Канон святому священноисповеднику Емилиану, епископу Кизическому

Припев: Священноисповéдниче Емилиáне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 21 января (08 января ст. ст.); 21 августа (08 августа ст. ст.)

Глас 1.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.

С преми́рными живы́й чинонача́льствы, богому́дре блаже́нне, творя́щия твое́ ра́достно любе́зное торжество́, о́тче, назира́я, спасе́ния сподо́би.

Ве́сь Влады́це спримеси́вся и отону́дными облиста́вся огнесия́ньми, все́ просвети́л еси́ твои́ми уче́ньми благочести́выми торжество́, я́ко священноявле́н я́влься, богому́дре богоприя́тне.

У́м влады́ку страсте́м доброде́телию, святи́телю, поста́вил еси́, я́коже пра́веден строи́тель души́ и те́ла, о́тче, подая́ кому́ждо потре́бная.

Таи́нник изря́ден су́щих па́че ума́, Це́ркви я́ве предстоя́, яви́лся еси́, пресла́вне, и держа́вен и́стины побо́рник, че́люсти льво́в сокруша́я и загражда́я уста́.

Богоро́дичен: Еди́наго во двою́ благоче́стно от утро́бы Твоея́ рожде́нна ве́мы естества́х, Пренепоро́чная, Бо́га вку́пе па́че естества́ и Челове́ка, иму́ща соверше́нна коего́ждо сво́йства.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Моли́твенника богому́дра Христу́, ве́рнии, тя́ предлага́ем, Того́ ра́ди све́тло до́бльствовавша, и о́браз Сего́ поче́тша, и зако́н соблю́дша честна́го пропове́дания, и ю́же свы́ше ве́ру сохра́нша.

Му́чеников утвержде́ние яви́лся еси́, богому́дре досточу́дне, злочести́вое шата́ние низложи́л еси́, Це́ркве я́влься забра́ло незы́блемо и неукло́нно и хода́тай боже́ствен, тве́рдо облича́я безу́мныя.

Я́да е́реси испи́в до сы́тости, вселука́вый учи́тельным твои́м сло́вом обличи́ся: све́том бо тма́ отгоня́ется и обнажа́ется плете́ние лука́ваго сове́та боже́ственныя му́дрости сия́ньми.

Богоро́дичен: Све́тлым Тя́ гла́сом ны́не от души́ вои́стинну Богома́терь, Бо́га ро́ждшую, пропове́даем, воплоще́нна из Тебе́ Безпло́тнаго, в на́с все́льшася, не преложе́ние прие́мша, ни смеше́нием сме́шшася, Всенепоро́чная.

Седа́лен, гла́с 3.

Боже́ственным Ду́хом просвеще́н, пропове́дал еси́ со дерзнове́нием правосла́вия, всеблаже́нне, преда́ния и царя́ посрами́л еси́ беззако́ннаго, в заточе́ния непра́ведно отсыла́емь. О́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не: Боже́ственныя Твоея́ сла́вы сия́ние, я́коже можа́ху, показа́л еси́, Сло́ве Бо́жий, ученико́м Твои́м, на Фаво́рстей горе́ преобразу́яйся, и́мже спросвети́хомся и мы́, пою́щии Тя́, Еди́не Неизме́нне и Безсме́ртне Го́споди, Тебе́ бо ве́рою вопие́м: сла́ва, Христе́, Ца́рствию Твоему́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Возмо́гл еси́ шата́ние низложи́ти льсти́ваго, присво́ився доброде́телию, всеблаже́нне Емилиа́не, Всемогу́щему и Си́льному во бране́х, пребога́те, и ны́не зове́ши: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Приима́л еси́ го́рькая заточе́ния, отсыла́емь, терпели́в показа́лся еси́, богому́дре Емилиа́не, сло́вом благода́ти огра́ждся, священнотаи́нниче чу́дне, Бо́гу взыва́я: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Зако́нно яви́лся еси́, из де́тства освяще́н, по́стными просвети́вся, всеблаже́нне Емилиа́не, пе́рвыми обуче́ньми, и архиере́й, священному́чениче, по́слежде показа́лся еси́, богоно́се преизря́дне.

Богоро́дичен: И́же вся́кия вы́ше разумева́емый тва́ри, е́же па́че ума́ живонача́льна богозда́ния на земли́ соверша́я та́инства, де́вства укра́шену светлостьми́, во Твою́ утро́бу всели́ся, Пречи́стая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́г Сы́й ми́ра, Оте́ц щедро́т, Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, ми́р подава́юща, посла́л еси́ на́м; те́м, богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, от но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя́, Человеколю́бче.

Разуме́в проразуме́нием боже́ственным Христо́с вели́кия твоея́ души́ предложе́ние, вели́кими почестьми́ украси́ я́ве, оде́ждами свяще́нства тя́ уясни́в и му́ченическими страда́ньми, священнотаи́нниче всече́стне.

Привле́к благода́ть Ду́ха, ре́ки уче́ний поче́рпл еси́, всеблаже́нне освяще́нне, ста́да Христо́ва, те́мже, тобо́ю о́браз Его́ почита́ти навы́кше и святы́х все́х, богобо́рца посрамля́ем.

Умертви́в пло́ти твоея́ мудрова́ние в по́стных боле́знех, пребога́те, заре́ю Ду́ха оживи́л еси́ у́м. Те́мже во обои́х просия́л еси́, иера́рше, Бо́гу благоугоди́в, священному́чениче досточу́дне.

Богоро́дичен: Святы́х Свята́я, Де́во Чи́стая, святы́х Свята́го родила́ еси́, все́х освяща́ющаго Христа́ Изба́вителя. Те́мже Тя́, Цари́цу и Влады́чицу все́х, я́ко Ма́терь Зижди́теля тва́ри пропове́дуем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зве́рь, якова́ прия́т; в Де́ву же все́льшееся Сло́во и пло́ть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну: Его́же, бо не пострада́ истле́ния, Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Уста́вити восхоте́в па́жить е́реси, усе́рдно к беда́м отлучи́лся еси́ и обличи́л еси́ со дерзнове́нием, всеблаже́нне, нра́в держа́щаго безбо́жия, ты́ пе́рвее глаго́лати наче́н собра́нному собо́ру богому́дрому.

Еди́наго Христа́ те́пле любя́ и Сего́ улучи́ти Боже́ственнаго сия́ния жела́я, иера́рше Госпо́день богоприя́тне, му́ченическу показа́л еси́, о́тче, тве́рдость, просия́в пе́рвее поще́нием, и сугу́бы венцы́ прия́л еси́ я́ве.

Горе́ тво́й у́м Бо́гу бли́з и Боже́ственными заря́ми, блаже́нне, сия́юще, име́л еси́, преподо́бне, легко́ жития́ преплы́л еси́ мо́ре и ко приста́нищем небе́сным ны́не устреми́лся еси́, ве́тры Свята́го Ду́ха направля́емь, богодухнове́нне.

Богоро́дичен: Спасти́ челове́ческое естество́, я́ко Милосе́рд, истле́вшее лю́те за́вистию змии́ною, Пребоже́ственный благоизво́лив, во чре́во Твое́ всели́ся, и пло́ть неизме́нна бы́сть, еди́ну Тя́, Чи́сту, обре́т, Богоро́дице Де́во Пречи́стая.

Конда́к, гла́с 3:

До́бляго тя́ побо́рника по Тро́ице я́вльшася Це́рковь сла́вит, пою́щи, Емилиа́не, за ню́же пострада́л еси́. Сего́ ра́ди почита́ем па́мять твою́, язы́ческаго наше́ствия изба́ви рабы́ твоя́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь, разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Святи́телей благоле́пное украше́ние, о́тче, ты́ еси́ вои́стинну: ца́рствовав бо над страстьми́, сто́лп неруши́мь яви́лся еси́, досточу́дне, Це́ркви забра́ло, хва́льнаго велича́я Бо́га, препросла́вленнаго.

Но́вый Дави́д на́м показа́лся еси́, иноплеме́нная уче́ния пра́щею низложи́в добролу́чных твои́х слове́с, пресла́вне, и учи́тельными стреля́ньми, хва́льнаго имену́я Бо́га, препросла́вленнаго.

Ста́л еси́ све́тло, о́тче, на суди́щи мучи́теля Христа́ ра́ди и словеса́, я́ко от исто́чника Боже́ственна, источи́л еси́, все́м бо пропове́дал еси́ ико́нное поклоне́ние, я́ве ве́дый преходи́ти то́ к первообра́зному.

Богоро́дичен: Странноле́пно де́вствуеши, ро́ждши все́х Творца́, на престо́ле херуви́мстем почива́ющаго, еди́на Всеблаже́нная, Де́во Ма́ти Всепе́тая, хва́льнаго отце́в Бо́га и препросла́вленнаго.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго росода́тельная изобрази́ пе́щь о́браз: не бо́, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, я́ко ниже́ о́гнь Божества́ — Де́вы, в Ню́же вни́де утро́бу. Те́м, воспева́юще, воспое́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Всю́ огне́м мы́сленным хвра́стную е́реси попали́л еси́ пе́щь, призыва́нием боже́ственным, я́коже Илия́ иере́и сту́дныя закла́л еси́ мече́м духо́вным. И ны́не воспева́еши, веселя́ся: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Благода́ти же и си́лы Боже́ственныя испо́лнен яви́лся еси́, треблаже́нне, целому́дрия добро́тою укра́шен боголе́пно, благоче́стие непрело́жное держа́л еси́. С ни́мже ны́не Влады́це предстоя́, да благослови́т тва́рь, вопие́ши, Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Свы́ше певцы́ твоя́ назира́еши, свяще́нный о́тче богому́дре, показу́я стезю́ на́м пра́вую твои́ми моли́твами и сокруша́я ересе́й шата́ния, да со дерзнове́нием пое́м, ико́ну Христо́ву почита́юще, и поклони́мся, и Богоро́дицы, и святы́х все́х.

Богоро́дичен: Поро́ка не́сть в добро́те Твое́й, Де́во: Ты́ бо, еди́на Пречи́стая, яви́лася еси́ от ве́ка Всечи́стая, де́вства луча́ми озари́вши ми́р и чистоты́ све́том. Те́мже, воспева́юще, пое́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Обре́л еси́ боле́зней возме́здие, в небе́сных, богоно́се, се́лех, Емилиа́не, ны́не жи́ти сподо́блен му́ченик с боже́ственными во́инствы, я́ко боже́ственный святи́тель, священному́чениче пречу́дне.

Сло́вом и му́дростию изря́дне укра́шен яви́лся еси́ повеле́ньми, Емилиа́не, те́мже Христо́с венча́ честну́ю твою́ главу́, пребога́те, Его́же ны́не моли́ о на́с при́сно, мо́лимся.

Врата́ небе́сная, преподо́бне, отве́рз, Влады́ка прия́т, Емилиа́не, твою́ ду́шу, на ме́стех прохла́дных упоко́ив, я́ко пра́ведника, и ны́не обхо́диши о́крест престо́ла все́х Царя́.

Богоро́дичен: О, па́че ума́ чуде́с Твои́х, Богороди́тельнице, еди́на Всечи́стая Влады́чице! Вся́ бо ужаса́ет а́нгельская во́инства и челове́ков разли́чныя собо́ры. Те́м Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̀ побѣди́тельнаѧ десни́ца бг҃олѣ́пнѡ въ крѣ́пости просла́висѧ: та́ бо, безсме́ртне, ꙗ҆́кѡ всемогꙋ́щаѧ, проти̑вныѧ сотрѐ, і҆и҃льтѧнѡмъ пꙋ́ть глꙋбины̀ новосодѣ́лавшаѧ.

Съ премі́рными живы́й чинонача́льствы, бг҃омꙋ́дре блаже́нне, творѧ́щыѧ твоѐ ра́достнѡ любе́зное торжество̀, ѻ҆́тче, назира́ѧ, спасе́нїѧ сподо́би.

Ве́сь влⷣцѣ спримѣси́всѧ, и҆ ѿѻнꙋ́дными ѡ҆блиста́всѧ ѻ҆гнесїѧ́ньми, всѐ просвѣти́лъ є҆сѝ твои́ми ᲂу҆че́ньми бл҃гочести́выми торжество̀, ꙗ҆́кѡ свѧщенноѧвле́нъ ꙗ҆́вльсѧ, бг҃омꙋ́дре бг҃опрїѧ́тне.

Оу҆́мъ влⷣкꙋ страсте́мъ добродѣ́телїю, ст҃и́телю, поста́вилъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже пра́веденъ строи́тель дꙋшѝ и҆ тѣ́ла, ѻ҆́тче, подаѧ̀ комꙋ́ждо потрє́бнаѧ.

Таи́нникъ и҆зрѧ́денъ сꙋ́щихъ па́че ᲂу҆ма̀, цр҃кви ꙗ҆́вѣ предстоѧ̀, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, пресла́вне, и҆ держа́венъ и҆́стины побо́рникъ, чє́люсти львѡ́въ сокрꙋша́ѧ, и҆ загражда́ѧ ᲂу҆ста̀.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́наго во двою̀ благоче́стнѡ ѿ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀ рожде́нна вѣ́мы є҆стества́хъ, пренепоро́чнаѧ, бг҃а вкꙋ́пѣ па́че є҆стества̀ и҆ чл҃вѣ́ка, и҆мꙋ́ща соверше́нна коегѡ́ждо свѡ́йства.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Є҆ди́не вѣ́дый человѣ́ческагѡ сꙋщества̀ не́мощь, и҆ ми́лостивнѡ въ нѐ воѡбра́жсѧ, препоѧ́ши мѧ̀ съ высоты̀ си́лою, є҆́же вопи́ти тебѣ̀, ст҃ы́й: ѡ҆дꙋшевле́нный хра́ме, неизрече́нныѧ сла́вы твоеѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Моли́твенника бг҃омꙋ́дра хрⷭ҇тꙋ̀ вѣ́рнїи тѧ̀ предлага́емъ, тогѡ̀ ра́ди свѣ́тлѡ до́бльствовавша, и҆ ѻ҆́бразъ сегѡ̀ поче́тша, и҆ зако́нъ соблю́дша честна́гѡ проповѣ́данїѧ, и҆ ю҆́же свы́ше вѣ́рꙋ сохра́нша.

Мч҃никѡвъ ᲂу҆твержде́нїе ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре досточꙋ́дне, ѕлочести́вое шата́нїе низложи́лъ є҆сѝ, цр҃кве ꙗ҆́вльсѧ забра́ло незы́блемо и҆ неꙋкло́нно, и҆ хода́тай бжⷭ҇твенъ, тве́рдѡ ѡ҆блича́ѧ безꙋ̑мныѧ.

Ꙗ҆́да є҆́реси и҆спи́въ до сы́тости вселꙋка́вый, ᲂу҆чи́тельнымъ твои́мъ сло́вомъ ѡ҆бличи́сѧ: свѣ́томъ бо тма̀ ѿгонѧ́етсѧ, и҆ ѡ҆бнажа́етсѧ плете́нїе лꙋка́вагѡ совѣ́та, бж҃е́ственныѧ мꙋ́дрости сїѧ́ньми.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́тлымъ тѧ̀ гла́сомъ ны́нѣ ѿ дꙋшѝ вои́стиннꙋ бг҃ома́терь; бг҃а ро́ждшꙋю проповѣ́даемъ, воплоще́нна и҆зъ тебє̀ безпло́тнаго, въ на́съ все́льшасѧ, не преложе́нїе прїе́мша, ни смѣше́нїемъ смѣ́шшасѧ, всенепоро́чнаѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Бжⷭ҇твеннымъ дх҃омъ просвѣще́нъ, проповѣ́далъ є҆сѝ со дерзнове́нїемъ, правосла́вїѧ, всебл҃же́нне, преда̑нїѧ, и҆ царѧ̀ посрами́лъ є҆сѝ беззако́ннаго: въ заточє́нїѧ непра́веднѡ ѿсыла́емь, ѻ҆́тче прпⷣбне, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Бжⷭ҇твенныѧ твоеѧ̀ сла́вы сїѧ́нїе, ꙗ҆́коже можа́хꙋ, показа́лъ є҆сѝ, сло́ве бж҃їй, ᲂу҆ч҃никѡ́мъ твои̑мъ, на ѳавѡ́рстѣй горѣ̀ преѡбразꙋ́ѧйсѧ. и҆́мже спросвѣти́хомсѧ и҆ мы̀ пою́щїи тѧ̀, є҆ди́не неизмѣ́нне и҆ безсме́ртне гдⷭ҇и, тебѣ́ бо вѣ́рою вопїе́мъ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, црⷭ҇твїю твоемꙋ̀.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Го́рꙋ тѧ̀, бл҃года́тїю бж҃їею приѡсѣне́ннꙋю, прозорли́выма а҆ввакꙋ́мъ ᲂу҆смотри́въ ѻ҆чи́ма, и҆зъ тебє̀ и҆зы́ти і҆и҃левꙋ провозглаша́ше ст҃о́мꙋ, во спасе́нїе на́ше и҆ ѡ҆бновле́нїе.

Возмо́глъ є҆сѝ шата́нїе низложи́ти льсти́вагѡ, присво́ивсѧ добродѣ́телїю, всебл҃же́нне є҆мїлїа́не, всемогꙋ́щемꙋ и҆ си́льномꙋ во бранѣ́хъ, пребога́те, и҆ ны́нѣ зове́ши: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Прїима́лъ є҆сѝ гѡ́рькаѧ заточє́нїѧ ѿсыла́емь, терпѣли́въ показа́лсѧ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре є҆мїлїа́не, сло́вомъ благода́ти ѡ҆гра́ждсѧ, свѧщеннотаи́нниче чꙋ́дне, бг҃ꙋ взыва́ѧ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Зако́ннѡ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆зъ дѣ́тства ѡ҆свѧще́нъ, по́стными просвѣти́всѧ, всеблаже́нне є҆мїлїа́не, пе́рвыми ѡ҆бꙋче́ньми: и҆ а҆рхїере́й, свѧщенномꙋ́чениче, по́слѣжде показа́лсѧ є҆сѝ, бг҃оно́се преизрѧ́дне.

Бг҃оро́диченъ: И҆́же всѧ́кїѧ вы́ше разꙋмѣва́емый тва́ри, є҆́же па́че ᲂу҆ма̀ живонача́льна бг҃озда́нїѧ, на землѝ соверша́ѧ та̑инства, дѣ́вства ᲂу҆кра́шенꙋ свѣтлостьмѝ, во твою̀ ᲂу҆тро́бꙋ всели́сѧ, пречⷭ҇таѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бг҃ъ сы́й ми́ра, ѻ҆ц҃ъ щедро́тъ, вели́кагѡ совѣ́та твоегѡ̀ а҆́гг҃ла, ми́ръ подава́юща, посла́лъ є҆сѝ на́мъ: тѣ́мъ бг҃оразꙋ́мїѧ къ свѣ́тꙋ наста́вльшесѧ, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, славосло́вимъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Разꙋмѣ́въ проразꙋмѣ́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ хрⷭ҇то́съ вели́кїѧ твоеѧ̀ дꙋшѝ предложе́нїе, вели́кими почестьмѝ ᲂу҆красѝ ꙗ҆́вѣ, ѻ҆де́ждами свѧще́нства тѧ̀ ᲂу҆ѧсни́въ, и҆ мꙋ́ченическими страда́ньми, свѧщеннотаи́нниче всече́стне.

Привле́къ бл҃года́ть дх҃а, рѣ́ки ᲂу҆че́нїй поче́рплъ є҆сѝ, всеблаже́нне ѡ҆свѧще́нне, ста́да хрⷭ҇то́ва, тѣ́мже тобо́ю ѻ҆́бразъ є҆гѡ̀ почита́ти навы́кше, и҆ ст҃ы́хъ всѣ́хъ, бг҃обо́рца посрамлѧ́емъ.

Оу҆мертви́въ пло́ти твоеѧ̀ мꙋдрова́нїе, въ по́стныхъ болѣ́знехъ, пребога́те, заре́ю дх҃а ѡ҆живи́лъ є҆сѝ ᲂу҆́мъ. тѣ́мже во ѻ҆бои́хъ просїѧ́лъ є҆сѝ, і҆ера́рше, бг҃ꙋ бл҃гоꙋгоди́въ, свѧщенномꙋ́чениче досточꙋ́дне.

Бг҃оро́диченъ: Ст҃ы́хъ ст҃а́ѧ дв҃о чⷭ҇таѧ, ст҃ы́хъ ст҃а́го родила̀ є҆сѝ, всѣ́хъ ѡ҆свѧща́ющаго хрⷭ҇та̀ и҆зба́вителѧ. тѣ́мже тѧ̀ цр҃и́цꙋ и҆ влⷣчцꙋ всѣ́хъ, ꙗ҆́кѡ мт҃рь зижди́телѧ тва́ри проповѣ́дꙋемъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ ᲂу҆тро́бы і҆ѡ́нꙋ младе́нца и҆зблева̀ морскі́й ѕвѣ́рь, ꙗ҆кова̀ прїѧ́тъ: въ дв҃ꙋ же все́льшеесѧ сло́во, и҆ пло́ть прїе́мшее про́йде сохра́ншее нетлѣ́ннꙋ. є҆гѡ́же бо не пострада̀ и҆стлѣ́нїѧ, ро́ждшꙋю сохранѝ неврежде́ннꙋ.

Оу҆ста́вити восхотѣ́въ па́жить є҆́реси, ᲂу҆се́рднѡ къ бѣда́мъ ѿлꙋчи́лсѧ є҆сѝ, и҆ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ со дерзнове́нїемъ, всеблаже́нне, нра́въ держа́щагѡ безбо́жїѧ, ты̀ пе́рвѣе глаго́лати наче́нъ собра́нномꙋ собо́рꙋ бг҃омꙋ́дромꙋ.

Є҆ди́наго хрⷭ҇та̀ те́плѣ любѧ̀, и҆ сегѡ̀ ᲂу҆лꙋчи́ти бжⷭ҇твеннагѡ сїѧ́нїѧ жела́ѧ, і҆ера́рше гдⷭ҇ень бг҃опрїѧ́тне, мꙋ́ченическꙋ показа́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче, тве́рдость, просїѧ́въ пе́рвѣе поще́нїемъ, и҆ сꙋгꙋ́бы вѣнцы̀ прїѧ́лъ є҆сѝ ꙗ҆́вѣ.

Горѣ̀ тво́й ᲂу҆́мъ бг҃ꙋ бли́зъ, и҆ бжⷭ҇твенными зарѧ́ми, бл҃же́нне, сїѧ́юще и҆мѣ́лъ є҆сѝ, прпⷣбне, легкѡ̀ житїѧ̀ преплы́лъ є҆сѝ мо́ре, и҆ ко приста́нищємъ нбⷭ҇нымъ ны́нѣ ᲂу҆стреми́лсѧ є҆сѝ, вѣ̑тры ст҃а́гѡ дх҃а направлѧ́емь, бг҃одꙋхнове́нне.

Бг҃оро́диченъ: Спастѝ человѣ́ческое є҆стество̀ ꙗ҆́кѡ милосе́рдъ, и҆стлѣ́вшее лю́тѣ за́вистїю ѕмїи́ною, пребжⷭ҇твенный благоизво́ливъ, во чре́во твоѐ всели́сѧ, и҆ пло́ть неизмѣ́нна бы́сть, є҆ди́нꙋ тѧ̀ чи́стꙋ ѡ҆брѣ́тъ, бцⷣе дв҃о пречⷭ҇таѧ.

Конда́къ, гла́съ г҃.

До́блѧго тѧ̀ побо́рника по трⷪ҇цѣ ꙗ҆́вльшасѧ цр҃ковь сла́витъ пою́щи, є҆мїлїа́не, за ню́же пострада́лъ є҆сѝ. сегѡ̀ ра́ди почита́емъ па́мѧть твою̀, ꙗ҆зы́ческагѡ наше́ствїѧ и҆зба́ви рабы̑ твоѧ̑.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Тебѐ ᲂу҆́мнꙋю, бцⷣе, пе́щь, разсмотрѧ́емъ вѣ́рнїи: ꙗ҆́коже бо ѻ҆́троки спасѐ трѝ превозноси́мый, мі́ръ ѡ҆бновѝ, во чре́вѣ твое́мъ всецѣ́лъ, хва́льный ѻ҆ц҃є́въ бг҃ъ и҆ препросла́вленъ.

Ст҃и́телей благолѣ́пное ᲂу҆краше́нїе, ѻ҆́тче, ты̀ є҆сѝ вои́стиннꙋ: црⷭ҇твовавъ бо надъ страстьмѝ, сто́лпъ нерꙋши́мь ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, досточꙋ́дне, цр҃кви забра́ло, хва́льнаго велича́ѧ бг҃а, препросла́вленнаго.

Но́вый дв҃дъ на́мъ показа́лсѧ є҆сѝ, и҆ноплемє́ннаѧ ᲂу҆чє́нїѧ пра́щею низложи́въ, добролꙋ́чныхъ твои́хъ слове́съ, пресла́вне, и҆ ᲂу҆чи́тельными стрѣлѧ́ньми, хва́льнаго и҆менꙋ́ѧ бг҃а, препросла́вленнаго.

Ста́лъ є҆сѝ свѣ́тлѡ, ѻ҆́тче, на сꙋди́щи мꙋчи́телѧ хрⷭ҇та̀ ра́ди, и҆ словеса̀ ꙗ҆́кѡ ѿ и҆сто́чника бжⷭ҇твенна и҆сточи́лъ є҆сѝ: всѣ̑мъ бо проповѣ́далъ є҆сѝ і҆кѡ́нное поклоне́нїе, ꙗ҆́вѣ вѣ́дый преходи́ти то̀ къ первоѡбра́зномꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Страннолѣ́пнѡ двⷭ҇твꙋеши, ро́ждши всѣ́хъ творца̀, на прⷭ҇то́лѣ херꙋві́мстѣмъ почива́ющаго, є҆ди́на всебл҃же́ннаѧ, дв҃о мт҃и всепѣ́таѧ, хва́льнаго ѻ҆тцє́въ бг҃а и҆ препросла́вленнаго.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Чꙋ́да преесте́ственнагѡ росода́тельнаѧ и҆з̾ѡбразѝ пе́щь ѻ҆́бразъ: не бо̀ ꙗ҆̀же прїѧ́тъ пали́тъ ю҆́ныѧ, ꙗ҆́кѡ нижѐ ѻ҆́гнь бжⷭ҇тва̀ дв҃ы, въ ню́же вни́де ᲂу҆тро́бꙋ. тѣ́мъ воспѣва́юще воспое́мъ: да благослови́тъ тва́рь всѧ̀ гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Всю̀ ѻ҆гне́мъ мы́сленнымъ хвра́стнꙋю є҆́реси попали́лъ є҆сѝ пе́щь, призыва́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ: ꙗ҆́коже и҆лїа̀ і҆ере́и стꙋ̑дныѧ закла́лъ є҆сѝ мече́мъ дꙋхо́внымъ. и҆ ны́нѣ воспѣва́еши веселѧ́сѧ: да благослови́тъ тва́рь всѧ̀ гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Бл҃года́ти же и҆ си́лы бжⷭ҇твенныѧ и҆спо́лненъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, требл҃же́нне, цѣломꙋ́дрїѧ добро́тою ᲂу҆кра́шенъ бг҃олѣ́пнѡ, благоче́стїе непрело́жное держа́лъ є҆сѝ. съ ни́мже ны́нѣ влⷣцѣ предстоѧ̀, да благослови́тъ тва́рь, вопїе́ши, гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Свы́ше пѣвцы̀ твоѧ̑ назира́еши, свѧще́нный ѻ҆́тче бг҃омꙋ́дре, показꙋ́ѧ стезю̀ на́мъ пра́вꙋю твои́ми моли́твами, и҆ сокрꙋша́ѧ є҆ресе́й шата̑нїѧ, да со дерзнове́нїемъ пое́мъ, і҆кѡ́нꙋ хрⷭ҇то́вꙋ почита́юще, и҆ поклони́мсѧ, и҆ бцⷣы и҆ ст҃ы́хъ всѣ́хъ.

Бг҃оро́диченъ: Поро́ка нѣ́сть въ добро́тѣ твое́й, дв҃о: ты́ бо є҆ди́на пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ ѿ вѣ́ка всечⷭ҇таѧ, дѣ́вства лꙋча́ми ѡ҆зари́вши мі́ръ, и҆ чистоты̀ свѣ́томъ. тѣ́мже воспѣва́юще пое́мъ: да благослови́тъ тва́рь всѧ̀ гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́бразъ чи́стагѡ рождества̀ твоегѡ̀ ѻ҆гнепали́маѧ кꙋпина̀ показа̀ неѡпа́льнаѧ: и҆ ны́нѣ на на́съ напа́стей свирѣ́пѣющꙋю ᲂу҆гаси́ти, мо́лимсѧ, пе́щь, да тѧ̀, бцⷣе, непреста́ннѡ велича́емъ.

Ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ болѣ́зней возме́здїе, въ нбⷭ҇ныхъ, бг҃оно́се, се́лѣхъ, є҆мїлїа́не, ны́нѣ жи́ти сподо́бленъ, мꙋ́ченикъ съ бжⷭ҇твенными вѡ́инствы, ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенный ст҃и́тель, свѧщенномꙋ́чениче пречꙋ́дне.

Сло́вомъ и҆ мꙋ́дростїю, и҆зрѧ́дне, ᲂу҆кра́шенъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ повелѣ́ньми, є҆мїлїа́не. тѣ́мже хрⷭ҇то́съ вѣнча̀ честнꙋ́ю твою̀ главꙋ̀, пребога́те: є҆го́же ны́нѣ молѝ ѡ҆ на́съ при́снѡ, мо́лимсѧ.

Врата̀ нбⷭ҇наѧ, прпⷣбне, ѿве́рзъ влⷣка, прїѧ́тъ, є҆мїлїа́не, твою̀ дꙋ́шꙋ, на мѣ́стѣхъ прохла́дныхъ ᲂу҆поко́ивъ, ꙗ҆́кѡ пра́ведника: и҆ ны́нѣ ѡ҆бхо́диши ѻ҆́крестъ престо́ла всѣ́хъ цр҃ѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Ѽ па́че ᲂу҆ма̀ чꙋде́съ твои́хъ, бг҃ороди́тельнице, є҆ди́на всечⷭ҇таѧ влⷣчце! всѧ̑ бо ᲂу҆жаса́етъ а҆́гг҃льскаѧ вѡ́инства и҆ человѣ́кѡвъ разли̑чныѧ собо́ры. тѣ́мъ тѧ̀, бцⷣе, непреста́ннѡ велича́емъ.

Свя­ти­тель Еми­ли­ан, епи­скоп Ки­зи­че­ский, жил в цар­ство­ва­ние им­пе­ра­то­ра-ико­но­бор­ца Льва Ар­мя­ни­на (813–820). Вме­сте с дру­ги­ми епи­ско­па­ми он был вы­зван во дво­рец к им­пе­ра­то­ру, на­стой­чи­во по­тре­бо­вав­ше­му от епи­ско­пов от­ка­зать­ся от по­чи­та­ния свя­тых икон. Свя­ти­тель Еми­ли­ан пер­вый твер­до от­ве­чал им­пе­ра­то­ру, что во­прос об ико­но­по­чи­та­нии мо­жет об­суж­дать­ся и ре­шать­ся лишь в Церк­ви ду­хов­ны­ми ли­ца­ми, а не в цар­ском двор­це. В 815 го­ду он был со­слан в за­то­че­ние за пра­во­слав­ную ве­ру, где и скон­чал­ся как ис­по­вед­ник.


См. так­же: