Канон святому преподобному Мефодию Пешношскому

Припев: Преподо́бне о́тче Мефо́дие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 17 июня (04 июня ст. ст.); 27 июня (14 июня ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ре огусти́л еси́, погрузи́вый со ору́жием го́рдаго фарао́на, и лю́ди спа́сл еси́ немо́кренно, Го́споди, и вве́л еси́ я́ в го́ру святы́ни, вопию́щия: пои́м Тебе́, Бо́гу на́шему, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.

Мо́ря страстна́го пучи́ною обурева́емы, к Тебе́, Иису́се Всеблаги́й, прибега́юще, вопие́м: от тиме́ния страсте́й на́с изба́ви, да в тишине́ ду́ха уго́днику Твоему́ пе́снь хвале́бную принесе́м, его́же чудесы́ сла́вно просла́вил еси́.

Мо́рю песо́к преде́л положи́вый Госпо́дь, тя́ избра́, преподо́бне о́тче Мефо́дие, от ю́ности Ему́ благоугожда́ти и сего́ ра́ди к вели́кому Се́ргию тя́ наста́ви, от него́же подвиго́м духо́вным научи́вся, в ни́х сла́вно просла́вился еси́.

Мо́ря жите́йскаго треволне́ние не потопи́ ладьи́ твоея́, о́тче преподо́бне, но, ве́янием Ду́ха Бо́жия управля́емый, в ти́хое приста́нище спасе́ния вше́л еси́ и чудесы́ мно́гими от Го́спода просла́вился еси́.

Богоро́дичен: Мо́ре сле́з испроси́ на́м, Влады́чице Преблага́я, у Ми́лостиваго Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, да, и́ми угаси́вше пе́щь страсте́й, омы́ем скве́рну грехо́вную ду́ш на́ших и, спасе́ние ве́чное улучи́вше, воспои́м Христу́ пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Утверди́л еси́ на ка́мени за́поведей Христо́вых се́рдце твое́, преподо́бне о́тче Мефо́дие, у́зким и приско́рбным путе́м ше́ствовал еси́, а́лчбою и жа́ждею пло́ть свою́ изнуря́я блаже́ннаго ра́ди бу́дущаго поко́я, его́же получи́в, весели́шися ве́чно со святы́ми.

Утвержде́нный благослове́нием и моли́твою преподо́бнаго Се́ргия, в пусты́ню удали́лся еси́, о́тче Мефо́дие, и, в не́й многоле́тне потруди́вся, оби́тель и́ноком возгради́л еси́, я́же спасе́ния хода́таица бы́сть мно́гим.

Утвержда́л еси́ словесы́ твои́ми душеспаси́тельными бра́тию твою́, преподо́бне о́тче, и бы́л еси́ о́браз благоче́стия твои́м ученико́м, и́же, тобо́ю наставля́еми, подража́тели бы́ша твоему́ житию́ свято́му и вку́пе с тобо́ю получи́ша спасе́ние.

Богоро́дичен: Утвержде́ние на Тя́ наде́ющихся, Пресвята́я Богоро́дице Влады́чице, не посрами́ упова́ния на́шего, е́же по Бо́зе на Тя́ возлага́ем, но бу́ди на́м Засту́пница от нападе́ний диа́вольских, да, Тобо́ю помоществу́еми, возвесели́мся о спасе́нии на́шем.

Седа́лен, гла́с 4.

Ско́рый помо́щник явля́ешися, преподо́бне о́тче Мефо́дие, с ве́рою в моли́твах тя́ призыва́ющим: даде́ся бо тебе́ от Го́спода благода́ть неду́ги врачева́ти и ско́рби утоля́ти, оби́тель же твою́ святу́ю и по сме́рти назира́ти. Сего́ ра́ди с любо́вию почита́ем святу́ю и всера́достную па́мять твою́.

Богоро́дичен: Ско́рый Тво́й покро́в, и по́мощь, и ми́лость покажи́ на рабы́ Твоя́, и во́лны, Чи́стая, укроти́ су́етных по́мыслов, и па́дшую мою́ ду́шу возста́ви, Богоро́дице: ве́м бо, ве́м, Де́во, я́ко мо́жеши, ели́ко хо́щеши.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, те́м и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бо́г. Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́.

Проро́ком Бо́жиим Илии́ и Крести́телю уподо́бился еси́, преподо́бне о́тче Мефо́дие, пусты́нный жи́тель бы́в, я́ко го́рлица уедине́нная, славосло́вия пе́сни еди́н Еди́ному Христу́ возноси́л еси́, воспева́я Того́ Боже́ственное снизхожде́ние.

Проро́чески прови́дев преподо́бный Се́ргий име́вшую устро́итися в пусты́ни твое́й оби́тель, прише́д к тебе́, о́тче Мефо́дие, избра́ и благослови́ ме́сто, на сооруже́ние оби́тели удо́бное, его́же посеще́нием обра́дован бы́в, вку́пе с ни́м воспева́л еси́ Спа́сово Боже́ственное снизхожде́ние.

Проро́ка и царя́ Дави́да словесе́м после́дуя, преподо́бне о́тче, жи́ти бра́тии вку́пе в оби́тели твое́й законоположи́л еси́ и о́бщаго жития́ ревни́тель бы́л еси́ вели́кий, приме́р собо́ю все́м подава́я и немо́лчно воспева́я Христо́во Боже́ственное снизхожде́ние.

Богоро́дичен: Проро́ческая рече́ния на Тебе́ сбы́шася, Де́во Богоро́дице, Ты́ бо Сло́во Бо́жие нетле́нно воплоти́ла еси́, и Невмести́маго во утро́бе Твое́й де́вственней нете́сно вмести́ла еси́; те́м Тя́ хвале́бно ублажа́ем и воспева́ем спаси́тельное Христо́во снизхожде́ние.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Го́споди Бо́же на́ш, ми́р да́ждь на́м, Го́споди Бо́же на́ш, стяжи́ ны, Го́споди, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы, И́мя Твое́ имену́ем.

Го́спода Бо́га освяти́л еси́ в души́ твое́й, преподо́бне о́тче, и же́ртвенник мы́сленный ду́шу твою́ соде́лал еси́, на не́мже же́ртву хвалы́ Го́сподеви возноси́л еси́ во смире́нии ду́ха, немо́лчно призыва́я И́мя Бо́жие спаси́тельное.

Госпо́дни за́поведи животво́рныя име́л еси́ напи́санныя на скрижа́лех се́рдца твоего́, преподо́бне о́тче, и пропове́дник бра́тии твое́й бы́л еси́ ева́нгельскаго уче́ния, к Небеси́ возводя́щаго челове́ки, и́же, послу́шающе сего́, моли́твенно призыва́ют Боже́ственное Христо́во И́мя.

Госпо́день ра́б бы́л еси́, Мефо́дие Богому́дре, де́нь и но́щь труди́выйся во сла́ву Бо́жию и на по́льзу душе́вную бли́жних твои́х, и́хже, я́ко сама́го себе́, возлюби́в усе́рдно, гла́дныя пита́л еси́, ни́щия, сироты́ и вдови́цы удовля́л еси́, подвиза́я и́х сла́вити о тебе́ Христо́во И́мя.

Богоро́дичен: Госпо́дня Ма́ти и Влады́чица всея́ тва́ри яви́лася еси́, Богоро́дице Мари́е, нетле́нно поро́ждши Еди́наго от Тро́ицы, Бо́га Сло́ва, Его́же моли́, Чи́стая, безслове́сных страсте́й на́с изба́вити, да в тишине́ безстра́стия се́рдцем и усты́ воспева́ем Его́ Свято́е И́мя.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Я́ко во́ды морски́я, Человеколю́бче, волна́ми жите́йскими обурева́юся. Те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Благоутро́бне Го́споди.

Я́ко кипари́с высокове́рхий, возра́сл еси́, преподо́бне Мефо́дие, в пусты́ни непло́дней и плодоноше́нии духо́вными облагоуха́л еси́ Христо́ву Це́рковь, оби́тель созда́в, и, в не́й и́ноков мно́жество насели́в, и́хже сло́вом и приме́ром твои́м ко Христу́ наста́вил еси́.

Я́ко при́сный учени́к преподо́бнаго Се́ргия, о́тче Мефо́дие, в устрое́нии оби́тели ему́ подража́л еси́ то́щно, слеза́ми моли́твенными па́че, не́же бога́тством земны́м, сию́ созида́я и при́сно моля́ся ко Го́споду, да от тли́ грехо́вныя соблюде́т де́ло руку́ твое́ю.

Я́ко воево́да благоиску́сный, о́тче, во́ины духо́вныя в бра́нех со враги́ неви́димыми к побе́дам руково́дствовал еси́: искуше́н бо бы́в са́м в по́двизех пусты́нных, и искуша́емым удо́бно помога́л еси́ тли́ грехо́вныя избега́ти.

Богоро́дичен: Я́ко вои́стинну прибе́жище непосты́дное христиа́ном, и щи́т, и покро́в, Ма́ти Бо́жия, воспева́ющия Тя́ бе́д и скорбе́й свободи́: Тя́ бо, Еди́ну Благослове́нную в жена́х, Тобо́ю тли́ грехо́вныя изба́вльшиися, немо́лчными хвала́ми ублажа́ем.

Конда́к, гла́с 4:

Послуша́ния до́брый рачи́тель бы́в, безпло́тныя враги́ сле́зными моли́твами твои́ми кре́пко посрами́л еси́ и яви́лся еси́ Пресвяты́я Тро́ицы жили́ще, Ю́же зря́, блаже́нне, я́сно, Богому́дре Мефо́дие преподо́бне, чуде́с да́р от Нея́ прия́л еси́. Те́мже исцеля́еши с ве́рою приходя́щих неду́ги, утоля́еши ско́рби и мо́лишися непреста́нно о все́х на́с.

И́кос:

Возлюби́в Христо́вы Боже́ственныя за́поведи, возненави́дел еси́ ми́ра сего́ наслажде́ние: пло́ть твою́, преподо́бне, во вре́менней жи́зни посто́м, бде́нием и до́лу лега́нием изнури́л еси́ и в умерщвле́нном телеси́ пе́сни немо́лчныя, хвалы́ и славосло́вия Триеди́ному Бо́гу приноси́л еси́, Мефо́дие о́тче на́ш, от на́с же слы́шиши пе́сни таковы́я: ра́дуйся, А́нгеле земны́й и челове́че Небе́сный, А́нгелы удиви́вый жития́ твоего́ чистото́ю и челове́ки научи́вый благоугожда́ти Бо́гу; ра́дуйся, свети́льниче немерца́ющий Боже́ственныя благода́ти, в животе́ и по сме́рти сия́яй чудесы́ и си́ми озаря́яй ду́ши и сердца́ челове́ческия. Ра́дуйся, при́сный на́ш засту́пниче и о душа́х на́ших ко Го́споду моли́твенниче: мо́лишися бо непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Халде́йская пе́щь, огне́м распала́емая, ороша́шеся Ду́хом, Бо́жиим предстоя́нием, о́троцы поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В пещи́ искуше́ний пусты́нных, о́тче Мефо́дие, благода́ть Госпо́дню, тя́ ороша́ющую, стяжа́л еси́, преподо́бне, те́мже непобеди́м враго́м неви́димым показа́лся еси́ и вся́ прило́ги диа́вольския кре́пко сокруши́л еси́, зовы́й немо́лчно: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Поревнова́л еси́, преподо́бне о́тче, в житии́ твое́м вели́ким во отце́х Анто́нию, Пахо́мию и Евфи́мию и, си́х нра́ву и чистоте́ вы́ну поуча́яся, я́ко безпло́тен, на земли́ подвиза́лся еси́, сего́ ра́ди сосу́д избра́н Ду́ху Свято́му сподо́бился еси́ бы́ти, Его́же де́йством чудеса́ пресла́вная соде́лал еси́ в житии́ и по сме́рти, о ни́хже ве́рнии благословля́ют Бо́га оте́ц на́ших.

Я́ко кри́н в пусты́ни, процве́л еси́, преподо́бне, и благоуха́ния Христо́ва испо́лнил еси́ оте́чество твое́ земно́е: све́том до́брых де́л твои́х озари́л еси́ сердца́ челове́ков, просвеща́я и́х уче́нии твои́ми и науча́я пе́ти Го́сподеви: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: В пещи́ халде́йской та́инство рождества́ Твоего́ проразумева́я, Богоро́дице, ро́ждшимся от Тебе́ Искупи́телем спасе́ние обрето́хом и, подо́бно отроко́м Богосло́вцем, Сы́ну Твоему́ и Го́споду благода́рно зове́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: А́нгели и Небеса́, на Престо́ле сла́вы седя́щаго и я́ко Бо́га непреста́нно сла́вимаго, благослови́те, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

А́нгелы собесе́дники име́л еси́, преподо́бне о́тче, и, си́ми укрепля́емый, в пусты́ни безлю́дней многоле́тне пребы́л еси́, еди́н Еди́ному Бо́гу рабо́тая. Сего́ ра́ди ны́не со Безпло́тными водворя́ешися и пое́ши хвале́бную пе́снь Триеди́ному Бо́гу, Препе́тому и Превозноси́мому во ве́ки.

А́нгела тя́ плотя́наго ве́мы, преподо́бне о́тче Мефо́дие: ангелоподо́бно бо на земли́ пожи́л еси́, и чистоту́ души́ и те́ла ре́вностно соблю́л еси́, ны́не же водворя́ешися та́м, иде́же ничто́же скве́рно вхо́дит, и пое́ши немо́лчную пе́снь Бо́гу, Препе́тому и Превозноси́мому во ве́ки.

А́нгелов Творе́ц и всея́ тва́ри Созда́тель подви́жника доброде́телей яви́ тя́, Мефо́дие, Его́же си́лою укрепля́емый, путе́м те́сным ше́ствуя, дости́гл еси́ соверше́нства духо́внаго, Ца́рствие же Христо́во унасле́довал еси́, и со святы́ми пое́ши ра́достно: Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: А́нгельское целова́ние прино́сим Ти́ с любо́вию, Богоро́дице Чи́стая: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю. Ты́ же ра́дости нетле́нныя сподо́би Тя́ по до́лгу ублажа́ющия, Ро́ждшагося же от Тебе́ Го́спода пою́щия и превознося́щия во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Чу́жде ма́терем де́вство, и стра́нно де́вам деторожде́ние: на Тебе́, Богоро́дице, обоя́ устро́ишася. Те́м Тя́, вся́ племена́ земна́я, непреста́нно велича́ем.

Чу́жд бы́л еси́, преподо́бне, превозноше́ния тщесла́внаго и в смире́нии глубо́цем житие́ твое́ препроводи́л еси́: о́браз смире́ния бы́л еси́ твои́м ученико́м, и́хже при́сно поуча́л еси́ бе́гати душепа́губныя горды́ни и во смире́нии ду́ха велича́ти Христа́ Жизнода́вца.

Чу́ждым прише́льцем и стра́нником убо́гим врата́ оби́тели твоея́ незатворе́на бы́ша, преподо́бне о́тче, но, Авраа́мово страннолю́бие стяжа́в, сия́ с любо́вию приима́л и упокоева́л еси́, зря́ в ни́х Самого́ Христа́, Его́же при́сно велича́л еси́.

Чу́жд пра́здности бы́л еси́, блаже́нне, но при́сно в моли́твах и труде́х теле́сных подвиза́лся еси́, при сооруже́нии же оби́тели твоея́ святы́я мно́гия вели́кия труды́ подъя́л еси́, си́лою Го́спода си́л укрепля́емый, Его́же гла́сы хвале́бными немо́лчно велича́л еси́.

Богоро́дичен: Чу́ждых на́с яви́, Влады́чице, вла́сти лю́таго мироде́ржца и в ча́с кончи́ны на́шея на по́мощь ускори́ к на́м, безпо́мощным: мно́го бо мо́жет Ма́терняя моли́тва Твоя́ ко Го́споду, и трепе́щут пред Тобо́ю ду́си тьмы́, и́хже наси́лия на́с изба́ви, Всеблага́я, да Тя́ славосло́вии ра́достными велича́ем.

Свети́лен:

Процве́л еси́ в по́стнических по́двизех, прехва́льне о́тче, и пло́д чудотворе́ния прине́сл еси́ Христо́вой Це́ркви, я́же и́мать тя́, я́ко шипо́к благово́нен, ми́ром Ду́ха Свята́го напо́лненный, и́мже злово́ние страсте́й упраздня́ется и исцеле́ния подаю́тся с ве́рою и любо́вию к тебе́ притека́ющим.

Богоро́дичен: Тя́ пе́сньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во, я́ко от Тро́ицы Еди́наго родила́ еси́, Богоро́дице, и яви́ла еси́ на́м, потемне́нным, све́т спасе́ния Боже́ственным и Пречи́стым Твои́м рождество́м.

Краткое житие преподобного Мефодия, игумена Пешношского

Пре­по­доб­ный Ме­фо­дий, игу­мен Пеш­нош­ский (XIV) был ос­но­ва­те­лем Пеш­нош­ско­го мо­на­сты­ря. В юно­сти он при­шел к пре­по­доб­но­му Сер­гию Ра­до­неж­ско­му и про­вел несколь­ко лет под его ру­ко­вод­ством, за­тем по бла­го­сло­ве­нию пре­по­доб­но­го Сер­гия уда­лил­ся в пу­стын­ное ме­сто и за ре­кою Яхро­мой в ле­су по­ста­вил кел­лию. Вско­ре в эту глухую и бо­ло­ти­стую мест­ность к нему яви­лось несколь­ко уче­ни­ков, же­лав­ших под­ра­жать его жиз­ни. Пре­по­доб­ный Сер­гий по­се­тил его и дал со­вет по­стро­ить оби­тель и храм. Пре­по­доб­ный Ме­фо­дий сам тру­дил­ся при по­стро­е­нии хра­ма и кел­лии, "пеш" но­ся де­ре­вья через реч­ку, ко­то­рую с тех пор ста­ли на­зы­вать Пеш­но­ша.

С 1391 го­да пре­по­доб­ный Ме­фо­дий стал игу­ме­ном сво­е­го мо­на­сты­ря. По вре­ме­нам он уда­лял­ся за две вер­сты от мо­на­сты­ря и здесь под­ви­зал­ся в мо­лит­ве, сю­да же для ду­хов­ных бе­сед к нему при­хо­дил пре­по­доб­ный Сер­гий, по­че­му эта мест­ность и по­лу­чи­ла на­зва­ние "Бе­се­да".

Пре­по­доб­ный Ме­фо­дий был по­гре­бен († 1392) в ос­но­ван­ной им оби­те­ли. В 1732 го­ду над его мо­ща­ми бы­ла со­ору­же­на цер­ковь во имя пре­по­доб­ных Сер­гия Ра­до­неж­ско­го и Ме­фо­дия Пеш­нош­ско­го. На­ча­ло мест­но­го празд­но­ва­ния от­но­сят к кон­цу XVII – на­ча­лу XVIII ве­ка.

Полное житие преподобного Мефодия, игумена Пешношского

Пре­по­доб­ный Ме­фо­дий еще в мо­ло­дых ле­тах, в чис­ле пер­вых, при­шел к пре­по­доб­но­му Сер­гию и под ру­ко­вод­ством се­го ве­ли­ко­го на­став­ни­ка ино­че­ской жиз­ни про­вел несколь­ко лет. О его ро­ди­те­лях, вре­ме­ни и ме­сте рож­де­ния ни­че­го неиз­вест­но. Рев­нуя жить в без­мол­вии, он по бла­го­сло­ве­нию прп. Сер­гия уда­лил­ся ис­кать пу­стын­ное ме­сто. И в глу­ши ду­бо­во­го ле­са за ре­кой Яхро­мой, в 25 вер­стах от Дмит­ро­ва, на неболь­шом воз­вы­ше­нии сре­ди бо­ло­та по­ста­вил он се­бе кел­лию для по­дви­гов от­шель­ни­че­ства. В су­ро­вом по­сте и по­сто­ян­ных мо­лит­вах тек­ла жизнь пре­по­доб­но­го, и его ду­ша все бо­лее и бо­лее от­ре­ша­лась от ми­ра тлен­но­го и зем­но­го, стре­мясь в стра­ны гор­ние, небес­ные. Но как пла­мень ко­ст­ра про­све­чи­ва­ет­ся да­же и через лес­ную ча­щу, так и по­движ­ни­че­ское жи­тие св. Ме­фо­дия не укры­ли бо­ло­та и ле­са от рев­ни­те­лей бла­го­че­стия, ко­то­рые не за­мед­ли­ли со­брать­ся, чтобы под его ру­ко­вод­ством сде­лать­ся до­стой­ны­ми бу­ду­щей на­гра­ды, обе­щан­ной Гос­по­дом всем вер­ным Его по­сле­до­ва­те­лям. В это вре­мя пре­по­доб­ный Сер­гий, по­се­тив лю­би­мо­го уче­ни­ка, дал ему со­вет по­стро­ить оби­тель и храм на дру­гом, бо­лее су­хом и об­шир­ном ме­сте и бла­го­сло­вил то са­мое, где и бы­ла ос­но­ва­на оби­тель. Пре­по­доб­ный Ме­фо­дий, как по­слуш­ный сын, ис­пол­нил во­лю на­став­ни­ка. Он сам тру­дил­ся при строе­нии хра­ма и кел­лий, «пеш» но­ся де­ре­вья через реч­ку, ко­то­рую от то­го на­зва­ли Пеш­но­шею, а за оби­те­лью оста­лось на­все­гда имя Пеш­нош­ской.

С 1391 го­да пре­по­доб­ный Ме­фо­дий стал игу­ме­ном сво­е­го мо­на­сты­ря. По­се­лив­ши­еся здесь ино­ки ве­ли тру­до­лю­би­вый об­раз жиз­ни, са­ми се­бе до­бы­вая про­пи­та­ние и ис­пол­няя все нуж­ные для оби­те­ли ра­бо­ты, так что эта оби­тель по пре­иму­ще­ству бы­ла оби­те­лью тру­до­лю­бия. Толь­ко ча­стые по­сты и мо­лит­вы раз­но­об­ра­зи­ли жизнь пеш­нош­ских ино­ков. Сам игу­мен по­да­вал бра­тии при­мер во всем и был меж­ду ни­ми пер­вым по по­дви­гам тру­да, мо­лит­вы и по­ста и через это са­мое вос­пи­ты­вал мно­гих бла­го­че­сти­вых ино­ков. Но, стро­гий по от­но­ше­нию к се­бе, прп. Ме­фо­дий был нетре­бо­ва­те­лен и ми­ло­стив к бра­тии, снис­хо­дя к их немо­щам и предо­сте­ре­гая от оши­бок в бу­ду­щем.

По вре­ме­нам пре­по­доб­ный, как лю­би­тель без­мол­вия, уда­лял­ся за две вер­сты от оби­те­ли и здесь уеди­нен­но под­ви­зал­ся в мо­лит­ве. Сю­да же при­хо­дил к нему для ду­хов­ных бе­сед пре­по­доб­ный Сер­гий. По­то­му эта мест­ность на­зва­на бы­ла «Бе­се­да». Пре­по­доб­ный Ме­фо­дий был по­гре­бен († 1392 г.) в ос­но­ван­ной им оби­те­ли. В день пре­став­ле­ния его, как вид­но из со­став­лен­ной в честь его служ­бы, со­бра­лось мно­же­ство на­ро­да – стар­цев, си­рот и вдов – опла­ки­вать кон­чи­ну сво­е­го пи­та­те­ля.

По ру­ко­пис­ным свят­цам, «пре­по­доб­ный Ме­фо­дий, игу­мен Пеш­нош­ской оби­те­ли, уче­ник свя­то­го Сер­гия чу­до­твор­ца, пре­ста­ви­ся в ле­то 6900 (1392), ме­ся­ца июня в 14 день». Прп. Ме­фо­дия убла­жа­ли на Пеш­но­ши как свя­то­го со дня его кон­чи­ны и па­мять его празд­но­ва­ли в оби­те­ли и в окрест­ных се­ле­ни­ях июня 14-го дня. По дру­гим ис­точ­ни­кам, пре­по­доб­ный Ме­фо­дий прес­та­вил­ся ме­ся­ца июня в 4-й день 1392 го­да, а па­мять празд­ну­ет­ся в один день с па­мя­тью свт. Ме­фо­дия, пат­ри­ар­ха Кон­стан­ти­но­поль­ско­го, 14/27 июня. К ли­ку свя­тых прп. Ме­фо­дий при­чис­лен на Мос­ков­ском Со­бо­ре 1549 го­да.