Канон святому священномученику Ианнуарию Беневентскому и дружине его

Припев: Священному́чениче Ианнуа́рие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 04 мая (21 апреля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Сы́й с во́инствы невеще́ственных а́нгел, и прича́стием све́та незаходи́маго ду́шу свяще́нно просвеща́я, просвети́ ми́ се́рдце, светоно́сный тво́й дне́сь пра́здник восхваля́ющу, блаже́нне.

Во́инство светови́дно, свяще́нный собо́р пострада́ с тобо́ю терпели́вно, му́дре священноде́йственне, с ни́миже вся́ко разори́л еси́ зми́ево кова́рство, претерпе́в многоплете́нныя смы́слом му́ки.

Стопа́м Христа́, вели́каго и пе́рваго Па́стыря, му́дре, после́дуя, обагре́нии муче́ния уясни́л еси́ твоего́ святи́тельства оде́жду, сего́ ра́ди тя́ почита́ем ума́ пра́востию.

Богоро́дичен: Блаже́ни су́ть лю́дие, Богоро́дице, сла́вящии Тя́, Ма́терь Бо́жию нело́жную, и при́сно блажа́щии Тя́, Чи́стая, я́коже прорекла́ еси́, свяще́нно прорица́ющи, егда́ Христа́ вну́трь носи́ла еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Заре́ю Свята́го Ду́ха огражде́н, посреде́ пе́щи ликова́л еси́, ю́ношам и́же пе́рвее преподо́бным, преблаже́нне, подо́бяся.

Чи́ни свяще́нных си́л посреде́ пе́щи с тобо́ю, богому́дре, ликова́ху, с ни́миже пое́ши Благоде́теля, пребыва́я неопали́мь.

Река́, ме́двена уче́ний медото́чных твои́х, Ианнуа́рие прему́дре, вои́стинну язы́к тво́й бы́сть, мы́сли зря́щих тя́ наслажда́ющи.

Богоро́дичен: Расто́ргни плени́цы, Богоневе́сто, грехо́в мои́х, я́же у́зы расто́ргши а́довы рождество́м Твои́м и ра́дости вся́ испо́лньши.

Седа́лен, гла́с 4.

Свяще́ния оде́жду обагри́в крове́й твои́х омоче́нии, светле́йшу я́ве показа́л еси́, уго́дниче Христо́в. Те́мже вше́л еси́ во оби́тели ве́чныя, источа́я чту́щим тя́ исцеле́ний пучи́ну и моля́ всегда́ Бо́га все́м да́ти прегреше́ний проще́ние.

Сла́ва: Спаси́тельных даро́в тезоимени́таго и насле́дника того́ блаже́нства, я́ко подо́бника и му́ченика Христа́ Бо́га, прииди́те, восхва́лим, честну́ю его́ па́мять ны́не торжеству́юще и к нему́ вопию́ще: великому́чениче, моли́ся, согреше́ний дарова́ти на́м оставле́ние.

И ны́не: По Бо́зе во Тво́й, Богоро́дице, прибега́ю смире́нный покро́в боже́ственный, припа́дая, молю́ся: поми́луй, Пречи́стая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою́ греси́, и бою́ся, Влады́чице, му́ки, и трепе́щу. Моле́ние сотвори́, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ от си́х изба́вити мя́.

Крестобогоро́дичен: И́же от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща, зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се, — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́, распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Вси́ Со́сса диа́кона и страда́льца и свяще́ннаго Фа́вста, Проку́ла же вели́каго и Дисиде́рия же согла́сно почти́м.

Дрема́нием нече́стия, Проку́ле му́чениче, ты́ ника́коже воздрема́лся еси́, бодростьми́ боже́ственными все́ успи́л еси́ безбо́жных зломы́слие.

Но́ва я́ко Дании́ла тя́, звере́й посреде́ со страда́льцы спаса́ет, невре́дна изводи́ма, о Ианнуа́рие, Христо́с Бо́г на́ш.

Богоро́дичен: Возвели́чим еди́ну Благослове́нную, Ея́же ра́ди вельми́ все́х благослови́ вои́стинну Всепреблаги́й, от Сея́ воплоща́емь.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Кро́вию свяще́нною оде́жду твою́, пребога́те, соверши́л еси́ светле́йшу и к Це́ркви Вы́шней я́ко свяще́нник прише́л еси́.

Исте́кши на земли́ многочестне́й кро́ви твое́й, бы́л еси́ исцеле́ний река́, страсте́й изсуша́я пото́ки.

Непра́веднаго судию́ ослепле́на моли́твою твое́ю просвети́л еси́, милосе́рдию Влады́ки все́х подо́бяся, пребога́те.

Богоро́дичен: Пое́м Тя́, Ея́же ра́ди су́щим во тме́ Све́т незаходи́мый возсия́, Богоро́дице, все́х Влады́ка, и любо́вию ублажа́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Глаго́лы зна́мения ви́дя тя́, собо́р беззако́нных, де́юща, священнотаи́нниче, ко Творцу́ от души́ прихо́дит, пресла́вно просвеща́емь.

Яви́лся еси́ пре́жде конца́, святи́телю, и по боже́ственней кончи́не, творя́ мно́жество чуде́с, да́р Свята́го Ду́ха от младе́нства прие́м.

Ны́не свяще́нным согла́сием Фа́вста и Со́сса вси́, Дисиде́рия с Евти́хием и му́драго Акути́она воспое́м, и с Проку́лом богоно́сным.

Богоро́дичен: Во благодея́ние челове́ком от Твои́х Чи́стых крове́й воплоща́ется Бо́г Сло́во. Его́же приле́жно, Богома́ти, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Конда́к, гла́с 3:

Свяще́ния пома́занием и муче́ния кро́вию украси́стеся, сла́вне Ианнуа́рие и Фео́доре, и сия́ете всю́ду, в вы́шних лику́юще, и на́с назира́йте, в хра́м ва́ш прише́дшия и в не́м непреста́нно зову́щия: все́х на́с соблюди́те, моля́ще Человеколю́бца Бо́га.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Ю́ноши три́ в Вавило́не, веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше, посреде́ пла́мене вопия́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Отроко́м боже́ственным уподо́бился еси́ посреде́ пла́мене, о Ианнуа́рие! Соше́ствием а́нгела, лику́я о́крест и пе́сньми та́йными Спа́са поя́: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Безболе́знен по́мысл тво́й благода́тию Боже́ственною соблюда́я, и пре́жде страда́ния неду́ги исцели́л еси́ вся́кия, па́стырь, и му́ченик, и вели́к чудотво́рец познава́емь.

Стоя́л еси́ пред суди́щем, му́чениче, мучи́телей, стражда́ терпели́вно, и злочести́выя посрамля́я, и прельще́нным все́м показу́я и́стину.

Богоро́дичен: Умертви́ моя́ движе́ния, Пречи́стая, плотска́я, я́же Живо́т ро́ждшая, оживи́, Чи́стая, ду́шу мою́, умерщвле́нную страстьми́ и мно́гими грехи́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Да восхва́лится вели́кий Проку́л со Аку́тием, и Евти́хий, и боже́ственный Дисиде́рий, Фа́вст же и Со́сс доблему́дреннии, Спа́са сла́внии му́ченицы.

Тя́ ли́к страда́лец блаже́нный верхо́вника притяжа́, попра́, священнотаи́нниче сла́вне, ве́рх де́монов, и безбо́жия вознесе́нную горды́ню потреби́.

Я́коже о́троцы, о́гнь попра́л еси́ и звере́й стремле́ния обузда́л еси́, я́коже Дании́л, всеизря́дне, и я́ко Па́вел, во главу́ усе́клся еси́, благоче́стно сконча́в тече́ние твое́.

Богоро́дичен: Всели́выйся несказа́нно во чре́во Твое́, Себе́ жили́ще показа́ Тя́, Пречи́стая Богоневе́сто, Ему́же непреста́нно вопие́м: вся́ дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Ианнуа́рия честна́я боре́ния, по́двиги и бие́ния, е́же до кро́ве, му́жество, боле́зни и ну́ждную сме́рть, чуде́с же неизме́рную пучи́ну с весе́лием возвели́чим.

Ви́ден бы́л еси́ на высоте́ честна́го, сла́вне, муче́ния, я́коже незаходи́мое со́лнце; я́ко боже́ственныя зве́зды, му́ченик мно́жество веды́й и ны́не просвеща́ет концы́ страда́ний вели́ких све́тлостию.

Па́мять твоя́ светоно́сная возсия́, лучи́ Боже́ственнаго Ду́ха ве́сь ми́р озаря́ющи, омраче́ние зо́л отгоня́щи, в не́йже тя́ мо́лим, богодухнове́нне, просвети́ вся́, пою́щия тя́.

Богоро́дичен: Све́та, и́же в тебе́, сия́нии, ослепле́нную ду́шу мою́ просвети́, и руко́ю наста́ви, Отрокови́це, в пути́ спасе́нных ходи́ти, и преле́стна отбе́гнути преткнове́ния, я́ко да ве́рою ублажа́ю тя́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Трїста́ты крѣ̑пкїѧ, рожде́йсѧ ѿ дв҃ы, безстра́стїѧ во глꙋбинѣ̀, дꙋшѝ трича́стное потопѝ, молю́сѧ, да тебѣ̀ ꙗ҆́кѡ въ тѷмпа́нѣ, во ᲂу҆мерщвле́нїи тѣлесѐ побѣ́дное воспою̀ пѣ́нїе.

Сы́й съ во́инствы невеще́ственныхъ а҆́гг҃лъ, и҆ прича́стїемъ свѣ́та незаходи́магѡ дꙋ́шꙋ свѧще́ннѡ просвѣща́ѧ, просвѣтѝ мѝ се́рдце, свѣтоно́сный тво́й дне́сь пра́здникъ восхвалѧ́ющꙋ, бл҃же́нне.

Во́инство свѣтови́дно, свѧще́нный собо́ръ пострада̀ съ тобо́ю терпѣли́внѡ, мꙋ́дре свѧщеннодѣ́йственнѣ, съ ни́миже всѧ́ко разори́лъ є҆сѝ ѕмі́ево кова́рство, претерпѣ́въ многоплетє́нныѧ смы́сломъ мꙋ̑ки.

Стопа́мъ хрⷭ҇та̀, вели́кагѡ и҆ пе́рвагѡ па́стырѧ, мꙋ́дре, послѣ́дꙋѧ, ѡ҆багрє́нїи мꙋче́нїѧ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ твоегѡ̀ ст҃и́тельства ѻ҆де́ждꙋ: сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ почита́емъ ᲂу҆ма̀ пра́востїю.

Бг҃оро́диченъ: Блаже́ни сꙋ́ть лю́дїе, бцⷣе, сла́вѧщїи тѧ̀ мт҃рь бж҃їю нело́жнꙋю, и҆ при́снѡ блажа́щїи тѧ̀, чⷭ҇таѧ, ꙗ҆́коже прорекла̀ є҆сѝ, свѧще́ннѡ прорица́ющи, є҆гда̀ хрⷭ҇та̀ внꙋ́трь носи́ла є҆сѝ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Лꙋ́къ си́льныхъ и҆знемо́же, и҆ немощствꙋ́ющїи препоѧ́сашасѧ си́лою: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆тверди́сѧ въ гдⷭ҇ѣ се́рдце моѐ.

Заре́ю ст҃а́гѡ дх҃а ѡ҆гражде́нъ, посредѣ̀ пе́щи ликова́лъ є҆сѝ, ю҆́ношамъ и҆̀же пе́рвѣе прпⷣбнымъ, пребл҃же́нне, подо́бѧсѧ.

Чи́ни свѧще́нныхъ си́лъ посредѣ̀ пе́щи съ тобо́ю, бг҃омꙋ́дре, ликова́хꙋ: съ ни́миже пое́ши бл҃годѣ́телѧ, пребыва́ѧ неѡпали́мь.

Рѣка̀ ме́двена ᲂу҆че́нїй медото́чныхъ твои́хъ, і҆аннꙋа́рїе премꙋ́дре, вои́стиннꙋ ѧ҆зы́къ тво́й бы́сть, мы̑сли зрѧ́щихъ тѧ̀ наслажда́ющи.

Бг҃оро́диченъ: Расто́ргни плени̑цы, бг҃оневѣ́сто, грѣхѡ́въ мои́хъ, ꙗ҆̀же ᲂу҆́зы расто́ргши а҆́дѡвы ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, и҆ ра́дости всѧ̑ и҆спо́лньши.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Свѧще́нїѧ ѻ҆де́ждꙋ ѡ҆багри́въ крове́й твои́хъ ѡ҆мочє́нїи, свѣтлѣ́йшꙋ ꙗ҆́вѣ показа́лъ є҆сѝ, ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ. тѣ́мже вше́лъ є҆сѝ во ѻ҆би́тєли вѣ̑чныѧ, и҆сточа́ѧ чтꙋ́щымъ тѧ̀ и҆сцѣле́нїй пꙋчи́нꙋ, и҆ молѧ̀ всегда̀ бг҃а, всѣ̑мъ да́ти прегрѣше́нїй проще́нїе.

Сла́ва: Спаси́тельныхъ дарѡ́въ тезоимени́таго, и҆ наслѣ́дника тогѡ̀ блаже́нства, ꙗ҆́кѡ подо́бника и҆ мч҃ника хрⷭ҇та̀ бг҃а, прїиди́те, восхва́лимъ, честнꙋ́ю є҆гѡ̀ па́мѧть ны́нѣ торжествꙋ́юще и҆ къ немꙋ̀ вопїю́ще: великомч҃ниче, моли́сѧ, согрѣше́нїй дарова́ти на́мъ ѡ҆ставле́нїе.

И҆ ны́нѣ: По бз҃ѣ во тво́й, бцⷣе, прибѣга́ю смире́нный, покро́въ бжⷭ҇твенный, припа́даѧ молю́сѧ: поми́лꙋй, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ превзыдо́ша главꙋ̀ мою̀ грѣсѝ, и҆ бою́сѧ, влⷣчце, мꙋ́ки, и҆ трепе́щꙋ. моле́нїе сотворѝ, чⷭ҇таѧ, къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, ѿ си́хъ и҆зба́вити мѧ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆́же ѿ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою̀ тѧ̀, долготерпѣли́ве.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Любвѐ ра́ди, ще́дре, твоегѡ̀ ѻ҆́браза, на крⷭ҇тѣ̀ твое́мъ ста́лъ є҆сѝ, и҆ раста́ѧшасѧ ꙗ҆зы́цы: ты̀ бо є҆сѝ, чл҃вѣколю́бче, крѣ́пость моѧ̀ и҆ хвале́нїе.

Всѝ сѡ́сса дїа́кона и҆ страда́льца, и҆ свѧще́ннаго фа́ѵста, прокꙋ́ла же вели́каго, и҆ дисїде́рїа же согла́снѡ почти́мъ.

Дрема́нїемъ нече́стїѧ, прокꙋ́ле мч҃ниче, ты̀ ника́коже воздрема́лсѧ є҆сѝ: бодростьмѝ бжⷭ҇твенными всѐ ᲂу҆спи́лъ є҆сѝ безбо́жныхъ ѕломы́слїе.

Но́ва ꙗ҆́кѡ данїи́ла тѧ̀, ѕвѣре́й посредѣ̀ со страда́льцы спаса́етъ невре́дна и҆зводи́ма, ѽ і҆аннꙋа́рїе! хрⷭ҇то́съ бг҃ъ на́шъ.

Бг҃оро́диченъ: Возвели́чимъ є҆ди́нꙋ бл҃гослове́ннꙋю, є҆ѧ́же ра́ди вельмѝ всѣ́хъ бл҃гословѝ вои́стиннꙋ всепребл҃гі́й, ѿ сеѧ̀ воплоща́емь.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Кро́вїю свѧще́нною ѻ҆де́ждꙋ твою̀, пребога́те, соверши́лъ є҆сѝ свѣтлѣ́йшꙋ, и҆ къ цр҃кви вы́шнѣй ꙗ҆́кѡ свѧще́нникъ прише́лъ є҆сѝ.

И҆сте́кши на землѝ многочестнѣ́й кро́ви твое́й, бы́лъ є҆сѝ и҆сцѣле́нїй рѣка̀, страсте́й и҆зсꙋша́ѧ пото́ки.

Непра́веднаго сꙋдїю̀ ѡ҆слѣпле́на моли́твою твое́ю просвѣти́лъ є҆сѝ, милосе́рдїю влⷣки всѣ́хъ подо́бѧсѧ, пребога́те.

Бг҃оро́диченъ: Пое́мъ тѧ̀, є҆ѧ́же ра́ди сꙋ́щымъ во тмѣ̀ свѣ́тъ незаходи́мый возсїѧ̀, бцⷣе, всѣ́хъ влⷣка, и҆ любо́вїю ᲂу҆блажа́емъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Прїидо́хъ во глꙋбины̑ морскі̑ѧ, и҆ потопи́ла мѧ̀ є҆́сть бꙋ́рѧ мно́гихъ грѣхѡ́въ: но ꙗ҆́кѡ бг҃ъ и҆зъ глꙋбины̀ возведѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Глаго́лы зна́менїѧ ви́дѧ тѧ̀, собо́ръ беззако́нныхъ, дѣ́юща, сщ҃еннотаи́нниче, ко творцꙋ̀ ѿ дꙋшѝ прихо́дитъ, пресла́внѡ просвѣща́емь.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ пре́жде конца̀, ст҃и́телю, и҆ по бжⷭ҇твеннѣй кончи́нѣ, творѧ̀ мно́жество чꙋде́съ, да́ръ ст҃а́гѡ дх҃а ѿ младе́нства прїе́мъ.

Ны́нѣ свѧще́ннымъ согла́сїемъ, фа́ѵста, и҆ сѡ́сса всѝ, дисїде́рїа съ є҆ѵтѵ́хїемъ, и҆ мꙋ́драго а҆кꙋтїѡ́на воспое́мъ, и҆ съ прокꙋ́ломъ бг҃оно́снымъ.

Бг҃оро́диченъ: Во бл҃годѣѧ́нїе человѣ́кѡмъ ѿ твои́хъ чи́стыхъ крове́й воплоща́етсѧ бг҃ъ сло́во: є҆го́же прилѣ́жнѡ, бг҃ома́ти, молѝ, спасти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.

Конда́къ, гла́съ г҃:

Свѧще́нїѧ пома́занїемъ, и҆ мꙋче́нїѧ кро́вїю ᲂу҆краси́стесѧ, сла́вне і҆аннꙋа́рїе и҆ ѳео́дѡре: и҆ сїѧ́ете всю́дꙋ въ вы́шнихъ ликꙋ́юще, и҆ на́съ назира́йте въ хра́мъ ва́шъ прише́дшыѧ, и҆ въ не́мъ непреста́ннѡ зовꙋ́щыѧ: всѣ́хъ на́съ соблюди́те, молѧ́ще чл҃вѣколю́бца бг҃а.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ю҆́нѡши трѝ въ вавѷлѡ́нѣ, велѣ́нїе мꙋчи́телево на бꙋ́йство прело́жше, посредѣ̀ пла́мене вопїѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Ѻ҆трокѡ́мъ бжⷭ҇твєннымъ ᲂу҆подо́билсѧ є҆сѝ посредѣ̀ пла́мене, ѽ і҆аннꙋа́рїе! соше́ствїемъ а҆́гг҃ла, ликꙋ́ѧ ѻ҆́крестъ, и҆ пѣ́сньми та́йными сп҃са поѧ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Безболѣ́зненъ по́мыслъ тво́й бл҃года́тїю бжⷭ҇твенною соблюда́ѧ, и҆ пре́жде страда́нїѧ недꙋ́ги и҆сцѣли́лъ є҆сѝ всѧ̑кїѧ, па́стырь и҆ мч҃никъ и҆ вели́къ чꙋдотво́рецъ познава́емь.

Стоѧ́лъ є҆сѝ предъ сꙋди́щемъ, мꙋ́чениче, мꙋчи́телей, стражда̀ терпѣли́внѡ, и҆ ѕлочести̑выѧ посрамлѧ́ѧ, и҆ прельщє́ннымъ всѣ̑мъ показꙋ́ѧ и҆́стинꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мертвѝ моѧ̑ движє́нїѧ, пречⷭ҇таѧ, плотска̑ѧ, ꙗ҆́же живо́тъ ро́ждшаѧ, ѡ҆живѝ, чⷭ҇таѧ, дꙋ́шꙋ мою̀ ᲂу҆мерщвле́ннꙋю страстьмѝ и҆ мно́гими грѣхѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зба́вителю всѣ́хъ всеси́льне, посредѣ̀ пла́мене благоче́ствовавшыѧ снизше́дъ ѡ҆роси́лъ є҆сѝ, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ пѣ́ти: всѧ̑ дѣла̀ бл҃гослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Да восхва́литсѧ вели́кїй прокꙋ́лъ, со а҆кꙋ́тїемъ и҆ є҆ѵтѵ́хїй, и҆ бжⷭ҇твенный дисїде́рїй, фа́ѵстъ же и҆ сѡ́ссъ доблемꙋ́дреннїи, сп҃са сла́внїи мч҃ницы.

Тѧ̀ ли́къ страда́лєцъ бл҃же́нный верхо́вника притѧжа̀, попра̀, свѧщеннотаи́нниче сла́вне, ве́рхъ де́мѡнѡвъ, и҆ безбо́жїѧ вознесе́ннꙋю горды́ню потребѝ.

Ꙗ҆́коже ѻ҆́троцы ѻ҆́гнь попра́лъ є҆сѝ, и҆ ѕвѣре́й стремлє́нїѧ ѡ҆бꙋзда́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже данїи́лъ, всеизрѧ́дне, и҆ ꙗ҆́кѡ па́ѵелъ во главꙋ̀ ᲂу҆сѣ́клсѧ є҆сѝ, благоче́стнѡ сконча́въ тече́нїе твоѐ.

Бг҃оро́диченъ: Всели́выйсѧ несказа́ннѡ во чре́во твоѐ, себѣ̀ жили́ще показа̀ тѧ̀, пречⷭ҇таѧ бг҃оневѣ́сто, є҆мꙋ́же непреста́ннѡ вопїе́мъ: всѧ̑ дѣла̀, бл҃гослови́те, гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть, ты̀ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ мі́рови бл҃гослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ: тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

І҆аннꙋа́рїа честна̑ѧ борє́нїѧ, по́двиги и҆ бїє́нїѧ, є҆́же до кро́ве мꙋ́жество, болѣ̑зни и҆ нꙋ́жднꙋю сме́рть, чꙋде́съ же неизмѣ́рнꙋю пꙋчи́нꙋ, съ весе́лїемъ возвели́чимъ.

Ви́дѣнъ бы́лъ є҆сѝ на высотѣ̀ честна́гѡ, сла́вне, мꙋче́нїѧ, ꙗ҆́коже незаходи́мое со́лнце: ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твєнныѧ ѕвѣ́зды, мꙋ́чєникъ мно́жество веды́й, и҆ ны́нѣ просвѣща́етъ концы̀, страда́нїй вели́кихъ свѣ́тлостїю.

Па́мѧть твоѧ̀ свѣтоно́снаѧ возсїѧ̀, лꙋчы̀ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а ве́сь мі́ръ ѡ҆зарѧ́ющи, ѡ҆мраче́нїе ѕѡ́лъ ѿгонѧ́щи: въ не́йже тѧ̀ мо́лимъ, бг҃одꙋхнове́нне, просвѣтѝ всѧ̑ пою́щыѧ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́та и҆́же въ тебѣ̀ сїѧ̑нїи, ѡ҆слѣпле́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ просвѣтѝ, и҆ рꙋко́ю наста́ви, ѻ҆трокови́це, въ пꙋтѝ спасе́нныхъ ходи́ти, и҆ преле́стна ѿбѣ́гнꙋти преткнове́нїѧ, ꙗ҆́кѡ да вѣ́рою ᲂу҆блажа́ю тѧ̀.

Священномученик Ианнуарий, епископ, мученики Прокул, Соссий, Фавст диаконы, Дисидерий чтец, Евтихий и Акутион

Свя­щен­но­му­че­ник Иан­ну­а­рий, епи­скоп, и с ним свя­тые му­че­ни­ки Про­кул, Сос­сий, Фавст диа­ко­ны, Ди­си­де­рий чтец, Ев­ти­хий и Аку­ти­он при­ня­ли му­че­ни­че­скую смерть за Хри­ста око­ло 305 го­да, во вре­мя го­не­ния им­пе­ра­то­ра Дио­кли­ти­а­на (284–305).

Свя­ти­те­ля Иан­ну­а­рия схва­ти­ли и при­ве­ли на суд к пра­ви­те­лю Кам­па­нии (Сред­няя Ита­лия) Ти­мо­фею. За твер­дое ис­по­ве­да­ние хри­сти­ан­ской ве­ры свя­ти­те­ля бро­си­ли в рас­ка­лен­ную печь. Но, по­доб­но ва­ви­лон­ским от­ро­кам, он вы­шел от­ту­да невре­ди­мым. То­гда по при­ка­зу Ти­мо­фея его рас­тя­ну­ли на стан­ке и би­ли же­лез­ны­ми пру­тья­ми так, что об­на­жи­лись ко­сти.

Сре­ди со­брав­шей­ся тол­пы бы­ли свя­той диа­кон Фавст и свя­той чтец Ди­си­де­рий, ко­то­рые пла­ка­ли при ви­де стра­да­ний сво­е­го епи­ско­па. Языч­ни­ки до­га­да­лись, что они хри­сти­ане, и бро­си­ли их в тюрь­му го­ро­да Пу­те­о­ла вме­сте со свя­щен­но­му­че­ни­ком Иан­ну­а­ри­ем. В той тюрь­ме на­хо­ди­лись за­клю­чен­ные ра­нее за ис­по­ве­да­ние Хри­ста два диа­ко­на, свя­тые Сес­сий и Про­кул, и два ми­ря­ни­на – свя­тые Ев­ти­хий и Аку­ти­он.

На сле­ду­ю­щее утро всех му­че­ни­ков вы­ве­ли в цирк на рас­тер­за­ние ди­ким зве­рям, но зве­ри не тро­ну­ли их. Ти­мо­фей объ­явил, что все чу­де­са про­ис­хо­дят от кол­дов­ства хри­сти­ан, но тут же ослеп и стал взы­вать о по­мо­щи. Крот­кий свя­щен­но­му­че­ник Иан­ну­а­рий по­мо­лил­ся об его ис­це­ле­нии, и Ти­мо­фей про­зрел. Ду­шев­ная же сле­по­та не оста­ви­ла му­чи­те­ля, и он, с еще боль­шей яро­стью об­ви­няя хри­сти­ан в кол­дов­стве, при­ка­зал от­сечь всем му­че­ни­кам го­ло­вы за сте­на­ми го­ро­да († 305).

Хри­сти­ане окрест­ных го­ро­дов взя­ли те­ла свя­тых му­че­ни­ков для по­гре­бе­ния, при­чем каж­дый го­род взял по од­но­му, чтобы иметь сво­е­го хо­да­тая пред Бо­гом. Жи­те­ли Неа­по­ля взя­ли се­бе те­ло свя­щен­но­му­че­ни­ка Иан­ну­а­рия. Вме­сте с те­лом они со­бра­ли с зем­ли его за­пек­шу­ю­ся кровь. Ко­гда со­суд с этой кро­вью по­ста­ви­ли на мо­щи свя­то­го му­че­ни­ка, по­ло­жен­ные в церк­ви го­ро­да Неа­по­ля, кровь рас­тво­ри­лась и сде­ла­лась го­ря­чей, как толь­ко что про­ли­тая. От мо­щей свя­щен­но­му­че­ни­ка Иан­ну­а­рия про­ис­хо­ди­ло мно­го чу­дес. Во вре­мя из­вер­же­ния Ве­зу­вия, ко­гда жи­те­ли го­ро­да мо­ли­лись свя­щен­но­му­че­ни­ку Иан­ну­а­рию, ла­ва оста­но­ви­лась, не дой­дя до го­ро­да. Бла­го­че­сти­вая жен­щи­на при­ло­жи­ла ико­ну с изо­бра­же­ни­ем свя­щен­но­му­че­ни­ка к умер­ше­му сы­ну, и он вос­крес.

См. так­же: "Стра­да­ния свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Иа­ну­а­рия" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.