Канон святителю Михаилу, епископу Синадскому (Фригийскому), исповеднику

Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 05 июня (23 мая ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Неизглаго́ланным возсия́ просвеще́нием, о́тче, воздержа́ния, святи́тель Бо́жий бы́л еси́, Михаи́ле чу́дне, ца́рское нося́ свяще́ние и Христо́ву пасы́й ты́ Це́рковь, преблаже́нне.

Вити́йствуя усты́ све́тлыми, все́м сказа́л еси́ благоче́стно боговеща́нная уче́ния, Михаи́ле пребога́те, ересе́й облича́я хулы́, и благоче́стия побо́рник бы́л еси́, преблаже́нне.

Дарова́ний Боже́ственных бы́в, блаже́нне, сосу́д, все́м ве́рным проявле́нно ты́ пре́дал еси́, Михаи́ле всехва́льне, богоподо́бно житие́ стяжа́в и пра́вдою оде́ян, я́ко ри́зою.

Свяще́нному о́бразу Христо́ву и Бо́жия Ма́тере че́стне покланя́яся, пребы́л еси́, Михаи́ле всеосвяще́нне, и ху́льное языкобо́лие низложи́л еси́ ерети́чествующих, словесы́ и страда́нии побежда́я.

Богоро́дичен: Из чре́ва Твоего́, Пресвята́я Чи́стая, возсия́в на́м Со́лнце, богоде́льными блиста́нии уясни́, отгна́в вся́ку де́монскую темнообра́зную молву́, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Теку́щими притяжа́л еси́, Богоглаго́ливе, непреходи́мая и пребыва́ющая во ве́ки, разли́чно бо пожи́л еси́, взыва́я: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Излия́ся во устна́х твои́х Боже́ственная благода́ть, разшири́в уста́ твоя́, и прия́л еси́ прему́дрости дарова́ния, и вопия́л еси́: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Покори́л еси́ стра́сти воздержа́нием, просвети́л еси́ у́м тво́й виде́нием, бы́л еси́ де́телен, взыва́я: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Мари́ю, Пречи́стую Богоро́дицу, воспое́м, я́ко Хода́таицу спасе́ния я́вльшуюся, богому́дрии, и вопие́м: не́сть непоро́чны, я́коже Ты́, Всенепоро́чная, и не́сть пречи́сты, па́че Тебе́, Влады́чице.

Седа́лен, гла́с 1.

Освяти́в себе́ житие́м соверше́нным, яви́лся еси́ свяще́нник Бо́га Вы́шняго, от Него́же укрепля́емь, ерети́чествующих уста́ загради́л еси́, на Христо́ву ико́ну отверза́емая, и, гони́мь, о́тче, тече́ние сконча́л еси́.

Богоро́дичен: Безневе́стная Чи́стая Богоро́дице Де́во, еди́на ве́рных Предста́тельнице и покро́ве, бе́д, и скорбе́й, и лю́тых обстоя́ний все́х изба́ви, на Тя́ упова́ние, Отрокови́це, иму́щих, и ду́ши на́ша спаси́ Боже́ственными моли́твами Твои́ми.

Крестобогоро́дичен: Зря́щи Тя́, Христе́, Всенепоро́чная Ма́ти, ме́ртва на Кресте́ просте́рта, вопия́ше: Сы́не Мо́й, Собезнача́льне Отцу́ и Ду́ху, что́ неизрече́нное Твое́ сие́ смотре́ние, и́мже спа́сл еси́ пречи́стых ру́к Твои́х, Ще́дре, созда́ние?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка; те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Жела́я венца́ сла́вы, оста́вил еси́ пло́ти угожде́ние, священнотаи́нниче преизря́дне, все́ же житие́ твое́, я́ко благово́нну же́ртву, Бо́гу прине́сл еси́.

Охро́мше от пра́выя стези́, впадо́ша в ро́в е́реси, и́же ны́не я́вльшеся отчужде́ни, и́хже обличи́л еси́, Христо́в почита́я о́браз, преблаже́нне.

Восприя́л еси́ твои́х страда́ний бога́тно воздая́ния, Михаи́ле всече́стне, с Небе́сными си́лами ны́не веселя́ся и лику́я со А́нгелы, досточу́дне.

Язы́к тво́й показа́ся Ду́ха тро́сть, Михаи́ле пресла́вне, смотре́ние плотско́е писа́ти поучи́вся Вседержи́теля Сло́ва, всехва́льне.

Сия́я свяще́нною и честно́ю оде́ждею свяще́ния твоего́, испове́данием укра́шся, позо́р бы́в А́нгелов и челове́ков, всече́стне.

Богоро́дичен: Напра́ви, Богоро́дице, жи́знь мою́, повеле́нии Боже́ственными управля́ющи вопло́щшагося Сло́ва из Тебе́, и к све́ту наста́ви, Де́во Ма́ти, Мари́е Богоневе́сто.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ бо́га не зна́ю.

От ю́ности возложи́вся Сло́ву, священноявле́нне, Боже́ственно бо возложе́ние я́влься, украси́лся еси́ де́йственным виде́нием и, прему́дрости пло́д собра́в, бы́л еси́ па́стырь, Михаи́ле, достоприя́тен.

Глаго́л Бо́жий, бога́тно всели́выйся в тя́, Богому́дре, ре́ки источи́ уче́ний, и́миже пита́ющеся, весели́мся, блаже́нне, тя́ хода́тая я́ве иму́ще, ми́лостива на́м Христа́ содева́юща.

И́же Боже́ственною си́лою вся́ украси́в, тя́ ны́не, Богоявле́нне, свяще́ния та́йнаго украси́ ми́ром, прове́дый твою́ све́тлость, яви́лся бо еси́ свяще́нник Бо́жий велему́др.

Богоро́дичен: Ра́вен на́м по всему́ бы́ти сподо́бивыйся, в Тя́ всели́ся, Богома́ти, преве́чно от Отца́ возсия́вый и роди́ся из Тебе́, Всенепоро́чная, Челове́к вку́пе и Бо́г Всеси́лен.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

В спаси́тельную оде́жду, прехва́льне, Боже́ственнаго весе́лия оде́явся, испове́дания вене́ц от Бо́га прия́л еси́ досто́йно.

Претерпе́в го́рькая заточе́ния, му́дре, в простра́нную широту́ дости́гл еси́ рая́, с му́ченики лику́я, Богому́дре пребога́те.

Учени́к бы́в Христа́ Бо́га, Сего́ страсте́м, блаже́нне, поревнова́л еси́, беды́ прие́мля до́блественне за Це́рковь Его́, Богодухнове́нне.

Богоро́дичен: У́мно научи́вшеся несказа́нному вси́ проро́цы Твоему́, Пречи́стая, Рождеству́, духо́вно вообража́юще и предглаго́люще все́м бу́дущая.

Конда́к, гла́с 8.

Я́ко архиере́й всече́стен и благоче́стия священнострада́лец, преще́ния злоимени́таго не убоя́вся, ерети́ческое того́ противле́ние победи́л еси́, свобо́дным гла́сом велегла́сно вопия́: ико́не покланя́юся Христо́ве и Пречи́стыя Того́ Ма́тере. Сего́ ра́ди тя́ почита́ем, Михаи́ле.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Не терпя́ше язы́ка твоего́ Боже́ственнаго веща́ния зве́рь злоимени́тый, Михаи́ле свяще́нне, но в заточе́ниих тя́ осужда́ет да́льних; оба́че стыдя́шеся, твою́, священнопропове́дниче, зря́ тве́рдость.

Направля́ется, прему́дре, уче́нии твои́ми Христо́в всесвяще́нный правосла́вный со́нм: бы́л бо еси́ орга́н, священноде́йственниче Михаи́ле, Ду́хом бряца́я, вопия́ вели́чия Вседержи́теля.

Му́дре обличи́л еси́ злоимени́тых пита́телей, Ма́нента ху́льное нече́стие, Христо́ву пречи́стую, о́тче, ико́ну я́сно и Богома́тере пропове́дуя и святы́х, Михаи́ле преподо́бне.

Богоро́дичен: Воплоще́ния была́ еси́ Бо́жия Сло́ва, Де́во Всенепоро́чная, красе́н сосу́д: из Тебе́ бо восприя́т, за милосе́рдие мно́гое, всего́ мя́, челове́ка, сы́й благослове́н и препросла́влен.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

На суди́щи ста́в, Богопропове́дниче Михаи́ле, не устраши́лся еси́ преще́ния беззако́нных, но свобо́дным гла́сом вопия́л еси́: ико́ну пречи́стую чту́ Спа́са Христа́ и святы́х все́х.

Нра́вом тве́рдым и кре́пким спле́тся, му́дре, с богобо́рцы, победи́тель яви́лся еси́, де́лом и сло́вом я́вль, я́коже бя́ше ле́по ико́ну пречи́стую чти́ти Спа́са Христа́ и святы́х все́х.

На первообра́зную ве́дый ико́нную че́сть, священноявле́нне, преходя́щу, о́тче, Богодухнове́нным Писа́нием после́дуя, вся́ учи́л еси́ чти́ти ико́ну Христо́ву и все́х святы́х.

Богоро́дичен: Струю́ исцеле́ний на́м непреста́нно ве́рным, Чи́стая, источа́еши, ея́же оби́льную благода́ть почерпа́юще, Твое́ пое́м рождество́ пречи́стое и превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Безме́рным сия́я ны́не просвеще́нием, пребога́те, Све́ту вели́кому я́ко предстоя́, жела́нный тебе́ коне́ц получи́ти, о́тче, сподо́бился еси́, к нему́же, тща́ся, те́кл еси́, благоче́стно пожи́в, преблаже́нне.

Ви́дети сподо́бился еси́ па́че ума́ све́тлость, ю́же на земли́ проявле́нно, о́тче, стяжа́л еси́, но, хода́тайствуя, изба́вити твоя́ ученики́ Христа́ умоли́, тя́ ны́не хва́лящия и чту́щия, досточу́дне.

Укре́плься Боже́ственною благода́тию, му́дрости твоея́ сия́нии богобо́рных на́глость, му́дре, погаси́л еси́, заря́ми отону́дными, я́ко исто́чник, вну́трь стяжа́в, Михаи́ле чу́дне, христопропове́дниче свяще́нне.

Богоро́дичен: Я́коже руно́, Пренепоро́чная, До́ждь Небе́сный во утро́бе прие́мши, на́м родила́ еси́ безсме́ртие даю́щаго, благоче́стно Того́ воспева́ющим и Тя́, Всепе́тую Богоро́дицу, пропове́дающим.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во глꙋбинѣ̀ постла̀ и҆ногда̀ фараѡни́тское всево́инство преѡрꙋже́ннаѧ си́ла, вопло́щшеесѧ же сло́во всеѕло́бный грѣ́хъ потреби́ло є҆́сть, препросла́вленный гдⷭ҇ь, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Неизглаго́ланнымъ возсїѧ̀ просвѣще́нїемъ, ѻ҆́ч҃е воздержа́нїѧ, ст҃и́тель бж҃їй бы́лъ є҆сѝ, мїхаи́ле чꙋ́дне, ца́рское носѧ̀ свѧще́нїе, и҆ хрⷭ҇то́вꙋ пасы́й ты̀ цр҃ковь, преблаже́нне.

Виті́йствꙋѧ ᲂу҆сты̀ свѣ́тлыми, всѣ̑мъ сказа́лъ є҆сѝ благоче́стнѡ бг҃овѣща̑ннаѧ ᲂу҆чє́нїѧ, мїхаи́ле пребога́те, є҆ресе́й ѡ҆блича́ѧ хꙋлы̑, и҆ благоче́стїѧ побо́рникъ бы́лъ є҆сѝ, преблаже́нне.

Дарова́нїй бжⷭ҇твенныхъ бы́въ, бл҃же́нне, сосꙋ́дъ, всѣ̑мъ вѣ̑рнымъ проѧвле́ннѡ ты̀ пре́далъ є҆сѝ, мїхаи́ле всехва́льне, бг҃оподо́бнѡ житїѐ стѧжа́въ, и҆ пра́вдою ѡ҆дѣ́ѧнъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою.

Свѧще́нномꙋ ѻ҆́бразꙋ хрⷭ҇то́вꙋ, и҆ бж҃їѧ мт҃ре, че́стнѣ покланѧ́ѧсѧ пребы́лъ є҆сѝ, мїхаи́ле всеѡсвѧще́нне, и҆ хꙋ́льное ѧ҆зыкобо́лїе низложи́лъ є҆сѝ є҆реті́чествꙋющихъ, словесы̀ и҆ страда̑нїи побѣжда́ѧ.

Бг҃оро́диченъ: И҆зъ чре́ва твоегѡ̀, прест҃а́ѧ чⷭ҇таѧ, возсїѧ́въ на́мъ сл҃нце, бг҃одѣ́льными блиста̑нїи ᲂу҆ѧснѝ, ѿгна́въ всѧ́кꙋ де́мѡнскꙋю темноѻбра́знꙋю молвꙋ̀, препросла́вленный гдⷭ҇ь: сла́внѡ бо просла́висѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Текꙋ́щими притѧжа́лъ є҆сѝ, бг҃оглаго́ливе, непреходи̑маѧ и҆ пребыва̑ющаѧ во вѣ́ки, разли́чнѡ бо пожи́лъ є҆сѝ, взыва́ѧ: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

И҆злїѧ́сѧ во ᲂу҆стна́хъ твои́хъ бжⷭ҇твеннаѧ благода́ть, разшири́въ ᲂу҆ста̀ твоѧ̑, и҆ прїѧ́лъ є҆сѝ премꙋ́дрости дарова̑нїѧ, и҆ вопїѧ́лъ є҆сѝ: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Покори́лъ є҆сѝ стра̑сти воздержа́нїемъ, просвѣти́лъ є҆сѝ ᲂу҆́мъ тво́й видѣ́нїемъ, бы́лъ є҆сѝ дѣ́теленъ, взыва́ѧ: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Марі́ю пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ воспое́мъ, ꙗ҆́кѡ хода́таицꙋ спасе́нїѧ ꙗ҆́вльшꙋюсѧ, бг҃омꙋ́дрїи и҆ вопїе́мъ: нѣ́сть непоро́чны, ꙗ҆́коже ты̀, всенепоро́чнаѧ, и҆ нѣ́сть пречⷭ҇ты, па́че тебє̀, влⷣчце.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

Ѡ҆свѧти́въ себѐ житїе́мъ соверше́ннымъ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ свѧще́нникъ бг҃а вы́шнѧгѡ, ѿ негѡ́же ᲂу҆крѣплѧ́емь, є҆реті́чествꙋющихъ ᲂу҆ста̀ загради́лъ є҆сѝ, на хрⷭ҇то́вꙋ і҆кѡ́нꙋ ѿверза́ємаѧ, и҆ гони́мь, ѻ҆́ч҃е, тече́нїе сконча́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Безневѣ́стнаѧ чⷭ҇таѧ бцⷣе дв҃о, є҆ди́на вѣ́рныхъ предста́тельнице и҆ покро́ве, бѣ́дъ и҆ скорбе́й и҆ лю́тыхъ ѡ҆бстоѧ́нїй всѣ́хъ и҆зба́ви, на тѧ̀ ᲂу҆пова́нїе, ѻ҆трокови́це, и҆мꙋ́щихъ, и҆ дꙋ́шы на́шѧ спасѝ бжⷭ҇твенными моли́твами твои́ми.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Зрѧ́щи тѧ̀, хрⷭ҇тѐ, всенепоро́чнаѧ мт҃и, ме́ртва на крⷭ҇тѣ̀ просте́рта, вопїѧ́ше: сн҃е мо́й собезнача́льне ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ дх҃ꙋ, что̀ неизрече́нное твоѐ сїѐ смотре́нїе, и҆́мже спа́слъ є҆сѝ пречⷭ҇тыхъ рꙋ́къ твои́хъ, ще́дре, созда́нїе;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Прише́лъ є҆сѝ ѿ дв҃ы не хода́тай, ни а҆́гг҃лъ, но са́мъ, гдⷭ҇и, вопло́щсѧ, и҆ спа́слъ є҆сѝ всегѡ̀ мѧ̀ человѣ́ка. тѣ́мъ зовꙋ̀ тѝ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Жела́ѧ вѣнца̀ сла́вы, ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ пло́ти ᲂу҆гожде́нїе, свѧщеннотаи́нниче преизрѧ́дне: всѣ̀ же житїѐ твоѐ, ꙗ҆́кѡ благово́ннꙋ же́ртвꙋ бг҃ꙋ прине́слъ є҆сѝ.

Ѡ҆хро́мше ѿ пра́выѧ стезѝ, впадо́ша, въ ро́въ є҆́реси, и҆̀же ны́нѣ ꙗ҆́вльшесѧ ѿчꙋжде́ни, и҆̀хже ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ, хрⷭ҇то́въ почита́ѧ ѻ҆́бразъ, преблаже́нне.

Воспрїѧ́лъ є҆сѝ твои́хъ страда́нїй бога́тнѡ воздаѧ̑нїѧ, мїхаи́ле всече́стне, съ нбⷭ҇ными си́лами ны́нѣ веселѧ́сѧ, и҆ ликꙋ́ѧ со а҆́гг҃лы, досточꙋ́дне.

Ѧ҆зы́къ тво́й показа́сѧ дх҃а тро́сть, мїхаи́ле пресла́вне, смотре́нїе плотско́е писа́ти поꙋчи́всѧ вседержи́телѧ сло́ва, всехва́льне.

Сїѧ́ѧ свѧще́нною и҆ честно́ю ѻ҆де́ждею свѧще́нїѧ твоегѡ̀, и҆сповѣ́данїемъ ᲂу҆кра́шсѧ, позо́ръ бы́въ а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ́кѡвъ, всече́стне.

Бг҃оро́диченъ: Напра́ви, бцⷣе, жи́знь мою̀, повелѣ̑нїи бжⷭ҇твенными ᲂу҆правлѧ́ющи вопло́щшагѡсѧ сло́ва и҆зъ тебє̀: и҆ къ свѣ́тꙋ наста́ви, дв҃о мт҃и марі́е бг҃оневѣ́сто.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе во тмѣ̀ лежа́щихъ, спасе́нїе ѿча́ѧнныхъ, хрⷭ҇тѐ сп҃се мо́й: къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю, цр҃ю̀ ми́ра, просвѣтѝ мѧ̀ сїѧ́нїемъ твои́мъ: и҆но́гѡ бо ра́звѣ тебє̀ бг҃а не зна́ю.

Ѿ ю҆́ности возложи́всѧ сло́вꙋ, свѧщенноѧвле́нне: бжⷭ҇твенно бо возложе́нїе ꙗ҆́вльсѧ, ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ дѣ́йственнымъ видѣ́нїемъ, и҆ премꙋ́дрости пло́дъ собра́въ, бы́лъ є҆сѝ па́стырь, мїхаи́ле достопрїѧ́тенъ.

Глаго́лъ бж҃їй бога́тнѡ всели́выйсѧ въ тѧ̀, бг҃омꙋ́дре, рѣ́ки и҆сточѝ ᲂу҆че́нїй, и҆́миже пита́ющесѧ весели́мсѧ, блаже́нне, тѧ̀ хода́таѧ ꙗ҆́вѣ и҆мꙋ́ще, ми́лостива на́мъ хрⷭ҇та̀ содѣва́юща.

И҆́же бжⷭ҇твенною си́лою всѧ̑ ᲂу҆краси́въ, тѧ̀ ны́нѣ, бг҃оѧвле́нне, свѧще́нїѧ та́йнагѡ ᲂу҆красѝ мѵ́ромъ, провѣ́дый твою̀ свѣ́тлость: ꙗ҆ви́лсѧ бо є҆сѝ свѧще́нникъ бж҃їй велемꙋ́дръ.

Бг҃оро́диченъ: Ра́венъ на́мъ по всемꙋ̀ бы́ти сподо́бивыйсѧ, въ тѧ̀ всели́сѧ, бг҃ома́ти, превѣ́чнѡ ѿ ѻ҆ц҃а̀ возсїѧ́вый, и҆ роди́сѧ и҆зъ тебє̀, всенепоро́чнаѧ, чл҃вѣ́къ вкꙋ́пѣ и҆ бг҃ъ всеси́ленъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Въ спаси́тельнꙋю ѻ҆де́ждꙋ, прехва́льне, бжⷭ҇твеннагѡ весе́лїѧ ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, и҆сповѣ́данїѧ вѣне́цъ ѿ бг҃а прїѧ́лъ є҆сѝ досто́йнѡ.

Претерпѣ́въ гѡ́рькаѧ заточє́нїѧ, мꙋ́дре, въ простра́ннꙋю широтꙋ̀ дости́глъ є҆сѝ раѧ̀, съ мч҃ники ликꙋ́ѧ, бг҃омꙋ́дре пребога́те.

Оу҆чени́къ бы́въ хрⷭ҇та̀ бг҃а, сегѡ̀ стрⷭ҇те́мъ, бл҃же́нне, поревнова́лъ є҆сѝ, бѣды̑ прїе́млѧ до́блественнѣ за цр҃ковь є҆гѡ̀, бг҃одꙋхнове́нне.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆́мнѡ наꙋчи́вшесѧ несказа́нномꙋ всѝ прⷪ҇ро́цы твоемꙋ̀, пречⷭ҇таѧ, ржⷭ҇твꙋ̀, дꙋхо́внѡ воѡбража́юще, и҆ предглаго́люще всѣ̑мъ бꙋ̑дꙋщаѧ.

Конда́къ, гла́съ и҃.

Ꙗ҆́кѡ а҆рхїере́й всече́стенъ, и҆ благоче́стїѧ сщ҃еннострада́лецъ, преще́нїѧ ѕлоимени́тагѡ не ᲂу҆боѧ́всѧ, є҆реті́ческое тогѡ̀ противле́нїе побѣди́лъ є҆сѝ, свобо́днымъ гла́сомъ велегла́снѡ вопїѧ̀: і҆кѡ́нѣ покланѧ́юсѧ хрⷭ҇то́вѣ, и҆ пречⷭ҇тыѧ тогѡ̀ мт҃ре: сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ почита́емъ, мїхаи́ле.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бг҃опроти́вное велѣ́нїе беззако́ннꙋющагѡ мꙋчи́телѧ высо́къ пла́мень вознесло̀ є҆́сть: хрⷭ҇то́съ же прострѐ бг҃очести̑вымъ ѻ҆трокѡ́мъ ро́сꙋ дх҃о́внꙋю, сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Не терпѧ́ше ѧ҆зы́ка твоегѡ̀ бжⷭ҇твеннагѡ вѣща́нїѧ, ѕвѣ́рь ѕлоимени́тый, мїхаи́ле свѧще́нне, но въ заточе́нїихъ тѧ̀ ѡ҆сꙋжда́етъ да́льныхъ: ѻ҆ба́че стыдѧ́шесѧ, твою̀ свѧщеннопроповѣ́дниче, зрѧ̀ тве́рдость.

Направлѧ́етсѧ, премꙋ́дре, ᲂу҆чє́нїи твои́ми, хрⷭ҇то́въ всесвѧще́нный правосла́вный со́нмъ: бы́лъ бо є҆сѝ ѻ҆рга́нъ, сщ҃еннодѣ́йственниче мїхаи́ле, дꙋ́хомъ брѧца́ѧ, вопїѧ̀ вели̑чїѧ вседержи́телѧ.

Мꙋ́дрѣ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ ѕлоимени́тыхъ пита́телей, ма́нента хꙋ́льное нече́стїе, хрⷭ҇то́вꙋ пречⷭ҇тꙋю, ѻ҆́ч҃е, і҆кѡ́нꙋ ꙗ҆́снѡ, и҆ бг҃омт҃ре проповѣ́дꙋѧ, и҆ ст҃ы́хъ, мїхаи́ле прпⷣбне.

Бг҃оро́диченъ: Воплоще́нїѧ была̀ є҆сѝ бж҃їѧ сло́ва, дв҃о всенепоро́чнаѧ, красе́нъ сосꙋ́дъ: и҆зъ тебє̀ бо воспрїѧ́тъ за милосе́рдїе мно́гое, всегѡ̀ мѧ̀ человѣ́ка, сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте, дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

На сꙋди́щи ста́въ, бг҃опроповѣ́дниче мїхаи́ле, не ᲂу҆страши́лсѧ є҆сѝ преще́нїѧ беззако́нныхъ, но свобо́днымъ гла́сомъ вопїѧ́лъ є҆сѝ: і҆кѡ́нꙋ пречⷭ҇тꙋю чтꙋ̀ сп҃са хрⷭ҇та̀, и҆ ст҃ы́хъ всѣ́хъ.

Нра́вомъ тве́рдымъ и҆ крѣ́пкимъ спле́тсѧ, мꙋ́дре, съ бг҃обо́рцы, побѣди́тель ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, дѣ́ломъ и҆ сло́вомъ ꙗ҆́вль, ꙗ҆́коже бѧ́ше лѣ́по, і҆кѡ́нꙋ пречⷭ҇тꙋю чти́ти сп҃са хрⷭ҇та̀, и҆ ст҃ы́хъ всѣ́хъ.

На первоѻбра́знꙋю вѣ́дый і҆кѡ́ннꙋю че́сть, свѧщенноѧвле́нне, преходѧ́щꙋ, ѻ҆́ч҃е, бг҃одꙋхновє́ннымъ писа́нїємъ послѣ́дꙋѧ, всѧ̑ ᲂу҆чи́лъ є҆сѝ чти́ти і҆кѡ́нꙋ хрⷭ҇то́вꙋ, и҆ всѣ́хъ ст҃ы́хъ.

Бг҃оро́диченъ: Стрꙋю̀ и҆сцѣле́нїй на́мъ непреста́ннѡ вѣ̑рнымъ, чⷭ҇таѧ, и҆сточа́еши: є҆ѧ́же ѻ҆би́льнꙋю благода́ть почерпа́юще, твоѐ пое́мъ ржⷭ҇тво̀ пречⷭ҇тое, и҆ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Безнача́льна роди́телѧ сн҃ъ, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, вопло́щсѧ ѿ дв҃ы на́мъ ꙗ҆ви́сѧ, ѡ҆мрачє́ннаѧ просвѣти́ти, собра́ти расточє́ннаѧ. тѣ́мъ всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ велича́емъ.

Безмѣ́рнымъ сїѧ́ѧ ны́нѣ просвѣще́нїемъ, пребога́те, свѣ́тꙋ вели́комꙋ ꙗ҆́кѡ предстоѧ̀, жела́нный тебѣ̀ коне́цъ полꙋчи́ти, ѻ҆́ч҃е, сподо́билсѧ є҆сѝ: къ немꙋ́же тща́сѧ те́клъ є҆сѝ, благоче́стнѡ пожи́въ, пребл҃же́нне.

Ви́дѣти сподо́билсѧ є҆сѝ па́че ᲂу҆ма̀ свѣ́тлость, ю҆́же на землѝ проѧвле́ннѡ, ѻ҆́ч҃е, стѧжа́лъ є҆сѝ, но хода́тайствꙋѧ и҆зба́вити твоѧ̑ ᲂу҆ченикѝ, хрⷭ҇та̀ ᲂу҆молѝ, тѧ̀ ны́нѣ хва́лѧщыѧ и҆ чтꙋ́щыѧ, досточꙋ́дне.

Оу҆крѣ́пльсѧ бжⷭ҇твенною благода́тїю, мꙋ́дрости твоеѧ̀ сїѧ̑нїи, бг҃обо́рныхъ на́глость, мꙋ́дре, погаси́лъ є҆сѝ, зарѧ́ми ѿѻнꙋ́дными, ꙗ҆́кѡ и҆сто́чникъ внꙋ́трь стѧжа́въ, мїхаи́ле чꙋ́дне, хрⷭ҇топроповѣ́дниче свѧще́нне.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́коже рꙋно̀, пренепоро́чнаѧ, до́ждь небе́сный во ᲂу҆тро́бѣ прїе́мши, на́мъ родила̀ є҆сѝ безсме́ртїе даю́щаго, благоче́стнѡ того̀ воспѣва́ющымъ, и҆ тѧ̀ всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ проповѣ́дающымъ.

Житие святителя Михаила, епископа Синадского (Фригийского)

Свя­ти­тель Ми­ха­ил ис­по­вед­ник с юных лет стре­мил­ся к мо­на­ше­ской жиз­ни и был на­прав­лен свя­тей­шим пат­ри­ар­хом Та­ра­си­ем (784–806) в мо­на­стырь, рас­по­ло­жен­ный на бе­ре­гу Чер­но­го мо­ря. С ним вме­сте по­сту­пил в оби­тель и свя­той Фе­о­фи­лакт (па­мять 8 мар­та), бу­ду­щий епи­скоп Ни­ко­ми­дий­ский. Оба ино­ка с усер­ди­ем про­хо­ди­ли в оби­те­ли по­дви­ги спа­се­ния и вско­ре бы­ли про­слав­ле­ны бла­го­дат­ны­ми да­ро­ва­ни­я­ми от Гос­по­да. Од­на­жды во вре­мя жат­вы, ко­гда лю­ди из­не­мо­га­ли от жаж­ды, по мо­лит­ве ино­ков пу­стой мед­ный со­суд стал ис­то­чать во­ду.

Свя­тей­ший пат­ри­арх Та­ра­сий ру­ко­по­ло­жил свя­то­го Ми­ха­и­ла в епи­ско­пы го­ро­да Си­над. За свою свя­тую жизнь и муд­рость свя­ти­тель Ми­ха­ил снис­кал глу­бо­кую лю­бовь у ве­ру­ю­ще­го на­ро­да и осо­бое вни­ма­ние им­пе­ра­то­ров Ни­ки­фо­ра I (802–811) и Ми­ха­и­ла I Ран­га­ва (811–813). В 787 го­ду свя­ти­тель Ми­ха­ил при­сут­ство­вал на Седь­мом Все­лен­ском Со­бо­ре в Ни­кее.

Ко­гда на пре­стол всту­пил ико­но­бо­рец-ере­тик Лев Ар­мя­нин (813–820), он стал из­го­нять пра­во­слав­ных ар­хи­ере­ев с их ка­федр, на­зна­чая на их ме­сто сво­их еди­но­мыш­лен­ни­ков-ере­ти­ков.

Свя­ти­тель Ми­ха­ил в это вре­мя твер­до за­щи­щал пра­во­сла­вие, му­же­ствен­но про­ти­во­дей­ствуя ере­ти­кам и об­ли­чая их за­блуж­де­ния. Лев Ар­мя­нин осу­дил свя­ти­те­ля Ми­ха­и­ла, но он, не стра­шась му­че­ний, твер­до от­ве­чал: "Я по­чи­таю свя­тые ико­ны Спа­си­те­ля мо­е­го Иису­са Хри­ста и Пре­чи­стой Де­вы, Ма­те­ри Его, и всех свя­тых и по­кло­ня­юсь им. Твое рас­по­ря­же­ние об уда­ле­нии икон из хра­мов не ис­пол­ню". То­гда Лев Ар­мя­нин со­слал свя­ти­те­ля Ми­ха­и­ла в за­то­че­ние в го­род Ев­до­ки­а­ду, где ис­по­вед­ник скон­чал­ся око­ло 821 го­да. Гла­ва свя­ти­те­ля Ми­ха­и­ла хра­нит­ся в Лав­ре свя­то­го Афа­на­сия на Афоне, часть мо­щей – в Ивер­ском мо­на­сты­ре.

См. так­же: "Па­мять пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Ми­ха­и­ла Ис­по­вед­ни­ка" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.