Канон святому апостолу Онисиму

Припев: Святы́й апо́столе Они́симе, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 28 февраля (15 февраля ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Просвеще́н Боже́ственною и светоза́рною Спа́са благода́тию, омраче́нную ду́шу мою́, моля́, Они́симе, Христа́ Человеколю́бца Бо́га, блаже́нне, просвети́.

Светосия́нными Па́вла озари́вся луча́ми, сла́вне, неве́дения мглы́ удо́бь избе́гл еси́, Христу́ благода́рственную пе́снь вопия́, всеблаже́нне.

Боже́ствен показа́лся еси́, преблаже́нне, священноде́йственник и, Боже́ственным Ду́хом сия́я све́тло, всю́ду проте́кл еси́, Христа́ возвеща́я благоче́стно, богоблаже́нне.

Богоро́дичен: Укра́шена добро́тою доброде́телей, Богома́ти Чи́стая, Бо́га и́стиннаго па́че ума́ зачала́ еси́, на́с боже́ственными доброде́тельми уясни́вшаго.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Во́д Боже́ственных Исто́чнику прибли́жил еси́ уста́ и, сла́дости пото́к от Него́ прие́м, лице́ честны́я Це́ркве, сла́вне, напои́л еси́.

Прича́стием сия́ния мы́сленнаго светле́йший яви́лся еси́, благоче́стия свеща́ми сердца́ ве́рных просвеща́я све́тло и светоно́сною заре́ю про́поведи.

Разреши́лся еси́ Па́вловыми у́зами от рабо́тныя ле́сти и свобо́дою благода́ти почти́лся еси́, сы́н Бо́жий бы́в и насле́дник боже́ствен показа́лся еси́.

Богоро́дичен: Ле́стно зми́й мя́ пе́рвее, я́ко пле́нника, взя́т, ле́стию плени́в. Тобо́ю же рабо́ты его́ изме́нься, Богома́ти, пе́сньми ублажа́ю Тя́.

Седа́лен, гла́с 4.

Вре́менныя, Они́симе, отреши́вся и́стинно рабо́ты, бы́л еси́ ра́б Христа́ Бо́га и сосу́д благопотре́бен, те́мже порабоще́нныя враго́м свобо́дны показа́л еси́ боже́ственным сло́вом и небе́сныя гра́жданы сотвори́в. С ни́миже свяще́нную твою́ па́мять ве́рно сла́вим.

Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным рождество́м Твои́м истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ и воздви́гла еси́ вся́ от сме́рти к животу́ нетле́ния. Те́мже Тя́ по до́лгу блажи́м вси́, Де́во препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.

На Кресте́ Тя́ возвы́шена я́ко узре́ Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий, ма́терски рыда́ющи, веща́ше: что́ но́вое и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мо́й? Ка́ко, Жи́знь все́х, вкуша́еши сме́рти, оживи́ти ме́ртвыя хотя́, я́ко Милосе́рд?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Хотя́й вся́ спасти́ Госпо́дь от и́га тя́ рабо́ты священноде́йственника, блаже́нне, поставля́ет, священноде́йствующа честно́е, богоявле́нне, Ева́нгелие.

Сы́н ты́ бы́л еси́ Бо́жий благода́тию, Того́ возвеща́я Единоро́дное Сло́во Присносу́щное, с пло́тию су́щим на земли́ пресла́вно прибли́жшася.

Сло́вом суда́ и боже́ственным пома́занием свяще́нства, я́ко святи́тель, всему́дре, пожи́л еси́, и терпе́нием лю́тых боже́ствен му́ченик бы́л еси́.

Богоро́дичен: Естество́м Безнача́льный Сы́н и Безле́тный вре́менное от Де́вы Отрокови́цы нача́ло во́льно прие́млет, су́щия под ле́том от тли́ обнови́ти промышля́я.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Ума́ острото́ю и души́, блаже́нне, чистото́ю, вра́жия прелете́в се́ти, возвы́сился еси́ к небе́сным селе́нием, криле́ богоразу́мия прие́м.

Тво́й апо́стол, Бла́же, плотско́е Твое́ к челове́ком прише́ствие пропове́да, заблу́ждшия к позна́нию наставля́я и просвеща́я заре́ю ве́ры.

Хра́м яви́лся еси́ всеблаголе́пен, вну́трь име́я, я́ко све́щник, сия́ние Боже́ственныя благода́ти, зда́нием Боже́ственнаго Ду́ха основа́н, блаже́нне Они́симе.

Богоро́дичен: Греха́ моего́ плени́цы Твои́м хода́тайством и предста́тельством, Де́во, расто́ргни: Ты́ бо отча́янных еси́ наде́жда, ве́рою притека́ющих в боже́ственный кро́в Тво́й.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Облиста́в, я́ко со́лнце, с небесе́ зва́нный, просвеще́нием благода́ти оста́ви тебе́ зарю́, издале́ча благомо́щно отгоня́щу неве́дения мра́к, всеблаже́нне.

Све́тло обличи́л еси́ беззако́нных гнила́я и злочести́вая шата́ния, благоче́стия веща́я вои́стинну Боже́ственная уче́ния, святи́телю Госпо́день всече́стне.

Богоро́дичен: Сы́й пови́нен грехо́м и лю́те уя́звлен, окая́нный, к Тебе́, Богома́ти, ми́лостивей прибега́ю, моля́ся стру́пы очи́стити прегреше́ний мои́х.

Конда́к, гла́с 4.

Я́ко луча́, возсия́л еси́ вселе́нней, заря́ми сия́я со́лнца, блаже́нне, всесве́тлаго Па́вла, ми́р просвети́вшаго, те́мже тя́ почита́ем, Они́симе сла́вне.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Блаже́нную прия́л еси́, Они́симе, кончи́ну и неги́блемое безсме́ртие наде́ждею, блаже́нне, чи́стою и пое́ши, ра́дуяся, Христу́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Тве́рдым твои́м мудрова́нием, Они́симе, пре́лести кова́рства попра́л еси́, благоче́стия сия́ низложи́в ору́диями, богому́дре, вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Я́ко су́щи Всенепоро́чная, Богоневе́сто, Сло́во Бо́жие зачала́ еси́, неразлу́чно в не́дрех Отца́ Су́ща, рука́ми же держи́мо Твои́ми, благослове́нна Богома́ти Неискусобра́чная.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Со а́нгелы лику́я, блаже́нне Они́симе, муче́ния венце́м украша́емь, престо́лу же све́тло Влады́чню предстои́ши: Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Апо́столу Бо́жию служа́, боже́ственне Они́симе, неизрече́нных чуде́с име́л еси́ де́йство, пропове́дник и́стинен Христо́в, блаже́нне, бы́в: Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Исцеле́ний благода́тию от незави́стна исто́чника Спа́сова обогати́вся, все́м препода́л еси́, Сего́ повину́яся, блаже́нне, Боже́ственным веле́нием: Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Научи́вшеся чудеси́ Твоего́ Рождества́, воспева́ем я́ко Боже́ственно па́че смы́сла, Всесвята́я, Чи́стая, Богома́ти Пренепоро́чная, та́инство, Тя́ превозноша́юще во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Свети́льник пресве́тел показа́лся еси́, све́тлыми заря́ми сия́я духо́вными, мирски́я концы́ освеща́я све́том богоразу́мия, блаже́нне Они́симе. Те́мже со апо́стольскими ли́ки тя́ велича́ем.

Плоды́ духо́вными ты́ укра́шен, на небеса́ взя́лся еси́, богоявле́нне, ра́дуяся, Христо́в апо́стол яви́лся еси́ че́стен, прему́др святи́тель, му́ченик непобеди́мь, пропове́дник и́стинен су́щих па́че ума́, богоблаже́нне.

При́сно предста́ни пою́щим тя́ всегда́ и твое́ восхваля́ющим торжество́, Влады́це предстоя́, Они́симе, ве́сь просвеще́н, ве́сь пресве́тел, ве́сь отону́дными блиста́яся светлостьми́.

Богоро́дичен: Изба́влен бы́в Рождество́м Твои́м, Неискусобра́чная Ма́ти Бо́жия, дре́вняго ко́жнаго умерщвле́ния, и кля́твы, и тли́, и сме́рти, ю́же от греха́ оттря́с, с небе́сными во́и при́сно сла́влю Тя́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ, пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь, пои́мъ, вопїѧ́ше.

Просвѣще́нъ бжⷭ҇твенною и҆ свѣтоза́рною сп҃са бл҃года́тїю, ѡ҆мраче́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀, молѧ̀, ѻ҆ни́сїме, хрⷭ҇та̀ чл҃вѣколю́бца бг҃а, бл҃же́нне, просвѣтѝ.

Свѣтосїѧ́нными па́ѵла ѡ҆зари́всѧ лꙋча́ми, сла́вне, невѣ́дѣнїѧ мглы̀ ᲂу҆до́бь и҆збѣ́глъ є҆сѝ, хрⷭ҇тꙋ̀ благода́рственнꙋю пѣ́снь вопїѧ̀, всебл҃же́нне.

Бжⷭ҇твенъ показа́лсѧ є҆сѝ, пребл҃же́нне, сщ҃еннодѣ́йственникъ, и҆ бжⷭ҇твеннымъ дх҃омъ сїѧ́ѧ свѣ́тлѡ, всю́дꙋ проте́клъ є҆сѝ, хрⷭ҇та̀ возвѣща́ѧ бл҃гоче́стнѡ, бг҃облаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆кра́шена добро́тою добродѣ́телей, бг҃ома́ти чⷭ҇таѧ, бг҃а и҆́стиннаго па́че ᲂу҆ма̀ зачала̀ є҆сѝ, на́съ бжⷭ҇твенными добродѣ́тельми ᲂу҆ѧсни́вшаго.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Во́дъ бжⷭ҇твенныхъ и҆сто́чникꙋ прибли́жилъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀, и҆ сла́дости пото́къ ѿ негѡ̀ прїе́мъ, лицѐ честны́ѧ цр҃кве, сла́вне, напои́лъ є҆сѝ.

Прича́стїемъ сїѧ́нїѧ мы́сленнагѡ свѣтлѣ́йшїй ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, бл҃гоче́стїѧ свѣща́ми сердца̀ вѣ́рныхъ просвѣща́ѧ свѣ́тлѡ, и҆ свѣтоно́сною заре́ю про́повѣди.

Разрѣши́лсѧ є҆сѝ па́ѵловыми ᲂу҆́зами ѿ рабо́тныѧ ле́сти, и҆ свобо́дою бл҃года́ти почти́лсѧ є҆сѝ: сн҃ъ бж҃їй бы́въ, и҆ наслѣ́дникъ бжⷭ҇твенъ показа́лсѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ле́стнѡ ѕмі́й мѧ̀ пе́рвѣе ꙗ҆́кѡ плѣ́нника взѧ́тъ, ле́стїю плѣни́въ: тобо́ю же рабо́ты є҆гѡ̀ и҆змѣ́нсѧ, бг҃ома́ти, пѣ́сньми ᲂу҆блажа́ю тѧ̀.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Вре́менныѧ, ѻ҆ни́сїме, ѿрѣши́всѧ и҆́стиннѡ рабо́ты, бы́лъ є҆сѝ ра́бъ хрⷭ҇та̀ бг҃а, и҆ сосꙋ́дъ бл҃гопотре́бенъ: тѣ́мже порабощє́нныѧ враго́мъ, свобѡ́дны показа́лъ є҆сѝ бжⷭ҇твеннымъ сло́вомъ, и҆ нбⷭ҇ныѧ гра́жданы сотвори́въ: съ ни́миже свѧще́ннꙋю твою̀ па́мѧть вѣ́рнѡ сла́вимъ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Ѡ҆бнови́ла є҆сѝ, чⷭ҇таѧ, бжⷭ҇твеннымъ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ и҆стлѣ́вшее во страсте́хъ земноро́дныхъ ме́ртвенное сꙋщество̀, и҆ воздви́гла є҆сѝ всѧ̑ ѿ сме́рти къ животꙋ̀ нетлѣ́нїѧ: тѣ́мже тѧ̀ по до́лгꙋ блажи́мъ всѝ, дв҃о препросла́вленнаѧ, ꙗ҆́коже прорекла̀ є҆сѝ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На крⷭ҇тѣ́ тѧ возвы́шена ꙗ҆́кѡ ᲂу҆зрѣ̀ пречⷭ҇таѧ мт҃и твоѧ̀, сло́ве бж҃їй, мт҃рски рыда́ющи вѣща́ше: что̀ но́вое и҆ стра́нное сїѐ чꙋ́до, сн҃е мо́й; ка́кѡ, жи́знь всѣ́хъ, вкꙋша́еши сме́рти, ѡ҆живи́ти мє́ртвыѧ хотѧ̀, ꙗ҆́кѡ млⷭ҇рдъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, честна́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ, взыва́ющи ѿ смы́сла чи́ста, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.

Хотѧ́й всѧ̑ спастѝ гдⷭ҇ь ѿ и҆́га тѧ̀ рабо́ты, сщ҃еннодѣ́йственника, бл҃же́нне, поставлѧ́етъ, сщ҃еннодѣ́йствꙋюща чⷭ҇тно́е, бг҃оѧвле́нне, є҆ѵⷢ҇лїе.

Сы́нъ ты̀ бы́лъ є҆сѝ бж҃їй бл҃года́тїю, тогѡ̀ возвѣща́ѧ є҆диноро́дное сло́во присносꙋ́щное, съ пло́тїю сꙋ́щымъ на землѝ, пресла́внѡ прибли́жшасѧ.

Сло́вомъ сꙋда̀, и҆ бжⷭ҇твеннымъ пома́занїемъ сщ҃е́нства, ꙗ҆́кѡ ст҃и́тель, всемꙋ́дре, пожи́лъ є҆сѝ, и҆ терпѣ́нїемъ лю́тыхъ, бжⷭ҇твенъ мч҃никъ бы́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆стество́мъ безнача́льный сн҃ъ и҆ безлѣ́тный, вре́менное ѿ дв҃ы ѻ҆трокови́цы нача́ло во́льнѡ прїе́млетъ, сꙋ́щыѧ подъ лѣ́томъ ѿ тлѝ ѡ҆бнови́ти промышлѧ́ѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.

Оу҆ма̀ ѻ҆строто́ю, и҆ дꙋшѝ, бл҃же́нне, чистото́ю, вра̑жїѧ прелетѣ́въ сѣ̑ти, возвы́силсѧ є҆сѝ къ нбⷭ҇нымъ селе́нїємъ, крилѣ̑ бг҃оразꙋ́мїѧ прїе́мъ.

Тво́й а҆пⷭ҇толъ, бл҃же, плотско́е твоѐ къ человѣ́кѡмъ прише́ствїе проповѣ́да, заблꙋ́ждшыѧ къ позна́нїю наставлѧ́ѧ, и҆ просвѣща́ѧ заре́ю вѣ́ры.

Хра́мъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ всебл҃голѣ́пенъ, внꙋ́трь и҆мѣ́ѧ ꙗ҆́кѡ свѣ́щникъ, сїѧ́нїе бжⷭ҇твенныѧ бл҃года́ти, зда́нїемъ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а ѡ҆снова́нъ, бл҃же́нне ѻ҆ни́сїме.

Бг҃оро́диченъ: Грѣха̀ моегѡ̀ плени̑цы твои́мъ хода́тайствомъ и҆ предста́тельствомъ, дв҃о, расто́ргни: ты́ бо ѿча́ѧнныхъ є҆сѝ наде́жда, вѣ́рою притека́ющихъ въ бжⷭ҇твенный кро́въ тво́й.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю́ ти: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многомлⷭ҇тиве.

Ѡ҆блиста́въ ꙗ҆́кѡ со́лнце, съ нб҃сѐ зва́нный, просвѣще́нїемъ бл҃года́ти ѡ҆ста́ви тебѐ зарю̀, и҆здале́ча бл҃гомо́щнѡ ѿгонѧ́щꙋ невѣ́дѣнїѧ мра́къ, всебл҃же́нне.

Свѣ́тлѡ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ беззако́нныхъ гнила̑ѧ и҆ ѕлочести̑ваѧ шата̑нїѧ, бл҃гоче́стїѧ вѣща́ѧ вои́стиннꙋ бжⷭ҇твєннаѧ ᲂу҆чє́нїѧ, ст҃и́телю гдⷭ҇ень всече́стне.

Бг҃оро́диченъ: Сы́й пови́ненъ грѣхѡ́мъ, и҆ лю́тѣ ᲂу҆ѧ́звленъ ѻ҆каѧ́нный, къ тебѣ̀, бг҃ома́ти, ми́лостивѣй, прибѣга́ю молѧ́сѧ, стрꙋ́пы ѡ҆чи́стити прегрѣше́нїй мои́хъ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Ꙗ҆́кѡ лꙋча̀ возсїѧ́лъ є҆сѝ вселе́ннѣй, зарѧ́ми сїѧ́ѧ со́лнца, бл҃же́нне, всесвѣ́тлагѡ па́ѵла, мі́ръ просвѣти́вшагѡ: тѣ́мже тѧ̀ почита́емъ, ѻ҆ни́сїме сла́вне.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ прпⷣбнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

Бл҃же́ннꙋю прїѧ́лъ є҆сѝ, ѻ҆ни́сїме, кончи́нꙋ, и҆ неги́блемое безсме́ртїе, наде́ждею, бл҃же́нне, чи́стою, и҆ пое́ши ра́дꙋѧсѧ хрⷭ҇тꙋ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

Тве́рдымъ твои́мъ мꙋдрова́нїемъ, ѻ҆ни́сїме, пре́лести кова̑рства попра́лъ є҆сѝ, бл҃гоче́стїѧ сїѧ̑ низложи́въ ѻ҆рꙋ́дїѧми, бг҃омꙋ́дре, вопїѧ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ сꙋ́щи всенепоро́чнаѧ бг҃оневѣ́сто, сло́во бж҃їе зачала̀ є҆сѝ, неразлꙋ́чнѡ въ нѣ́дрѣхъ ѻ҆ц҃а̀ сꙋ́ща, рꙋка́ми же держи́мо твои́ми, бл҃гослове́нна бг҃ома́ти неискꙋсобра́чнаѧ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ пла́мене прпⷣбнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ пра́веднагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Со а҆́гг҃лы ликꙋ́ѧ, бл҃же́нне ѻ҆ни́сїме, мꙋче́нїѧ вѣнце́мъ ᲂу҆краша́емь, прⷭ҇то́лꙋ же свѣ́тлѡ влⷣчню предстои́ши: є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

А҆пⷭ҇лꙋ бж҃їю слꙋжѧ̀, бжⷭ҇твенне ѻ҆ни́сїме, неизрече́нныхъ чꙋде́съ и҆мѣ́лъ є҆сѝ дѣ́йство, проповѣ́дникъ и҆́стиненъ хрⷭ҇то́въ, бл҃же́нне, бы́въ. є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

И҆сцѣле́нїй бл҃года́тїю ѿ незави́стна и҆сто́чника сп҃сова ѡ҆богати́всѧ, всѣ̑мъ препода́лъ є҆сѝ. сегѡ̀ повинꙋ́ѧсѧ, бл҃же́нне, бжⷭ҇твєннымъ велѣ́нїємъ, є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Наꙋчи́вшесѧ чꙋдесѝ твоегѡ̀ ржⷭ҇тва̀ воспѣва́емъ, ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенно па́че смы́сла, всест҃а́ѧ чⷭ҇таѧ бг҃ома́ти, пренепоро́чнаѧ, та́инство, тѧ̀ превозноша́юще во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ невозмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти: тобо́ю бо, всечⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно: є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ.

Свѣти́льникъ пресвѣ́телъ показа́лсѧ є҆сѝ, свѣ́тлыми зарѧ́ми сїѧ́ѧ дꙋхо́вными, мїрскі̑ѧ концы̀ ѡ҆свѣща́ѧ свѣ́томъ бг҃оразꙋ́мїѧ, бл҃же́нне ѻ҆ни́сїме. тѣ́мже со а҆пⷭ҇льскими ли́ки тѧ̀ велича́емъ.

Плоды̀ дх҃о́вными ты̀ ᲂу҆кра́шенъ, на нб҃са̀ взѧ́лсѧ є҆сѝ, бг҃оѧвле́нне, ра́дꙋѧсѧ, хрⷭ҇то́въ а҆пⷭ҇лъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ че́стенъ, премꙋ́дръ ст҃и́тель, мч҃никъ непобѣди́мь, проповѣ́дникъ и҆́стиненъ сꙋ́щихъ па́че ᲂу҆ма̀, бг҃облаже́нне.

При́снѡ предста́ни пою́щымъ тѧ̀ всегда̀, и҆ твоѐ восхвалѧ́ющымъ торжество̀, влⷣцѣ предстоѧ̀, ѻ҆ни́сїме: ве́сь просвѣще́нъ, ве́сь пресвѣ́телъ, ве́сь ѿѻнꙋ́дными блиста́ѧсѧ свѣтлостьмѝ.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вленъ бы́въ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, неискꙋсобра́чнаѧ мт҃и бж҃їѧ, дре́внѧгѡ ко́жнагѡ ᲂу҆мерщвле́нїѧ и҆ клѧ́твы, и҆ тлѝ, и҆ сме́рти, ю҆́же ѿ грѣха̀ ѿтрѧ́съ, съ нбⷭ҇ными вѡ́и при́снѡ сла́влю тѧ̀.

Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Онисим

Житие апостола от 70-ти Онисима

Апо­стол от 70-ти Они­сим в мо­ло­до­сти был ра­бом Фили­мо­на, хри­сти­а­ни­на знат­но­го ро­да, жив­ше­го в го­ро­де Ко­лос­сах Фри­гий­ской об­ла­сти. Про­ви­нив­шись в чем-то пе­ред сво­им гос­по­ди­ном и бо­ясь на­ка­за­ния, свя­той Они­сим бе­жал в Рим, но там, как бег­лый раб, по­пал в тюрь­му. В тюрь­ме он встре­тил­ся с апо­сто­лом Пав­лом, со­дер­жав­шим­ся в узах, был про­све­щен им и при­нял Свя­тое Кре­ще­ние. В тюрь­ме свя­той Они­сим как сын слу­жил апо­сто­лу Пав­лу. Апо­стол Па­вел, лич­но знав­ший свя­то­го Фили­мо­на, на­пи­сал ему пись­мо, пол­ное люб­ви, про­ся про­стить бег­ло­го ра­ба и при­нять его как бра­та; с этим пись­мом он от­пра­вил свя­то­го Они­си­ма к его хо­зя­и­ну, ли­шив са­мо­го се­бя по­мо­щи, в ко­то­рой очень нуж­дал­ся.

Свя­той Фили­мон, по­лу­чив пись­мо, не толь­ко про­стил Они­си­ма, но и от­пу­стил его на во­лю, по­слав об­рат­но в Рим к пер­во­вер­хов­но­му апо­сто­лу. Впо­след­ствии свя­той Фили­мон был ру­ко­по­ло­жен во епи­ско­па го­ро­да Га­зы (па­мять его 4 ян­ва­ря, 19 фев­ра­ля и 22 но­яб­ря).

По­сле смер­ти апо­сто­ла Пав­ла свя­той Они­сим слу­жил апо­сто­лам до их смер­ти и был по­став­лен ими во епи­ско­па. По­сле кон­чи­ны свя­тых апо­сто­лов он про­по­ве­до­вал Еван­ге­лие во мно­гих стра­нах и го­ро­дах: в Ис­па­нии, Кар­пе­та­нии, в Ко­лос­сах, в Пат­рах. В глу­бо­кой ста­ро­сти свя­той Они­сим за­нял епи­скоп­ский пре­стол в Ефе­се по­сле апо­сто­ла Ти­мо­фея. Ко­гда Иг­на­тия Бо­го­нос­ца ве­ли в Рим на казнь, к нему на­встре­чу вы­шел епи­скоп Они­сим с неко­то­ры­ми хри­сти­а­на­ми, о чем упо­ми­на­ет свя­той Иг­на­тий в сво­ем Пись­ме к Ефе­ся­нам. В цар­ство­ва­ние им­пе­ра­то­ра Тра­я­на свя­той Они­сим был схва­чен и при­ве­ден на суд к епар­ху Тер­тил­лу. Он про­дер­жал свя­то­го 18 дней в тем­ни­це, а по­том со­слал на за­то­че­ние в го­род Пу­тео­лы. Через неко­то­рое вре­мя епарх вы­звал уз­ни­ка и, убе­див­шись, что свя­той Они­сим всё так же твер­до ис­по­ве­ду­ет ве­ру во Хри­ста, под­верг его же­сто­ко­му из­би­е­нию кам­ня­ми, по­сле че­го свя­то­му усек­ли го­ло­ву ме­чом. Те­ло му­че­ни­ка взя­ла од­на знат­ная жен­щи­на и по­ло­жи­ла в се­реб­ря­ную ра­ку. Это бы­ло око­ло 109 го­да.

См. так­же: "Жи­тие и стра­да­ние свя­то­го апо­сто­ла Они­си­ма, од­но­го из ли­ка се­ми­де­ся­ти" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.