Канон молебный святым равноапостольным Мефодию и Кириллу, учителям Словенским

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Ки́я досто́йныя принесу́ похва́льныя пе́сни Богослове́сником? Све́та да́р свы́ше посли́те ми́, да досто́йно воспою́ ва́шу па́мять.

Ю́ность измла́да твою́ без поро́ка восприи́м, Влады́це своему́ после́довав, свя́те Кири́лле блаже́нне. Те́м тя́ досто́йно сла́вит вся́ тва́рь.

Ро́су источи́ Бо́жия Ду́ха, восприи́м от Бо́га, свя́те, я́ко гро́м, возгреме́ в конце́х, сло́во разсева́я во язы́цех.

Илия́ други́й ра́вный яви́ся на земли́, Мефо́дие свя́те, вся́кия е́реси попаля́я Богодохнове́нным уче́нием.

Богоро́дичен: Чи́ни Тя́ а́нгельстии и челове́честии, Безневе́стная Ма́ти, хва́лят непреста́нно, Зижди́теля бо и́х, я́ко Младе́нца, на руку́ Свое́ю понесла́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ле́ствица избра́на яви́ся, фило́софе Богогла́сне, вся́ бо уче́нием на Не́бо возво́диши.

Ангелообра́зно житие́ живы́й на земли́, прему́дре Константи́не, досто́ин все́м нарече́ся учи́тель.

Фарао́на мы́сленнаго в мо́ри жите́йстем погрузи́, избра́н во́ин яви́ся Христа́ Бо́га, Мефо́дие.

Иере́йскую слу́жбу вознося́ пред Бо́га, обре́теся досто́ин, ра́вен А́нгелом, о́тче Мефо́дие.

Богоро́дичен: Тебе́ вси́ и́мамы прибе́жище и сте́ну на́шу, христиа́ны, и Тебе́ сла́вим немо́лчно, Безневе́стная.

Седа́лен, гла́с 8.

Я́ко заря́, просвеща́я всю́ зе́млю, еретики́ го́ниши на восто́це, и за́паде, и се́вере же, и ю́зе, триязы́чники пра́виши, пропове́дая конце́м, на язы́це и́х глаго́ля, кни́ги прелага́я. Ри́ма же доше́д, ту́ и те́ло свое́ положи́, блаже́нне, и ду́шу свою́ в ру́це Госпо́дни пре́дал еси́, благове́рный учи́телю, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мое́ Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Лику́я со А́нгелы на Небесе́х, приле́жно за ны́ моли́ся со А́нгелы, и проро́ки, и апо́столы, вся́кия ско́рби отгоня́я и напа́стныя прило́ги разоря́я и беды́, Богогла́се.

Очи́щ измла́да, свя́те, ду́шу твою́ и те́ло, досто́ин сосу́д обре́теся Пресвято́му Ду́ху, о́тче Кири́лле блаже́нне, И́мже просве́щся, сия́еши в ми́ре, исцеле́ния все́м оби́льно подая́, пресла́вне.

Стопа́ми всю́ вселе́нную освяти́, Богогла́се о́тче Мефо́дие, сло́во раздая́ все́м страна́м, но́вым язы́ком, те́мже тя́, бла́же, вся́ тва́рь сла́вит, твои́ми словесы́ просвеща́ема.

Обре́теся но́вый Па́вел, прему́дре, ве́сь ми́р Бо́гови приобре́те, разу́мно Кре́ст Христо́в на ся́ восприи́м, дои́де до за́пада, свя́те, ле́сть и́дольскую всю́ разоря́я, вся́ е́реси, блаже́нне, потребля́я.

Богоро́дичен: Ты́ ве́рным похвала́ еси́, Безневе́стная, Ты́ заступле́ние, Ты́ прибе́жище христиа́ном, стена́ и приста́нище, к Сы́ну бо Своему́ мольбы́ но́сиши, Непоро́чная, и от бе́д спаса́еши ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тя́ зна́ющия.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Фило́софову му́дрость поче́рпл еси́ и бе́здны Бо́жия сокро́вища, и́миже озари́вся, сло́во разсе́я в язы́ки но́вы.

А́нгельския чи́ны преспе́л еси́, му́дре, на земли́, я́ко безпло́тен, яви́ся, Христо́выми заря́ми просвеща́я вселе́нную.

И́дольскую ле́сть безбо́жную искорени́, сла́дость все́м источа́я Бо́жия словесе́, свя́те Мефо́дие.

Бо́жию при́сно Престо́лу, свя́те, предстои́ши, приле́жно за ны́ моли́ся, творя́щия ве́рно твою́ па́мять.

Богоро́дичен: Помоли́ся вы́ну Сы́ну Своему́ и Бо́гу на́шему, Браконеиску́сная Мари́е Чи́стая, посла́ти на́м, ве́рным, ве́лию ми́лость.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Лю́тыми страстьми́ одержи́ми и напа́стною бу́рею дви́жими, вопие́м ти́, святы́й учи́телю: ни́щия своя́ рабы́ изба́ви от бе́д, ско́рым посеще́нием вся́ ско́рби отгоня́я, Богогла́се.

Апо́столом ра́вну благода́ть Пречи́стаго Ду́ха, о́тче, прии́м, испо́лнь ве́сь ми́р благоче́стия, сла́достно наставля́я, ре́ки бо живо́тныя, по гла́су Бо́жию истека́ющия из тебе́, ми́р возвесели́ша.

Жите́йскую сла́ву на земли́ всю́ оста́вль, блаже́нне о́тче, Влады́це своему́ и Бо́гу ве́сь приве́ржеся душе́ю и те́лом, те́м тя́ досто́йна на́м все́м по́дал е́сть учи́теля.

Ересе́м все́м проти́вен яви́ся благода́тию, Мефо́дие, досто́йными отве́ты, от Отца́ у́бо Паракли́та исходя́ща, а не от Сы́на, глаго́ля, но ра́венством Тро́ицу чи́сте испове́дая.

Богоро́дичен: Не преста́ни о на́с моля́щи, Пресвята́я Богоро́дице Де́во, я́ко ве́рным утвержде́ние Ты́ еси́, и наде́ждою Твое́ю крепи́мся. Те́мже Тя́ и из Тебе́ воплоще́ннаго Бо́га прославля́ем.

Конда́к, гла́с 2.

Тве́рдаго и Богодохнове́ннаго уче́ния просвеща́я ми́р пресве́тлыми заря́ми, обтече́, я́ко мо́лния, вселе́нную, Кири́лле свя́те, разсева́я Бо́жие сло́во на за́паде, и се́вере, и ю́зе, ми́р просвеща́я уче́нием, свя́те.

Пресве́тло житие́ возлюби́, свя́те, заря́ми трисо́лнечными Божества́ освеща́емь, прии́де, я́ко мо́лния, во всю́ вселе́нную, се́верную и ю́жную зе́мли просвеща́я, за́падным же све́т незаходи́м яви́ся. Те́мже и ны́не мра́к грехо́вный прогна́в, свя́те, свы́ше испроси́ благода́ть духо́вную, и́маши бо дерзнове́ние к Бо́гу.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Неоску́дно сокро́вище яви́ся, Кири́лле, Пресвято́му Ду́ху, И́мже просве́щся, научи́ ве́сь ми́р язы́ки воспева́ти: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Авраа́м други́й преселе́нием яви́ся, о́тче Кири́лле, в зе́млю Ханаа́нску, ю́же просвети́ сло́вом но́ва уче́ния, воспева́я: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Мора́вская страна́, ве́лий за́ступ и сто́лп име́я к Бо́гу, тобо́ю просвеще́на, научи́ся воспева́ти в сво́й язы́к: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ева́нгельскому словеси́ досто́ин яви́ся, о́тче Мефо́дие, я́сно испове́дати Тро́ицу и научи́ти концы́ все́х язы́к воспева́ти: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Из деви́ческих ложе́сн вопло́щся, яви́ся на спасе́ние на́ше, те́мже Ма́терь Твою́ ви́девше Богоро́дицу, правове́рно вопие́м: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Тобо́ю на́м, пресвя́те, све́т возсия́, те́мным и омраче́нным грехми́ лю́тыми, ты́ бо, я́ко све́т, проше́л еси́ до за́пада, бесо́вскую ле́сть и е́ресь посека́я. Те́мже твою́ дне́сь пра́зднующе па́мять, вси́ вопие́м: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

От восто́ка прои́де, я́ко со́лнце светоза́рное, ле́сть прогна́ бесо́вскую, Богогла́се, ту́чами кни́жными сла́стно напои́ ве́сь ми́р, сло́во раздая́ язы́ком, вопия́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Досто́йну ти́ похвалу́ кто́ изрещи́ мо́жет, по́двиги и труды́ твоя́ почита́я? Возгреме́, я́ко гро́м, во все́х конце́х, слове́сный пло́д все́м раздава́я, о́тче Мефо́дие, те́м, тя́ чту́ще, ве́рно вопие́м: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Илии́ рве́нием, и кро́тостию Моисе́ю, и незло́бием Дави́ду подо́бяся, изря́ден при́тчами и наказа́нием прему́др и сла́стию прему́дро вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Черто́г ца́рский, в не́мже Христо́с полежа́, свобо́ду челове́ческому ро́ду подая́, ю́же пронареко́ша пречестни́и проро́цы, Христа́ Бо́га на́шего Преве́чную Святы́ню, Того́ благослови́те, Мари́ю воспо́йте, лю́дие, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Я́ко ча́да твоя́, блаже́нне, приими́ на́с, припа́дающих ти́, и пречи́стыми моли́твами свои́ми за ны́, свя́те, помоли́ся ко Го́споду.

Приими́, Богогла́се, моле́бную ти́ пе́снь принося́щих, и предвари́ к Бо́гу моли́твами свои́ми, и от напа́сти и беды́ изба́ви ны́, свя́те, тебе́ велича́ющих.

Очи́сти мя́, молю́ся, твои́ми моли́твами, Богогла́се о́тче Мефо́дие от лю́тых гре́х, и́миже мя́ уязви́ вра́г.

Ю́же ти́ прино́сим мольбу́, преблаже́нне, приими́ из у́ст недосто́йных и приле́жно моли́ся ко Христу́ за ста́до свое́.

Богоро́дичен: Приста́нище Тя́ спасе́нное све́дуще, пресвято́му Твоему́ рождеству́ ве́ровавше, от бе́д изба́вити ны́ Тебе́ мо́лимся.