Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Афана́сию принося́ похвалу́, я́ко доброде́тель благохваля́, к Бо́гу приношу́ па́че похвале́ние, от Него́же челове́ком даде́ся достохва́льно дарова́ние доброде́тели, ея́же бы́сть одушевле́н о́браз и печа́ть.

Богому́дрия бы́л еси́ испо́лнен и, па́че со́лнца а́нгельским, блаже́нне, житие́м облиста́в ны́не, преподо́бне, превозше́л еси́ похва́л зако́ны, я́же от на́с, но приими́, о́тче, а́ще и не по досто́инству похваля́емый.

Достодо́лжно у́бо пе́снь плете́м в сла́вней твое́й па́мяти, но, лиша́ющеся велича́йших, Афана́сие, по досто́инству пе́сней твои́х, про́сим проще́ние на́м да́ти и оби́льную благода́ть тобо́ю Ду́ха.

Ю́ношски плотски́х страсте́й игра́ние умертви́л еси́, в ю́ности твое́й стяжа́в му́дрость ста́рческую и благостоя́нную, Афана́сие блаже́нне: прему́дрости бо жела́нием вся́ чу́вства упра́вил еси́.

Богоро́дичен: Пресла́вная возглаго́лашася о Тебе́ в ро́дех родо́в, Бо́га Сло́ва во чре́ве вмести́вшая, чиста́ же пребы́вши, Богоро́дице Мари́е. Те́мже Тя́ вси́ почита́ем, по Бо́зе предста́тельство на́ше.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Очи́стив от вся́кия скве́рны ду́шу же и те́ло, Афана́сие, хра́м показа́лся еси́ досто́йно боже́ствен. Те́мже Тро́ицы исполне́ние почи́ в тебе́, священнотаи́нниче всеблаже́нне.

Твою́ ду́шу, я́коже жела́ше, Уте́шителева благода́ть, от страсте́й очище́ну, обре́тши, я́ве в не́й де́йствия показу́ет и пресве́тло свети́ло, о́тче, ми́ру тя́ полага́ет.

Святи́тельства у́бо пра́вило святи́телем показа́лся еси́, де́тельнаго же подписа́ние жития́, сло́во же твое́ я́сно, виде́ния о́браз, прему́дре, богосло́вия же твоего́ преде́л уче́ния яви́ся.

Богоро́дичен: Херуви́мов и серафи́мов превы́шши показа́лася еси́, Богоро́дице, Ты́ бо еди́на прия́ла еси́ Невмести́маго Бо́га во Твое́м чре́ве, Нескве́рная. Те́мже, ве́рнии, Тя́ вси́ пе́сньми, Чи́стая, ублажа́ем.

Конда́к, гла́с 4.

Священнонача́льницы велича́йшии благоче́стия и до́блии побо́рницы Це́ркве Христо́вы, вся́ соблюди́те, пою́щия: спаси́, Ще́дре, ве́рою чту́щия Тя́.

Седа́лен, гла́с 3.

Ересе́й ле́сть обличи́л еси́ и Правосла́вную ве́ру уясни́л еси́, я́ко богоглаго́лив и благочести́в, пропове́дал еси́ в ми́ре Еди́но Божество́ в Тро́ице сла́вити, естество́м Единосу́щное и Ли́цы неслия́нное. Те́мже и, соше́дшеся, всесла́вне Кири́лле, почита́ем па́мять твою́.

Богоро́дичен: Недомы́сленно и непостижи́мо е́сть, Влады́чице Богора́дованная, е́же соде́ланное о Тебе́ стра́шное Бо́жие та́инство, и́бо Необыме́ннаго, заче́нши, родила́ еси́, пло́тию обложе́на от пречи́стых крове́й Твои́х, Его́же всегда́, Чи́стая, я́ко Сы́на Твоего́, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Крестобогоро́дичен: Неискусобра́чная Чи́стая и Ма́ти Твоя́, Христе́, ви́дящи Тя́ ме́ртва ви́сяща на Кресте́, ма́терски пла́чущи, глаго́лаше: что́ Тебе́ воздаде́ евре́йский беззако́нный собо́р и неблагода́рный, и́же мно́гих и вели́ких Твои́х, Сы́не Мо́й, даро́в наслади́выйся? Пою́ Твое́ Боже́ственное снизхожде́ние.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Все́ тебе́ вдохну́ живоно́сное дыха́ние с высоты́, пе́рвее прише́дшее боголе́пно Ду́ха Христо́ва в го́рнице и ученики́ насы́щшее, апо́стола тя́ показа́ тринадеся́таго, о́тче, Правосла́вную ве́ру пропове́дающаго.

Ты́, Боже́ственною ре́вностию зело́ распаля́емь, в собо́ре спосо́бствуя, и пре́жде, е́же соверши́тися тебе́ председа́телю, в Нике́и пропове́дуеши Единосу́щное, те́мже Це́ркве Христо́с пастыренача́льника и учи́теля тя́ поставля́ет.

Вруче́на име́я церко́вная корми́ла от промышле́ния Боже́ственнаго, Афана́сие, еретико́в душевре́дная вся́ языкобо́лия, я́коже не́кая секи́ра, посе́кл еси́, искореня́я, я́коже те́рние, и се́мя сло́ва напая́я, му́дре возде́лал еси́.

От твоего́ язы́ка о́гненнаго сожже́ся А́риево сро́дное разделе́ние, и слия́ние Саве́ллиево, я́же от безме́рия зла́ и к нече́стию единоче́стна, и вся́кое с ни́ми хуле́ние ерети́ческое, о Афана́сие!

Богоро́дичен: Ты́ ве́рных похвала́ еси́, Безневе́стная, Ты́ Предста́тельница, Ты́ и прибе́жище христиа́н, стена́ и приста́нище: к Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная, и спаса́еши от бе́д ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тя́ зна́ющия.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Христа́ име́я, глаго́люща, о́тче, во орга́не доброгла́снем язы́ка твоего́, посрами́л еси́ у́бо и́долов напи́санно е́ресь, заблужде́нныя наставля́я и обраща́я ко и́стинному Бо́гу, Афана́сие.

Губи́тельныя е́реси вся́, о́тче, изобличи́л еси́ словесы́ и писа́ньми, разли́чную ле́сть изгоня́я му́дрыми показа́ньми из вселе́нныя, уясня́я невоспротивосло́вне Правосла́вную ве́ру, блаже́нне.

Тя́, учи́теля вои́стинну вели́ка учи́телей му́дрых, Афана́сие, неле́стно сказу́ет и со апо́столы причте́ Це́рковь Христо́ва, о́тче, изъявля́юща непоро́чное сло́во ве́ры.

Богоро́дичен: Ма́тернее дерзнове́ние к Сы́ну Твоему́ стяжа́вши, Всечи́стая, сро́днаго промышле́ния на́шего не пре́зри, мо́лимся, я́ко Тя́ и еди́но, христиа́не, ко Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Чужда́го се́мене се́ятель яви́вся Аполлина́рий, земна́го словесе́ и ума́ Христо́во вочелове́чение, кре́пко изобличи́ся от тебе́, всеблаже́нне, я́коже несмы́слен и умовре́ден.

Тече́ний слове́сных, излия́нных из усте́н твои́х, я́ко из исто́чника приснотеку́щаго благода́ти, преподо́бне, сладча́йшия ме́да, я́ко от окри́на, во́ды, ве́рнии, почерпа́ем.

Диви́тся вся́к твои́м, о́тче, вле́поту списа́нием му́дрым, любезновмеща́я, хотя́щия прозяба́ти е́реси прови́дя, отвраща́емыя от тебе́ проро́чески.

Богоро́дичен: Да изба́вимся от лю́тых прегреше́ний мольба́ми Твои́ми, Богороди́тельнице Чи́стая, и да получи́м, Всечи́стая, Боже́ственнаго осия́ния из Тебе́ неизрече́нно воплоще́ннаго Сы́на Бо́жия.

Конда́к, гла́с 2.

Правосла́вия насади́в уче́ния, злосла́вия те́рние изсе́кл еси́, умно́жив се́мя ве́ры одожде́нием Ду́ха, преподо́бне, те́мже тя́ пое́м, Афана́сие.

И́кос:

Афана́сия же и Кири́лла всепра́зднственную па́мять пе́сньми, ве́рнии, восхва́лим дне́сь: си́и бо А́рия льсти́ваго и Евно́мия вку́пе с Саве́ллием во глубину́ те́х поги́бели вложи́ша, огню́ ве́чному преда́вше ты́я сгоре́ти, я́ко поху́лившия непра́ведно на Спа́сово воплоще́ние, те́мже тя́ пое́м, Афана́сие.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снисхожде́ния огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Единоче́стное, сопресто́льное Отцу́ Сло́во, Единоро́дна же Сы́на правосла́вно пропове́дав, безсме́ртия, о́тче тезоимени́те, а́бие науча́еши, Ду́ху Сопресто́льна, и Единосу́щна, и Соприсносу́щна.

Учи́теля тя́, пропове́дника священноявле́нна Трисо́лнечнаго Све́та, возвеща́юща ве́ру правосла́вия да́же до коне́ц земли́, нече́стия зря́ роди́тель, изгна́ния на тя́ воздвиза́ет.

Беды́ безме́рныя, я́же подъя́л еси́, блаже́нне, подвиза́яся по благоче́стии, венцы́ же, та́коже све́тлии, и́бо адама́нт бы́л еси́ бию́щим, к себе́ же, я́ко магни́т, привлача́л еси́ вся́.

Стра́нныя догма́ты, чу́ждия же Це́ркве Христо́вы, изгна́л еси́, Тро́ицу богосло́вив Ипоста́сьми, Божество́м же Еди́ницу, Ю́же пе́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ны́не вся́ испо́лнишася Све́та Боже́ственнаго Тобо́ю, Пречи́стая: Ты́ бо две́рь яви́лася еси́, е́юже ми́ру Бо́г бесе́дова, просвеща́я ве́рою зову́щия: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Святи́телей украше́ние благосла́вное, Афана́сие, сто́лпе све́та и Це́ркве утвержде́ние, Тро́ицы побо́рниче, богосло́вия трубо́ злата́я, жития́ же мона́шескаго изве́стный законописа́телю, с на́ми пра́зднуеши, иере́и соверша́я, лю́ди ве́рныя приводя́ Христу́ во ве́ки.

Безсме́ртия бы́л еси́ вои́стинну тезоимени́т, де́ятельныя бо сло́вом превозше́л еси́, иску́сныя же в сло́ве изве́стием жития́ побежда́я, во обои́х преше́л еси́ краи́. Те́мже, преизя́щною доброде́телию просия́в, безсме́ртную стяжа́л еси́ па́мять во ве́ки.

Ты́ светле́йшее показа́л еси́, тайнонебе́сниче богоприя́тне, святи́тельство до́блими страда́ньми твои́ми, пре́лесть изгна́л еси́ твои́ми изгна́нии ча́стыми за Тро́ицу, Ю́же пропове́дуя, вопия́л еси́: Отцу́ поклони́теся, Сы́на богосло́вите, Ду́ха воспо́йте во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Пло́тию Ро́ждшую Еди́наго от Тро́ицы Бо́га и по Рождестве́ па́ки це́лу пребы́вшую непреста́нно воспои́м, я́ко превы́шшую херуви́мов и серафи́мов честне́йшую, вопию́ще: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Просия́ житие́, я́ко мо́лния, излия́ся же, о́тче, все́м веща́ние твое́, я́коже гро́м, я́же со́лнце назира́ет, с небесе́ бо име́л еси́ свы́ше вдохнове́ние и́стинно. Те́мже не угаси́ твоея́ па́мяти хода́тай забве́ния — гро́б, Афана́сие.

Све́том Трисо́лнечным и Трисия́нным ясне́йше ны́не осия́емь, певце́м твои́м осия́ние зареви́дное явля́еши, я́ко зерца́лом, свы́ше испуща́я со́лнечне, и тебе́ оставле́ния, блаже́нне, а́ще вели́ко и превосхо́дно па́че досто́инства проси́мое.

Пою́ще, мо́лим тя́ приле́жно: о Це́ркви моли́ся, Кресто́м побе́ды дарова́ти во́инству, правосла́вней же ве́ре кре́пость на е́реси враго́в, на́м же спасе́ние, ми́р же ми́ру, в твое́й па́мяти, Афана́сие.

Богоро́дичен: Зачала́ еси́, Де́во, без се́мене вся́ческая созда́вшаго Сло́во Бо́жие кроме́ хоте́ний пло́ти, кроме́ тле́ния же родила́ еси́ и без боле́зней ма́терских. Те́м Тя́, Богоро́дицу, и язы́ком и се́рдцем испове́дающе, велича́ем.

Свети́лен.

Пребоже́ственныя Тро́ицы яви́стеся всему́дрии таи́нницы и побо́рницы, Афана́сие блаже́нне и Кири́лле богоявле́нне, А́рия низложи́вше и с ни́м Саве́ллия, и Несто́рия а́бие злочести́ваго, и с ни́ми вся́кую ину́ю пре́лесть злочести́вых ересе́й, святи́телие Госпо́дни.

Богоро́дичен: Со дерзнове́нием глаго́лати Богоро́дицу и покланя́тися Се́й вои́стинну от ве́рных ты́ науча́еши, Кири́лле всеблаже́нне, безбо́жную Несто́рия потребля́я пре́лесть.