Канон святому преподобному Феодору Освященному, игумену

Припев: Преподо́бне о́тче Фео́доре, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 29 мая (16 мая ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Песнопе́нии хотя́щему твое́ пе́ти ны́не торжество́, боже́ственных даро́в я́ко сы́й тезоимени́т, да́р пода́ждь ми́ светоно́сен, от сокро́вищ почерпа́я неиздае́мых благода́ть боже́ственную, всеприснопа́мятне.

Поуча́яся зако́ну приле́жно, о́тче, чи́стому, ве́сь чи́ст и пречи́ст бы́л еси́, Всечи́стому же Сло́ву совокупля́яся, чистоты́ све́тел сосу́д показа́лся еси́ и освяще́н, всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Умертви́в себе́ ми́ру, жи́знь, о́тче, равноа́нгельну на земли́ благоче́стно проходя́, Возсия́вшему от ложе́сн деви́ческих после́довал еси́, кре́ст тво́й на ра́мо взе́м, богому́дре преблаже́нне.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня я́ко кри́н Го́споди, язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Я́ко да́р люби́мь, Влады́це, преподо́бне, твою́ ду́шу, Фео́доре, спаса́ему и воздержа́нием от страсте́й измене́нну прине́сл еси́.

Бо́гу освяще́н, превозше́л еси́, всему́дре, зри́мых чу́вство, чи́стым же умо́м бесе́довал еси́ Уму́ превы́спреннему, преблаже́нне.

Богоро́дичен: Удали́лся еси́ в пусты́ни, бе́гая, сла́вне, И́же от Де́вы просия́вшаго Бо́га Сло́ва ты́ прии́м, о Не́мже и спа́слся еси́, досточу́дне.

Конда́к, гла́с 2.

В дому́ Бо́жии, я́ко фи́никс, процве́л еси́, плоды́ же доброде́телей Го́сподеви прине́сл поще́нием изря́дным, о́тче преподо́бне, те́мже и ублажа́ешися, я́ко безпло́тных равностоя́телен.

Седа́лен, гла́с 3.

Боже́ственною си́лою оде́ян, обнажи́л еси́ полки́ супроти́вных си́л, богоно́се, и, доброде́телей просия́в све́тлостию, исцеле́ний зари́ облиста́л еси́, о́тче преподо́бне: Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Боже́ственная ски́ния была́ еси́ Сло́ва, еди́на Пречи́стая Ма́ти Де́во, чистото́ю а́нгелы превозше́дшая, па́че все́х мене́, пе́рсть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми, очи́сти моли́тв Твои́х боже́ственными вода́ми, подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно, рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка; те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Купносе́льник Пахо́мию Боже́ственному бы́в, нра́вы подража́л еси́, о́тче Богому́дре Фео́доре, того́ воздержа́нию и правосла́вней ве́ре подо́бяся.

Пева́емаго Ца́рства и Боже́ственнаго сия́ния, досто́йно получи́л еси́, я́ко бы́в худо́г, о́тче, чистото́ю, к прича́стию неизрече́нныя красоты́.

Се́ла ефио́пская, де́монская со́нмища твоего́ ужасо́шася терпе́ния, и смире́ния, и непреста́ннаго во бде́ниих твоего́ стоя́ния, досточу́дне.

Богоро́дичен: Во изступле́нии главы́ си́льных ссеко́шася стра́хом рождества́ Твоего́, Богороди́тельнице Всенепоро́чная, собо́р же преподо́бных удиви́ся досто́йно Боже́ственною благода́тию.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо Влады́ко, к светонача́льнику Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения, приведе́ние и́мамы.

Уче́ния те́пле честна́я име́в, разори́л еси́ все́х ересе́й преле́стная прия́тия, му́дре, Тро́ическою ве́рою огражда́я ста́до твое́.

Я́ко све́т вои́стинну на земли́ бы́л еси́, Фео́доре, житие́ непоро́чно пожи́в, всеприснопа́мятне, по́стников украше́ние, мона́шествующих похвала́.

Богоро́дичен: Тече́нием по́стнических сле́з напая́я се́рдце твое́, плодоно́сно показа́л еси́ возсия́вшему Влады́це Христу́ от Де́вы Святы́я, Фео́доре пребога́те.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Све́тлое и богоуго́дное житие́ твое́ тебе́ небе́сную, о́тче, све́тлость святы́х показа́, в се́лех небе́сных, Фео́доре.

Победи́тель, одолева́я, Фео́доре, лука́вствия духо́в, бы́л еси́, Уте́шителя Ду́ха помо́щника стяжа́в, Богоприя́тне.

Богоро́дичен: О́блак ле́гкий еси́, Чи́стая, на не́мже седя́, прии́де во Еги́пет Вседержи́тель Госпо́дь и свети́льники преподо́бныя соде́ла.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Разу́мно возжела́л еси́, я́коже богови́дец, боже́ственную све́тлость ви́дети, Фео́доре, те́мже ви́димая вся́ оста́вил еси́, во мра́к же вше́д, зре́ти сподо́бился еси́ Непостижи́маго.

Я́да ты́ змии́на душетле́ннаго, преблаже́нне Фео́доре, ника́коже прии́м, сего́ па́мять, о́тче, погуби́л еси́, па́мять непреста́нно Бо́жию в се́рдцы, блаже́нне, стяжа́в.

Богоро́дичен: Святы́х Свята́го, во святы́х почива́ющаго, свя́то породила́ еси́, Де́во Всенепоро́чная, за милосе́рдие мно́гое Челове́ка бы́вша, из Тебе́ воплоще́нна, пре́жде Безпло́тнаго.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Ты́ светови́ден, Све́ту пресве́тлому бесе́довав, яви́лся еси́, преблаже́нне Фео́доре, едине́нием же лу́чшим па́че естества́ обожа́емь, зовы́й ны́не: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Му́ченик бы́в тве́рд ко греху́, да́же до кро́ве проти́влься, богому́дре Фео́доре, венце́м страда́ния твою́ главу́ украси́л еси́, зовы́й ны́не: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Яви́ся на́м из Тебе́, Богороди́тельнице, пра́вды све́тлое Со́лнце, просвеща́я вся́ческая заре́ю Божества́, вопло́щся Вы́шний, Его́же ны́не воспева́ем: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Ны́не не в гада́ниих тебе́ Христо́с ви́димь е́сть, к лицу́ же па́че ви́дится лице́м, и́стинным явле́нием, и́же сено́вным разре́шшимся зерца́лом, даро́в тезоимени́те, Спа́са и Бо́га на́шего.

Жела́ние боже́ственное твое́ испо́лнися, Фео́доре, я́ко дости́г кончи́ну, е́же поще́нием издале́ча зря́ше со умиле́нием, его́же и получи́в, жела́ния уста́вил еси́, по́стников похвало́, мона́шествующих благоле́пие.

Богоро́дичен: Неду́говав растле́тися преслуша́нием, пе́рвый Ада́м Тобо́ю, Богома́ти, обнови́ся: Ты́ бо, воплоще́нна Сло́ва ро́ждши без истле́ния неизрече́нно, тлю́ искорени́вши, нетле́ние процвела́ еси́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во глꙋбинѣ̀ постла̀ и҆ногда̀ фараѡни́тское всево́инство преѡрꙋже́ннаѧ си́ла, вопло́щшеесѧ же сло́во всеѕло́бный грѣ́хъ потреби́ло є҆́сть, препросла́вленный гдⷭ҇ь, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Пѣснопѣ̑нїи хотѧ́щемꙋ твоѐ пѣ́ти ны́нѣ торжество̀, бжⷭ҇твенныхъ дарѡ́въ, ꙗ҆́кѡ сы́й тезоимени́тъ, да́ръ пода́ждь мѝ свѣтоно́сенъ, ѿ сокро́вищъ почерпа́ѧ неиздае́мыхъ благода́ть бжⷭ҇твеннꙋю, всеприснопа́мѧтне.

Поꙋча́ѧсѧ зако́нꙋ прилѣ́жнѡ, ѻ҆́ч҃е, чи́стомꙋ, ве́сь чи́стъ и҆ пречи́стъ бы́лъ є҆сѝ: всечⷭ҇томꙋ же сло́вꙋ совокꙋплѧ́ѧсѧ, чистоты̀ свѣ́телъ сосꙋ́дъ показа́лсѧ є҆сѝ, и҆ ѡ҆свѧще́нъ, всеблаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мертви́въ себѐ мі́рꙋ, жи́знь, ѻ҆́ч҃е, равноа́гг҃льнꙋ на землѝ благоче́стнѡ проходѧ̀, возсїѧ́вшемꙋ ѿ ложе́снъ дв҃и́ческихъ послѣ́довалъ є҆сѝ, крⷭ҇тъ тво́й на ра́мо взе́мъ, бг҃омꙋ́дре преблаже́нне.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Процвѣла̀ є҆́сть пꙋсты́нѧ, ꙗ҆́кѡ крі́нъ, гдⷭ҇и, ꙗ҆зы́ческаѧ неплодѧ́щаѧ цр҃ковь, прише́ствїемъ твои́мъ, въ не́йже ᲂу҆тверди́сѧ моѐ се́рдце.

Ꙗ҆́кѡ да́ръ люби́мь влⷣцѣ, преподо́бне, твою̀ дꙋ́шꙋ, ѳео́дѡре, спаса́емꙋ, и҆ воздержа́нїемъ ѿ страсте́й и҆змѣне́ннꙋ прине́слъ є҆сѝ.

Бг҃ꙋ ѡ҆свѧще́нъ, превозше́лъ є҆сѝ, всемꙋ́дре, зри́мыхъ чꙋ́вство, чи́стымъ же ᲂу҆мо́мъ бесѣ́довалъ є҆сѝ ᲂу҆мꙋ̀ превы́спреннемꙋ, преблаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆дали́лсѧ є҆сѝ въ пꙋсты́ни бѣ́гаѧ, сла́вне, и҆́же ѿ дв҃ы просїѧ́вшаго бг҃а сло́ва ты̀ прїи́мъ, ѡ҆ не́мже и҆ спа́слсѧ є҆сѝ, досточꙋ́дне.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Въ домꙋ̀ бж҃їи ꙗ҆́кѡ фі́нїѯъ процвѣ́лъ є҆сѝ, плоды̀ же добродѣ́телей гдⷭ҇еви прине́слъ поще́нїемъ и҆зрѧ́днымъ, ѻ҆́ч҃е преподо́бне: тѣ́мже и҆ ᲂу҆блажа́ешисѧ, ꙗ҆́кѡ безпло́тныхъ равностоѧ́теленъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Бжⷭ҇твенною си́лою ѡ҆дѣ́ѧнъ, ѡ҆бнажи́лъ є҆сѝ полкѝ сꙋпроти́вныхъ си́лъ, бг҃оно́се, и҆ добродѣ́телей просїѧ́въ свѣ́тлостїю, и҆сцѣле́нїй зарѝ ѡ҆блиста́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е преподо́бне: хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннаѧ ски́нїѧ была̀ є҆сѝ сло́ва, є҆ди́на пречⷭ҇таѧ мт҃и дв҃о, чистото́ю а҆́гг҃лы превозше́дшаѧ, па́че всѣ́хъ менѐ пе́рсть бы́вша, ѡ҆скверне́на плотски́ми прегрѣше́ньми, ѡ҆чи́сти моли́твъ твои́хъ бжⷭ҇твенными вода́ми, подаю́щи, чⷭ҇таѧ, ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃а мт҃и на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена, и҆зъ неѧ̀ безъ болѣ́зни прозѧ́бшаго, мт҃рски подо́бнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Прише́лъ є҆сѝ ѿ дв҃ы не хода́тай, ни а҆́гг҃лъ, но са́мъ, гдⷭ҇и, вопло́щсѧ, и҆ спа́слъ є҆сѝ всегѡ̀ мѧ̀ человѣ́ка. тѣ́мъ зовꙋ̀ тѝ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Кꙋпносе́льникъ пахѡ́мїю бжⷭ҇твенномꙋ бы́въ, нра̑вы подража́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е бг҃омꙋ́дре ѳео́дѡре, тогѡ̀ воздержа́нїю, и҆ правосла́внѣй вѣ́рѣ подо́бѧсѧ.

Пѣва́емаго црⷭ҇тва, и҆ бжⷭ҇твеннагѡ сїѧ́нїѧ, досто́йнѡ полꙋчи́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ бы́въ хꙋдо́гъ, ѻ҆́ч҃е, чистото́ю, къ прича́стїю неизрече́нныѧ красоты̀.

Се́ла є҆ѳїо́пскаѧ, дє́мѡнскаѧ сѡ́нмища, твоегѡ̀ ᲂу҆жасо́шасѧ терпѣ́нїѧ и҆ смире́нїѧ, и҆ непреста́ннагѡ во бдѣ́нїихъ твоегѡ̀ стоѧ́нїѧ, досточꙋ́дне.

Бг҃оро́диченъ: Во и҆зстꙋпле́нїи главы̑ си́льныхъ ссѣко́шасѧ, стра́хомъ ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀, бг҃ороди́тельнице всенепоро́чнаѧ: собо́ръ же прпⷣбныхъ ᲂу҆диви́сѧ, досто́йнѡ бжⷭ҇твенною благода́тїю.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Хода́тай бг҃ꙋ и҆ человѣ́кѡмъ бы́лъ є҆сѝ, хрⷭ҇тѐ бж҃е: тобо́ю бо, влⷣко, къ свѣтонача́льникꙋ ѻ҆ц҃ꙋ̀ твоемꙋ̀, ѿ но́щи невѣ́дѣнїѧ приведе́нїе и҆́мамы.

Оу҆чє́нїѧ те́плѣ честна̑ѧ и҆мѣ́въ, разори́лъ є҆сѝ всѣ́хъ є҆ресе́й прелє́стнаѧ прїѧ̑тїѧ, мꙋ́дре, трⷪ҇ческою вѣ́рою ѡ҆гражда́ѧ ста́до твоѐ.

Ꙗ҆́кѡ свѣ́тъ вои́стиннꙋ на землѝ бы́лъ є҆сѝ, ѳео́дѡре, житїѐ непоро́чно пожи́въ, всеприснопа́мѧтне, по́стникѡвъ ᲂу҆краше́нїе, мона́шествꙋющихъ похвала̀.

Бг҃оро́диченъ: Тече́нїемъ по́стническихъ сле́зъ напаѧ́ѧ се́рдце твоѐ, плодоно́сно показа́лъ є҆сѝ возсїѧ́вшемꙋ влⷣцѣ хрⷭ҇тꙋ̀ ѿ дв҃ы ст҃ы́ѧ, ѳео́дѡре пребога́те.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Свѣ́тлое и҆ бг҃оꙋго́дное житїѐ твоѐ, тебѣ̀ нбⷭ҇нꙋю, ѻ҆́ч҃е, свѣ́тлость ст҃ы́хъ показа̀, въ се́лѣхъ нбⷭ҇ныхъ, ѳео́дѡре.

Побѣди́тель, ѡ҆долѣва́ѧ, ѳео́дѡре, лꙋка̑вствїѧ дꙋхѡ́въ, бы́лъ є҆сѝ, ᲂу҆тѣ́шителѧ дх҃а помо́щника стѧжа́въ, бг҃опрїѧ́тне.

Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆́блакъ ле́гкїй є҆сѝ, чⷭ҇таѧ, на не́мже сѣдѧ̀ прїи́де во є҆гѵ́петъ вседержи́тель гдⷭ҇ь, и҆ свѣти́льники преподѡ́бныѧ содѣ́ла.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бг҃опроти́вное велѣ́нїе беззако́ннꙋющагѡ мꙋчи́телѧ высо́къ пла́мень вознесло̀ є҆́сть: хрⷭ҇то́съ же прострѐ бг҃очести̑вымъ ѻ҆трокѡ́мъ ро́сꙋ дꙋхо́внꙋю, сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Разꙋ́мнѡ возжела́лъ є҆сѝ ꙗ҆́коже бг҃ови́децъ, бжⷭ҇твеннꙋю свѣ́тлость ви́дѣти, ѳео́дѡре: тѣ́мже ви̑димаѧ всѧ̑ ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ, во мра́къ же вше́дъ зрѣ́ти сподо́билсѧ є҆сѝ непостижи́маго.

Ꙗ҆́да ты̀ ѕмїи́на дꙋшетлѣ́ннагѡ, преблаже́нне ѳео́дѡре ника́коже прїи́мъ, сегѡ̀ па́мѧть, ѻ҆́ч҃е, погꙋби́лъ є҆сѝ, па́мѧть непреста́ннѡ бж҃їю въ се́рдцы, блаже́нне, стѧжа́въ.

Бг҃оро́диченъ: Ст҃ы́хъ ст҃а́го, во ст҃ы́хъ почива́ющаго, свѧ́тѡ породила̀ є҆сѝ, дв҃о всенепоро́чнаѧ, за милосе́рдїе мно́гое чл҃вѣ́ка бы́вша и҆зъ тебє̀ воплоще́нна, пре́жде безпло́тнагѡ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Пе́щь и҆ногда̀ ѻ҆́гненнаѧ въ вавѷлѡ́нѣ дѣ̑йства раздѣлѧ́ше, бж҃їимъ велѣ́нїемъ халдє́и ѡ҆палѧ́ющаѧ, вѣ̑рныѧ же ѡ҆роша́ющаѧ, пою́щыѧ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ты̀ свѣтови́денъ, свѣ́тꙋ пресвѣ́тломꙋ бесѣ́довавъ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, преблаже́нне ѳео́дѡре, є҆дине́нїемъ же лꙋ́чшимъ, па́че є҆стества̀ ѡ҆божа́емь, зовы́й ны́нѣ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Мꙋ́ченикъ бы́въ тве́рдъ ко грѣхꙋ̀, да́же до кро́ве проти́вльсѧ, бг҃омꙋ́дре ѳео́дѡре, вѣнце́мъ страда́нїѧ твою̀ главꙋ̀ ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ, зовы́й ны́нѣ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆ви́сѧ на́мъ и҆зъ тебє̀, бг҃ороди́тельнице, пра́вды свѣ́тлое сл҃нце, просвѣща́ѧ всѧ́чєскаѧ заре́ю бжⷭ҇тва̀, вопло́щсѧ вы́шнїй. є҆го́же ны́нѣ воспѣва́емъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Безнача́льна роди́телѧ сн҃ъ, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, вопло́щсѧ ѿ дв҃ы, на́мъ ꙗ҆ви́сѧ, ѡ҆мрачє́ннаѧ просвѣти́ти, собра́ти расточє́ннаѧ. тѣ́мъ всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ велича́емъ.

Ны́нѣ не въ гада́нїихъ, тебѣ̀ хрⷭ҇то́съ ви́димь є҆́сть, къ лицꙋ̀ же па́че ви́дитсѧ лице́мъ, и҆́стиннымъ ꙗ҆вле́нїемъ, и҆́же сѣно́внымъ разрѣ́шшымсѧ зерца́лѡмъ, дарѡ́въ тезоимени́те, сп҃са и҆ бг҃а на́шегѡ.

Жела́нїе бжⷭ҇твенное твоѐ и҆спо́лнисѧ, ѳео́дѡре, ꙗ҆́кѡ дости́гъ кончи́нꙋ, є҆́же поще́нїемъ и҆здале́ча зрѧ́ше со ᲂу҆миле́нїемъ, є҆го́же и҆ полꙋчи́въ, жела̑нїѧ ᲂу҆ста́вилъ є҆сѝ, по́стникѡвъ похвало̀, мона́шествꙋющихъ благолѣ́пїе.

Бг҃оро́диченъ: Недꙋ́говавъ растлѣ́тисѧ преслꙋша́нїемъ, пе́рвый а҆да́мъ тобо́ю, бг҃ома́ти, ѡ҆бнови́сѧ: ты̀ бо воплоще́нна сло́ва ро́ждши безъ и҆стлѣ́нїѧ неизрече́ннѡ, тлю̀ и҆скорени́вши, нетлѣ́нїе процвѣла̀ є҆сѝ.

Житие преподобного Феодора Освященного

Пре­по­доб­ный Фе­о­дор Освя­щен­ный был уче­ни­ком пре­по­доб­но­го Па­хо­мия Ве­ли­ко­го (па­мять 15/28 мая). На­зван он «освя­щен­ным» по­то­му, что пер­вым в сво­ей оби­те­ли был ру­ко­по­ло­жен во свя­щен­ни­ки. Ро­дил­ся он око­ло 316 г. в Егип­те и был сы­ном бо­га­тых ро­ди­те­лей. Ра­но по­яви­лось в пре­по­доб­ном стрем­ле­ние к ино­че­ской жиз­ни, 14-ти лет от ро­ду св. Фе­о­дор тай­но ушел из ро­ди­тель­ско­го до­ма и по­се­лил­ся в од­ном из мо­на­сты­рей. Услы­шав о пре­по­доб­ном Па­хо­мии Ве­ли­ком, юно­ша за­го­рел­ся же­ла­ни­ем уви­деть свя­то­го стар­ца, на­де­ясь при его по­мо­щи луч­ше по­знать Бо­га и Его свя­тую во­лю.

До­стиг­нув Та­вен­нис­ской оби­те­ли, он с лю­бо­вью был при­нят пре­по­доб­ным, ко­то­рый был предуве­дом­лен от Бо­га о его при­хо­де. Став уче­ни­ком ве­ли­ко­го ав­вы свя­той Фе­о­дор быст­ро пре­успел во всех ино­че­ских по­дви­гах, осо­бен­но же в пол­ном по­слу­ша­нии сво­е­му на­став­ни­ку и в со­стра­да­нии и люб­ви к бра­тии. Ви­дя ра­зум и спо­соб­но­сти св. Фе­о­до­ра, пре­по­доб­ный Па­хо­мий од­на­жды по­ру­чил ему ска­зать по­уче­ние бра­тии. Фе­о­до­ру то­гда бы­ло 20 лет. Он бес­пре­ко­слов­но за­нял ме­сто Па­хо­мия и про­из­нес по­уче­ние, счи­тая для се­бя за­ко­ном во­лю стар­ца, хо­тя неко­то­рые из стар­ших бра­тий и оскор­би­лись тем, что их по­уча­ет но­во­на­чаль­ный. Уда­лив­шись в бо­лее уеди­нен­ный мо­на­стырь, св. Па­хо­мий ста­вит пре­по­доб­но­го Фе­о­до­ра стро­и­те­лем Та­вен­нис­ско­го мо­на­сты­ря, а по­сле смер­ти ве­ли­ко­го ав­вы св. Фе­о­дор ста­но­вит­ся во гла­ве всех фива­ид­ских оби­те­лей. Пре­по­доб­ный про­сла­вил­ся свя­то­стью жиз­ни и обиль­ным да­ром чу­до­тво­ре­ний; к нему с осо­бен­ным ува­же­ни­ем от­но­сил­ся свя­ти­тель Афа­на­сий Ве­ли­кий. Кон­чи­на пре­по­доб­но­го по­сле­до­ва­ла в 368 г.

См. так­же: "Жи­тие пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Фе­о­до­ра Освя­щен­но­го, уче­ни­ка Па­хо­ми­е­ва" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.