Канон святому пророку Божию Михею Морасфитянину

Припев: Святы́й про́роче Бóжий Михéе, моли́ Бо́га о нас.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 27 августа (14 августа ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Я́ко зерца́ло вои́стинну чи́сто Бо́жие и боже́ственных сы́й, Зижди́телю предстои́ши, блаже́нне, Его́же моли́ от бе́д спасти́ ве́рою пою́щия тя́.

Ра́зума испо́лнен духо́внаго сы́й, Михе́е, и прему́дрости от Бо́га, бу́дущих научи́лся еси́, я́ко чи́ст у́м, преизря́дне.

Проро́чество пропове́дая благоче́стно, Го́спода ре́кл еси́ с небесе́ на земли́ яви́тися, блаже́нне, пиша́ е́же к на́м Того́ явле́ние.

Богоро́дичен: Избавля́я яви́ся на земли́ пе́рвее плене́нныя, напосле́док дне́й пло́ти прия́тием, Богома́ти, пре́жде ве́к познава́емый.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Язы́к тво́й тро́сть Боже́ственнаго Ду́ха бы́сть, и́мже на́м бу́дущих яви́л еси́ сбытие́.

Ты́ Преве́чнаго, пло́ть бы́вша, показа́л еси́ в Вифлее́ме, Кня́зя все́х, и Спа́са, и Наста́вника.

Таи́нник изве́стен су́щих па́че ума́ на́м бы́л еси́, проро́ческими, сла́вне проро́че, просвеще́ньми озаря́емь.

Богоро́дичен: Гора́ явле́ннейша Ты́ была́ еси́, Пречи́стая, на ню́же возше́д, Госпо́дь яви́ся, к Не́йже ны́не прибега́ем.

Седа́лен, гла́с 1.

Ду́хом, му́дре, просве́щся Святы́м, проре́кл еси́ я́ве бу́дущих ра́зум, уясни́в неудобопости́жная, о Михе́е пребога́те! Изы́дет бо от Вифлее́ма Кня́зь и Во́ждь, И́же упасе́т лю́ди Своя́, Христо́с, — ты́ проре́кл еси́.

Сла́ва, и ны́не: Де́вы отрокови́цы, предвоспо́йте, ма́тери, похвали́те, и вси́ воспо́йте пе́снь происхо́дную, успе́ние Де́вы и Ма́тере Госпо́дни пе́сньми богокра́сными предсоверша́юще боже́ственне: преставля́ется бо сла́вно к небе́сным.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Сия́ньми свы́ше Боже́ственнаго дохнове́ния озаря́емь, бу́дущая возвести́л еси́, я́ко настоя́щая зря́, достосла́вне.

От Сио́на изы́де зако́н, я́коже проре́кл еси́, богоблаже́нне, и протече́ концы́, Госпо́дне сло́во пропове́дуя.

Госпо́дствовати яви́ся в дому́ Иа́ковли все́х Госпо́дь и в сла́ве и́мене я́ко Па́стырь упаса́ет, всеблаже́нне, лю́ди Своя́.

Богоро́дичен: Дави́дово отро́дие, Ма́ти Бо́жия и Зижди́теля ве́руема бы́сть: пло́ть у́бо Сего́, бы́вша от Нея́, несказа́нно породи́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве бо Тебе́, ино́го не ве́мы.

Возлюби́л еси́ в сле́д Го́спода ходи́ти, гото́в бы́в в путе́х Его́, прему́дре.

Разуме́л еси́ хотя́щее бы́ти спасе́ние все́м язы́ком от иуде́й, чу́дне.

Благода́ть зря́, пропове́дал еси́, богоявле́нне: к не́йже прибега́ют язы́к стада́, и спаса́ются.

Богоро́дичен: Ме́сто Госпо́дне Ты́ была́ еси́, Богома́ти: от Нея́же изы́де, ми́р от ле́сти избавля́яй.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Зако́ном повину́яся Бо́жиим, обличи́л еси́ вся́ преступа́ющия, храня́ зако́н, пресла́вне.

Михе́е боже́ственный и честны́й Ду́ха орга́н, мольба́ми твои́ми от бе́д ве́рныя сохрани́.

Богоро́дичен: Иу́дов Ты́ до́м све́тел, Де́во, сотвори́ла еси́, Возсия́вшаго от свята́го Твоего́ чре́ва я́вльши.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Потре́бен яви́лся еси́ Влады́це все́х и до́блейший, суровство́ владу́щих облича́я и уча́, и вопия́, достосла́вне: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Блиста́я луча́ми жития́ боже́ственнаго, и чисте́йший проро́к показа́лся еси́ боже́ственнаго явле́ния, воспева́я, блаже́нне: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Равноде́телен Ро́ждшему, равноси́льное Сло́во, Соприсносу́щное, во утро́бе Де́вы О́тчим благоволе́нием зи́ждется я́ко Челове́к, отце́в Бо́г благослове́нный.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Мусики́йским орга́ном согласу́ющим и лю́дем безчи́сленным, покланя́ющимся о́бразу в Деи́ре, три́ о́троцы не повину́вшеся, Го́спода воспева́ху и славосло́вяху во вся́ ве́ки.

От нача́ла сы́й ве́ка, Бо́жие Сло́во яви́ся, избавля́я су́щия от Ада́ма, я́коже Михе́й прорече́: Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Мы́сленно науча́емь, вопия́л еси́: Воли́тель ми́лости Влады́ка, я́ко Ми́лостив, ка́яся о непра́вдах, ве́рою пою́щих, и превознося́щих Его́ во ве́ки.

Я́коже светла́ мо́лния, яви́лся еси́, Бо́жию зарю́ прие́м, и я́ко зерца́ло чи́сто бы́в, Михе́е, Го́спода по́йте, вопия́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Кре́пко утеше́ние, Де́во, е́же от Тебе́ Рожде́ннаго иму́ще, держи́м апо́стольски честно́е испове́дание, Го́спода пою́ще и превознося́ще Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Уму́ нетле́нному и чисте́йшему, луча́ми благоче́стия сия́я, о ми́ре моля́ся, при́сно предстои́ши.

Наста́ светоно́сная па́мять твоя́, проро́че, проро́ческими дарова́нии испо́лнена и ре́ки покая́ния источа́ющи.

Спа́са, ми́рови прише́дша по твоему́ прорече́нию, обожа́емь па́че ума́, весе́лия, блаже́нне, наслажда́ешися.

Богоро́дичен: Я́ко все́х превы́шши и чисте́йши, скве́рны души́ моея́ очи́сти, я́ко Бо́га заче́нши Преблага́го.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Ꙗ҆́кѡ зерца́ло вои́стиннꙋ чи́сто бж҃їе, и҆ бжⷭ҇твенныхъ сы́й, зижди́телю предстои́ши, блаже́нне. є҆го́же молѝ, ѿ бѣ́дъ спастѝ вѣ́рою пою́щыѧ тѧ̀.

Ра́зꙋма и҆спо́лненъ дꙋхо́внагѡ сы́й мїхе́е, и҆ премꙋ́дрости ѿ бг҃а, бꙋ́дꙋщихъ наꙋчи́лсѧ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ чи́стъ ᲂу҆́мъ, преизрѧ́дне.

Прⷪ҇ро́чество проповѣ́даѧ благоче́стнѡ, гдⷭ҇а ре́клъ є҆сѝ съ нб҃сѐ на землѝ ꙗ҆ви́тисѧ, блаже́нне, пишѧ̀ є҆́же къ на́мъ тогѡ̀ ꙗ҆вле́нїе.

Бг҃оро́диченъ: И҆збавлѧ́ѧ ꙗ҆ви́сѧ на землѝ пе́рвѣе плѣнє́нныѧ, напослѣ́докъ дне́й пло́ти прїѧ́тїемъ, бг҃ома́ти, пре́жде вѣ̑къ познава́емый.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Ѧ҆зы́къ тво́й, тро́сть бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а бы́сть, и҆́мже на́мъ бꙋ́дꙋщихъ ꙗ҆ви́лъ є҆сѝ сбытїѐ.

Ты̀ превѣ́чнаго, пло́ть бы́вша, показа́лъ є҆сѝ въ виѳлее́мѣ кн҃зѧ всѣ́хъ и҆ сп҃са и҆ наста́вника.

Таи́нникъ и҆звѣ́стенъ сꙋ́щихъ па́че ᲂу҆ма̀ на́мъ бы́лъ є҆сѝ, прⷪ҇ро́ческими, сла́вне прⷪ҇ро́че, просвѣще́ньми ѡ҆зарѧ́емь.

Бг҃оро́диченъ: Гора̀ ꙗ҆вле́ннѣйша ты̀ была̀ є҆сѝ, пречⷭ҇таѧ, на ню́же возше́дъ гдⷭ҇ь ꙗ҆ви́сѧ, къ не́йже ны́нѣ прибѣга́емъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

Дх҃омъ, мꙋ́дре, просвѣ́щсѧ ст҃ы́мъ, проре́клъ є҆сѝ ꙗ҆́вѣ бꙋ́дꙋщихъ ра́зꙋмъ, ᲂу҆ѧсни́въ неꙋдобопости̑жнаѧ, ѽ мїхе́е пребога́те! и҆зы́детъ бо ѿ виѳлее́ма кн҃зь и҆ во́ждь, и҆́же ᲂу҆пасе́тъ лю́ди своѧ̀, хрⷭ҇то́съ, ты̀ проре́клъ є҆сѝ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Дѣ̑вы ѻ҆трокови̑цы, предвоспо́йте, ма́тєри, похвали́те и҆ всѝ воспо́йте пѣ́снь происхо́днꙋю, ᲂу҆спе́нїе дв҃ы и҆ мт҃ре гдⷭ҇ни, пѣ́сньми бг҃окра́сными предсоверша́юще бжⷭ҇твеннѣ: преставлѧ́етсѧ бо сла́внѡ къ нбⷭ҇нымъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

Сїѧ́ньми свы́ше бж҃е́ственнагѡ дохнове́нїѧ ѡ҆зарѧ́емь, бꙋ̑дꙋщаѧ возвѣсти́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ настоѧ̑щаѧ зрѧ̀, достосла́вне.

Ѿ сїѡ́на и҆зы́де зако́нъ, ꙗ҆́коже проре́клъ є҆сѝ, бг҃облаже́нне, и҆ протечѐ концы̀, гдⷭ҇не сло́во проповѣ́дꙋѧ.

Гдⷭ҇ствовати ꙗ҆ви́сѧ въ домꙋ̀ і҆а́кѡвли всѣ́хъ гдⷭ҇ь и҆ въ сла́вѣ и҆́мене ꙗ҆́кѡ па́стырь ᲂу҆паса́етъ, всеблаже́нне, лю́ди своѧ̑.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃дово ѿро́дїе, мт҃и бж҃їѧ и҆ зижди́телѧ вѣ́рꙋема бы́сть: пло́ть ᲂу҆́бѡ сего̀ бы́вша ѿ неѧ̀, несказа́ннѡ породѝ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще, вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ бо тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Возлюби́лъ є҆сѝ въ слѣ́дъ гдⷭ҇а ходи́ти, гото́въ бы́въ въ пꙋте́хъ є҆гѡ̀, премꙋ́дре.

Разꙋмѣ́лъ є҆сѝ хотѧ́щее бы́ти спасе́нїе всѣ̑мъ ꙗ҆зы́кѡмъ ѿ і҆ꙋдє́й, чꙋ́дне.

Благода́ть зрѧ̀, проповѣ́далъ є҆сѝ, бг҃оѧвле́нне: къ не́йже прибѣга́ютъ ꙗ҆зы̑къ стада̀, и҆ спаса́ютсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Мѣ́сто гдⷭ҇не ты̀ была̀ є҆сѝ, бг҃ома́ти: ѿ неѧ́же и҆зы́де, мі́ръ ѿ ле́сти и҆збавлѧ́ѧй.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ ꙗ҆́кѡ ри́зою, многоми́лостиве хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ.

Зако́нѡмъ повинꙋ́ѧсѧ бж҃їимъ, ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ всѧ̑ престꙋпа́ющыѧ, хранѧ̀ зако́нъ, пресла́вне.

Мїхе́е бжⷭ҇твенный, и҆ честны́й дх҃а ѻ҆рга́нъ, мольба́ми твои́ми ѿ бѣ́дъ вѣ̑рныѧ сохранѝ.

Бг҃оро́диченъ: І҆ꙋ́довъ ты̀ до́мъ свѣ́телъ, дв҃о, сотвори́ла є҆сѝ, возсїѧ́вшаго ѿ ст҃а́гѡ твоегѡ̀ чре́ва ꙗ҆́вльши.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀ вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Потре́бенъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ влⷣцѣ всѣ́хъ, и҆ до́блѣйшїй, сꙋровство̀ владꙋ́щихъ ѡ҆блича́ѧ и҆ ᲂу҆чѧ̀, и҆ вопїѧ̀, достосла́вне: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Блиста́ѧ лꙋча́ми житїѧ̀ бжⷭ҇твеннагѡ, и҆ чистѣ́йшїй прⷪ҇ро́къ показа́лсѧ є҆сѝ бжⷭ҇твеннагѡ ꙗ҆вле́нїѧ, воспѣва́ѧ, бл҃же́нне: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Равнодѣ́теленъ ро́ждшемꙋ, равноси́льное сло́во, соприсносꙋ́щное, во ᲂу҆тро́бѣ дв҃ы ѻ҆́ч҃имъ благоволе́нїемъ зи́ждетсѧ ꙗ҆́кѡ человѣ́къ, ѻ҆тцє́въ бг҃ъ бл҃гослове́нный.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Мꙋсїкі̑йскимъ ѻ҆рга́нѡмъ согласꙋ́ющымъ, и҆ лю́демъ безчи́слєннымъ покланѧ́ющымсѧ ѻ҆́бразꙋ въ деи́рѣ, трѝ ѻ҆́троцы не повинꙋ́вшесѧ, гдⷭ҇а воспѣва́хꙋ и҆ славосло́вѧхꙋ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѿ нача́ла сы́й вѣ́ка, бж҃їе сло́во ꙗ҆ви́сѧ, и҆збавлѧ́ѧ сꙋ́щыѧ ѿ а҆да́ма, ꙗ҆́коже мїхе́й проречѐ: гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Мы́сленнѡ наꙋча́емь вопїѧ́лъ є҆сѝ: воли́тель ми́лости влⷣка, ꙗ҆́кѡ ми́лостивъ ка́ѧсѧ ѡ҆ непра́вдахъ, вѣ́рою пою́щихъ, и҆ превозносѧ́щихъ є҆го̀ во вѣ́ки.

Ꙗ҆́коже свѣтла̀ мо́лнїѧ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, бж҃їю зарю̀ прїе́мъ, и҆ ꙗ҆́кѡ зерца́ло чи́сто бы́въ, мїхе́е, гдⷭ҇а по́йте, вопїѧ̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Крѣ́пко ᲂу҆тѣше́нїе, дв҃о, є҆́же ѿ тебє̀ рожде́ннагѡ и҆мꙋ́ще, держи́мъ а҆пⷭ҇льски честно́е и҆сповѣ́данїе, гдⷭ҇а пою́ще, и҆ превозносѧ́ще є҆го̀ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Вои́стиннꙋ бцⷣꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́дꙋемъ, спасе́ннїи тобо́ю, дв҃о чⷭ҇таѧ, съ безпло́тными ли̑ки тѧ̀ велича́юще.

Оу҆мꙋ̀ нетлѣ́нномꙋ и҆ чистѣ́йшемꙋ, лꙋча́ми благоче́стїѧ сїѧ́ѧ, ѡ҆ мі́рѣ молѧ́сѧ, при́снѡ предстои́ши.

Наста̀ свѣтоно́снаѧ па́мѧть твоѧ̀, прⷪ҇ро́че, прⷪ҇ро́ческими дарова̑нїи и҆спо́лнена, и҆ рѣ́ки покаѧ́нїѧ и҆сточа́ющи.

Сп҃са мі́рови прише́дша по твоемꙋ̀ прорече́нїю, ѡ҆божа́емь па́че ᲂу҆ма̀, весе́лїѧ, бл҃же́нне, наслажда́ешисѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ всѣ́хъ превы́шши и҆ чистѣ́йши, сквє́рны дꙋшѝ моеѧ̀ ѡ҆чи́сти, ꙗ҆́кѡ бг҃а заче́нши пребл҃га́го.

Про­рок Ми­хей, ше­стой из 12-ти ма­лых про­ро­ков, про­ис­хо­дил из пле­ме­ни Иудо­ва и был ро­дом из го­ро­да Мо­рас­фи, к югу от Иеру­са­ли­ма, по­че­му и на­зы­ва­ет­ся Мо­рас­фи­тя­ни­ном. Свое про­ро­че­ское слу­же­ние на­чал око­ло 778 г. до Рож­де­ства Хри­сто­ва и про­хо­дил его по­чти 50 лет при ца­рях иудей­ских Иоафа­ме, Аха­зе и бла­го­че­сти­вом пра­вед­ном Езе­кии (721–691 гг. до Рож­де­ства Хри­сто­ва, па­мять 28 ав­гу­ста). Он был совре­мен­ни­ком про­ро­ка Ис­а­ии. Об­ли­че­ния и пред­ска­за­ния про­ро­ка Ми­хея от­но­си­лись как к Иудей­ско­му, так и к Из­ра­иль­ско­му цар­ствам. Он пред­ви­дел бед­ствия, гро­зив­шие Из­ра­иль­ско­му цар­ству при его раз­ру­ше­нии и Иудее при на­ше­ствии ца­ря Сен­нахе­ри­ма Ас­си­рий­ско­го. Ему же при­над­ле­жит про­ро­че­ство о рож­де­нии Спа­си­те­ля ми­ра: "И ты, Виф­ле­е­ме, до­ме Ев­фра­фов, еда мал еси, еже бы­ти в ты­ся­щах Иуди­ных; из те­бе бо Мне изы­дет Ста­рей­ши­на, еже бы­ти в Кня­зя во Из­ра­и­ли, ис­хо­ди же Его из на­ча­ла от дний ве­ка" (Мих.5,2). Из слов про­ро­ка Иере­мии (Иер.26,18-19) вид­но, что иудеи по­бо­я­лись убить про­ро­ка Ми­хея. Мо­щи его бы­ли об­ре­те­ны в IV в. по Рож­де­стве Хри­сто­вом в Ва­раф­са­тии по от­кро­ве­нию епи­ско­пу Елев­фе­ро­поль­ско­му Зе­ви­ну.

См. так­же: "Па­мять свя­то­го про­ро­ка Ми­хея" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.