Канон святому мученику Иулиану Египетскому и другим с ним

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 21 января (08 января ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Дости́гнув к твое́й па́мяти, преподо́бнострада́льче, дви́жу устне́ мои́ к пе́нию, ты́ же сло́во ми́ да́ждь твои́ми к Бо́гу моли́твами и страда́вших с тобо́ю, всеблаже́нне.

Раче́нием чистоты́ одержи́м, Иулиа́не, де́вствовати наста́вил еси́ Васили́ссу, и, окормле́нием Боже́ственным житие́ безсупру́жных избра́вшее мно́жеству те́х наста́вники и, спаси́телие бы́сте.

Ро́д, и бога́тство, и наслажде́ние плотско́е любве́ ра́ди Христо́вы презре́в и, взе́м, преподо́бне, кре́ст, с блаже́нною неве́стою твое́ю мона́шествовал еси́ боголе́пно.

Я́ко кри́н сладково́нный и я́ко ши́пок, процвели́ есте́ во цве́тнице Боже́ственнаго поще́ния, Иулиа́не и Васили́ссо, облагоуха́юще притека́ющия к ва́м, всехва́льнии.

Богоро́дичен: Неискусобра́чно Христа́ родила́ еси́, И́же по на́с и на́с ра́ди восприя́вша естество́, Пречи́стая, и неизме́нна по обои́м пребы́вша, Его́же моли́ дарова́ти ми́ грехо́в и искуше́ний избавле́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

И́же му́дре вся́ устроя́я, Сло́во, и земны́я ко спасе́нию направля́я, от земли́ преставля́ет тя́, Васили́ссо, и вся́ духо́вныя се́стры твоя́ пре́жде лю́таго на христиа́ны гоне́ния.

Я́ко удобре́нная и Богоуго́дная де́ва, духо́вная же ма́ти и води́тельница де́в, с те́ми златови́дными кри́лы чистоты́ и любве́ Боже́ственныя к Небе́сным возлете́ла еси́.

По́стничествовав пе́рвее во оби́тели, во́ждь бы́л еси́, Иулиа́не, тьмы́ и́ноков, и́хже приве́л еси́ Христу́, пострада́вших огне́м, та́же и са́м му́ки претерпе́л еси́, утвержда́я ве́рныя.

Богоро́дичен: Мы́сленная показа́лася еси́ две́рь И́же с высоты́ восто́ка су́щим на земли́ я́вльшася, Де́во: Тобо́ю бо к на́м Сло́во прии́де, во е́же спасти́ вся́ от безслове́сия, Богоневе́стная.

Седа́лен, гла́с 4.

Я́ко многосве́тлое со́лнце с луно́ю посреде́ многочи́сленных зве́зд, та́ко Иулиа́н с Васили́ссою среди́ мно́жества преподо́бных свои́х, блиста́ющии благода́тию на Небеси́, иде́же е́сть все́х веселя́щихся жили́ще.

И́н седа́лен, гла́с 5.

Пятостру́нную гу́сль Свята́го Ду́ха, тве́рдыя страстоте́рпцы но́выя благода́ти, восхва́лим, ве́рнии, Боже́ственнаго Иулиа́на, свяще́ннаго Анто́ния, Ке́лсия с Мариони́ллою и тве́рдаго Анастаси́я, моля́щияся ко Го́споду о чту́щих святу́ю па́мять и́х.

Богоро́дичен: Не премолчи́м при́сно, Богоро́дице Де́во, благода́рственно воспева́ти от се́рдца Твоя́ ми́лости, Влады́чице, раби́ Твои́, вопию́щи и глаго́лющи: Пресвята́я Де́во, предвари́ и изба́ви на́с от вра́г ви́димых и неви́димых, и от ну́жды и вся́каго преще́ния, Ты́ бо еси́ на́ше заступле́ние.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Оби́тель твоя́, Иулиа́не, сожже́на бы́вши, храни́те сла́дкая пе́ния, и слы́шавших та́ целя́ше неду́ги в показа́ние де́л твои́х, в воспомина́ние же богособра́ннаго со́нма сожже́нных.

Вери́гами отягче́на и поруга́ема узре́в тя́, Келси́й отверза́ет зе́ницы души́ своея́: ви́дит бо тя́, свя́те, А́нгелы окружа́ема и венча́ема, и воззва́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

С тобо́ю, Иулиа́не, Келси́й восхоте́в страда́ти и умре́ти, оте́ческое отри́ну нече́стие и му́ченик Христо́в яви́ся, ма́тере своея́ Мариони́ллы сопребыва́нием наслажда́яся.

Богоро́дичен: Су́щим на земли́ уподо́бився Небе́сный, небе́сны си́х соде́ла и, пострада́в естество́м страда́тельным, Боже́ственнаго безстра́стия прича́стие дарова́, Сего́ у́бо Ро́ждшую сла́вим.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Исцели́л еси́, Иулиа́не, сло́вом слепа́го, е́же не возмого́ша соде́яти и́дольстии жрецы́, мучи́тель у́бо, обезгла́вив прозре́вша, тебе́ предаде́ ины́м лю́тым му́кам.

Заключе́ния и бие́ний я́звы претерпе́в, ди́вен и Богоно́сен показа́лся еси́, досточу́дне. Маркиа́н же, хотя́ победи́ти твое́ благодерзнове́ние, посра́млен яви́ся, я́ко на Бо́га вражду́яй.

О, мно́гаго твоего́, Иулиа́не, к Бо́гу дерзнове́ния: твое́ю моли́твою ме́ртвый возстае́т, и́же ба́нею пакибытия́ возрожде́н, Анаста́сий именова́ся, сы́н вои́стинну воскресе́ния сы́й.

Ко Христу́ огне́м любве́ пали́ми, сора́довахуся страстоте́рпцы, преда́ли бы́вше огню́ за благоче́стие и невреди́мы сохра́ншеся, Го́спода госпо́дствующих прославля́ху.

Богоро́дичен: Ра́дость ми́ру роди́вшая, Присноде́во, души́ моея́ уны́ние отжени́ и напра́ви мое́ помышле́ние твори́ти Боже́ственная, да ра́достным се́рдцем сла́влю Тя́, Богора́дованная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, ни́з глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Седмочи́сленный ублажи́м ли́к ца́рских отроко́в, боже́ственне совокупля́емь с пресви́тером Анто́нием, я́ко низложи́ша враги́ и сла́ву прия́ша му́ченичества.

Седмери́ца ю́ных испове́дник, Анто́нием окормля́ема, с двадеся́тицею во́инов, непоро́чныя же́ртвы, на́с ра́ди поже́ршемуся Христу́ приведо́шася, Его́ ра́ди усе́чени бы́вше.

Твое́ю моли́твою, Иулиа́не, и су́щих с тобо́ю хра́м и́дольский паде́ся ве́сь и бы́вшии в не́м погибо́ша, просе́дшаяся же земля́, изверга́ющи о́гнь, пожига́ше пога́ны.

Богоро́дичен: Рабы́ Твоя́, Христе́, уще́дри, воспева́ющия Тя́, Твоея́ Пречи́стыя Ма́тере мольба́ми, я́ко Благоутро́бен, и преподо́бных и му́ченик предста́тельством.

Конда́к, гла́с 8.

И́же в преподо́бных и му́ченицех пресла́внаго Иулиа́на и сподви́жников его́ любо́вию па́мять почита́ем дне́сь, я́ко просла́вивших Го́спода Боже́ственными де́лы и просла́вленных Го́сподом Боже́ственными чудесы́, и́хже пе́сньми увенча́им, зову́ще: ра́дуйтеся, во́ини Христо́вы непобеди́мии.

И́кос:

А́нгел во пло́ти, Иулиа́не, бы́л еси́ на земли́, по́стничеством воскриле́н и страда́льчеством укра́шен. Отону́дуже возбужда́еши вопи́ти: ра́дуйся, прозябе́ние честно́е Ливи́и: ра́дуйся, свети́льниче благоче́стия. Ра́дуйся, мона́шествующих с Васили́ссою преиму́щий; ра́дуйся, страда́вших с тобо́ю наста́вниче. Ра́дуйся, я́ко приобщи́лся еси́ страсте́м Христо́вым; ра́дуйся, я́ко, с таи́нники Твои́ми пострада́в, обре́л еси́ неконча́емый живо́т. Ра́дуйтеся, Анто́ние и Анастаси́е блаже́ннии; ра́дуйтеся, Мариони́лло и Келси́е сла́внии. Ра́дуйтеся, пятери́це му́ченик прехва́льная; ра́дуйтеся, А́нгелом равностоя́тели. Ра́дуйтеся, небожи́телие венцено́снии; ра́дуйтеся, сла́вы Бо́жией светоза́рнии зри́телие. Ра́дуйтеся, во́ини Христо́вы непобеди́мии.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́. Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Небе́снаго утеше́ния сподо́бишася страда́льцы, бы́вше в заключе́нии: предста́ша бо и́м сожже́ннии му́ченицы и Васили́сса с со́нмом де́в, пою́ще: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Посреде́ со́нма неве́рных вы́ огня́ претерпе́сте му́ку и главны́я ко́жи содра́ние и оче́с лю́те лише́ни бы́сте, страда́льцы вседо́блии, пою́ще: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́ве на по́прищи бра́вшеся со зверьми́, соблюдо́стеся невреди́ми от те́х, и, во главы́ усече́ни, ду́ши своя́ преда́сте Христу́, пою́ще: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Де́во Всечестна́я, от страсте́й безче́стия изба́ви мя́, да ра́достно зову́ Ти́: ра́дуйся, чистоты́ черто́же; ра́дуйся, сокро́вище де́вства; ра́дуйся, вмести́лище свято́е отце́в Бо́га.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Да мно́гое воздая́ние на Небеси́ получи́ши, му́ки мно́жайшия претерпе́л еси́, Иулиа́не, четвери́цу сострада́льцев прии́м, с ни́миже тече́ние сла́вно сконча́в, сла́виши Христа́ во ве́ки.

И́хже, я́ко беззако́нных, умертви́ша, си́х па́че просла́ви И́же сла́вы Госпо́дь, неве́рныя же погуби́ тру́с и гра́д, и иге́мон, изъяде́н червьми́, и́здше, му́чеником лику́ющим и пою́щим Христа́ во ве́ки.

Чуде́с де́йство даде́ся тебе́, Иулиа́не, и вене́ц нетле́ния прия́л еси́ от руки́ Влады́чни, я́ко му́ченик и я́ко наста́вник мона́шествующих, с те́ми превознося́ Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Преизоби́лием бла́гости ту́не мя́ поми́луй, Влады́чице, Я́же благоутро́бия Исто́чник ро́ждшая: ми́лости бо досто́йное не и́мам что́ принести́ Тебе́, благословля́емой во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Потреби́тели пре́лести и побо́рники Боже́ственныя ве́ры, церко́вныя столпы́ и тве́рдыя адама́нты, Христо́вы ору́жники, ве́рою страстоте́рпцы в пе́снех да почту́тся.

Анто́ния пресви́тера со Анаста́сием воспева́ю, и с Келси́ем Мариони́ллу, и с ни́ми чу́днаго Иулиа́на, лобыза́я с ве́рою честны́й о́браз и́х.

Не преста́й моли́тися с таи́нники твои́ми, Иулиа́не, о на́с, соверша́ющих святу́ю па́мять ва́шу, и целе́бным моще́м ва́шим покланя́ющимся, всеблаже́ннии.

Богоро́дичен: Во утро́бу, Христе́ Спа́се мо́й, деви́ческую всели́вся, яви́лся еси́ ми́ру Твоему́ и обеща́лся еси́ всегда́ бы́ти с рабы́ Твои́ми, моли́твами у́бо Ро́ждшия Тя́ ми́р ста́ду Твоему́ да́руй.

Ексапостила́рий.

По́стничествовав пе́рвее, спо́стники твоя́ приве́л еси́ Христу́, Богоблаже́нне, страда́льчествовав же по́слежде, сострада́льцы твоя́ показа́л еси́ венцено́сны, с ни́миже, Иулиа́не, бу́ди хода́тай о на́с ко Го́споду.

Богоро́дичен: Держа́вным Твои́м покро́вом, Чи́стая, на́с, рабо́в Твои́х, сохраня́й всегда́ от наве́т вра́жиих неврежде́нных. Тя́ бо еди́ну стяжа́хом прибе́жище в напа́стех.

Жития мучеников Иулиана, игумена, Келсия, Антония, Анастасия, мучениц Василиссы, игумении, и Мариониллы, семи отроков и 20-ти воинов

Свя­той му­че­ник Иули­ан ро­дил­ся в еги­пет­ском го­ро­де Ан­ти­ное и по во­ле ро­ди­те­лей всту­пил в брак с бла­го­род­ной и бо­га­той де­ви­цей Ва­си­лис­сой. В бра­ке су­пру­ги оста­лись дев­ствен­ни­ка­ми. По смер­ти ро­ди­те­лей сво­их они устро­и­ли две оби­те­ли: муж­скую и жен­скую, са­ми при­ня­ли ино­че­ство и на­сто­я­тель­ство­ва­ли в этих оби­те­лях. В цар­ство­ва­ние Дио­кли­ти­а­на в 313 го­ду свя­той Иули­ан же­сто­ко по­стра­дал за ве­ру Хри­сто­ву и сво­им му­же­ством об­ра­тил ко Хри­сту Кел­сия, сы­на сво­е­го му­чи­те­ля иге­мо­на Мар­ки­а­на, и же­ну его, Ма­ри­о­нил­лу. Вос­кре­сив умер­ше­го языч­ни­ка, свя­той об­ра­тил и его. Об­ра­щен­ные при­ня­ли Кре­ще­ние от пре­сви­те­ра Ан­то­ния. Языч­ник в Кре­ще­нии на­зван Ана­ста­си­ем. По­сле тем­нич­но­го за­клю­че­ния все при­ня­ли му­че­ни­че­ский ве­нец, бу­дучи усе­че­ны ме­чом. С ни­ми му­че­ни­че­ски по­гиб­ли 20 во­и­нов и 7 от­ро­ков.


См. так­же: