Каноны святому преподобному Кассиану греку, Угличскому (иные)

Припев: Преподо́бне о́тче Кассиа́не, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 03 июня (21 мая ст. ст.); 15 октября (02 октября ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пое́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

А́гнче незло́бивый, отве́рзи ми́ устне́ недосто́йнии и язы́к мо́й уясни́, и се́рдце мое́ просвети́, и у́м мо́й озари́ све́том твоего́ Богоразу́мия, да возмогу́ воспева́ти па́мять преподо́бнаго Кассиа́на, его́ же на земли́ удиви́л еси́.

Мно́гим милосе́рдием и щедро́тами, Соде́телю тва́ри и веко́в Тво́рче, моле́бное пе́ние приими́ и проще́ние на́шим согреше́нием да́руй, Твоего́ уго́дника, преподо́бнаго отца́ на́шего Кассиа́на, моле́нием и тишину́ се́рдцу моему́.

Све́тлое и Богоуго́дное житие́ твое́ я́ко све́т вои́стинну на земли́ показа́ся, Боже́ственную ви́дети Све́тлость, Кассиа́не, сподо́бися, те́мже и ви́димая вся́ оста́вил еси́ и Непостижи́маго зре́ти сподо́бися.

Богоро́дичен: Мои́х прегреше́ний, Влады́чице, плени́цу расто́ргни, Своего́ Сы́на и Го́спода моля́щи, и томя́щий мя́ гре́х, Присноде́во, низложи́, я́ко да воспева́ю Тя́ всегда́, Всенепоро́чная.

И́н.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Боже́ственнаго и Пресвята́го Ду́ха блиста́яся благода́тию, и́же светоно́сное, Кассиа́не, и честно́е соверша́ющих твое́ успе́ние, све́тлою моли́твою твое́ю страсте́й мглу́ очи́сти.

От ю́ности, преподо́бне, и́ноческаго о́браза возжеле́в и сподо́бися его́ в сре́днем жития́ твоего́ красоли́тии в Ру́сстей держа́ве получи́ти, иде́же и яре́м Госпо́день восприе́м, и в бразда́х своего́ се́рдца пшени́цу се́ял еси́ духо́вную, и пожа́л еси́ кла́с, утвержда́ют ду́шу, Богоблаже́нне.

Светоно́сная па́мять твоя́ гра́ду У́глечу дне́сь возсия́, я́ко со́лнечныя лучи́, Кассиа́не, преблаже́нне о́тче на́ш, исправле́нии твои́ми страсте́й на́ших отъе́млюще о́блак, ея́же сотворя́юще, ве́рою тя́ и любо́вию ублажа́ем.

Богоро́дичен: Зачала́, Пречи́стая, неизрече́нно Сло́во, содержа́щаго земны́я концы́, и Сего́ родила́ еси́, Его́же моли́ приле́жно поми́ловати на́с.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, расшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Жезло́м доброде́телей стра́стное мо́ре пресе́к и го́рдаго врага́, я́коже друга́го фарао́на, моли́твами твои́ми погрузи́в, и избра́нное твое́ ста́до, но́ваго Изра́иля, невре́дно соблюди́, Кассиа́не преподо́бне.

Возлюби́в, блаже́нне, всено́щное бде́ние и моли́тву непреста́нну, и любо́вь нелицеме́рну, си́ми очища́я у́м сво́й, ду́шу же просвеща́я, и те́ло свое́ смиря́я, и ко дневны́м трудо́м благопоко́рно устроя́я.

Хра́м тя́, вси́ ве́рнии, Ду́ха Пресвята́го ве́мы, и хра́м Боголе́пен Бо́жией Ма́тери воздви́гл еси́, и оби́тель прекра́сну устро́ив, и в не́й и́нок ста́до Боголю́бне совокупи́л, в не́м же ны́не вся́к неду́г моли́твами твои́ми отгоня́ется.

Богоро́дичен: Во ины́х жена́х ма́ти до́ндеже де́ва непозна́ся, ни ма́ти по рождестве́ де́вствовати сподо́бися, на Тебе́ же, Де́во Ма́ти, обое́ сбы́стся, те́м весе́лием ду́ха воспева́ю: не́сть непоро́чней, па́че Тебе́, Влады́чице.

И́н.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Доброде́тельно изнача́ла показа́л еси́ житие́, о́тче пребога́те, ба́нею пакибытия́ да́р духо́вный от младе́нчества в души́ свое́й прие́м, благоле́пне Кассиа́не, со́лнца светле́йши от ужа́снаго Боже́ственнаго виде́ния просве́щь вся́ чу́вства и, я́ко чу́ден, ра́зум благи́й стяжа́л еси́, и́ночество иму́щим житие́ небла́зненно показа́л еси́.

Кто́ твоя́ по́двиги изрещи́ возмо́жет, ты́ бо пути́ жесто́кия из оте́чества своего́ в чужды́х страна́х, в пусты́ни, глаго́лемей У́чме, ше́ствуя, взе́м су́рово, ово́щие, я́годич ядя́ше, вкуше́ние же отлага́ше сла́достныя пи́щи боле́зньми воздержа́ния.

Я́ко ма́слина плодови́та, в дому́ Госпо́дни прозя́бл еси́, в преде́лех гра́да У́глеча просвети́вся ма́слом трудо́в твои́х, Кассиа́не духоно́сне, умаща́я на́ша ли́ца благода́тию Ду́ха Пресвята́го, пою́щих тя́, преподо́бне и Богоблаже́нне, вся́ ны́ посети́, моля́ся Человеколю́бцу.

Богоро́дичен: Из Тебе́, Чи́стая, Цве́т неувяда́емый, благоуха́я все́ челове́чество, Боже́ственным ми́ром естества́ Своего́, И́же Отцу́ Собезнача́льный, из Тебе́ бы́в под ле́том, Де́во Всенепоро́чная.

Конда́к, гла́с 4:

Я́коже пресве́тлое со́лнце, возсия́ на́м от Ри́ма и к ца́рскому гра́ду дости́гл еси́, преблаже́нне о́тче Кассиа́не, и А́нгельски в Ру́сстей земли́ пожи́л еси́, и дре́вних по́стник на высоту́ воздержа́ния востече́, и в пусты́ни У́чме, бли́з Богоспаса́емаго гра́да У́глеча, оби́тель пресла́вну и́ноком во спасе́ние сооружи́, и хра́м благоле́пен Пречи́стей Богома́тери Ду́хом Бо́жиим уясни́, и в не́й тобо́ю Бо́г прославля́ется, и ны́не моли́тися Го́сподеви не преста́й о ста́де свое́м, и́же мно́гими по́ты и труды́ стяжа́л еси́ изба́вити его́ от все́х обстоя́ний лука́ваго, и от вся́ких скорбе́й и бе́д невреди́му сохрани́тися, и на́м, рабо́м твои́м, грехо́в проще́ние моли́твами твои́ми получи́ти, и гра́ду твоему́ У́глечу от напа́стей вся́ческих и находя́щих паде́ний, гне́вом Бо́жиим пра́ведным, свободи́тися умоли́, преподо́бне и Богому́дре о́тче Кассиа́не.

Седа́лен, гла́с 8:

По́стничеством вооружи́вся, блаже́нне Кассиа́не, стра́сти победи́в и пло́ть свою́ покори́в ду́хови, бесо́м прогони́тель показа́ся и неду́ги целя́, те́мже любо́вию свяще́нную па́мять твоего́ живоно́снаго успе́ния почита́юще, про́сим восприя́ти исправле́ние житию́ и ми́ру смире́ние вопию́щим к тебе́, преподо́бне Кассиа́не, о́тче на́ш, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти прославля́ющим всесвяту́ю па́мять твою́.

И́н.

А́нгельски на земли́ пожи́в, Богому́дре о́тче Кассиа́не, лико́м по́стническим примеси́ся и, взе́м кре́ст на ра́мо свое́, после́дова Влады́це своему́, зва́вшему тя́, Христу́ Бо́гу, и в пусты́ню всели́вся, в труде́х же и посте́х те́ло свое́ изнури́л еси́, иде́же тя́ па́стыря Свои́м овца́м до́бре устроя́ет Всебога́тый Госпо́дь, сосу́де Бо́жия Ду́ха чи́стый, Кассиа́не преблаже́нне. Те́мже моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию пречестну́ю и святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Я́ко Всенепоро́чная Неве́ста Творцу́, я́ко Неискусому́жняя Ма́ти Изба́вителя, я́ко прия́телище су́щи Уте́шителя, Всепе́тая, беззако́нию мя́ су́ща скве́рно жили́ще и бесо́м игра́лище в ра́зуме бы́вша, потщи́ся и си́х злоде́йствия мя́ изба́вити, све́тло жили́ще доброде́тельми соде́лавши, Светода́тельна и Нетле́нна, отжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би и Све́ту невече́рнему моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка, те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Умертви́в себе́ ми́рови, жи́знь равноа́нгельну на земли́ пожи́л еси́, пресла́вне, и я́ко да́р освяще́н Влады́це, Кассиа́не, свою́ ду́шу чи́сту предста́вил еси́ и Боже́ственнаго Ца́рствия досто́йно, о́тче, получи́л еси́.

Ме́сто проше́ния, о́тче, со тща́нием исполня́я, хра́м Боголе́пен Бо́жией Ма́тери воздви́же, в не́м же ны́не пра́здничною ра́достию и́нок собра́ние весели́тся, сла́вяще усе́рдно твое́ в Небе́сныя кру́ги невече́рняго Све́та возше́ствие, па́мять твою́ свяще́нную духо́вно почита́ем.

Богоспаса́емый У́глеч гра́д ны́не весе́лием, о́тче, красу́ется, име́я мо́щи твоя́ бли́з себе́, преподо́бне Кассиа́не, ученицы́ же твои́ житию́ твоему́ ревну́юще и твое́й па́мяти ра́дующеся, моле́бно вопию́т ти́: не забу́ди ста́до свое́, е́же собра́л еси́, му́дре, и в жи́зни се́й упасе́ благоче́стно, и ны́не потщи́ся, о́тче на́ш Кассиа́не, да привлече́ши его́ во огра́ду Небе́сную.

Богоро́дичен: Упра́ви у́м мо́й, Влады́чице, тружда́ющийся в пучи́не скорбе́й и потопля́емый наше́ствием тлетво́рных страсте́й, спаси́ к Тебе́ прибега́ющаго, ины́я бо по́мощи, Чи́стая, ра́зве Тебе́, не зна́ем.

И́н.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Обрета́я, о́тче Кассиа́не, са́м себе́, всеблаже́нне, всю́ но́щь стоя́ше, я́ко безпло́тен, недрема́нно о́ко име́л еси́ и чи́сто, я́коже зерца́ло, духо́вною заре́ю, и Боже́ственнаго явле́ния чи́стым по́мыслом прие́мля.

Пребы́ти вну́трь ми́ра ника́коже восхоте́л еси́, прему́дре о́тче Кассиа́не, име́я наставля́ющаго тя́ Бо́жия Ду́ха си́лу, в пусты́ни У́чме всели́ся, безмо́лвно пожи́л еси́ и со зверьми́ мы́сленными вы́ну бра́нь име́л еси́, но Бо́жиею си́лою те́х ополче́ния, я́ко ды́м и пра́х, по возду́ху во исчезнове́ние разгоня́я.

Я́ко Боже́ственный зри́тся ра́й, прему́дре, хра́м Бо́жия Ма́тере, цве́ты испуща́я чуде́с мироуха́ния, и́миже сердца́ наслажда́ются ве́рою, Кассиа́не, при́сно хва́лящих тя́.

Богоро́дичен: Свята́я Богоро́дице, освяти́ на́с, Я́же Пресвята́го Бо́га ро́ждши, пло́тию уподо́битися восхоте́вша челове́ком, и Небе́снаго жития́ вся́ покажи́, Пречи́стая, прича́стники моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с, ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Ветри́лом, о́тче, воздержа́ния окрыля́ем, стра́стныя тьмы́ отбежа́в и к безстра́стию путе́м наставля́ем, востече́ к зре́нию Трисо́лнечнаго, Неразде́льнаго Божества́, от Него́ озари́вся, нетле́ния бога́тство живоно́сной благода́ти твое́й на́м оста́вил еси́.

Возсия́ в тебе́ Госпо́дь, его́же от души́ возжеле́л еси́, преподо́бне Кассиа́не, жили́ще свое́ возлюби́ в Ру́сстей име́ти земли́, в пусты́ни У́чме, бли́з преимени́таго гра́да У́глеча, любве́ ра́ди Христо́вы подвиза́яся в терпе́нии вся́цем и Того́ сла́вы ду́хом наслажда́яся, и ны́не в Небе́снем Ца́рствии безконе́чно весели́шися.

Еди́ней Христо́вой любве́, преблаже́нне Кассиа́не, приложи́вся и Того́ смотре́нием Боже́ственным в на́ших преде́лах вели́кия ре́ки Во́лги и пусты́ни У́чме провозсия́в, я́ко пресве́тлое со́лнце, украша́яся за́поведьми Спа́са Христа́, сего́ ра́ди и прия́ от Него́ благода́ть изгоня́ти ду́хи нечи́стыя от бесну́ющихся челове́к чудозри́тельно.

Богоро́дичен: Упра́ви у́м мо́й, Влады́чице, потопля́емый наше́ствием скорбе́й и тлетво́рных страсте́й, спаси́ к Тебе́ прибега́ющаго, ины́я по́мощи, Чи́стая, ра́зве Тебе́, не зна́ем.

И́н.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й све́т в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Зако́ном Боже́ственным после́дуя, прему́дре Кассиа́не, и повеле́нием повину́яся Сотво́ршаго, законополо́жник яви́ся и́ноком и пра́вило изве́стнейшее, наказа́тель безу́мным и злонра́вным челове́ком и наста́вник заблу́ждшим и свети́льник, и́же во тьме́ неве́дения, пресла́вне.

О́гнь искуше́ний и страсте́й пе́щь слеза́ми твои́х, о́тче, тече́ний и духо́вною росо́ю бога́тно угаси́л еси́, соблюде́ся неопали́мь, опаля́емь бо любо́вию все́х Царя́, ве́щная увяди́л еси́ жела́ния, Боголю́бне Кассиа́не, о́тче на́ш.

Я́ко очи́стившу помышле́ния, преподо́бне, благода́ть тебе́ да́стся я́ко проро́ку бу́дущая, я́ко настоя́щая глаго́лати, зре́ти же да́льняя я́ко бли́жняя, и е́же кня́зя на кня́зя гра́да твоего́ У́глеча востаю́ща непра́ведное наси́лие дерзнове́нно обличи́л еси́ и, сме́рть о́наго прови́дев, стра́нну бы́ти ему́ проре́кл, Кассиа́не, Бо́жие обита́лище.

Богоро́дичен: Жите́йская не мо́гут уста́ по достоя́нию Тя́ пе́ти, Всепе́тая, вы́сшу су́щу Херуви́м и вся́кия тва́ри. Те́м же с Боже́ственным Кассиа́ном Влады́ку о все́х на́с умоли́, Всечи́стая Влады́чице.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну, от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

От земны́х к Небе́сным оби́телем пресла́вно вше́л, Богому́дре Кассиа́не, и в Боже́ственную жи́знь всели́лся еси́, и та́мо зре́ти неизрече́нных сподо́бися, и́хже о́ко не ви́де, у́хо не слы́ша и на се́рдце челове́ку гре́шну не взы́де, я́же угото́ва Бо́г лю́бящим Его́.

Вели́каго святи́теля Иоаса́фа и чу́днаго отца́ Паи́сия, блаже́нне Кассиа́не, благослове́ния сподо́бився и духо́внаго наказа́ния поуче́ние от ни́х восприи́м, и бу́рею греха́ не погрузи́ся, те́м и в ти́хое приста́нище дости́гл Небе́снаго Ца́рствия, и та́мо я́сно наслажда́ешися Боже́ственнаго виде́ния.

Твои́, всеблаже́нне Кассиа́не, живоно́сныя и всечестны́я мо́щи, лежа́щия во гро́бе, и в земны́х не́дрех нетле́нныя позна́хом и я́ко исто́чник сла́дких и живы́х во́д при́сно на́м чудотворе́нии издае́т благода́ть, цельбы́ точа́щи: слепы́я просвеща́я, хромы́х ходи́ти устроя́я, разсла́бленных о Христе́ оздравля́я и нечи́стии ду́си от бе́сных прогоня́я.

Богоро́дичен: Души́ моея́ стра́сти, Пречи́стая, исцели́, Я́же безстра́стия бы́вши исто́чник, Ма́ти Бо́жия, просвети́ Рождество́м Твои́м, преподо́бных моли́твы прие́мля.

И́н.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.

Неболе́зненную жи́знь в боле́знех восприя́л еси́ и боле́знем лю́тым уставля́еши озлобле́ния и́же ве́рою прося́щим прия́ти избавле́ние неисце́льным неду́гом, Кассиа́не всече́стне, те́м разреши́ на́ша боле́зни душе́вныя и теле́сныя.

Ра́це твое́й свяще́нней приступа́юще, благоуха́ния Боже́ственнаго ра́зума исполня́емся, преблаже́нне Кассиа́не, смра́да избавля́ющеся страсте́й, и́же любо́вию тя́ чту́щия, о́тче преподо́бне.

Я́ко терпя́щу ти́ вельми́ по́ты трудо́в твои́х в благовселе́нней ти́ Богоспаса́емаго У́глеча гра́да, пусты́ни У́чме, преподо́бне Кассиа́не, удо́бь воздержа́нием, чу́дный о́тче, я́влься Влады́ка тебе́ Христо́с в де́нь твоего́ преставле́ния, вручи́ си́лу Боже́ственну и си́м ти́ неду́ги повеле́ цели́ти.

Богоро́дичен: Но́й я́ко пра́ведный я́влься и от пото́па ду́ши пра́ведных спасе́, та́ко ты́, блаже́нне Кассиа́не, от наводне́ния реки́ Во́лги собра́нное ти́ ста́до учени́к Боже́ственными же поуче́ньми ди́вно ты́я от наше́ствия душетле́нных страсте́й спа́сл еси́ и, я́ко ски́нию, оби́тель кинови́и на превы́шшее ме́сто, всече́стне, изволе́нием Всечи́стыя пренесе́, ю́же и превозрасти́л еси́ боле́зньми и по́ты свои́ми, ве́сь возложи́лся еси́ Пречи́стей Ма́тери Бо́жии.

Конда́к, гла́с 5:

Я́ко многосве́тлая звезда́, возсия́л еси́ в Ру́сстей земли́, о́тче Кассиа́не, и я́ко бога́тство драгоце́ннаго би́сера прии́де к на́м от ве́тхаго Ри́ма и доше́д Богоспаса́емаго гра́да У́глеча, и бли́з его́ Боже́ственным смотре́нием оби́тель всече́стну возгради́л, и це́рковь Ма́тере Бо́жия чуднови́дну созда́, и созва́ и́нок мно́жества, с ни́ми же моли́ся Христу́ Бо́гу изба́вити гра́д се́й от ва́рварскаго плене́ния, и междоусо́бныя бра́ни, и о́гненнаго запале́ния невреди́ма соблюди́, преподо́бне и Богому́дре о́тче Кассиа́не.

И́кос:

Кто́ не удиви́тся или́ не почуди́тся человеколю́бию Бо́жию и кто́ не просла́вит или́ не испове́сть неизочте́нную и несказа́нную смотре́ния Твоего́, Христе́ Бо́же, е́же к на́м излия́ дне́сь, благоутро́бия Свою́ ми́лость, я́ко яви́л еси́ после́днему ро́ду на́шему уго́дника Твоего́, преподо́бнаго отца́ Кассиа́на, земли́ Ру́сстей и гра́ду на́шему У́глечу вели́кое свети́ло и сокро́вище благода́тное, те́мже вопие́м ему́ си́це: о пренебе́сный о́тче Кассиа́не, ра́дуйся, я́ко пресве́тлая звезда́, от за́пада возсия́вшая и к восто́ку благоче́стия и́стиннаго прише́дши,– от ве́тхаго Ри́ма к ца́рскому гра́ду, преблаже́нне, дости́гл, отону́дуже и Богоспаса́емый У́глеч гра́д Боже́ственными де́тельми напо́лнил еси́; княже́ние и оте́чествие свое́, гра́д Мангу́пский, оста́вль, и Христа́ Еди́наго все́м се́рдцем возлюби́л еси́, и невозвра́тным жела́нием Ему́ после́довал еси́, и я́ко невеще́ствен ра́зум стяжа́л еси́ смире́нием и любо́вию, и ми́лостынею, е́же ко все́м ти́хостию, ра́дуйся, я́ко житие́ свое́ в чужды́х страна́х, в пусты́ни У́чме препроводи́л еси́ зе́льным воздержа́нием трудо́в свои́х; ра́дуйся, я́ко ту́ бли́з гра́да У́глеча оби́тель святоле́пну и хра́м Бо́жия Ма́тере прече́стен на служе́ние и́ноком возгради́л еси́ и в не́м я́ко челове́к бы́л еси́ естество́м, но а́нгельски и пожи́л еси́, и Вы́шняго Иерусали́ма сограждани́н яви́лся еси́; ра́дуйся, я́ко бы́вый, я́коже сто́лп, страстьми́ непотрясо́м, обога́щшийся ве́рою кре́пкаго упова́ния; ра́дуйся, оте́честву твоему́ похвала́ и преимени́тому У́глечу гра́ду просвеще́ние, и все́й Ру́сстей земли́ удобре́ние; ра́дуйся, я́ко благочести́ва отца́ пресла́вная о́трасль и благогове́йныя ма́тере ве́твь многопло́дна; ра́дуйся, целому́дрия и́ноком увеща́ние сладкогла́сное; ра́дуйся, па́стырю Христо́вы огра́ды, слове́сных ове́ц вводя́щий в Бо́жий ра́зум; ра́дуйся, кра́сное доброде́телей храни́лище и в печа́ли уныва́ющим благо́е утеше́ние; ра́дуйся, я́ко А́нгелом собесе́дник бы́ти сподо́бися и вся́ бесо́вския полки́ посрами́л еси́; ра́дуйся, ты́ бо во все́х стра́нах и во свое́м оте́чествии просла́влен бы́сть о Христе́ мно́го в Ру́ссии, и в пусты́не У́чме твори́ши чудеса́, и по реце́ Во́лге пла́вающим ти́хое приста́нище от обурева́ний ди́вно уставля́еши; ра́дуйся, я́ко по отше́ствии ми́ра су́щим в разли́чных беда́х и искуше́ниих гото́в сы́й предста́тель обрета́яся и везде́ призыва́ющих тя́ бы́стро предваря́яй; ра́дуйся, я́ко вои́стинну обре́те Бо́жию благода́ть и со А́нгелы при́сно зре́ти сподо́бися лице́м к лицу́ Святу́ю Тро́ицу, ра́дуйся, я́ко второ́е со́лнце, сия́я чудесы́, и все́м, приходя́щим к тебе́ при́сно живо́тну исцеле́ний; ра́дуйся, преподо́бне и Богому́дре о́тче на́ш Кассиа́не.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

От гра́да и оте́чества своего́ пресе́льник бы́л еси́, к Бо́гу ру́це простира́я, спасе́ние обре́те, вода́м же, послужи́вшим тебе́, Бо́жиим смотре́нием Богоспаса́емаго У́глеча гра́да дости́гл еси́, иде́же бя́ше уго́дно Влады́це, Ему́ же ра́достно ны́не пое́ши: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Преимени́таго гра́да Росто́ва архиере́я Иоаса́фа благослове́ние А́нгельскаго о́браза восприя́л еси́ и в не́м боголюбе́знаго кня́зя Андре́я и христолюби́вых люде́й гра́да У́глеча мно́жества, чу́днаго же отца́ Паи́сия и вся́ кинови́йския и́ноки ра́дости испо́лнил еси́ и духо́внаго весе́лия твои́м по реце́ Во́лге ди́вно ше́ствием, спу́тника, о́тче, Христа́ обре́л еси́, к Нему́ же ны́не ра́достно зове́ши: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Лику́ют собра́ния и́ночествующих мно́жества, и веселя́тся наро́дов Богоспаса́ема У́глеча гра́да простра́нствия в честне́м преставле́нии Кассиа́на преблаже́ннаго, моле́бный соверша́юще пра́здник, ра́достно от души́ вопию́т: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Пе́щь прообразова́ше Твое́ Рождество́, Всенепоро́чная, о́троки бо не опали́, я́коже ложесна́ Твоя́, о́гнь непостоя́нный. Те́м же мо́лим Тя́: огня́ ве́чнаго изба́ви рабы́ Своя́.

И́н.

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме Сла́вы Твоея́, Го́споди.

Освя́щся от младе́нства доброгла́сною трубо́ю моли́твы Твоея́ и непло́дныя утро́бы многопло́дны сотвори́л еси́, яви́ся оте́ц си́рым, вдови́цам засту́пник ми́лостив, и сми́рен, и благоуте́шителен ко все́м, Кассиа́не всече́стне, бы́л еси́; сего́ ра́ди с Небе́с благода́ть прия́л еси́ исцеле́ний: слепы́м подае́ши прозре́ние и хромы́м благотече́ние, и зубны́я боле́зни облегче́ние.

Водрузи́вый пре́жде кре́ст и ке́ллию, иде́же ны́не, Боголе́пне Боголюбе́зная кинови́я в пусты́ни У́чме тобо́ю, освяще́нне, сия́ет, Кассиа́не Богому́дре, в не́й моли́твы своя́ возсыла́я Вы́шнему, я́ко Христа́ Царя́ Сла́вы со А́нгелы мы́сленныма очи́ма, Богоно́се, вы́ну зря́ще и в пусты́ни се́й великодреве́сней водворя́яся с Го́сподем, Боже́ственною тя́ благода́тию осеня́юща.

Я́ко звезду́, тя́, Кассиа́не, всеми́рну, и́ноком свети́ло незаходи́мое, помо́щника в беда́х и гре́шником вели́кое покая́ний прибе́жище ве́мы, хода́тая и моли́твенника предлага́ю Влады́це Христу́ тя́, всече́стне.

Богоро́дичен: Ви́дети жела́я Тво́й уго́дник Кассиа́н Твоего́ Сы́на и Бо́га неизрече́нную Сла́ву, Богороди́тельнице, Сего́ честны́й кре́ст на ра́мо взе́м, после́дова живоно́сным стопа́м Его́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго, и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га по́йте дела́ я́ко Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Авраа́мский стяжа́в нра́в, прему́дре, от страны́ Ри́мския пресе́льник бы́в к ца́рскому гра́ду, отону́дуже и Богоспаса́емаго У́глеча гра́да дости́гл еси́ и та́мо Бо́гу послужи́л еси́, обещава́вшу ти́ возда́ние бога́тно; те́м, веселя́ся, усе́рдно Христо́ви вопие́ши: благослови́те вся́ дела́ Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

На земли́ пожи́в я́ко А́нгел с пло́тию, я́ко безпло́тен безпло́тныя враги́ под нога́ма покори́, чистоту́ же, я́ко Небе́сный све́т, стяжа́л еси́, посто́м и бде́нием и моли́твами в Го́рняя востече́, иде́же со А́нгелы на Небесе́х лику́я све́тло, Христо́ви вопие́ши: благослови́те вся́ дела́ Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ри́мския стра́ны и гра́д Мангу́пск, оте́чество твое́, пропове́дует, преподо́бне, и сла́внейший У́глеч гра́д тобо́ю хва́лится, прии́м от Бо́га сокро́вище некрадо́мо, помо́щника бо вели́ка, блаже́ннаго Кассиа́на восприя́т, и с лико́м мни́шеским ны́не веселя́шися, те́м па́мять твою́ пра́зднующе, ра́достно вопие́м: благослови́те вся́ дела́ Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Вели́кому та́инству Рождества́ Твоего́ кто́ не удиви́тся, Богоро́дице, или́ ки́й язы́к земны́й или́ у́м безпло́тных изрещи́ возмо́жет, па́че бо естества́ и смы́сла, Богоро́дице, Зижди́теля родила́ еси́.

И́н.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́, о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

У́м от страсте́й очи́стив, бесе́довал Го́сподеви Вседержи́телю, от Него́ же неизглаго́ланно, преподо́бне, науча́ем, проро́чески предглаго́лал востаю́щему непра́ведно кня́зю на пра́веднаго кня́зя, всеблаже́нне; те́м тя́, я́ко вели́ка просвети́теля душа́м на́шим, согла́сно, Кассиа́не прему́дре, ве́рнии похваля́ем, пою́ще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Подава́я тебе́ я́же проти́ву любве́ Зижди́тель, от ю́ности соблюда́я тя́ десни́цею Боголе́пно, я́ко от младе́нства вся́ко похоте́ние попра́вша, те́м, я́коже мо́лния, все́м возсия́ вели́кими блиста́нии, жития́ твоего́ воздержа́нии сия́юще, Кассиа́не прему́дре, и́же благоче́стно Зижди́телю зову́щим: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Я́ко струя́ Боже́ственна исцеле́ний происхо́дит от живоно́сныя ти́ благода́ти, вся́ исцеля́ет и омыва́ет скве́рны страсте́й, и гное́ние я́зв лю́тых очища́ет, и ве́рных животво́рно напая́ет все́х сердца́, Кассиа́не благодатеточи́ве, и́же любо́вию пою́щих: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Богоро́дичен: Я́коже Иса́ия дре́вле в Карми́ле всели́ся, та́ко и ты́ в пусты́ни великоле́сней У́чме всели́тися вожделе́л еси́ осо́бь с Бо́гом упражня́тися и, Богонача́льными озари́вся светоли́тии, уго́дник яви́ся Богоро́дицы, вопия́ Е́й: ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю и Тебе́ ра́ди с на́ми.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Четвероле́тне пра́зднующемуся Кассиа́ну Ри́млянину тезоимени́т бы́л еси́, блаже́нне Кассиа́не, и того́ житию́ подража́я, в Ру́сстей земли́ равноа́нгельно в созда́нней ти́ оби́тели Пресвяты́я Богоро́дицы пожи́л еси́, те́м же и ра́вну по́честь от Бо́га сподо́бился еси́ прия́ти, с ни́мже ны́не на Небесе́х весели́шися и на́с помина́й, пра́зднующих свяще́нную па́мять твою́, да тя́ непреста́нно велича́ем.

Па́мять свяще́нная ти́ дне́сь, я́ко со́лнце, возсия́, Кассиа́не преблаже́нне, и́же благочести́вых сердца́ озаря́ющи, боле́зней твои́х и чуде́с сия́нием я́ко вои́стинну просвеща́еши, о́тче, в ню́же вся́ ны́ помяни́, ве́рою почита́ющия тя́.

Твоя́ свяще́нная и живоно́сная благода́ть многоразли́чныя боле́зни исцеля́ет и попаля́ет полки́ бесо́вския всегда́, Богоно́се Кассиа́не, Бо́жиим Про́мыслом то́чиши все́м исцеле́ния, ве́рно тя́ при́сно блажа́щим.

Богоро́дичен: Гла́с Гаврии́лов прино́сим Ти́, ра́дующеся: ра́дуйся, глаго́люще, ме́сто свяще́ния; ра́дуйся, преподо́бным сла́во и все́м ве́рным спасе́ние, Ея́же ра́ди обожи́хомся, Богоро́дице Присноде́во.

И́н.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́: те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Стопа́м после́дуя, преподо́бне и Богоно́сне, Влады́ки Христа́, и́же благоче́стно пожи́в на земли́, кро́ток, незло́бив яви́ся, ми́лостив и смире́н, и благоуте́шителен, Кассиа́не пресвя́те, и любве́ испо́лнь Боже́ственныя, сего́ ра́ди тя́ ве́рно восхваля́ем.

Исплете́ся тебе́ вене́ц, я́ко победи́телю, Кассиа́не всеблаже́нне, живоно́сною и вседержи́тельною Десни́цею, о́тче, и ны́не пою́щим всесвяще́нную па́мять твою́, сподо́би, блаже́нне, улучи́ти оставле́ние согреше́нием и прия́ти ми́лость, пресла́вне.

Примеси́ся Безпло́тному во́инству и преподо́бным лико́м сочета́ся, и со избра́нными все́ми лику́еши, претво́рься и́стинным обоже́нием и безсме́ртною, о́тче, жи́знию, с ни́ми же непреста́нно о на́с своего́ Влады́ку моли́, да пода́ст и на́м тобо́ю Жи́знь ве́чную.

Богоро́дичен: Хра́м освяще́н, вме́стен Еди́ному от Тро́ицы сы́й, хра́м Тво́й, Влады́чице, уго́дник Тоя́, духоно́сец Кассиа́н, че́стен воздви́же во сла́ву Твою́ и че́сть, в не́мже непреста́й моля́ся, да́рующи на́м по́мощь моли́твами Твои́ми.

Свети́лен.

Свети́льника свы́ше просвеща́емаго озаре́ние де́тельми прие́млюще, ны́не светоно́сною па́мятию твое́ю, Богоно́сне Кассиа́не, о́тче на́ш, ду́ши на́ша освяща́ющаго, достодо́лжно почте́м; ра́дуйся, я́ко ты́ дне́сь, Христо́ву Престо́лу предстоя́, преподо́бне, с Богома́терию Пречи́стою Де́вою, моля́ся непреста́й, побе́ды на ва́рвары христолюби́вому наро́ду на́шему дарова́ти и все́м ве́рующим душе́вное спасе́ние моли́твами твои́ми про́сим улучи́ти, Кассиа́не Богому́дре.

Крат­кое жи­тие пре­по­доб­но­го Кас­си­а­на гре­ка, Угличского чудотворца

Пре­по­доб­ный Кас­си­ан Грек, Уг­лич­ский чу­до­тво­рец, в ми­ру Кон­стан­тин, про­ис­хо­дил из ро­да кня­зей Ман­гуп­ских. Он при­был в Моск­ву в со­ста­ве по­соль­ства к ве­ли­ко­му кня­зю Иоан­ну III вме­сте с ца­рев­ной Со­фи­ей Па­лео­лог. Ре­шив по­свя­тить свою жизнь на слу­же­ние Бо­гу, пре­по­доб­ный от­кло­нил пред­ло­же­ние остать­ся при дво­ре ве­ли­ко­го кня­зя и по­се­лил­ся у Ро­стов­ско­го епи­ско­па Иоаса­фа. Ко­гда епи­скоп уда­лил­ся на по­кой в Фе­ра­пон­тов мо­на­стырь, за ним по­сле­до­вал Кон­стан­тин. В оби­те­ли пре­по­доб­ный про­во­дил стро­гую по­движ­ни­че­скую жизнь.

Мо­на­ше­ство он при­нял по­сле чу­дес­но­го ноч­но­го ви­де­ния пре­по­доб­но­го Мар­ти­ни­а­на, по­буж­дав­ше­го при­нять по­стриг. Через неко­то­рое вре­мя свя­той Кас­си­ан оста­вил мо­на­стырь и неда­ле­ко от го­ро­да Уг­ли­ча, при сли­я­нии Вол­ги и Уч­мы, ос­но­вал оби­тель в честь Успе­ния Бо­жи­ей Ма­те­ри.

Сла­ва о пре­по­доб­ном ши­ро­ко рас­про­стра­ни­лась, и "на­ча­ли мно­зи лю­ди при­хо­ди­ти бла­го­сло­ве­ния ра­ди и ви­де­ти пу­стын­но­люб­ное жи­тель­ство и бе­се­до­ва­ти с ним". Свя­той Кас­си­ан всех при­ни­мал с лю­бо­вью, на­став­ляя на путь спа­се­ния "ти­хи­ми сло­ве­сы".

Пре­по­доб­ный скон­чал­ся в глу­бо­кой ста­ро­сти 2 ок­тяб­ря 1504 го­да. В Уг­лич­ской ле­то­пи­си за­пи­са­но мно­го чу­дес, про­ис­шед­ших по мо­лит­вам пре­по­доб­но­го, в част­но­сти, за­щи­та им сво­ей оби­те­ли от поль­ских во­и­нов в 1609–1611 го­дах.

Пол­ное жи­тие пре­по­доб­но­го Кас­си­а­на гре­ка, Угличского чудотворца

Пре­по­доб­ный Кас­си­ан Грек, Уг­лич­ский чу­до­тво­рец, в ми­ру Кон­стан­тин, был по­том­ком гре­че­ских кня­зей Ман­гуп­ских (Ма­нук­ских). Кон­стан­тин по­лу­чил зна­чи­тель­ное, по сво­е­му вре­ме­ни, об­ра­зо­ва­ние. В Моск­ву из Кон­стан­ти­но­по­ля он при­был в 1478 го­ду в со­ста­ве по­соль­ства, со­про­вож­дав­ше­го ца­рев­ну Со­фию – неве­сту ве­ли­ко­го кня­зя мос­ков­ско­го Иоан­на III Ва­си­лье­ви­ча, ко­то­рая до­во­ди­лась пле­мян­ни­цей гре­че­ским ца­рям Иоан­ну и Кон­стан­ти­ну Па­лео­ло­гам. Он изъ­явил же­ла­ние остать­ся в Рос­сии. Ве­ли­кий князь пред­ла­гал ему «го­ро­да и об­ла­сти в про­корм­ле­ние и зем­ли в об­дер­жа­ние», но он сми­рен­но ока­зал­ся от это­го, ибо су­е­та при­двор­ной жиз­ни тя­го­ти­ла его серд­це, ис­кав­шее уеди­не­ния и ино­че­ско­го слу­же­ния Бо­гу. С раз­ре­ше­ния ве­ли­ко­го кня­зя Иоан­на III он отра­вил­ся в Ро­стов Ве­ли­кий, где пер­вое вре­мя на­хо­дил­ся при ар­хи­епи­ско­пе Иоаса­фе (Обо­лен­ском). Ко­гда же ар­хи­епи­скоп ре­шил оста­вить свою ка­фед­ру и по­се­лить­ся в Фе­ра­пон­то­вом Бе­ло­зер­ском мо­на­сты­ре, в ко­то­ром при­нял ра­нее мо­на­ше­ский по­стриг, то князь Кон­стан­тин с ра­до­стью по­сле­до­вал за ним. Здесь гре­че­ский князь по­лу­чил воз­мож­ность для мо­лит­вен­но­го уеди­не­ния и жиз­ни в бо­го­мыс­лии и чте­нии Свя­щен­но­го Пи­са­ния. Мо­на­ше­ство он при­нял по­сле чу­дес­но­го ноч­но­го ви­де­ния, в ко­то­ром быв­ший игу­мен оби­те­ли Мар­ти­ни­ан (по дру­гим ис­точ­ни­кам – пре­по­доб­ный Фе­ра­понт) по­веле­вал ему по­стричь­ся. И вско­ре князь Кон­стан­тин был удо­сто­ен ино­че­ско­го об­ра­за с на­ре­че­ни­ем име­ни Кас­си­ан.

Слу­чи­лось ему од­на­жды с неко­то­ры­ми из бра­тии вый­ти из оби­те­ли и плыть по Вол­ге к го­ро­ду Уг­ли­чу. Не до­хо­дя до него за 15 верст, по­лю­би­лось ему жи­во­пис­ное ме­сто на бе­ре­гу Вол­ги, непо­да­ле­ку от впа­де­ния в нее реч­ки Уч­мы. Там во­дру­зил он крест и по­ста­вил се­бе хи­жи­ну.

Сла­ва о пре­по­доб­ном ши­ро­ко рас­про­стра­ни­лась, и «на­ча­ли мно­зи лю­ди при­хо­ди­ти бла­го­сло­ве­ния ра­ди и ви­де­ти пу­стын­но­люб­ное жи­тель­ство и бе­се­до­ва­ти с ним». Свя­той Кас­си­ан, всех при­ни­мая с лю­бо­вью, на­став­лял на путь спа­се­ния «ти­хи­ми сло­ве­сы».

С раз­ре­ше­ния кня­зя Ан­дрея он ос­но­вал здесь ино­че­скую оби­тель в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Вме­сте с несколь­ки­ми мо­на­ха­ми, при­шед­ши­ми с ним из Фе­ра­пон­то­ва мо­на­сты­ря, он по­стро­ил в этом ме­сте Успен­ский храм, по­ло­жив­ший на­ча­ло Учем­ской оби­те­ли.

Впо­след­ствии во вре­мя силь­но­го па­вод­ка, ко­гда Вол­га вы­шла из бе­ре­гов, храм по­лу­чил зна­чи­тель­ные по­вре­жде­ния. То­гда пре­по­доб­но­му Кас­си­а­ну на по­мощь вновь при­шел князь уг­лич­ский Ан­дрей, с ко­то­рым пре­по­доб­но­го свя­зы­ва­ла не толь­ко лич­ная друж­ба, но и узы ду­хов­но­го род­ства, ибо он был вос­при­ем­ни­ком кня­же­ско­го сы­на Ди­мит­рия. Мо­на­стырь с хра­мом бы­ли пе­ре­не­се­ны на дру­гое ме­сто, непо­да­ле­ку от преж­не­го, но бо­лее без­опас­ное. Но­вый храм был освя­щен во имя свя­то­го про­ро­ка Иоан­на Пред­те­чи и стал при­ход­ским для близ­ле­жа­щих се­ле­ний. Пре­по­доб­ный Кас­си­ан в те­че­ние дол­го­го вре­ме­ни под­ви­зал­ся в ос­но­ван­ной им оби­те­ли. С ми­ром ото­шел ко Гос­по­ду пре­по­доб­ный Кас­си­ан в глу­бо­кой ста­ро­сти 2 ок­тяб­ря 1504 го­да. Свя­тые мо­щи его бы­ли по­гре­бе­ны в том же мо­на­сты­ре. По­сле сво­ей бла­жен­ной кон­чи­ны пре­по­доб­ный Кас­си­ан был про­слав­лен мно­го­чис­лен­ны­ми чу­де­са­ми, о чем сви­де­тель­ству­ют за­пи­си Уг­лич­ской ле­то­пи­си, в част­но­сти, за­щи­та им сво­ей оби­те­ли от поль­ских во­и­нов в 1609–1611 гг. Служ­ба пре­по­доб­но­му Кас­си­а­ну на­пи­са­на и пе­ре­да­на в дар оби­те­ли 17 мая 1686 го­да бла­го­че­сти­вым сы­ном мос­ков­ско­го свя­щен­ни­ка Ми­ха­и­лом Пиме­но­вым, о чем со­об­ща­ет­ся в ру­ко­пи­си, со­хра­нив­шей­ся в Уг­ли­че.

Чу­дес­ным об­ра­зом бы­ла на­пи­са­на ико­на бла­жен­но­го Кас­си­а­на. Некто иерей Си­ме­он, ху­до­же­ством жи­во­пи­сец, дал обе­ща­ние на­пи­сать ее, но впал в тяж­кую бо­лезнь и до двух лет не мог ис­пол­нить сво­е­го обе­та. При­шел он на­ко­нец к игу­ме­ну Гер­мо­ге­ну и спра­ши­вал его: «Как на­чер­тать об­раз пре­по­доб­но­го?» Игу­мен дал ему хар­тию, на ко­то­рой на­пи­са­но бы­ло, как изо­бра­жать бла­жен­но­го Кас­си­а­на; раз­мыш­ляя о том, чтобы ис­пол­нить пред­при­ня­тое им де­ло, за­снул иерей и уви­дел во сне лик свя­то­го стар­ца, на­чер­тан­ный на при­го­тов­лен­ной им дос­ке; ему ка­за­лось, что и у од­ра его сто­ит инок, со­вер­шен­но по­доб­ный это­му об­ра­зу.

Яв­лял­ся и мно­гим дру­гим бла­жен­ный Кас­си­ан, не за­бы­вал же и сво­ей оби­те­ли, да­руя ей не толь­ко бла­га ду­хов­ные, но и вре­мен­ные, через то сви­де­тель­ствуя о непре­стан­ном сво­ем по­кро­ви­тель­стве со­бран­ной им бра­тии.

Па­мять пре­по­доб­но­го Кас­си­а­на празд­ну­ет­ся 2/15 ок­тяб­ря – день пре­став­ле­ния и 21 мая/3 июня – день те­зо­име­нит­ства.