Канон святителю Григорию Акрагантийскому

Припев: Святи́телю, о́тче Григо́рие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 06 декабря (23 ноября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре, пои́м Ему́, я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу, я́ко просла́вися.

Заря́ми Ду́ха просвеща́емь при́сно, свяще́нне Григо́рие, и светоза́рна звезда́ бы́в, всего́ мя́ озари́ моли́твами твои́ми, я́ко да воспою́ тя.

И́же Предве́дец все́х, облагода́тствив у́м тво́й богода́нными сия́ньми, от пеле́н тя́ освяща́ет, боже́ственными доброде́тельми сия́ти хотя́ща, о́тче, и чудесы́.

Дрема́ние от ве́ждей уны́ния отве́рг, свети́льник бо́дрый ты́ яви́лся еси́, богоно́се, показа́в вещми́ зва́ние твое́, Григо́рие, и́стинствующее.

Богоро́дичен: Богоро́дицу Тя́ госпо́дственно и и́стинно испове́дую: родила́ бо еси́ Го́спода несказа́нно, во дву́ существа́х и хоте́ниих, Пречи́стая Де́во, разумева́ема.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Сего́ ра́ди тво́й прие́м, о́тче, тру́д Зижди́тель, ста́рцу приведе́ тя́ в пусты́ню, уча́щу тя́, Григо́рие, вся́каго писа́ния сказа́нию.

Всю́ провожда́я седми́цу безпи́щен, о́тче, пита́лся еси́ сне́дию небе́сною, твои́х сле́з дожде́м напая́емь и Боже́ственно наслажда́емь.

От Бо́га тебе́, иера́рше, простра́нство се́рдца даде́ся: источи́л бо еси́ бога́тно уче́ний чисте́йшия во́ды, сердца́ ве́рных напая́ющия.

Богоро́дичен: Глаго́лы пропове́дников богоглаго́ливых испо́лнишася: се́ бо роди́ Де́ва мла́до Отроча́, Ада́ма дре́внейшее и сопресто́льное Роди́телю.

Конда́к, гла́с 4.

Светолу́чными сия́нии Це́рковь Свята́го Ду́ха светово́дит све́тлое соверша́ющия твое́ успе́ние, преподо́бне о́тче всеблаже́нне Григо́рие.

Седа́лен, гла́с 8.

От пеле́н Го́споду возложе́н, я́ко дре́вле пресла́вный Самуи́л, та́кожде зову́щаго тя́ Спа́са послу́шал еси́ и, ду́шу очи́стив до́брых подая́ньми, свяще́нства благода́ть досто́йно взя́л еси́. Те́мже на зла́це боже́ственнаго зна́ния па́ствовав па́ству, врачева́ний изблиста́л еси́ де́йства, Григо́рие, моли́ Христа́ Бо́га, грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Дави́де, предъиди́ в хра́м Бо́жий, и, ра́дуяся, приими́ Цари́цу на́шу, и То́й возопи́й: вни́ди, Госпоже́, в хра́м Царе́в, вни́ди, Ея́же сла́ва покрове́нно разуме́ется, из Нея́же хо́щет источи́тися на́м все́м Све́т, Христо́с.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Тво́й и убоя́хся, я́ко неизрече́нным сове́том, Бо́г сы́й Присносу́щный, от Де́вы прише́л еси́, вопло́щся. Сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Христе́, сла́ва си́ле Твое́й.

Земля́ я́ко добра́, процве́л еси́ стори́чествующий, о́тче, кла́с и серпо́м твои́х уче́ний пожа́л еси́ ерети́ческое злочести́вое мне́ние, собо́ра побо́рник яви́вся, преподо́бне Григо́рие.

Небе́сный тя́ су́д архиере́я, Бо́жий уго́дниче, показу́ет до́бре путево́дствити па́ству, ю́же стяжа́ Кро́вию Христо́с, прове́дый твоея́ души́, о́тче, све́тлость.

Хра́м Бо́жий бы́л еси́, очище́н страсте́й скве́рны, и, в хра́ме свяще́ннем предстоя́, Ду́ха прише́ствие прия́л еси́ я́ве ви́дом чи́стыя голуби́цы, Христу́, тя́ просла́вльшу.

Богоро́дичен: Ро́д челове́ческий спасе́ся па́че ума́ Твои́м Рождество́м и су́щии во тме́ тле́ния, Пречи́стая Влады́чице, ви́деша Све́т, возсия́вший из чре́ва Твоего́, вино́внаго на́шего, Отрокови́це, воззда́ния.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Мра́к души́ моея́ разжени́, Светода́вче Христе́ Бо́же, началоро́дную тму́ изгна́в бе́здны, и да́руй ми́ све́т повеле́ний Твои́х, Сло́ве, да у́тренюя, сла́влю Тя́.

Глаго́лом твои́м очища́еши смра́дныя не́мощи прокаже́ннаго, иногда́ прише́дшаго к тебе́ ве́рою: от Бо́га бо прия́л еси́ благода́ть чуде́с, му́дре, я́коже Елиссе́й боже́ственный, богому́дре Григо́рие.

Отве́рзл еси́ моли́твою твое́ю гугни́ваго уста́ и у́ши, Григо́рие, врачева́ний, всеблаже́нне, де́йством обогати́лся еси́ и изры́гнул еси́ богосло́вия глубину́, моря́ безбо́жных изсуша́ющу.

Земна́го пристра́стия очи́щся, о́тче, я́ко Пе́тр первоизбра́нный апо́столов, се́нию твое́ю целе́ния соверша́еши, содержи́мыя лю́тыми неду́гов нападе́ньми боже́ственно врачу́я.

Богоро́дичен: Не́др Оте́ческих не истощи́в, во е́же воплоща́тися, Всенепоро́чная, в Твои́х не́дрех ви́дится, держи́мь я́ко Младе́нец: Его́же ми́лостива сотвори́ благоче́стно Тя́ чту́щим, Де́во Богоневе́сто.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Я́коже проро́ка изба́вил еси́ из глубины́ преиспо́дния, Христе́ Бо́же, и мене́ от грехо́в мои́х изба́ви, я́ко Человеколю́бец, и упра́ви живо́т мо́й, молю́ся.

Укрепля́ется отрокови́ца, те́лом разсла́бленная в ле́тех мно́жайших, моли́твою твое́ю, преподо́бне, ве́рно прише́дши к тебе́, и вино́внаго все́х велича́ет Христа́.

Стопа́м после́дуя Влады́чним житие́м непоро́чным, сла́вне, непра́ведне оскорбля́емь и оклевета́емь, не изничто́жен пребы́л еси́.

Зло́бою соживу́щии, тя́, незло́биваго а́гнца, я́ко свире́пии зве́рие, восхи́тивше, в темни́цу осуди́ша, храни́ма, о́тче, Боже́ственною благода́тию.

Богоро́дичен: Ум разуме́ти недоуме́ет вели́кое Твоего́ рождества́ та́инство: Бо́га бо родила́ еси́, челове́ка бы́вша, Присноде́во, необмы́сленнаго.

Конда́к, гла́с 8.

Я́ко доброде́телем учи́теля и святи́телем украше́ние Це́рковь пою́щи тя́, сла́вит, Григо́рие, моли́твами твои́ми пода́ждь чту́щим тя́ любо́вию доброде́телем исправле́ние и собла́зн избавле́ние, я́ко непобеди́м.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: А́нгелом о́троки из огня́ спасы́й и гремя́щую пе́щь преложи́вый на ро́су, благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Чудоде́йствует Зижди́тель, суди́му тебе́, блаже́нне, блудни́ца бо жени́що стремле́нием взята́ де́монским, все́м показа́ тя́ чи́ста, Григо́рие.

Светопода́тельнии боже́ственнии ученицы́ Спа́совы, тебе́ предста́вше, преподо́бне, привя́зана дре́ву разреша́ют, ра́достно лобза́юще.

Терпе́нию твоему́, о́тче, Влады́ка, вне́мля, чудоде́йствы бо́льшими тя́ свяще́нно украша́ет, неду́гов мра́к отгоня́ща.

Богоро́дичен: Матероле́пно все́х родила́ еси́ Зижди́теля и рука́ми понесла́ еси́, я́ко херуви́мский престо́л, содержа́щаго вся́, Неискусобра́чная.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, полага́яй мо́рю преде́л песо́к, и содержа́й вся́, Тя́ пое́т со́лнце, Тя́ сла́вит луна́, Тебе́ прино́сит пе́снь вся́ тва́рь, я́ко Соде́телю все́х во ве́ки.

Отреша́ется ра́ны де́монския стра́шныя, моли́твою твое́ю, блаже́нне, я́же лука́вством пребеззако́нных муже́й оклевета́вшая тебе́, пра́веднаго, отрокови́ца, и посреде́ собо́ра тя́ прославля́ет подвигополо́жник Бо́г во вся́ ве́ки.

Те́мнаго омраче́ния исполня́ются лука́вством на тя́ поучи́вшиися, о́тче, и сия́ет твое́ светоза́рное житие́ пред отцы́, Григо́рие, в и́хже прише́ствии, у́глие держа́ руко́ю, чудоде́йствовал еси́.

Я́ко звезда́ светле́йшая, яви́лся еси́ и́стинно на высоте́, о́тче, церко́вней, озаря́еши ны́ доброде́тельми всегда́ и чуде́с луча́ми, пою́щия твою́ светоно́сную па́мять, святи́телю богому́дре Григо́рие.

Богоро́дичен: Пресла́вное рождество́ Твое́ помышле́ния на́ша ужаса́ет, еди́на Благослове́нная: Бо́г бо из Тебе́ пло́ть прия́т, е́же бе́ пребы́в, Богоро́дице, невра́щен естество́м. Его́же превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Благослове́н Госпо́дь Бо́г Изра́илев, воздви́гнувый ро́г спасе́ния на́м в дому́ Дави́дове, О́трока Своего́, в ни́хже посети́ на́с Восто́к с высоты́ и напра́вил ны́ е́сть на пу́ть ми́ра.

Се́ све́тлое торжество́, се́ па́мять свяще́нная, се́ благода́ть все́м соше́дшимся ве́рным, оби́льно врачева́ния точа́щи, присту́пим: то́чит бо на́м Григо́риева ра́ка просвеще́ние присноте́чное и безсме́ртие.

Я́ко река́, испо́лнился еси́ во́д Христо́вых, я́ко ма́слина, еле́й то́чиши жи́зни, я́ко фи́никс, возвы́сился еси́, Григо́рие, я́ко лоза́, гро́здие на́м доброде́телей твои́х но́сиши, от ни́хже напая́емся вино́м нетле́ния.

Да сра́дуется дне́сь на́м в па́мяти твое́й свяще́нных собо́р, и преподо́бных мно́жество, и все́х а́нгел чи́нове: с ни́миже предстоя́ Творцу́, озаря́емь, о́тче, помяни́ любо́вию тя́ песносло́вящия.

Освяще́н бы́л еси́, о́тче, сосу́д Христо́в, Це́ркве сто́лп, и приста́нище ве́рных, и ме́чь, пре́лести изсека́ющий, исто́чник исцеле́ний, и глубина́ боже́ственных разуме́ний, и свеща́ неугаса́ющая, и па́стырь па́стырей.

Богоро́дичен: Све́т ро́ждшая безле́тный, возсия́вший из Отца́, просвети́ мою́, Отрокови́це, ду́шу и у́м, дале́че от мене́ отгоня́щи тму́, Де́во, страсте́й: да Тя́ ублажа́ю, Присноблаже́нную, ве́рных наде́жду.

Свети́лен.

По́стнически житие́ твое́ украси́в, му́дре о́тче, и честны́я, Григо́рие, Христо́вы Це́ркве иера́рх яви́лся еси́, блаже́нне, правосла́вных просвеща́я заря́ми уче́ний твои́х и неизглаго́ланными чудесы́. Те́мже твое́ пресвято́е успе́ние соверша́ющим испроси́ моли́твами твои́ми душе́вное спасе́ние.

Сла́ва, и ны́не: Ю́же дре́вле предвозвести́ проро́ческое сосло́вие, ста́мну, и же́зл, и скрижа́ль, и несеко́мую го́ру, Мари́ю Богоотрокови́цу ве́рно да восхва́лим: дне́сь бо вво́дится во свята́я святы́х воспита́тися Го́споду.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Сокрꙋши́вшемꙋ бра̑ни мы́шцею свое́ю, и҆ прове́дшемꙋ і҆и҃лѧ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, пои́мъ є҆мꙋ̀, ꙗ҆́кѡ и҆зба́вителю на́шемꙋ бг҃ꙋ: ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Зарѧ́ми дх҃а просвѣща́емь при́снѡ, свѧще́нне григо́рїе, и҆ свѣтоза́рна ѕвѣзда̀ бы́въ, всего́ мѧ ѡ҆зарѝ моли́твами твои́ми, ꙗ҆́кѡ да воспою́ тѧ.

И҆́же предвѣ́децъ всѣ́хъ, ѡ҆благода́тствивъ ᲂу҆́мъ тво́й бг҃ода́нными сїѧ́ньми, ѿ пеле́нъ тѧ̀ ѡ҆свѧща́етъ, бжⷭ҇твенными добродѣ́тельми сїѧ́ти хотѧ́ща, ѻ҆́тче, и҆ чꙋдесы̀.

Дрема́нїе ѿ вѣ́ждей ᲂу҆ны́нїѧ ѿве́ргъ, свѣти́льникъ бо́дрый ты̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, бг҃оно́се, показа́въ вещмѝ зва́нїе твоѐ, григо́рїе и҆́стинствꙋющее.

Бг҃оро́диченъ: Бцⷣꙋ тѧ̀ госпо́дственнѡ и҆ и҆́стиннѡ и҆сповѣ́дꙋю: родила́ бо є҆сѝ гдⷭ҇а несказа́ннѡ, во двꙋ̀ сꙋщества́хъ и҆ хотѣ́нїихъ, пречⷭ҇таѧ дв҃о, разꙋмѣва́ема.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆тверди́сѧ се́рдце моѐ во гдⷭ҇ѣ, вознесе́сѧ ро́гъ мо́й въ бз҃ѣ мое́мъ, разшири́шасѧ на врагѝ моѧ̑ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, возвесели́хсѧ ѡ҆ спасе́нїи твое́мъ.

Сегѡ̀ ра́ди тво́й прїе́мъ, ѻ҆́тче, трꙋ́дъ зижди́тель, ста́рцꙋ приведе́ тѧ въ пꙋсты́ню, ᲂу҆ча́щꙋ тѧ̀, григо́рїе, всѧ́кагѡ писа́нїѧ сказа́нїю.

Всю̀ провожда́ѧ седми́цꙋ безпи́щенъ, ѻ҆́тче, пита́лсѧ є҆сѝ снѣ́дїю нбⷭ҇ною, твои́хъ сле́зъ дожде́мъ напаѧ́емь, и҆ бжⷭ҇твеннѡ наслажда́емь.

Ѿ бг҃а тебѣ̀, і҆ера́рше, простра́нство се́рдца даде́сѧ: и҆сточи́лъ бо є҆сѝ бога́тнѡ ᲂу҆че́нїй чистѣ́йшыѧ вѡ́ды, сердца̀ вѣ́рныхъ напаѧ́ющыѧ.

Бг҃оро́диченъ: Глаго́лы проповѣ́дникѡвъ бг҃оглаго́ливыхъ и҆спо́лнишасѧ: се́ бо родѝ дв҃а мла́до ѻ҆троча̀, а҆да́ма дре́внѣйшее и҆ сопресто́льное роди́телю.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Свѣтолꙋ́чными сїѧ̑нїи цр҃ковь ст҃а́гѡ дх҃а свѣтово́дитъ свѣ́тлое соверша́ющыѧ твоѐ ᲂу҆спе́нїе, прпⷣбне ѻ҆́тче всеблаже́нне григо́рїе.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃:

Ѿ пеле́нъ гдⷭ҇ꙋ возложе́нъ, ꙗ҆́кѡ дре́вле пресла́вный самꙋи́лъ, та́кожде зовꙋ́щагѡ тѧ̀ сп҃са послꙋ́шалъ є҆сѝ, и҆ дꙋ́шꙋ ѡ҆чи́стивъ до́брыхъ подаѧ́ньми, свѧще́нства благода́ть досто́йнѡ взѧ́лъ є҆сѝ. тѣ́мже на ѕла́цѣ бжⷭ҇твеннагѡ зна́нїѧ па́ствовавъ па́ствꙋ, врачева́нїй и҆зблиста́лъ є҆сѝ дѣ̑йства, григо́рїе: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти пра́зднꙋющымъ любо́вїю ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Дв҃де, пред̾идѝ въ хра́мъ бж҃їй, и҆ ра́дꙋѧсѧ прїимѝ цр҃и́цꙋ на́шꙋ, и҆ то́й возопі́й: вни́ди, гпⷭ҇жѐ, въ хра́мъ цр҃е́въ, вни́ди: є҆ѧ́же сла́ва покрове́ннѡ разꙋмѣ́етсѧ, и҆зъ неѧ́же хо́щетъ и҆сточи́тисѧ на́мъ всѣ̑мъ свѣ́тъ, хрⷭ҇то́съ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, слꙋ́хъ тво́й и҆ ᲂу҆боѧ́хсѧ, ꙗ҆́кѡ неизрече́ннымъ совѣ́томъ, бг҃ъ сы́й присносꙋ́щный, ѿ дв҃ы проше́лъ є҆сѝ вопло́щсѧ. сла́ва снизхожде́нїю твоемꙋ̀, хрⷭ҇тѐ, сла́ва си́лѣ твое́й.

Землѧ̀ ꙗ҆́кѡ добра̀, процвѣ́лъ є҆сѝ стори́чествꙋющїй, ѻ҆́тче, кла́съ, и҆ серпо́мъ твои́хъ ᲂу҆че́нїй пожа́лъ є҆сѝ є҆реті́ческое ѕлочести́вое мнѣ́нїе, собо́ра побо́рникъ ꙗ҆ви́всѧ, прпⷣбне григо́рїе.

Нбⷭ҇ный тѧ̀ сꙋ́дъ а҆рхїере́а, бж҃їй ᲂу҆го́дниче, показꙋ́етъ до́брѣ пꙋтево́дствити па́ствꙋ, ю҆́же стѧжа̀ кро́вїю хрⷭ҇то́съ, провѣ́дый твоеѧ̀ дꙋшѝ, ѻ҆́тче, свѣ́тлость.

Хра́мъ бж҃їй бы́лъ є҆сѝ ѡ҆чище́нъ страсте́й скве́рны, и҆ въ хра́мѣ свѧще́ннѣмъ предстоѧ̀, дх҃а прише́ствїе прїѧ́лъ є҆сѝ ꙗ҆́вѣ, ви́домъ чⷭ҇тыѧ голꙋби́цы, хрⷭ҇тꙋ́ тѧ просла́вльшꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Ро́дъ человѣ́ческїй спасе́сѧ, па́че ᲂу҆ма̀ твои́мъ рождество́мъ: и҆ сꙋ́щїи во тмѣ̀ тлѣ́нїѧ, пречⷭ҇таѧ влⷣчце, ви́дѣша свѣ́тъ возсїѧ́вшїй и҆зъ чре́ва твоегѡ̀, вино́внагѡ на́шегѡ, ѻ҆трокови́це, воззда́нїѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Мра́къ дꙋшѝ моеѧ̀ разженѝ, свѣтода́вче хрⷭ҇тѐ бж҃е, началоро́днꙋю тмꙋ̀ и҆згна́въ бе́здны, и҆ да́рꙋй мѝ свѣ́тъ повелѣ́нїй твои́хъ, сло́ве, да ᲂу҆́тренюѧ сла́влю тѧ̀.

Глаго́ломъ твои́мъ ѡ҆чища́еши смра̑дныѧ не́мѡщи прокаже́ннагѡ и҆ногда̀, прише́дшагѡ къ тебѣ̀ вѣ́рою: ѿ бг҃а бо прїѧ́лъ є҆сѝ благода́ть чꙋде́съ, мꙋ́дре, ꙗ҆́коже є҆лїссе́й бжⷭ҇твенный, бг҃омꙋ́дре григо́рїе.

Ѿве́рзлъ є҆сѝ моли́твою твое́ю гꙋгни́вагѡ ᲂу҆ста̀ и҆ ᲂу҆́ши, григо́рїе, врачева́нїй, всеблаже́нне, дѣ́йствомъ ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ, и҆ и҆зры́гнꙋлъ є҆сѝ бг҃осло́вїѧ глꙋбинꙋ̀, морѧ̀ безбо́жныхъ и҆зсꙋша́ющꙋ.

Земна́гѡ пристра́стїѧ ѡ҆чи́щсѧ, ѻ҆́тче, ꙗ҆́кѡ пе́тръ первоизбра́нный а҆пⷭ҇лѡвъ, сѣ́нїю твое́ю цѣлє́нїѧ соверша́еши, содержи̑мыѧ лю́тыми недꙋ́гѡвъ нападе́ньми бжⷭ҇твеннѡ врачꙋ́ѧ.

Бг҃оро́диченъ: Нѣ́дръ ѻ҆ч҃ескихъ не и҆стощи́въ, во є҆́же воплоща́тисѧ, всенепоро́чнаѧ, въ твои́хъ нѣ́дрѣхъ ви́дитсѧ держи́мь, ꙗ҆́кѡ млⷣнецъ: є҆го́же ми́лостива сотворѝ, благоче́стнѡ тѧ̀ чтꙋ́щымъ, дв҃о бг҃оневѣ́сто.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́коже прⷪ҇ро́ка и҆зба́вилъ є҆сѝ и҆зъ глꙋбины̀ преиспо́днїѧ, хрⷭ҇тѐ бж҃е, и҆ менѐ ѿ грѣхѡ́въ мои́хъ и҆зба́ви, ꙗ҆́кѡ человѣколю́бецъ, и҆ ᲂу҆пра́ви живо́тъ мо́й, молю́сѧ.

Оу҆крѣплѧ́етсѧ ѻ҆трокови́ца, тѣ́ломъ разсла́бленнаѧ въ лѣ́тѣхъ мно́жайшихъ, моли́твою твое́ю, прпⷣбне, вѣ́рнѡ прише́дши къ тебѣ̀, и҆ вино́внаго всѣ́хъ велича́етъ хрⷭ҇та̀.

Стопа́мъ послѣ́дꙋѧ влⷣчнимъ, житїе́мъ непоро́чнымъ, сла́вне, непра́веднѣ ѡ҆скорблѧ́емь и҆ ѡ҆клевета́емь, не и҆зничто́женъ пребы́лъ є҆сѝ.

Ѕло́бою соживꙋ́щїи, тѧ̀ неѕло́биваго а҆́гнца, ꙗ҆́кѡ свирѣ́пїи ѕвѣ́рїе восхи́тивше, въ темни́цꙋ ѡ҆сꙋди́ша, храни́ма, ѻ҆́тче, бжⷭ҇твенною благода́тїю.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆́мъ разꙋмѣ́ти недоꙋмѣ́етъ вели́кое твоегѡ̀ рождества̀ та́инство: бг҃а бо родила̀ є҆сѝ, чл҃вѣ́ка бы́вша, приснодв҃о, неѡбмы́сленнаго.

Конда́къ, гла́съ и҃.

Ꙗ҆́кѡ добродѣ́телємъ ᲂу҆ч҃телѧ и҆ свѧти́телємъ ᲂу҆краше́нїе цр҃ковь пою́щи тѧ̀, сла́витъ, григо́рїе, моли́твами твои́ми пода́ждь чтꙋ́щимъ тѧ̀ любо́вїю добродѣ́телємъ и҆справле́нїе и҆ собла́знъ и҆збавле́нїе, ꙗ҆́кѡ непобѣди́мъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: А҆́гг҃ломъ ѻ҆́троки и҆зъ ѻ҆гнѧ̀ спасы́й, и҆ гремѧ́щꙋю пе́щь преложи́вый на ро́сꙋ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Чꙋдодѣ́йствꙋетъ зижди́тель, сꙋди́мꙋ тебѣ̀, блаже́нне, блꙋдни́ца бо жени́що стремле́нїемъ взѧта̀ де́мѡнскимъ, всѣ̑мъ показа́ тѧ чи́ста, григо́рїе.

Свѣтопода́тельнїи бжⷭ҇твеннїи ᲂу҆ч҃ницы̀ сп҃совы, тебѣ̀ предста́вше, прпⷣбне, привѧ́зана дре́вꙋ разрѣша́ютъ, ра́достнѡ лобза́юще.

Терпѣ́нїю твоемꙋ̀, ѻ҆́тче, влⷣка вне́млѧ, чꙋдодѣ́йствы бо́льшими тѧ̀ свѧще́ннѡ ᲂу҆краша́етъ, недꙋ́гѡвъ мра́къ ѿгонѧ́ща.

Бг҃оро́диченъ: Матеролѣ́пнѡ всѣ́хъ родила̀ є҆сѝ зижди́телѧ, и҆ рꙋка́ми понесла̀ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ херꙋві́мскїй прⷭ҇то́лъ, содержа́щаго всѧ̑, неискꙋсобра́чнаѧ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Покрыва́ѧй вода́ми превы́спрєннѧѧ своѧ̑, полага́ѧй мо́рю предѣ́лъ песо́къ, и҆ содержа́й всѧ̑, тѧ̀ пое́тъ со́лнце, тѧ̀ сла́витъ лꙋна̀, тебѣ̀ прино́ситъ пѣ́снь всѧ̀ тва́рь, ꙗ҆́кѡ содѣ́телю всѣ́хъ во вѣ́ки.

Ѿрѣша́етсѧ ра́ны де́мѡнскїѧ стра́шныѧ моли́твою твое́ю, блаже́нне, ꙗ҆́же лꙋка́вствомъ пребеззако́нныхъ мꙋже́й ѡ҆клевета́вшаѧ тебѐ пра́веднаго ѻ҆трокови́ца: и҆ посредѣ̀ собо́ра тѧ̀ прославлѧ́етъ подвигополо́жникъ бг҃ъ, во всѧ̑ вѣ́ки.

Те́мнагѡ ѡ҆мраче́нїѧ и҆сполнѧ́ютсѧ лꙋка́вствомъ на тѧ̀ поꙋчи́вшїисѧ, ѻ҆́тче, и҆ сїѧ́етъ твоѐ свѣтоза́рное житїѐ, предъ ѻ҆тцы̀, григо́рїе, въ и҆́хже прише́ствїи, ᲂу҆́глїе держа̀ рꙋко́ю, чꙋдодѣ́йствовалъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́кѡ ѕвѣзда̀ свѣтлѣ́йшаѧ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆́стиннѡ на высотѣ̀, ѻ҆́тче, церко́внѣй, ѡ҆зарѧ́еши ны̀ добродѣ́тельми всегда̀, и҆ чꙋде́съ лꙋча́ми, пою́щыѧ твою̀ свѣтоно́снꙋю па́мѧть, ст҃и́телю бг҃омꙋ́дре григо́рїе.

Бг҃оро́диченъ: Пресла́вное ржⷭ҇тво̀ твоѐ, помышлє́нїѧ на̑ша ᲂу҆жаса́етъ, є҆ди́на бл҃гослове́ннаѧ: бг҃ъ бо и҆зъ тебє̀ пло́ть прїѧ́тъ, є҆́же бѣ̀ пребы́въ, бцⷣе, невра́щенъ є҆стество́мъ: є҆го́же превозно́симъ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Бл҃гослове́нъ гдⷭ҇ь бг҃ъ і҆и҃левъ, воздви́гнꙋвый ро́гъ спасе́нїѧ на́мъ въ домꙋ̀ дв҃довѣ ѻ҆́трока своегѡ̀, въ ни́хже посѣтѝ на́съ восто́къ съ высоты̀, и҆ напра́вилъ ны̀ є҆́сть на пꙋ́ть ми́ра.

Сѐ, свѣ́тлое торжество̀, сѐ па́мѧть свѧще́ннаѧ, сѐ бл҃года́ть всѣ̑мъ соше́дшымсѧ вѣ̑рнымъ, ѻ҆би́льнѡ врачєва́нїѧ точа́щи, пристꙋ́пимъ: то́читъ бо на́мъ григо́рїева ра́ка просвѣще́нїе присноте́чное и҆ безсме́ртїе.

Ꙗ҆́кѡ рѣка̀ и҆спо́лнилсѧ є҆сѝ во́дъ хрⷭ҇то́выхъ, ꙗ҆́кѡ ма́слина є҆ле́й то́чиши жи́зни, ꙗ҆́кѡ фі́нїѯъ возвы́силсѧ є҆сѝ, григо́рїе, ꙗ҆́кѡ лоза̀, гро́здїе на́мъ добродѣ́телей твои́хъ но́сиши, ѿ ни́хже напаѧ́емсѧ вїно́мъ нетлѣ́нїѧ.

Да сра́дꙋетсѧ дне́сь на́мъ въ па́мѧти твое́й свѧще́нныхъ собо́ръ, и҆ прпⷣбныхъ мно́жество, и҆ всѣ́хъ а҆́гг҃лъ чи́нове: съ ни́миже предстоѧ̀ творцꙋ̀, ѡ҆зарѧ́емь, ѻ҆́тче, помѧнѝ любо́вїю тѧ̀ пѣсносло́вѧщыѧ.

Ѡ҆свѧще́нъ бы́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче, сосꙋ́дъ хрⷭ҇то́въ, цр҃кве сто́лпъ, и҆ приста́нище вѣ́рныхъ, и҆ ме́чь, пре́лєсти и҆зсѣка́ющїй, и҆сто́чникъ и҆сцѣле́нїй, и҆ глꙋбина̀ бжⷭ҇твенныхъ разꙋмѣ́нїй, и҆ свѣща̀ неꙋгаса́ющаѧ, и҆ па́стырь па́стырей.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́тъ ро́ждшаѧ безлѣ́тный возсїѧ́вшїй и҆зъ ѻ҆ц҃а̀, просвѣтѝ мою̀, ѻ҆трокови́це, дꙋ́шꙋ и҆ ᲂу҆́мъ, дале́че ѿ менє̀ ѿгонѧ́щи тмꙋ̀, дв҃о, страсте́й: да тѧ̀ ᲂу҆блажа́ю приснобл҃же́ннꙋю, вѣ́рныхъ наде́ждꙋ.

Свѣти́ленъ.

По́стнически житїѐ твоѐ ᲂу҆краси́въ, мꙋ́дре ѻ҆́тче, и҆ честны́ѧ, григо́рїе, хрⷭ҇то́вы цр҃кве і҆ера́рхъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, бл҃же́нне: правосла́вныхъ просвѣща́ѧ зарѧ́ми ᲂу҆че́нїй твои́хъ, и҆ неизглаго́ланными чꙋдесы̀. тѣ́мже твоѐ пресвѧто́е ᲂу҆спе́нїе соверша́ющымъ и҆спросѝ моли́твами твои́ми дꙋше́вное спасе́нїе.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Ю҆́же дре́вле предвозвѣстѝ прⷪ҇ро́ческое сосло́вїе, ста́мнꙋ и҆ же́злъ, и҆ скрижа́ль, и҆ несѣко́мꙋю го́рꙋ, марі́ю бг҃оѻтрокови́цꙋ, вѣ́рнѡ да восхва́лимъ: дне́сь бо вво́дитсѧ во ст҃а̑ѧ ст҃ы́хъ воспита́тисѧ гдⷭ҇ꙋ.

Свя­ти­тель Гри­го­рий, епи­скоп Ак­ра­ган­тий­ский, ро­дил­ся на ост­ро­ве Си­ци­лия, в се­ле­нии Пре­то­рия, неда­ле­ко от го­ро­да Ак­ра­ган­та, от бла­го­че­сти­вых Ха­ри­то­на и Фе­о­до­тии. Вос­при­ем­ни­ком мла­ден­ца Гри­го­рия при Кре­ще­нии был епи­скоп Ак­ра­ган­тий­ский Па­та­ми­он. К де­ся­ти го­дам маль­чик, от­дан­ный на обу­че­ние, овла­дел гра­мо­той, умел чи­тать, петь цер­ков­ные пес­но­пе­ния. В 12-лет­нем воз­расте свя­той Гри­го­рий был по­став­лен в кли­ри­ки. Ду­хов­ное ру­ко­вод­ство над ним бы­ло по­ру­че­но ар­хи­ди­а­ко­ну До­на­ту. Свя­той Гри­го­рий про­слу­жил при церк­ви Ак­ра­ган­тий­ской 10 лет. Од­на­жды Ан­гел Гос­по­день явил­ся свя­то­му юно­ше, имев­ше­му го­ря­чее же­ла­ние по­се­тить Иеру­са­лим, и ска­зал, что Бог бла­го­сло­вил его на­ме­ре­ние.

В Иеру­са­ли­ме свя­той Гри­го­рий был пред­став­лен пат­ри­ар­ху Ма­ка­рию (563–574), ко­то­рый оста­вил бла­го­че­сти­во­го юно­шу для слу­же­ния в сво­ем ка­фед­раль­ном со­бо­ре, ру­ко­по­ло­жив его во диа­ко­на. Ду­ша свя­то­го Гри­го­рия жаж­да­ла ино­че­ско­го по­дви­га, и пат­ри­арх, бла­го­сло­вив, от­пу­стил его в мо­на­стырь на Еле­он­скую го­ру. Через год свя­той Гри­го­рий ушел из оби­те­ли к стар­цу-пу­стын­ни­ку, ко­то­рый в те­че­ние че­ты­рех лет учил его ду­хов­ной муд­ро­сти, сми­ре­нию и пра­ви­лам ино­че­ской жиз­ни. По­движ­ник, про­ви­дя в свя­том Гри­го­рии бу­ду­ще­го ве­ли­ко­го све­тиль­ни­ка Церк­ви, бла­го­сло­вил его по­ки­нуть за­твор.

Оста­вив стар­ца, свя­той Гри­го­рий про­был неко­то­рое вре­мя в Иеру­са­ли­ме, а за­тем от­пра­вил­ся в Кон­стан­ти­но­поль, где его с лю­бо­вью при­ня­ла бра­тия мо­на­сты­ря во имя свя­тых му­че­ни­ков Сер­гия и Вак­ха. Вы­да­ю­щи­е­ся по­движ­ни­че­ские тру­ды ино­ка Гри­го­рия, его ду­хов­ный опыт и бо­го­слов­ские по­зна­ния об­ра­ти­ли на се­бя вни­ма­ние пат­ри­ар­ха Кон­стан­ти­но­поль­ско­го Ев­ти­хия (552–565), по на­сто­я­нию ко­то­ро­го свя­той участ­во­вал в де­я­ни­ях Пя­то­го Все­лен­ско­го Со­бо­ра (553). По окон­ча­нии Со­бо­ра свя­той Гри­го­рий от­пра­вил­ся в Рим, чтобы там по­кло­нить­ся гроб­ни­цам свя­тых апо­сто­лов Пет­ра и Пав­ла.

В то вре­мя скон­чал­ся епи­скоп Ак­ра­ган­тий­ский. Ста­рей­шие кли­ри­ки и име­ни­тые граж­дане Ак­ра­ган­та при­бы­ли в Рим с прось­бой к па­пе опре­де­лить пре­ем­ни­ка на их ка­фед­ру из тех кан­ди­да­тов, ко­то­рые бы­ли ему пред­став­ле­ны. Од­на­ко па­па от­кло­нил их пред­ло­же­ния и по вну­ше­нию свы­ше при­звал на епи­скоп­ское слу­же­ние свя­то­го Гри­го­рия.

Несколь­ко лет свя­ти­тель Гри­го­рий мир­но управ­лял вру­чен­ной ему от Бо­га паст­вой, был за­щит­ни­ком обез­до­лен­ных, муд­рым про­по­вед­ни­ком, чу­до­твор­цем-це­ли­те­лем. И в ар­хи­ерей­ском сане свя­ти­тель Гри­го­рий вел жизнь ино­ка-по­движ­ни­ка, рев­ност­но хра­ня мо­на­ше­ские обе­ты. Паства лю­би­ла сво­е­го свя­ти­те­ля, ве­ри­ла ему. Од­на­ко у свя­то­го вла­ды­ки бы­ли и недоб­ро­же­ла­те­ли, ко­то­рые ре­ши­лись его окле­ве­тать. За­вист­ни­ки тай­но, ко­гда свя­той Гри­го­рий был в хра­ме, про­ве­ли в его по­кои под­куп­лен­ную блуд­ни­цу, а за­тем пе­ред на­ро­дом, ко­то­рый по­сле бо­го­слу­же­ния про­во­жал сво­е­го вла­ды­ку до две­рей до­ма, вы­ве­ли ее и об­ви­ни­ли свя­ти­те­ля Гри­го­рия в смерт­ном гре­хе пре­лю­бо­де­я­ния. Свя­то­го епи­ско­па тут же взя­ли под стра­жу. На­род пы­тал­ся за­щи­тить вла­ды­ку, но без­успеш­но. На су­де блуд­ни­ца лже­сви­де­тель­ство­ва­ла про­тив свя­ти­те­ля Гри­го­рия. Как толь­ко она про­из­нес­ла сло­ва кле­ве­ты, с ней слу­чил­ся при­ступ бес­но­ва­ния. То­гда судьи об­ви­ни­ли свя­ти­те­ля в кол­дов­стве. Свя­ти­тель Гри­го­рий был от­прав­лен на суд к Рим­ско­му епи­ско­пу вме­сте с до­но­сом о его "пре­ступ­ле­ни­ях". Па­па, про­чи­тав до­нос, не по­же­лал ви­деть об­ви­ня­е­мо­го и при­ка­зал за­клю­чить его в тем­ни­цу. Без­ро­пот­но пе­ре­но­сил свя­той свое уни­же­ние, пре­бы­вая в по­сто­ян­ной мо­лит­ве. О его мо­лит­вен­ном по­дви­ге и да­ре чу­до­тво­ре­ний ско­ро ста­ло из­вест­но в го­ро­де и окру­ге. В тем­ни­цу ста­ли при­хо­дить бла­го­че­сти­вые рим­ляне, ко­то­рых за­клю­чен­ный свя­ти­тель учил пра­вед­ной жиз­ни, а боль­ным ис­пра­ши­вал у Гос­по­да ис­це­ле­ния.

Через два го­да к па­пе при­е­хал про­зор­ли­вый ста­рец, по име­ни Марк, знав­ший свя­то­го Гри­го­рия еще юно­шей. Ста­рец не по­ве­рил до­но­су и упро­сил па­пу со­звать Со­бор, чтобы разо­брать де­ло Гри­го­рия. По при­гла­ше­нию па­пы на Со­бор при­бы­ли мно­гие кли­ри­ки го­ро­да Ак­ра­ган­та, а так­же все, окле­ве­тав­шие свя­ти­те­ля, в том чис­ле и блуд­ни­ца. Из Кон­стан­ти­но­по­ля при­бы­ли в Рим три епи­ско­па и им­пе­ра­тор­ский са­нов­ник Мар­ки­ан. В до­ро­ге Мар­ки­ан тя­же­ло за­бо­лел. По со­ве­ту мно­гих лю­дей, преж­де по­лу­чив­ших ис­це­ле­ние мо­лит­ва­ми свя­ти­те­ля Гри­го­рия, слу­ги от­нес­ли уми­ра­ю­ще­го в тем­ни­цу, где то­мил­ся чу­до­тво­рец. По мо­лит­вам свя­то­го Гри­го­рия Гос­подь да­ро­вал Мар­ки­а­ну ис­це­ле­ние.

На Со­бо­ре кле­вет­ни­ки пы­та­лись от­ста­и­вать свое об­ви­не­ние и как глав­ное до­ка­за­тель­ство пред­ста­ви­ли су­ду обе­зу­мев­шую блуд­ни­цу, утвер­ждая, что Гри­го­рий окол­до­вал ее. Свя­ти­тель, со­тво­рив над ней мо­лит­ву, из­гнал бе­са. Жен­щи­на при­шла в се­бя и от­кры­ла Со­бо­ру всю прав­ду. Кле­вет­ни­ки бы­ли по­срам­ле­ны и осуж­де­ны. Мар­ки­ан хо­тел да­же каз­нить их, но свя­той Гри­го­рий ис­про­сил для них про­ще­ние.

Свя­ти­тель Гри­го­рий с по­че­стя­ми вер­нул­ся на свою ка­фед­ру и, окру­жен­ный лю­бо­вью па­со­мых, управ­лял Цер­ко­вью до сво­ей мир­ной кон­чи­ны.


См. так­же: "Жи­тие свя­то­го от­ца на­ше­го Гри­го­рия, епи­ско­па Ак­ра­ган­тий­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.