Канон святым преподобным отцам Амфилохию и Дионисию Глушицким, чудотворцам

Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Амфило́хие и Диони́сие, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 14 июня (01 июня ст. ст.); 25 октября (12 октября ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на, ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Сше́дшаго с Небе́с и на Кресте́ ру́це Просте́ршаго подража́тели, блаже́ннии, те́м распя́сте себе́ ми́рови, и ми́р ва́ми распина́шеся, и сего́ ра́ди всели́стеся во Ца́рствие Небе́сное, чудотво́рцы яви́стеся вои́стину преди́внии.

Творца́ все́х Бо́га возлюби́сте, преподо́бнии, мирску́ю му́дрость всю́ отве́ргше, о земны́х неради́вше, Небе́сных бла́г наслади́вшеся со А́нгельскими ли́ки, с ни́миже моля́щеся, не забу́дите на́с, ча́д свои́х.

Ре́вность духо́вную в сердца́х свои́х прие́мше, всле́д Бо́га усе́рдно потеко́сте и сего́ ра́ди просла́вистеся в Боже́ственней Того́ сла́ве, у Него́ же обрести́ на́м испроси́те ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Еди́н от Святы́я Тро́ицы во двою́ естеству́ от чи́стых крове́й Твои́х воплоти́ся, Боголе́пно про́йде, и́хже от Ада́ма спаса́я, Пречи́стая, бла́гостию Свое́ю.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Бы́сть в пусты́нях гнездя́щася А́нгели, доброде́тельным житие́м свои́м ми́р озаря́юща, Диони́сия блаже́ннаго обре́те, преподо́бне Амфило́хие, ему́ же после́дствовав, Спа́су все́х угоди́л еси́.

Моле́нием свои́м непреста́нным и всенощны́м предстоя́нием, Пречи́стую Богоро́дицу Помо́щницу иму́ще, бесо́вския полки́ от оби́тели ва́шея прогони́ли есте́. Те́м и приходя́щим к ва́м подава́ете ско́рое исцеле́ние.

Се́, мы́ оста́вихом вся́, по Госпо́дню словеси́ сотвори́сте и всле́д Того́ изыдо́сте, те́м мзду́ стори́чную прия́сте и Живо́т ве́чный насле́довасте со все́ми святы́ми, с ни́ми же моля́щеся о на́с не преста́йте, отцы́ блаже́ннии.

Богоро́дичен: Просвеще́ние мне́ испроси́, Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая Све́т всему́ ми́ру, омраче́нному грехи́, стра́стную мглу́ дале́че отжени́, Еди́на Богоблаже́нная.

Седа́лен, гла́с 4:

Удиви́л еси́, Влады́ко, преподо́бных оте́ц на́ших, пода́в и́м чуде́с благода́ть и неду́ги разли́чныя от челове́к отгоня́ти, и́м же моле́бно возопие́м: о, отцы́ досточу́днии, Диони́сие и Амфило́хие, непреста́нно моли́те о на́с Пречи́стую Богоро́дицу, да, просте́рши дла́ни, умоли́т Сы́на Своего́ и Бо́га, сохрани́ти гра́д на́ш и лю́ди от злы́х обстоя́ний, пода́ст ве́рным лю́дем побе́ду на враги́ и душа́м на́шим грехо́в оставле́ние.

Богоро́дичен: Пречи́стеи ру́це Твои́, Богоро́дице Де́во, просте́рши, покры́й упова́ющих на Тя́, Сы́ну Твоему́ зову́щия, все́м пода́й, и́же ми́лости Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, Честна́я Це́рковь Боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Ру́це просте́рше, о на́с мольбу́ ко Влады́це приноша́йте, ста́ду ва́шему от до́лг разреше́ние прося́ще, и́мате бо послу́шающаго Влады́ку все́й тва́ри, твори́т бо во́лю боя́щихся Его́ и моли́тву и́х послу́шает.

Сконча́сте тече́ние, житие́ свое́ до́бре соверши́вше, блаже́ннии, прия́телище бы́сте Пресвяты́я Тро́ицы, те́м моли́теся в ми́ре сохране́нным бы́ти ве́рным лю́дем, правове́рно ва́с почита́ющим.

Любо́вию Бо́жиею распаля́стеся, святи́и, ми́р ве́сь оста́вльше, пусты́ню достиго́сте, в не́й же А́нгельски пожи́ли есте́ и ны́не, в Черто́зех Небе́сных со все́ми святы́ми веселя́щеся, непреста́нно о на́с моли́теся.

Богоро́дичен: К Тебе́ упова́ние мое́ возложи́х, Ма́ти Бо́жия Присноде́во, спасе́ния моего́ и Тя́ Предста́тельницу животу́ моему́ положи́х, тве́рду же и непоколеби́му.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, И́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Смире́н по́мысл и ду́шу свою́ сокруше́нную иму́ще, вы́ну прилепля́шеся Бо́гови и на Того́ упова́ние о души́ свое́й возло́жше, толпы́ бесо́вския, я́ко пра́х, разгна́сте, исцеля́ете неду́ги душе́вныя вку́пе и теле́сныя.

Ю́ность теле́сную отве́ргше, посто́м и бде́нием удручи́ли есте́ пло́ти своя́, те́м и святы́м житие́м свои́м ве́сь ми́р просвети́ли есте́, Богоблаже́ннии.

Его́же и́щущи, при́сно жела́емаго ва́ми блаже́нства Небе́снаго Ца́рствия, о не́м бо подвиза́стеся в поще́ниих и бде́ниих, души́ свои́ изда́сте в ру́це Бо́жии; сему́ и на́м получи́ти моли́теся при́сно, блаже́ннии.

Богоро́дичен: Тебе́, ро́ждши Христа́, всему́ Соде́теля, взыва́ем: ра́дуйся, И́же Све́т возсия́вше на́м, ра́дуйся, вмести́вшая Бо́га невмести́маго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Возгреме́ли бы́ша до Небе́с моли́твы ва́ша, святи́и, я́ко гро́м, Святы́м Ду́хом гремя́ше, возду́шный же ду́х, я́ко ды́м, разгоня́ше, от неду́г разреше́ние ве́рным подава́ющи. Те́м я́ко засту́пники на́ша и к Бо́гу хода́таи, непреста́нно ва́с почита́ем.

Вы́шняго прибе́жище положи́сте себе́ и упова́ние, в пусты́нях, да я́ко в черто́зех све́тлых, пребыва́юще, во а́лчбе и жа́жде жи́знь свою́ провожда́юще, те́м и оби́тели себе́ во и́мя Пресвяты́я Богоро́дицы сотвори́сте, Ея́же моли́твами от зо́л на́с изба́вите.

И́гу Госпо́дню вы́я прекло́нше, жите́йских мо́лв избего́сте, те́сным и приско́рбным путе́м ше́ствовавше, простра́нства о́наго Небе́снаго дости́гли есте́, его́же и на́м сподо́бленным бы́ти, святи́и, моли́теся.

Богоро́дичен: Пречи́стая Богоро́дице Влады́чице, ро́ждшая челове́ком Христа́ Спа́са на́шего, пода́ждь ми́ грехо́в оставле́ние, да сподо́блен бу́ду избы́ти ве́чных му́к несконча́емых, заступле́ние Твое́ стяжа́вше, Богоневе́стная.

Конда́к, гла́с 8.

Я́ко свети́ла незаходи́мая мы́сленнаго Со́лнца, просвети́сте вселе́нную, ве́рным ду́ши и телеса́ луча́ми чуде́с ва́ших озаря́юще, незави́стно подава́ете от неду́г исцеле́ние, те́мже, соше́дшеся ве́рою, ва́с в пе́снех восхва́лим, я́ко на́ши прему́дрыя наста́вники и к Бо́гу хода́таи, и непреста́нно вопие́м: ра́дуйтеся, отцы́ Богому́дрии Диони́сие и Амфило́хие.

И́кос:

Кто́ изрещи́ мо́жет ва́ша на ме́стех си́х труды́ и страда́ния, отцы́ Богоно́снии, или́ кто́ испове́сть пре́жде сме́рти и по сме́рти, я́же ва́ше к Бо́гу дерзнове́ние, и́бо во пло́ти Безпло́тным подо́бящеся, А́нгельски пожи́сте, доброде́тельми свои́ми ве́сь ми́р просвети́ли есте́. Но, а́ще и худосло́вен е́смь, но у́бо воспою́ и, поя́, не престаю́ Бо́жию си́лу и прему́дрость и преподо́бных терпе́ние и по́двизи, си́це реку́ще: ра́дуйся, Диони́сие, вели́кий о́тче на́ш, я́ко измла́да Бо́гу послужи́л еси́ и к Нему́ дости́гл еси́ в Небе́сное Ца́рствие; ра́дуйся, целому́дренный сто́лпе, Амфило́хие преподо́бне, и́мже попра́ся вся́кая ко́знь сопроти́вная; ра́дуйся, чу́дный Диони́сие, и́бо терпе́нием свои́м, я́ко безпло́тен, А́нгелы удиви́л еси́, лука́вых бесо́в победи́вый; ра́дуйся, Амфило́хие блаже́нне, мы́сленнаго рая́ гро́зд пресла́дкий, услади́вший ве́сь ми́р пресла́дким житие́м свои́м; ра́дуйся, Диони́сие Богому́дре, прекра́сное жили́ще Пресвята́го Ду́ха; ра́дуйся, Амфило́хие всече́стне, я́ко на Небесе́х предстои́ши Пресвяте́й Тро́ице с преподо́бным Диони́сием, о на́с мо́лишися непреста́нно; ра́дуйтеся, отцы́ на́ши вселюбе́знии, наста́вницы и́ноком прему́дрии, и ко Христу́ си́х приведо́сте преподо́бно и пра́ведно; ра́дуйтеся, отцы́ досточу́днии, свети́льницы пресве́тлии, ве́сь ми́р в чудесе́х просвети́ли есте́ и, просвеща́я, не престае́те. Те́мже, вопию́ще, вси́ рце́м непреста́нно: ра́дуйтеся, отцы́ Богому́дрии, Диони́сие и Амфило́хие.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Вмени́вше уме́ты вся́, я́же на земли́ су́щая, вся́ко жела́ние и тща́ние показа́сте, взыска́юще, да Христа́ приобря́щете, Его́же обре́тше, посеща́йте ше́ствующих путе́м ва́шим, и́хже сниска́сте труда́ми свои́ми, отцы́ блаже́ннии.

На Небеси́ пребыва́юще, неотсту́пно с на́ми пребу́дите, назира́юще на́с, ча́д свои́х, непреста́нно моли́тву к Бо́гу, отцы́, о на́с сотвори́те, я́ко да моле́нием ва́шим от все́х зо́л на́с изба́вите.

Ни о́ны пусты́нная страши́лища устраши́ша ва́с, ни челове́к злы́х нахожде́ния, ни лука́вых бесо́в преще́ния, ни ле́т долгота́, ни ску́дость ме́стная, но вся́ преодоле́вше терпе́нием, и сего́ ра́ди со Христо́м ца́рствуете в несконча́емыя ве́ки.

Богоро́дичен: Тя́, Богома́ти, спасе́ние позна́хом, земни́и, я́ко Творца́ пло́тию ро́ждшая, те́мже спаси́ мене́ заблу́ждшаго, в пути́ пра́выя наста́ви мя́, повеле́нием Боже́ственным грехо́в проще́ние подава́я ми́, я́ко Человеколюби́ва, Преблага́я Помо́щнице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти, Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Свети́ла вели́кая, чудотво́рцы преди́внии, Диони́сие со Амфило́хием, посети́те на́с в боле́знех на́ших, здра́вие все́м притека́ющим к ва́м вско́ре подава́юще, разреши́те на́с от грехо́вных у́з, ту́не прия́сте, ту́не и дади́те на́м.

Я́коже обеща́стеся спожи́ти неразлу́чно в жи́зни се́й, си́це и по сме́рти ва́шей изво́листе погребе́нным бы́ти еди́ным телесе́м ва́шим, от ни́х же чуде́с излива́ете тре́бующим исцеле́ние, и Христа́ непреста́нно сла́вящим.

Но́щь, я́ко де́нь, вменя́шеся ва́ми, преподо́бнии, не да́вше поко́я телесе́м ва́шим, ни ве́ждома дрема́ния, но безпреста́ни тече́ние творя́ще к Бо́гу посто́м и моли́твами, до́ндеже сподо́бистеся прия́ти пра́ведных селе́ние.

Богоро́дичен: В рождестве́ боле́зни избежа́ла еси́, Чи́стая, и, ро́ждши, па́ки Де́вою пребыла́ еси́, вся́ бо твори́т Иису́с Бо́г и Челове́к, Его́же превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти: Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во Воплоще́нно, его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.

Равно́ А́нгелом житие́ стяжа́л еси́, Диони́сие, те́м равноа́нгельна в пусты́нях кры́ющася, обре́т тя́ блаже́нный Амфило́хий, и сего́ ра́ди соревнова́ше ти́ в житии́ твое́м, твоему́ внима́юще нра́ву Боголюбе́зному.

Подо́бящеся Христу́ своему́, кро́тко житие́ и смире́нно в жи́зни се́й стяжа́ли есте́. Те́м и поко́й обрето́сте душа́м ва́шим, его́же ра́ди жи́знь сию́ во слеза́х и в воздыха́ниих изнури́ли есте́.

Моле́ние сие́ не пре́зрите, отцы́ досточу́днии, и́же от недосто́йных у́ст мои́х ва́м приноси́мое, и, прия́в, сего́ донеси́те Творцу́ и Бо́гу, прося́ще у Него́ обрести́ ми́лость во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Сы́на Безле́тна от Отца́ Ты́, во утро́бе несказа́нно заче́нши, родила́ еси́, Богома́ти Пречи́стая Де́во, моли́ непреста́нно о рабе́х Твои́х Того́ я́ко Человеколю́бца Бо́га спасти́ ро́д на́ш.

Краткое житие преподобного Амфилохия Глушицкого

Пре­по­доб­ный Ам­фи­ло­хий Глу­шиц­кий на­чал свои ино­че­ские по­дви­ги в од­ном из мо­на­сты­рей Устю­га Ве­ли­ко­го. Услы­шав о по­дви­гах пре­по­доб­но­го Ди­о­ни­сия Глу­шиц­ко­го, в 1417 г. при­шел в Глу­шиц­кую оби­тель и стал уче­ни­ком, дру­гом и усерд­ным со­труд­ни­ком пре­по­доб­но­го Ди­о­ни­сия (па­мять 1/14 июня). Св. Ам­фи­ло­хий от­ли­чал­ся кро­то­стью и тер­пе­ни­ем, во всем под­ра­жал сво­е­му на­став­ни­ку.

20 лет про­жи­ли по­движ­ни­ки вме­сте, и по­сле кон­чи­ны пре­по­доб­но­го Ди­о­ни­сия пре­по­доб­ный Ам­фи­ло­хий был по­став­лен игу­ме­ном оби­те­ли и еще 15 лет про­дол­жал в ней свои по­дви­ги. По­сле мно­гих тру­дов пре­по­доб­ный Ам­фи­ло­хий мир­но ото­шел ко Гос­по­ду 12 ок­тяб­ря 1452 г.

Полное житие преподобного Амфилохия Глушицкого

О жиз­ни и по­дви­гах прп. Ам­фи­ло­хия Глу­шиц­ко­го до­шло до нас очень ма­ло све­де­ний. Где ро­дил­ся прп. Ам­фи­ло­хий, кто бы­ли его ро­ди­те­ли, как про­шли дет­ские го­ды по­движ­ни­ка – обо всем этом не со­хра­ни­лось ни­ка­ких из­ве­стий. Из­вест­но, что пре­по­доб­ный под­ви­зал­ся в од­ном из мо­на­сты­рей го­ро­да Устю­га Ве­ли­ко­го, и под­ви­зал­ся, ве­ро­ят­но, нема­лое вре­мя, по­то­му что там он по­лу­чил сан свя­щен­ни­ка.

Ко­гда сла­ва о Глу­шиц­кой оби­те­ли, ос­но­ван­ной прп. Ди­о­ни­си­ем († 1437 г.; па­мять 1/14 июня), до­шла до Устю­га, он оста­вил мо­на­стырь и в 1417 г. при­шел на реч­ку Глу­ши­цу. Его влек­ло сю­да же­ла­ние усо­вер­шен­ство­вать­ся в ду­хов­ной жиз­ни под ру­ко­вод­ством та­ко­го опыт­но­го и слав­но­го по­движ­ни­ка, ка­ким был прп. Ди­о­ни­си­й. При­дя в Глу­шиц­кую оби­тель, прп. Ам­фи­ло­хий про­сил св. Дио­ни­сия: «От­че, спа­си ме­ня». Глу­шиц­кий по­движ­ник спро­сил при­шель­ца: «За­чем ты при­нял на се­бя труд прий­ти сю­да?» «Я при­шел, – от­ве­тил Ам­фи­ло­хий, – по­кло­нить­ся сна­ча­ла Пре­чи­стой Бо­го­ма­те­ри, а по­том сто­пам тво­им и жи­ву­щей с то­бою бра­тии и про­сить мо­литв ва­ших». Прп. Дио­ни­сий при­гла­сил устюж­ско­го ино­ка в свою кел­лию, и ко­гда они по­мо­ли­лись и се­ли, при­звал для бе­се­ды уче­ни­ка сво­е­го Ма­ка­рия. Ма­ка­рию пре­по­доб­ный ска­зал: «При­шел к нам в мо­на­стырь на­став­ля­е­мый Бо­гом инок Ам­фи­ло­хий и хо­чет с на­ми при­но­сить мо­лит­ву Бо­гу». «Про­сти ме­ня, невеж­ду, от­че, не знаю, что го­во­рить», – ска­зал Ма­ка­рий. «Го­во­ри, по­слуш­ник, что Бог по­ло­жит те­бе на серд­це», – по­ве­лел на­сто­я­тель, и Ма­ка­рий ска­зал: «Бла­го­сло­вен Бог, иже всем че­ло­ве­ком хо­щет спа­сти­ся и в ра­зум ис­ти­ны при­и­ти (1Тим.2,4)». «Да даст те­бе Бог го­во­рить по­лез­ное», – до­ба­вил прп. Ди­о­ни­сий.

Из это­го раз­го­во­ра прп. Ам­фи­ло­хий по­нял сми­ре­ние на­сто­я­те­ля, его про­сто­ту и бла­го­че­стие; уви­дел муд­рую скром­ность уче­ни­ка, и же­ла­ние под­ви­зать­ся под ру­ко­вод­ством прп. Ди­о­ни­сия удво­и­лось в нем. Он пал к но­гам свя­то­го стар­ца и вос­клик­нул: «Те­перь я ра­зу­мею пу­ти твои, от­че, ви­жу, как, нена­ви­дя сла­ву че­ло­ве­че­скую, ты ищешь сла­вы толь­ко от Бо­га». Но св. Ди­о­ни­сий, под­ни­мая прп. Ам­фи­ло­хия от сво­их ног, крот­ко го­во­рил ему: «За­чем ты, брат мой, отяг­ча­ешь греш­но­го че­ло­ве­ка? Встань. Од­но­му Бо­гу – сла­ва и по­кло­не­ние. Он один мо­жет спа­сти те­бя и ме­ня». «Бог, хо­тя­щий всем спа­се­ния, – со сле­за­ми от­ве­тил прп. Ам­фи­ло­хий, – при­вел ме­ня в свя­тые твои ру­ки, и с по­мо­щью Бо­жи­ей я бу­ду ис­пол­нять все, что мне ве­лишь».

Труд­на и су­ро­ва жизнь пу­стын­ни­ка, и ее труд­но­стей не скрыл от при­шло­го ино­ка прп. Ди­о­ни­сий. Но в при­шель­це он ви­дел ис­крен­нее же­ла­ние пу­стын­ной жиз­ни и ре­шил­ся под­дер­жи­вать его на тер­ни­стом пу­ти по­движ­ни­ка. «Ес­ли хо­чешь с на­ми пре­бы­вать здесь, – ска­зал ста­рец прп. Ам­фи­ло­хию, – со­тво­рим за­вет меж­ду со­бой – не раз­лу­чать­ся друг с дру­гом, по­ка жи­вем на зем­ле».

С ра­до­стью при­нял прп. Ам­фи­ло­хий за­вет свя­то­го на­сто­я­те­ля и твер­до ре­шил­ся ис­пол­нять в точ­но­сти устав об­ще­жи­тия. Так со­вер­ши­лось при­ня­тие прп. Ам­фи­ло­хия в Глу­шиц­кую оби­тель.

Стро­го ис­пол­няя устав об­ще­жи­тия, но­вый инок Глу­шиц­кий все пе­ре­но­сил с тер­пе­ни­ем ра­ди бу­ду­ще­го бла­жен­ства. Он под­ра­жал во всем при­ме­ру прп. Дио­ни­сия, свя­то со­блю­дал его за­по­ве­ди и за­бо­тил­ся толь­ко о сво­ей ду­ше. Доб­ро­де­те­ли кро­то­сти и тер­пе­ния осо­бен­но от­ли­ча­ли прп. Ам­фи­ло­хия и про­сла­ви­ли его. Прп. Ди­о­ни­сий лю­бил труд, пи­сал ико­ны для но­во­го хра­ма оби­те­ли, плот­ни­чал, шил одеж­ду, и в прп. Ам­фи­ло­хии он на­шел се­бе усерд­но­го по­мощ­ни­ка. Раз­де­ляя с прп. Ди­о­ни­си­ем его тру­ды, прп. Ам­фи­ло­хий по­мо­гал ему в управ­ле­нии оби­те­лью, все бо­лее и бо­лее рас­ши­ряв­шей­ся. Он был лю­би­мым уче­ни­ком свя­то­го на­сто­я­те­ля, его дру­гом и усерд­ным со­труд­ни­ком.

Два­дцать лет жи­ли по­движ­ни­ки вме­сте, и пе­ред кон­чи­ной сво­ей пре­по­доб­ный Ди­о­ни­сий по­ста­вил прп. Ам­фи­ло­хия сво­им пре­ем­ни­ком по игу­мен­ству в оби­те­ли. В по­след­ние го­ды жиз­ни сво­ей прп. Ди­о­ни­сий жил боль­шей ча­стью в Сос­нов­це и толь­ко по вре­ме­нам на­ве­щал По­кров­ский мо­на­стырь. В од­но из та­ких по­се­ще­ний он ска­зал прп. Ам­фи­ло­хию: «Ныне ви­жу я, что вре­мя от­ше­ствия мо­е­го уже при две­рях; те­бе же, друг мой и сверст­ник, Гос­подь по­ве­лел еще дол­го жить. По­крой те­ло мое зем­лею и персть от­дай пер­сти, а сам пре­бы­вай на этом ме­сте, дер­жась ду­хов­но­го жи­тия и тво­ря па­мять мо­е­му сми­ре­нию. Ча­до! Не из­не­мо­гай в бо­лез­нях и воз­ды­ха­ни­ях на вся­кий день, ожи­дая ско­ро раз­лу­чить­ся от­се­ле, и спе­ши на по­честь выш­не­го зва­ния. Вспо­ми­най еще сло­во Гос­подне: Егда со­тво­ри­те вся по­ве­лен­ная вам, гла­го­ли­те, яко ра­би неклю­чи­ми есмы (Лк.17,10); ибо кто из нас мо­жет вы­пла­тить долг Вла­ды­ке Хри­сту, об­ни­щав­ше­му нас ра­ди и осво­бо­див­ше­му нас от стра­стей?»

Про­ща­ясь с на­став­ни­ком сво­им, прп. Ам­фи­ло­хий го­во­рил сквозь сле­зы: «От­че ду­хов­ный, ты сам от­хо­дишь на по­кой, а ме­ня остав­ля­ешь в скор­би. По­мо­лись Гос­по­ду, чтобы быть мне спут­ни­ком тво­им из сей жиз­ни». Но пре­по­доб­ный Ди­о­ни­сий от­ве­тил: «Те­бе еще ра­но остав­лять мир, ибо ты недос­та­точ­но под­ви­зал­ся для при­го­тов­лен­ной те­бе на­гра­ды. Дол­го бу­дешь тру­дить­ся на этом ме­сте по­сле мо­е­го пре­став­ле­ния. За­боть­ся, как я, о из­бран­ном ста­де Хри­сто­вом во все дни жиз­ни сво­ей, па­ся, над­зи­рая и воз­во­дя его к ду­хов­но­му ра­зу­ме­нию».

Ко­гда бра­тия, пла­ча, спра­ши­ва­ли прп. Ди­о­ни­сия, ко­му он остав­ля­ет их, кто станет за­бо­тить­ся о ду­шах их, уми­ра­ю­щий по­движ­ник от­ве­тил: «Бо­гу я остав­ляю вас и Его Пре­чи­стой Ма­те­ри; ста­рей­шин­ство же вру­чаю воз­люб­лен­но­му мо­е­му уче­ни­ку Ам­фи­ло­хию. Ему при­ка­зы­ваю па­сти ста­до Хри­сто­во вни­ма­тель­но и пра­во».

По­хо­ро­нив сво­е­го на­став­ни­ка, прп. Ам­фи­ло­хий еще 15 лет про­дол­жал по­дви­ги в Глу­шиц­кой оби­те­ли. «Вни­ма­тель­но и пра­во», по за­ве­ту сво­е­го на­стоя­те­ля, пас он вве­рен­ное ему ста­до и ти­хо скон­чал­ся 12 ок­тяб­ря 1452 г. Со­глас­но за­ве­ща­нию пре­по­доб­но­го, он по­хо­ро­нен был в Сос­но­вец­кой пу­сты­ни, ря­дом с прп. Ди­о­ни­си­ем.

Мо­щи прп. Ам­фи­ло­хия по­чи­ва­ли под спу­дом в Глу­шиц­ком-Сос­но­вец­ком мо­на­сты­ре по­сре­ди хра­ма во имя свя­то­го Иоан­на Пред­те­чи и прпп. Ди­о­ни­сия и Ам­фи­ло­хия. Празд­но­ва­ние прп. Ам­фи­ло­хию – 11/24 ок­тяб­ря и 13/26 мая.

Житие преподобного Дионисия, игумена Глушицкого

Ро­дил­ся в 1362 г. в окрест­но­стях Во­лог­ды и во Свя­том Кре­ще­нии был на­зван Ди­мит­ри­ем. С юных лет воз­лю­бил он ино­че­ское жи­тие. Оста­вив ро­ди­тель­ский дом, он под­ви­зал­ся ино­ком в Спа­со-Ка­мен­ном мо­на­сты­ре, где при­нял мо­на­ше­ство с име­нем Ди­о­ни­сий.

В по­дви­гах тру­да, по­ста и мо­лит­вы, непре­стан­но со­вер­шен­ству­ясь, он про­вел здесь 9 лет. От­сю­да вме­сте с ино­ком Па­хо­ми­ем, ища без­мол­вия, пре­по­доб­ный Ди­о­ни­сий пе­ре­шел на Свя­тую Лу­ку, где вос­ста­но­вил за­пу­стев­ший об­ще­жи­тель­ный мо­на­стырь. Здесь свя­той жил как пу­стын­ник, про­во­дя стро­гую, су­ро­вую, по­движ­ни­че­скую жизнь. В 1403 г. св. Ди­о­ни­сий устро­ил еще од­ну об­ще­жи­тель­ную оби­тель, а в 4-х вер­стах от нее – дру­гую, на­зван­ную Сос­нов­цем.

Свя­тая жизнь и ду­хов­ная муд­рость пре­по­доб­но­го при­вле­ка­ли к нему мно­же­ство лю­дей. Он был ис­тин­ным от­цом каж­до­го, ис­кав­ше­го у него по­мо­щи. Пре­по­доб­ный был ис­кус­ный жи­во­пи­сец, ко­вач ме­ди и стро­и­тель одежд, за­ни­мал­ся он так­же плот­ни­че­ством, куз­неч­ным ре­меслом, резь­бой по де­ре­ву. Пре­по­доб­ный ни ми­ну­ты не про­во­дил без тру­да и то­гда при­ни­мал­ся за пи­щу, ко­гда со­вер­шен­но те­рял си­лы от ис­то­ще­ния. За 7 лет до сво­ей кон­чи­ны св. Ди­о­ни­сий сам вы­ко­пал се­бе мо­ги­лу в Сос­нов­це и еже­днев­но при­хо­дил к ней, непре­стан­но на­по­ми­ная се­бе о смер­ти. Скон­чал­ся он в 1437 го­ду на 75-ом го­ду жиз­ни.

См. так­же: "Па­мять пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Ди­о­ни­сия, игу­ме­на Глу­шиц­ко­го, но­во­го чу­до­твор­ца" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.