Канон святому преподобному Мартиниану Кесарийскому

Припев: Преподо́бне о́тче Мартиниа́не, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 26 февраля (13 февраля ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Та́йными пе́сньми согла́сно, прииди́те, восхва́лим по́стника благоче́стия дне́сь, Мартиниа́на, ве́рно, я́ко до́бре и зако́нно пости́вшася, те́мже и побе́ды прия́т от Христа́ вене́ц.

Неукло́нно стра́хом Христо́вым, о́тче, огражда́емь, стра́ха вра́жия, я́коже мо́лния, отгна́л еси́, стра́шен бо бы́л еси́ на ни́х терпе́нием воздержа́ния и мечта́ньми непоколеби́мь пребы́л еси́, прехва́льне.

Спаси́тельною си́лою Христо́вою искуше́ние тебе́ де́монское наше́дшее удо́бь ми́мо тече́, жены́ наи́тие, преподо́бне, ю́же спасы́й, уязви́л еси́ сея́ ра́ди злонача́льника.

Богоро́дичен: Во чре́ве поноси́вши без му́жа, Чи́стая, и Де́ва же Ма́ти в жена́х еси́ нетле́нна, Ду́хом Святы́м Сы́на Бо́жия заче́нши во утро́бе, Его́же по благоволе́нию Отца́ родила́ еси́ без се́мене.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Пло́ти воздержа́нием отмы́л еси́ ме́рзости зло́бу, я́коже ти́ну, и обре́л еси́ чистото́ю ума́ стези́, преподо́бне, пра́ведных, гла́дких путе́й отбе́г грехо́вных, му́дре.

Вжили́в се́рдце твое́ и разже́г стра́хом и любо́вию Госпо́днею, пло́ть твою́ опали́л еси́ во́лею огне́м невеще́ственным, му́дре, си́м пропису́я на́м гее́нны, преподо́бне, негаси́мый о́гнь.

Ураня́я твое́ те́ло огне́м всеяду́щим, гони́тель яви́лся еси́ и вене́чник, уязвля́я супоста́та терпе́нием, очища́я же помышле́ний скве́рну, преподо́бне, и убеля́я ду́хом, и де́вствуя пло́тию.

Богоро́дичен: Зача́тие неискусому́жно, Боже́ственное Рожде́ние несказа́нно, па́че ума́ бо, Бо́г же, ражда́емый вы́ше естества́. О, Рождества́ Твоего́! О, чистоты́ Твоея́! Тобо́ю бо яви́ся мне́ Бо́г в ра́бии о́бразе.

Седа́лен, гла́с 4.

Преподо́бный Тво́й, Го́споди, в поще́нии свое́м по́двиги показу́я усе́рдием мно́гим, Христе́ Бо́же на́ш, име́я бо кре́пость Твою́, преоби́дяще бе́сы, посече́ сло́вом некре́пкую горды́ню. Те́мже Тя́ мо́лим: спаси́ ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая, со безпло́тными Того́ непреста́нно моли́ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти на́м пре́жде конца́, ве́рою и любо́вию пою́щим Тя́ по до́лгу, еди́на Всепе́тая.

Крестобогоро́дичен: Де́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га, ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу, егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́. Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й, проще́ние прегреше́ний на́м дарова́ти.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка; те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Умертви́ся томи́теля ле́сти обре́тение и побежде́ние прия́т, ея́же бо ра́ди победи́ти наде́яшеся, се́ю низложи́ся и попира́ется до́бле нога́ми кре́пко.

Претерпе́л еси́ до́блественным нра́вом Го́спода, стези́ упра́вил еси́ и на ка́мень всели́лся еси́, преподо́бне, без покро́ва лежа́щ, я́ко на не́бо, возше́д в ма́лый о́стров.

До́блественнеи и кра́снии твои́ но́зе, прехва́льне, к тече́нию просте́рл еси́, от страны́ в страну́ преходя́: бежа́л бо от гра́да страсте́й и в безстра́стие дости́гл еси́.

Богоро́дичен: Пребыла́ еси́ по Рождестве́ Де́ва, Препе́тая, Бо́г бо Безнача́льный яви́ся, из Тебе́ проходя́, Ему́же вчелове́чшуся, подо́бия о́браз целу́ем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Две́рь обре́т доброде́тели, кова́рство врага́, преподо́бне, яви́лся еси́ и жи́зни мое́й предста́тель, души́ же наста́вник, погруже́нней лю́те бу́рею.

Да́р Бо́жий я́ко прия́т моли́тв твои́х кре́пость, вся́ соверша́еши, му́дре, пресла́вно, и спаса́еши от глубины́, и от бу́ри избавля́еши страсте́й ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Во двою́ естеству́ и ипоста́си еди́ной бы́л еси́ и соверше́н Сы́й Челове́к. Несме́шен о́браз или́ зра́к не пострада́, Сло́ве, воплоща́яся, Го́споди.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́: Ты́ мя́ возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся, да я́ко Изба́вителю, во гла́се хвале́ния, и́стины же ду́хом пожру́ Тебе́.

Си́лою Бо́жиею укре́пль твою́ ду́шу, прехва́льне, не ужа́слся еси́, наде́ждею огражда́емь, непрепла́ваему глубину́, му́дре, прейти́, но спасе́ся, дельфи́нми носи́мь.

Житие́ твое́ а́нгелы и́стинно удиви́, де́моны посрами́ и челове́ки просвети́, и жену́ па́че спа́сл еси́, и на стезю́ поще́ния привле́кл еси́.

Подо́бие твои́м трудо́м и честны́м подвиго́м, му́дре, твое́ преи́тие по достоя́нию и́стинно бы́сть, и взя́т на враги́ целому́дрия побе́ду, воздержа́нием зми́я уби́в.

Богоро́дичен: Зако́ны о Тебе́ изнемого́ша вои́стинну естества́, Де́во Чи́стая, де́вствуеши бо, ро́ждши сопресто́льна Отцу́ и Боже́ственному Ду́ху Сло́во су́ща, Бо́га же и Челове́ка.

Конда́к, гла́с 2.

Я́ко подви́жника благоче́стия иску́сна, и страда́льца произволе́нием честна́го, и пусты́ни жи́теля и все́льника, в пе́снех досто́йно восхва́лим Мартиниа́на присночестна́го: то́й бо зми́я попра́.

И́кос:

От коне́ц да́же до коне́ц про́йде веща́ние кра́сных доброде́телей и боже́ственных по́двиг твои́х: мла́д сы́й во́зрастом, в пусты́нях возжела́л еси́ пожи́ти, пе́ния Христу́, псалмы́ и моли́твы воспуща́я при́сно, де́нь же и но́щь возраста́я в боле́знех и слеза́х, чи́сте житие́ твое́ сконча́л еси́ и, му́дре, злонача́льнаго посрами́л еси́, ты́ бо зми́я попра́л еси́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ве́щнаго жития́ уста́вль себе́, мона́шествуй, бе́гай кре́пко, гра́ды вся́ и страны́ обходи́, я́ко досто́йно, Мартиниа́н бо учи́т без печа́ли пе́ти: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Тве́рдым хожде́нием Па́влову бы́л еси́, му́дре, ше́ствию о́браз, любо́вию гоня́, его́же пости́гл еси́ воздержа́ния тече́нием твои́м, те́мже и, я́ко стра́нен ми́ра, позна́лся еси́, прехва́льне, Царю́ Небе́сному и просла́вился еси́ ве́рно.

Тече́ние скончава́я поще́ния твоего́, учени́к Христо́в, Ду́хом Боже́ственным проуве́дев отше́ствие е́же от те́ла, поя́ше душе́ю несомне́нною: я́ко в ру́це Твои́, Влады́ко, ду́х мо́й и ду́шу мою́ ны́не предаю́.

Богоро́дичен: Во́ду жи́ву подая́, от исто́чника Христо́с источи́, в Твою́ святу́ю, Пресла́вная, утро́бу всели́ся, пребы́в неслия́нен, все́х нетле́ния напои́в, ве́рою зову́щих: благослове́нна еси́, Бо́га пло́тию ро́ждши.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Совле́кшися чу́вственне плотски́я немощны́я ри́зы и му́жества взе́мши оде́жду и ра́зум, отрокови́ца вопия́ше, постя́щися: Тя́ превозноша́ю, Иису́се, во ве́ки вся́.

Ра́дуется усе́рдно, вои́стинну на ка́мени Христо́ве утвержде́на и посто́м и ве́рою вооружи́вшися кре́пко, отрокови́ца вопия́ше в пе́снех: Тя́ превозноша́ю, Иису́се, во ве́ки.

Я́ко преложе́н от тле́нных и вы́шняго нетле́ния прича́стник бы́в, богоно́се, и боже́ственное тече́ние сконча́в, вене́ц прие́м, вопия́л еси́: Тя́ превозноша́ю, Иису́се, во ве́ки.

Богоро́дичен: Сше́дый с небесе́ за милосе́рдие, Ще́дре, Бо́же вся́ческих, и ро́ждься от Де́вы, спаси́ пою́щия: по́йте, вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Что́ о Тебе́ ве́лия и пресла́вная та́йна, Ада́мова дщи́ и Вы́шняго Ма́ти, Еди́ный к Бо́гу небла́зненный ве́рных мо́ст? Тя́ немо́лчными пе́сньми, ве́рнии, Богоро́дицу велича́ем.

Зако́ны превозше́д, о́тче, поще́ния, просия́л еси́, в воздержа́нии вся́цем и моли́тве бдя́, посто́м же, вку́пе и чистото́ю, и гове́нием. Те́мже тво́й Венча́тель при кончи́не страда́ний тя́ пропове́дует — Христо́с.

Досто́ин Бо́гу яви́вся, я́ко до́бре подви́глся еси́, вся́ко бо бре́мя отве́рг, ле́гко преплы́л еси́, о́тче, вели́кую и тя́жкую жития́ сего́ пучи́ну и прише́л еси́ в приста́нище ти́хо, преше́д твое́ тече́ние, му́дре.

Богоро́дичен: Ты́ еси́ и́стинно, Еди́на Богоро́дице Присноде́во, христиа́н направле́ние, гре́шников Предста́тельница, из Тебе́ бо благоче́стно возсия́ Избавле́ние. С Ни́мже Тебе́ по до́лгу в ве́ре пе́снь скончава́ю.

Свети́лен.

А́нгельскаго жития́ жела́я, удали́л еси́ себе́ в пусты́нях и, стра́сти покори́в пло́ти, равноа́нгелен яви́лся еси́, Мартиниа́не богоно́се.

Богоро́дичен: Гора́, ю́же предви́де дре́вле боже́ственный Авваку́м, присе́нна, часта́, Ты́ яви́лася еси́, Де́во, и Тя́ Дави́д имену́ет усыре́ну и ту́чну.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во глꙋбинѣ̀ постла̀ и҆ногда̀ фараѡни́тское всево́инство преѡрꙋже́ннаѧ си́ла, вопло́щшеесѧ же сло́во всеѕло́бный грѣ́хъ потреби́ло є҆́сть, препросла́вленный гдⷭ҇ь: сла́внѡ бо просла́висѧ.

Та́йными пѣ́сньми согла́снѡ, прїиди́те, восхва́лимъ по́стника благоче́стїѧ дне́сь мартїнїа́на вѣ́рнѡ, ꙗ҆́кѡ до́брѣ и҆ зако́ннѡ пости́вшасѧ: тѣ́мже и҆ побѣ́ды прїѧ́тъ ѿ хрⷭ҇та̀ вѣне́цъ.

Неꙋкло́ннѡ стра́хомъ хрⷭ҇то́вымъ, ѻ҆́ч҃е, ѡ҆гражда́емь, стра́ха вра́жїѧ ꙗ҆́коже мо́лнїѧ ѿгна́лъ є҆сѝ: стра́шенъ бо бы́лъ є҆сѝ на ни́хъ терпѣ́нїемъ воздержа́нїѧ, и҆ мечта́ньми непоколеби́мь пребы́лъ є҆сѝ, прехва́льне.

Сп҃си́тельною си́лою хрⷭ҇то́вою, и҆скꙋше́нїе тебѣ̀ де́мѡнское наше́дшее, ᲂу҆до́бь ми́мѡ течѐ, жены̀ наи́тїе, прпⷣбне, ю҆́же спасы́й, ᲂу҆ѧзви́лъ є҆сѝ сеѧ̀ ра́ди ѕлонача́льника.

Бг҃оро́диченъ: Во чре́вѣ поноси́вши безъ мꙋ́жа, чⷭ҇таѧ, и҆ дв҃а же мт҃и въ жена́хъ є҆сѝ нетлѣ́нна, дх҃омъ ст҃ы́мъ сн҃а бж҃їѧ заче́нши во ᲂу҆тро́бѣ: є҆го́же по благоволе́нїю ѻ҆ц҃а̀ родила̀ є҆сѝ безъ сѣ́мене.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Пло́ти воздержа́нїемъ ѿмы́лъ є҆сѝ ме́рзости ѕло́бꙋ ꙗ҆́коже ти́нꙋ, и҆ ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ чистото́ю ᲂу҆ма̀ стези̑, преподо́бне, пра́ведныхъ, гла́дкихъ пꙋте́й ѿбѣ́гъ грѣхо́вныхъ, мꙋ́дре.

Вжили́въ се́рдце твоѐ, и҆ разже́гъ стра́хомъ и҆ любо́вїю гдⷭ҇нею, пло́ть твою̀ ѡ҆пали́лъ є҆сѝ во́лею ѻ҆гне́мъ невеще́ственнымъ, мꙋ́дре, си́мъ прописꙋ́ѧ на́мъ гее́нны, преподо́бне, негаси́мый ѻ҆́гнь.

Оу҆ранѧ́ѧ твоѐ тѣ́ло ѻ҆гне́мъ всеѧдꙋ́щимъ, гони́тель ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆ вѣне́чникъ, ᲂу҆ѧзвлѧ́ѧ сꙋпоста́та терпѣ́нїемъ, ѡ҆чища́ѧ же помышле́нїй скве́рнꙋ, прпⷣбне, и҆ ᲂу҆бѣлѧ́ѧ дꙋ́хомъ, и҆ дѣ́вствꙋѧ пло́тїю.

Бг҃оро́диченъ: Зача́тїе неискꙋсомꙋ́жно, бжⷭ҇твенное рожде́нїе несказа́нно, па́че ᲂу҆ма́ бо бг҃ъ же ражда́емый вы́ше є҆стества̀. ѽ ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀! ѽ чистоты̀ твоеѧ̀! тобо́ю бо ꙗ҆ви́сѧ мнѣ̀ бг҃ъ въ ра́бїи ѻ҆́бразѣ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Преподо́бный тво́й, гдⷭ҇и, въ поще́нїи свое́мъ по́двиги показꙋ́ѧ ᲂу҆се́рдїемъ мно́гимъ, хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ: и҆мѣ́ѧ бо крѣ́пость твою̀ преѡби́дѧще бѣ́сы, посѣчѐ сло́вомъ некрѣ́пкꙋю горды́ню. тѣ́мже тѧ̀ мо́лимъ, спасѝ дꙋ́шы на́шѧ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Дв҃о всенепоро́чнаѧ, ꙗ҆́же пресꙋ́щнаго бг҃а ро́ждшаѧ, со безпло́тными того̀ непреста́ннѡ молѝ, ѡ҆ставле́нїе прегрѣше́нїй, и҆ и҆справле́нїе житїѧ̀ да́ти на́мъ пре́жде конца̀, вѣ́рою и҆ любо́вїю пою́щымъ тѧ̀ по до́лгꙋ, є҆ди́на всепѣ́таѧ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Дв҃о пренепоро́чнаѧ, мт҃и хрⷭ҇та̀ бг҃а, ѻ҆рꙋ́жїе про́йде твою̀ прест҃ꙋ́ю дꙋ́шꙋ, є҆гда̀ распина́ема ви́дѣла є҆сѝ во́лею сн҃а и҆ бг҃а твоего̀: є҆го́же, бл҃гослове́ннаѧ, молѧ́щи не преста́й, проще́нїе прегрѣше́нїй на́мъ дарова́ти.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Прише́лъ є҆сѝ ѿ дв҃ы не хода́тай, ни а҆́гг҃лъ, но са́мъ, гдⷭ҇и, вопло́щсѧ, и҆ спа́слъ є҆сѝ всего́ мѧ человѣ́ка. тѣ́мъ зовꙋ́ ти: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Оу҆мертви́сѧ томи́телѧ ле́сти ѡ҆брѣ́тенїе, и҆ побѣжде́нїе прїѧ́тъ: є҆ѧ́же бо ра́ди побѣди́ти надѣ́ѧшесѧ, се́ю низложи́сѧ, и҆ попира́етсѧ до́блѣ нога́ми крѣ́пкѡ.

Претерпѣ́лъ є҆сѝ до́блественнымъ нра́вомъ гдⷭ҇а, стєзѝ ᲂу҆пра́вилъ є҆сѝ, и҆ на ка́мень всели́лсѧ є҆сѝ, преподо́бне, безъ покро́ва лежа́щъ, ꙗ҆́кѡ на нб҃о возше́дъ, въ ма́лый ѻ҆́стровъ.

До́блественнѣи и҆ кра́снїи твоѝ но́зѣ, прехва́льне, къ тече́нїю просте́рлъ є҆сѝ, ѿ страны̀ въ странꙋ̀ преходѧ̀: бѣжа́лъ бо ѿ гра́да страсте́й, и҆ въ безстра́стїе дости́глъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Пребыла̀ є҆сѝ по ржⷭ҇твѣ̀ дв҃а, препѣ́таѧ, бг҃ъ бо безнача́льный ꙗ҆ви́сѧ и҆зъ тебє̀ проходѧ̀: є҆мꙋ́же вчл҃вѣ́чшꙋсѧ, подо́бїѧ ѻ҆́бразъ цѣлꙋ́емъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Свѣ́та пода́телю и҆ вѣкѡ́въ тво́рче, гдⷭ҇и, во свѣ́тѣ твои́хъ повелѣ́нїй наста́ви на́съ: ра́звѣ бо тебє̀, и҆но́гѡ бо́га не зна́емъ.

Две́рь ѡ҆брѣ́тъ добродѣ́тели, кова́рство врага̀, преподо́бне, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆ жи́зни мое́й предста́тель, дꙋши́ же наста́вникъ погрꙋже́ннѣй лю́тѣ бꙋ́рею.

Да́ръ бж҃їй ꙗ҆́кѡ прїѧ́тъ, моли́твъ твои́хъ крѣ́пость, всѧ̑ соверша́еши, мꙋ́дре, пресла́внѡ, и҆ спаса́еши ѿ глꙋбины̀, и҆ ѿ бꙋ́ри и҆збавлѧ́еши страсте́й дꙋ́шы на́шѧ.

Бг҃оро́диченъ: Во двою̀ є҆стєствꙋ̀, и҆ ѵ҆поста́си є҆ди́ной бы́лъ є҆сѝ, и҆ соверше́нъ сы́й чл҃вѣ́къ: несмѣ́шенъ ѻ҆́бразъ, и҆лѝ зра́къ не пострада̀ сло́ве, воплоща́ѧсѧ, гдⷭ҇и.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ко гдⷭ҇ꙋ ѿ ки́та і҆ѡ́на возопѝ: ты́ мѧ возведѝ и҆зъ глꙋбины̀ а҆́да, молю́сѧ, да ꙗ҆́кѡ и҆зба́вителю, во гла́сѣ хвале́нїѧ, и҆́стины же дꙋ́хомъ пожрꙋ̀ тебѣ̀.

Си́лою бж҃їею ᲂу҆крѣ́пль твою̀ дꙋ́шꙋ, прехва́льне, не ᲂу҆жа́слсѧ є҆сѝ наде́ждею ѡ҆гражда́емь, непрепла́ваемꙋ глꙋбинꙋ̀, мꙋ́дре, прейтѝ: но спасе́сѧ, делфі́нми носи́мь.

Житїѐ твоѐ а҆́гг҃лы и҆́стиннѡ ᲂу҆дивѝ, де́мѡны посрамѝ, и҆ человѣ́ки просвѣтѝ, и҆ женꙋ̀ па́че спа́слъ є҆сѝ, и҆ на стезю̀ поще́нїѧ привле́клъ є҆сѝ.

Подо́бїе твои̑мъ трꙋдѡ́мъ, и҆ честны̑мъ подвигѡ́мъ, мꙋ́дре, твоѐ преи́тїе по достоѧ́нїю и҆́стиннѡ бы́сть: и҆ взѧ́тъ на врагѝ цѣломꙋ́дрїѧ побѣ́дꙋ, воздержа́нїемъ ѕмі́ѧ ᲂу҆би́въ.

Бг҃оро́диченъ: Зако́ны ѡ҆ тебѣ̀ и҆знемого́ша, вои́стиннꙋ є҆стества̀, дв҃о чⷭ҇таѧ, дѣ́вствꙋеши бо, ро́ждши сопресто́льна ѻ҆ц҃ꙋ̀, и҆ бжⷭ҇твенномꙋ дх҃ꙋ, сло́во сꙋ́ща, бг҃а же и҆ чл҃вѣ́ка.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Ꙗ҆́кѡ подви́жника благоче́стїѧ и҆скꙋ́сна, и҆ страда́льца произволе́нїемъ честна́го, и҆ пꙋсты́ни жи́телѧ и҆ все́льника, въ пѣ́снехъ досто́йнѡ восхва́лимъ мартїнїа́на присночестна́го: то́й бо ѕмі́ѧ попра̀.

І҆́косъ:

Ѿ конє́цъ да́же до конє́цъ про́йде вѣща́нїе кра́сныхъ добродѣ́телей, и҆ бжⷭ҇твенныхъ пѡ́двигъ твои́хъ: мла́дъ сы́й во́зрастомъ, въ пꙋсты́нѧхъ возжела́лъ є҆сѝ пожи́ти, пѣ̑нїѧ хрⷭ҇тꙋ̀, ѱалмы̀ и҆ моли̑твы воспꙋща́ѧ при́снѡ: де́нь же и҆ но́щь возраста́ѧ въ болѣ́знехъ и҆ слеза́хъ, чи́стѣ житїѐ твоѐ сконча́лъ є҆сѝ, и҆ мꙋ́дрѣ ѕлонача́льнаго посрами́лъ є҆сѝ, ты́ бо ѕмі́ѧ попра́лъ є҆сѝ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́бразꙋ злато́мꙋ, на по́лѣ деи́рѣ слꙋжи́мꙋ, трїѐ твоѝ ѻ҆́троцы небрего́ша безбо́жнагѡ велѣ́нїѧ, посредѣ́ же ѻ҆гнѧ̀ вве́ржени, ѡ҆роша́еми поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Ве́щнагѡ житїѧ̀ ᲂу҆ста́вль себѐ, мона́шествꙋй, бѣ́гай крѣ́пкѡ, гра́ды всѧ̑ и҆ страны̑ ѡ҆бходѝ, ꙗ҆́кѡ досто́йнѡ: мартїнїа́нъ бо ᲂу҆чи́тъ безъ печа́ли пѣ́ти: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Тве́рдымъ хожде́нїемъ па́ѵловꙋ бы́лъ є҆сѝ, мꙋ́дре, ше́ствїю ѻ҆́бразъ, любо́вїю гонѧ̀, є҆го́же пости́глъ є҆сѝ воздержа́нїѧ тече́нїемъ твои́мъ: тѣ́мже и҆ ꙗ҆́кѡ стра́ненъ мі́ра позна́лсѧ є҆сѝ, прехва́льне, цр҃ю̀ нбⷭ҇номꙋ, и҆ просла́вилсѧ є҆сѝ вѣ́рнѡ.

Тече́нїе скончава́ѧ поще́нїѧ твоегѡ̀, ᲂу҆чени́къ хрⷭ҇то́въ дх҃омъ бжⷭ҇твеннымъ проꙋвѣ́дѣвъ ѿше́ствїе є҆́же ѿ тѣ́ла, поѧ́ше дꙋше́ю несомнѣ́нною: ꙗ҆́кѡ въ рꙋ́цѣ твоѝ, влⷣко, дꙋ́хъ мо́й, и҆ дꙋ́шꙋ мою̀ ны́нѣ предаю̀.

Бг҃оро́диченъ: Во́дꙋ жи́вꙋ подаѧ̀ ѿ и҆сто́чника хрⷭ҇то́съ и҆сточѝ, въ твою̀ ст҃ꙋ́ю, пресла́внаѧ, ᲂу҆тро́бꙋ всели́сѧ, пребы́въ неслїѧ́ненъ, всѣ́хъ нетлѣ́нїѧ напои́въ вѣ́рою зовꙋ́щихъ: бл҃гослове́нна є҆сѝ бг҃а пло́тїю ро́ждши.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте, дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Совле́кшисѧ чꙋ́вственнѣ плотскі́ѧ немощны́ѧ ри́зы, и҆ мꙋ́жества взе́мши ѻ҆де́ждꙋ и҆ ра́зꙋмъ, ѻ҆трокови́ца вопїѧ́ше постѧ́щисѧ: тѧ̀ превозноша́ю, і҆и҃се, во вѣ́ки всѧ̑.

Ра́дꙋетсѧ ᲂу҆се́рднѡ вои́стиннꙋ на ка́мени хрⷭ҇то́вѣ ᲂу҆твержде́на, и҆ посто́мъ и҆ вѣ́рою воѡрꙋжи́вшисѧ крѣ́пкѡ, ѻ҆трокови́ца вопїѧ́ше въ пѣ́снехъ: тѧ̀ превозноша́ю, і҆и҃се, во вѣ́ки.

Ꙗ҆́кѡ преложе́нъ ѿ тлѣ́нныхъ, и҆ вы́шнѧгѡ нетлѣ́нїѧ прича́стникъ бы́въ, бг҃оно́се, и҆ бжⷭ҇твенное тече́нїе сконча́въ, вѣне́цъ прїе́мъ, вопїѧ́лъ є҆сѝ: тѧ̀ превозноша́ю, і҆и҃се во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Сше́дый съ нб҃сѐ за милосе́рдїе, ще́дре, бж҃е всѧ́ческихъ, и҆ ро́ждсѧ ѿ дв҃ы, спасѝ пою́щыѧ: по́йте, всѧ̑ дѣла̀, гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Что̀ ѡ҆ тебѣ̀ ве́лїѧ и҆ пресла́внаѧ та́йна, а҆да́мова дщѝ и҆ вы́шнѧгѡ мт҃и, є҆ди́ный къ бг҃ꙋ небла́зненный вѣ́рныхъ мо́стъ; тѧ̀ немо́лчными пѣ́сньми вѣ́рнїи бцⷣꙋ велича́емъ.

Зако́ны превозше́дъ, ѻ҆́ч҃е, поще́нїѧ, просїѧ́лъ є҆сѝ въ воздержа́нїи всѧ́цѣмъ, и҆ моли́твѣ бдѧ̀, посто́мъ же вкꙋ́пѣ и҆ чистото́ю и҆ говѣ́нїемъ. тѣ́мже тво́й вѣнча́тель при кончи́нѣ страда́нїй тѧ̀ проповѣ́дꙋетъ хрⷭ҇то́съ.

Досто́инъ бг҃ꙋ ꙗ҆ви́всѧ, ꙗ҆́кѡ до́брѣ подви́глсѧ є҆сѝ: всѧ́ко бо бре́мѧ ѿве́ргъ, ле́гкѡ преплы́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, вели́кꙋю и҆ тѧ́жкꙋю житїѧ̀ сегѡ̀ пꙋчи́нꙋ, и҆ прише́лъ є҆сѝ въ приста́нище ти́хо, преше́дъ твоѐ тече́нїе, мꙋ́дре.

Бг҃оро́диченъ: Ты̀ є҆сѝ и҆́стиннѡ є҆ди́на, бцⷣе приснодв҃о, хрⷭ҇тїа́нъ направле́нїе, грѣ́шникѡвъ предста́тельница: и҆зъ тебє́ бо благоче́стнѡ возсїѧ̀ и҆збавле́нїе. съ ни́мже тебѣ̀ по до́лгꙋ въ вѣ́рѣ пѣ́снь скончава́ю.

Свѣти́ленъ.

А҆́гг҃льскагѡ житїѧ̀ жела́ѧ, ᲂу҆дали́лъ є҆сѝ себѐ въ пꙋсты́нѧхъ: и҆ стра̑сти покори́въ пло́ти, равноа́гг҃ленъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, мартїнїа́не бг҃оно́се.

Бг҃оро́диченъ: Гора̀, ю҆́же предви́дѣ дре́вле бжⷭ҇твенный а҆ввакꙋ́мъ, присѣ́нна, часта̀, ты̀ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, дв҃о, и҆ тѧ̀ дв҃дъ и҆менꙋ́етъ ᲂу҆сыре́нꙋ и҆ тꙋ́чнꙋ.

Жития преподобных Мартиниана, Зои и Фотинии (Светланы)

Пре­по­доб­ный Мар­ти­ни­ан с 18 лет по­се­лил­ся в пу­стыне, близ го­ро­да Ке­са­рии Па­ле­стин­ской, где про­был в по­дви­гах и без­мол­вии 25 лет, удо­сто­ив­шись бла­го­дат­но­го да­ра ис­це­ле­ния бо­лез­ней. Од­на­ко враг не остав­лял от­шель­ни­ка, на­во­дя на него раз­лич­ные ис­ку­ше­ния. Од­на­жды жен­щи­на-блуд­ни­ца по­спо­ри­ла с раз­врат­ны­ми людь­ми, что со­блаз­нит свя­то­го Мар­ти­ни­а­на, сла­ва о доб­ро­де­тель­ной жиз­ни ко­то­ро­го рас­про­стра­ни­лась по го­ро­ду. Она при­шла к нему в ноч­ной час под ви­дом стран­ни­цы, про­ся ноч­ле­га. Свя­той впу­стил ее, так как по­го­да бы­ла ненаст­ная. Но вот лу­ка­вая го­стья пе­ре­оде­лась в до­ро­гую одеж­ду и ста­ла со­блаз­нять по­движ­ни­ка. То­гда свя­той вы­шел из кел­лии, за­жег ко­стер и встал бо­сы­ми но­га­ми на пы­ла­ю­щие уг­ли. Он го­во­рил при этом се­бе: "Труд­но те­бе, Мар­ти­ни­ан, тер­петь этот вре­мен­ный огонь, как же ты бу­дешь тер­петь веч­ный огонь, при­го­тов­лен­ный те­бе диа­во­лом?" Жен­щи­на, по­ра­жен­ная этим зре­ли­щем, рас­ка­я­лась и про­си­ла свя­то­го на­ста­вить ее на путь спа­се­ния. По его ука­за­нию она от­пра­ви­лась в Виф­ле­ем, в мо­на­стырь свя­той Пав­лы, где в стро­гих по­дви­гах про­жи­ла 12 лет до сво­ей бла­жен­ной кон­чи­ны. Имя жен­щи­ны бы­ло Зоя.

Ис­це­лив­шись от ожо­гов, свя­той Мар­ти­ни­ан уда­лил­ся на необи­та­е­мый ска­ли­стый ост­ров и про­жил под от­кры­тым небом несколь­ко лет, пи­та­ясь пи­щей, ко­то­рую ему вре­мя от вре­ме­ни при­во­зил один ко­ра­бель­щик, а пре­по­доб­ный плел для него кор­зи­ны.

Од­на­жды во вре­мя силь­ной бу­ри раз­бил­ся ко­рабль, и к ост­ро­ву, где спа­сал­ся свя­той Мар­ти­ни­ан, вол­ны при­нес­ли на об­лом­ках ко­раб­ля де­ви­цу по име­ни Фо­ти­ния. Свя­той Мар­ти­ни­ан по­мог ей вы­брать­ся на ост­ров. "Оста­вай­ся здесь, – ска­зал он ей, – вот хлеб и во­да, а через два ме­ся­ца при­е­дет ко­ра­бель­щик", – а сам бро­сил­ся в мо­ре и по­плыл. Два дель­фи­на вы­нес­ли его на су­шу. С тех пор бла­жен­ный Мар­ти­ни­ан стал ве­сти жизнь стран­ни­ка. Так про­дол­жа­лось два го­да. Од­на­жды, при­дя в Афи­ны, свя­той за­бо­лел и, чув­ствуя при­бли­же­ние кон­чи­ны, во­шел в храм, лег на пол, при­звал епи­ско­па и по­про­сил пре­дать свое те­ло по­гре­бе­нию. Это про­изо­шло око­ло 422 го­да.

Бла­жен­ная де­ви­ца Фо­ти­ния оста­лась жить на ост­ро­ве, где и про­ве­ла в уеди­не­нии 6 лет, а за­тем от­да­ла Бо­гу ду­шу. Кон­чи­ну ее от­крыл всё тот же ко­ра­бель­щик, при­во­зив­ший ей, как и пре­по­доб­но­му Мар­ти­ни­а­ну, пи­щу. Он пе­ре­вез те­ло бла­жен­ной Фо­ти­нии в Ке­са­рию Па­ле­стин­скую, где оно бы­ло с че­стью по­хо­ро­не­но епи­ско­пом и кли­ром. Па­мять пре­по­доб­ных Зои и Фо­ти­нии празд­ну­ет­ся в тот же день.

См. так­же: