Канон святому мученику Неофиту Никейскому

Припев: Святы́й му́чениче Неофи́те, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 03 февраля (21 января ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Христо́в тя́, всеблаже́нне, но́вый са́д, в вертогра́де процве́тший му́ченичестем, и свяще́нныя плоды́ благоче́стия израсти́вша, позна́вше, пое́м, Неофи́те.

Глаго́лов Боже́ственных испо́лнитель показа́вся, блаже́нне, от младе́нства благу́ю ча́сть му́дре избра́л еси́ и наста́вник заблу́ждшим бы́л еси́.

Ви́дети жела́я Христа́, пло́тию из Де́вы младе́нствовавшаго на́с ра́ди, младе́нец сы́й, младе́нцев к соверше́нству водя́й мудрова́ние.

Иска́паяй, богому́дре, сла́дость богоразу́мия из у́ст свяще́нных, ду́ши, очаро́ванныя зло́бою чужда́го, че́стно услади́л еси́.

Богоро́дичен: Ро́ждшая естество́м Соде́теля, обожи́ла еси́ все́ существо́ земноро́дных, те́мже Тя́, вои́стинну Богоро́дицу, испове́дуем, Де́во Богоневе́сто.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Всего́ возложе́на тя́ Всеще́дрому Сло́ву Чи́стый Ду́х соблюда́ше невреди́ма, сла́вне.

Воспе́ша Го́спода мно́жества люде́й ве́рных, ви́девше тобо́ю, му́чениче, ро́ждшия тя́ из ме́ртвых воста́ние.

Све́том облиста́ющая голуби́ца, гла́сом живы́м тя́ и путе́м спаси́тельным призыва́ет, Неофи́те.

Богоро́дичен: Пе́ние ра́достное ро́д челове́ческий при́сно приноша́ет Тебе́, Ма́ти Бо́жия, безсме́ртие Тебе́ ра́ди восприе́мший.

Седа́лен, гла́с 4.

Новоцве́тный я́коже са́д, прозя́бл еси́ в вертогра́дех Христо́вых страстоте́рпцев, плоды́ Боже́ственнаго ра́зума прине́сл еси́, и́миже пита́ются ве́рно тя́ чту́ще, сла́вне Неофи́те, страда́льче доблему́дренный, но твои́ми моли́твами на́с всегда́ спаса́й, Бо́гу предстоя́.

Богоро́дичен: По Бо́зе в Тво́й, Богоро́дице, прибе́г смире́нный покро́в боже́ственный, припа́дая, молю́ся: поми́луй, Пречи́стая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою́ греси́, и бою́ся, Влады́чице, му́к, и трепе́щу. Моле́ние сотвори́, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ от си́х изба́вити мя́.

Крестобогоро́дичен: Из Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго, напосле́док Тя́ пло́тию Ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се! — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́ков, Сы́не, хотя́, распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Жития́ твоего́ непоро́чное и ра́зума неужа́сное мно́жества премно́га зря́ще, к Бо́гу приступи́ша, му́чениче сла́вне.

Го́ру дости́г, всели́лся еси́, Боже́ственным наставля́емь, блаже́нне, Ду́хом, от а́нгела же пита́емь, а́нгелов яви́лся еси́ равностоя́телен.

Сострада́тельно расточи́в, да́л еси́ убо́гим, я́коже повеле́но бы́сть, возме́здие прие́мля, блаже́нне, во ве́ки непроходи́мыя.

Богоро́дичен: Во́льно обнища́вшаго бога́тством бла́гости, Пребоже́ственнаго, Богоро́дице, родила́ еси́, на́шу нищету́ уще́дрившаго.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Та́ин неизрече́нных испо́лнен бы́в, досточу́дне, к предлежа́щим страда́ния, ра́дуяся, отлучи́лся еси́ му́жеским подвиго́м, не убоя́вся му́к, ниже́ сме́рти, му́чениче Неофи́те.

Неизрече́нным промышле́нием твоя́ Направля́ющаго ше́ствия, сла́вне, предста́вше, боже́ственнии а́нгели к по́двигу влеча́ху тя́ от горы́, я́коже друга́го Моисе́я, просла́вленна лице́м Боже́ственными светлостьми́.

Глаго́л жи́в в се́рдце име́я, всесла́вне му́чениче Неофи́те, дерзнове́нным умо́м гони́телем вопия́л еси́: самозва́н не и́щущим мя́ обрето́хся ны́не обличи́ти ва́шея ве́ры не́мощь.

Богоро́дичен: Е́же пре́жде все́х веко́в, Отрокови́це Всенепоро́чная, Боже́ственное та́инство сокрове́нное Тобо́ю позна́ся конце́м: Сы́н и Сло́во Бо́жие, пло́ть бы́в и обожи́в, Де́во, челове́ка.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Возвыша́емь на дре́ве, всеблаже́нне, желе́зом по ре́бром стро́ган бы́л еси́ неми́лостивно и льсти́ваго обличе́ньми ожесточе́нное се́рдце расто́ргл еси́, повелева́ющаго жре́ти бого́м и Бо́га отврещи́ся Безсме́ртнаго.

Растерза́ем и вя́жем, му́чениче, связа́л еси́ до конца́ ле́сть, и врага́ безчи́нная ше́ствия безде́льна показа́л еси́ си́лою Ду́ха, и поте́кл еси́ к небеси́ венцено́сец Го́споду предста́ти.

Услади́вся добро́тами Влады́ки и Тому́ прилепи́лся еси́, зовы́й: Сло́ве Бо́жий, Тебе́ ра́ди, поже́ршагося во́лею, а́з закала́юся, подо́бяся прея́вственне честны́м Твои́м и боже́ственным страда́нием.

Богоро́дичен: Пресве́тлый яви́лася еси́ Престо́л Царя́ Небе́снаго, Де́во, на Не́мже пло́тию воспочи́ во́лею, и мно́гий на́ш до́лг отъя́т, и посади́ на О́тчем престо́ле Челове́ка, я́коже благоволи́л е́сть.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Пе́щь живогоря́щу сотвори́в, пребеззако́нный в се́й заключа́ет на три́ дни́, не опали́лся же еси́ отню́д, вопия́, Неофи́те: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Наслажда́ешися пе́сней пресла́вно, стоя́щу ти́ посреде́ пла́мене, блаже́нне, роса́ бо Бо́жия прохлажда́ше тя́, му́чениче, вопию́ща: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Велича́йшее чу́до удивля́я вся́к у́м, в тебе́ соде́янное: и́бо о́гнь ника́коже опали́ тя, богому́дре, разлия́вся же, попали́ огня́ насле́дники.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ а́нгелов превы́шши, Сове́та вели́каго А́нгела ро́ждши, Богоро́дице Чи́стая, Ему́же вси́ песнопое́м: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель, Богочести́вым неи́стовно разжже́; си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ю́ным, всеблаже́нне, те́лом и соверше́нным мудрова́нием началозло́бнаго лука́вство погуби́л еси́, Са́д красне́йший, прозя́бший во дво́рех, от Иессе́ева изра́стшаго ко́рене, к Нему́же вопия́л еси́ непреста́нно: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

На суди́щи зве́рие тебе́, страстоте́рпче, устыде́шася, я́коже Дании́ла свяще́ннаго пе́рвее, Христо́вых бо тя́ позна́ша страда́ний свиде́теля. Его́же испове́дуя, нестерпи́мыя му́ки претерпе́л еси́, взыва́я: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Позна́вый тя́ пе́рвее в горе́, Неофи́те, ле́в превели́кий, на суди́щи свя́зану приведе́н, напуща́ется в муче́нии твое́м, страда́льче и, позна́в, покланя́шеся тебе́ со стра́хом, студо́м одержи́мь и исто́чники умиле́нием сле́з благочу́вственне пролива́я, богоблаже́нне.

Богоро́дичен: Но́во Отроча́ родила́ еси́, пре́жде всея́ тва́ри ро́ждшагося из Отца́ несказа́нно, Всечи́стая. Того́ у́бо моли́ обветша́вшаго прегреше́ньми ны́не обнови́ти и вопию́ща мя́ спасти́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Ста́л еси́, я́коже а́гнец, к заколе́нию во́льне предлежа́ убива́ющим тя́ го́рьким мучи́телем, му́чениче Неофи́те, и, прободе́н в твоя́ ре́бра копие́м, блаже́нный коне́ц восприя́л еси́, страстоте́рпче Христо́в до́блественнейше.

Я́ко же́ртва, я́ко добро́ а́гня, я́ко честно́е заколе́ние, я́коже возложе́ние хра́ма свята́го, я́коже приноше́ние чи́стое, я́коже пти́ца избра́нна, я́коже юне́ц многоце́нен, я́коже но́в, блаже́нне, са́д ра́йский, Бо́гу прине́слся еси́.

Сообра́зен бы́л еси́ страсте́м Пострада́вшаго на́с ра́ди бла́гостию, и ра́венством копия́, му́чениче, вои́стинну просла́вился еси́, и ны́не живе́ши на небесе́х, побе́ды диади́мою украша́емь и ра́дости непрее́мныя исполня́емь.

Богоро́дичен: Нося́щи, я́коже клеща́, небе́сный, Богоро́дице, Угль, хвра́стныя моего́ се́рдца стра́сти вся́ попаля́ющий, и гее́нскаго огня́ изба́ви мя́, молю́ся, да прославля́ю Тя́, Наде́жду ве́рных, Всенепоро́чная.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Хрⷭ҇то́въ тѧ̀, всеблаже́нне, но́вый са́дъ, въ вертогра́дѣ процвѣ́тшїй мꙋ́ченичестѣмъ, и҆ свѧщє́нныѧ плоды̀ бл҃гоче́стїѧ и҆зрасти́вша, позна́вше пое́мъ, неофѵ́те.

Глаго́лѡвъ бж҃е́ственныхъ и҆спо́лнитель показа́всѧ, блаже́нне, ѿ младе́нства благꙋ́ю ча́сть мꙋ́дрѣ и҆збра́лъ є҆сѝ, и҆ наста́вникъ заблꙋ́ждшымъ бы́лъ є҆сѝ.

Ви́дѣти жела́ѧ хрⷭ҇та̀, пло́тїю и҆з̾ дв҃ы младе́нствовавшаго на́съ ра́ди, младе́нецъ сы́й, младе́нцєвъ къ соверше́нствꙋ водѧ́й мꙋдрова́нїе.

И҆ска́паѧй, бг҃омꙋ́дре, сла́дость бг҃оразꙋ́мїѧ и҆з̾ ᲂу҆́стъ свѧще́нныхъ, дꙋ́шы ѡ҆чарѡ́ванныѧ ѕло́бою чꙋжда́гѡ че́стнѡ ᲂу҆слади́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ро́ждшаѧ є҆стество́мъ содѣ́телѧ, ѡ҆божи́ла є҆сѝ всѐ сꙋщество̀ земноро́дныхъ: тѣ́мже тѧ̀ вои́стиннꙋ бцⷣꙋ и҆сповѣ́дꙋемъ, дв҃о бг҃оневѣ́сто.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Всего̀ возложе́на тѧ̀ всеще́дромꙋ сло́вꙋ, чи́стый дꙋ́хъ соблюда́ше невреди́ма, сла́вне.

Воспѣ́ша гдⷭ҇а мно́жєства люде́й вѣ́рныхъ, ви́дѣвше тобо́ю, мꙋ́чениче, ро́ждшїѧ тѧ̀ и҆з̾ ме́ртвыхъ воста́нїе.

Свѣ́томъ ѡ҆блиста́ющаѧ голꙋби́ца гла́сомъ живы́мъ тѧ̀ и҆ пꙋте́мъ спаси́тельнымъ призыва́етъ, неофѵ́те.

Бг҃оро́диченъ: Пѣ́нїе ра́достное ро́дъ человѣ́ческїй при́снѡ приноша́етъ тебѣ̀, мт҃и бж҃їѧ, безсме́ртїе тебє̀ ра́ди воспрїе́мшїй.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Новоцвѣ́тный ꙗ҆́коже са́дъ прозѧ́блъ є҆сѝ, въ вертогра́дѣхъ хрⷭ҇то́выхъ страстоте́рпцєвъ, плоды̀ бж҃е́ственнагѡ ра́зꙋма прине́слъ є҆сѝ, и҆́миже пита́ютсѧ вѣ́рнѡ тѧ̀ чтꙋ́ще, сла́вне неофѵ́те, страда́льче доблемꙋ́дренный. но твои́ми моли́твами на́съ всегда̀ спаса́й, бг҃ꙋ предстоѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: По бз҃ѣ въ тво́й, бцⷣе, прибѣ́гъ смире́нный покро́въ бж҃е́ственный, припа́даѧ молю́сѧ: поми́лꙋй, пречи́стаѧ, ꙗ҆́кѡ превзыдо́ша главꙋ̀ мою̀ грѣсѝ, и҆ бою́сѧ, влⷣчце, мꙋ́къ, и҆ трепе́щꙋ. Моле́нїе сотворѝ, чⷭ҇таѧ, къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, ѿ си́хъ и҆зба́вити мѧ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆з̾ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крестѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ́кѡвъ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою́ тѧ, долготерпѣли́ве.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

Житїѧ̀ твоегѡ̀ непоро́чное, и҆ ра́зꙋма неꙋжа́сное, мно́жєства премнѡ́га зрѧ́ще, къ бг҃ꙋ пристꙋпи́ша, мꙋ́чениче сла́вне.

Го́рꙋ дости́гъ всели́лсѧ є҆сѝ, бж҃е́ственнымъ наставлѧ́емь, бл҃же́нне, дх҃омъ: ѿ а҆́гг҃ла же пита́емь, а҆́гг҃лѡвъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ равностоѧ́теленъ.

Сострада́тельнѡ расточи́въ, да́лъ є҆сѝ ᲂу҆бѡ́гимъ, ꙗ҆́коже повелѣ́но бы́сть, возме́здїе прїе́млѧ, блаже́нне, во вѣ́ки непроходи̑мыѧ.

Бг҃оро́диченъ: Во́льнѡ ѡ҆бнища́вшаго бога́тствомъ бл҃гости, пребж҃е́ственнаго, бцⷣе, родила̀ є҆сѝ, на́шꙋ нищетꙋ̀ ᲂу҆ще́дрившаго.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго, но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Та̑инъ неизрече́нныхъ и҆спо́лненъ бы́въ, досточꙋ́дне, къ предлежа́щымъ страда́нїѧ ра́дꙋѧсѧ ѿлꙋчи́лсѧ є҆сѝ мꙋ́жєскимъ подвигѡ́мъ, не ᲂу҆боѧ́всѧ мꙋ́къ, нижѐ сме́рти, мꙋ́чениче неофѵ́те.

Неизрече́ннымъ промышле́нїемъ твоѧ̑ направлѧ́ющагѡ шє́ствїѧ, сла́вне, предста́вше бж҃е́ственнїи а҆́гг҃ли, къ по́двигꙋ влеча́хꙋ тѧ̀ ѿ горы̀, ꙗ҆́коже дрꙋга́го мѡѷсе́а, просла́вленна лице́мъ бж҃е́ственными свѣтлостьмѝ.

Глаго́лъ жи́въ въ се́рдцѣ и҆мѣ́ѧ, всесла́вне мꙋ́чениче неофѵ́те, дерзнове́ннымъ ᲂу҆мо́мъ гони́телємъ вопїѧ́лъ є҆сѝ: самозва́нъ не и҆́щꙋщымъ мѧ̀ ѡ҆брѣто́хсѧ ны́нѣ, ѡ҆бличи́ти ва́шеѧ вѣ́ры не́мощь.

Бг҃оро́диченъ: Є҆́же пре́жде всѣ́хъ вѣкѡ́въ, ѻ҆трокови́це всенепоро́чнаѧ, бж҃е́ственное та́инство сокрове́нное тобо́ю позна́сѧ концє́мъ, сн҃ъ и҆ сло́во бж҃їе, пло́ть бы́въ, и҆ ѡ҆божи́въ, дв҃о, человѣ́ка.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

Возвыша́емь на дре́вѣ, всебл҃же́нне, желѣ́зомъ по ре́брѡмъ стро́ганъ бы́лъ є҆сѝ неми́лостивнѡ, и҆ льсти́вагѡ ѡ҆бличе́ньми ѡ҆жесточе́нное се́рдце расто́рглъ є҆сѝ, повелѣва́ющагѡ жре́ти богѡ́мъ, и҆ бг҃а ѿврещи́сѧ безсме́ртнагѡ.

Растерза́емь и҆ вѧ́жемь, мч҃ниче, свѧза́лъ є҆сѝ до конца̀ ле́сть, и҆ врага̀ безчи̑ннаѧ шє́ствїѧ бездѣ̑льна показа́лъ є҆сѝ си́лою дх҃а, и҆ поте́клъ є҆сѝ къ нб҃сѝ вѣнцено́сецъ гдⷭ҇ꙋ предста́ти.

Оу҆слади́всѧ добро́тами влⷣки, и҆ томꙋ̀ прилѣпи́лсѧ є҆сѝ, зовы́й: сло́ве бж҃їй, тебє̀ ра́ди поже́ршагѡсѧ во́лею а҆́зъ закала́юсѧ, подо́бѧсѧ преѧ́вственнѣ честны̑мъ твои̑мъ и҆ бж҃е́ствєннымъ страда́нїємъ.

Бг҃оро́диченъ: Пресвѣ́тлый ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ прⷭ҇то́лъ цр҃ѧ̀ нбⷭ҇нагѡ, дв҃о, на не́мже пло́тїю воспочѝ во́лею, и҆ мно́гїй на́шъ до́лгъ ѿѧ́тъ: и҆ посадѝ на ѻ҆́ч҃емъ прⷭ҇то́лѣ человѣ́ка, ꙗ҆́коже благоволи́лъ є҆́сть.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Пе́щь живогорѧ́щꙋ сотвори́въ пребеззако́нный, въ се́й заключа́етъ на трѝ дни̑, не ѡ҆пали́лсѧ же є҆сѝ ѿню́дъ, вопїѧ̀, неофѵ́те: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Наслажда́ешисѧ пѣ́сней пресла́внѡ, стоѧ́щꙋ тѝ посредѣ̀ пла́мене, бл҃же́нне, роса́ бо бж҃їѧ прохлажда́ше тѧ̀, мꙋ́чениче, вопїю́ща: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Велича́йшее чꙋ́до ᲂу҆дивлѧ́ѧ всѧ́къ ᲂу҆́мъ, въ тебѣ̀ содѣ́ѧнное, и҆́бо ѻ҆́гнь ника́коже ѡ҆пали́ тѧ, бг҃омꙋ́дре, разлїѧ́всѧ же, попалѝ ѻ҆гнѧ̀ наслѣ́дники.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ а҆́гг҃лѡвъ превы́шши, совѣ́та вели́кагѡ а҆́гг҃ла ро́ждши, бцⷣе чⷭ҇таѧ, є҆мꙋ́же всѝ пѣснопое́мъ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ю҆́нымъ, всебл҃же́нне, тѣ́ломъ, и҆ соверше́ннымъ мꙋдрова́нїемъ, началоѕло́бнагѡ лꙋка́вство погꙋби́лъ є҆сѝ, са́дъ краснѣ́йшїй прозѧ́бшїй во дво́рѣхъ, ѿ і҆ессе́ева и҆зра́стшагѡ ко́рене, къ немꙋ́же вопїѧ́лъ є҆сѝ непреста́ннѡ: сщ҃е́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

На сꙋди́щи ѕвѣ́рїе тебѐ, страстоте́рпче, ᲂу҆стыдѣ́шасѧ, ꙗ҆́коже данїи́ла свѧще́ннагѡ пе́рвѣе: хрⷭ҇то́выхъ бо тѧ̀ позна́ша страда́нїй свидѣ́телѧ. є҆го́же и҆сповѣ́дꙋѧ, нестерпи̑мыѧ мꙋ̑ки претерпѣ́лъ є҆сѝ, взыва́ѧ: сщ҃е́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Позна́вый тѧ̀ пе́рвѣе въ горѣ̀, неофѵ́те, ле́въ превели́кїй, на сꙋди́щи свѧ́занꙋ приведе́нъ напꙋща́етсѧ, въ мꙋче́нїи твое́мъ, страда́льче: и҆ позна́въ покланѧ́шесѧ тебѣ̀ со стра́хомъ, стꙋдо́мъ ѡ҆держи́мь, и҆ и҆сто́чники ᲂу҆миле́нїемъ сле́зъ благочꙋ́вственнѣ пролива́ѧ, бг҃облаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Но́во ѻ҆троча̀ родила̀ є҆сѝ, пре́жде всеѧ̀ тва́ри ро́ждшагосѧ и҆з̾ ѻ҆ц҃а̀ несказа́ннѡ, всечⷭ҇таѧ, того̀ ᲂу҆́бѡ молѝ, ѡ҆бветша́вшаго прегрѣше́ньми ны́нѣ ѡ҆бнови́ти, и҆ вопїю́ща мѧ̀ спастѝ: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, сщ҃е́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

Ста́лъ є҆сѝ ꙗ҆́коже а҆́гнецъ, къ заколе́нїю во́льнѣ предлежа̀, ᲂу҆бива́ющымъ тѧ̀ гѡ́рькимъ мꙋчи́телємъ, мч҃ниче неофѵ́те: и҆ прободе́нъ въ твоѧ̑ ре́бра копїе́мъ, бл҃же́нный коне́цъ воспрїѧ́лъ є҆сѝ, страстоте́рпче хрⷭ҇то́въ, до́блественнѣйше.

Ꙗ҆́кѡ же́ртва, ꙗ҆́кѡ добро̀ а҆́гнѧ, ꙗ҆́кѡ честно́е заколе́нїе, ꙗ҆́коже возложе́нїе хра́ма ст҃а́гѡ, ꙗ҆́коже приноше́нїе чи́стое, ꙗ҆́коже пти́ца и҆збра́нна, ꙗ҆́коже ю҆не́цъ многоцѣ́ненъ, ꙗ҆́коже но́въ, бл҃же́нне, са́дъ ра́йскїй, бг҃ꙋ прине́слсѧ є҆сѝ.

Соѻбра́зенъ бы́лъ є҆сѝ стрⷭ҇те́мъ пострада́вшагѡ на́съ ра́ди бла́гостїю, и҆ ра́венствомъ копїѧ̀, мꙋ́чениче, вои́стиннꙋ просла́вилсѧ є҆сѝ: и҆ ны́нѣ живе́ши на нб҃сѣ́хъ, побѣ́ды дїади́мою ᲂу҆краша́емь и҆ ра́дости непрее́мныѧ и҆сполнѧ́емь.

Бг҃оро́диченъ: Носѧ́щи ꙗ҆́коже клеща̀ нбⷭ҇ный, бцⷣе, ᲂу҆́гль, хвра̑стныѧ моегѡ̀ се́рдца стра̑сти всѧ̑ попалѧ́ющїй, и҆ гее́нскагѡ ѻ҆гнѧ̀ и҆зба́ви мѧ̀, молю́сѧ: да прославлѧ́ю тѧ̀, наде́ждꙋ вѣ́рныхъ, всенепоро́чнаѧ.

Свя­той му­че­ник Нео­фит, ро­дом из го­ро­да Ни­кеи, был вос­пи­тан сво­и­ми ро­ди­те­ля­ми в стро­гом хри­сти­ан­ском бла­го­че­стии. За доб­ро­ту, воз­дер­жа­ние и по­сто­ян­ную мо­лит­ву Бо­гу угод­но бы­ло еще в от­ро­че­стве про­сла­вить свя­то­го Нео­фи­та да­ром чу­до­тво­ре­ний. По­доб­но Мо­и­сею, свя­той от­рок из­вле­кал во­ду из кам­ней го­род­ской сте­ны уда­ром ру­ки и по­ил этой во­дой стра­дав­ших жаж­дой. По мо­лит­ве ма­те­ри свя­то­го Нео­фи­та, про­сив­шей от­крыть ей Про­мы­сл Бо­жий о сыне, про­изо­шло чу­дес­ное яв­ле­ние бе­ло­го го­лу­бя, воз­ве­стив­ше­го об ожи­да­ю­щем его спа­си­тель­ном пу­ти. Яв­ле­ни­ем то­го же го­лу­бя свя­той вы­ве­ден был из ро­ди­тель­ско­го до­ма и при­ве­ден в гор­ную пе­ще­ру, слу­жив­шую убе­жи­щем льву. Там про­жил от­рок до пят­на­дца­ти лет, вый­дя из нее лишь раз для то­го, чтобы по­хо­ро­нить ро­ди­те­лей и раз­дать иму­ще­ство ни­щим.

Во вре­мя го­не­ний Дио­кли­ти­а­на (284–305) он доб­ро­воль­но явил­ся в Ни­кею и сме­ло на­чал об­ли­чать нече­стие язы­че­ской ве­ры. При­шед­шие в ярость го­ни­те­ли по­ве­си­ли свя­то­го на де­ре­ве, би­ли его во­ло­вьи­ми жи­ла­ми и стро­га­ли те­ло же­ле­зом. За­тем бро­си­ли его в рас­ка­лен­ную печь, но свя­той му­че­ник остал­ся невре­ди­мым, про­быв в ней 3 дня и 3 но­чи. Му­чи­те­ли, не зная, что сде­лать еще с Нео­фи­том, ре­ши­ли убить его. Один из языч­ни­ков вон­зил ко­пье в грудь свя­то­го, и стра­да­лец ото­шел ко Гос­по­ду на 16-м го­ду сво­ей жиз­ни, око­ло 303–305 го­да, в Ни­кее.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го му­че­ни­ка Нео­фи­та" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.