Канон святителю Никифору, патриарху Константинопольскому, исповеднику (на перенесение мощей)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты Еги́петския, я́ко просла́вися.

Грехо́в гро́бом лю́те содержи́ма мя́ безсме́ртным манове́нием Твои́м и благоутро́бною Твое́ю возста́ви дла́нию и оживи́, Ще́дре, я́ко всеси́лен.

Ро́дная доброде́телей соверше́нства четвероча́стно стяжа́в и, я́ко на колесни́цу, вше́д, богоно́се, в коне́ц боговиде́ния взя́лся еси́ от дея́ния.

Ты́, жи́зни нетле́нныя вкуси́в, от ча́ши, преподо́бне, боже́ственныя пи́л еси́ тре́звенное пи́во, те́м и му́дрости прия́телище бы́л еси́.

Отгна́н бы́в престо́ла, и сла́вы, и па́ствы твоея́ руко́ю ну́жною, преподо́бне, е́реси яротле́нных звере́й, ны́не к твое́й огра́де вше́л еси́.

Богоро́дичен: О́тчее Сло́во сло́вом зачала́ еси́, и па́че сло́ва родила́ еси́, и по рождестве́ па́че естества́ и сло́ва Де́ва, я́ко пре́жде рождества́, па́ки пребыла́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщвле́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Ору́жием Креста́ защити́вся, Боже́ственное воображе́ние Влады́ки напису́я, покланя́ешися благоче́стно, оте́ческим после́дуя уче́нием.

Па́ства, па́стыря тя́ жела́ющи, ту́ю по и́мени зову́щаго и во́лки отгоня́ща жезло́м ве́ры, к тебе́ притека́ет, му́дре.

Я́коже дре́вле Ио́сифа боже́ственнаго целому́дреннаго те́ло Изра́иль прено́сит, та́ко ны́не Це́рковь Христо́ва ра́ку моще́й твои́х почита́ет.

Богоро́дичен: Хра́м и свяще́нное жили́ще Сло́ва су́щи, Богоро́дице, прегреше́ний очище́ние, Пресвята́я, бу́ди ми́, Присноде́во.

Седа́лен, гла́с 3.

Побе́дами венча́л еси́ Це́рковь, пре́лесть отгна́в злосла́вия, победоно́сец су́що бы́в, и освяща́еши ми́ра концы́ пренесе́нием святы́х моще́й твои́х, о́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Боже́ственная ски́ния была́ еси́ Сло́ва, еди́на Пречи́стая Ма́ти Де́во, чистото́ю а́нгелы превозше́дшая, па́че все́х мене́ пе́рсть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми, очи́сти моли́тв Твои́х боже́ственными вода́ми, подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница, Сло́ва нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, сла́вное Твое́ смотре́ние и просла́вих, Человеколю́бче, непостижи́мую Твою́ си́лу.

Киво́т свяще́ния, из него́же исто́чник исцеле́ний почерпа́ем, ра́ка твоя́ бы́сть чту́щим тя́.

Е́реси отгна́л еси́ и па́ствы огра́ду утверди́л еси́, уче́нии боже́ственными огради́в.

По до́лгу почита́ем твои́х моще́й, блаже́нне, мирополо́жницу, я́ко жи́зни точа́щую благово́ние ве́рным.

Богоро́дичен: Мы́сленный Тя́ ра́й, я́ко жи́зни дре́во прие́мшую, во чре́ве, Де́во, Христа́, те́м, Тя́ чту́ще, прославля́ем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Врази́ посрамля́ются, ересенача́льницы с ни́ми неи́стовятся, твою́ ра́ку зря́ще, богому́дре, ве́рне почита́емую от царя́ и всея́ па́ствы твоея́.

Свяще́нная твоя́ ра́ка де́монов лука́выя ду́хи, я́коже стра́шный би́чь, отгоня́ет и побе́ду на ты́я, Ники́форе, сла́вы Боже́ственныя от Бо́га прие́млет.

Со́вести горни́ло, огне́м ду́ха воспале́но, я́ко зла́то, ве́рою тя́ показа́ све́тло, ерети́чествующих облича́я ме́рзость.

Богоро́дичен: Украси́вшися, Чи́стая, наи́тием Пресвята́го Ду́ха, Бо́га сосце́ма дои́ши и Сего́ держи́ши объя́тии, всю́ тва́рь дла́нию содержа́щаго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

За ве́ру стра́сти претерпе́л еси́, оте́ческих ра́ди честны́х преда́ний изгна́ния поне́сл еси́, и́миже сла́ву стяжа́л еси́ пречестну́ю.

Тверда́ ве́ра твоя́ и противле́ние мучи́телей безу́мие поколеба́, сто́лп же о́гнен бы́л еси́ честне́й Це́ркви, блаже́нне.

Я́ко све́тлых би́сер и ка́мения, му́дре, па́че светле́йши, ра́ку и пе́рсть Це́рковь твоя́ иму́щи, правосла́вия венце́м удобря́ется.

Богоро́дичен: Неизрече́нный о́браз рождества́ Твоего́ язы́цы земноро́дных и а́нгелов честву́ют, Тя́, тва́рей, Влады́чице, вы́шшую все́х, сла́вяще.

Конда́к, гла́с 1.

Ли́к патриа́ршеский святу́ю твою́ па́мять хвала́ми и пе́сньми, Ники́форе, честву́ет, в преложе́нии бо прия́т ду́шу твою́, сла́вне. Те́м дне́сь честна́я Це́рковь, велича́ющи Христа́ Царя́, сла́вит Еди́наго Человеколю́бца.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Боже́ственною си́лою нетле́нны соблюдо́шася погреба́тельныя ри́зы, и ко́сти твоя́ Боже́ственным манове́нием сопряже́ния не отреши́шася, блаже́нне, нечи́стых духо́в разсыпа́ют злоу́мие. Мы́ же вопие́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Стека́ются лю́дие, ца́рь же благочести́вый и сано́вных мно́жество, и, возло́жше сла́вную твою́ ра́ку на вы́ях, богоприя́тне, я́коже киво́т пресвя́т, дорино́сят и пою́т: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Боже́ственный хра́м Сло́ва ученико́в да прии́мет ве́рно, апо́столов собесе́дника и му́чеников сожи́теля, патриа́рхов степе́нь и отце́в соседа́теля, благослове́н еси́, — вопия́, — Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Зря́ Моисе́й купину́ неопали́му, пре́жде горя́щу огне́м в Сина́и, Ма́ти Пречи́стая, прообразу́ющу ложесна́ Твоя́: О́гнь бо заче́нши Боже́ственный, не опали́лася еси́, но родила́ еси́ све́та Соде́теля, Бо́га и Челове́ка.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

В приста́нище жи́зни от мно́гих треволне́ний дости́гл еси́, о́тче, Ду́ха ве́тром, и бре́мя до́брое немо́кренною ного́ю твое́ю спа́сл еси́, и ны́не наслажда́ешися та́мошния тишины́.

Гро́б ви́дяще, ве́рнии, в но́вый же́ртвенник прия́т, в не́мже боже́ственная соверша́ются всесожже́ния ве́рно и вну́трь мертвеца́ свяще́ннейшаго, Чудоде́теля и Бо́га превозно́сим.

Ра́дуется ста́до све́тло, пра́зднует мона́хов све́тлый ли́к, и ве́рных царе́й благочести́вая порфи́ра, и вся́кое си́льных торжество́ в честно́м моще́й твои́х пренесе́нии.

Богоро́дичен: Сло́вом Сло́во во утро́бе, вся́ческая сло́вом соста́вльшаго, заче́нши безсе́менно, Богороди́тельнице, Чи́стая Де́во, па́че сло́ва родила́ еси́. Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

О твое́м торжестве́ и боле́знех твои́х, о́тче, а́нгельская сликовству́ют мно́жества, Пресвята́го Го́спода благода́рственно сла́вяще, и ми́р свы́ше на́м испроша́ют, ве́рно чту́щим твоя́ мо́щи.

Моще́й твои́х благода́ть я́ко че́стно врачевство́ да бу́дет не́мощем на́шим, и моли́тва, всехва́льне, очисти́лище все́м, и к Бо́гу пу́ть и во́ждь ве́рою и любо́вию чту́щим тя́, блаже́нне.

Победи́тельными всеору́жии ве́рныя защити́в, Всецарю́, руко́ю Твое́ю ве́рныя на ва́рвары укрепи́, и Твою́ Це́рковь, я́ко тве́рдое основа́ние ве́рных, преподо́бнаго моли́твами правосла́вящую, сохрани́.

Богоро́дичен: Я́ко кре́пкое предста́тельство, я́ко наде́жду, и сте́ну, анки́ру, и покро́в тве́рд, и необори́мое утвержде́ние, и небу́рное приста́нище, и еди́но прибе́жище, Чи́стая, стяжа́вше Тя́ вси́, спаса́емся, Всепе́тая.