Канон святителю Модесту, архиепископу Иерусалимскому

Припев: Святи́телю, о́тче Моде́сте, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 31 декабря (18 декабря ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Страсте́й омраче́нием содержи́ма мя́, Иису́се, просвети́в, очи́сти светоно́сными иера́рха Твоего́ моли́твами и сло́во вдохни́ ми́ сего́ воспе́ти, Человеколю́бче.

От пеле́н, Богоизбра́нне, я́коже дре́вле Самуи́л, возложи́лся еси́ Бо́гу благочести́выми роди́тельми твои́ми, Тому́ ду́ши своя́ в темни́це преда́вшими.

Удали́вшуся тебе́ от нечести́вых гони́телей во Афи́ны, егда́ крести́ тя́ епи́скоп, сто́лп о́гнен узре́, сходя́щ с Небесе́ на главу́ твою́, Бо́гу прославля́ющу тя́.

О́гнь Боже́ственный прия́в в се́рдце свое́м, вве́рженный на зе́млю от все́х Ца́рствующаго, и, любо́вию к Нему́ горя́, вся́ жития́ кра́сная нивочто́же вмени́л еси́.

Богоро́дичен: Избавле́ние кля́твы подава́я ми́ру Изба́витель и о́браз Сво́й взыску́я, погребе́нный страстьми́, из Тебе́, Де́во, ражда́ется, Челове́к бы́в на́с ра́ди.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Пра́зднуем тебе́ ны́не во хра́ме се́м, великоимени́те, хра́м себе́ Творца́ все́х соде́лавша очище́нием се́рдца своего́ от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха.

Умерщвле́ние живоно́сно на земли́, Богому́дре, име́я, ду́шу безстра́стием украси́л еси́ и искуше́ний прираже́ния благода́тию Бо́жиею победи́л еси́.

От ю́ности, достосла́вне, потща́лся еси́ просла́вити Бо́га све́тлыми исправле́нии жития́ твоего́, те́м и тебе́ просла́ви Бо́г разли́чными дарова́нии.

Я́ко пото́к Богото́чный, источа́я неду́жным врачева́ния, чу́дне, бра́та среброкузнеца́ от неду́га смертоно́сна возста́вил еси́, бесну́ющася исцели́л еси́.

Богоро́дичен: Не терпя́ Госпо́дь Свои́х ру́к созда́ние зре́ти от льсти́ваго му́чимо, прихо́дит рабозра́чным о́бразом челове́ческий ро́д изба́вити, вопло́щся от Тебе́, Влады́чице.

Седа́лен:

Да ра́дуются сы́нове Сио́ни дне́сь в па́мяти твое́й, святи́телю Моде́сте, обре́тше тя́ те́плаго засту́пника вдо́в и сиро́т и все́х предста́теля, сего́ ра́ди мо́лим тя́: моли́ся Христу́ Бо́гу прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Да ра́дуется Не́бо, да весели́тся земля́ с челове́ки, от Де́вы бо воплоща́ется Безпло́тный и Безнача́льный, о чудесе́! начина́ется, верте́п и я́сли прие́млют Содержа́щаго вся́ на обновле́ние ми́ра и спасе́ние ду́ш на́ших.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Во Афи́нех жи́тельствующу ти́, преподо́бне, все́м че́стен ра́ди доброде́тели яви́лся еси́, благочести́в, незло́бив, и́стинен, удаля́яйся от вся́каго зла́.

Рачи́тель сы́й нестяжа́ния, по кончи́не прия́вших тя́ вся́ и́х име́ния де́тем и́х вручи́л еси́, са́м же в безмо́лвных ме́стех в поще́нии Бо́гу служи́л еси́.

Сы́нове среброкузнеца́ и бра́та его́, не терпя́ще зре́ти тебе́, все́ми чти́ма, за́вистию снеда́еми, прода́ша тя́, я́коже Ио́сифа бра́тия, неве́рну и лю́ту му́жу во Еги́пет.

В пле́не сы́й, му́жественне терпя́ зла́я смире́ния ра́ди нра́ва своего́, купи́вша тя́ в кро́тость преложи́л еси́ и, неду́ги его́ исцели́в, ве́рою просвети́л еси́, сла́вне.

Богоро́дичен: Не оста́вив Небе́сных, Пречи́стая, Бо́г истощава́ется ны́не во утро́бе Твое́й, и ме́рится Безме́рный, безме́рная ми́ра разреши́в прегреше́ния.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим Све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Свяще́ннаго и ангелоподража́тельнаго чи́на мона́хов возжеле́вшу ти́, удали́лся еси́ в пусты́ню свята́го Сина́я и равноа́нгелен яви́лся еси́, Богоно́се.

На высоту́ доброде́телей, я́коже и на го́ру, возше́д и Боже́ственным, я́коже Моисе́й, покры́вся мра́ком, от Бо́га догма́тов скрижа́ли прия́л еси́, пребога́те.

Все́х благи́х о́браз бы́л еси́, к Вы́шнему житию́ веду́щ, те́мже, всече́стне, Бо́жиим манове́нием призыва́ешися во Иерусали́м, да стяжа́еши смире́нием высо́кая.

Освяще́нный собо́р и со́нм ве́рных тя́, Богосве́тле, избра́ша свяще́нствовати в Сио́не святе́м, я́ко и́стиннаго ученика́ и подража́теля Началопа́стыря Иису́са.

Богоро́дичен: Восто́ку, свы́ше я́вльшуся на земли́, показа́лася еси́ всесве́тлая две́рь, Присноде́во, ми́р озаря́ющи луча́ми чистоты́ и ве́рным лучи́ чуде́с ниспосыла́ющи.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Ми́ром освяти́лся еси́, благода́ти священноде́тель бы́в свяще́ннейший и чудоде́латель пречу́дный, иде́же яви́ся Све́т во открове́нии язы́ков и сла́ва Изра́иля.

Я́ко А́нгел, благосла́вне, служи́л еси́ во хра́ме Воскресе́ния, иму́щем живоно́сный Гро́б Христа́, воста́нием Свои́м воздви́гшаго паде́ние ро́да на́шего.

Честны́я я́сли и Кре́ст все́х Влады́ки неукло́нною любо́вию созерца́я, Богови́дения поче́рпл тайноуче́ния и па́стве препода́л еси́ сия́, всеизя́щне.

Патриа́рха Авраа́ма до́блестем подо́бник бы́л еси́, а́лчныя пита́я, жа́ждущия напая́я, неиму́щим неску́дна тре́бования подава́я и скоты́ врачу́я, свя́те.

Богоро́дичен: Ликовству́йте, вся́ ду́ши, и взыгра́йте: ны́не Земля́ плодороди́т неора́нне Кла́с жизноно́сный, от Него́же я́дше, не вза́лчут, благосты́ню Того́ велича́ющи.

Конда́к, гла́с 3:

Све́тлых по́двигов твои́х тве́рдость и сострада́ния ко все́м бога́тство ви́дя, Всеблаги́й Подвигополо́жник Бо́г бога́тых дарова́ний Свои́х сподо́би тя́, Моде́сте, сла́вный иера́рше и чудотво́рче. Те́м, моля́щеся тебе́, вопие́м: свобожда́й на́с от лю́тых обстоя́ний и неду́гом на́шим пода́ждь исцеле́ние.

И́кос:

Прииди́те, мы́сленно Святы́я Земли́ дости́гнем, да у́зрим в не́й душе́вными очесы́ святи́теля и чудотво́рца Моде́ста. Иде́же Небе́сный Началопа́стырь спасе́ния ра́ди на́шего вочелове́чися, та́мо Того́ изволе́нием иера́рх бе́ святы́й се́й, пасы́й лю́ди Его́ и целя́ вся́к неду́г и́х, Отроча́ же Мла́до бы́вшее на́с ра́ди, и пропове́да все́м преве́чнаго Бо́га, пра́зднующе у́бо преставле́ние блаже́ннаго, возопии́м: свобожда́й на́с, свя́те, от лю́тых обстоя́ний и неду́гом на́шим пода́ждь исцеле́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы в Вавило́не пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, но, посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Почита́ем па́мять твою́, приснопа́мятне, путеводи́вый но́ваго Изра́иля от земна́го Иерусали́ма в Небе́сный, его́же улучи́ти на́м моли́ся, любо́вию сла́вящим тя́.

Недре́млющее о́ко Сио́на бы́вый, достосла́вне, па́ству свою́ стрегу́ще от волко́в губи́тельных, те́х вреда́ соблюда́й на́с, воспева́ющих тя́.

Собо́р богобо́рный иуде́ев разоря́юща тя́ Богоше́ственная земля́ име́, христиа́нская же составле́ния умножа́юща и утвержда́юща, Богоно́сне иера́рше.

От греха́ к доброде́тели, от иуде́йскаго и язы́ческаго мра́ка ко све́ту благоче́стия христиа́нскаго обрати́л еси́ мно́жества, па́стырю Богосве́тлый.

Богоро́дичен: Со́лнце пра́вды, возсия́вшее от Тебе́, Богоро́дице, звездо́ю созыва́ет волхвы́ с да́ры поклони́тися Младе́нствовавшему, Его́же А́нгел мно́жества воспе́ша, сла́вяще.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти, Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Свя́т еси́, гра́де Иерусали́ме, освяще́нный по́двигами святы́х твои́х, поне́сших благо́е и́го Христо́во. От ни́хже е́сть Моде́ст, первопресто́льник тво́й.

Кто́ твоя́ по́двиги, небоявле́нне, по достоя́нию воспе́ти возмо́жет, бе́ды же и ско́рби от неве́рных, и́х же пре́лесть сло́вом и де́лом изоблича́л еси́?

Кто́ от сыно́в Сио́на не ублажи́ тя́, ви́дя твое́, свяще́нне, незло́бие, и́мже низложи́л еси́ всезло́бнаго миродержи́теля и укроти́л иуде́и, на тя́ зло́бствовавшия?

Ви́дя Христо́с вели́кое терпе́ние твое́, му́дре, непобеди́мую си́лу Свою́ низпосыла́ше тебе́, благода́тию Свое́ю укрепля́я тя́ на бо́льшее терпе́ние.

Богоро́дичен: Псалты́рь с гу́слию восприими́, Дави́де, и песновоспо́й: се́ одушевле́нный киво́т явля́ется во гра́де твое́м Вифлее́ме, нося́й святы́х Пресвята́го все́м во освяще́ние.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.

Име́я ду́шу ми́лостиву, и се́рдце чи́сто, и любо́вь нелицеме́рну, патриа́ршества же Иерусали́мскаго досто́инство, лико́м святи́телей дне́сь сопричта́лся еси́ на Небесе́х.

Престо́лу предстоя́ все́х Влады́ки, пе́снь Трисвяту́ю возглаша́еши, священнотаи́нниче, ра́достно, со избра́нными упокоява́яся и моля́ся о почита́ющих тя́.

Благода́ть Ду́ха, все́льшаяся в тя́, яви́ тя́ Богоно́сна па́стыря Свято́му Гра́ду и чудотво́рца сла́вна ве́рным, е́же показу́еши оста́нками те́ла твоего́.

Свяще́нныя мо́щи твоя́ то́чат исцеле́ния с ве́рою приходя́щим, врачу́я вся́кия боле́зни, опаля́ют же и прогоня́ют де́моны, чудоде́йственниче сла́вне.

Богоро́дичен: Благословя́щии Тя́, Благослове́нная, от Го́спода благословля́ются: ражда́еши бо в верте́пе Влады́ку, о Не́м же благословля́ются вся́ племена́ земна́я.

Свети́лен:

Во святи́телех сия́еши, светоза́рне Моде́сте, я́ко со́лнце во дни́, и в преподо́бных све́тиши, я́ко луна́ в звезда́х. Те́м воспева́ем твое́ успе́ние, свети́льниче Сио́на и ве́рных утвержде́ние.

Богоро́дичен: Чи́стшая све́тлостей со́лнечных, Влады́чице, луча́ми и́стиннаго Све́та, неизрече́нно из Тебе́ Возсия́вшаго, ду́ши на́ша просвети́ и благода́тию Твое́ю, о Благода́тная, сердца́ освяти́, к Го́рняго све́та раче́нию наставля́ющи ны́.

Свя­ти­тель Мо­дест, патриарх Иеру­са­лим­ский, ро­дил­ся в Се­ва­стии Кап­па­до­кий­ской (Ма­лая Азия) в хри­сти­ан­ской се­мье. С юных лет он по­чув­ство­вал вле­че­ние к стро­гой ино­че­ской жиз­ни. Свя­той Мо­дест при­нял мо­на­ше­ский по­стриг. Впо­след­ствии он был на­сто­я­те­лем оби­те­ли свя­то­го Фе­о­до­сия Ве­ли­ко­го (ос­но­ва­на в IV в.) в Па­ле­стине. В то вре­мя на Си­рию и Па­ле­сти­ну (614 г.) на­па­ли вой­ска пер­сид­ско­го ца­ря Хоз­роя и, объ­еди­нив­шись с иуде­я­ми, пе­ре­би­ли 90 ты­сяч хри­сти­ан и раз­ру­ши­ли хри­сти­ан­ские хра­мы. Иеру­са­лим­ский пат­ри­арх За­ха­рия и мно­же­ство хри­сти­ан вме­сте с Кре­стом Гос­под­ним бы­ли взя­ты в плен. Свя­то­му Мо­де­сту бы­ло по­ру­че­но вре­мен­но управ­лять Иеру­са­лим­ской Цер­ко­вью в долж­но­сти ме­сто­блю­сти­те­ля пат­ри­ар­шей ка­фед­ры.

Свя­той Мо­дест с по­мо­щью Алек­сан­дрий­ско­го пат­ри­ар­ха Иоан­на Ми­ло­сти­во­го (па­мять 25 но­яб­ря) вос­ста­но­вил раз­ру­шен­ные хри­сти­ан­ские свя­ты­ни, в том чис­ле храм Гро­ба Гос­под­ня. Он с че­стью по­хо­ро­нил остан­ки уби­тых ино­ков из оби­те­ли свя­то­го Сав­вы Освя­щен­но­го. Через 14 лет воз­вра­тил­ся из пле­на с Кре­стом Гос­под­ним пат­ри­арх За­ха­рия. По­сле его кон­чи­ны свя­той Мо­дест был по­став­лен пат­ри­ар­хом Иеру­са­лим­ским. Свя­ти­тель Мо­дест скон­чал­ся 97-ми лет в 634 го­ду.

Ке­лия свя­то­го Мо­де­ста, пат­ри­ар­ха Иеру­са­лим­ско­го на св. го­ре Афон от­но­сит­ся к гре­че­ско­му мо­на­сты­рю Си­мо­на Пет­ра. Ве­ли­кую свя­ты­ню — гла­ву св. Мо­де­ста, хра­ня­щу­ю­ся в этом мо­на­сты­ре, при­но­сят в ке­лью ко дню па­мя­ти (па­ни­ги­ру) это­го свя­то­го.


См. так­же: "Па­мять свя­то­го Мо­де­ста, ар­хи­епи­ско­па Иеру­са­лим­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.