Канон святителю Евтихию, архиепископу Константинопольскому

Припев: Святи́телю о́тче Евтихи́е, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 19 апреля (06 апреля ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Доброде́тельми благополу́чествовав и просве́щся светолу́чными сия́ньми даро́в Бо́жиих, злополуче́ния изба́ви мя́ страсте́й моли́твами твои́ми, му́дре, я́ко да воспою́ тя́.

Небосажде́нна розга́ во дво́рех Бо́жиих, прозя́бл еси́ гобзова́нныя плоды́ доброде́тельных дея́ний, вку́пе и чуде́с пои́стинне, блаже́нне Евтихи́е.

У́м влады́ку сотвори́в, страсте́й томи́тельство, преподо́бне, удержа́л еси́, те́мже, безстра́стия кри́лы возвы́сився, к са́мым Бо́жиим приве́лся еси́ селе́нием.

Богоро́дичен: Твоего́ прие́мше Соде́теля, я́ко Са́м восхоте́, из безсе́меннаго Твоего́ чре́ва, па́че ума́ воплоща́ема, Чи́стая, тва́рей вои́стинну яви́лася еси́ Влады́чица.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Свята́го Ду́ха бы́л еси́ хра́м, богоно́се, тебе́ сама́го очи́стив от тиме́ния страсте́й прилежа́нием мно́гим, святи́телю сла́вне Евтихи́е.

Сы́н дне́ прича́стием све́тлости невеще́ственныя показа́лся еси́ и све́том врачева́ний нело́жных мглу́ страсте́й отго́ниши вре́да, всеприснопа́мятне.

Сосца́ сса́в изде́тска воздержа́ния, в ме́ру моли́твами непреста́нными во́зраста Христо́ва дости́гл еси́ вои́стинну, святи́телю сла́вне Евтихи́е.

Богоро́дичен: Боже́ственнаго рождества́ Твоего́, Чи́стая, вся́кий естества́ чи́н превосхо́дит чу́до: Бо́га бо преесте́ственне зачала́ еси́ во чре́ве и, ро́ждши, пребыва́еши Присноде́ва.

Седа́лен, гла́с 3.

Боже́ственною си́лою оде́явся, обнажи́л еси́ кре́пость льсти́ваго, чудоде́йствуя, богоно́се, изря́дная. Отгна́н же непра́ведно ста́да твоего́, па́ки возврати́лся еси́ в не́, прославля́емь, о́тче преподо́бне: Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Боже́ственная ски́ния была́ еси́ Сло́ва, еди́на Пречи́стая Ма́ти Де́во, чистото́ю а́нгелы превозше́дшая, па́че все́х мене́, пе́рсть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми, очи́сти моли́тв Твои́х боже́ственными вода́ми, подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Заре́ю, всему́дре, боже́ственныя благода́ти осиява́емь, вся́кое ерети́ческое мне́ние омрачи́л еси́ и уясни́л еси́ люде́й правосла́вных собо́ры.

Не стужи́л еси́, за ве́ру гоне́ния терпя́, и́бо Того́ име́л еси́, спобора́юща тебе́, гони́маго Христа́, святи́телю всече́стне.

Возвы́сив, поста́ви на ка́мени Христо́с Своея́ и́стины твоея́ души́, блаже́нне, стопы́ и запя́т враго́в вознесе́нная мудрова́ния.

Богоро́дичен: Я́ко вои́стинну невеща́нна и непости́жна Твоего́ боголе́пнаго, Богоро́дице, су́ть рождества́ су́щим на земли́ и на небеси́, Присноде́во, та́инства.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

До́блественне терпя́ разлуче́ние вруче́ннаго ти́ ста́да, о́тче, непра́ведно изгна́н бы́л еси́; а́бие же к сему́ па́ки тече́ши ра́достно, вельми́ от все́х восхваля́емый.

Не в гада́ниих зри́ши сла́ву, ю́же возжела́л еси́ Бо́жию от младе́нства, блаже́нне Евтихи́е, лице́м же па́че ны́не к лицу́ разре́шшимся зерца́лом плотски́м, о́тче на́ш.

Во́д боже́ственных твоя́ душа́, о́тче, испо́лньшися, ре́ки Це́ркви вои́стинну источи́ уче́ний, му́дре Евтихи́е, и сея́ напая́еши, блаже́нне, бразды́.

Богоро́дичен: И́же Богоро́дицу Тя́ от души́, Влады́чице ми́ра Блага́я, испове́дающия спаса́й: Тя́ бо предста́тельство непобори́мое стяжа́хом, су́щую Богороди́тельницу.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

В тебе́ всели́ся Тро́ица я́ко в чи́стом от страсте́й слия́ния и дарова́ний испо́лни вои́стинну, богому́дре Евтихи́е, и́миже вся́к неду́г отго́ниши при́сно.

Возвы́сился еси́, стяжа́в в се́рдцы твое́м нело́жне высокотво́рное смире́ние, и де́монския вся́ ко́зни до конца́ смири́л еси́, святи́телю Госпо́день пресла́вне.

Жите́йское мо́ре безво́лненне преше́д, к приста́нищем дости́гл еси́ Ца́рствия, о́тче, небе́снаго, Бо́гу бре́мя души́ спа́сл еси́, досточу́дне.

Богоро́дичен: Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая челове́ком Ко́рмчию и Го́спода, страсте́й мои́х нестоя́нное и лю́тое утоли́ смуще́ние и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.

Конда́к, гла́с 8:

Боже́ственнаго ве́рно Евтихи́я вси́ пою́ще, лю́дие, любо́вию да ублажи́м, я́ко па́стыря вели́ка и служи́теля, и учи́теля прему́дра, и прогони́теля ересе́й, мо́лит бо Го́спода о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Снегови́дну, о́тче, ду́шу стяжа́в, доброде́телей бе́лостию уподо́бился еси́ а́нгелом. Те́мже с ни́ми лику́еши, ра́дуяся, вопие́ши: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Же́ртву я́ко непоро́чну, прине́сл еси́ тя́ сама́го от младе́нства, преподо́бне, Влады́це твоему́ сласте́й умерщвле́нием я́ко вои́стинну. Те́мже, ра́дуяся, вопие́ши: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

То́ки твои́х сле́з, о́тче, угаси́ша о́гненное пале́ние плотски́х сласте́й и бы́ша исцеле́ний роса́ ве́рно зову́щим всегда́ Христу́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Тя́, Всенепоро́чная и Ма́ти Присноде́во, позна́хом спасе́ние, челове́цы, и́бо в не́дрех Отца́ неразлу́чный Сы́н из Тебе́ воплоти́ся. Те́мже Благослове́на еси́ в ро́ды родо́в.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Дрема́ние уны́ния оттря́с доброде́телей попече́нием, о́тче, бде́л еси́, до́ндеже Бо́га Иа́ковля яви́лся еси́ селе́ние, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Щито́м благоче́стия защища́яся, и, я́ко обоюдоо́стр ме́чь, восприи́м повеле́ние честно́е, тве́рдо вся́ ссе́кл еси́ ерети́ческия полки́, богому́дре.

Безкро́вныя же́ртвы Бо́гу прине́сл еси́, смире́нием се́рдца, о́тче Евтихи́е, же́ртвуя тебе́ ра́ди Пожре́нному, я́ко овча́ти, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Тро́ичен: Еди́но естество́ Тро́ицы, неисче́тную си́лу, превозше́дшую времена́ вся́ и естества́ по́мысл, при́сно правосла́вно пропове́даем и превозно́сим во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: В рождестве́ избежа́ла еси́ боле́зни, Чи́стая, и, ро́ждши, Де́ва па́ки пребыла́ еси́: вся́ бо твори́т Иису́с Бо́г и Челове́к, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Ма́лыми велича́йшая стяжа́в и тле́нными нетле́нная до́бре искупи́в, Ца́рство недви́жимое прия́л еси́, немимоходя́щую сла́ву получи́л еси́, доброде́телей твои́х добро́тами украша́емь.

Чи́сто житие́ твое́ соверши́л еси́ и Чи́стыя Де́вы служи́тель яви́лся еси́, Евтихи́е, иера́рх Бо́жий и́стиннейший, сто́лп правосла́вия, тве́рдь ве́ры, стена́ люде́й избра́нных, богоблаже́нне.

Плотско́е мудрова́ние повину́л еси́ по́мыслу и, я́коже безпло́тен, во пло́ти на земли́ пожи́л еси́, Евтихи́е, те́мже со безпло́тными боже́ственными си́лами Влады́це все́х и Бо́гу, ра́дуяся, предстои́ши.

Я́ко а́нгелом ны́не купножи́тель, патриа́рхом, му́чеником и преподо́бным равносе́льник, с ни́ми моли́ся Го́сподеви реше́ние грехо́в все́м дарова́ти, свяще́нную твою́ на земли́ па́мять творя́щим, му́дре.

Богоро́дичен: Сы́на, безле́тно от Отца́ возсия́вшаго, Ты́, во чре́ве несказа́нно заче́нши, родила́ еси́, Богома́ти Чи́стая, Де́во нескве́рная. Моли́, Пресвята́я, о рабе́х Твои́х Того́, я́ко Человеколю́бца Бо́га, спасти́ ро́д на́ш.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ, пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь, пои́мъ, вопїѧ́ше.

Добродѣ́тельми бл҃гополꙋ́чествовавъ, и҆ просвѣ́щсѧ свѣтолꙋ́чными сїѧ́ньми дарѡ́въ бж҃їихъ, ѕлополꙋче́нїѧ и҆зба́ви мѧ̀ страсте́й моли́твами твои́ми, мꙋ́дре, ꙗ҆́кѡ да воспою́ тѧ.

Небосажде́нна розга̀ во дво́рѣхъ бж҃їихъ, прозѧ́блъ є҆сѝ гобзова̑нныѧ плоды̀ добродѣ́тельныхъ дѣѧ́нїй, вкꙋ́пѣ и҆ чꙋде́съ пои́стиннѣ, бл҃же́нне є҆ѵтѷхі́е.

Оу҆́мъ влⷣкꙋ сотвори́въ, страсте́й томи́тельство, преподо́бне, ᲂу҆держа́лъ є҆сѝ: тѣ́мже безстра́стїѧ кри́лы возвы́сивсѧ, къ са́мымъ бж҃їимъ приве́лсѧ є҆сѝ селе́нїємъ.

Бг҃оро́диченъ: Твоего̀ прїе́мши содѣ́телѧ, ꙗ҆́кѡ са́мъ восхотѣ̀, и҆зъ безсѣ́меннагѡ твоегѡ̀ чре́ва, па́че ᲂу҆ма̀ воплоща́ема, чⷭ҇таѧ, тва́рей вои́стиннꙋ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ влⷣчца.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Ст҃а́гѡ дх҃а бы́лъ є҆сѝ хра́мъ, бг҃оно́се, тебѐ сама́гѡ ѡ҆чи́стивъ ѿ тимѣ́нїѧ страсте́й прилѣжа́нїемъ мно́гимъ, ст҃и́телю сла́вне є҆ѵтѷхі́е.

Сн҃ъ днѐ прича́стїемъ свѣ́тлости невеще́ственныѧ показа́лсѧ є҆сѝ, и҆ свѣ́томъ врачева́нїй нело́жныхъ мглꙋ̀ страсте́й ѿго́ниши вре́да, всеприснопа́мѧтне.

Сосца̑ сса́въ и҆здѣ́тска воздержа́нїѧ, въ мѣ́рꙋ моли́твами непреста́нными во́зраста хрⷭ҇то́ва дости́глъ є҆сѝ вои́стиннꙋ, ст҃и́телю сла́вне є҆ѵтѷхі́е.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннагѡ рождества̀ твоегѡ̀, чⷭ҇таѧ, всѧ́кїй є҆стества̀ чи́нъ превосхо́дитъ чꙋ́до: бг҃а бо преесте́ственнѣ зачала̀ є҆сѝ во чре́вѣ, и҆ ро́ждши, пребыва́еши приснодв҃а.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Бжⷭ҇твенною си́лою ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, ѡ҆бнажи́лъ є҆сѝ крѣ́пость льсти́вагѡ, чꙋдодѣ́йствꙋѧ, бг҃оно́се, и҆зрѧ̑днаѧ. ѿгна́нъ же непра́веднѡ ста́да твоегѡ̀, па́ки возврати́лсѧ є҆сѝ въ нѐ, прославлѧ́емь, ѻ҆́ч҃е преподо́бне: хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннаѧ ски́нїѧ была̀ є҆сѝ сло́ва, є҆ди́на пречⷭ҇таѧ мт҃и дв҃о, чистото́ю а҆́гг҃лы превозше́дшаѧ, па́че всѣ́хъ менѐ пе́рсть бы́вша, ѡ҆скверне́на плотски́ми прегрѣше́ньми, ѡ҆чи́сти моли́твъ твои́хъ бжⷭ҇твенными вода́ми, подаю́щи, чⷭ҇таѧ, ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃а мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена и҆зъ неѧ̀ безъ болѣ́зни прозѧ́бшаго, мт҃рски подо́бнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ. ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, честна́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ, взыва́ющи, ѿ смы́сла чи́ста, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.

Заре́ю, всемꙋ́дре, бжⷭ҇твенныѧ бл҃года́ти ѡ҆сїѧва́емь, всѧ́кое є҆реті́ческое мнѣ́нїе ѡ҆мрачи́лъ є҆сѝ, и҆ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ люде́й правосла́вныхъ собо́ры.

Не стꙋжи́лъ є҆сѝ за вѣ́рꙋ гонє́нїѧ терпѧ̀: и҆́бо того̀ и҆мѣ́лъ є҆сѝ спобора́юща тебѣ̀ гони́маго хрⷭ҇та̀, ст҃и́телю всече́стне.

Возвы́сивъ, поста́ви на ка́мени хрⷭ҇то́съ своеѧ̀ и҆́стины, твоеѧ̀ дꙋшѝ, блаже́нне, стѡпы̀, и҆ запѧ́тъ врагѡ́въ вознесє́ннаѧ мꙋдрова̑нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ невѣща̑нна, и҆ непости̑жна твоегѡ̀ бг҃олѣ́пнагѡ, бцⷣе, сꙋ́ть рождества̀, сꙋ́щымъ на землѝ и҆ на нб҃сѝ, приснодв҃о, та̑инства.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їи, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.

До́блественнѣ терпѧ̀ разлꙋче́нїе врꙋче́ннагѡ тѝ ста́да, ѻ҆́ч҃е, непра́веднѡ и҆згна́нъ бы́лъ є҆сѝ: а҆́бїе же къ семꙋ̀ па́ки тече́ши ра́достнѡ, вельмѝ ѿ всѣ́хъ восхвалѧ́емый.

Не въ гада́нїихъ зри́ши сла́вꙋ, ю҆́же возжела́лъ є҆сѝ бж҃їю ѿ младе́нства, бл҃же́нне є҆ѵтѷхі́е: лице́мъ же па́че ны́нѣ къ лицꙋ̀ разрѣ́шшымсѧ зерца́лѡмъ плотски̑мъ, ѻ҆́ч҃е на́шъ.

Во́дъ бжⷭ҇твенныхъ твоѧ̀ дꙋша̀, ѻ҆́ч҃е, и҆спо́лншисѧ, рѣ́ки цр҃кви вои́стиннꙋ и҆сточѝ ᲂу҆че́нїй, мꙋ́дре є҆ѵтѷхі́е, и҆ сеѧ̀ напаѧ́еши, бл҃же́нне, бразды̑.

Бг҃оро́диченъ: И҆̀же бцⷣꙋ тѧ̀ ѿ дꙋшѝ, влⷣчце мі́ра бл҃га́ѧ, и҆сповѣ́дающыѧ спаса́й: тѧ́ бо предста́тельство непобори́мое стѧжа́хомъ, сꙋ́щꙋю бг҃ороди́тельницꙋ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю́ ти: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многомлⷭ҇тиве.

Въ тебѣ̀ всели́сѧ трⷪ҇ца, ꙗ҆́кѡ въ чи́стомъ ѿ страсте́й слїѧ́нїѧ, и҆ дарова́нїй и҆спо́лни вои́стиннꙋ, бг҃омꙋ́дре є҆ѵтѷхі́е, и҆́миже всѧ́къ недꙋ́гъ ѿго́ниши при́снѡ.

Возвы́силсѧ є҆сѝ, стѧжа́въ въ се́рдцы твое́мъ нело́жнѣ высокотво́рное смире́нїе: и҆ де́мѡнскїѧ всѧ̑ кѡ́зни до конца̀ смири́лъ є҆сѝ, ст҃и́телю гдⷭ҇ень пресла́вне.

Жите́йское мо́ре безво́лненнѣ преше́дъ, къ приста́нищємъ дости́глъ є҆сѝ црⷭ҇твїѧ, ѻ҆́ч҃е, нбⷭ҇нагѡ, бг҃ꙋ бре́мѧ дꙋшѝ спа́слъ є҆сѝ, досточꙋ́дне.

Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ влⷣчце, ро́ждшаѧ человѣ́кѡмъ ко́рмчїю и҆ гдⷭ҇а, страсте́й мои́хъ нестоѧ́нное и҆ лю́тое ᲂу҆толѝ смꙋще́нїе, и҆ тишинꙋ̀ пода́ждь се́рдцꙋ моемꙋ̀.

Конда́къ, гла́съ и҃:

Бжⷭ҇твеннаго вѣ́рнѡ є҆ѵтѷхі́а всѝ пою́ще, лю́дїе, любо́вїю да ᲂу҆блажи́мъ, ꙗ҆́кѡ па́стырѧ вели́ка и҆ слꙋжи́телѧ, и҆ ᲂу҆чи́телѧ премꙋ́дра, и҆ прогони́телѧ є҆ресе́й: мо́литъ бо гдⷭ҇а ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ прпⷣбнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе, мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Снѣгови́днꙋ, ѻ҆́ч҃е, дꙋ́шꙋ стѧжа́въ, добродѣ́телей бѣ́лостїю, ᲂу҆подо́билсѧ є҆сѝ а҆́гг҃лѡмъ. тѣ́мже съ ни́ми ликꙋ́еши, ра́дꙋѧсѧ вопїе́ши: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Же́ртвꙋ ꙗ҆́кѡ непоро́чнꙋ прине́слъ є҆си́ тѧ сама́го ѿ младе́нства, прпⷣбне, влⷣцѣ твоемꙋ̀, сласте́й ᲂу҆мерщвле́нїемъ ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ. тѣ́мже ра́дꙋѧсѧ вопїе́ши: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

То́ки твои́хъ сле́зъ, ѻ҆́ч҃е, ᲂу҆гаси́ша ѻ҆́гненное пале́нїе плотски́хъ сласте́й, и҆ бы́ша и҆сцѣле́нїй роса̀, вѣ́рнѡ зовꙋ́щымъ всегда̀ хрⷭ҇тꙋ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀, всенепоро́чнаѧ и҆ мт҃и приснодв҃о, позна́хомъ спасе́нїе человѣ́цы: и҆́бо въ нѣ́дрѣхъ ѻ҆ц҃а̀ неразлꙋ́чный сн҃ъ и҆зъ тебє̀ воплоти́сѧ. тѣ́мже бл҃гослове́нна є҆сѝ въ ро́ды родѡ́въ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ пла́мене прпⷣбнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ пра́веднагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Дрема́нїе ᲂу҆ны́нїѧ ѿтрѧ́съ добродѣ́телей попече́нїемъ, ѻ҆́ч҃е, бдѣ́лъ є҆сѝ, до́ндеже бг҃а і҆а́кѡвлѧ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ селе́нїе: є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Щито́мъ бл҃гоче́стїѧ защища́ѧсѧ, и҆ ꙗ҆́кѡ ѻ҆боюдоѻ́стръ ме́чь воспрїи́мъ повелѣ́нїе честно́е, тве́рдѡ всѧ̑ ссѣ́клъ є҆сѝ є҆реті́чєскїѧ полкѝ, бг҃омꙋ́дре.

Безкрѡ́вныѧ жє́ртвы бг҃ꙋ прине́слъ є҆сѝ смире́нїемъ се́рдца, ѻ҆́ч҃е є҆ѵтѷхі́е, же́ртвꙋѧ тебє̀ ра́ди пожре́нномꙋ, ꙗ҆́кѡ ѻ҆вча́ти: є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Трⷪ҇ченъ: Є҆ди́но є҆стество̀ трⷪ҇цы, неисче́тнꙋю си́лꙋ превозше́дшꙋю времена̀ всѧ̑, и҆ є҆стества̀ по́мыслъ, при́снѡ правосла́внѡ проповѣ́даемъ и҆ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Въ ржⷭ҇твѣ̀ и҆збѣжа́ла є҆сѝ болѣ́зни, чⷭ҇таѧ, и҆ ро́ждши, дв҃а па́ки пребыла̀ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́тъ і҆и҃съ бг҃ъ и҆ чл҃вѣ́къ, є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ невозмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти: тобо́ю бо, всечⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно: є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ.

Ма́лыми велича̑йшаѧ стѧжа́въ, и҆ тлѣ́нными нетлѣ̑ннаѧ до́брѣ и҆скꙋпи́въ, црⷭ҇тво недви́жимое прїѧ́лъ є҆сѝ, немимоходѧ́щꙋю сла́вꙋ полꙋчи́лъ є҆сѝ, добродѣ́телей твои́хъ добро́тами ᲂу҆краша́емь.

Чи́сто житїѐ твоѐ соверши́лъ є҆сѝ, и҆ чⷭ҇тыѧ дв҃ы слꙋжи́тель ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, є҆ѵтѷхі́е, і҆ера́рхъ бж҃їй и҆́стиннѣйшїй, сто́лпъ правосла́вїѧ, тве́рдь вѣ́ры, стѣна̀ люде́й и҆збра́нныхъ, бг҃обл҃же́нне.

Плотско́е мꙋдрова́нїе повинꙋ́лъ є҆сѝ по́мыслꙋ, и҆ безпло́тенъ ꙗ҆́коже во пло́ти на землѝ пожи́лъ є҆сѝ, є҆ѵтѷхі́е: тѣ́мже со безпло́тными бжⷭ҇твенными си́лами влⷣцѣ всѣ́хъ и҆ бг҃ꙋ ра́дꙋѧсѧ предстои́ши.

Ꙗ҆́кѡ а҆́гг҃лѡмъ ны́нѣ кꙋпножи́тель, патрїа́рхѡмъ, мꙋ́ченикѡмъ и҆ прпⷣбнымъ равносе́льникъ, съ ни́ми моли́сѧ гдⷭ҇еви, рѣше́нїе грѣхѡ́въ всѣ̑мъ дарова́ти, свѧще́ннꙋю твою̀ на землѝ па́мѧть творѧ́щымъ, мꙋ́дре.

Бг҃оро́диченъ: Сн҃а безлѣ́тнѡ ѿ ѻ҆ц҃а̀ возсїѧ́вшаго, ты̀ во чре́вѣ несказа́ннѡ заче́нши, родила̀ є҆сѝ, бг҃омт҃и чⷭ҇таѧ, дв҃о нескве́рнаѧ, молѝ, прест҃а́ѧ, ѡ҆ рабѣ́хъ твои́хъ, того̀ ꙗ҆́кѡ чл҃вѣколю́бца бг҃а, спастѝ ро́дъ на́шъ.

Житие святителя Евтихия, архиепископа Константинопольского

Свя­ти­тель Ев­ти­хий, ар­хи­епи­скоп Кон­стан­ти­но­поль­ский, ро­дил­ся в се­ле­нии, но­сив­шем на­зва­ние "Бо­же­ствен­ное", во Фри­гий­ской об­ла­сти. Его отец, Алек­сандр, был во­и­ном, а мать, Си­не­сия, бы­ла до­че­рью свя­щен­ни­ка ав­гу­сто­поль­ской церк­ви Ис­и­хия. Свя­той Ев­ти­хий по­лу­чил пер­во­на­чаль­ное об­ра­зо­ва­ние и хри­сти­ан­ское вос­пи­та­ние от сво­е­го де­да-свя­щен­ни­ка. Од­на­жды во вре­мя дет­ской иг­ры маль­чик на­пи­сал свое имя с ти­ту­лом пат­ри­ар­ха и этим как бы пре­ду­ка­зал свое бу­ду­щее слу­же­ние. В воз­расте 12 лет он был от­прав­лен в Кон­стан­ти­но­поль для по­лу­че­ния даль­ней­ше­го об­ра­зо­ва­ния. Юно­ша пре­успел в изу­че­нии на­ук и по­нял, что че­ло­ве­че­ская муд­рость – ни­что пред уче­ни­ем Бо­же­ствен­но­го От­кро­ве­ния. Он ре­шил по­свя­тить се­бя ино­че­ской жиз­ни. Свя­той Ев­ти­хий уда­лил­ся в один из ама­сий­ских мо­на­сты­рей и при­нял в нем Ан­гель­ский чин. За свою стро­гую жизнь он был по­став­лен ар­хи­манд­ри­том всех ама­сий­ских мо­на­сты­рей, а в 552 го­ду воз­ве­ден на пат­ри­ар­ший пре­стол.

Ко­гда при свя­том бла­го­вер­ном ца­ре Юс­ти­ни­ане (527–565) го­то­вил­ся со­зыв V Все­лен­ско­го Со­бо­ра, мит­ро­по­лит Ама­сий­ский был бо­лен и от­пра­вил вме­сто се­бя свя­то­го Ев­ти­хия. В Кон­стан­ти­но­по­ле пре­ста­ре­лый пат­ри­арх свя­той Ми­на (536–552, па­мять 25 ав­гу­ста) уви­дел бла­жен­но­го Ев­ти­хия и пред­ска­зал, что он бу­дет по­сле него пат­ри­ар­хом. По­сле смер­ти свя­то­го пат­ри­ар­ха Ми­ны апо­стол Петр явил­ся в ви­де­нии им­пе­ра­то­ру Юс­ти­ни­а­ну и, ука­зав ру­кой на Ев­ти­хия, ска­зал: "Пусть он бу­дет по­став­лен вам епи­ско­пом".

В на­ча­ле пат­ри­ар­ше­го слу­же­ния свя­то­го Ев­ти­хия был со­зван V Все­лен­ский Со­бор (553), на ко­то­ром от­цы осу­ди­ли воз­ник­шие ере­си и пре­да­ли их ана­фе­ме. Од­на­ко через несколь­ко лет в Церк­ви воз­ник­ла но­вая ересь, ав­тор­то­до­ке­тов, то есть "нетлен­ном­ни­те­лей", ко­то­рые учи­ли, что плоть Хри­сто­ва преж­де Крест­ной смер­ти и Вос­кре­се­ния бы­ла нетлен­ной и не ис­пы­ты­ва­ла стра­да­ний.

Свя­той Ев­ти­хий сме­ло изоб­ли­чил эту ересь, но им­пе­ра­тор Юс­ти­ни­ан, сам скло­нив­ший­ся к ней, об­ру­шил свой гнев на свя­ти­те­ля. По при­ка­зу им­пе­ра­то­ра во­и­ны схва­ти­ли свя­ти­те­ля в хра­ме, со­рва­ли с него пат­ри­ар­шее об­ла­че­ние и от­пра­ви­ли в ссыл­ку в Ама­сий­ский мо­на­стырь (в 565 го­ду).

Свя­ти­тель крот­ко пе­ре­но­сил из­гна­ние, пре­бы­вал в мо­на­сты­ре в по­сте и мо­лит­ве и со­вер­шил мно­го чу­дес и ис­це­ле­ний.

Так, по его мо­лит­ве у же­ны бла­го­че­сти­во­го му­жа Ан­дро­ги­на, преж­де рож­дав­шей на свет толь­ко мерт­вых мла­ден­цев, ро­ди­лись и до­стиг­ли зре­ло­го воз­рас­та два сы­на. Два глу­хо­не­мых от­ро­ка по­лу­чи­ли дар ре­чи; два ре­бен­ка, тя­же­ло болев­шие, вы­здо­ро­ве­ли. Свя­ти­тель ис­це­лил ра­ко­вую бо­лезнь на ру­ке ху­дож­ни­ка. Дру­го­го ху­дож­ни­ка свя­ти­тель ис­це­лил, по­ма­зав его боль­ную ру­ку еле­ем и со­тво­рив над ней крест­ное зна­ме­ние. Свя­ти­тель ис­це­лял не толь­ко те­лес­ные, но и ду­шев­ные бо­лез­ни: из­гнал из от­ро­ко­ви­цы бе­са, не до­пус­кав­ше­го ее ко Свя­то­му При­ча­ще­нию; из­гнал бе­са из юно­ши, убе­жав­ше­го из мо­на­сты­ря (по­сле это­го юно­ша вер­нул­ся в свою оби­тель); ис­це­лил про­ка­жен­но­го-пья­ни­цу, ко­то­рый, очи­стив­шись от про­ка­зы, пе­ре­стал пить.

Во вре­мя на­па­де­ния пер­сов на Ама­сию и все­об­ще­го ра­зо­ре­ния жи­те­лей по ука­за­нию свя­ти­те­ля из мо­на­стыр­ских жит­ниц да­ва­ли зер­но го­ло­да­ю­щим, при­чем за­па­сы зер­на в оби­те­ли по его мо­лит­вам не оску­де­ва­ли.

Свя­ти­тель Ев­ти­хий по­лу­чил от Бо­га дар про­ро­че­ства; так, он ука­зал име­на двух им­пе­ра­то­ров-пре­ем­ни­ков Юс­ти­ни­а­на – Иусти­на (565–578) и Ти­ве­рия (578–582).

По­сле смер­ти свя­то­го пат­ри­ар­ха Иоан­на Схо­ла­сти­ка свя­той Ев­ти­хий в 577 го­ду вер­нул­ся на ка­фед­ру из 12-лет­не­го из­гна­ния и сно­ва стал муд­ро управ­лять сво­ей паст­вой.

Через че­ты­ре с по­ло­ви­ной го­да по­сле воз­вра­ще­ния на пат­ри­ар­ший пре­стол свя­ти­тель Ев­ти­хий в Фо­ми­но вос­кре­се­нье 582 го­да со­брал весь клир, пре­по­дал бла­го­сло­ве­ние и с ми­ром ото­шел ко Гос­по­ду.