Канон святому мученику Арефе Негранскому и с ним 4299 святым мученикам

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 06 ноября (24 октября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пе́снь возсле́м, лю́дие, чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, пе́снь побе́дную пою́ще и вопию́ще: пои́м Тебе́, еди́ному Влады́це.

Му́чениче, страстоте́рпче Христо́в, Аре́фо всеблаже́нне, моли́твами твои́ми и су́щих с тобо́ю му́чеников у́м мо́й просвети́, я́ко да воспою́ ва́шу светоно́сную и боже́ственную па́мять.

Вы́спрь житие́ я́ве на небесе́х стяжа́в, богоблаже́нне, Христо́вым подо́бием, себе́ пре́дал еси́ жела́нием муче́ния беззако́нным евре́ем, богому́дре.

Глаго́л преступи́в Бо́жий, евре́ин пребеззако́нный и непра́веднейший богоизбра́нное ста́до Христо́во погуби́, оба́че восприя́ше су́д пра́ведным и Боже́ственным про́мыслом.

Стезю́ ше́ствовав неукло́нно, к небеси́ веду́щую, Христу́ приве́л еси́ му́ченический собо́р, Аре́фо всехва́льне, вся́каго во́зраста и ро́да вся́каго со́бранный.

Богоро́дичен: Пе́сньми Пресвяту́ю, ве́рнии, Мари́ю похва́лим, Богома́терь Обра́дованную, покро́в боже́ственный, ти́хое приста́нище, все́х ве́рных Предста́тельницу.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Утвержде́нну зря́ще Креста́ благода́тию Твою́ Це́рковь, евре́йстии о́троцы пребеззако́ннии, за́вистию та́юще, и ра́нами многообра́зными неща́дно му́чаху, еди́не Человеколю́бче.

Ядоме́тный язы́к злове́рнии иму́ще и Тя́ ху́ляще, си́х прароди́тели Изба́вльшаго дре́вняго мучи́тельства, в Тя́ ве́рующия, Спа́се, закла́ша.

Созда́вый наедине́ богоде́йственным ма́нием челове́ческая сердца́, кто́ про́мысла Твоего́ глубину́ возмо́жет пости́гнути? Я́ко ста́до, е́же, Христе́, собра́л еси́, волко́м пре́дал еси́.

Богому́дрое твое́ ста́до, ва́рварскими мечи́ ссека́емо, усе́рдно призыва́ше Тя́: приими́ ду́хи и ду́ши на́ша, Спа́се, и к све́ту наста́ви Ца́рствия Твоего́.

Богоро́дичен: Умерщвле́на мя́ дре́вле, к жи́зни, Пречи́стая, па́ки возвела́ еси́, еди́на Ипоста́сную Жи́знь ро́ждшая, Е́йже прирази́вшися, расто́ржеся я́ве вражде́бнейшая сме́рть.

Седа́лен, гла́с 8.

Креста́ си́лою вооружи́вся и ве́рою огради́в гра́д тво́й, де́лы посрами́л еси́ мучи́телево свире́пство, терпе́ния же о́браз боже́ственнаго бы́в, приве́л еси́ Христу́ му́ченики. Те́м, соше́дшеся, по до́лгу почти́м, Аре́фо прехва́льне, всепра́зднственную па́мять твою́, страстоно́сче всесла́вне, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х, и, я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно, моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щихтися, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Собо́р, укрепля́емь благода́тию, и ли́к боже́ственный и пресве́тлый, му́ченически мно́жество стражда́, во́инство победоно́сное, Аре́фу иму́ще чинонача́льника, да пое́тся любо́вию че́стно песнопою́щими: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Твои́м содержа́щся ра́зумом богому́дрый гра́д тво́й, пребога́те, седи́ною светя́щася честно́ю, к пребеззако́нным му́жески подвиза́ся, и, побе́ду взе́м, песнопое́т Спа́су: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Зако́ном но́вым Животворя́щаго Ду́ха огражда́емь, зако́н пи́смене попира́я, благоче́стный гра́д преодоле́ душе́вною чистото́ю и нра́вом благоро́дия, Христу́ песнопоя́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Вои́стинну гра́д Бо́жий яви́лся еси́ пречестны́й и му́чеников боже́ственное жили́ще, и о тебе́ пою́тся све́тло ны́не пресла́вная, ве́лия же и ди́вная, ли́к бо пою́щих Влады́це приво́диши: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Богоро́дичен: Из Дави́дова ца́рскаго прозя́бши сро́дства, Всеца́рствующаго пре́жде ве́к, из Отца́ Сло́ва неизрече́нно и па́че ума́ возсия́вшаго, родила́ еси́, Де́во. Те́м Тя́, Богоро́дицу, богому́дренно ве́рнии ублажа́ем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Богозва́нный собо́р и богоблаже́нный, подвиза́яся, и те́пле дру́г дру́га укрепля́юще, и спосо́бствующе, от беззако́нных Христа́ ра́ди закла́тися, благосла́вно, добропобе́днии, изво́лиша.

Укре́пльшеся ве́рою и благоче́стия ре́вностию распаля́еми, уго́дницы Твои́, Христе́, пребеззако́нных стра́ха не убоя́шася, и, Твое́ю любо́вию целому́дренно свя́зани, са́ми во́лею преда́шася.

Бо́га Боже́ственным промышле́нием и неизбе́жным про́мысла судьба́м всю́ жи́знь свою́ возложи́вше, собо́р боже́ственный, к пребеззако́нным евре́йским скверноуби́йством благоде́рзостно, до́блии, устреми́шася.

На Тя́ наде́ющеся и ве́ровавше ны́не Воскресе́нию Твоему́, Твои́, Спа́се, му́ченицы, не ретя́щеся, ниже́ во́пляще, беззако́нными за Твое́ испове́дание убие́ни бы́ша, до́блественнейшии.

Богоро́дичен: Бо́жие Бо́г Сло́во, пре́жде ве́к Отцу́ Соприсносу́щный, благоутро́бия бога́тством во утро́бу Твою́ всели́вся, обнища́, и Челове́к яви́ся на земли́, пло́ть бы́в, Де́во Богоро́дице Всепе́тая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Кро́вию Христо́вою зна́менавшеся, святи́и, кро́ви своя́ усе́рдно излия́ша, сла́внии му́ченицы, и ны́не ца́рствовати с Ни́м сподо́бишася.

Ми́р проро́чески глаго́лаху язы́цы немотству́ющии, пропове́даху Христа́ младе́нцев немова́ния, де́вы богому́дрыя за благоче́стие са́ми себе́ Бо́гу принесо́ша.

Отдели́ся тебе́ све́т, возсия́ющь исцеле́ния бога́тно от Христа́, Аре́фо богоглаго́ливе, к Нему́же изше́л еси́, еще́ иска́пая по́ты страда́ния.

Мно́жество Тебе́ му́ченическое боже́ственно, Спа́се, приведе́ся: о́крест Тебе́ ли́цы святы́х, лику́юще, про́сят оставле́ния грехо́в те́х при́сно прославля́ющим.

Богоро́дичен: Возсия́ от Сио́на высоча́йшаго благоле́пие прия́тием пло́ти по соедине́нию неизрече́нно из Тебе́, Неискусобра́чная, оде́ян, и ми́р просвети́.

Конда́к, гла́с 4.

Весе́лия хода́тай на́м наста́ светоно́сный дне́сь страстоте́рпец пра́здник, его́же соверша́юще, сла́вим в вы́шних су́щаго Го́спода.

И́кос:

У́м мо́й просвети́, Христе́, заре́ю по́двигов Аре́фы до́бляго и все́х святы́х, с ни́м пострада́вших: пе́рвый бо все́х яви́ся ве́рный, му́жески ополчи́вся на отме́щущих воплоще́ние, Тебе́, па́че естества́ вопло́щшагося и ро́ждшагося, да на́с изба́виши от ле́сти и пока́жеши небла́зненно хотя́щим ше́ствовати пу́ть свиде́тельства, и́мже страда́льцы ходи́ша, Тя́ пою́ще в вы́шних су́щаго Го́спода.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

Крове́й пото́цы страда́лец Твои́х источа́ют исцеле́ния, ве́рою те́х па́мять похваля́ющим, и Тебе́, Творцу́, усе́рдно зову́щим: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Посрами́ша ве́сь, победоно́сцы, беззако́нных сове́т, я́ко боже́ственным ра́зумом и остроу́мием украша́еми, и, веселя́щеся, закала́еми поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ма́тери ще́дрыя, я́ко уя́звлени Твое́ю любо́вию, Христе́, не пощаде́ша дете́й, но в пещи́ попаля́емыя, Тебе́, Влады́це, взыва́юще поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Свещи́ страда́ния де́вства све́тло вже́гше, в Бо́жии черто́зе, богоно́снии, веселя́щеся с му́дрыми де́вами, зову́т: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ду́ш очище́ние и спасе́ния Хода́таица еси́, ве́рою Тя́ и любо́вию, Бо́жию Ма́терь, возвеща́ющим и Сы́ну Твоему́ согла́сно зову́щим: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Не в зако́не бы́сть я́ве соверше́ние, но в Христе́ спасе́ние даде́ся, — вопия́ху му́ченицы, богоуби́йцам глаго́люще. — Те́м, ра́дующеся, закала́емся вси́ и умира́ем усе́рдно, Тому́ песнопою́ще: лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Тайнонауча́ет младе́нец и учи́т безу́мныя к Твоему́ о́бразу зре́ти пречи́стому, Христе́, и ве́ру прия́ти прише́ствия Твоего́ на земли́, и утаи́вся пребеззако́нных ру́к, в пла́мень вни́де с ро́ждшею, поя́: лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

На земли́ му́ченицы благоче́стно подвиза́вшеся, на небесе́х от Христа́ венцы́ досто́йно прия́ша, ра́достно отше́дше, иде́же веселя́щихся жили́ще, ве́рою песнопою́щих и вопию́щих непреста́нно: лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Победи́вше, святи́и, лю́таго мироде́ржца и служа́щия того́ хоте́нием, ко Вседержи́телю и все́х Го́споду со дерзнове́нием и ра́достию неизрече́нною преидо́сте, вопию́ще: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: За ны́ моли́ся Сы́ну Твоему́ и Го́споду, чи́сто и и́стинно пою́щия Тя́ и Тя́, Богома́терь, испове́дающия, Пречи́стая, грехо́в прося́щи разреше́ния, получи́ти же спасе́ния ве́рно пою́щим: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Прича́стницы сла́вы Христо́вы, общева́вшеся сме́рти бы́сте, святи́и му́ченицы, и Ца́рствия диади́мою украси́стеся све́тло. Бо́гу же предстоите́, на́м прося́ще спасе́ния душе́внаго, достосла́внии.

Зако́ннии яви́стеся Христо́ви во́ини и непобеди́мии му́ченицы, Аре́фо всему́дре и со страда́вшими с тобо́ю усе́рдно, со страстоте́рпицами жена́ми, де́вы отрокови́цы, те́мже мо́лим приле́жно, о на́с моли́теся.

Упра́ви, Сло́ве Бо́жий, жи́знь мою́ и окорми́, Влады́ко, уго́дников Твои́х моле́ньми лю́бящих Тя́, и сподо́би те́х соприча́стнику бы́ти, грехи́ моя́ презира́я я́ко Бла́г и Человеколю́бец.

Богоро́дичен: Селе́ние была́ еси́ Бо́жие, Невмести́маго во чре́ве вме́щшая и, пре́жде Безпло́тнаго, воплоще́нна на́м поро́ждшая. Его́же ны́не умоли́, Чи́стая, прегреше́ний оставле́ние все́м дарова́ти, ве́рою Тя́ при́сно велича́ющим.

Свети́лен.

Аре́фина проро́чества Бо́г Испо́лнитель бы́сть, возста́вив на паде́ние нечести́ваго Омири́та Елесвана́ му́жественнаго, гоня́ща и убива́юща нечести́вых полки́, Негра́н же вознося́ща и весе́лия исполня́юща.

Богоро́дичен: Су́щую Богоро́дицу Тя́ испове́даем, Влады́чице, спа́сшиися Тобо́ю: Бо́га бо неизрече́нно родила́ еси́, разруши́вшаго Кресто́м сме́рть, к Себе́ же привле́кша му́чеников мно́жества, с ни́миже Тя́ восхваля́ем, Де́во.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пѣ́снь возсле́мъ, лю́дїе, чꙋ́дномꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ, свободи́вшемꙋ і҆и҃лѧ ѿ рабо́ты, пѣ́снь побѣ́днꙋю пою́ще и҆ вопїю́ще, пои́мъ тебѣ̀ є҆ди́номꙋ влⷣцѣ.

Мч҃ниче, страстоте́рпче хрⷭ҇то́въ а҆ре́ѳо, всебл҃же́нне, моли́твами твои́ми и҆ сꙋ́щихъ съ тобо́ю мч҃никѡвъ ᲂу҆́мъ мо́й просвѣтѝ: ꙗ҆́кѡ да воспою̀ ва́шꙋ свѣтоно́снꙋю и҆ бжⷭ҇твеннꙋю па́мѧть.

Вы́спрь житїѐ ꙗ҆́вѣ на нб҃сѣ́хъ стѧжа́въ, бг҃облаже́нне, хрⷭ҇то́вымъ подо́бїемъ, себѐ пре́далъ є҆сѝ жела́нїемъ мꙋче́нїѧ беззакѡ́ннымъ є҆вре́ємъ, бг҃омꙋ́дре.

Глаго́лъ престꙋпи́въ бж҃їй, є҆вре́инъ пребеззако́нный и҆ непра́веднѣйшїй, бг҃оизбра́нное ста́до хрⷭ҇то́во погꙋбѝ, ѻ҆ба́че воспрїѧ́ше сꙋ́дъ пра́веднымъ и҆ бжⷭ҇твеннымъ про́мысломъ.

Стезю̀ ше́ствовавъ неꙋкло́ннѡ, къ нб҃сѝ ведꙋ́щꙋю, хрⷭ҇тꙋ̀ приве́лъ є҆сѝ мч҃ническїй собо́ръ, а҆ре́ѳо всехва́льне, всѧ́кагѡ во́зраста и҆ ро́да всѧ́кагѡ со́бранный.

Бг҃оро́диченъ: Пѣ́сньми прест҃ꙋ́ю, вѣ́рнїи, марі́ю похва́лимъ, бг҃ома́терь, ѡ҆бра́дованнꙋю, покро́въ бжⷭ҇твенный, ти́хое приста́нище, всѣ́хъ вѣ́рныхъ предста́тельницꙋ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нбⷭ҇нагѡ крꙋ́га верхотво́рче, гдⷭ҇и, и҆ цр҃кве зижди́телю, ты̀ менѐ ᲂу҆твердѝ въ любвѝ твое́й, жела́нїй кра́ю, вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Оу҆твержде́ннꙋ зрѧ́ще крⷭ҇та̀ бл҃года́тїю твою̀ цр҃ковь, є҆вре́йстїи ѻ҆́троцы пребеззако́ннїи, за́вистїю та́юще, и҆ ра́нами многоѻбра́зными неща́днѡ мꙋ́чахꙋ, є҆ди́не человѣколю́бче.

Ꙗ҆доме́тный ѧ҆зы́къ ѕловѣ́рнїи и҆мꙋ́ще, и҆ тѧ̀ хꙋ́лѧще, си́хъ прароди́тели и҆зба́вльшаго дре́внѧгѡ мꙋчи́тельства, въ тѧ̀ вѣ́рꙋющыѧ, сп҃се, закла́ша.

Созда́вый наединѣ̀ бг҃одѣ́йственнымъ ма́нїемъ человѣ́чєскаѧ сердца̀, кто̀ про́мысла твоегѡ̀ глꙋбинꙋ̀ возмо́жетъ пости́гнꙋти; ꙗ҆́кѡ ста́до, є҆́же, хрⷭ҇тѐ, собра́лъ є҆сѝ, волкѡ́мъ пре́далъ є҆сѝ.

Бг҃омꙋ́дрое твоѐ ста́до, ва́рварскими мечи̑ ссѣка́емо, ᲂу҆се́рднѡ призыва́ше тѧ̀: прїимѝ дꙋ́хи и҆ дꙋ́шы на́шѧ, сп҃се, и҆ къ свѣ́тꙋ наста́ви црⷭ҇твїѧ твоегѡ̀.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мерщвле́на мѧ̀ дре́вле, къ жи́зни, пречⷭ҇таѧ, па́ки возвела̀ є҆сѝ, є҆ди́на ѵ҆поста́снꙋю жи́знь ро́ждшаѧ: є҆́йже прирази́вшисѧ, расто́ржесѧ ꙗ҆́вѣ вражде́бнѣйшаѧ сме́рть.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Крⷭ҇та̀ си́лою воѡрꙋжи́всѧ, и҆ вѣ́рою ѡ҆гради́въ гра́дъ тво́й, дѣ́лы посрами́лъ є҆сѝ мꙋчи́телево свирѣ́пство, терпѣ́нїѧ же ѻ҆́бразъ бжⷭ҇твеннагѡ бы́въ, приве́лъ є҆сѝ хрⷭ҇тꙋ̀ мч҃ники. тѣ́мъ соше́дшесѧ по до́лгꙋ почти́мъ, а҆ре́ѳо прехва́льне, всепра́зднственнꙋю па́мѧть твою̀: страстоно́сче всесла́вне, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе пода́ти чествꙋ́ющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Въ напа̑сти многоплетє́нныѧ впа́дъ ѿ вра̑гъ ви́димыхъ и҆ неви́димыхъ, бꙋ́рею ѡ҆держи́мь безчи́сленныхъ согрѣше́нїй мои́хъ, и҆ ꙗ҆́кѡ къ те́пломꙋ застꙋпле́нїю и҆ покро́вꙋ моемꙋ̀, чⷭ҇таѧ, ко приста́нищꙋ притека́ю твоеѧ̀ бла́гости. тѣ́мже, пречⷭ҇таѧ, и҆зъ тебє̀ воплоще́нномꙋ безсѣ́меннѡ, моли́сѧ прилѣ́жнѡ, ѡ҆ всѣ́хъ рабѣ́хъ твои́хъ, непреста́ннѡ молѧ́щихтисѧ, бцⷣе пречⷭ҇таѧ, молѧ́щи є҆го̀ при́снѡ, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, воспѣва́ющымъ досто́йнѡ сла́вꙋ твою̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ, а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧ тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно, и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ, и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе, вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стра̑сти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, ты̀ моѧ̀ и҆ си́ла, ты̀ мо́й бг҃ъ, ты̀ моѐ ра́дованїе, не ѡ҆ста́вль нѣ́дра ѻ҆́ч҃а, и҆ на́шꙋ нищетꙋ̀ посѣти́въ. тѣ́мъ съ прⷪ҇ро́комъ а҆ввакꙋ́момъ зовꙋ́ ти: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Собо́ръ ᲂу҆крѣплѧ́емь бл҃года́тїю, и҆ ли́къ бжⷭ҇твенный и҆ пресвѣ́тлый, мч҃нически мно́жество стражда̀, во́инство побѣдоно́сное, а҆ре́ѳꙋ и҆мꙋ́ще чинонача́льника, да пое́тсѧ любо́вїю че́стнѡ пѣснопою́щими: си́лѣ твое́й сла́ва, человѣколю́бче.

Твои́мъ содержа́щсѧ ра́зꙋмомъ бг҃омꙋ́дрый гра́дъ тво́й, пребога́те, сѣди́ною свѣтѧ́щасѧ честно́ю, къ пребеззакѡ́ннымъ мꙋ́жески подвиза́сѧ, и҆ побѣ́дꙋ взе́мъ, пѣснопое́тъ сп҃сꙋ: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Зако́номъ но́вымъ животворѧ́щагѡ дх҃а ѡ҆гражда́емь, зако́нъ пи́смене попира́ѧ, благоче́стный гра́дъ, преѡдолѣ̀ дꙋше́вною чистото́ю, и҆ нра́вомъ бл҃горо́дїѧ, хрⷭ҇тꙋ̀ пѣснопоѧ̀: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Вои́стиннꙋ гра́дъ бж҃їй ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, пречестны́й, и҆ мч҃никѡвъ бжⷭ҇твенное жили́ще, и҆ ѡ҆ тебѣ̀ пою́тсѧ свѣ́тлѡ ны́нѣ пресла̑внаѧ, вє́лїѧ же и҆ ди̑внаѧ: ли́къ бо пою́щихъ влⷣцѣ приво́диши: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Бг҃оро́диченъ: И҆зъ дв҃дова ца́рскагѡ прозѧ́бши сро́дства, всецрⷭ҇твꙋющаго пре́жде вѣ̑къ и҆зъ ѻ҆ц҃а̀ сло́ва неизрече́ннѡ, и҆ па́че ᲂу҆ма̀ возсїѧ́вшаго родила̀ є҆сѝ, дв҃о. тѣ́мъ тѧ̀, бцⷣꙋ, бг҃омꙋ́дреннѡ вѣ́рнїи ᲂу҆блажа́емъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго, но ѡ҆брати́ мѧ и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Бг҃озва́нный собо́ръ и҆ бг҃облаже́нный подвиза́ѧсѧ, и҆ те́плѣ дрꙋ́гъ дрꙋ́га ᲂу҆крѣплѧ́юще, и҆ спосо́бствꙋюще, ѿ беззако́нныхъ хрⷭ҇та̀ ра́ди закла́тисѧ, благосла́внѡ, добропобѣ́днїи и҆зво́лиша.

Оу҆крѣ́пльшесѧ вѣ́рою, и҆ благоче́стїѧ ре́вностїю распалѧ́еми, ᲂу҆гѡ́дницы твоѝ, хрⷭ҇тѐ, пребеззако́нныхъ стра́ха не ᲂу҆боѧ́шасѧ, и҆ твое́ю любо́вїю цѣломꙋ́дреннѡ свѧ́зани, са́ми во́лею преда́шасѧ.

Бг҃а бжⷭ҇твєннымъ промышле́нїємъ и҆ неизбѣ̑жнымъ про́мысла сꙋдьба́мъ всю̀ жи́знь свою̀ возложи́вше, собо́ръ бжⷭ҇твенный, къ пребеззакѡ́ннымъ є҆врє́йскимъ скверноꙋбі́йствѡмъ благоде́рзостнѡ, до́блїи, ᲂу҆стреми́шасѧ.

На тѧ̀ надѣ́ющесѧ, и҆ вѣ́ровавше ны́нѣ воскрⷭ҇нїю твоемꙋ̀, твоѝ, сп҃се, мч҃ницы, не ретѧ́щесѧ, нижѐ во́плѧще, беззако́нными за твоѐ и҆сповѣ́данїе ᲂу҆бїе́ни бы́ша, до́блественнѣйшїи.

Бг҃оро́диченъ: Бж҃їе бг҃ъ сло́во, пре́жде вѣ̑къ ѻ҆ц҃ꙋ̀ соприсносꙋ́щный, бл҃гоꙋтро́бїѧ бога́тствомъ, во ᲂу҆тро́бꙋ твою̀ всели́всѧ, ѡ҆бнища̀ и҆ чл҃вѣ́къ ꙗ҆ви́сѧ на землѝ, пло́ть бы́въ, дв҃о бцⷣе всепѣ́таѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Кро́вїю хрⷭ҇то́вою зна́менавшесѧ, ст҃і́и, крѡ́ви своѧ̑ ᲂу҆се́рднѡ и҆злїѧ́ша, сла́внїи мч҃ницы, и҆ ны́нѣ црⷭ҇твовати съ ни́мъ сподо́бишасѧ.

Ми́ръ прⷪ҇ро́чески глаго́лахꙋ ѧ҆зы́цы нѣмотствꙋ́ющїи, проповѣ́дахꙋ хрⷭ҇та̀ младе́нцєвъ нѣмова̑нїѧ, дѣ̑вы бг҃омꙋ̑дрыѧ, за бл҃гоче́стїе, са́ми себѐ бг҃ꙋ принесо́ша.

Ѿдѣли́сѧ тебѣ̀ свѣ́тъ, возсїѧ́ющь и҆сцѣлє́нїѧ бога́тнѡ ѿ хрⷭ҇та̀, а҆ре́ѳо бг҃оглаго́ливе, къ немꙋ́же и҆зше́лъ є҆сѝ, є҆щѐ и҆ска́паѧ по́ты страда́нїѧ.

Мно́жество тебѣ̀ мч҃ническое, бжⷭ҇твеннѡ, сп҃се, приведе́сѧ: ѻ҆́крестъ тебє̀ ли́цы ст҃ы́хъ ликꙋ́юще, про́сѧтъ ѡ҆ставле́нїѧ грѣхѡ́въ, тѣ́хъ при́снѡ прославлѧ́ющымъ.

Бг҃оро́диченъ: Возсїѧ̀ ѿ сїѡ́на высоча́йшагѡ благолѣ́пїе, прїѧ́тїемъ пло́ти, по соедине́нїю неизрече́ннѡ, и҆зъ тебє̀, неискꙋсобра́чнаѧ, ѡ҆дѣ́ѧнъ, и҆ мі́ръ просвѣтѝ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Весе́лїѧ хода́тай на́мъ наста̀ свѣтоно́сный дне́сь страстоте́рпєцъ пра́здникъ, є҆го́же соверша́юще, сла́вимъ въ вы́шнихъ сꙋ́щаго гдⷭ҇а.

І҆́косъ:

Оу҆́мъ мо́й просвѣтѝ, хрⷭ҇тѐ, заре́ю по́двигѡвъ а҆ре́ѳы до́блѧгѡ, и҆ всѣ́хъ ст҃ы́хъ, съ ни́мъ пострада́вшихъ: пе́рвый бо всѣ́хъ ꙗ҆ви́сѧ вѣ́рный, мꙋ́жески ѡ҆полчи́всѧ на ѿме́щꙋщихъ воплоще́нїе, тебє̀, па́че є҆стества̀ вопло́щшагѡсѧ и҆ ро́ждшагѡсѧ, да на́съ и҆зба́виши ѿ ле́сти, и҆ пока́жеши небла́зненнѡ хотѧ́щымъ ше́ствовати пꙋ́ть свидѣ́тельства, и҆́мже страда́льцы ходи́ша, тѧ̀ пою́ще въ вы́шнихъ сꙋ́щаго гдⷭ҇а.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їѧ снизхожде́нїѧ: ѻ҆́гнь ᲂу҆стыдѣ́сѧ въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, сегѡ̀ ра́ди ѻ҆́троцы въ пещѝ ра́дованною ного́ю, ꙗ҆́кѡ во цвѣ́тницѣ ликꙋ́юще, поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Крове́й пото́цы страда́лєцъ твои́хъ и҆сточа́ютъ и҆сцѣлє́нїѧ, вѣ́рою тѣ́хъ па́мѧть похвалѧ́ющымъ, и҆ тебѣ̀, творцꙋ̀, ᲂу҆се́рднѡ зовꙋ́щымъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Посрами́ша ве́сь, побѣдоно́сцы, беззако́нныхъ совѣ́тъ, ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твеннымъ ра́зꙋмомъ и҆ ѻ҆строꙋ́мїемъ ᲂу҆краша́еми, и҆, веселѧ́щесѧ, закала́еми поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Ма́тєри щє́дрыѧ, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ѧ́звлени твое́ю любо́вїю, хрⷭ҇тѐ, не пощадѣ́ша дѣте́й, но въ пещѝ попалѧ́ємыѧ, тебѣ̀, влⷣцѣ, взыва́юще поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Свѣщы̀ страда́нїѧ, дѣ́вства свѣ́тлѡ вше́гше, въ бж҃їи черто́зѣ, бг҃оно́снїи, веселѧ́щесѧ съ мꙋ́дрыми дѣ́вами, зовꙋ́тъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Дꙋ́шъ ѡ҆чище́нїе и҆ спасе́нїѧ хода́таица є҆сѝ, вѣ́рою тѧ̀ и҆ любо́вїю бж҃їю мт҃рь возвѣща́ющымъ, и҆ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ согла́снѡ зовꙋ́щымъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Не въ зако́нѣ бы́сть ꙗ҆́вѣ соверше́нїе, но въ хрⷭ҇тѣ̀ спасе́нїе даде́сѧ, вопїѧ́хꙋ мч҃ницы, бг҃оꙋбі́йцамъ глаго́люще. тѣ́мъ ра́дꙋющесѧ закала́емсѧ всѝ, и҆ ᲂу҆мира́емъ ᲂу҆се́рднѡ, томꙋ̀ пѣснопою́ще: лю́дїе, превозноси́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Тайнонаꙋча́етъ младе́нецъ и҆ ᲂу҆чи́тъ безꙋ́мныѧ къ твоемꙋ̀ ѻ҆́бразꙋ зрѣ́ти пречⷭ҇томꙋ, хрⷭ҇тѐ, и҆ вѣ́рꙋ прїѧ́ти прише́ствїѧ твоегѡ̀ на землѝ, и҆, ᲂу҆таи́всѧ пребеззако́нныхъ рꙋ́къ, въ пла́мень вни́де съ ро́ждшею, поѧ̀: лю́дїе, превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

На землѝ, мч҃ницы, благоче́стнѡ подвиза́вшесѧ, на нб҃сѣ́хъ ѿ хрⷭ҇та̀ вѣнцы̀ досто́йнѡ прїѧ́ша, ра́достнѡ ѿше́дше, и҆дѣ́же веселѧ́щихсѧ жили́ще, вѣ́рою пѣснопою́щихъ и҆ вопїю́щихъ непреста́ннѡ: лю́дїе, превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Побѣди́вше, ст҃і́и, лю́таго мїроде́ржца, и҆ слꙋжа́щыѧ тогѡ̀ хотѣ́нїємъ, ко вседержи́телю и҆ всѣ́хъ гдⷭ҇ꙋ, со дерзнове́нїемъ и҆ ра́достїю неизрече́нною, преидо́сте, вопїю́ще: свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: За ны̀ моли́сѧ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ и҆ гдⷭ҇ꙋ, чи́стѡ и҆ и҆́стиннѡ пою́щыѧ тѧ̀, и҆ тѧ̀ бг҃ома́терь и҆сповѣ́дающыѧ, пречⷭ҇таѧ, грѣхѡ́въ просѧ́щи разрѣше́нїѧ, полꙋчи́ти же спасе́нїѧ вѣ́рнѡ пою́щымъ: свѧще́нницы, благослови́те, лю́дїе, превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

Прича̑стницы сла́вы хрⷭ҇то́вы, ѡ҆бщева́вшесѧ сме́рти бы́сте, ст҃і́и мч҃ницы, и҆ црⷭ҇твїѧ дїади́мою ᲂу҆краси́стесѧ свѣ́тлѡ: бг҃ꙋ же предстоитѐ, на́мъ просѧ́ще спасе́нїѧ дꙋше́внагѡ, достосла́внїи.

Зако́ннїи ꙗ҆ви́стесѧ хрⷭ҇то́ви во́ини и҆ непобѣди́мїи мч҃ницы, а҆ре́ѳо всемꙋ́дре, и҆ со страда́вшими съ тобо́ю ᲂу҆се́рднѡ, со страстоте́рпицами жена́ми, дѣ̑вы ѻ҆трокови̑цы. тѣ́мже. мо́лимъ прилѣ́жнѡ, ѡ҆ на́съ моли́тесѧ.

Оу҆пра́ви, сло́ве бж҃їй, жи́знь мою̀, и҆ ѡ҆кормѝ, влⷣко, ᲂу҆го́дникѡвъ твои́хъ моле́ньми лю́бѧщихъ тѧ̀, и҆ сподо́би тѣ́хъ соприча́стникꙋ бы́ти, грѣхи̑ моѧ̑ презира́ѧ, ꙗ҆́кѡ бл҃гъ и҆ чл҃вѣколю́бецъ.

Бг҃оро́диченъ: Селе́нїе была̀ є҆сѝ бж҃їе, невмѣсти́маго во чре́вѣ вмѣ́щшаѧ, и҆ пре́жде безпло́тнаго, воплоще́нна на́мъ поро́ждшаѧ: є҆го́же ны́нѣ ᲂу҆молѝ, чⷭ҇таѧ, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе всѣ̑мъ дарова́ти, вѣ́рою тѧ̀ при́снѡ велича́ющымъ.

Свѣти́ленъ.

А҆ре́ѳина прⷪ҇ро́чества бг҃ъ и҆спо́лнитель бы́сть, возста́вивъ на паде́нїе нечести́вагѡ ѻ҆мирі́та, є҆лесвана̀ мꙋ́жественнаго, гонѧ́ща и҆ ᲂу҆бива́юща нечести́выхъ полкѝ, негра́нъ же возносѧ́ща и҆ весе́лїѧ и҆сполнѧ́юща.

Бг҃оро́диченъ: Сꙋ́щꙋю бцⷣꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́даемъ, влⷣчце, спа́сшїисѧ тобо́ю: бг҃а бо неизрече́ннѡ родила̀ є҆сѝ, разрꙋши́вшаго крⷭ҇то́мъ сме́рть, въ себѣ́ же привле́кша мч҃никѡвъ мно́жєства: съ ни́миже тѧ̀ восхвалѧ́емъ, дв҃о.

Му­че­ник Аре­фа и с ним 4299 му­че­ни­ков

Му­че­ник Аре­фа и с ним 4299 му­че­ни­ков по­стра­да­ли за Гос­по­да Иису­са Хри­ста в VI ве­ке. Аре­фа был пра­ви­те­лем го­ро­да Негра­на в Гра­вии, жи­те­ли ко­то­ро­го бы­ли хри­сти­а­на­ми. Ара­вий­ский (или Оми­рит­ский) царь, иудей Ду­на­ан, ре­шив уни­что­жить хри­сти­ан­ство в стране, из­дал указ об уби­е­нии всех по­сле­до­ва­те­лей Хри­ста. Жи­те­ли Негра­на оста­лись вер­ны Гос­по­ду, и Ду­на­ан при­шел с боль­шим вой­ском ра­зо­рить го­род. У стен Негра­на цар­ские гла­ша­таи воз­ве­сти­ли, что Ду­на­ан оста­вит в жи­вых толь­ко тех, кто от­ре­чет­ся от Рас­пя­то­го Га­ли­ле­я­ни­на и Кре­ста Его, ко­то­рый есть "зна­ме­ние про­кля­тия". Не су­мев взять хри­сти­ан­ский го­род си­лой, Ду­на­ан по­шел на об­ман, по­кляв­шись, что не бу­дет при­нуж­дать хри­сти­ан пе­ре­хо­дить в иудей­ство, а лишь об­ло­жит Негран да­нью. Жи­те­ли го­ро­да не по­слу­ша­лись со­ве­та свя­то­го Аре­фы и, по­ве­рив Ду­на­а­ну, от­кры­ли во­ро­та.

На дру­гой день Ду­на­ан по­ве­лел раз­жечь огром­ный ко­стер, бро­сить ту­да всех кли­ри­ков Церк­ви го­ро­да, чтобы за­пу­гать осталь­ных хри­сти­ан. Так со­жгли 427 че­ло­век. Пра­ви­тель Аре­фа и дру­гие ста­рей­ши­ны бы­ли по­са­же­ны в тем­ни­цу. За­тем му­чи­тель разо­слал по го­ро­ду сво­их про­по­вед­ни­ков, чтобы об­ра­щать хри­сти­ан в иудей­ство. Сам же бе­се­до­вал с при­ве­ден­ны­ми из тем­ни­цы жи­те­ля­ми, го­во­ря: "Я не тре­бую от вас, чтобы вы от­рек­лись от Бо­га неба и зем­ли, не хо­чу, чтобы вы по­кло­ня­лись идо­лам, но же­лаю толь­ко, чтобы не ве­ри­ли вы в Иису­са Хри­ста, по­то­му что Рас­пя­тый был че­ло­век, а не Бог". Свя­тые му­че­ни­ки на это от­ве­ти­ли, что Иисус – Бог Сло­во, Вто­рая Ипо­стась Свя­той Тро­и­цы, для спа­се­ния лю­дей при­няв­ший плоть че­ло­ве­че­скую от Ду­ха Свя­то­го и Ма­рии Де­вы. "Не от­ре­чем­ся от Хри­ста, ибо Он для нас – Жизнь, а смерть за Него – при­об­ре­те­ние", – за­яви­ли стра­даль­цы Ду­на­а­ну. Бо­лее че­ты­рех ты­сяч хри­сти­ан – муж­чин, жен­щин, ста­ри­ков и де­тей – из го­ро­да Негра­на и окрест­ных се­ле­ний при­ня­ли за Хри­ста Спа­си­те­ля му­че­ни­че­скую кон­чи­ну.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го му­че­ни­ка Аре­фы" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.