Канон святой преподобной Феоктисте Паросской

Припев: Преподо́бная ма́ти Феокти́сто, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 22 ноября (09 ноября ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав, Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу, побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Я́ко чу́дна твоя́ жи́знь и житие́, А́нгелом каса́ющися невеще́ственным но́вым и необы́чным нра́вом, тесното́ю па́че естества́, Феокти́сто, жи́тельства твоего́.

От младе́нства мирску́ю пи́щу отню́д возненави́дела еси́ и плотску́ю сла́сть, по́ст возлюби́вши, и́мже обузда́ла еси́ стремле́ния вся́ теле́сная.

Благу́ю зе́млю души́ твоея́ во мла́дости незло́бия обре́те Се́ятель благи́х и вложи́ се́мя жи́зни, собра́ пло́д стори́чествующий.

Богоро́дичен: Тя́, Пречи́стую Отрокови́цу и ве́рным кре́пкое Заступле́ние, Феокти́ста, от души́ изде́тска возлюби́вши, все́м доброде́телем па́че естества́ прия́телище бы́сть.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Не утаи́ся лука́ваго, Богоуго́дне живу́щи, сего́ ра́ди содева́ет на плещи́ твои́ зла́я и мно́жество Ара́влян наво́дит Ле́зве, оте́честву твоему́.

Плене́ну тя́ враги́ пра́ведных вра́г преда́ти тщи́тся, но бли́з Изба́витель, И́же а́бие от ме́рзских исхи́тив, чи́сту Себе́ соблюде́.

В Па́ре о́строве, враго́в избе́гши руки́, изво́лила еси́ мона́шествовати, я́ко пти́ца, в не́м, и в та́мо су́щем хра́ме Присноде́вы Богома́тере я́ко служе́бница пребыва́ющи всегда́.

Богоро́дичен: Всю́ наде́жду на Тя́ Феокти́ста возложи́вши, Ма́ти Де́во Отрокови́це, и Тя́, покро́в, и пи́щу, и питие́, и кре́пкое заступле́ние, в лю́тых стяжа́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь Боголе́пно пое́т, взыва́ющи от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Та́й отше́дши во вну́тренняя и веще́ственная о́строва, ви́димых враго́в избе́гла еси́, неви́димых же зе́льна приложи́ся тебе́ ра́ть.

Кто́ возмо́жет твоя́, преподо́бная, отню́д изрещи́ по́двиги, я́же име́ла еси́, к нача́льником тьмы́ стра́ждущи? и́хже и стре́лы пла́менны, и словеса́ неудобопости́жна.

О, и́же храня́щия тя́ Боже́ственныя благода́ти! Ка́ко и еди́на, и млада́, разу́мных ефио́плян ополче́ние в же́нстем естестве́ победи́вши, посрами́ла еси́.

Богоро́дичен: Соверше́нным ра́зумом в ю́ности телесе́, Феокти́ста, пожи́вши, к Твое́й Ма́тери, Бо́же, утверди́ все́ упова́ние свое́ и приспе́ в ста́рость до́брую.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

У́м возвы́сивши к Бо́гу, вся́ прешла́ еси́ жела́емая паде́ний и ну́жная телесе́. Те́м ни гла́д тя́, ни жа́жда, сла́вная, ни мра́з, ни нагота́, ни зно́й победи́.

Стра́нное твое́ житие́ вра́г ви́дя, яря́ся за́вистию, смуща́я тя́ и искуша́я козньми́ вся́кими, но не возмо́же запя́ти, непоро́чная, стопы́ твоя́.

Стре́лы младе́нец лука́ваго вся́ко приложе́ний вмени́вши, невозвра́тно соверши́ла еси́ но́вое поще́ния твоего́ обхожде́ние и посрами́ла еси́ сего́ тще́е шата́ние.

Богоро́дичен: Я́ко блаже́нная в жена́х, Тя́, преблаже́нная Богоро́дице, разу́мное заступле́ние себе́ положи́, о Тебе́ сотво́рши си́лу, оскорбля́ющия же изничто́жи.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Уста́вы есте́ственныя превзы́де, кроме́ потре́бных жи́вши. Те́м я́ко прикаса́ющися, во пло́ти безвеще́ственна пребыва́ше, и́мже хотя́ше су́щих неви́димых.

Проуве́дела еси́ Ду́хом Святы́м твою́ кончи́ну прибли́жившуся. Те́м и ви́дена была́ еси́ ловце́м, Бо́гу благоволи́вшу, я́ко да не утаи́тся твое́ житие́ страннообра́зное.

Я́ко ви́де тя́, преподо́бная, в це́ркви лове́ц, зра́к зе́млен иму́щу, кроме́ пло́ти и кро́ве, уди́влься, мечта́ние зре́ти мня́ше, в толи́ко иста́явшу, о, чудесе́!

Богоро́дичен: Пречи́стая Влады́чице, не отри́ни мене́, лю́тыя нечистоты́ по́лна су́ща, но ми́лостива бу́ди мне́ и уве́тлива, приими́ принося́щаго Твоея́ Феокти́сты в моли́твы моле́ние.

Седа́лен, гла́с 1.

Измла́да Бо́гу, Феокти́сто, вдана́ бы́вши, я́ко зда́ние благо́е и созда́вшему подо́бно, усе́рдно и́го Его́ благо́е от ю́ности взе́мши, не вкуси́ла еси́ мяте́жа жите́йскаго, храня́щи вся́ чу́вства. Те́м, я́ко безпло́тна, стра́нно на земли́ жи́тельствоваше.

Богоро́дичен: Безневе́стная Чи́стая Богоро́дице Де́во, еди́на ве́рных Предста́тельнице и Покро́ве, бе́д, и скорбе́й, и лю́тых обстоя́ний вся́ изба́ви на Тя́ наде́жду, Отрокови́це, иму́щия и ду́ши на́ша спаси́ Боже́ственными моли́твами Твои́ми.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница, А́гнца и Па́стыря пове́шена на Дре́ве ме́ртва зря́щи, пла́чущи, веща́ше, ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́, е́же па́че сло́ва, Сы́не Мо́й, сни́тие и во́льныя стра́сти, Бо́же Преблаги́й?

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ско́ро разреши́ла еси́ устраши́вшемуся виде́ния твоего́ боя́знь, объяви́вши приклю́чшаяся тебе́ по Боже́ственному Про́мыслу, чи́стая, о ни́хже и пред ни́м дала́ еси́ сла́ву Бо́гу благода́рственно.

За ше́сть ле́т и три́десять пости́вшеся, спаси́тельнаго Те́ла и Кро́ве причасти́тися не иму́щи, про́сиши приклю́чшемуся ти́ от него́ Ча́сть еди́ну благогове́йно принести́ к тебе́.

Прии́де, нося́ Жела́емое, и вложи́ всегове́йно в ру́ку твою́, е́же и прие́мши, и, веселя́щися, глаго́лала еси́ к Бо́гу: ны́не отпуща́еши мя́ Твою́, Влады́ко, рабу́ ми́лостивно по глаго́лу Твоему́.

Богоро́дичен: Благоуго́дно Тебе́ пожи́вшую, Всепе́тая, прия́ла еси́ служе́бницу Твою́ и сподо́била еси́ неизрече́нных Боже́ственных бла́г; тоя́ моли́твами и на́с прича́стники сотвори́, Чи́стая, нетле́нныя пи́щи.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́, вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Стра́шных Та́ин причасти́вшися ве́рно, я́коже жела́ла еси́, ма́ти преподо́бная, оста́вила еси́ пе́рсть у́бо пе́рсти, честны́й же ду́х тво́й А́нгели че́стно принесо́ша Го́споду.

Приступи́в к тебе́ и па́ки лове́ц ве́рный, благослове́ния я́ко получи́ти от тебе́ ше́д, обре́те ме́ртву лежа́щу тя́ зако́ном есте́ственным и дивля́шеся, что́ подо́бно ему́ соде́яти.

Помышле́нием я́ко мня́ше, и́же не навы́к до́браго, Богоуго́дно взе́м твою́ де́рзостно ру́ку честну́ю, обеща́ся прия́ти на че́сть святы́я твоея́ па́мяти, блаже́нная, и жития́ соблюде́ние име́ти.

Богоро́дичен: Доброде́тели святы́х почита́ю, Влады́чице, доброде́тели же де́лания отню́д не стяжа́х, но, я́ко ми́лостива, уще́дри моя́ чу́вствия и изба́ви мя́ всезло́бнаго обы́чая.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти: Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.

Ру́ку укра́дену взе́мшаго с корабле́м, и бре́менем, и плову́щими удержа́ла еси́ пребыва́ти во о́строве Па́ре, до́ндеже уразуме́в, о́н, нося́ сию́, положи́ с мольбо́ю к про́чему честно́му твоему́ телеси́.

Отпуще́ннии и удержа́ннии, су́щия в тебе́ си́лы во иску́се бы́вши, ку́пно вси́ притеко́ша к моще́м твои́м до́бре поклони́тися и объя́ти, ничто́же обрето́ша: неви́дима бо бы́вше о́бразом, и́мже ве́сть Бо́г.

Вели́ких боле́зней измене́ние бо́льшим от Христа́, преподо́бная, прие́мши и иму́щи дерзнове́ние вели́ко моли́тися Ему́, помяни́ почита́ющия Боже́ственную па́мять твою́ и испроси́ на́м грехо́в очище́ние и жития́ исправле́ние.

Богоро́дичен: Вся́ хотя́ спасти́, Госпо́дь, Тя́ Себе́ Ма́терь избра́в, положи́ ве́рным вину́ вся́каго бла́га. Сего́ беззако́нием огорчи́вши, Тобо́ю упова́ем обрести́ ми́лость, Ми́лостивая Влады́чице.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь, пои́мъ, вопїѧ́ше.

Ꙗ҆́кѡ чꙋ́дна твоѧ̀ жи́знь и҆ житїѐ, а҆́гг҃лѡмъ каса́ющисѧ невеще́ствєннымъ, но́вымъ и҆ неѻбы́чнымъ нра́вомъ, тѣсното́ю па́че є҆стества̀, ѳеокті́сто, жи́тельства твоегѡ̀.

Ѿ младе́нства мїрскꙋ́ю пи́щꙋ ѿню́дъ возненави́дѣла є҆сѝ и҆ плотскꙋ́ю сла́сть, по́стъ возлюби́вши, и҆́мже ѡ҆бꙋзда́ла є҆сѝ стремлє́нїѧ всѧ̑ тѣлє́снаѧ.

Благꙋ́ю зе́млю дꙋшѝ твоеѧ̀ во мла́дости неѕло́бїѧ ѡ҆брѣ́те сѣ́ѧтель благи́хъ, и҆ вложѝ сѣ́мѧ жи́зни, собра̀ пло́дъ стори́чествꙋющїй.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀, пречⷭ҇тꙋю ѻ҆трокови́цꙋ, и҆ вѣ̑рнымъ крѣ́пкое застꙋпле́нїе, ѳеокті́ста, ѿ дꙋшѝ и҆здѣ́тска возлюби́вши, всѣ̑мъ добродѣ́телемъ па́че є҆стества̀ прїѧ́телище бы́сть.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Не ᲂу҆таи́сѧ лꙋка́вагѡ, бг҃оꙋго́днѣ живꙋ́щи: сегѡ̀ ра́ди содѣва́етъ на плещѝ твоѝ ѕла̑ѧ, и҆ мно́жество а҆ра́влѧнъ наво́дитъ ле́звѣ, ѻ҆те́чествꙋ твоемꙋ̀.

Плѣне́нꙋ тѧ̀ враги̑, пра́ведныхъ вра́гъ преда́ти тщи́тсѧ: но бли́зъ и҆зба́витель, и҆́же, а҆́бїе ѿ ме́рзскихъ и҆схи́тивъ, чи́стꙋ себѣ̀ соблюдѐ.

Въ па́рѣ ѻ҆́стровѣ врагѡ́въ и҆збѣ́гши рꙋкѝ, и҆зво́лила є҆сѝ мона́шествовати, ꙗ҆́кѡ пти́ца въ не́мъ, и҆ въ та́мѡ сꙋ́щемъ хра́мѣ приснодв҃ы бг҃ома́тере, ꙗ҆́кѡ слꙋже́бница пребыва́ющи всегда̀.

Бг҃оро́диченъ: Всю̀ наде́ждꙋ на тѧ̀ ѳеокті́ста возложи́вши, мт҃и дв҃о ѻ҆трокови́це, и҆ тѧ̀ покро́въ и҆ пи́щꙋ и҆ питїѐ, и҆ крѣ́пкое застꙋпле́нїе въ лю́тыхъ стѧжа̀.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ, моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, честна́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ, взыва́ющи ѿ смы́сла чи́ста, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.

Та́й ѿше́дши во внꙋ́трєннѧѧ и҆ веще́ствєннаѧ ѻ҆́строва, ви́димыхъ врагѡ́въ и҆збѣ́гла є҆сѝ, неви́димыхъ же ѕѣ́льна приложи́сѧ тебѣ̀ ра́ть.

Кто̀ возмо́жетъ твоѧ̑, прпⷣбнаѧ, ѿню́дъ и҆зрещѝ по́двиги, ꙗ҆̀же и҆мѣ́ла є҆сѝ къ нача́льникѡмъ тмы̀, стра́ждꙋщи; и҆́хже и҆ стрѣ́лы пла́мєнны, и҆ словеса̀ неꙋдобопости̑жна.

Ѽ и҆́же хранѧ́щїѧ тѧ̀ бжⷭ҇твенныѧ благода́ти! ка́кѡ и҆ є҆ди́на и҆ млада̀, разꙋ́мныхъ є҆ѳїо́плѧнъ ѡ҆полче́нїе, въ же́нстѣмъ є҆стествѣ̀ побѣди́вши, посрами́ла є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Соверше́ннымъ ра́зꙋмомъ въ ю҆́ности тѣлесѐ ѳеокті́ста пожи́вши, къ твое́й мт҃ри, бж҃е, ᲂу҆твердѝ всѐ ᲂу҆пова́нїе своѐ, и҆ приспѣ̀ въ ста́рость до́брꙋю.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.

Оу҆́мъ возвы́сивши къ бг҃ꙋ, всѧ̑ прешла̀ є҆сѝ жела́ємаѧ паде́нїй и҆ нꙋ́жнаѧ тѣлесѐ. тѣ́мъ ни гла́дъ тѧ̀, ни жа́жда, сла́внаѧ, ни мра́зъ, ни нагота̀, ни зно́й побѣдѝ.

Стра́нное твоѐ житїѐ вра́гъ ви́дѧ, ꙗ҆рѧ́сѧ за́вистїю, смꙋща́ѧ тѧ̀ и҆ и҆скꙋша́ѧ козньмѝ всѧ́кими, но не возмо́же запѧ́ти, непоро́чнаѧ, стѡпы̀ твоѧ̑.

Стрѣ́лы младе́нєцъ, лꙋка́вагѡ всѧ́ко приложе́нїй вмѣни́вши, невозвра́тнѡ соверши́ла є҆сѝ но́вое поще́нїѧ твоегѡ̀ ѡ҆бхожде́нїе, и҆ посрами́ла є҆сѝ сегѡ̀ тще́е шата́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ блаже́ннаѧ въ жена́хъ, тѧ̀, преблаже́ннаѧ бцⷣе, разꙋ́мное застꙋпле́нїе себѣ̀ положѝ, ѡ҆ тебѣ̀ сотво́рши си́лꙋ, ѡ҆скорблѧ́ющыѧ же и҆зничто́жи.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю́ ти: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Оу҆ста́вы є҆сте́ствєнныѧ превзы́де, кромѣ̀ потре́бныхъ жи́вши. тѣ́мъ, ꙗ҆́кѡ прикаса́ющисѧ, во пло́ти безвеще́ственна пребыва́ше, и҆́мже хотѧ́ше, сꙋ́щихъ неви́димыхъ.

Проꙋвѣ́дѣла є҆сѝ дх҃омъ ст҃ы́мъ твою̀ кончи́нꙋ прибли́жившꙋсѧ. тѣ́мъ и҆ ви́дѣна была̀ є҆сѝ ловце́мъ, бг҃ꙋ благоволи́вшꙋ, ꙗ҆́кѡ да не ᲂу҆таи́тсѧ твоѐ житїѐ странноѻбра́зное.

Ꙗ҆́кѡ ви́дѣ тѧ̀, прпⷣбнаѧ, въ це́ркви лове́цъ, зра́къ зе́мленъ и҆мꙋ́щꙋ кромѣ̀ пло́ти и҆ кро́ве, ᲂу҆ди́вльсѧ мечта́нїе зрѣ́ти мнѧ́ше, въ толи́кѡ и҆ста́ѧвшꙋ, ѽ чꙋдесѐ!

Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ влⷣчце, не ѿри́ни менє̀, лю́тыѧ нечистоты̀ по́лна сꙋ́ща: но ми́лостива бꙋ́ди мнѣ̀ и҆ ᲂу҆вѣ́тлива, прїимѝ приносѧ́щаго твоеѧ̀ ѳеокті́сты въ моли́твы моле́нїе.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

И҆змла́да бг҃ꙋ, ѳеокті́сто, вдана̀ бы́вши, ꙗ҆́кѡ зда́нїе благо́е, и҆ созда́вшемꙋ подо́бно, ᲂу҆се́рднѡ и҆́го є҆гѡ̀ благо́е ѿ ю҆́ности взе́мши, не вкꙋси́ла є҆сѝ мѧте́жа жите́йскагѡ, хранѧ́щи всѧ̑ чꙋ̑вства. тѣ́мъ ꙗ҆́кѡ безпло́тна, стра́ннѡ на землѝ жи́тельствоваше.

Бг҃оро́диченъ: Безневѣ́стнаѧ, чⷭ҇таѧ бцⷣе дв҃о, є҆ди́на вѣ́рныхъ предста́тельнице и҆ покро́ве, бѣ́дъ и҆ скорбе́й, и҆ лю́тыхъ ѡ҆бстоѧ́нїй всѧ̑ и҆зба́ви, на тѧ̀ наде́ждꙋ, ѻ҆трокови́це, и҆мꙋ́щыѧ: и҆ дꙋ́шы на́шѧ спасѝ бжⷭ҇твенными моли́твами твои́ми.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница, а҆́гнца и҆ па́стырѧ повѣ́шена на дре́вѣ ме́ртва зрѧ́щи, пла́чꙋщи вѣща́ше, мт҃рски восклица́ющи: ка́кѡ претерплю̀ твоѐ, є҆́же па́че сло́ва, сн҃е мо́й, сни́тїе и҆ вѡ́льныѧ стрⷭ҇ти, бж҃е пребл҃гі́й;

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ преподѡ́бнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе, мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Ско́рѡ разрѣши́ла є҆сѝ ᲂу҆страши́вшемꙋсѧ видѣ́нїѧ твоегѡ̀ боѧ́знь, ѡ҆б̾ѧви́вши приклю̑чшаѧсѧ тебѣ̀ по бжⷭ҇твенномꙋ про́мыслꙋ, чи́стаѧ, ѡ҆ ни́хже и҆ предъ ни́мъ дала̀ є҆сѝ сла́вꙋ бг҃ꙋ благода́рственнѡ.

За ше́сть лѣ́тъ и҆ три́десѧть пости́вшесѧ, спаси́тельнагѡ тѣ́ла и҆ кро́ве причасти́тисѧ не и҆мꙋ́щи, про́сиши приклю́чшемꙋсѧ тѝ, ѿ негѡ̀ ча́сть є҆ди́нꙋ благоговѣ́йнѡ принестѝ къ тебѣ̀.

Прїи́де, носѧ̀ жела́емое, и҆ вложѝ всеговѣ́йнѡ въ рꙋ́кꙋ твою̀: є҆́же и҆ прїе́мши, и҆ веселѧ́щисѧ глаго́лала є҆сѝ къ бг҃ꙋ: ны́нѣ ѿпꙋща́еши мѧ̀ твою̀, влⷣко, рабꙋ̀ ми́лостивнѡ, по глаго́лꙋ твоемꙋ̀.

Бг҃оро́диченъ: Благоꙋго́днѡ тебѣ̀ пожи́вшꙋю, всепѣ́таѧ, прїѧ́ла є҆сѝ слꙋже́бницꙋ твою̀, и҆ сподо́била є҆сѝ неизрече́нныхъ бжⷭ҇твенныхъ бла̑гъ: тоѧ̀ моли́твами и҆ на́съ прича́стники сотворѝ, чⷭ҇таѧ, нетлѣ́нныѧ пи́щи.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ пла́мене преподѡ́бнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ пра́веднагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. Тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Стра́шныхъ та̑инъ причасти́вшисѧ вѣ́рнѡ, ꙗ҆́коже жела́ла є҆сѝ, ма́ти прпⷣбнаѧ, ѡ҆ста́вила є҆сѝ пе́рсть ᲂу҆́бѡ пе́рсти, честны́й же дꙋ́хъ тво́й а҆́гг҃ли че́стнѡ принесо́ша гдⷭ҇ꙋ.

Пристꙋпи́въ къ тебѣ̀ и҆ па́ки лове́цъ вѣ́рный, благослове́нїѧ ꙗ҆́кѡ полꙋчи́ти ѿ тебє̀ ше́дъ, ѡ҆брѣ́те ме́ртвꙋ лежа́щꙋ тѧ̀ зако́номъ є҆сте́ственнымъ, и҆ дивлѧ́шесѧ, что̀ подо́бно є҆мꙋ̀ содѣ́ѧти.

Помышле́нїемъ ꙗ҆́кѡ мнѧ́ше, и҆́же не навы́къ до́брагѡ, бг҃оꙋго́днѡ взе́мъ твою̀ де́рзостнѡ рꙋ́кꙋ честнꙋ́ю, ѡ҆бѣща́сѧ прїѧ́ти на че́сть ст҃ы́ѧ твоеѧ̀ па́мѧти, блаже́ннаѧ, и҆ житїѧ̀ соблюде́нїе и҆мѣ́ти.

Бг҃оро́диченъ: Добродѣ́тєли ст҃ы́хъ почита́ю, влⷣчце, добродѣ́тели же дѣ́ланїѧ ѿню́дъ не стѧжа́хъ: но, ꙗ҆́кѡ ми́лостива, ᲂу҆ще́дри моѧ̑ чꙋ̑вствїѧ, и҆ и҆зба́ви мѧ̀ всеѕло́бнагѡ ѻ҆бы́чаѧ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ невозмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти: тобо́ю бо, всечⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно, є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ.

Рꙋ́кꙋ ᲂу҆кра́денꙋ взе́мшаго, съ корабле́мъ и҆ бре́менемъ и҆ пловꙋ́щими ᲂу҆держа́ла є҆сѝ, пребыва́ти во ѻ҆́стровѣ па́рѣ, до́ндеже ᲂу҆разꙋмѣ́въ ѻ҆́нъ, носѧ̀ сїю̀, положѝ съ мольбо́ю къ про́чемꙋ честно́мꙋ твоемꙋ̀ тѣлесѝ.

Ѿпꙋще́ннїи и҆ ᲂу҆держа́ннїи, сꙋ́щїѧ въ тебѣ̀ си́лы во и҆скꙋ́сѣ бы́вши, кꙋ́пнѡ всѝ притеко́ша къ моще́мъ твои̑мъ, до́брѣ поклони́тисѧ и҆ ѡ҆б̾ѧ́ти, ничто́же ѡ҆брѣто́ша: неви́дима бо бы́вше ѻ҆́бразомъ, и҆́мже вѣ́сть бг҃ъ.

Вели́кихъ болѣ́зней и҆змѣне́нїе, бо́льшимъ ѿ хрⷭ҇та̀, прпⷣбнаѧ, прїе́мши, и҆ и҆мꙋ́щи дерзнове́нїе вели́ко моли́тисѧ є҆мꙋ̀, помѧнѝ почита́ющыѧ бжⷭ҇твеннꙋю па́мѧть твою̀, и҆ и҆спросѝ на́мъ грѣхѡ́въ ѡ҆чище́нїе и҆ житїѧ̀ и҆справле́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Всѧ̑ хотѧ̀ спастѝ гдⷭ҇ь, тѧ̀ себѣ̀ мт҃рь и҆збра́въ, положѝ вѣ̑рнымъ винꙋ̀ всѧ́кагѡ бла́га: сегѡ̀ беззако́нїемъ ѡ҆горчи́вши, тобо́ю ᲂу҆пова́емъ ѡ҆брѣстѝ ми́лость, ми́лостиваѧ влⷣчце.

Пре­по­доб­ная Фео­к­ти­ста ро­ди­лась на ост­ро­ве Лез­вий (или Лес­бос) в го­ро­де Ми­фимне (Ма­лая Азия). В ран­нем дет­стве она оста­лась круг­лой си­ро­той, и род­ствен­ни­ки от­да­ли ее на вос­пи­та­ние в мо­на­стырь. Де­воч­ка по­лю­би­ла уда­лен­ное от ми­ра гре­ха и со­блаз­на ино­че­ское жи­тие, дол­гие цер­ков­ные служ­бы, мо­на­стыр­ские по­слу­ша­ния, су­ро­вый пост и неустан­ную мо­лит­ву. Мно­гие пес­но­пе­ния, мо­лит­вы и псал­мы она вы­учи­ла на­изусть. В 846 го­ду, ко­гда ей бы­ло уже 18 лет, она по бла­го­сло­ве­нию игу­ме­нии от­пра­ви­лась на празд­ник Вос­кре­се­ния Хри­сто­ва в со­сед­нюю де­рев­ню по­се­тить свою род­ную сест­ру и там оста­но­ви­лась на ноч­лег. Но­чью на се­ле­ние на­па­ли ара­бы, пле­ни­ли всех жи­те­лей, по­са­ди­ли на ко­рабль и утром вы­шли в мо­ре.

Раз­бой­ни­ки вы­са­ди­ли плен­ни­ков на пу­стын­ном ост­ро­ве Па­рос, чтобы, рас­смот­рев их, на­зна­чить за каж­до­го це­ну и увез­ти на неволь­ни­чий ры­нок. Гос­подь по­мог юной де­ви­це убе­жать, и ара­бы не до­гна­ли ее. С тех пор пре­по­доб­ная Фео­к­ти­ста про­жи­ла на ост­ро­ве 35 лет († 881). Жи­ли­щем ей слу­жил древ­ний храм во имя Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, пи­щей – се­ме­на под­сол­неч­ни­ка. Все вре­мя она про­во­ди­ла в мо­лит­ве.

Од­на­жды груп­па охот­ни­ков вы­са­ди­лась на ост­ро­ве. Один из них, пре­сле­дуя до­бы­чу, да­ле­ко ушел от бе­ре­га в лес и вдруг уви­дел цер­ковь. Он за­шел в храм, чтобы воз­не­сти мо­лит­ву Гос­по­ду. По­сле мо­лит­вы охот­ник уви­дел в по­лу­тем­ном уг­лу, неда­ле­ко от свя­то­го пре­сто­ла, за гу­стой па­у­ти­ной нечто по­хо­жее на че­ло­ве­че­скую фигу­ру. Он по­шел по­бли­же и услы­шал го­лос: "Стой, че­ло­век, не хо­ди даль­ше, мне стыд­но, по­то­му что я – на­гая жен­щи­на". Охот­ник дал жен­щине верх­нюю одеж­ду, и она вы­шла из укры­тия. Он уви­дел се­дую жен­щи­ну с из­мож­ден­ным ли­цом, на­звав­шую се­бя Фео­к­ти­стой. Она сла­бым го­ло­сом рас­ска­за­ла о сво­ей, пол­ной бла­го­де­я­ний Бо­жи­их, жиз­ни.

Окон­чив рас­сказ, свя­тая по­про­си­ла охот­ни­ка, чтобы тот, ес­ли ему толь­ко слу­чит­ся по­бы­вать на этом ост­ро­ве вновь, при­вез ей ча­сти­цу Пре­ждео­свя­щен­ных Да­ров. За все вре­мя пу­стын­но­жи­тель­ства она ни ра­зу не спо­до­би­лась при­ча­стить­ся Свя­тых Хри­сто­вых Тайн. Через год охот­ник вновь при­был на ост­ров и при­вез неболь­шой со­суд с ча­сти­цей Свя­тых Тайн. Свя­тая Фео­к­ти­ста встре­ти­ла Свя­ты­ню в хра­ме, па­ла на зем­лю и дол­го с пла­чем мо­ли­лась. Под­няв­шись, она при­ня­ла со­суд и с бла­го­го­ве­ни­ем и стра­хом Бо­жи­им при­ча­сти­лась Те­ла и Кро­ви Хри­сто­вой. На сле­ду­ю­щий день охот­ник уви­дел по­сре­дине хра­ма мерт­вое те­ло пре­по­доб­ной Фео­к­ти­сты. Вы­ко­пав неглу­бо­кую мо­ги­лу, охот­ник по­ло­жил в нее чест­ное те­ло пре­по­доб­ной и при этом дерз­нул от­де­лить ее ру­ку, чтобы взять с со­бой часть мо­щей ве­ли­кой угод­ни­цы Бо­жи­ей. Всю ночь плыл ко­рабль по неспо­кой­но­му мо­рю, а на­ут­ро ока­зал­ся на том же ме­сте, от­ку­да на­чал путь. То­гда че­ло­век, взяв­ший мо­щи, по­нял, что это неугод­но Бо­гу. Он вер­нул­ся к мо­ги­ле и при­ло­жил ру­ку к те­лу пре­по­доб­ной. По­сле это­го ко­рабль бес­пре­пят­ствен­но от­плыл. В пу­ти охот­ник рас­ска­зал спут­ни­кам обо всем, что бы­ло с ним на ост­ро­ве. Вы­слу­шав его, все ре­ши­ли немед­лен­но вер­нуть­ся на Па­рос, чтобы вме­сте по­кло­нить­ся мо­щам ве­ли­кой по­движ­ни­цы, но ее свя­то­го те­ла в мо­ги­ле не ока­за­лось.


См.: «Св. Фео­к­ти­ста Па­рос­ская», свт. Фила­ре­т Чер­ни­гов­ский (Гу­милев­ский).

См. также: "Житие преподобной Феоктисты" в изложении свт. Димитрия Ростовского.