Канон святителю Тихону Амафунтскому

Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 29 июня (16 июня ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Виде́нии па́че ума́ исполня́емь, Ти́хоне блаже́нне, и отту́ду Боже́ственныя зари́ насыща́яся, пода́ждь пою́щим тя́ благода́тный гла́с, и́мже яви́мся досто́йни твоя́ доброде́тели пове́дати.

Прие́мся пути́ лу́чшаго от ю́ности, все́ прароди́тельное име́ние, я́коже пра́х, ми́мо те́кл еси́ и, ни́щим разда́в, воздая́ние обре́л еси́ стори́цею, глаго́лом, блаже́нне, ве́ровав Го́спода твоего́.

И́же в Вы́шних почива́яй се́рдце твое́ доброде́телей до́м обре́т, всели́ся и в тебе́ упоко́ися: со Отце́м бо, я́коже рече́, оби́тель в тебе́ сотвори́, предочище́ну Ду́хом.

Богоро́дичен: Бо́г Челове́к бы́сть из утро́бы Твоея́, Пречи́стая, и Де́ву па́ки Тя́ по рождестве́ сохрани́, естество́ же обожи́в, е́же подо́бию сопроти́вно, даде́ пе́рвое достоя́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́ я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.

Зла́то и сребро́, я́коже зе́млю попира́емую, вмени́л еси́ и, я́ко уме́ты, мирску́ю сла́ву, неукло́нно бо тво́й у́м возве́л еси́ к нетле́нным, я́же и получи́в, всели́лся еси́, Ти́хоне Богому́дре пребога́те.

Я́ко да лу́чшую жи́знь и ве́чно пребыва́ющую получи́ши, свяще́нный Ти́хоне, преоби́дел еси́ жи́знь тле́нную, му́чениче, произволе́нием все́м де́лу са́м себе́ вда́в.

Стоя́л еси́ на суди́щи иногда́ мучи́тельсте, испове́дая Христа́ Царя́ со дерзнове́нием, не ужаса́яся ра́н, ни сме́рти, чу́дне, враги́ вспя́ть твои́ми глаго́лы улови́л еси́.

Богоро́дичен: Не отри́нул еси́, Христе́, облещи́ся в смердя́щаго и дале́че Тебе́ бы́вша грехо́м, но от ложе́сн прие́м Деви́ческих нищету́ мою́, боготвори́ши и спаса́еши за мно́гую бла́гость.

Седа́лен, гла́с 4.

Улучи́ти жела́я ве́чную жи́знь, от страсте́й очи́стил еси́ твою́ ду́шу вои́стинну, Богому́дре о́тче на́ш. Те́мже свяще́ния прия́л еси́ зарю́, дарова́ния исцеле́ний излива́еши ве́рою к покро́ву твоему́ притека́ющим, Ти́хоне блаже́нне.

Богоро́дичен: Еди́на, ро́ждшая Творца́ всему́, еди́на, украси́вшая челове́чество Рождество́м Твои́м, Богоневе́сто, изба́ви мя́ от се́ти льсти́ваго врага́, поста́ви мя́ на ка́мени Христо́вых хоте́ний, Того́ моля́щи приле́жно, Его́же воплоти́ла еси́.

Крестобогоро́дичен: Де́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га, ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу, егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́. Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й проще́ние прегреше́ний на́м дарова́ти.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Прие́м, о́тче, кре́пость Ду́ха, непобеди́м яви́лся еси́ и неутоли́м и укрепля́еши, я́коже воево́да, во́ины, ко устремле́нию призыва́я. Те́мже и без кро́ве твою́ побе́ду поста́вль, муче́ния вене́ц прия́л еси́.

Освя́щся, Ти́хоне, Бо́гу, соверша́я свяще́нныя зако́ны, пожи́л еси́, а не я́коже ная́тый па́стырь, но по ста́де ду́шу твою́ полага́я. Те́мже, во́лки уби́в, к па́жити живоно́сней Христо́во наста́вил еси́ ста́до.

Твою́ честну́ю вои́стинну почита́ет па́мять Ки́прский о́стров, лику́я со все́ю земле́ю, и е́же в не́м излия́нием чуде́с пове́дая, приложи́ к виде́нию ны́не едина́че зре́ти хотя́щим са́д пресла́внаго прозябе́ния.

Богоро́дичен: Све́т от Све́та, просия́в безле́тно, Сы́не Оте́чь, в после́дняя от ложе́сн проше́л еси́ Деви́ческих, всего́ Ада́ма, дре́вле умерщвле́ннаго, Собо́ю исправля́я. Те́мже Твою́ Ма́терь, Богоро́дицу вои́стинну, чту́ще, ве́рнии, пропове́даем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго? Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

И́стиннаго виде́ния, сла́вне, бы́в, Ти́хоне, испо́лнен, тщи́я му́дрости рача́щия обличи́л еси́, де́монскую пре́лесть отгоня́, и ба́сни вся́, и ки́прская дела́ ме́рзская.

Чи́сто житие́ име́я, е́же па́че ума́ де́лы соверша́я, всеосвяще́нным о́бразом трапе́зе Боже́ственней предста́ Христо́ве. Те́мже моли́твами твои́ми, Богому́дре Ти́хоне, де́монския хра́мы опрове́ргл еси́.

Распя́тся, я́коже Па́вел, ми́ру, и ми́р распя́, пребога́те, себе́, не жи́л еси́ пло́ти, но Бо́гу и Ду́ху, Богоно́се Ти́хоне. Те́мже улучи́л, и́хже жела́л еси́, и на́с, твои́х рабо́в, помяни́.

Богоро́дичен: Неискусобра́чная яви́лася еси́ Ма́ти, светле́йши со́лнца: кто́ бо от ве́ка слы́ша Де́ву доя́щу? На Тебе́ же вся́ боголе́пно, Де́во Ма́ти, устро́ишася, ро́ждшей Зижди́теля Твоего́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Де́монское сплете́ние от твоего́ ста́да отгоня́, чу́дне, и и́дольскую прогоня́ ле́сть многобо́жную, стра́шен показа́лся еси́ сопроти́вным, Богоглаго́ливе Ти́хоне прему́дре.

Просла́ви тя́ Бо́г, И́же тобо́ю просла́вленный, в зна́мениих стра́шна, в чудесе́х вели́ка на́м дарова́в, Богоно́се Ти́хоне, ве́рно тя́ блажа́щим.

Освяти́л еси́ твою́, му́дре, жи́в, честну́ю зе́млю и, преше́д от нея́ ко прия́тию Небе́сному, чудесы́ просла́вил еси́ пресла́вными, Ти́хоне, Влады́це дру́же и́скренний.

Богоро́дичен: Умерщвле́ния ми́ пло́д, и́же дре́вле естество́м в раи́, жи́зни же Ты́ пло́д, Боже́ственный ра́й, Богоро́дице, процвела́ еси́, и́мже пита́яся, не ктому́ сме́рти порабоще́н бу́ду.

Конда́к, гла́с 3.

В по́стничестве, свя́те, боголюбе́зном пребы́в, Уте́шителеву си́лу с высоты́ прия́л еси́ и́дол низложи́ти пре́лести, лю́ди же спасти́, де́моны отгна́ти, неду́ги исцеля́ти. Сего́ ра́ди почита́ем тя́ я́ко Бо́жия дру́га, Ти́хоне блаже́нне.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Халде́йская пе́щь, огне́м распала́емая, ороша́шеся ду́хом, Бо́жиим предстоя́нием, о́троцы поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Уста́ Боже́ственная бы́в, челове́ки от недосто́инства ты́ досто́йны соде́лал еси́, многочу́дне Ти́хоне. Те́мже тя́ Христо́с чудесы́ и по кончи́не вои́стинну просла́ви.

В жела́нии бы́в о́нех наде́жд, всего́ мирска́го, о́тче, пристра́стия му́дре отре́клся еси́. Те́мже и провозвести́л еси́, я́коже проро́к, му́дре Ти́хоне, твою́ кончи́ну.

Соше́дшеся, празднолю́бцы, та́йными виде́нии Ки́пр про́йдем и са́да де́лание пресла́вно ви́дим, от него́же ми́р объе́млет чи́сто спасе́ние.

Богоро́дичен: Пло́д чре́ва Твоего́, Богоро́дице Де́во, О́наго прича́щшимся безсме́ртие источа́ет: Е́вин бо до́лг Ты́ разреши́ла еси́, Бо́га ро́ждши.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Свяще́ннейшу истка́л еси́ оде́жду твою́, прехва́льне Ти́хоне, доброде́телей укра́шь добро́тами, те́мже и явле́ние, я́коже от благово́ния, сказу́я, твою́ кончи́ну су́щим о́крест тебе́ провозвеща́я, сла́вити Спа́са устроя́л еси́, блаже́нне: Христа́ превозноси́те во ве́ки.

Зако́н телесе́ забы́в, я́коже безпло́тен, те́кл еси́, иде́же вене́ц тебе́ Вы́шняго зва́ния, Богому́дре, угото́вася: не бо́ пло́ти и кро́ви, Ти́хоне, обеща́лся еси́ пожи́ти. Те́мже добро́ты зри́ши Христо́ва Ца́рства, с Ни́м ца́рствуя во вся́ ве́ки.

Победоно́сец бы́л еси́ на вся́ враги́ Христо́вы, со́вестным муче́нием держа́лся еси́ и, нра́вом жря́ себе́ во́льным, Ти́хоне му́дре, пред все́ми мучи́тели вопия́л еси́: Христо́с Бо́г е́сть, и бого́в лжеиме́нных па́мять да поги́бнет во ве́ки.

Богоро́дичен: Пресвята́я Влады́чице, ми́ру Помо́щнице, ско́рбных кре́пкое прибе́жище, еди́на Засту́пнице су́щих в ну́ждах рабо́в Твои́х, Твое́ достоя́ние изми́ от бе́д и скорбе́й разли́чных, да ве́рою вопие́м: ра́дуйся, ми́ра ра́досте и спасе́ние.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от Деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Пе́ние тебе́, Ти́хоне, свяще́нно, от усте́н недосто́йных приноси́мо, приими́, воздая́ние подава́я, грехо́в избавле́ние моли́твами твои́ми к Бо́гу: хода́тая бо тя́ вси́ предлага́ем, чту́щии твою́ ве́рно па́мять.

Пома́за тя́ Ду́х Чи́стый и Пресвяты́й еле́ем ра́дости, пресла́вне, дарова́ний мно́жеством украси́, и ца́рствовати с Ни́м сла́вно сподо́бися, Ти́хоне всеосвяще́нне, свяще́нников удобре́ние и похвала́.

О, твои́х, Ти́хоне свяще́нне, благода́ти чуде́с! Не мо́жет сказа́ти язы́к челове́чь ви́димое: от невла́жна бо прозябе́ния ло́знаго пе́рвее, ны́не ско́рым манове́нием пресла́вно твори́т гре́зн зре́л.

Побе́ды мне́ на стра́сти моли́твами твои́ми пода́ждь, молю́ся, и сподо́би улучи́ти мя́, Ти́хоне, человеколю́бия Бо́жия и благи́х наслажде́ния и красоты́ Его́ прия́ти, любо́вию те́пле блажа́щаго.

Богоро́дичен: Спаси́ мя, Ма́ти Бо́жия, Я́же ми́рови спасе́ние ро́ждшая, моли́твами Твои́ми от многообра́зных находя́щих ми́ и многоплете́нных искуше́ний, на Тя́ бо наде́жду спасе́ния моего́ возложи́х ве́рно, ра́б Тво́й.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Колесницегони́телѧ фараѡ́нѧ погрꙋзѝ чꙋдотворѧ́й и҆ногда̀ мѡѷсе́йскїй же́злъ, крⷭ҇тоѻбра́знѡ порази́въ и҆ раздѣли́въ мо́ре, і҆и҃лѧ же бѣглеца̀, пѣшехо́дца, спасѐ, пѣ́снь бг҃ови воспѣва́юща.

Видѣ̑нїи па́че ᲂу҆ма̀ и҆сполнѧ́емь, тѵ́хѡне блаже́нне, и҆ ѿтꙋ́дꙋ бж҃е́ственныѧ зарѝ насыща́ѧсѧ, пода́ждь пою́щымъ тѧ̀ благода́тный гла́съ: и҆́мже ꙗ҆ви́мсѧ досто́йни твоѧ̑ добродѣ́тєли повѣ́дати.

Прїе́мсѧ пꙋтѝ лꙋ́чшагѡ ѿ ю҆́ности, всѐ прароди́тельное и҆мѣ́нїе, ꙗ҆́коже пра́хъ ми́мѡ те́клъ є҆сѝ, и҆ ни́щымъ разда́въ, воздаѧ́нїе ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ стори́цею, глаго́лѡмъ, бл҃же́нне, вѣ́ровавъ гдⷭ҇а твоегѡ̀.

И҆́же въ вы́шнихъ почива́ѧй, и҆ се́рдце твоѐ добродѣ́телей до́мъ ѡ҆брѣ́тъ, всели́сѧ, и҆ въ тебѣ̀ ᲂу҆поко́исѧ, со ѻ҆ц҃е́мъ бо, ꙗ҆́коже речѐ, ѻ҆би́тель въ тебѣ̀ сотворѝ, пред̾ѡчище́нꙋ дх҃омъ.

Бг҃оро́диченъ: Бг҃ъ чл҃вѣ́къ бы́сть, и҆зъ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀, пречⷭ҇таѧ, и҆ дв҃ꙋ па́ки тѧ̀ по ржⷭ҇твѣ̀ сохранѝ: є҆стество́ же ѡ҆божи́въ, є҆́же подо́бїю сопроти́внѡ, дадѐ пе́рвое достоѧ́нїе.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твержде́й въ нача́лѣ нб҃са̀ ра́зꙋмомъ, и҆ зе́млю на вода́хъ ѡ҆снова́вый, на ка́мени мѧ̀, хрⷭ҇тѐ, за́повѣдей твои́хъ ᲂу҆твердѝ: ꙗ҆́кѡ нѣ́сть свѧ́тъ, па́че тебє̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Зла́то и҆ сребро̀ ꙗ҆́коже зе́млю попира́емꙋю вмѣни́лъ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ме́ты мїрскꙋ́ю сла́вꙋ: неꙋкло́ннѡ бо тво́й ᲂу҆́мъ возве́лъ є҆сѝ къ нетлѣ̑ннымъ, ꙗ҆̀же и҆ полꙋчи́въ, всели́лсѧ є҆сѝ, тѵ́хѡне бг҃омꙋ́дре, пребога́те.

Ꙗ҆́кѡ да лꙋ́чшꙋю жи́знь, и҆ вѣ́чнѡ пребыва́ющꙋю полꙋчи́ши, свѧще́нный тѵ́хѡне, преѡби́дѣлъ є҆сѝ жи́знь тлѣ́ннꙋю, мꙋ́чениче, произволе́нїемъ всѣ́мъ дѣ́лꙋ са́мъ себѐ вда́въ.

Стоѧ́лъ є҆сѝ на сꙋди́щи и҆ногда̀ мꙋчи́тельстѣ, и҆сповѣ́даѧ хрⷭ҇та̀ цр҃ѧ̀ со дерзнове́нїемъ, не ᲂу҆жаса́ѧсѧ ра́нъ, ни сме́рти, чꙋ́дне, врагѝ вспѧ́ть твои́ми глагѡ́лы ᲂу҆лови́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Не ѿри́нꙋлъ є҆сѝ, хрⷭ҇тѐ, ѡ҆блещи́сѧ въ смердѧ́щаго, и҆ дале́че тебє̀ бы́вша грѣхо́мъ: но ѿ ложе́снъ прїе́мъ дв҃и́ческихъ нищетꙋ̀ мою̀, бг҃отвори́ши и҆ спаса́еши за мно́гꙋю бл҃гость.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Оу҆лꙋчи́ти жела́ѧ вѣ́чнꙋю жи́знь, ѿ страсте́й ѡ҆чи́стилъ є҆сѝ твою̀ дꙋ́шꙋ вои́стиннꙋ, бг҃омꙋ́дре ѻ҆́тче на́шъ. тѣ́мже свѧще́нїѧ прїѧ́лъ є҆сѝ зарю̀, дарова̑нїѧ и҆сцѣле́нїй и҆злива́еши вѣ́рою къ покро́вꙋ твоемꙋ̀ притека́ющымъ, тѵ́хѡне бл҃же́нне.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́на ро́ждшаѧ творца̀ всемꙋ̀, є҆ди́на ᲂу҆краси́вшаѧ человѣ́чество ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, бг҃оневѣ́сто, и҆зба́ви мѧ̀ ѿ сѣ́ти льсти́вагѡ врага̀, поста́ви мѧ̀ на ка́мени хрⷭ҇то́выхъ хотѣ́нїй, того̀ молѧ́щи прилѣ́жнѡ, є҆го́же воплоти́ла є҆сѝ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Дв҃о пренепоро́чнаѧ, мт҃и хрⷭ҇та̀ бг҃а, ѻ҆рꙋ́жїе про́йде твою̀ прест҃ꙋ́ю дꙋ́шꙋ, є҆гда̀ распина́ема ви́дѣла є҆сѝ во́лею сн҃а и҆ бг҃а твоего̀: є҆го́же, бл҃гослове́ннаѧ, молѧ́щи не преста́й, проще́нїе прегрѣше́нїй на́мъ дарова́ти.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, ты̀ моѧ̀ и҆ си́ла, ты̀ мо́й бг҃ъ, ты̀ моѐ ра́дованїе, не ѡ҆ста́вль нѣ́дра ѻ҆́ч҃а, и҆ на́шꙋ нищетꙋ̀ посѣти́въ. Тѣ́мъ съ прⷪ҇ро́комъ а҆ввакꙋ́момъ зовꙋ́ ти: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Прїе́мъ, ѻ҆́тче, крѣ́пость дх҃а, непобѣди́мь ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆ неꙋтоли́мь: ᲂу҆крѣплѧ́еши ꙗ҆́коже воево́да во́ины, ко ᲂу҆стремле́нїю призыва́ѧ. тѣ́мже и҆ безъ кро́ве твою̀ побѣ́дꙋ поста́вль, мꙋче́нїѧ вѣне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ.

Ѡ҆свѧ́щсѧ, тѵ́хѡне, бг҃ꙋ, соверша́ѧ сщ҃є́нныѧ зако́ны, пожи́лъ є҆сѝ, а҆ не ꙗ҆́коже наѧ́тый па́стырь, но по ста́дѣ дꙋ́шꙋ твою̀ полага́ѧ. тѣ́мже во́лки ᲂу҆би́въ, къ па́жити живоно́снѣй хрⷭ҇то́во наста́вилъ є҆сѝ ста́до.

Твою̀ чⷭ҇тнꙋ́ю вои́стиннꙋ почита́етъ па́мѧть кѵ́прскїй ѻ҆́стровъ, ликꙋ́ѧ со все́ю земле́ю. И҆ є҆́же въ не́мъ и҆злїѧ́нїемъ чꙋде́съ повѣ́даѧ, приложѝ къ видѣ́нїю ны́нѣ є҆дина́че зрѣ́ти хотѧ́щымъ са́дъ пресла́внагѡ прозѧбе́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́тъ ѿ свѣ́та просїѧ́въ безлѣ́тнѡ, сн҃е ѻ҆ч҃ь, въ послѣ̑днѧѧ ѿ ложе́снъ проше́лъ є҆сѝ дв҃и́ческихъ, всего̀ а҆да́ма дре́вле ᲂу҆мерщвле́ннаго собо́ю и҆справлѧ́ѧ. тѣ́мже твою̀ мт҃рь бцⷣꙋ вои́стиннꙋ чтꙋ́ще вѣ́рнїи проповѣ́даемъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тьма̀ ѻ҆каѧ́ннагѡ, но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

И҆́стиннагѡ видѣ́нїѧ, сла́вне, бы́въ, тѵ́хѡне, и҆спо́лненъ, тщі́ѧ мꙋ́дрости рача́щыѧ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ, де́мѡнскꙋю пре́лесть ѿгонѧ̀, и҆ ба̑сни всѧ̑, и҆ кѵ̑прскаѧ дѣла̀ мє́рзскаѧ.

Чи́сто житїѐ и҆мѣ́ѧ, є҆́же па́че ᲂу҆ма̀ дѣ́лы соверша́ѧ. всеѡсщ҃е́ннымъ ѻ҆́бразомъ трапе́зѣ бж҃е́ственнѣй предста̀, хрⷭ҇то́вѣ. тѣ́мже моли́твами твои́ми, бг҃омꙋ́дре тѵ́хѡне, дє́мѡнскїѧ хра́мы ѡ҆прове́рглъ є҆сѝ.

Распѧ́тсѧ ꙗ҆́коже па́ѵелъ мі́рꙋ, и҆ мі́ръ распѧ̀, пребога́те, себѣ̀, не жи́лъ є҆сѝ пло́ти, но бг҃ꙋ и҆ дх҃ꙋ, бг҃оно́се тѵ́хѡне. тѣ́мже ᲂу҆лꙋчи́лъ, и҆́хже жела́лъ є҆сѝ: и҆ на́съ твои́хъ рабѡ́въ помѧнѝ.

Бг҃оро́диченъ: Неискꙋсобра́чнаѧ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, мт҃и, свѣтлѣ́йши со́лнца: кто́ бо ѿ вѣ́ка слы́ша дв҃ꙋ доѧ́щꙋ; на тебѣ́ же всѧ̑ бг҃олѣ́пнѡ, дв҃о мт҃и, ᲂу҆стро́ишасѧ, ро́ждшей зижди́телѧ твоего̀.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Де́мѡнское сплете́нїе ѿ твоегѡ̀ ста́да ѿгонѧ̀, чꙋ́дне, и҆ і҆́дѡльскꙋю прогонѧ̀ ле́сть многобо́жнꙋю, стра́шенъ показа́лсѧ є҆сѝ сопроти̑внымъ, бг҃оглаго́ливе тѵ́хѡне премꙋ́дре.

Просла́ви тѧ̀ бг҃ъ, и҆́же тобо́ю просла́вленный, въ зна́менїихъ стра́шна, въ чꙋдесѣ́хъ вели́ка на́мъ дарова́въ, бг҃оно́се тѵ́хѡне, вѣ́рнѡ тѧ̀ блажа́щымъ.

Ѡ҆свѧти́лъ є҆сѝ твою̀, мꙋ́дре, жи́въ честнꙋ́ю зе́млю, и҆ преше́дъ ѿ неѧ̀ ко прїѧ́тїю нбⷭ҇номꙋ, чꙋдесы̀ просла́вилъ є҆сѝ пресла́вными, тѵ́хѡне, влⷣцѣ дрꙋ́же и҆́скреннїй.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мерщвле́нїѧ мѝ пло́дъ, и҆́же дре́вле є҆стество́мъ въ раѝ, жи́зни же ты̀ пло́дъ, бжⷭ҇твенный ра́й, бцⷣе, процвѣла̀ є҆сѝ: и҆́мже пита́ѧсѧ, не ктомꙋ̀ сме́рти порабоще́нъ бꙋ́дꙋ.

Конда́къ, гла́съ г҃.

Въ по́стничествѣ, свѧ́те, бг҃олюбе́зномъ пребы́въ, ᲂу҆тѣ́шителевꙋ си́лꙋ съ высоты̀ прїѧ́лъ є҆сѝ, і҆́дѡлъ низложи́ти пре́лєсти, лю́ди же спастѝ, де́мѡны ѿгна́ти, недꙋ́ги и҆сцѣлѧ́ти. сегѡ̀ ра́ди почита́емъ тѧ̀ ꙗ҆́кѡ бж҃їѧ дрꙋ́га, тѵ́хѡне блаже́нне.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Халде́йскаѧ пе́щь ѻ҆гне́мъ распала́емаѧ, ѡ҆роша́шесѧ дх҃омъ, бж҃їимъ предстоѧ́нїемъ, ѻ҆́троцы поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ:

Оу҆ста̀ бжⷭ҇твєннаѧ бы́въ, человѣ́ки ѿ недосто́инства ты̀ достѡ́йны содѣ́лалъ є҆сѝ, многочꙋ́дне тѵ́хѡне. тѣ́мже тѧ̀ хрⷭ҇то́съ чꙋдесы̀ и҆ по кончи́нѣ вои́стиннꙋ просла́ви.

Въ жела́нїи бы́въ ѻ҆́нѣхъ наде́ждъ, всегѡ̀ мїрска́гѡ, ѻ҆́тче, пристра́стїѧ мꙋ́дрѣ ѿре́клсѧ є҆сѝ. тѣ́мже и҆ провозвѣсти́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже прⷪ҇ро́къ, мꙋ́дре тѵ́хѡне, твою̀ кончи́нꙋ.

Соше́дшесѧ празднолю́бцы, та́йными видѣ̑нїи кѵ́пръ про́йдемъ, и҆ са́да дѣ́ланїе пресла́вно ви́димъ, ѿ негѡ́же мі́ръ ѡ҆б̾е́млетъ чи́сто спасе́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Пло́дъ чре́ва твоегѡ̀, бцⷣе дв҃о, ѻ҆́нагѡ прича́щшымсѧ безсме́ртїе и҆сточа́етъ: є҆́ѵинъ бо до́лгъ ты̀ разрѣши́ла є҆сѝ, бг҃а ро́ждши.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѧще́ннѣйшꙋ и҆стка́лъ є҆сѝ ѻ҆де́ждꙋ твою̀, прехва́льне тѵ́хѡне, добродѣ́телей ᲂу҆кра́шь добро́тами: тѣ́мже и҆ ꙗ҆вле́нїе ꙗ҆́коже ѿ бл҃гово́нїѧ сказꙋ́ѧ твою̀ кончи́нꙋ, сꙋ́щымъ ѻ҆́крестъ тебє̀ провозвѣща́ѧ, сла́вити сп҃са ᲂу҆строѧ́лъ є҆сѝ, блаже́нне, хрⷭ҇та̀ превозноси́те во вѣ́ки.

Зако́нъ тѣлесѐ забы́въ, ꙗ҆́коже безпло́тенъ те́клъ є҆сѝ, и҆дѣ́же вѣне́цъ тебѣ̀ вы́шнѧгѡ зва́нїѧ, бг҃омꙋ́дре, ᲂу҆гото́васѧ: не бо̀ пло́ти и҆ кро́ви, тѵ́хѡне, ѡ҆бѣща́лсѧ є҆сѝ пожи́ти, тѣ́мже добрѡ́ты зри́ши хрⷭ҇то́ва црⷭ҇тва, съ ни́мъ црⷭ҇твꙋѧ во всѧ̑ вѣ́ки.

Побѣдоно́сецъ бы́лъ є҆сѝ на всѧ̑ врагѝ хрⷭ҇тѡ́вы, со́вѣстнымъ мꙋче́нїемъ держа́лсѧ є҆сѝ, и҆ нра́вомъ жрѧ̀ себѐ во́льнымъ, тѵ́хѡне мꙋ́дре, пред̾ всѣ́ми мꙋчи́тели вопїѧ́лъ є҆сѝ: хрⷭ҇то́съ бг҃ъ є҆́сть, и҆ богѡ́въ лжеиме́нныхъ па́мѧть да поги́бнетъ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Прест҃а́ѧ влⷣчце, мі́рꙋ помо́щнице, ско́рбныхъ крѣ́пкое прибѣ́жище, є҆ди́на застꙋ́пнице сꙋ́щихъ въ нꙋ́ждахъ рабѡ́въ твои́хъ, твоѐ достоѧ́нїе и҆змѝ ѿ бѣ́дъ и҆ скорбе́й разли́чныхъ, да вѣ́рою вопїе́мъ: ра́дꙋйсѧ, мі́ра ра́досте и҆ спасе́нїе.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

Пѣ́нїе тебѣ̀, тѵ́хѡне, сщ҃е́нно ѿ ᲂу҆сте́нъ недосто́йныхъ приноси́мо прїимѝ, воздаѧ́нїе подава́ѧ, грѣхѡ́въ и҆збавле́нїе, моли́твами твои́ми къ бг҃ꙋ: хода́таѧ бо тѧ̀ всѝ предлага́емъ, чтꙋ́щїи твою̀ вѣ́рнѡ па́мѧть.

Пома́за тѧ̀ дх҃ъ чи́стый и҆ прест҃ы́й є҆ле́емъ ра́дости, пресла́вне, дарова́нїй мно́жествомъ ᲂу҆красѝ, и҆ ца́рствовати съ ни́мъ сла́внѡ сподо́бисѧ, тѵ́хѡне всеѡсвѧще́нне, свѧще́нникѡвъ ᲂу҆добре́нїе и҆ похвала̀.

Ѽ твои́хъ, тѵ́хѡне свѧще́нне, бл҃года́ти чꙋде́съ! не мо́жетъ сказа́ти ѧ҆зы́къ человѣ́чь ви́димое: ѿ невла́жна бо прозѧбе́нїѧ ло́знагѡ пе́рвѣе, ны́нѣ ско́рымъ манове́нїемъ, пресла́внѡ твори́тъ гре́знъ зрѣ́лъ.

Побѣ̑ды мнѣ̀ на стра̑сти моли́твами твои́ми пода́ждь, молю́сѧ, и҆ сподо́би ᲂу҆лꙋчи́ти мѧ̀, тѵ́хѡне, человѣколю́бїѧ бж҃їѧ, и҆ благи́хъ наслажде́нїѧ, и҆ красоты̀ є҆гѡ̀ прїѧ́ти, любо́вїю те́плѣ бл҃жа́щаго.

Бг҃оро́диченъ: Спаси́ мѧ, мт҃и бж҃їѧ, ꙗ҆́же мі́рови спасе́нїе ро́ждшаѧ, моли́твами твои́ми, ѿ многоѻбра́зныхъ находѧ́щихъ мѝ, и҆ многоплете́нныхъ и҆скꙋше́нїй: на тѧ́ бо наде́ждꙋ спасе́нїѧ моегѡ̀ возложи́хъ вѣ́рнѡ ра́бъ тво́й.

Житие святителя Тихона, епископа Амафунтского

Свя­ти­тель Ти­хон, епи­скоп Ама­фунт­ский, ро­дил­ся в го­ро­де Ама­фун­те на ост­ро­ве Кипр. Ро­ди­те­ли вос­пи­та­ли сы­на в хри­сти­ан­ском бла­го­че­стии, обу­чи­ли чте­нию свя­щен­ных книг. Со­хра­ни­лись из­ве­стия, что дар чу­до­тво­ре­ния про­явил­ся у свя­то­го Ти­хо­на еще в юно­ше­ском воз­расте. Его отец был вла­дель­цем хле­бо­пе­кар­ни и по­сы­лал сы­на про­да­вать хле­бы. Свя­той от­рок бед­ня­кам раз­да­вал хле­бы да­ром. Узнав об этом, отец раз­гне­вал­ся, но сын от­ве­тил, что чи­тал в свя­тых кни­гах, что "да­ю­щий Бо­гу сто­ри­цею при­и­мет". "Я же, – го­во­рил юно­ша, – даю Бо­гу хле­бы взай­мы" и пред­ло­жил от­цу пой­ти ту­да, где хра­ни­лись за­па­сы зер­на. Отец с изум­ле­ни­ем уви­дел, что хра­ни­ли­ще, быв­шее пу­стым, пе­ре­пол­не­но пше­ни­цей. С тех пор отец не пре­пят­ство­вал от­ро­ку раз­да­вать ни­щим хлеб.

Один са­дов­ник вы­бро­сил из ви­но­град­ни­ка об­ре­зан­ные су­хие вет­ви. Свя­той Ти­хон со­брал их, по­са­дил в сво­ем са­ду и по­про­сил Гос­по­да, чтобы эти вет­ви при­ня­лись и да­ли це­леб­ные для здо­ро­вья лю­дей пло­ды. Гос­подь со­тво­рил по ве­ре свя­то­го юно­ши. Вет­ви при­ня­лись, пло­ды их име­ли осо­бый, очень при­ят­ный вкус и упо­треб­ля­лись при жиз­ни свя­то­го и по­сле его кон­чи­ны на ви­но для со­вер­ше­ния Та­ин­ства Свя­той Ев­ха­ри­стии.

Бла­го­че­сти­во­го юно­шу при­ня­ли в цер­ков­ный клир, по­ста­ви­ли чте­цом, а за­тем епи­скоп Ама­фунт­ский Мем­нон по­свя­тил его в сан диа­ко­на. По­сле смер­ти епи­ско­па Мем­но­на свя­той Ти­хон по об­ще­му же­ла­нию был из­бран во епи­ско­па Ама­фунт­ско­го. Хи­ро­то­нию воз­гла­вил свя­ти­тель Епи­фа­ний, епи­скоп Кипр­ский († 403; па­мять 12 мая).

Свя­ти­тель Ти­хон усерд­но тру­дил­ся над ис­ко­ре­не­ни­ем остат­ков язы­че­ства на Ки­п­ре, уни­что­жал идоль­ские ка­пи­ща и на­саж­дал хри­сти­ан­скую ве­ру. Свя­ти­тель был ми­ло­стив, две­ри его до­ма бы­ли от­кры­ты для всех, он с лю­бо­вью вы­слу­ши­вал и ис­пол­нял прось­бы каж­до­го, кто при­хо­дил к нему. Не бо­ясь угроз и му­че­ний, он твер­до и бес­страш­но ис­по­ве­до­вал свою ве­ру пе­ред языч­ни­ка­ми.

В служ­бе свя­ти­те­лю Ти­хо­ну ука­зы­ва­ет­ся, что он пред­ви­дел вре­мя сво­ей кон­чи­ны, ко­то­рая по­сле­до­ва­ла в 425 го­ду.

Имя свя­то­го Ти­хо­на Ама­фунт­ско­го поль­зо­ва­лось глу­бо­ким по­чи­та­ни­ем в Рос­сии. В честь свя­ти­те­ля стро­и­лись хра­мы в Москве, Ниж­нем Нов­го­ро­де, Ка­за­ни и дру­гих го­ро­дах. Но осо­бен­но по­чи­тал­ся свя­ти­тель в Во­ро­неж­ской епар­хии, где пре­ем­ствен­но бы­ло три ар­хи­пас­ты­ря, те­зо­име­ни­тых свя­ти­те­лю Ама­фунт­ско­му: свя­ти­тель Ти­хон I (Со­ко­лов) († 1783, па­мять 13 ав­гу­ста), Ти­хон II (Яку­бов­ский; до 1785 го­да) и Ти­хон III (Ма­ли­нин, до 1788 го­да).

См. так­же: "Жи­тие свя­то­го от­ца на­ше­го Ти­хо­на чу­до­твор­ца, епи­ско­па Ама­фунт­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.