Канон святому преподобному Моисею Мурину, Эфиопскому
Припе́в: Преподо́бне о́тче Моисéе, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 10 сентября (28 августа ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Грызе́нием грехо́вным помраче́нное се́рдце мое́ убели́, о́тче, покая́ния ту́чами, моли́твами твои́ми.
Стра́ху Влады́чню пло́ть пригвозди́в, вся́ко помышле́ние стра́стное от се́рдца, богоно́се преблаже́нне, изсуши́л еси́.
В бразда́х мы́сленных скры́в Сло́ва, о́тче, се́мена, возде́лал еси́ пшени́цу, в сокро́вищах неистоща́емых соблюда́ему.
Богоро́дичен: Всего́ мя спаса́ет Сло́во Пребоже́ственное бла́гостию, восхоте́в из чре́ва Твоего́ воплоти́тися, Чи́стая Ма́ти Де́во.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.
Ду́хом дви́жимь, духо́вными, му́дре, дея́нии, терпя́, лука́вствия покори́л еси́ ду́хи.
Си́лою укрепля́емь богонача́льною, Моисе́е преподо́бне, кре́пкаго, я́ко безпло́тен, смири́л еси́ зми́я.
Ту́чами сле́з твои́х, о́гненное опале́ние страсте́й угаси́л еси́ и река́ яви́лся еси́ дарова́ний, наполня́ема Ду́хом.
Богоро́дичен: Име́я Тя́ по́мощь, враго́в стремле́ния, Чи́стая, не убою́ся: име́я Тя́ Предста́тельницу, те́х побежда́ю полки́.
Седа́лен, гла́с 3.
Боже́ственными сия́нии разбогате́в, и тму́ разруши́л еси́ страсте́й, всеблаже́нне, и бо́дрыми моли́твами твои́ми увяди́л еси́ пло́ти возвыша́емая мудрова́ния, и к го́рнему преше́л еси́ кра́йнему гра́ду. О́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.
Богоро́дичен: Боже́ственнаго естества́ не отлу́чся, пло́ть бы́в во чре́ве Твое́м, но Бо́г вочелове́чся и пребы́сть, И́же по рождестве́ Ма́терь Тя́ Де́ву, я́ко пре́жде рождества́, сохрани́в Всенепоро́чну, еди́н Госпо́дь. Того́ приле́жно моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.
Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, Нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни Прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.
Любопло́тнаго де́мона непреста́нными, о́тче, мольба́ми и боле́зней придая́ньми от души́, преблаже́нне, отгна́л еси́.
Преложи́в помышле́ние к су́щим па́че ума́ же и сло́ва, преподо́бне, воздержа́ния зно́й, я́коже боже́ственную ро́су, терпе́л еси́.
Ве́трилом воскрили́вся нестяжа́ния, легко́ преплы́л еси́ жите́йское, о́тче, мо́ре, ко приста́нищу ти́хому направля́емь.
Богоро́дичен: Де́вства сосу́де и невмести́маго естества́ селе́ние, ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Богоневе́сто.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: У́тренююще вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.
У́глем разжига́емь, блаже́нне, безстра́стия, ве́щь удобопа́льную страсте́й попали́л еси́.
Звезда́ воздержа́ния, высота́ми сия́я, яви́лся еси́, ду́ши на́ша просвеща́я, пресла́вне.
На высоту́ доброде́телей возше́л еси́ и во о́стров дости́гл еси́ небе́сный, о́тче Моисе́е досточу́дне.
Богоро́дичен: Де́ву по рождестве́ пое́м Тя́, Богоро́дице: Ты́ бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́ру родила́ еси́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.
Но́щию мя́ грехо́вною и сласте́й омраче́нием окруже́на, и́же в тебе́ духо́вными сия́нии всего́ просвети́, всего́ ко приста́нищу спасе́ния, о́тче, напра́ви.
Я́коже пчела́ трудолюби́вая, со́том ума́ твоего́ цве́ты доброде́телей собра́в, источи́л еси́ сла́дость безсме́ртную, го́ресть, о́тче, де́монскую отгоня́щую.
В пусты́нях претерпева́я, вы́шний гра́д насле́довал еси́, пло́ть порабоща́я поще́ньми, чу́дне, к пи́щи неоскудева́емей и к ра́йским селе́нием отше́л еси́.
Богоро́дичен: Свяще́ние у́мное и неприкоснове́нное очисти́лище, свети́льник златови́ден и трапе́зу одушевле́нну, Хле́б носи́вшую жи́зни, Де́во, ве́рнии, Тя́ имену́ем.
Конда́к, гла́с 4:
Му́рины зауши́в и ли́ца де́монов поплева́в, мы́сленно просия́л еси́, я́коже со́лнце све́тло, све́том жития́ твоего́ и уче́нием наставля́я ду́ши на́ша.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Ка́ла страсте́й очище́н, духо́вными блиста́яся сия́ньми, к Све́ту вои́стинну невеще́ственному преста́вился еси́, иде́же ли́цы, блаже́нне, по́стников во ве́ки.
Вся́кия избе́гл еси́ зло́бы, присво́ився же до́брым преложе́нием и до́брым жела́нием, невеще́ственно примеси́лся еси́, вопия́, блаже́нне: Бо́же, благослове́н еси́.
Боле́зньми воздержа́ния безме́рными боле́зненный изсуши́л еси́ гре́х, богоно́се, те́мже безболе́зненное обре́л еси́ благи́х наслажде́ние, благословя́ твоего́ Влады́ку.
Богоро́дичен: Се́, Ю́же рече́ Де́ву Ду́хом вели́кий Иса́ия, во утро́бе Бо́га зача́т и ражда́ет. Ему́же пое́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель, Богочести́вым неи́стовно разжже́; си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Моли́твами вжиля́емь, смире́нием возвыша́емь, пра́вдою ду́шу облиста́я, любо́вию украша́емь, к доброде́телей соверше́нию, к явле́нней, о́тче, восте́кл еси́ высоте́, зовы́й Влады́це: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Че́рный те́лом, ду́шу же светле́йшу со́лнечных сия́ний стяжа́в, де́монов очерни́ омраче́нная ли́ца, ве́рных же просвеща́ет сердца́ свои́м подо́бием, те́пле пою́щих: лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.
Смире́нием всю́ду огражде́н, убежа́л еси́, о́тче, ефио́пов мы́сленных стреля́ния, о́браз же бы́л еси́ мона́хом к боре́нию враго́в, де́лы же и словесы́, с ни́ми взыва́я: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен: Па́че естества́ зачала́ еси́, па́че сло́ва родила́ еси́ Соде́теля челове́ческаго естества́, бы́вша Челове́ка, Отцу́ неразлу́чна, Влады́чице Чи́стая. Ему́же пое́т вся́ тва́рь: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.
В де́лех вои́стинну благи́х жи́знь сконча́в, пости́гл еси́ благи́х исто́чник, и твоего́ жела́ния коне́ц прия́л еси́, пра́зднующих же иде́же гла́с с хвале́нием, ра́дуяся, всели́лся еси́, досточу́дне Моисе́е, о́тче преподо́бне.
Иска́пают, о́тче, сла́дость по́льзы боле́зней по́тове твои́, и го́ресть на́шу стра́стную отго́нят, источа́ют на́м исцеле́ния мо́щи, и гное́ния зо́л и ду́ш скве́рну очища́ют.
Венцы́ венча́ Христо́с неувяда́ющими твою́ главу́, чу́дне, победи́вша тве́рдо полки́ мироде́ржца, и преподо́бных лико́м преподо́бно приче́лся еси́. С ни́миже моли́ся изба́витися напа́стей чту́щим тя́.
Богоро́дичен: Уста́вила еси́ еди́на в жена́х кля́тву первозда́нных, Богоневе́сто, Неопи́саннаго пло́тию ро́ждши опису́ема, обнови́ла еси́ зако́ны естества́, Нескве́рная, разстоя́щая пе́рвее, пресла́вным хода́тайством Твои́м соедини́ла еси́.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.
Грызе́нїемъ грѣхо́внымъ помраче́нное се́рдце моѐ ᲂу҆бѣлѝ, ѻ҆́тче, покаѧ́нїѧ тꙋ́чами, моли́твами твои́ми.
Стра́хꙋ влⷣчню пло́ть пригвозди́въ, всѧ́ко помышле́нїе стра́стное ѿ се́рдца, бг҃оно́се пребл҃же́нне, и҆зсꙋши́лъ є҆сѝ.
Въ бразда́хъ мы́сленныхъ скры́въ сло́ва, ѻ҆́тче, сѣ́мена, воздѣ́лалъ є҆сѝ пшени́цꙋ, въ сокро́вищахъ неистоща́емыхъ соблюда́емꙋ.
Бг҃оро́диченъ: Всего́ мѧ спаса́етъ сло́во пребжⷭ҇твенное бла́гостїю, восхотѣ́въ и҆зъ чре́ва твоегѡ̀ воплоти́тисѧ, чⷭ҇таѧ мт҃и дв҃о.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.
Дх҃омъ дви́жимь, дꙋхо́вными, мꙋ́дре, дѣѧ̑нїи терпѧ̀, лꙋка́вствїѧ покори́лъ є҆сѝ дꙋ́хи.
Си́лою ᲂу҆крѣплѧ́емь бг҃онача́льною, мѡѷсе́е прпⷣбне, крѣ́пкаго ꙗ҆́кѡ безпло́тенъ смири́лъ є҆сѝ ѕмі́ѧ.
Тꙋ́чами сле́зъ твои́хъ ѻ҆́гненное ѡ҆пале́нїе страсте́й ᲂу҆гаси́лъ є҆сѝ, и҆ рѣка̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ дарова́нїй, наполнѧ́ема дх҃омъ.
Бг҃оро́диченъ: И҆мѣ́ѧ тѧ̀ по́мощь, врагѡ́въ стремле́нїѧ, чⷭ҇таѧ, не ᲂу҆бою́сѧ: и҆мѣ́ѧ тѧ̀ предста́тельницꙋ, тѣ́хъ побѣжда́ю полкѝ.
Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.
Бжⷭ҇твенными сїѧ̑нїи разбогатѣ́въ, и҆ тмꙋ̀ разрꙋши́лъ є҆сѝ страсте́й, всеблаже́нне, и҆ бо́дрыми моли́твами твои́ми ᲂу҆вѧди́лъ є҆сѝ пло́ти возвыша́ємаѧ мꙋдрова̑нїѧ, и҆ къ го́рнемꙋ преше́лъ є҆сѝ кра́йнемꙋ гра́дꙋ, ѻ҆́тче прпⷣбне, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ дарова́ти, на́мъ ве́лїю ми́лость.
Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннагѡ є҆стества̀ не ѿлꙋ́чсѧ, пло́ть бы́въ во чре́вѣ твое́мъ, но бг҃ъ вочл҃вѣ́чсѧ и҆ пребы́сть, и҆́же по ржⷭ҇твѣ̀ мт҃рь тѧ̀ дв҃ꙋ, ꙗ҆́кѡ пре́жде ржⷭ҇тва̀ сохрани́въ всенепоро́чнꙋ, є҆ди́нъ гдⷭ҇ь: того̀ прилѣ́жнѡ молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃а мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена и҆зъ неѧ̀ безъ болѣ́зни прозѧ́бшаго, мт҃рски подо́бнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка;
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.
Любопло́тнаго де́мѡна, непреста́нными, ѻ҆́тче, мольба́ми и҆ болѣ́зней придаѧ́ньми, ѿ дꙋшѝ преблаже́нне, ѿгна́лъ є҆сѝ.
Преложи́въ помышле́нїе къ сꙋ́щымъ па́че ᲂу҆ма́ же и҆ сло́ва, прпⷣбне, воздержа́нїѧ зно́й, ꙗ҆́коже бжⷭ҇твеннꙋю ро́сꙋ терпѣ́лъ є҆сѝ.
Вѣ́триломъ воскрили́всѧ нестѧжа́нїѧ, легкѡ̀ преплы́лъ є҆сѝ жите́йское, ѻ҆́тче, мо́ре, ко приста́нищꙋ ти́хомꙋ направлѧ́емь.
Бг҃оро́диченъ: Дѣ́вства сосꙋ́де, и҆ невмѣсти́магѡ є҆стества̀ селе́нїе, дꙋ́шꙋ мою̀ просвѣтѝ ѡ҆мраче́ннꙋю, бг҃оневѣ́сто.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ: ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.
Оу҆́глемъ разжига́емь, блаже́нне, безстра́стїѧ, ве́щь ᲂу҆добопа́льнꙋю страсте́й попали́лъ є҆сѝ.
Ѕвѣзда̀ воздержа́нїѧ, высота́ми сїѧ́ѧ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, дꙋ́шы на́шѧ просвѣща́ѧ, пресла́вне.
На высотꙋ̀ добродѣ́телей возше́лъ, є҆сѝ, и҆ во ѻ҆́стровъ дости́глъ є҆сѝ нбⷭ҇ный, ѻ҆́тче мѡѷсе́е досточꙋ́дне.
Бг҃оро́диченъ: Дв҃ꙋ по ржⷭ҇твѣ̀ пое́мъ тѧ̀, бцⷣе, ты́ бо бг҃а сло́ва пло́тїю мі́рꙋ родила̀ є҆сѝ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.
Но́щїю мѧ̀ грѣхо́вною, и҆ сласте́й ѡ҆мраче́нїемъ ѡ҆крꙋже́на, и҆̀же въ тебѣ̀, дꙋхо́вными сїѧ̑нїи всего̀ просвѣтѝ, всего̀ ко приста́нищꙋ спасе́нїѧ, ѻ҆́тче, напра́ви.
Ꙗ҆́коже пчела̀ трꙋдолюби́ваѧ, со́томъ ᲂу҆ма̀ твоегѡ̀ цвѣ́ты добродѣ́телей собра́въ, и҆сточи́лъ є҆сѝ сла́дость безсме́ртнꙋю, го́ресть, ѻ҆́тче, де́мѡнскꙋю ѿгонѧ́щꙋю.
Въ пꙋсты́нѧхъ претерпѣва́ѧ, вы́шнїй гра́дъ наслѣ́довалъ є҆сѝ, пло́ть порабоща́ѧ поще́ньми, чꙋ́дне, къ пи́щи неѡскꙋдѣва́емѣй, и҆ къ ра̑йскимъ селе́нїємъ ѿше́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Свѧще́нїе ᲂу҆́мное и҆ неприкоснове́нное ѡ҆чисти́лище, свѣти́льникъ златови́дѣнъ, и҆ трапе́зꙋ, ѡ҆дꙋшевле́ннꙋ, хлѣ́бъ носи́вшꙋю жи́зни, дв҃о, вѣ́рнїи тѧ̀ и҆менꙋ́емъ.
Конда́къ, гла́съ д҃:
Мꙋ́рїны заꙋши́въ, и҆ ли́ца де́мѡнѡвъ поплева́въ, мы́сленнѡ просїѧ́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже со́лнце свѣ́тло, свѣ́томъ житїѧ̀ твоегѡ̀, и҆ ᲂу҆че́нїемъ наставлѧ́ѧ дꙋ́шы на́шѧ.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.
Ка́ла страсте́й ѡ҆чище́нъ, дꙋхо́вными блиста́ѧсѧ сїѧ́ньми, къ свѣ́тꙋ вои́стиннꙋ невеще́ственномꙋ преста́вилсѧ є҆сѝ, и҆дѣ́же ли́цы, блаже́нне, по́стникѡвъ во вѣ́ки.
Всѧ́кїѧ и҆збѣ́глъ є҆сѝ ѕло́бы, присво́ивсѧ же до́брымъ преложе́нїемъ и҆ до́брымъ жела́нїемъ, невеще́ственнѡ примѣси́лсѧ є҆сѝ, вопїѧ̀, бл҃же́нне: бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Болѣ́зньми воздержа́нїѧ безмѣ́рными, болѣ́зненный и҆зсꙋши́лъ є҆сѝ грѣ́хъ, бг҃оно́се. тѣ́мже безболѣ́зненное ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ благи́хъ наслажде́нїе, благословѧ̀ твоего̀ влⷣкꙋ.
Бг҃оро́диченъ: Сѐ, ю҆́же речѐ дв҃ꙋ дх҃омъ вели́кїй и҆са́їа, во ᲂу҆тро́бѣ бг҃а зача́тъ и҆ ражда́етъ. є҆мꙋ́же пое́мъ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Моли́твами вжилѧ́емь, смире́нїемъ возвыша́емь, пра́вдою дꙋ́шꙋ ѡ҆блиста́ѧ, любо́вїю ᲂу҆краша́емь, къ добродѣ́телей соверше́нїю, къ ꙗ҆вле́ннѣй, ѻ҆́тче, восте́клъ є҆сѝ высотѣ̀, зовы́й влⷣцѣ: свѧще́нницы, благослови́те, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Че́рный тѣ́ломъ, дꙋ́шꙋ же свѣтлѣ́йшꙋ со́лнечныхъ сїѧ́нїй стѧжа́въ, де́мѡнѡвъ ѡ҆чернѝ ѡ҆мрачє́ннаѧ ли́ца, вѣ́рныхъ же просвѣща́етъ сердца̀ свои́мъ подо́бїемъ, те́плѣ пою́щихъ: лю́дїе, превозноси́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.
Смире́нїемъ всю́дꙋ ѡ҆гражде́нъ, ᲂу҆бѣжа́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче, є҆ѳїо́пѡвъ мы́сленныхъ стрѣлѧ́нїѧ, ѻ҆́бразъ же бы́лъ є҆сѝ мона́хѡмъ къ боре́нїю врагѡ́въ, дѣ́лы же и҆ словесы̀, съ ни́ми взыва́ѧ: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Бг҃оро́диченъ: Па́че є҆стества̀ зачала̀ є҆сѝ, па́че сло́ва родила̀ є҆сѝ содѣ́телѧ человѣ́ческагѡ є҆стества̀, бы́вша чл҃вѣ́ка, ѻ҆ц҃ꙋ̀ неразлꙋ́чна, влⷣчце чⷭ҇таѧ. є҆мꙋ́же пое́тъ всѧ̀ тва́рь: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.
Въ дѣ́лѣхъ вои́стиннꙋ благи́хъ жи́знь сконча́въ, пости́глъ є҆сѝ благи́хъ и҆сто́чникъ, и҆ твоегѡ̀ жела́нїѧ коне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ, пра́зднꙋющихъ же и҆дѣ́же гла́съ съ хвале́нїемъ, ра́дꙋѧсѧ всели́лсѧ є҆сѝ, досточꙋ́дне мѡѷсе́е, ѻ҆́тче прпⷣбне.
И҆ска́паютъ, ѻ҆́тче, сла́дость по́льзы болѣ́зней по́тове твоѝ, и҆ го́ресть на́шꙋ стра́стнꙋю ѿго́нѧтъ: и҆сточа́ютъ на́мъ и҆сцѣлє́нїѧ мо́щи, и҆ гноє́нїѧ ѕѡ́лъ и҆ дꙋ́шъ скве́рнꙋ ѡ҆чища́ютъ.
Вѣнцы̑ вѣнча̀ хрⷭ҇то́съ неꙋвѧда́ющими твою̀, главꙋ̀, чꙋ́дне, побѣди́вша тве́рдѡ полкѝ мїроде́ржца, и҆ прпⷣбныхъ ликѡ́мъ прпⷣбнѡ приче́лсѧ є҆сѝ. съ ни́миже моли́сѧ, и҆зба́витисѧ напа́стей чтꙋ́щымъ тѧ̀.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆ста́вила є҆сѝ є҆ди́на въ жена́хъ клѧ́твꙋ первозда́нныхъ, бг҃оневѣ́сто, неѡпи́саннаго пло́тїю ро́ждши ѡ҆писꙋ́ема. ѡ҆бнови́ла є҆сѝ зако́ны є҆стества̀, нескве́рнаѧ, разстоѧ̑щаѧ пе́рвѣе, пресла́внымъ хода́тайствомъ твои́мъ соедини́ла є҆сѝ.
Жил в IV веке. Родом из Эфиопии, раб одного знатного человека, изгнанный им за худое поведение, он не захотел в честном труде проводить жизнь свою, а сделался предводителем разбойников. Несколько лет пробыл в такой греховной жизни разбойник Моисей, но по великой милости Божией раскаялся, оставил шайку разбойников и ушел в одну из пустынных обителей и здесь ревностно исполнял все иноческие послушания.
Но не скоро оставили бывшего разбойника воспоминания прежней развращенной жизни. Особенно сильно борола его блудная страсть. По совету одного старца преподобный Моисей изнурял плоть свою усиленным постом, непрестанным подвигом молитвы; целые ночи в продолжении шести лет простаивал он на молитве, почти не смыкая очей. Но и столь усиленные моления не могли смирить его плотских вожделений. Наконец, преподобный Моисей нашел средство к победе над вражескими искушениями. По-прежнему смиряя плоть свою подвигами, он по ночам обходил пустынников, собирал пустые водоносы и, наполняя их водой, ставил у входа в келлии. С этого времени в душе преподобного Моисея водворилось спокойствие, трезвенность мыслей и совершенное отчуждение плотских вожделений.
Проводя много лет в иноческих подвигах, преподобный Моисей был рукоположен во диакона, затем в пресвитера, в сане которого подвизался 15 лет и собрал вокруг себя 75 учеников. Когда преподобному исполнилось 75 лет, он предупредил своих иноков, что вскоре на скит нападут разбойники и умертвят всех насельников. Святой благословил иноков уйти заблаговременно, чтобы избежать насильственной смерти. Ученики стали просить преподобного уйти вместе с ними, но он ответил: «Я уже много лет ожидаю времени, когда на мне исполнится слово Владыки моего, Господа Иисуса Христа, сказавшего: «Вси, приемшии нож, ножом погибнут» (Мф.26,52)». Напавшие разбойники убили преподобного Моисея и оставшихся с ним шесть иноков († 400 г.).
См. также: "Житие преподобного отца нашего Моисея Мурина" в изложении свт. Димитрия Ростовского.