Каноны святителю Петру, митрополиту Московскому (на пренесение мощей)

Припев: Святи́телю óтче Пéтре, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 03 января (21 декабря ст. ст.); 06 сентября (24 августа ст. ст.); 18 октября (05 октября ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́ и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Повеле́нием Влады́ки твоего́, святи́телю, подо́бяся, кро́ток и смире́н бы́л еси́ и отсю́ду ублажа́емых чи́ну бы́ти сподо́бился еси́. Те́мже дне́сь пресла́вное твое́ пренесе́ние почита́ем.

Благочести́ваго ко́рене пресве́тлая о́трасль, пресла́вно прозя́бл еси́, архиере́ю Пе́тре, и в доброде́тели соверше́нне пожи́в, сосу́д чи́ст Ду́ха Пресвята́го, о́тче, бы́л еси́.

Сопресто́льник и учи́тель всея́ земли́ Росси́йския, о́тче, бы́л еси́, те́м ны́не соше́дшеся в пречестны́й хра́м на пренесе́ние честны́х моще́й твои́х, святи́телю Пе́тре пречу́дне, про́сим грехо́в проще́ния.

Богоро́дичен: Ты́ еди́на, Богоневе́сто, в вы́шних Седя́щаго на руку́ пло́тию носи́ла еси́; Тебе́ избра́ от все́х родо́в прия́телище досто́йно Вседержи́тель.

И́н. Гла́с 8.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Вели́каго кня́зя рука́ма че́стно, архиере́ю, ше́ствие твори́ши, да вся́ твои́м прикоснове́нием освяти́ши, пренесе́ние твое́ сла́вящия.

Иоа́нна Ми́лостиваго нра́вом подо́бяся, и сего́ ра́ди ми́лостив к тре́бующим, святи́телю, бы́л еси́, те́мже дне́сь твое́ пренесе́ние че́стно прославля́ем.

Всея́ Росси́и архиере́й, о́тче, бы́л еси́ и все́х научи́л еси́ сла́вити в Тро́ице еди́но Божество́, при́сно пребыва́ющее. Те́мже тя́ вси́ пе́сньми ублажа́ем.

Богоро́дичен: Засту́пнице скорбя́щих и спасе́ние ненаде́ющихся, Богоро́дице Всепе́тая, моли́ приле́жно изба́витися на́м от бе́д.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Благослове́нием твои́м вся́ возмо́гл еси́, о укрепля́ющем тя́ Христе́, и олядене́вшия иногда́ лю́дем бразды́ душе́вныя, прему́дрыми твои́ми уче́ньми, святи́телю, очи́стил еси́ и плодоно́сны сотвори́л еси́.

Фарисе́йское киче́ние от ю́ности, о́тче, возненави́дев, и мытаре́ву смире́нию поревнова́в, кро́ток и смире́н ко все́м бы́л еси́, сего́ ра́ди вси́ тя, я́ко вину́ и о́браз благи́х, почита́ем.

Испо́лни ра́дости и весе́лия, тебе́ при́сно, святи́телю Пе́тре, лю́бящия, и торже́ственная твоему́ честно́му пренесе́нию в пе́снех всегда́ пою́щия.

Богоро́дичен: Тя́, заступле́ние небла́знено, Богома́ти, стяжа́вше и упова́ние на Тя́ возлага́юще, спаса́емся, и к Тебе́ прибега́юще, сохраня́емся.

И́н.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Лице́м к лицу́, зерца́лом разре́шшимся, зри́ши Святу́ю Тро́ицу, Е́йже со святи́тели о на́с, Пе́тре, моли́ся, ве́рою твое́ пренесе́ние сла́вящих.

Испо́лнен ра́дости дне́сь де́нь пренесе́нием твои́м, святи́телю, и все́х к торжеству́ воздвиза́еши, Христо́ви с весе́лием вопи́ти: не́сть свя́та, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Па́ки на́с честны́м твои́м явле́нием, святи́телю Пе́тре, весели́ши, па́ки твои́м прикоснове́нием все́х освяща́еши и учи́ши Христо́ви вопи́ти: не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Живота́ нетле́ннаго Бо́жия Ски́ния была́ еси́, еди́на от ве́ка я́вльшися Де́ва Ма́ти Чи́стая. В се́ни мя́ су́ща сме́ртней к животу́ наста́ви моли́твами Твои́ми.

Седа́лен, гла́с 4.

Моли́твам и ми́лостыням, святи́телю Пе́тре, при́сно прилежа́, ми́лостив к тре́бующим, о́тче, незави́стно бы́л еси́, те́мже тя́ почита́ющих от сопроти́вных зо́л избавля́й, да вси́ твое́ пренесе́ние любо́вию почита́ем.

Богоро́дичен: Све́та ро́ждшая Пречи́стаго, от Отца́ возсия́вшаго пре́жде ве́к, просвети́, Отрокови́це, ду́шу мою́ и у́м, дале́че от мене́ отгоня́щи тму́ страсте́й, да Тя́ ублажа́ю, Присноблаже́нную, ве́рным упова́ние.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Митрополи́та тя́ Росси́йская страна́ пресла́вно, святи́телю Пе́тре, стяжа́вши, тобо́ю красу́ется, с мона́си и архиере́и, и со всенаро́дным мно́жеством, Христа́ воспева́ющими, си́м тебе́ при́сно дарова́вшаго.

Всея́ Росси́и первопресто́льник и архиере́й, святи́телю Пе́тре, бы́л еси́ и все́х твои́м уче́нием просвети́л еси́. Те́мже па́мять твою́ почита́ем, и пренесе́ние твое́ сла́вяще, вопие́м: моли́ о все́х, пою́щих тя́.

Богоро́дичен: Кре́пкое Тя́ ору́жие на враги́ предлага́ем, и ско́рби вся́кия лю́тых обстоя́ний отрева́ем вре́д, и ерети́ческих возмуще́ний, Ма́ти Бо́жия, избега́ем.

И́н.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Благода́рное сие́ пе́ние принося́щих ти́ ча́д не пре́зри, святи́телю, но приими́ сие́ и доноша́й Творцу́ и Бо́гу, да вси́ честно́е твое́ пренесе́ние любо́вию почита́ем.

Принесе́ся да́р Бо́гу — тобо́ю мно́жество спаса́емых, твоему́ уче́нию при́сно после́дующих и Христа́ во хвале́нии воспева́ющих, тебе́ си́м дарова́вшаго.

Ру́к твои́х к Бо́гу воздея́нием, святи́телю, пресла́вная чудоде́йствуеши, ве́рою приходя́щим исцеле́ния подая́, те́мже вси́ твое́ пренесе́ние че́стно почита́ем.

Богоро́дичен: С Бо́гом Тя́ Засту́пницу стяжа́хом: Ты́ бо Ма́ти Бо́жия была́ еси́ Творца́ и Соде́теля, на́ше воображе́ние прие́мша, Всенепоро́чная, все́х от сме́рти и тли́ спа́сшаго.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й, Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Многогре́шнаго, нераде́нием изжи́вша житие́, не возгнуша́йся, святи́телю, но твои́ми моли́твами очи́сти, твое́ пренесе́ние пе́сньми при́сно трудолю́бно сла́вящаго.

Пахо́мия а́нгельскому виде́нию сподо́бившася, сего́ пра́вилу навы́к, мно́гажды без сна́ в моли́тве всю́ но́щь, святи́телю, пребы́л еси́, отону́дуже сподо́бился еси́ го́рняго зва́ния.

Смире́н нра́в и высоко́ е́же по Бо́зе житие́ стяжа́л еси́, святи́телю. Те́мже и Всеви́дящее О́ко, ви́дев до́брое твое́ произволе́ние, сла́вна тя́ все́м конце́м показа́, Христо́с — Спа́с ду́ш на́ших.

Богоро́дичен: Еди́ну Тебе́, Всенепоро́чная, от родо́в избра́в Пречи́стую, всели́ся в Тя́ и челове́ки обожи́. Те́мже, я́ко ма́терне дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вши, моли́ о и́же Богоро́дицу Тя́ имену́ющих.

И́н.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Рыда́ют попремно́гу го́рце бе́сове, моли́твами твои́ми от челове́к отгони́ми; изря́дная же ча́да твоя́, ны́не тебе́ че́стно, святи́телю Пе́тре, преноси́ма ви́дяще, ра́дуемся.

Боже́ственную благода́ть в честне́м твое́м пренесе́нии зря́ще, попремно́гу свяще́нная твоя́ ча́да ра́дуются: зра́ком бо голуби́ным извеща́ет все́м лю́бящим тя́ Ду́ха Свята́го спребыва́ние.

К Бо́гу моли́твами твои́ми, о́тче, ми́рно житие́ дарова́ти моли́ся и укрепи́ Оте́чество и все́ Правосла́вие; да тобо́ю от злы́х избавля́еми, почита́ем честно́е твое́ пренесе́ние, Пе́тре прехва́льне.

Богоро́дичен: Наслажда́ющеся, Пречи́стая, Твои́х дарова́ний, благода́рственное воспева́ем пе́ние, ве́дуще Тя́ Богома́терь.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

На смире́ние на́ше свы́ше ми́лостивно назира́й, ве́рно тебе́ при́сно сла́вящих, и моли́ся, вся́кия ско́рби изба́вити, тебе́ те́пла предста́теля к Бо́гу, святи́телю, стяжа́вшия.

Селе́ние яви́лся еси́ прекра́сно Ду́ха Свята́го, богодохнове́нными уче́нии твои́ми оби́льно пита́я слове́сная твоя́ ча́да. Отню́дуже и по преставле́нии спребыва́еши лю́бящим тя́, святи́телю.

Богоро́дичен: Пое́м, Де́во Богома́ти, па́че естества́ рождество́ Твое́ и Твою́ нетле́нную чистоту́, и́бо из Тебе́ ди́вно сочта́ся де́вство и рождество́ нетле́нно, Богоневе́сто.

И́н.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

А́ще и преста́вился еси́ от земны́х, святи́телю, но жи́в в вы́шних со а́нгелы Бо́гу предстои́ши. Помина́й на́с, честно́е твое́ пренесе́ние при́сно сла́вящих.

Блаже́ни роди́телие, и́же тебе́ роди́вшии, блаже́нно же и ме́сто, е́же тебе́ воспита́вшее, блаже́н же и преблаже́н и гра́д, и́же тебе́ такова́ учи́теля стяжа́вый, Пе́тре пресла́вне.

Не терпи́ши, святи́телю, про́чее вре́мя под земле́ю сокрове́н бы́ти, те́мже и все́м себе́ явля́еши, я́ко да все́х твои́м явле́нием освяти́ши, блаже́нне.

Богоро́дичен: Вседержи́тельною си́лою нося́й вся́ческая, не́мощною пло́тию из Тебе́ оде́яся, Де́во Пренепоро́чная, на благодея́ние челове́ков, Человеколю́бец.

Конда́к, гла́с 8:

Я́ко врача́ преизря́дна, и исто́чника чудесе́м оби́льна, дне́сь соше́дшеся любо́вию, духо́вная твоя́ ча́да, в пренесе́ние честны́х моще́й твои́х, архиере́ю Пе́тре, мо́лим тя́: моли́ Христа́ Бо́га дарова́ти честны́м твои́м пренесе́нием ве́рному во́инству на́шему на враги́ победи́тельная, да твои́ми к Бо́гу моли́твами находя́щих зо́л изба́вльшеся, ра́достною душе́ю и весе́лием се́рдца благода́рная ти́ воспое́м, глаго́люще: ра́дуйся, о́тче Пе́тре, архиере́ев и всея́ Росси́йския земли́ удобре́ние.

И́кос:

От ю́ности боже́ственное твое́ житие́, святи́телю, до́бре испра́вль, внима́тельным о́ком всегда́ к вы́шним зря́, и та́мошних непреста́нно жела́я, отню́дуже вели́кия ра́ди доброде́тели и прему́дрости язы́ка, архиере́йства са́ном укра́шен бы́в, Це́рковь и лю́ди твои́ми уче́нии обогати́л еси́. Те́мже и тече́ние благоче́стно соверши́в, к Бо́гу пресла́вно ду́хом преше́л еси́, на́м честны́я мо́щи в па́мять оста́вль, и́хже ны́не честно́е и пресла́вное пренесе́ние пра́зднующе, мо́лимся, победи́тельная на враги́ ве́рному во́инству дарова́ти, я́ко да в тишине́ богоуго́дно пожи́вше, тебе́ ра́достною душе́ю благода́рная воспое́м, глаго́люще: ра́дуйся, о́тче Пе́тре, архиере́ев и всея́ Росси́йския земли́ удобре́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Свы́ше от Бо́га да́р тезоимени́тому гра́ду и все́й земли́ да́н бы́л еси́, святи́телю Пе́тре, удивля́я уче́нием вся́, Христу́ вопию́щия: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Архиере́ов пресве́тлая добро́та, о́тче Пе́тре, бы́л еси́ и Христо́вы Це́ркве сто́лп и утвержде́ние. Те́мже помина́й честно́е твое́ пренесе́ние сла́вящия, пресла́вне.

Богоро́дичен: Все́м челове́ком Хода́таица еди́на яви́ся Боже́ственнаго избавле́ния, Изба́вителя все́х ро́ждши, Всенепоро́чная, Ему́же пое́м: препе́тый оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И́н.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Твое́ пренесе́ние чту́щих, святи́телю, архиере́я же, и лю́ди, и свяще́нных собо́ры, моли́твами твои́ми о́гненнаго родства́ изба́ви, Христу́ вопию́щия: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Всеви́дящее О́ко, прови́дев твоего́ ра́зума доброразсу́дное, па́стыря тя́ Свои́м лю́дем поставля́ет, да все́х научи́ши Христу́ воспева́ти: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Во все́м житии́ твое́м, святи́телю, наказа́тель и учи́тель все́м бы́л еси́ и свети́льник многосве́тлый, просвеща́я во мра́це неве́дения лежа́щия, и Христу́ вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Зачала́ еси́, Пречи́стая, над все́ми Бо́га и Го́спода, благоволи́вшаго спасти́ челове́ческий ро́д от тле́ния и сме́рти, Ему́же по достоя́нию пою́ще, зове́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Боже́ственное пребыва́ние Свята́го Ду́ха, о́тче, бы́л еси́, те́мже и в житии́ се́м я́ко вне́ ми́ра бы́в, к та́мошним всегда́ раче́ние имы́й. Те́мже и все́х научи́л еси́ Христо́ви пе́ти: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

По Бо́зе засту́пника тя́ превели́ка, святи́телю, духо́вная твоя́ ча́да стяжа́вше, вся́кия сопроти́вныя ве́щи тобо́ю да изба́вимся, и в тишине́ поживе́м, Христо́ви пою́ще: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Глаго́лом проро́ческим после́дующе, Де́во, Богоро́дицу Тя́ возвеща́ем: родила́ бо еси́ Отроча́, все́х дре́внейшее, Емману́ил нарица́емо. Ему́же ны́не зове́м: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

И́н.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Влады́ку все́х за ны́ моли́, святи́телю, пресве́тлый хра́м тебе́ воздви́гшаго, ве́дяще, я́ко и́маши дерзнове́ние; тебе́ бо ко Христу́ предлага́ем хода́тая и неусы́пна моли́твенника, Пе́тре прехва́льне.

Пресла́вным твои́м явле́нием, святи́телю, вся́ко сомне́ние тво́й хра́м зда́ти хотя́щим отго́ниши и на де́ло возставля́еши, Творцу́ вопи́ти: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

По боже́ственнем твое́м преставле́нии, святи́телю, ю́ношу, разсла́бленне ру́це иму́ща от рожде́ния, исцели́л еси́, и я́ко ничто́же зла́ пострада́вша сотвори́л еси́, Христо́ви вопию́ща: благослови́те, вся́ дела́, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Помышле́ния моя́, Чи́стая, окорми́ к Твоему́ ти́хому приста́нищу, Твоего́ безстра́стия и чистоты́, да Твоему́ Сы́ну воспева́ю: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Све́тел честны́й пра́здник преставле́ния твоего́, архиере́ю Пе́тре, светле́йше же пренесе́ние твое́, его́же вси́ сла́вяще, тебе́ велича́ем.

Исто́чник благоче́стия яви́лся еси́, святи́телю, церко́вная твоя́ ча́да напоя́я; те́мже, соше́дшеся, благоче́стно свяще́нное твое́ пренесе́ние любо́вию почита́ем.

Слове́с твои́х, о́тче, сла́дкое веща́ние, ве́рных сердца́ к любви́ Бо́жии привлече́, чуде́с же све́тлостию вся́ челове́ки удиви́л еси́. Те́мже тя́ вси́ благоче́стно велича́ем.

Богоро́дичен: В пло́ть из Тебе́, Всенепоро́чная, оде́явся, в ми́ре я́ко Челове́к поживе́, и дре́вле все́х му́чащаго Боже́ственною Свое́ю си́лою низложи́.

И́н.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Прему́дрости сокро́вище бы́в, святи́телю, сердца́ ве́рных люде́й озаря́я уче́нием твои́м. Те́мже я́ко учи́теля тя́ прему́дра ублажа́ем и свяще́нное твое́ пренесе́ние почита́ем.

Боже́ственным уче́нием твои́м, святи́телю, еретика́, чужда́я от Це́ркве уче́ния иму́ща, отрази́л еси́ и не хотя́ща повину́тися сего́ ана́феме пре́дал еси́.

Певце́м тебе́, святи́телю Пе́тре, похва́льная пою́щим, свы́ше по́мощи низпосли́, да тебе́ всегда́ в пе́снех велича́ем.

Богоро́дичен: Ми́ро та́йно имену́ем Тя́, Пречи́стая, я́ко ро́ждши Бо́га пло́тию, благоуха́ния источа́юща дарова́ние.

Свети́лен:

Архиере́ю Пе́тре, вои́стинну тезоимени́те верхо́вному, досто́йно зва́ние от де́л прие́м, да́нный ти́ тала́нт до́бре умно́жив, вну́трь черто́га бы́в, иде́же со святы́ми живе́ши, помина́й твое́ пренесе́ние сла́вящих.

Богоро́дичен: Держа́вным Твои́м покро́вом от вра́г наве́та на́с, Чи́стая, Твоя́ рабы́, сохрани́ вся́ невре́дны: Тя́ бо стяжа́хом еди́ну прибе́жище в ско́рбех.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Повелѣ́нїємъ влⷣки твоегѡ̀, ст҃и́телю, подо́бѧсѧ, кро́токъ и҆ смире́нъ бы́лъ є҆сѝ: и҆ ѿсю́дꙋ ᲂу҆блажа́емыхъ чи́нꙋ бы́ти сподо́билсѧ є҆сѝ: тѣ́мже дне́сь пресла́вное твоѐ пренесе́нїе почита́емъ.

Благочести́вагѡ ко́рене пресвѣ́тлаѧ ѻ҆́трасль, пресла́внѡ прозѧ́блъ є҆сѝ, а҆рхїере́ю пе́тре, и҆ въ добродѣ́тели соверше́ннѣ пожи́въ, сосꙋ́дъ чи́стъ дх҃а прест҃а́гѡ, ѻ҆́тче, бы́лъ є҆сѝ.

Сопресто́льникъ и҆ ᲂу҆чи́тель всеѧ̀ землѝ рѡссі́йскїѧ, ѻ҆́тче, бы́лъ є҆сѝ: тѣ́мъ ны́нѣ соше́дшесѧ въ пречестны́й хра́мъ, на пренесе́нїе честны́хъ моще́й твои́хъ, ст҃и́телю пе́тре пречꙋ́дне, про́симъ грѣхѡ́въ проще́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ты̀, є҆ди́на бг҃оневѣ́сто, въ вы́шнихъ сѣдѧ́щаго на рꙋкꙋ̀ пло́тїю носи́ла є҆сѝ: тебѐ и҆збра̀ ѿ всѣ́хъ родѡ́въ прїѧ́телище досто́йно вседержи́тель.

И҆́нъ. Гла́съ и҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Вели́кагѡ кнѧ́зѧ рꙋка́ма че́стнѡ, а҆рхїере́ю, ше́ствїе твори́ши, да всѧ̑ твои́мъ прикоснове́нїемъ ѡ҆свѧти́ши, пренесе́нїе твоѐ сла́вѧщыѧ.

І҆ѡа́нна ми́лостивагѡ нра́вомъ подо́бѧсѧ, и҆ сегѡ̀ ра́ди ми́лостивъ къ тре́бꙋющымъ, ст҃и́телю, бы́лъ є҆сѝ: тѣ́мже дне́сь твоѐ пренесе́нїе че́стнѡ прославлѧ́емъ.

Всеѧ̀ рѡссі́и а҆рхїере́й, ѻ҆́тче, бы́лъ є҆сѝ, и҆ всѣ́хъ наꙋчи́лъ є҆сѝ сла́вити въ трⷪ҇цѣ є҆ди́но бжⷭ҇тво̀, при́снѡ пребыва́ющее. тѣ́мже тѧ̀ всѝ пѣ́сньми ᲂу҆блажа́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Застꙋ́пнице скорбѧ́щихъ, и҆ спасе́нїе ненадѣ́ющихсѧ, бцⷣе всепѣ́таѧ, молѝ прилѣ́жнѡ, и҆зба́витисѧ на́мъ ѿ бѣ́дъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̑ пѣсносло́вцы, бцⷣе, живы́й и҆ незави́стный и҆сто́чниче, ли́къ себѣ̀ совокꙋ́пльшыѧ дꙋхо́внѡ ᲂу҆твердѝ, въ бжⷭ҇твеннѣй твое́й сла́вѣ вѣнцє́въ сла́вы сподо́би.

Благослове́нїемъ твои́мъ всѧ̑ возмо́глъ є҆сѝ, ѡ҆ ᲂу҆крѣплѧ́ющемъ тѧ̀ хрⷭ҇тѣ̀, и҆ ѡ҆лѧденѣ́вшыѧ и҆ногда̀ лю́демъ бразды̑ дꙋшє́вныѧ, премꙋ́дрыми твои́ми ᲂу҆че́ньми, ст҃и́телю, ѡ҆чи́стилъ є҆сѝ, и҆ плодоно́сны сотвори́лъ є҆сѝ.

Фарїсе́йское киче́нїе ѿ ю҆́ности, ѻ҆́тче, возненави́дѣвъ, и҆ мытаре́вꙋ смире́нїю поревнова́въ, кро́токъ и҆ смире́нъ ко всѣ̑мъ бы́лъ є҆сѝ: сегѡ̀ ра́ди вси́ тѧ ꙗ҆́кѡ винꙋ̀ и҆ ѻ҆́бразъ благи́хъ почита́емъ.

И҆спо́лни ра́дости и҆ весе́лїѧ, тебѐ при́снѡ, ст҃и́телю пе́тре, лю́бѧщыѧ, и҆ торже́ствєннаѧ твоемꙋ̀ честно́мꙋ пренесе́нїю въ пѣ́снехъ всегда̀ пою́щыѧ.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ застꙋпле́нїе небла́знено, бг҃ома́ти, стѧжа́вше, и҆ ᲂу҆пова́нїе на тѧ̀ возлага́юще спаса́емсѧ и҆ къ тебѣ̀ прибѣга́юще сохранѧ́емсѧ.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Нбⷭ҇нагѡ крꙋ́га верхотво́рче, гдⷭ҇и, и҆ цр҃кве зижди́телю, ты̀ менѐ ᲂу҆твердѝ въ любвѝ твое́й, жела́нїй кра́ю, вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Лице́мъ къ лицꙋ̀, зерца́лѡмъ разрѣ́шшымсѧ, зри́ши ст҃ꙋ́ю трⷪ҇цꙋ: є҆́йже со ст҃и́тєли ѡ҆ на́съ, пе́тре, моли́сѧ, вѣ́рою твоѐ пренесе́нїе сла́вѧщихъ.

И҆спо́лненъ ра́дости дне́сь де́нь пренесе́нїемъ твои́мъ, ст҃и́телю, и҆ всѣ́хъ къ торжествꙋ̀ воздвиза́еши, хрⷭ҇то́ви съ весе́лїемъ вопи́ти: нѣ́сть свѧ́та па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.

Па́ки на́съ честны́мъ твои́мъ ꙗ҆вле́нїемъ, свѧти́телю пе́тре, весели́ши, па́ки твои́мъ прикоснове́нїемъ всѣ́хъ ѡ҆свѧща́еши, и҆ ᲂу҆чи́ши хрⷭ҇то́ви вопи́ти: нѣ́сть свѧ́та па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Живота̀ нетлѣ́ннагѡ бж҃їѧ ски́нїѧ была̀ є҆сѝ є҆ди́на ѿ вѣ́ка ꙗ҆́вльшисѧ дв҃а мт҃и чⷭ҇таѧ, въ сѣ́ни мѧ̀ сꙋ́ща сме́ртнѣй къ животꙋ̀ наста́ви моли́твами твои́ми.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Моли́твамъ и҆ ми́лостынѧмъ, ст҃и́телю пе́тре, при́снѡ прилѣжѧ̀, ми́лостивъ къ тре́бꙋющымъ, ѻ҆́тче, незави́стнѡ бы́лъ є҆сѝ: тѣ́мже тѧ̀ почита́ющихъ ѿ сопроти́вныхъ ѕѡ́лъ и҆збавлѧ́й, да всѝ твоѐ пренесе́нїе любо́вїю почита́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́та ро́ждшаѧ пречⷭ҇таго, ѿ ѻ҆ц҃а̀ возсїѧ́вшаго пре́жде вѣ̑къ, просвѣтѝ, ѻ҆трокови́це, дꙋ́шꙋ мою̀ и҆ ᲂу҆́мъ, дале́че ѿ менє̀ ѿгонѧ́щи тмꙋ̀ страсте́й: да тѧ̀ ᲂу҆блажа́ю приснобл҃же́ннꙋю, вѣ̑рнымъ ᲂу҆пова́нїе.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бж҃ества̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Митрополі́та тѧ̀ рѡссі́йскаѧ страна̀ пресла́внѡ, ст҃и́телю пе́тре, стѧжа́вши, тобо́ю красꙋ́етсѧ, съ мона́си и҆ а҆рхїерє́и, и҆ со всенаро́днымъ мно́жествомъ хрⷭ҇та̀ воспѣва́ющими, си̑мъ тебѐ при́снѡ дарова́вшаго.

Всеѧ̀ рѡссі́и первопресто́льникъ и҆ а҆рхїере́й, ст҃и́телю пе́тре, бы́лъ є҆сѝ, и҆ всѣ́хъ твои́мъ ᲂу҆че́нїемъ просвѣти́лъ є҆сѝ. тѣ́мже па́мѧть твою̀ почита́емъ, и҆ пренесе́нїе твоѐ сла́вѧще вопїе́мъ: молѝ ѡ҆ всѣ́хъ пою́щихъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Крѣ́пкое тѧ̀ ѻ҆рꙋ́жїе на врагѝ предлага́емъ, и҆ ско́рби всѧ̑кїѧ лю́тыхъ ѡ҆бстоѧ́нїй ѿрѣва́емъ вре́дъ, и҆ є҆реті́ческихъ возмꙋще́нїй, мт҃и бж҃їѧ, и҆збѣга́емъ.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

Благода́рное сїѐ пѣ́нїе приносѧ́щихъ тѝ ча̑дъ не пре́зри, ст҃и́телю: но прїимѝ сїѐ, и҆ доноша́й творцꙋ̀ и҆ бг҃ꙋ, да всѝ честно́е твоѐ пренесе́нїе любо́вїю почита́емъ.

Принесе́сѧ да́ръ бг҃ꙋ, тобо́ю мно́жество спаса́емыхъ, твоемꙋ̀ ᲂу҆че́нїю при́снѡ послѣ́дꙋющихъ, и҆ хрⷭ҇та̀ во хвале́нїи воспѣва́ющихъ, тебѐ си̑мъ дарова́вшаго.

Рꙋ́къ твои́хъ къ бг҃ꙋ воздѣѧ́нїемъ, ст҃и́телю, пресла̑внаѧ чꙋдодѣ́йствꙋеши, вѣ́рою приходѧ́щымъ и҆сцѣлє́нїѧ подаѧ̀: тѣ́мже всѝ твоѐ пренесе́нїе че́стнѡ почита́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Съ бг҃омъ тѧ̀ застꙋ́пницꙋ стѧжа́хомъ: ты́ бо мт҃и бж҃їѧ была̀ є҆сѝ творца̀ и҆ содѣ́телѧ, на́ше воѡбраже́нїе прїе́мша, всенепоро́чнаѧ, всѣ́хъ ѿ сме́рти и҆ тлѝ спа́сшагѡ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ ѡ҆ бжⷭ҇твеннѣй сла́вѣ твое́й: ты́ бо, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, и҆мѣ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ надъ всѣ́ми бг҃а, и҆ родила̀ є҆сѝ безлѣ́тнаго сн҃а, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ.

Многогрѣ́шнагѡ, нерадѣ́нїемъ и҆зжи́вша житїѐ, не возгнꙋша́йсѧ, ст҃и́телю, но твои́ми моли́твами ѡ҆чи́сти, твоѐ пренесе́нїе пѣ́сньми, при́снѡ трꙋдолю́бнѡ сла́вѧщаго.

Пахѡ́мїа а҆́гг҃льскомꙋ видѣ́нїю сподо́бившасѧ, сегѡ̀ пра́вилꙋ навы́къ, мно́гажды безъ сна̀ въ моли́твѣ всю̀ но́щь, ст҃и́телю, пребы́лъ є҆сѝ: ѿѻнꙋ́дꙋже сподо́билсѧ є҆сѝ го́рнѧгѡ зва́нїѧ.

Смире́нъ нра́въ, и҆ высоко̀ є҆́же по бз҃ѣ житїѐ стѧжа́лъ є҆сѝ, ст҃и́телю. тѣ́мже и҆ всеви́дѧщее ѻ҆́ко, ви́дѣвъ до́брое твоѐ произволе́нїе, сла́вна тѧ̀ всѣ̑мъ концє́мъ показа̀, хрⷭ҇то́съ сп҃съ дꙋ́шъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́нꙋ тебѐ, всенепоро́чнаѧ, ѿ родѡ́въ и҆збра́въ пречⷭ҇тꙋю, всели́сѧ въ тѧ̀, и҆ человѣ́ки ѡ҆божѝ. тѣ́мже ꙗ҆́кѡ мт҃рне дерзнове́нїе къ немꙋ̀ стѧжа́вши, молѝ ѡ҆ и҆̀же бцⷣꙋ тѧ̀ и҆менꙋ́ющихъ.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго; но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Рыда́ютъ попремно́гꙋ го́рцѣ бѣ́сове, моли́твами твои́ми ѿ человѣ̑къ ѿгони́ми: и҆зрѧ̑днаѧ же ча̑да твоѧ̑, ны́нѣ тебѐ че́стнѡ, ст҃и́телю пе́тре, преноси́ма ви́дѧще, ра́дꙋемсѧ.

Бжⷭ҇твеннꙋю бл҃года́ть въ честнѣ́мъ твое́мъ пренесе́нїи зрѧ́ще, попремно́гꙋ свѧщє́ннаѧ твоѧ̑ ча̑да ра́дꙋютсѧ: зра́комъ бо голꙋби́нымъ и҆звѣща́етъ всѣ̑мъ лю́бѧщымъ тѧ̀ дх҃а ст҃а́гѡ спребыва́нїе.

Къ бг҃ꙋ моли́твами твои́ми, ѻ҆́тче, ми́рно житїѐ дарова́ти моли́сѧ, и҆ ᲂу҆крѣпѝ ѻ҆те́чество и҆ всѐ правосла́вїе: да тобо́ю ѿ ѕлы́хъ и҆збавлѧ́еми, почита́емъ честно́е твоѐ пренесе́нїе, пе́тре прехва́льне.

Бг҃оро́диченъ: Наслажда́ющесѧ, пречⷭ҇таѧ, твои́хъ дарова́нїй, благода́рственное воспѣва́емъ пѣ́нїе, вѣ́дꙋще тѧ̀ бг҃ома́терь.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бжⷭ҇твенное сїѐ и҆ всечестно́е соверша́юще пра́зднество, бг҃омꙋ́дрїи, бг҃ома́тере, прїиди́те, рꙋка́ми воспле́щимъ, ѿ неѧ̀ ро́ждшагосѧ бг҃а сла́вимъ.

На смире́нїе на́ше свы́ше ми́лостивнѡ назира́й, вѣ́рнѡ тебѐ при́снѡ сла́вѧщихъ, и҆ моли́сѧ, всѧ́кїѧ ско́рби и҆зба́вити, тебѐ те́пла предста́телѧ къ бг҃ꙋ, ст҃и́телю, стѧжа́вшыѧ.

Селе́нїе ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ прекра́сно дх҃а ст҃а́гѡ, бг҃одохнове́нными ᲂу҆чє́нїи твои́ми ѻ҆би́льнѡ пита́ѧ словє́снаѧ твоѧ̑ ча̑да. ѿню́дꙋже и҆ по преставле́нїи спребыва́еши лю́бѧщымъ тѧ̀, ст҃и́телю.

Бг҃оро́диченъ: Пое́мъ, дв҃о бг҃ома́ти, па́че є҆стества̀ ржⷭ҇тво̀ твоѐ, и҆ твою̀ нетлѣ́ннꙋю чистотꙋ̀: и҆́бо и҆зъ тебє̀ ди́внѡ сочта́сѧ дѣ́вство и҆ ржⷭ҇тво̀ нетлѣ́нно, бг҃оневѣ́сто.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

А҆́ще и҆ преста́вилсѧ є҆сѝ ѿ земны́хъ, ст҃и́телю, но жи́въ въ вы́шнихъ со а҆́гг҃лы бг҃ꙋ предстои́ши. помина́й на́съ, честно́е твоѐ пренесе́нїе при́снѡ сла́вѧщихъ.

Бл҃же́ни роди́телїе, и҆̀же тебѐ роди́вшїи, блаже́нно же и҆ мѣ́сто, є҆́же тебѐ воспита́вшее: блаже́нъ же и҆ преблаже́нъ и҆ гра́дъ, и҆́же тебѐ такова̀ ᲂу҆чи́телѧ стѧжа́вый, пе́тре пресла́вне.

Не терпи́ши, ст҃и́телю, про́чее вре́мѧ подъ земле́ю сокрове́нъ бы́ти: тѣ́мже и҆ всѣ̑мъ себѐ ꙗ҆влѧ́еши, ꙗ҆́кѡ да всѣ́хъ твои́мъ ꙗ҆вле́нїемъ ѡ҆свѧти́ши, блаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Вседержи́тельною си́лою носѧ́й всѧ́чєскаѧ, не́мощною пло́тїю и҆зъ тебє̀ ѡ҆дѣ́ѧсѧ, дв҃о пренепоро́чнаѧ, на бл҃годѣѧ́нїе человѣ́кѡвъ, чл҃вѣколю́бецъ.

Конда́къ, гла́съ и҃:

Ꙗ҆́кѡ врача̀ преизрѧ́дна, и҆ и҆сто́чника чꙋдесє́мъ ѻ҆би́льна, дне́сь соше́дшесѧ любо́вїю дꙋхѡ́внаѧ твоѧ̑ ча̑да, въ пренесе́нїе честны́хъ моще́й твои́хъ, а҆рхїере́ю пе́тре мо́лимъ тѧ̀: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, дарова́ти честны́мъ твои́мъ пренесе́нїемъ, вѣ́рномꙋ во́инствꙋ на́шемꙋ на врагѝ побѣди́тєльнаѧ: да твои́ми къ бг҃ꙋ моли́твами находѧ́щихъ ѕѡ́лъ и҆зба́вльшесѧ, ра́достною дꙋше́ю и҆ весе́лїемъ се́рдца, благода̑рнаѧ тѝ воспое́мъ, глаго́люще: ра́дꙋйсѧ, ѻ҆́тче пе́тре, а҆рхїере́євъ и҆ всеѧ̀ рѡссі́йскїѧ землѝ ᲂу҆добре́нїе.

І҆́косъ:

Ѿ ю҆́ности бжⷭ҇твенное твоѐ житїѐ, ст҃и́телю, до́брѣ и҆спра́вль, внима́тельнымъ ѻ҆́комъ всегда̀ къ вы̑шнимъ зрѧ̀, и҆ та́мошнихъ непреста́ннѡ жела́ѧ: ѿню́дꙋже вели́кїѧ ра́ди добродѣ́тели и҆ премꙋ́дрости ѧ҆зы́ка, а҆рхїере́йства са́номъ ᲂу҆кра́шенъ бы́въ, цр҃ковь и҆ лю́ди твои́ми ᲂу҆чє́нїи ѡ҆богати́лъ є҆сѝ. тѣ́мже и҆ тече́нїе благоче́стнѡ соверши́въ, къ бг҃ꙋ пресла́внѡ дꙋ́хомъ преше́лъ є҆сѝ, на́мъ честны̑ѧ мо́щи въ па́мѧть ѡ҆ста́вль, и҆́хже ны́нѣ честно́е и҆ пресла́вное пренесе́нїе пра́зднꙋюще мо́лимсѧ, побѣди́тєльнаѧ на врагѝ вѣ́рномꙋ во́инствꙋ дарова́ти, ꙗ҆́кѡ да въ тишинѣ̀ бг҃оꙋго́днѡ пожи́вше, тебѣ̀ ра́достною дꙋше́ю благода̑рнаѧ воспое́мъ, глаго́люще: ра́дꙋйсѧ, ѻ҆́тче пе́тре, а҆рхїере́євъ и҆ всеѧ̀ рѡссі́йскїѧ землѝ ᲂу҆добре́нїе.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Не послꙋжи́ша тва́ри бг҃омꙋ́дрїи, па́че созда́вшагѡ, но ѻ҆́гненное преще́нїе мꙋ́жески попра́вше, ра́довахꙋсѧ, пою́ще: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Свы́ше ѿ бг҃а да́ръ тезоимени́томꙋ гра́дꙋ, и҆ все́й землѝ да́нъ бы́лъ є҆сѝ, ст҃и́телю пе́тре, ᲂу҆дивлѧ́ѧ ᲂу҆че́нїемъ всѧ̑, хрⷭ҇тꙋ̀ вопїю́щыѧ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

А҆рхїере́ѡвъ пресвѣ́тлаѧ добро́та, ѻ҆́тче пе́тре, бы́лъ є҆сѝ, и҆ хрⷭ҇то́вы цр҃кве сто́лпъ и҆ ᲂу҆твержде́нїе. тѣ́мже помина́й честно́е твоѐ пренесе́нїе сла́вѧщыѧ, пресла́вне.

Бг҃оро́диченъ: Всѣ̑мъ человѣ́кѡмъ хода́таица є҆ди́на ꙗ҆ви́сѧ бжⷭ҇твеннагѡ и҆збавле́нїѧ, и҆зба́вителѧ всѣ́хъ ро́ждши, всенепоро́чнаѧ, є҆мꙋ́же пое́мъ: препѣ́тый ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Твоѐ пренесе́нїе чтꙋ́щихъ, ст҃и́телю, а҆рхїере́а же и҆ лю́ди, и҆ свѧще́нныхъ собо́ры, моли́твами твои́ми ѻ҆́гненнагѡ родства̀ и҆зба́ви, хрⷭ҇тꙋ̀ вопїю́щыѧ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Всеви́дѧщее ѻ҆́ко, прови́дѣвъ твоегѡ̀ ра́зꙋма доброразсꙋ́дное, па́стырѧ тѧ̀ свои̑мъ лю́демъ поставлѧ́етъ, да всѣ́хъ наꙋчи́ши хрⷭ҇тꙋ̀ воспѣва́ти: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Во все́мъ житїѝ твое́мъ, ст҃и́телю, наказа́тель и҆ ᲂу҆чи́тель всѣ̑мъ бы́лъ є҆сѝ, и҆ свѣти́льникъ многосвѣ́тлый, просвѣща́ѧ во мра́цѣ невѣ́дѣнїѧ лежа́щыѧ, и҆ хрⷭ҇тꙋ̀ вопїѧ̀: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Зачала̀ є҆сѝ, пречⷭ҇таѧ, надъ всѣ́ми бг҃а и҆ гдⷭ҇а, благоволи́вшаго спастѝ человѣ́ческїй ро́дъ ѿ тлѣ́нїѧ и҆ сме́рти, є҆мꙋ́же по достоѧ́нїю пою́ще зове́мъ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки благочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть, тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Бжⷭ҇твенное пребыва́нїе ст҃а́гѡ дх҃а, ѻ҆́тче, бы́лъ є҆сѝ, тѣ́мже и҆ въ житїѝ се́мъ ꙗ҆́кѡ внѣ̀ мі́ра бы́въ, къ та́мѡшнимъ всегда̀ раче́нїе и҆мы́й. тѣ́мже и҆ всѣ́хъ наꙋчи́лъ є҆сѝ хрⷭ҇то́ви пѣ́ти: гдⷭ҇а воспѣва́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

По бз҃ѣ застꙋ́пника тѧ̀ превели́ка, ст҃и́телю, дꙋхѡ́внаѧ твоѧ̑ ча̑да стѧжа́вше, всѧ́кїѧ сопроти́вныѧ ве́щи тобо́ю да и҆зба́вимсѧ, и҆ въ тишинѣ̀ поживе́мъ, хрⷭ҇то́ви пою́ще: гдⷭ҇а воспѣва́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Глаго́лѡмъ прⷪ҇ро́чєскимъ послѣ́дꙋюще, дв҃о, бцⷣꙋ тѧ̀ возвѣща́емъ: родила́ бо є҆сѝ ѻ҆троча̀ всѣ́хъ дре́внѣйшее, є҆мманꙋ́илъ нарица́емо. є҆мꙋ́же ны́нѣ зове́мъ: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Цр҃ѧ̀ нбⷭ҇наго, є҆го́же пою́тъ вѡ́и а҆́гг҃льстїи, хвали́те и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Влⷣкꙋ всѣ́хъ за ны̀ молѝ, ст҃и́телю, пресвѣ́тлый хра́мъ тебѣ̀ воздви́гшаго, вѣ́дѧще, ꙗ҆́кѡ и҆́маши дерзнове́нїе: тебе́ бо ко хрⷭ҇тꙋ̀ предлага́емъ хода́таѧ и҆ неꙋсы́пна моли́твенника, пе́тре прехва́льне.

Пресла́внымъ твои́мъ ꙗ҆вле́нїемъ, ст҃и́телю всѧ́ко сомнѣ́нїе тво́й хра́мъ зда́ти хотѧ́щымъ ѿго́ниши, и҆ на дѣ́ло возставлѧ́еши, творцꙋ̀ вопи́ти: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а, по́йте и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

По бжⷭ҇твеннѣмъ твое́мъ преставле́нїи, ст҃и́телю, ю҆́ношꙋ разсла́бленнѣ рꙋ́цѣ и҆мꙋ́ща ѿ рожде́нїѧ и҆сцѣли́лъ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆́кѡ ничто́же ѕла̀ пострада́вша сотвори́лъ є҆сѝ, хрⷭ҇то́ви вопїю́ща: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а, по́йте и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Помышлє́нїѧ моѧ̑, чⷭ҇таѧ, ѡ҆кормѝ къ твоемꙋ̀ ти́хомꙋ приста́нищꙋ, твоегѡ̀ безстра́стїѧ и҆ чистоты̀, да твоемꙋ̀ сн҃ꙋ воспѣва́ю: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Всѧ́къ земноро́дный да взыгра́етсѧ, дх҃омъ просвѣща́емь, да торжествꙋ́етъ же безпло́тныхъ ᲂу҆мѡ́въ є҆стество̀, почита́ющее свѧще́нное торжество̀ бг҃ома́тере, и҆ да вопїе́тъ: ра́дꙋйсѧ, всебл҃же́ннаѧ бцⷣе, чⷭ҇таѧ приснодв҃о.

Свѣ́телъ честны́й пра́здникъ преставле́нїѧ твоегѡ̀, а҆рхїере́ю пе́тре: свѣтлѣ́йше же пренесе́нїе твоѐ. є҆го́же всѝ сла́вѧще, тебѐ велича́емъ.

И҆сто́чникъ благоче́стїѧ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, ст҃и́телю, церкѡ́внаѧ твоѧ̑ ча̑да напоѧ́ѧ: тѣ́мже соше́дшесѧ, благоче́стнѡ свѧще́нное твоѐ пренесе́нїе любо́вїю почита́емъ.

Слове́съ твои́хъ, ѻ҆́тче, сла́дкое вѣща́нїе, вѣ́рныхъ сердца̀ къ любвѝ бж҃їи привлечѐ: чꙋде́съ же свѣ́тлостїю всѧ̑ человѣ́ки ᲂу҆диви́лъ є҆сѝ. тѣ́мже тѧ̀ всѝ благоче́стнѡ велича́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Въ пло́ть и҆з̾ тебє̀, всенепоро́чнаѧ, ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, въ мі́рѣ ꙗ҆́кѡ чл҃вѣ́къ поживѐ, и҆ дре́вле всѣ́хъ мꙋ́чащаго, бжⷭ҇твенною свое́ю си́лою низложѝ.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Вои́стиннꙋ бцⷣꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́дꙋемъ, спасе́ннїи тобо́ю, дв҃о чⷭ҇таѧ, съ безпло́тными ли̑ки тѧ̀ велича́юще.

Премꙋ́дрости сокро́вище бы́въ, ст҃и́телю, сердца̀ вѣ́рныхъ люде́й ѡ҆зарѧ́ѧ ᲂу҆че́нїемъ твои́мъ. тѣ́мже ꙗ҆́кѡ ᲂу҆чи́телѧ тѧ̀ премꙋ́дра ᲂу҆блажа́емъ, и҆ свѧще́нное твоѐ пренесе́нїе почита́емъ.

Бжⷭ҇твеннымъ ᲂу҆че́нїемъ твои́мъ, ст҃и́телю, є҆ретїка̀ чꙋжда̑ѧ ѿ цр҃кве ᲂу҆чє́нїѧ и҆мꙋ́ща, ѿрази́лъ є҆сѝ, и҆ не хотѧ́ща повинꙋ́тисѧ, сего̀ а҆на́ѳемѣ пре́далъ є҆сѝ.

Пѣвцє́мъ тебѣ̀, ст҃и́телю пе́тре, похва̑льнаѧ пою́щымъ, свы́ше по́мѡщи низпослѝ, да тебѐ всегда̀ въ пѣ́снехъ велича́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Мѵ́ро та́йно и҆менꙋ́емъ тѧ̀, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ ро́ждши бг҃а пло́тїю, благоꙋха́нїѧ и҆сточа́юща дарова́нїе.

Свѣти́ленъ:

А҆рхїере́ю пе́тре, вои́стиннꙋ тезоимени́те верхо́вномꙋ, досто́йнѡ зва́нїе ѿ дѣ́лъ прїе́мъ, да́нный тѝ тала́нтъ до́брѣ ᲂу҆мно́живъ, внꙋ́трь черто́га бы́въ, и҆дѣ́же со ст҃ы́ми живе́ши, помина́й твоѐ пренесе́нїе сла́вѧщихъ.

Бг҃оро́диченъ: Держа́внымъ твои́мъ покро́вомъ ѿ вра̑гъ навѣ́та на́съ, чⷭ҇таѧ, твоѧ̑ рабы̑ сохранѝ всѧ̑ невре́дны: тѧ́ бо стѧжа́хомъ є҆ди́нꙋ прибѣ́жище въ ско́рбехъ.

Краткое житие святителя Петра, митрополита Московского и всея Руси

Свя­той мит­ро­по­лит Петр ро­дил­ся на Во­лы­ни от бла­го­че­сти­вых ро­ди­те­лей. Две­на­дца­ти лет по­сту­пил в мо­на­стырь. До­стиг­нув свя­щен­ства, он по бла­го­сло­ве­нию сво­е­го на­став­ни­ка уда­лил­ся из мо­на­сты­ря и ос­но­вал оби­тель в уеди­нен­ном ме­сте на бе­ре­гу ре­ки Ра­ти. Здесь он так про­сла­вил­ся по­дви­га­ми бла­го­че­стия, что сде­лал­ся из­вест­ным всей Во­лы­ни. В 1308 го­ду пат­ри­арх Кон­стан­ти­но­поль­ский Афа­на­сий воз­вел св. Пет­ра на Рус­скую мит­ро­по­лию. Мно­го труд­но­стей ис­пы­тал пер­во­свя­ти­тель в го­ды управ­ле­ния. В стра­дав­шей под та­тар­ским игом Рус­ской Зем­ле утвер­ждал ис­тин­ную ве­ру, при­зы­вал враж­до­вав­ших кня­зей к ми­ро­лю­бию и един­ству.

В 1325 го­ду свт. Петр по прось­бе Иоан­на Ка­ли­ты пе­ре­нес мит­ро­по­ли­чью ка­фед­ру из Вла­ди­ми­ра в Моск­ву, что име­ло важ­ное зна­че­ние для всей Рус­ской Зем­ли. Свт. Петр про­ро­че­ски пред­ска­зал осво­бож­де­ние от та­тар­ско­го ига и бу­ду­щее воз­вы­ше­ние Моск­вы как цен­тра всей Рос­сии.

Свя­ти­тель Петр, мит­ро­по­лит Мос­ков­ский, скон­чал­ся 21 де­каб­ря 1326 го­да. (Све­де­ния о нем по­ме­ще­ны 21 де­каб­ря.) Пер­вое пе­ре­не­се­ние его мо­щей бы­ло 1 июля 1472 го­да, то­гда же уста­нов­ле­но празд­но­ва­ние. Вто­рое пе­ре­не­се­ние мо­щей свя­ти­те­ля Пет­ра бы­ло по­сле освя­ще­ния вновь по­стро­ен­но­го Успен­ско­го со­бо­ра, 24 ав­гу­ста 1479 го­да, а празд­но­ва­ние 1 июля бы­ло от­ме­не­но. Из­вест­но так­же празд­но­ва­ние про­яв­ле­ния мо­щей свя­ти­те­ля Пет­ра (4 ав­гу­ста) по слу­чаю яв­ле­ния су­пру­ге Иоан­на Гроз­но­го (1533–1584) ца­ри­це Ана­ста­сии (1547–1560). Свя­ти­тель Петр явил­ся ца­ри­це Ана­ста­сии и не раз­ре­шил ни­ко­му рас­кры­вать свой гроб. Он по­ве­лел за­пе­ча­тать гроб пе­ча­тью и уста­но­вить празд­ник.

От свя­ти­те­ля Пет­ра со­хра­ни­лось три по­сла­ния. Пер­вое – к свя­щен­ни­кам с уве­ща­ни­ем до­стой­но про­хо­дить пас­тыр­ское слу­же­ние, усерд­но па­сти ду­хов­ных чад. Оно за­кан­чи­ва­ет­ся из­ло­же­ни­ем цер­ков­но­го за­ко­но­по­ло­же­ния о вдо­вых свя­щен­ни­ках: с це­лью ограж­де­ния их от на­ре­ка­ния и со­блаз­нов им пред­ла­га­лось по­се­лять­ся в мо­на­сты­рях, а де­ти долж­ны бы­ли опре­де­лять­ся на вос­пи­та­ние и обу­че­ние в мо­на­стыр­ские шко­лы. Во вто­ром по­сла­нии свя­ти­тель при­зы­ва­ет свя­щен­ни­ков быть ис­тин­ны­ми пас­ты­ря­ми, а не на­ем­ни­ка­ми, за­бо­тить­ся об укра­ше­нии се­бя хри­сти­ан­ски­ми и пас­тыр­ски­ми доб­ро­де­те­ля­ми. В тре­тьем по­сла­нии свя­ти­тель Петр сно­ва да­ет на­став­ле­ния свя­щен­ни­кам об их пас­тыр­ских обя­зан­но­стях, а ми­рян уве­ща­ет ис­пол­нять за­по­ве­ди Хри­сто­вы.

Вы­да­ю­ща­я­ся цер­ков­но-го­судар­ствен­ная де­я­тель­ность свя­ти­те­ля Пет­ра уже совре­мен­ни­кам да­ва­ла ос­но­ва­ние срав­ни­вать его со свя­ти­те­ля­ми Ва­си­ли­ем Ве­ли­ким, Гри­го­ри­ем Бо­го­сло­вом и Иоан­ном Зла­то­устом. Глав­ный по­двиг свя­ти­те­ля Пет­ра – борь­ба за един­ство Рус­ско­го го­су­дар­ства и бла­го­сло­ве­ние Моск­вы как со­би­ра­тель­ни­цы Рус­ской зем­ли[1].

Полное житие святителя Петра, митрополита Московского и всея Руси

Свя­ти­тель Петр, мит­ро­по­лит Мос­ков­ский, ро­дил­ся на Во­лы­ни от бла­го­че­сти­вых ро­ди­те­лей Фе­о­до­ра и Ев­прак­сии. Еще до рож­де­ния сы­на в сон­ном ви­де­нии Гос­подь от­крыл Ев­прак­сии бла­го­дат­ную пре­ды­з­бран­ность ее сы­на. В 12 лет юный Петр по­сту­пил в мо­на­стырь. К то­му вре­ме­ни он успеш­но изу­чил книж­ные на­у­ки и с осо­бой рев­но­стью стал ис­пол­нять мо­на­стыр­ские по­слу­ша­ния. Мно­го вре­ме­ни уде­лял бу­ду­щий свя­ти­тель вни­ма­тель­но­му изу­че­нию Свя­щен­но­го Пи­са­ния и обу­чил­ся ико­но­пи­са­нию. Ико­ны, на­пи­сан­ные ино­ком Пет­ром, раз­да­ва­лись бра­тии и по­се­щав­шим мо­на­стырь хри­сти­а­нам. За доб­ро­де­тель­ную по­движ­ни­че­скую жизнь игу­мен оби­те­ли ру­ко­по­ло­жил ино­ка Пет­ра в сан иеро­мо­на­ха. По­сле мно­го­лет­них по­дви­гов в мо­на­сты­ре иеро­мо­нах Петр, ис­про­сив бла­го­сло­ве­ние игу­ме­на, оста­вил оби­тель в по­ис­ках уеди­нен­но­го ме­ста. На ре­ке Рате он по­ста­вил кел­лию и стал под­ви­зать­ся в без­мол­вии. Впо­след­ствии на ме­сте по­дви­гов об­ра­зо­вал­ся мо­на­стырь, на­зван­ный Но­во­двор­ским. Для при­хо­див­ших ино­ков был вы­стро­ен храм во Имя Спа­са. Из­бран­ный игу­ме­ном, свя­той Петр крот­ко на­став­лял ду­хов­ных чад, ни­ко­гда не гне­вал­ся на про­ви­нив­ше­го­ся ино­ка, сло­вом и при­ме­ром по­учал бра­тию. О доб­ро­де­тель­ном игу­мене-по­движ­ни­ке ста­ло из­вест­но да­ле­ко за пре­де­ла­ми оби­те­ли. Неред­ко в мо­на­стырь при­хо­дил Га­лиц­кий князь Юрий Льво­вич, чтобы услы­шать ду­хов­ные на­став­ле­ния свя­то­го по­движ­ни­ка.

Од­на­жды оби­тель по­се­тил Вла­ди­мир­ский мит­ро­по­лит Мак­сим, об­хо­див­ший Рус­скую зем­лю со сло­вом по­уче­ния и на­зи­да­ния. При­ни­мая свя­ти­тель­ское бла­го­сло­ве­ние, игу­мен Петр при­нес в дар на­пи­сан­ный им об­раз Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, пе­ред ко­то­рым свя­ти­тель Мак­сим до кон­ца сво­ей жиз­ни мо­лил­ся о спа­се­нии вве­рен­ной ему Бо­гом Рус­ской зем­ли.

Ко­гда мит­ро­по­лит Мак­сим скон­чал­ся, Вла­ди­мир­ская ка­фед­ра неко­то­рое вре­мя оста­ва­лась неза­ня­той. Ве­ли­кий князь Вла­ди­мир­ский, а им был в это вре­мя свя­той Ми­ха­ил Твер­ской (па­мять 22 но­яб­ря), на­пра­вил к пат­ри­ар­ху Кон­стан­ти­но­поль­ско­му сво­е­го спо­движ­ни­ка и еди­но­мыш­лен­ни­ка игу­ме­на Ге­рон­тия с прось­бой о по­став­ле­нии его на Рус­скую мит­ро­по­лию.

По со­ве­ту Га­лиц­ко­го кня­зя Юрия игу­мен Петр так­же от­пра­вил­ся к Кон­стан­ти­но­поль­ско­му пат­ри­ар­ху для при­ня­тия свя­ти­тель­ской ка­фед­ры. Бог из­брал для окорм­ле­ния Рус­ской Церк­ви свя­то­го Пет­ра. Плыв­ше­му Чер­ным мо­рем Ге­рон­тию но­чью во вре­мя бу­ри яви­лась Бо­жия Ма­терь и ска­за­ла: "На­прас­но тру­дишь­ся, сан свя­ти­тель­ский не до­ста­нет­ся те­бе. Тот, кто на­пи­сал Ме­ня, Рат­ский игу­мен Петр, воз­ве­ден бу­дет на пре­стол Рус­ской мит­ро­по­лии". Сло­ва Бо­жи­ей Ма­те­ри в точ­но­сти ис­пол­ни­лись: пат­ри­арх Кон­стан­ти­но­поль­ский Афа­на­сий (1289–1293) с со­бо­ром воз­вел на Рус­скую мит­ро­по­лию свя­ти­те­ля Пет­ра, пе­ре­дав ему свя­ти­тель­ские об­ла­че­ния, жезл и ико­ну, при­ве­зен­ные Ге­рон­ти­ем. По воз­вра­ще­нии в Рос­сию в 1308 го­ду мит­ро­по­лит Петр в те­че­ние го­да пре­бы­вал в Ки­е­ве, а за­тем пе­ре­ехал во Вла­ди­мир.

Мно­го труд­но­стей ис­пы­тал пер­во­свя­ти­тель в пер­вые го­ды управ­ле­ния Рус­ской мит­ро­по­ли­ей. В стра­дав­шей под та­тар­ским игом Рус­ской зем­ле не бы­ло твер­до­го по­ряд­ка, и свя­ти­те­лю Пет­ру при­хо­ди­лось ча­сто ме­нять ме­ста сво­е­го пре­бы­ва­ния. В этот пе­ри­од осо­бен­но важ­ны бы­ли тру­ды и за­бо­ты свя­ти­те­ля об утвер­жде­нии в го­су­дар­стве ис­тин­ной ве­ры и нрав­ствен­но­сти. Во вре­мя по­сто­ян­ных объ­ез­дов епар­хий он неустан­но по­учал на­род и ду­хо­вен­ство о стро­гом хра­не­нии хри­сти­ан­ско­го бла­го­че­стия. Враж­до­вав­ших кня­зей он при­зы­вал к ми­ро­лю­бию и един­ству.

В 1312 го­ду свя­ти­тель со­вер­шил по­езд­ку в Ор­ду, где по­лу­чил от ха­на Уз­бе­ка гра­мо­ту, охра­няв­шую пра­ва рус­ско­го ду­хо­вен­ства.

В 1325 го­ду свя­ти­тель Петр по прось­бе ве­ли­ко­го кня­зя Иоан­на Да­ни­ло­ви­ча Ка­ли­ты (1328–1340) пе­ре­нес мит­ро­по­ли­чью ка­фед­ру из Вла­ди­ми­ра в Моск­ву. Это со­бы­тие име­ло важ­ное зна­че­ние для всей Рус­ской зем­ли. Свя­ти­тель Петр про­ро­че­ски пред­ска­зал осво­бож­де­ние от та­тар­ско­го ига и бу­ду­щее воз­вы­ше­ние Моск­вы как цен­тра всей Рос­сии.

По его бла­го­сло­ве­нию в Мос­ков­ском Крем­ле в ав­гу­сте 1326 го­да был за­ло­жен со­бор в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Это бы­ло глу­бо­ко зна­ме­на­тель­ное бла­го­сло­ве­ние ве­ли­ко­го Пер­во­свя­ти­те­ля Рус­ской зем­ли. 21 де­каб­ря 1326 го­да свя­ти­тель Петр ото­шел к Бо­гу. Свя­тое те­ло пер­во­свя­ти­те­ля бы­ло по­гре­бе­но в Успен­ском со­бо­ре в ка­мен­ном гро­бу, ко­то­рый он сам при­го­то­вил. Мно­же­ство чу­дес со­вер­ши­лось по мо­лит­вам угод­ни­ка Бо­жия. Мно­гие ис­це­ле­ния со­вер­ша­лись тай­но, что сви­де­тель­ству­ет о глу­бо­ком сми­ре­нии свя­ти­те­ля да­же по­сле смер­ти. Глу­бо­кое по­чи­та­ние пер­во­свя­ти­те­ля Рус­ской Церк­ви со дня его пре­став­ле­ния утвер­жда­лось и рас­про­стра­ня­лось по всей Рус­ской зем­ле. Через 13 лет, в 1339 го­ду, при свя­ти­те­ле Фе­о­гно­сте, он был при­чтен к ли­ку свя­тых. У гро­ба свя­ти­те­ля кня­зья це­ло­ва­ли крест в знак вер­но­сти ве­ли­ко­му кня­зю Мос­ков­ско­му. Как осо­бо чти­мый по­кро­ви­тель Моск­вы свя­ти­тель при­зы­вал­ся в сви­де­те­ли при со­став­ле­нии го­судар­ствен­ных до­го­во­ров. Нов­го­род­цы, имев­шие пра­во из­би­рать се­бе вла­дык у Свя­той Со­фии, по­сле при­со­еди­не­ния к Москве при Иоанне III клят­вен­но обе­ща­ли ста­вить сво­их ар­хи­епи­ско­пов толь­ко у гро­ба свя­ти­те­ля Пет­ра чу­до­твор­ца. При гро­бе свя­ти­те­ля на­ре­ка­лись и из­би­ра­лись рус­ские пер­во­свя­ти­те­ли.

О нем по­сто­ян­но упо­ми­на­ют рус­ские ле­то­пи­си, ни од­но зна­чи­тель­ное го­судар­ствен­ное на­чи­на­ние не об­хо­ди­лось без мо­лит­вы у гро­ба свя­ти­те­ля Пет­ра. В 1472 и 1479 го­дах со­вер­ша­лось пе­ре­не­се­ние мо­щей свя­ти­те­ля Пет­ра. В па­мять этих со­бы­тий уста­нов­ле­ны празд­но­ва­ния 5 ок­тяб­ря и 24 ав­гу­ста.

Празд­но­ва­ние в один день в честь все­рос­сий­ских свя­ти­те­лей Пет­ра, Алек­сия и Ио­ны уста­нов­ле­но пат­ри­ар­хом Иовом 5 ок­тяб­ря 1596 го­да. Свя­ти­тель Филипп при­чис­лен к ним в 1875 го­ду по хо­да­тай­ству свя­ти­те­ля Ин­но­кен­тия, мит­ро­по­ли­та Мос­ков­ско­го (па­мять 31 мар­та и 23 сен­тяб­ря), а свя­ти­тель Ер­мо­ген – в 1913 го­ду.

Празд­нуя па­мять свя­ти­те­лей в один день, Цер­ковь воз­да­ет каж­до­му из них рав­ную честь как небес­ным по­кро­ви­те­лям го­ро­да Моск­вы и мо­лит­вен­ни­кам за на­ше Оте­че­ство.


См. так­же:


Примечания

[1] О свя­ти­те­ле Пет­ре – "Жур­нал Мос­ков­ской Пат­ри­ар­хии", 1959, N 8, с. 54-59; 1966, N 9, с. 54-61; 1976, N 12, с. 61-66.