чуде́с нове́йшее! Я́ко Де́ва, во утро́бе вся́ческая Содержа́щаго неискусому́жно заче́нши, не тесновмести́.

Седа́лен, гла́с 1.

Свети́льник присносия́нен яви́лся еси́ ми́ру, просвеща́я мо́лниями боже́ственных твои́х слове́с ве́рных помышле́ния, святи́телю Ипполи́те. Те́мже вси́ свяще́нную твою́ и боже́ственную па́мять дне́сь ра́достно соверша́ем и ве́рно почита́ем.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Му́ченическими све́тлостьми и свяще́нническими просвеща́еши, священному́чениче явле́нне, вопию́щия Христу́ в па́мяти твое́й: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Предве́дящаго издале́че страда́ние свяще́ннейшее, о́тче, муче́ния зря́, предстоя́ща тебе́, ра́дуяся, взыва́л еси́: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Ра́ны претерпе́в от разжже́нныя любве́ муче́ния, терпели́вно со дерзнове́нием вопия́ше Ипполи́т: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Безсе́менно во утро́бе и преесте́ственно прие́мшую непреме́ннаго Бо́га, за милосе́рдие к челове́ком прише́дша, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Во о́бразе а́нгела, я́вльшагося в пещи́ о́гненней песносло́вцем, Христа́ Бо́га по́йте, о́троцы, свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́ко мягка́ и ту́чна же́ртва: до́брый бо па́стырь, я́ко овча́, приво́дится Христу́, взыва́я: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Му́ченическим венце́м блиста́я, Це́ркви Твое́й, Христе́, иера́рх возсия́, — по́йте, о́троцы, — ра́дуяся, взыва́я, — лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

По преще́ннем отве́те сме́ртнем Христо́в страда́лец, ра́дуяся, Ипполи́т вопия́ше: о́троцы, Христа́ благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Неизглаго́ланно и безсе́менно заче́ншую и Ро́ждшую ра́дость вселе́нней — Христа́ Бо́га, по́йте, о́троцы, свяще́нницы, благослови́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся: Бо́г из боку́ Твое́ю про́йде, я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́ и с челове́ки поживе́. Тя́, Богоро́дице, те́м вси́ велича́ем.

Я́ко всесла́вен священному́ченик, сугу́бою уясни́л еси́ заре́ю Христо́ву Це́рковь и весели́ши сердца́ тя пою́щих. Те́мже тя́ вси́ досто́йно блажи́м.

Исто́чник источи́в уче́ний, всеблаже́нне, Христо́ве Це́ркви, из му́ченических крове́й пото́ки ре́чно Бо́гу прино́сиши, те́мже тя́ вси́ блажи́м, Ипполи́те.

Научи́л еси́ Еди́ному, богоглаго́ливе, Бо́гу покланя́тися в Тро́ице, Зижди́телю все́х ви́димых же тва́рей и неви́димых, му́ченическим же украси́лся еси́ венце́м.

Богоро́дичен: Блиста́яй Тебе́ а́нгел предста́ и луча́ми де́вства Твоего́ вельми́ просвети́ся, себе́ сама́го я́ко сво́йственныя забы́ сла́вы, е́же — ра́дуйся, — со стра́хом Тебе́ веща́ше.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Колесни̑цы фараѡ́нѡвы, и҆ си́лꙋ є҆гѡ̀ вве́рже въ мо́ре крѣ́пкїй во бранѣ́хъ: воспое́мъ пѣ́снь но́вꙋю ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Грѧди́те, мꙋ́ченическими воспое́мъ пѣ́сньми свѧщенномꙋ́ченика, бг҃оза́рною зрѧ́ще благода́тїю свѣ́тлѡ просїѧ́вша, хрⷭ҇та̀ сла́вѧще всегда̀.

Ты̀ за ста́до слове́сное, ѿ хрⷭ҇та̀ врꙋче́нное, сего̀ подража́ѧ, въ бѣдѣ̀ сꙋ́щыѧ, и҆зрѧ́днѣ, ѻ҆́тче, дꙋ́шꙋ положи́лъ є҆сѝ, и҆ сꙋгꙋ́бымъ вѣнце́мъ ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ.

Сщ҃е́ннымъ ѿ повелѣ́нїѧ бж҃їѧ, ра́дованїѧ пома́завсѧ є҆ле́емъ мꙋ́ченическимъ, і҆пполѵ́те, назна́меналсѧ є҆сѝ кро́вїю.

Бг҃оро́диченъ: Неѡпа́льнꙋ мѡѷсе́й въ горѣ̀ сїна́йстѣй кꙋпинꙋ̀ зрѧ́ше тѧ̀, прописа́вшꙋю, дв҃о, заре́ю неѡпа́льшꙋсѧ бжⷭ҇твеннагѡ ѻ҆гнѧ̀, и҆́бо бг҃а родила̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Лꙋ́къ си́льныхъ и҆знемо́же, и҆ немощствꙋ́ющїи препоѧ́сашасѧ си́лою: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆тверди́сѧ въ гдⷭ҇ѣ се́рдце моѐ.

А҆́гнцы словє́сныѧ ᲂу҆па́слъ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆́коже а҆́гнѧ ѻ҆ве́цъ предпоже́рлсѧ є҆сѝ, всѣ́хъ первопа́стырѧ и҆ бж҃їѧ а҆́гнца подража́ѧ.

Млеко́мъ слове́снымъ, і҆пполѵ́те, пасѡ́мыѧ бг҃одохнове́ннѡ напои́лъ є҆сѝ: хрⷭ҇то́ва же свидѣ́тельства ра́дꙋѧсѧ и҆спи́лъ є҆сѝ ча́шꙋ.

Собо́ры страда́льцєвъ водѧ́й, за благоче́стїе прїѧ́лъ є҆сѝ мꙋче́нїе, є҆ди́наго сла́вѧ бг҃а ѻ҆ц҃а̀ съ сн҃омъ и҆ бж҃е́ственнымъ дх҃омъ.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, мт҃и неискꙋсобра́чнаѧ, ꙗ҆́же бг҃а сло́ва во ᲂу҆тро́бѣ твое́й вмѣсти́вшаѧ, и҆ ро́ждшаѧ воплоще́ннаго, ꙗ҆́кѡ бг҃а кꙋ́пнѡ и҆ чл҃вѣ́ка.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Твоегѡ̀ на землѝ ꙗ҆вле́нїѧ, хрⷭ҇тѐ бж҃е, проповѣ́даѧ прⷪ҇ро́къ прише́ствїе, съ весе́лїемъ вопїѧ́ше: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Добродѣ́телей твои́хъ, ꙗ҆́кѡ многоплете́ннаѧ бжⷭ҇твеннаѧ плени́ца: ꙗ҆́кѡ па́стырь бо свидѣ́тель, і҆пполѵ́те, ѿ бг҃а почествова́лсѧ є҆сѝ, ѕѣлѡ̀ ѡ҆ не́мъ веселѧ́сѧ.

Приноше́нїе а҆́велево превозше́лъ є҆сѝ, словє́сныѧ бо а҆́гнцы приве́лъ є҆сѝ бг҃ꙋ, и҆ твое́ю кро́вїю ра́дꙋѧсѧ влⷣцѣ предста́лъ є҆сѝ.

Є҆реті́чествꙋющихъ пакиглаго́льное ѕломы́слїе дх҃омъ побѣди́въ, блаже́нне, свѧщенномꙋ́ченикъ и҆зрѧ́денъ любо́вїю влⷣки бы́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ви́дѣша а҆́гг҃ли, дв҃о чⷭ҇таѧ, ѿ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀ произше́дшаго сн҃а бж҃їѧ, съ весе́лїемъ глаго́лахꙋ: сла́ва рождествꙋ̀ твоемꙋ̀, влⷣчце.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й ѡ҆браща́ѧй и҆з̾ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Ты̀ мꙋ́ченикъ и҆́стиненъ свѧще́нникѡмъ бы́лъ є҆сѝ, и҆ мꙋ́ченикѡмъ ст҃и́тель, и҆ сꙋгꙋ́быми блиста́еши дарова́ньми, і҆пполѵ́те.

Ка́менїе ᲂу҆́бѡ златоза́рное, и҆ лѣ́потное, і҆пполѵ́те, заре́ю же твоегѡ̀ сщ҃еннонача́льства ᲂу҆краси́сѧ твоѐ страда́нїе.

Ба̑сни є҆́ллинскїѧ благоче́стнѡ ты̀ и҆з̾ѡбличи́лъ є҆сѝ, ѽ и҆зрѧ́дне въ мꙋ́ченицѣхъ! и҆ пребеззако́ннꙋю ле́сть є҆вре́євъ бжⷭ҇твенною благода́тїю.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ ѻ҆рꙋ́жїе непобѣди́мое на врагѝ предлага́емъ, тѧ̀ ᲂу҆пова́нїе и҆ наде́ждꙋ на́шегѡ спасе́нїѧ, бг҃оневѣ́сто, стѧжа́хомъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Поже́рлъ є҆сѝ сп҃сꙋ же́ртвꙋ хвале́нїѧ въ це́ркви преподо́бныхъ, ꙗ҆́кѡ бг҃ꙋ хода́тай же и҆ человѣ́кѡмъ, и҆ ᲂу҆се́рднѡ дꙋ́шꙋ твою̀ приве́лъ є҆сѝ кро́вїю.

Прїѧ́лъ є҆сѝ дарова́нїй мно́жество дх҃омъ, сщ҃енномꙋ́чениче, ѿ бг҃а, во ѿверзе́нїи бжⷭ҇твенныхъ ᲂу҆сте́нъ твои́хъ, и҆ приво́диши благода́рнѡ тебѐ ᲂу҆мерщвлѧ́ѧ.

Ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенно страда́льцєвъ твои́хъ, хрⷭ҇тѐ, собра́нїе, ѡ҆ наде́жди лежа́щихъ, ꙗ҆́кѡ настоѧ́щими ᲂу҆жѐ пита́ющесѧ, и҆ сладча́е жи́зни вмѣнѧ́ющымъ сме́рть.

Бг҃оро́диченъ: Ѽ чꙋ́до, всѣ́хъ чꙋде́съ новѣ́йшее! ꙗ҆́кѡ дв҃а во ᲂу҆тро́бѣ всѧ́чєскаѧ содержа́щаго неискꙋсомꙋ́жнѡ заче́нши, не тѣсновмѣстѝ.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

Свѣти́льникъ присносїѧ́ненъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ мі́рꙋ, просвѣща́ѧ мо́лнїѧми бжⷭ҇твенныхъ твои́хъ слове́съ вѣ́рныхъ помышлє́нїѧ, ст҃и́телю і҆пполѵ́те. тѣ́мже всѝ свѧще́ннꙋю твою̀ и҆ бжⷭ҇твеннꙋю па́мѧть дне́сь ра́достнѡ соверша́емъ, и҆ вѣ́рнѡ почита́емъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа̑мскїѧ твоѧ̑ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше, препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, благослове́нъ є҆сѝ.

Мꙋ́ченическими свѣ́тлостьми и҆ свѧще́нническими, просвѣща́еши, свѧщенномꙋ́чениче ꙗ҆вле́нне, вопїю́щыѧ хрⷭ҇тꙋ̀ въ па́мѧти твое́й: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, благослове́нъ є҆сѝ.

Предвѣ́дѧщаго и҆здале́че страда́нїе свѧще́ннѣйшее, ѻ҆́тче, мꙋчє́нїѧ зрѧ̀, предстоѧ̑ща тебѣ̀, ра́дꙋѧсѧ взыва́лъ є҆сѝ: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, благослове́нъ є҆сѝ.

Ра̑ны претерпѣ́въ ѿ разжже́нныѧ любвѐ мꙋче́нїѧ, терпѣли́внѡ со дерзнове́нїемъ вопїѧ́ше і҆пполѵ́тъ: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, благослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Безсѣ́меннѡ во ᲂу҆тро́бѣ, и҆ преесте́ственнѡ прїе́мшꙋю непремѣ́ннаго бг҃а, за милосе́рдїе къ человѣ́кѡмъ прише́дша: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ благослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Во ѻ҆́бразѣ а҆́гг҃ла ꙗ҆́вльшагосѧ въ пещѝ ѻ҆́гненнѣй пѣсносло́вцємъ, хрⷭ҇та̀ бг҃а по́йте, ѻ҆́троцы, свѧще́нницы, благослови́те, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ꙗ҆́кѡ мѧгка̀ и҆ тꙋ́чна же́ртва, до́брый бо па́стырь ꙗ҆́кѡ ѻ҆вча̀ приво́дитсѧ хрⷭ҇тꙋ̀, взыва́ѧ: свѧще́нницы, благослови́те, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Мꙋ́ченическимъ вѣнце́мъ блиста́ѧ, цр҃кви твое́й, хрⷭ҇тѐ, і҆ера́рхъ возсїѧ̀, по́йте, ѻ҆́троцы, ра́дꙋѧсѧ взыва́ѧ: лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

По преще́ннѣмъ ѿвѣ́тѣ сме́ртнѣмъ, хрⷭ҇то́въ страда́лецъ ра́дꙋѧсѧ і҆пполѵ́тъ вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, хрⷭ҇та̀ благослови́те, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Неизглаго́ланнѡ и҆ безсѣ́меннѡ заче́ншꙋю, и҆ ро́ждшꙋю ра́дость вселе́ннѣй хрⷭ҇та̀ бг҃а, по́йте, ѻ҆́троцы, свѧще́нницы, благослови́те, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Рождество̀ твоѐ нетлѣ́нно ꙗ҆ви́сѧ: бг҃ъ и҆зъ бокꙋ̀ твоє́ю про́йде, ꙗ҆́кѡ плотоно́сецъ ꙗ҆ви́сѧ на землѝ, и҆ съ человѣ́ки поживѐ. тѧ̀, бцⷣе, тѣ́мъ всѝ велича́емъ.

Ꙗ҆́кѡ всесла́венъ свѧщенномꙋ́ченикъ, сꙋгꙋ́бою ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ заре́ю хрⷭ҇то́вꙋ цр҃ковь, и҆ весели́ши сердца́ тѧ пою́щихъ. тѣ́мже тѧ̀ всѝ досто́йнѡ блажи́мъ.

И҆сто́чникъ и҆сточи́въ ᲂу҆че́нїй, всеблаже́нне, хрⷭ҇то́вѣ цр҃кви, и҆зъ мꙋ́ченическихъ крове́й пото́ки рѣ́чнѡ бг҃ꙋ прино́сиши: тѣ́мже тѧ̀ всѝ блажи́мъ, і҆пполѵ́те.

Наꙋчи́лъ є҆сѝ є҆ди́номꙋ, бг҃оглаго́ливе, бг҃ꙋ покланѧ́тисѧ въ трⷪ҇цѣ, зижди́телю всѣ́хъ ви́димыхъ же тва́рей и҆ неви́димыхъ, мꙋ́ченическимъ же ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ вѣнце́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Блиста́ѧй тебѣ̀ а҆́гг҃лъ предста̀, и҆ лꙋча́ми дѣ́вства твоегѡ̀ вельмѝ просвѣти́сѧ, себѐ сама́гѡ ꙗ҆́кѡ сво́йственныѧ, забы̀ сла́вы, є҆́же ра́дꙋйсѧ, со стра́хомъ тебѣ̀ вѣща́ше.

Краткие жития сщмч. Ипполита, мчч. Кенсорина, Савина, мц. Хрисии девы и иных многих

Эти му­че­ни­ки по­стра­да­ли в 269 го­ду. Мо­щи свя­щен­но­му­че­ни­ка Ип­по­ли­та бы­ли по­ло­же­ны в Ри­ме, в хра­ме свя­тых му­че­ни­ков Лав­рен­тия и па­пы Да­ма­са. Свя­той свя­щен­но­му­че­ник Ип­по­лит был уче­ни­ком свя­то­го Ири­нея, епи­ско­па Ли­он­ско­го, из­ве­стен как хри­сти­ан­ский бо­го­слов, на­пи­сав­ший мно­го со­чи­не­ний про­тив ере­ти­ков. Им со­став­ле­ны Ка­нон пас­халь­ный, зна­ме­ни­тое со­чи­не­ние о Хри­сте и Сло­во об ан­ти­хри­сте. Свя­той Ип­по­лит пи­сал так­же мно­го тол­ко­ва­ний на Свя­щен­ное Пи­са­ние, на Кни­ги Бы­тия, Ис­ход, Прит­чи, Ек­кле­си­а­ста, Песнь Пес­ней, на Еван­ге­лия от Мат­фея, Лу­ки, Иоан­на, на про­ро­ков Ис­а­ию, Ие­зе­ки­и­ля, Да­ни­и­ла, За­ха­рию, на псал­мы Да­ви­да и Апо­ка­лип­сис. Часть его со­чи­не­ний со­хра­ни­лась лишь в от­рыв­ках. Пол­но­стью со­хра­ни­лись сло­ва, по­свя­щен­ные Бо­го­яв­ле­нию и про­ро­ку Да­ни­и­лу. Сло­ва его яв­ля­ют­ся об­раз­цом ис­кус­ства древ­ней цер­ков­ной про­по­ве­ди.

Полные жития сщмч. Ипполита, мчч. Кенсорина, Савина, мц. Хрисии девы и иных многих

Свя­щен­но­му­че­ник Ип­по­лит, му­че­ни­ки Кен­со­рин, Са­вин, Хри­сия де­ва и дру­гие 20 му­че­ни­ков по­стра­да­ли в III ве­ке.

Свя­той Кен­со­рин был пер­вым са­нов­ни­ком в цар­ство­ва­ние рим­ско­го им­пе­ра­то­ра Клав­дия II (268–270). По до­но­су он был взят и за­клю­чен в тем­ни­цу за ве­ру во Хри­ста. Здесь он Име­нем Гос­по­да Иису­са Хри­ста вос­кре­сил умер­ше­го, по­сле че­го об­ра­ти­лись ко Хри­сту 20 во­и­нов – тем­нич­ных стра­жей. Вме­сте со свя­тым Кен­со­ри­ном они бы­ли обез­глав­ле­ны. То­гда же бы­ла при­ве­де­на к до­про­су де­ви­ца Хри­сия, ко­то­рая му­же­ствен­но ис­по­ве­да­ла се­бя хри­сти­ан­кой и бы­ла под­верг­ну­та му­кам. По­сле звер­ских ис­тя­за­ний она бы­ла утоп­ле­на в мо­ре.

Свя­то­го Са­ви­на из­би­ва­ли тя­же­лым мо­ло­том, а за­тем под­ве­си­ли на де­ре­ве и жгли те­ло ог­нем. В му­че­ни­ях он пре­дал Гос­по­ду свя­тую ду­шу.

Со свя­той Хри­си­ей по­стра­да­ли: Фили­кл, Мак­сим, Гер­ку­лин, Ве­не­рий, Сти­ра­кин, Ми­на, Ком­мод, Ерм, Мавр, Ев­се­вий, Ру­стик, Мо­на­грей, Аман­дин, Олим­пий, Кипр, Фе­о­дор, Три­вун, Мак­сим пре­сви­тер, Ар­хе­лай диа­кон и Ки­рин епи­скоп.

Свя­той Ип­по­лит, епи­скоп Остии, Рим­ской при­ста­ни при устье Тиб­ра, узнав о стра­да­нии му­че­ни­ков, несмот­ря на свои пре­клон­ные го­ды, явил­ся в суд и об­ли­чил му­чи­те­ля в бес­че­ло­веч­но­сти, на­зы­вая его кро­во­пий­цем. Разъ­ярен­ный су­дья пре­дал свя­то­го епи­ско­па на му­че­ния. По­сле дол­гих ис­тя­за­ний его свя­за­ли по ру­кам и но­гам и бро­си­ли в мо­ре.

См. так­же: "Па­мять свя­тых му­че­ни­ков Ип­по­ли­та, Кен­со­ри­на, Са­ви­на, Хри­сии де­ви­цы и про­чих два­дца­ти му­че­ни­ков" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.