Канон святителю Парфению Лампсакийскому (второй)

Припев: Святи́телю, о́тче Парфéние, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 20 февраля (07 февраля ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу, побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Моле́бное тебе́ пе́ние предначина́я, смуща́юся, о́тче, ка́ко досто́йно е́сть воспева́ти тя́. Оба́че е́же от любве́ приноше́ние мое́ приими́ и устне́ моя́ отве́рзи, я́ко да возвещу́ хвалу́ твою́, Парфе́ние святи́телю.

Мо́ре страсте́й ты́ немо́кренно мину́л еси́, сла́вне, от вра́г невреди́вся, и́хже ополче́ния во глубину́ преиспо́дния низве́ргл еси́, поя́ Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Погуби́ супоста́ты, гоня́щия мя́, чудоно́сче, се́ бо настиза́ют уже́, и не́сть ми́ избавле́ния, а́ще кто́ не защити́т мя́ от ни́х или́ а́бие не погря́знут, я́коже дре́вле еги́птянов полцы́.

Богоро́дичен: Рождество́м Твои́м ле́сть бесо́вскую упраздни́вшая, Многомо́щная Всемогу́щаго Ма́ти, и мене́, враго́м прельща́ема, при́сно на бре́г спасе́ния возведи́, пою́щаго Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Обнища́вшее лю́те се́рдце мое́ предста́тельством твои́м обогати́, свя́те, и́маши бо вои́стину ве́лие к Бо́гу дерзнове́ние, я́ко Иису́сов подви́жник до́блий, Парфе́ние.

Душа́ моя́ изнемо́же в боре́ниих и напа́стех и на гно́ищи стра́стнем ны́не низлежи́т, но да возведе́тся от а́да преиспо́дняго, си́лою же Бо́жиею да препоя́шется, моли́ся, святи́телю.

Расшири́шася уста́ твоя́ на враги́ ро́да челове́ча, моли́тв бо твои́х не терпя́ще, я́ко огне́м опаля́еми, стеня́ще, от тебе́ бежа́ху. Те́м и е́же на на́с неи́стовство и́х упраздни́.

Богоро́дичен: Тебе́ Симео́н ду́шу ору́жию пройти́ глаго́лаше, е́же и сбы́стся при Кресте́ Сы́на Твоего́. Ско́рбем у́бо на́шим спострада́ти могу́щи, я́ко Сама́ те́х вкуси́вшая го́речи, услади́ и́х на́м, Пречи́стая.

Седа́лен, гла́с 3.

Испо́лнь Ду́ха Боже́ственнаго сы́й, де́лы просия́ благоче́стия, свяще́нне чудотво́рче Парфе́ние, от ле́сти челове́ки обрати́л еси́, боля́щих стра́сти исцеля́я. О́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ спасти́ся ду́шам на́шим.

Богоро́дичен: Ра́бски ны́не притека́ю к покро́ву Твоему́, Пренепоро́чная, изба́ви мя́, Богороди́тельнице, слия́ния страсте́й, я́ко безстра́стия Вино́внаго ро́ждшая.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь Боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

На стра́жи па́стырстей стоя́л еси́, иера́рше, бо́дрым о́ком ста́до твое́ озира́я, во уны́нии спя́щих возбужда́я, заблужда́ющия возвраща́я, хи́щники же дале́че отгоня́я устраше́нием Боже́ственных глаго́л.

О пи́ще теле́сней небре́гл еси́, Бо́жия любве́ насыща́яся при́сно жела́нием ненасы́тным. Моя́ бо пи́ща е́сть, вопия́л еси́, досточу́дне, е́же твори́ти во́лю Го́спода моего́ и де́ло Его́ соверши́ти.

Огра́да ми́ бу́ди от вся́каго прило́га и напа́сти сопроти́вныя, да ника́ко лука́ваго сне́дию бу́ду, но да же́ртва сотворю́ся Бо́гови прия́тная твои́ми, свя́те, моли́твами.

Богоро́дичен: Очище́ния не тре́бующая, дне́сь по зако́ну очища́ешися и, Сы́на нося́щи, во хра́м вхо́диши. Срета́ет же Тебе́ Симео́н, вели́чие Тебе́ возвеща́я и ско́рбь несказа́нную.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Но́щь глубока́ грехо́внаго помраче́ния на мя́ нападе́, но твои́ми, светоно́сче, моли́твами све́т невече́рний да возсия́ет ми́, стопы́ моя́ на и́стинный пу́ть направля́я.

Стра́ха ра́ди Бо́жия ду́х любве́ в се́рдце твое́ прия́л еси́, па́стве твое́й спасе́ние породи́в, а́ще же и мно́го боле́зновал еси́, оба́че сугу́бо и возвесели́ тя́ всесладча́йший Иису́с, Госпо́дь на́ш.

Ме́ртвыя воскреси́л еси́, бе́сы изгна́л еси́ и вся́ челове́ков неду́ги цели́л еси́ в житии́ твое́м, чудотво́рче, но и ны́не притека́ющих к тебе́ спаса́еши от вся́каго озлобле́ния.

Богоро́дичен: Безболе́зненно Христа́ Бо́га пло́тию ро́ждшая, но и ма́терних скорбе́й не избе́гшая, на́ша, я́же в совлече́нии дре́вняго челове́ка, боле́зни утиши́ и в но́ваго облещи́ся помози́ на́м, Всепе́тая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Бе́здну милосе́рдия Бо́жия беззако́ний мои́х бе́здною преогорчи́х, и покры́ мя́ се́нь сме́ртная, ко Го́споду же воззре́ти отню́д не могу́, но моли́твами твои́ми, о́тче, ко исправле́нию жития́ да возведу́ся.

Смуще́ние по́мысл мои́х укроти́, святи́телю, тишину́ Боже́ственную, я́же в се́рдцы твое́м почива́ше, и мне́ низводя́ в ду́шу, пребога́те.

В тиме́ние страсте́й преслуша́нием я́коже низверго́хся иногда́, та́ко, лю́те смири́выйся ны́не, на спасе́ния стези́ да возставля́юся, о́тче Парфе́ние, предста́тельством твои́м.

Богоро́дичен: Поноше́ние нападе́ на ду́шу мою́, и жда́х соскорбя́щаго, и не бе́, и утеша́ющих и не обрето́х, у́бо к Тебе́ притека́ю, Богома́ти, да всеси́льным Твои́м умири́ши лю́те мя́, обурева́ема, в приста́нище безстра́стия наставля́ющи.

Конда́к, гла́с 3.

Чуде́с прия́л еси́ Боже́ственную благода́ть, Богому́дре свяще́нне Парфе́ние, чудотво́рче Богоно́се, вся́ ве́рных стра́сти очища́я, ду́хи лука́вства, о́тче, изгоня́я. Сего́ ра́ди тя́ воспева́ем, я́ко вели́каго таи́нника Бо́жия благода́ти.

И́кос:

Чистото́ю, я́коже тайнови́дец и дру́г Христо́в Богосло́в Иоа́нн, у́мныя о́чи уясни́в, зре́л еси́, Богому́дре Парфе́ние, сокрове́нная и та́йная, я́же познава́я, ми́ра непостоя́нная презре́л еси́, ника́коже к си́м прилепи́тися восхоте́л еси́, еще́ же и ча́да твоя́ от су́етных отвраща́л еси́, лу́чшим жела́нием те́х разжиза́я; те́мже и по все́й вселе́нней сла́вно бы́сть и́мя твое́, я́ко вели́каго таи́нника Бо́жия благода́ти.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же, оте́ц на́ших.

После́довал еси́ Христо́ви все́м се́рдцем твои́м по все́м путе́м Его́ ско́рбным и за́поведи Его́ преступи́ти па́че вся́каго зла́ убоя́лся еси́. Те́мже и яви́ тебе́ лице́ Свое́ возлюби́вый Тя́, благослове́нный Бо́г оте́ц на́ших.

В седмери́цею разжже́нной пе́щи искуше́ний неврежде́н сохрани́выйся, о́тче Парфе́ние, и мене́ из пла́мене грехо́внаго неопа́льна изми́, да па́ки в чудесе́х твои́х просла́вится благослове́нный Бо́г оте́ц на́ших.

Душе́ю сокруше́нною и се́рдцем смире́нным Иису́сови моли́твы принося́ в житии́ твое́м, до́бре услы́шан бы́л еси́, у́бо и о мне́ ны́не помоли́ся, да уще́дрит тя́ благослове́нный Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: О́гнь Божества́ во чре́ве неопа́льно прие́мшая, Де́во, и мене́ приима́ти Сего́ Пло́ти и Кро́ви сподобля́й при́сно, да стра́сти моя́ попали́т благослове́нный Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо, е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Зла́та и бога́тства не поклони́лся еси́ куми́ру, сокро́вище се́рдца твоего́ в Бо́зе полага́я, нестяжа́ние же возлюби́в, кро́тостию и нищелю́бием преукраси́лся еси́, сла́вне.

А́ще и препя́тия вы́ну полага́ше тебе́ в до́брых твои́х де́лех кня́зь тьмы́, оба́че ника́коже тебе́ вреди́в, са́м посрамля́емь быва́ше, всезло́бный, и твое́ю, о́тче, моли́твою опаля́емь.

Пу́ть жития́ простра́нный, сла́достию прельща́ющий на́с, облича́й, му́дре, я́ко лжи́вый и ско́рбь вели́кую нанося́щий душа́м, я́ко да ра́достно сотвори́м у́зкаго пути́ терно́вное ше́ствие.

Богоро́дичен: Две́ре Благослове́нная, Е́юже спасе́ние в ми́р вни́де, Цари́це Блага́я, отве́рзи ми́ вхо́ды Небе́снаго жи́тельства, преступле́нием заключе́нныя иногда́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети на Него́ же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.

Святи́телей сла́во, о́тче Парфе́ние, уче́ньми твои́ми низложи́вый иногда́ злосла́вия вознесе́нную горды́ню, и мои́х страсте́й воста́ние укроти́, смире́ние ми́ подая́ и се́рдце сокруше́нное.

Поще́нием кре́пким и моли́твою ору́жие, бесо́м стра́шное, восприя́л еси́, о́тче, ро́д бо се́й ничи́м же, кроме́ си́х, побежда́ется. Те́мже и мне́ в доброде́телех преуспева́ти пода́ждь.

Тро́ицы бо́дрый служи́телю и покая́ния пропове́дниче, уны́ния моего́ дрема́ние отжени́ и бо́дрствовати помози́ ми́, свя́те Парфе́ние, сего́ же прося́, моле́ние мое́ убо́гое скончава́ю.

Богоро́дичен: Всеблаже́нная Де́во и но́выя благода́ти свяще́нный киво́те, заве́т Тво́й и обетова́ние ро́ду христиа́нскому помяни́ и ско́ро помощи́ мне́ потщи́ся, моля́щу Ти́ ся́.

Свети́лен:

Светоно́сное Иису́сово И́мя, возлю́бленное и вожделе́нное тебе́ от млада́го во́зраста, но́ваго тя́, Моисе́ю подо́бнаго, Богови́дца соде́ла, во мра́к та́инственный входя́щаго. Те́мже, Парфе́ние небоявле́нне, и мою́ ду́шу, мра́ком грехо́вным покрове́нную, озари́ любве́ Иису́совы заре́ю и на безстра́стия го́ру смире́нием возведи́.

Богоро́дичен: Светоза́рная Бо́жия пала́то и недоуме́нный Светода́вца престо́ле, Ма́ти Безневе́стная, просвети́ ны́ све́том доброде́тели, да о́браз Бо́жий, помраче́нный страстьми́, па́ки сла́вою дре́влею просия́ет в на́с, ве́рою и любо́вию Тя́ воспева́ющих.

Свя­ти­тель Пар­фе­ний, епи­скоп Ламп­са­кий­ский, был ро­дом из го­ро­да Ме­ли­то­по­ля (Ма­лая Азия), где его отец Хри­сто­фор слу­жил диа­ко­ном. Юно­ша не был на­учен гра­мо­те, но хо­ро­шо усво­ил Бо­же­ствен­ное Пи­са­ние, при­сут­ствуя в хра­ме при бо­го­слу­же­ни­ях. У него бы­ло доб­рое серд­це и, за­ни­ма­ясь ры­бо­лов­ством, он вы­ру­чен­ные день­ги раз­да­вал ни­щим. Ис­пол­нен­ный бла­го­да­ти Бо­жи­ей, свя­той Пар­фе­ний с 18-ти лет име­нем Хри­сто­вым вра­че­вал бо­лез­ни, из­го­нял бе­сов и тво­рил дру­гие чу­де­са. Узнав о доб­ро­де­тель­ной жиз­ни юно­ши, Ме­ли­то­поль­ский епи­скоп Филипп дал ему об­ра­зо­ва­ние и по­свя­тил во пре­сви­те­ра. В 325 го­ду, в цар­ство­ва­ние Кон­стан­ти­на Ве­ли­ко­го, ар­хи­епи­скоп Ки­зи­че­ский Ахил­лий по­ста­вил его епи­ско­пом го­ро­да Ламп­са­ка (Ма­лая Азия). В го­ро­де бы­ло мно­же­ство языч­ни­ков, и свя­ти­тель стал усерд­но рас­про­стра­нять ве­ру во Хри­ста, утвер­ждая ее по во­ле Бо­жи­ей мно­ги­ми чу­де­са­ми и ис­це­ле­ни­я­ми боль­ных. Лю­ди ста­ли от­хо­дить от язы­че­ских ве­ро­ва­ний, и то­гда свя­ти­тель Пар­фе­ний от­пра­вил­ся к ца­рю Кон­стан­ти­ну Ве­ли­ко­му с прось­бой дать ему власть раз­ру­шать идоль­ские ка­пи­ща и стро­ить на их ме­сте хри­сти­ан­ские хра­мы. Царь при­нял свя­ти­те­ля с че­стью, дал ему гра­мо­ту на ра­зо­ре­ние ка­пищ и снаб­дил сред­ства­ми для по­строй­ки хра­ма. Воз­вра­тив­шись в Ламп­сак, свя­ти­тель Пар­фе­ний при­ка­зал раз­ру­шить идоль­ские ка­пи­ща и по­сре­ди го­ро­да воз­двиг­нуть пре­крас­ный Бо­жий храм.

Най­дя на од­ном из ра­зо­рен­ных ка­пищ боль­шой ка­мень, удоб­ный для устро­е­ния свя­то­го пре­сто­ла в хра­ме, свя­ти­тель при­ка­зал об­ра­бо­тать его и от­вез­ти на стро­и­тель­ство церк­ви. По зло­бе диа­во­ла, ко­то­рый возъ­ярил­ся за взя­тый из ка­пи­ща ка­мень, по­воз­ка опро­ки­ну­лась, и кам­нем уби­ло воз­ни­че­го Ев­ти­хи­а­на. Свя­той Пар­фе­ний вос­кре­сил его сво­ей мо­лит­вой и по­сра­мил диа­во­ла, ко­то­рый хо­тел вос­пре­пят­ство­вать Бо­жье­му де­лу.

Ми­ло­сер­дие свя­ти­те­ля бы­ло так ве­ли­ко, что он не от­ка­зы­вал в ис­це­ле­нии ни­ко­му из мно­же­ства при­хо­дя­щих к нему или встре­ча­е­мых им на до­ро­гах лю­дей, страж­ду­щих те­лес­ны­ми неду­га­ми и одер­жи­мых нечи­сты­ми ду­ха­ми. На­род пе­ре­стал об­ра­щать­ся к вра­чам, так как все бо­лез­ни во Имя Гос­по­да Иису­са Хри­ста без­мезд­но ис­це­лял свя­той Пар­фе­ний. Ве­ли­кой си­лой Име­ни Хри­сто­ва из­гнал свя­ти­тель мно­же­ство бе­сов из лю­дей, до­мов, мор­ских вод. Ко­гда свя­ти­тель из­го­нял бе­са из од­но­го че­ло­ве­ка, одер­жи­мо­го им с дет­ства, нечи­стый дух стал про­сить свя­то­го дать ему дру­гое ме­сто оби­та­ния. Свя­той по­обе­щал ука­зать та­кое ме­сто и, от­крыв уста свои, ска­зал бе­су: "Вой­ди и оби­тай во мне". Диа­вол, как бы опа­лен­ный ог­нем, возо­пил: "Как я вой­ду в дом Бо­жий?", и скрыл­ся в ме­стах пу­стын­ных и непро­хо­ди­мых. Нечи­стый дух, из­гнан­ный свя­ти­те­лем из до­ма, где из­го­тов­ля­лись цар­ские пор­фи­ры, кри­чал во все­услы­ша­ние, что Бо­же­ствен­ный огонь го­нит его в ге­ен­ну ог­нен­ную.

Так, яв­ляя лю­дям ве­ли­кую си­лу ве­ры во Хри­ста, свя­ти­тель об­ра­тил мно­же­ство идо­ло­по­клон­ни­ков к ис­тин­но­му Бо­гу.

Свя­ти­тель Пар­фе­ний скон­чал­ся мир­но и был тор­же­ствен­но по­гре­бен ря­дом с со­бор­ной цер­ко­вью Ламп­са­ка, в по­стро­ен­ной им са­мим ча­совне. Мощи святого находятся в монастыре Макримали недалеко от города Халкис, в центре острова Эвия (Эвбея) в Греции.

См. так­же: