Канон святому преподобномученику Никону, епископу Сицилийскому, и 199 его ученикам

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 05 апреля (23 марта ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Победи́в по́стническими боре́нии злоко́зненнаго, страда́льческими венча́лся еси́ добро́тами и Бо́гу ны́не предстои́ши, о на́с моля́ся, преподо́бне Ни́коне, чту́щих тя́.

Кре́постию на́ша не́мощи укрепи́вшаго возмо́г, хра́бровал еси́ пре́жде во бране́х, блаже́нне, и, победи́тель бы́в, ко Христо́ву притека́еши креще́нию.

Украша́ется муче́нием по́лк блаже́ннейший учени́к твои́х, пе́рвее му́дре просве́щся поще́ньми, и сугу́быми боре́нии сугу́бы венцы́ исплете́.

Богоро́дичен: Две́рь, я́же к на́м Твоего́, Го́споди, сни́тия, восто́ка, и со́лнце, и све́т, та́инственно Тя́ нарица́емаго, преесте́ственно роди́ сугу́ба естество́м Невме́стнаго.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Во́инством духо́вным препоя́сан, во́инство боже́ственное, му́чениче Христо́в, вооружи́л еси́ ко страда́ния подвиго́м.

Распя́в по́стнически пло́ть, всесла́вне, пе́рвее, потща́лся еси́ страда́льческими ра́нами полки́ де́монския победи́ти.

От восто́ка я́коже звезда́, Ни́коне, прише́д, к за́падом дости́гл еси́. Те́мже, у́мер, заше́л еси́ и ко Христу́ возсия́л еси́.

Богоро́дичен: Му́ченический собо́р Твое́ изобрази́ заколе́ние, Влады́ко, позна́в Тя́, из Отрокови́цы Неискусобра́чныя прозя́бша.

Седа́лен:

Преподо́бно пожи́в, Ни́коне, пе́рвее, и ли́к собра́л еси́ богопокори́вых, благоче́стно при́сно после́дующих тебе́, от восто́ка к за́паду возсия́в, я́коже со́лнце светоно́сно, заря́ми страда́ний, гно́ем крове́й ва́ших пре́лесть ума́ливше.

Богоро́дичен: Де́во Всенепоро́чная, Я́же пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая, со безпло́тными Того́ непреста́нно моли́ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти на́м пре́жде конца́, ве́рою и любо́вию пою́щим Тя́ по до́лгу, еди́на Всепе́тая.

Крестобогоро́дичен: На Кресте́ Тя возвы́шена я́ко узре́ Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий, ма́терски рыда́ющи, веща́ше: что́ но́вое и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мо́й? Ка́ко, Жи́знь все́х, вкуша́еши сме́рти, оживи́ти ме́ртвыя хотя́, я́ко Милосе́рд?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Наслажда́яся Боже́ственными светоли́тии, му́к тече́ния неуя́звлен преше́л еси́, Ни́коне досточу́дне, и побе́ды вене́ц, му́чениче, досто́йно прия́л еси́.

Светлостьми́ преле́потствуя до́блестей, я́ко по́стник подвиза́лся еси́, стра́сти умертви́в пе́рвее теле́сныя страда́нием, второ́е де́монския победи́в полки́.

Ополчи́стеся ору́жием благоче́стия на врага́, богому́дрии, и сме́ртию сла́вною безсме́ртие прия́сте, пою́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Я́ко су́щу тва́ри вы́шшу Творе́ц возлюби́в, о Де́во Ма́ти, показа́ Тя́ Ма́терь Себе́, Ю́же ны́не мо́лят собо́ри страда́лец благоле́пнейше.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Боже́ственным твоея́ ма́тере благоповину́яся наказа́нием, си́лу, Ни́коне, име́л еси́ кре́стную во бране́х, науча́яся лу́чшим.

Житие́ твое́, све́том доброде́телей просвеща́емо, страда́ние, я́коже у́тварь благоле́пнейшу, и́мать, богому́дре и всече́стне.

Зако́ном богонача́льным повину́ющеся, му́ченицы хра́бровавше и беззако́нныя Бо́жиим посо́бием му́жески победи́ша.

Богоро́дичен: Све́т безле́тный на́м, О́тчее сия́ние, родила́ еси́, подле́тна бога́тством бла́гости бы́вша, Всенепоро́чная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

От восто́ка, я́ко многосве́тлое устреми́лся еси́ со́лнце, я́коже зве́зды, богому́дре, ученико́в ли́к приводя́, и за́пад заря́ми ва́шими просвети́сте.

Ка́плями крове́й твои́х, му́чениче, потопи́л еси́ многобо́жия мо́ре и глубино́ю по́двигов удави́л еси́ зло́бы лю́таго обрета́теля и вселука́ваго.

Я́ко кри́н, во страда́нии зла́чнем процвето́сте, и, я́ко сладкодыха́тельный ши́пок, на́ша сердца́ благоуха́ете муче́ния добро́тами, страстоте́рпцы Богодухнове́ннии.

Богоро́дичен: Хра́м Тя́ Бо́жий и пала́ту одушевле́нну страстоте́рпческий ли́к позна́в, Влады́чице, мо́лит Тя́, еди́ну же́н отъе́мшую поно́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Па́че зла́та искуси́вся, богому́дре, ра́нами, сто́лп доброде́телей яви́лся еси́, напа́дания де́монская отгоня́: благослове́н еси́, Бо́же мо́й, — зовы́й, — и Го́споди оте́ц на́ших.

По кончи́не пове́ржено твое́ те́ло, му́чениче, та́йно, Боже́ственныя врачева́ний испуща́я све́тлости, отго́нит вре́д де́монский, тя́ явле́ннаго Боже́ственною сотво́ршаго си́лою.

Ве́сь Боже́ственными наслади́вся, всеблаже́нне, манове́ньми, те́ло ра́нам пре́дал еси́ терпели́вно, венцено́сец же предстои́ши Вседержи́телю на небесе́х, я́ко возжела́л еси́, преподо́бне.

Па́стырь ове́ц сы́й слове́сных, му́дре, от волко́в мы́сленных соблю́л еси́ невре́дны и, с си́ми в небе́сней огра́де всели́вся, жела́ний кра́йнейшему предстои́ши.

Богоро́дичен: Не растли́в де́вства Твоего́, Отрокови́це, отню́д, Сло́во О́тчее в Тя́ всели́ся, и му́чеников лобыза́ ли́к сла́вный, Богоро́дицу Тя́ чи́стую пропове́дающ.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Недрема́нно нося́ сия́ние се́рдца твоего́, напое́но сле́з пото́ки, преподо́бне, и страда́ния кровьми́, в нерукотворе́ннем, вопия́, черто́зе ны́не живе́ши: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Красота́ по́стников и страда́льцев показа́лся еси́, преподо́бне, во обои́х бо благоизво́лил еси́ побе́ды, удивля́юща мы́сль, на еди́наго врага́, Ни́коне, стяжа́в, зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Кровьми́ напои́в ду́ши, на ре́вность Боже́ственную воздви́гл еси́, преподо́бне, я́звами муче́ний уязви́л еси́ де́монское ополче́ние, и́стинствующее в тебе́ зва́ние показа́в, вопия́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Расто́ргни вери́ги тя́жкия мои́х паде́ний, испра́вльши Ада́мово испаде́ние, Чи́стая, рождество́м Твои́м, Всепе́тая, и светово́ждствуй вопи́ти чи́стым по́мыслом: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Ви́де тя́, ра́н добро́тою процве́тша и багряни́цею от му́ченических твои́х крове́й Венцеда́тель облече́на, с собо́ю всели́, Ни́коне, боже́ственно ра́дующася.

Я́ко предобра́ твоя́ любо́вь, ю́же к Бо́гу стяжа́л еси́, Ни́коне, и тепла́ твоя́ ре́вность, огне́м Боже́ственным распаля́ема, и чу́дно страда́ние, с небе́сными тя́ совоку́пльшее.

Тя́ на церко́вней высоте́ со́лнце посреди́ иму́ще ли́к страстоте́рпец, я́ко зве́зды, све́том Боже́ственным облиста́ни, лучеда́тными сия́нии вселе́нную всю́ озаря́ют.

Взя́лся еси́ ко оби́телем нетле́нным, ли́к сугубосо́тный, му́чениче, страда́льцев предста́вив Венцеда́вцу, с ни́миже помина́й соверша́ющих дне́сь свяще́нную ва́шу па́мять.

Богоро́дичен: Све́та жили́ще яви́лася еси́ на́с ра́ди из Тебе́ я́вльшагося, Его́же непреста́нно моли́ просвети́ти мы́сли на́ша, благоче́стно пою́щих Тя́, Де́во Ма́ти Всенепоро́чная.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ, невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Побѣди́въ по́стническими борє́нїи ѕлоко́зненнаго, страда́льческими вѣнча́лсѧ є҆сѝ добро́тами: и҆ бг҃ꙋ ны́нѣ предстои́ши ѡ҆ на́съ молѧ́сѧ, преподо́бне ні́кѡне, чтꙋ́щихъ тѧ̀.

Крѣ́постїю на́шѧ не́мѡщи ᲂу҆крѣпи́вшагѡ возмо́гъ, хра́бровалъ є҆сѝ пре́жде во бранѣ́хъ, блаже́нне, и҆ побѣди́тель бы́въ, ко хрⷭ҇то́вꙋ притека́еши креще́нїю.

Оу҆краша́етсѧ мꙋче́нїемъ по́лкъ блаже́ннѣйшїй ᲂу҆чєни́къ твои́хъ, пе́рвѣе, мꙋ́дре, просвѣ́щсѧ поще́ньми, и҆ сꙋгꙋ́быми борє́нїи сꙋгꙋ̑бы вѣнцы̀ и҆сплетѐ.

Бг҃оро́диченъ: Две́рь ꙗ҆́же къ на́мъ твоегѡ̀, гдⷭ҇и, сни́тїѧ, восто́ка, и҆ со́лнце, и҆ свѣ́тъ та́инственнѡ тѧ̀ нарица́емаго преесте́ственнѡ родѝ сꙋгꙋ́ба є҆стество́мъ невмѣ́стнаго.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище, и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Во́инствомъ дꙋхо́внымъ препоѧ́санъ, во́инство бж҃е́ственное, мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ, воѡрꙋжи́лъ є҆сѝ ко страда́нїѧ подвигѡ́мъ.

Распѧ́въ по́стнически пло́ть, всесла́вне, пе́рвѣе, потща́лсѧ є҆сѝ страда́льческими ра́нами полкѝ дє́мѡнскїѧ побѣди́ти.

Ѿ восто́ка ꙗ҆́коже ѕвѣзда̀, ні́кѡне, прише́дъ, къ за́падѡмъ дости́глъ є҆сѝ. тѣ́мже ᲂу҆́меръ заше́лъ є҆сѝ, и҆ ко хрⷭ҇тꙋ̀ возсїѧ́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Мꙋ́ченическїй собо́ръ твоѐ и҆з̾ѡбразѝ заколе́нїе, влⷣко, позна́въ тѧ̀ и҆зъ ѻ҆трокови́цы неискꙋсобра́чныѧ прозѧ́бша.

Сѣда́ленъ:

Преподо́бнѡ пожи́въ, ні́кѡне, пе́рвѣе, и҆ ли́къ собра́лъ є҆сѝ бг҃опокори́выхъ, благоче́стнѡ при́снѡ послѣ́дꙋющихъ тебѣ̀, ѿ восто́ка къ за́падꙋ возсїѧ́въ, ꙗ҆́коже со́лнце свѣтоно́сно, зарѧ́ми страда́нїй, гно́емъ крове́й ва́шихъ пре́лесть ᲂу҆ма́ливше.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃о всенепоро́чнаѧ, ꙗ҆́же пресꙋ́щнаго бг҃а ро́ждшаѧ, со безпло́тными того̀ непреста́ннѡ молѝ, ѡ҆ставле́нїе прегрѣше́нїй и҆ и҆справле́нїе житїѧ̀ да́ти на́мъ пре́жде конца̀, вѣ́рою и҆ любо́вїю пою́щымъ тѧ̀ по до́лгꙋ, є҆ди́на всепѣ́таѧ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На крⷭ҇тѣ́ тѧ возвы́шена ꙗ҆́кѡ ᲂу҆зрѣ̀ пречⷭ҇таѧ мт҃и твоѧ̀, сло́ве бж҃їй, мт҃рски рыда́ющи вѣща́ше: что̀ но́вое и҆ стра́нное сїѐ чꙋ́до, сн҃е мо́й; ка́кѡ, жи́знь всѣ́хъ, вкꙋша́еши сме́рти, ѡ҆живи́ти мє́ртвыѧ хотѧ̀, ꙗ҆́кѡ милосе́рдъ;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Наслажда́ѧсѧ бжⷭ҇твенными свѣтоли̑тїи, мꙋ́къ течє́нїѧ неꙋѧ́звленъ преше́лъ є҆сѝ, ні́кѡне досточꙋ́дне: и҆ побѣ́ды вѣне́цъ, мꙋ́чениче, досто́йнѡ прїѧ́лъ є҆сѝ.

Свѣтлостьмѝ прелѣ́потствꙋѧ до́блестей, ꙗ҆́кѡ по́стникъ подвиза́лсѧ є҆сѝ, стра̑сти ᲂу҆мертви́въ пе́рвѣе тѣлє́сныѧ страда́нїемъ, второ́е дє́мѡнскїѧ побѣди́въ полкѝ.

Ѡ҆полчи́стесѧ ѻ҆рꙋ́жїемъ благоче́стїѧ на врага̀, бг҃омꙋ́дрїи, и҆ сме́ртїю сла́вною безсме́ртїе прїѧ́сте, пою́ще: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ сꙋ́щꙋ тва́ри вы́шшꙋ творе́цъ возлюби́въ, ѽ дв҃о мт҃и, показа́ тѧ мт҃рь себѣ̀, ю҆́же ны́нѣ мо́лѧтъ собо́ри страда́лєцъ благолѣ́пнѣйше.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆з̾ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Бжⷭ҇твеннымъ твоеѧ̀ мт҃ре благоповинꙋ́ѧсѧ наказа́нїємъ, си́лꙋ, ні́кѡне, и҆мѣ́лъ є҆сѝ кре́стнꙋю во бранѣ́хъ, наꙋча́ѧсѧ лꙋ́чшымъ.

Житїѐ твоѐ свѣ́томъ добродѣ́телей просвѣща́емо, страда́нїе ꙗ҆́коже ᲂу҆́тварь благолѣ́пнѣйшꙋ и҆́мать, бг҃омꙋ́дре и҆ всече́стне.

Зако́нѡмъ бг҃онача̑льнымъ повинꙋ́ющесѧ мꙋ́чєницы хра́бровавше, и҆ беззакѡ́нныѧ бж҃їимъ посо́бїемъ мꙋ́жески побѣди́ша.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́тъ безлѣ́тный на́мъ, ѻ҆́ч҃ее сїѧ́нїе родила̀ є҆сѝ, подлѣ́тна бога́тствомъ бла́гости бы́вша, всенепоро́чнаѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Ѿ восто́ка ꙗ҆́кѡ многосвѣ́тлое ᲂу҆стреми́лсѧ є҆сѝ со́лнце: ꙗ҆́коже ѕвѣ́зды, бг҃омꙋ́дре, ᲂу҆ченикѡ́въ ли́къ приводѧ̀, и҆ за́падъ зарѧ́ми ва́шими просвѣти́сте.

Ка́плѧми крове́й твои́хъ, мꙋ́чениче, потопи́лъ є҆сѝ многобо́жїѧ мо́ре: и҆ глꙋбино́ю по́двигѡвъ ᲂу҆дави́лъ є҆сѝ ѕло́бы лю́таго ѡ҆брѣта́телѧ и҆ вселꙋка́ваго.

Ꙗ҆́кѡ крі́нъ во страда́нїи ѕла́чнѣмъ процвѣто́сте: и҆ ꙗ҆́кѡ сладкодыха́тельный ши́покъ, на̑ша сердца̀ благоꙋха́ете мꙋче́нїѧ добро́тами, страстоте́рпцы бг҃одꙋхнове́ннїи.

Бг҃оро́диченъ: Хра́мъ тѧ̀ бж҃їй и҆ пала́тꙋ ѡ҆дꙋшевле́ннꙋ страстоте́рпческїй ли́къ позна́въ, влⷣчце, мо́литъ тѧ̀ є҆ди́нꙋ же́нъ ѿе́мшꙋю поно́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Па́че зла́та и҆скꙋси́всѧ, бг҃омꙋ́дре, ра́нами, сто́лпъ добродѣ́телей ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, напада̑нїѧ дє́мѡнскаѧ ѿгонѧ̀, благослове́нъ є҆сѝ, бж҃е мо́й, зовы́й, и҆ гдⷭ҇и ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

По кончи́нѣ пове́ржено твоѐ тѣ́ло, мꙋ́чениче, та́йнѡ, бжⷭ҇твєнныѧ врачева́нїй и҆спꙋща́ѧ свѣ́тлѡсти, ѿго́нитъ вре́дъ де́мѡнскїй, тѧ̀ ꙗ҆вле́ннагѡ бжⷭ҇твенною сотво́ршагѡ си́лою.

Ве́сь бжⷭ҇твенными наслади́всѧ, всеблаже́нне, манове́ньми, тѣ́ло ра́намъ пре́далъ є҆сѝ терпѣли́внѡ, вѣнцено́сецъ же предстои́ши вседержи́телю на нб҃сѣ́хъ, ꙗ҆́кѡ возжела́лъ є҆сѝ, преподо́бне.

Па́стырь ѻ҆ве́цъ сы́й слове́сныхъ, мꙋ́дре, ѿ волкѡ́въ мы́сленныхъ соблю́лъ є҆сѝ неврє́дны, и҆ съ си́ми въ небе́снѣй ѡ҆гра́дѣ всели́всѧ, жела́нїй кра́йнѣйшемꙋ предстои́ши.

Бг҃оро́диченъ: Не растли́въ дѣ́вства твоегѡ̀, ѻ҆трокови́це, ѿню́дъ, сло́во ѻ҆́ч҃ее въ тѧ̀ всели́сѧ: и҆ мꙋ́ченикѡвъ лобыза̀ ли́къ сла́вный, бцⷣꙋ тѧ̀ чⷭ҇тꙋю проповѣ́дающъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ: ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, бл҃гоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Недрема́нно носѧ̀ сїѧ́нїе се́рдца твоегѡ̀, напое́но сле́зъ пото́ки, преподо́бне, и҆ страда́нїѧ кровьмѝ, въ нерꙋкотворе́ннѣмъ, вопїѧ̀, черто́зѣ ны́нѣ живе́ши: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Красота̀ по́стникѡвъ и҆ страда́льцєвъ показа́лсѧ є҆сѝ, преподо́бне: во ѻ҆бои́хъ бо благоизво́лилъ є҆сѝ, побѣ́ды ᲂу҆дивлѧ́юща мы́сль, на є҆ди́наго врага̀, ні́кѡне, стѧжа́въ, зовы́й: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Кровьмѝ напои́въ дꙋ́шы, на ре́вность бжⷭ҇твеннꙋю воздви́глъ є҆сѝ, преподо́бне, ꙗ҆́звами мꙋче́нїй ᲂу҆ѧзви́лъ є҆сѝ де́мѡнское ѡ҆полче́нїе, и҆́стинствꙋюще въ тебѣ̀ зва́нїе показа́въ, вопїѧ̀: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Расто́ргни вери̑ги тѧ̑жкїѧ мои́хъ паде́нїй, и҆спра́вльши а҆да́мово и҆спаде́нїе, чⷭ҇таѧ, ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, всепѣ́таѧ, и҆ свѣтово́ждствꙋй вопи́ти чи́стымъ по́мысломъ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀: тѣ́мъ, веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Ви́дѣ тѧ̀ ра́нъ добро́тою процвѣ́тша, и҆ багрѧни́цею ѿ мꙋ́ченическихъ твои́хъ крове́й вѣнцеда́тель ѡ҆блече́на, съ собо́ю вселѝ, ні́кѡне, бжⷭ҇твеннѡ ра́дꙋющасѧ.

Ꙗ҆́кѡ предобра̀ твоѧ̀ любо́вь, ю҆́же къ бг҃ꙋ стѧжа́лъ є҆сѝ, ні́кѡне: и҆ тепла̀ твоѧ̀ ре́вность, ѻ҆гне́мъ бжⷭ҇твеннымъ распалѧ́ема, и҆ чꙋ́дно страда́нїе, съ нб҃сными тѧ̀ совокꙋ́пльшее.

Тѧ̀ на цр҃ко́внѣй высотѣ̀, сл҃нце посредѝ и҆мꙋ́ще ли́къ страстоте́рпєцъ, ꙗ҆́кѡ ѕвѣ́зды свѣ́томъ бжⷭ҇твеннымъ ѡ҆блиста́ни, лꙋчеда́тными сїѧ̑нїи вселе́ннꙋю всю̀ ѡ҆зарѧ́ютъ.

Взѧ́лсѧ є҆сѝ ко ѻ҆би́телемъ нетлѣ̑ннымъ, ли́къ сꙋгꙋбосо́тный, мч҃ниче, страда́льцєвъ предста́вивъ вѣнцеда́вцꙋ: съ ни́миже помина́й соверша́ющихъ дне́сь свѧще́ннꙋю ва́шꙋ па́мѧть.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́та жили́ще ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, на́съ ра́ди и҆зъ тебє̀ ꙗ҆́вльшагѡсѧ: є҆го́же непреста́ннѡ молѝ, просвѣти́ти мы̑сли на́шѧ бл҃гоче́стнѡ пою́щихъ тѧ̀, дв҃о мт҃и всенепоро́чнаѧ.

Пре­по­доб­но­му­че­ник Ни­кон ро­дил­ся в Неа­по­ле. Его отец был языч­ни­ком, а мать – хри­сти­ан­кой. Воз­му­жав, Ни­кон оста­вал­ся языч­ни­ком. Он слу­жил во­и­ном и от­ли­чал­ся необы­чай­ной храб­ро­стью и си­лой. Од­на­жды Ни­кон со сво­им от­ря­дом был окру­жен вра­га­ми. В смер­тель­ной опас­но­сти он вспом­нил хри­сти­ан­ские на­став­ле­ния ма­те­ри и, осе­нив се­бя крест­ным зна­ме­ни­ем, по­мо­лил­ся Бо­гу, обе­щая в слу­чае спа­се­ния кре­стить­ся. Он из­бе­жал неми­ну­е­мой смер­ти и, воз­вра­тясь до­мой, по бла­го­сло­ве­нию ма­те­ри, от­пра­вил­ся на по­ис­ки свя­щен­ни­ка, что бы­ло нелег­ким де­лом во вре­ме­на го­не­ний. На ко­раб­ле свя­той Ни­кон до­брал­ся до ост­ро­ва Хиос, воз­шел там на вы­со­кую го­ру и 8 дней пре­бы­вал в по­сте и мо­лит­ве, про­ся Гос­по­да по­мочь ему. В сон­ном ви­де­нии свя­то­му Ни­ко­ну явил­ся Ан­гел Бо­жий, ука­зав­ший ему путь. Свя­той Ни­кон на­пра­вил­ся на го­ру Га­нос, где скры­ва­лось мно­го ино­ков, воз­глав­ля­е­мых Фе­о­до­си­ем, епи­ско­пом Ки­зи­че­ским. От епи­ско­па свя­той Ни­кон при­нял Та­ин­ство Кре­ще­ния и Ан­гель­ский об­раз. По­се­лив­шись в пе­щер­ном хра­ме, свя­той Ни­кон был при­ме­ром для всей бра­тии. Ко­гда пре­по­доб­ный Ни­кон про­был на го­ре три го­да, епи­ско­пу бы­ло от­кро­ве­ние от Ан­ге­ла, чтобы он по­свя­тил пре­по­доб­но­го Ни­ко­на в сан епи­ско­па и ве­лел пе­ре­се­лить­ся со все­ми ино­ка­ми в Си­ци­лий­скую об­ласть. Епи­скоп Фе­о­до­сий ис­пол­нил это и, по­ру­чив свя­то­му Ни­ко­ну 190 ино­ков, скон­чал­ся. По­хо­ро­нив епи­ско­па Фе­о­до­сия, свя­ти­тель Ни­кон от­плыл с бра­ти­ей на ко­раб­ле в Си­ци­лию, спа­са­ясь от при­бли­жав­ших­ся вар­ва­ров. По Бо­жию про­из­во­ле­нию свя­ти­тель Ни­кон по­бы­вал в род­ном Неа­по­ле. Он за­стал там в жи­вых свою мать и про­вел вме­сте с нею по­след­ние дни ее жиз­ни. Мать, уви­дев его, со сле­за­ми ра­до­сти па­ла ему на грудь и це­ло­ва­ла его. Со­тво­рив зем­ной по­клон, она ска­за­ла: "Бла­го­да­рю Пре­свя­тое Имя Твое, Гос­по­ди, что Ты при­вел ме­ня уви­дать сы­на мо­е­го в Ан­гель­ском об­ра­зе и епи­скоп­ском до­сто­ин­стве; и ныне, Вла­ды­ко мой, услышь ме­ня, ра­бу Твою, и при­и­ми ду­шу мою в Твои ру­ки". Со­тво­рив эту мо­лит­ву, пра­вед­ная жен­щи­на скон­ча­лась. При­сут­ству­ю­щие про­сла­ви­ли Бо­га и по­греб­ли ее с псал­мо­пе­ни­ем.

По го­ро­ду про­нес­ся слух о при­ез­де свя­то­го Ни­ко­на, и де­вять во­и­нов, его быв­ших со­рат­ни­ков, при­шли по­ви­дать­ся с ним. По­сле бе­се­ды со свя­ти­те­лем они уве­ро­ва­ли и кре­сти­лись и по­сле­до­ва­ли за ним в Си­ци­лию. При­быв на ост­ров, свя­ти­тель Ни­кон по­се­лил­ся вме­сте с ино­ка­ми в пу­стын­ном ме­сте, на­зы­вав­шем­ся Ги­гия, непо­да­ле­ку от ре­ки Аси­нос. Про­шло мно­го лет, и сно­ва на­ча­лись го­не­ния на хри­сти­ан. Пра­ви­те­лю Си­ци­лии Квин­ти­а­ну со­об­щи­ли, что непо­да­ле­ку с мно­го­чис­лен­ной бра­ти­ей жи­вет епи­скоп Ни­кон. Все 199 мо­на­хов бы­ли схва­че­ны и обез­глав­ле­ны, а свя­ти­те­ля Ни­ко­на оста­ви­ли в жи­вых, чтобы пре­дать му­че­ни­ям. Его жгли ог­нем, но он оста­вал­ся невре­дим; при­вя­зы­ва­ли за но­ги к ди­ким ло­ша­дям, чтобы во­ло­чить по зем­ле, но ло­ша­ди не тро­га­лись с ме­ста. Свя­ти­те­лю от­ре­за­ли язык, би­ли его кам­ня­ми и, на­ко­нец, обез­гла­ви­ли.

Те­ло свя­щен­но­му­че­ни­ка Ни­ко­на бы­ло бро­ше­но на съе­де­ние зве­рям и пти­цам. Один пас­тух, одер­жи­мый злым ду­хом, хо­дил на том ме­сте и, най­дя те­ло свя­то­го, тот­час упал ли­цом на зем­лю, ибо нечи­стый дух, из­го­ня­е­мый си­лой свя­то­го, по­верг его на зем­лю и вы­шел из него с гром­ким воп­лем: "Го­ре мне, го­ре мне, ку­да мне бе­жать от ли­ца Ни­ко­но­ва?"

Ис­це­лен­ный пас­тух рас­ска­зал об этом окрест­ным жи­те­лям. Епи­скоп го­ро­да Мес­си­ны то­же узнал об этом и вме­сте с кли­ром по­хо­ро­нил те­ло свя­щен­но­му­че­ни­ка Ни­ко­на и его уче­ни­ков.

См. так­же: "Жи­тие и стра­да­ние свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Ни­ко­на" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.