Канон святым новомученикам Быковским: священномученикам пресвитерам Иоанну Кесарийскому и Петру Косминкову, диакону Симеону Кречкову и мученице Евдокие Сафроновой
Припев: Святи́и новому́ченицы Бы́ковстии, моли́те Бо́га о на́с.
Память: 16 ноября (03 ноября ст. ст.)
Глас 6.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Го́споди Бо́же на́ш, помози́ на́м смире́нно воспе́ти по́двиги новому́чеников Бы́ковских, пресви́теров Иоа́нна и Петра́, диа́кона Симео́на и Евдоки́и, и́же страда́нии свои́ми внидо́ша в Черто́г Тво́й Небе́сный.
Ки́й слове́сный да́р принесе́м ва́м, до́блии страстоте́рпцы Бы́ковстии, ве́рнии свиде́телие Сло́ва? Недоумева́ем бо досто́йно воспе́ти вели́чие по́двигов ва́ших, дре́вних му́чеников подража́телие.
Мно́ги ско́рби пра́ведным, и от все́х изба́вит я́ Госпо́дь, рече́ проро́к. Те́мже и вы́, проше́дше сквозе́ о́гнь и во́ду, в ра́дость жи́зни ве́чныя внидо́сте и со все́ми святы́ми ны́не сла́ву Бо́жию воспева́ете.
Богоро́дичен: Во успе́нии Твое́м ми́ра не оста́вила еси́, Влады́чице, те́мже покрыва́еши при́сно лю́ди Твоя́ от вся́ких обстоя́ний и моли́твами Твои́ми избавля́еши от сме́рти ду́ши на́ша.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
Кро́вь ва́шу, я́ко спаси́тельное се́яние, земля́ Ру́сская прия́т и сла́ва по́двигов ва́ших преде́лы ея́ облиста́. Те́мже, благодаря́ще Го́спода, торжеству́ем па́мять ва́шу, му́ченицы Бы́ковстии.
Кто́ Бо́г ве́лий, я́ко Бо́г на́ш? Ты́ еси́ Бо́г, творя́й чудеса́, – си́це вопия́ху новому́ченицы Бы́ковстии, претерпева́юще мучи́тельства безбо́жных и ве́ру Христо́ву кровьми́ свои́ми утвержда́юще.
Служи́телие Бо́жия Ма́тере бы́сте, страстоте́рпцы Иоа́нне и Пе́тре, Симео́не и Евдоки́е. Те́мже, ве́лиею любо́вию к Ро́ждшемуся от Нея́ испо́лнившеся, не убоя́стеся ни му́к, ни са́мыя сме́рти и венцы́ по́двигов свои́х прия́сте.
Богоро́дичен: Премилосе́рдая Ма́ти, Пречи́стая Де́во, ве́мы Тя́ ско́рую Уте́шительницу в напа́стех и ско́рбех, подаю́щую по́мощь рабо́м Твои́м.
Седа́лен, гла́с 4:
Тьму́ неве́рия сло́вом и́стины просвеща́юще, на бра́нь духо́вную проти́ву отсту́пников и безбо́жников лю́тых дерзнове́нно подвиго́стеся, сла́внии па́стырие на́ши Иоа́нне и Пе́тре, с Симео́ном диа́коном. Сего́ ра́ди, укрепля́юще на́с му́жески испове́дати ве́ру правосла́вную, моли́теся о спасе́нии ду́ш на́ших.
Богоро́дичен: Чудотво́рною ико́ною Твое́ю Влади́мирскою дре́вле Оте́чество на́ше укрепи́ла еси́, Пресвята́я Де́во, та́кожде и в годи́ну безбо́жных гоне́ний но́выя ратобо́рцы к подвиго́м му́ченическим утверди́ла еси́. Те́мже с любо́вию и благодаре́нием ублажа́ем Тя́, Пречи́стая.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Сла́вный священному́чениче Иоа́нне, прему́дрость кни́жную разуме́в, вы́сшее и соверше́ннейшее уче́ние Ева́нгельское пости́гл еси́, и ду́шу твою́ за о́вцы ста́да Христо́ва положи́л еси́.
Ди́вный священному́чениче Пе́тре, ты́, науча́я люби́ти Христа́ все́м се́рдцем, ча́д ма́лых и соверше́нных во́зрастом учи́тель бы́л еси́, ты́ и кро́вию му́ченическою уче́ние запечатле́л еси́, те́мже па́стырь усе́рдный и страстоте́рпец пресла́вный яви́лся еси́.
Прехва́льный му́чениче Симео́не диа́коне! Возлюби́л еси́ нача́ло прему́дрости, стра́х Госпо́день, те́мже, во олтаре́ святе́м усе́рдно служа́, мно́гим благогове́нием Бо́гу угоди́л еси́. Ны́не пред лице́м Его́ пое́ши, ра́дуяся.
Богоро́дичен: Богоро́дице Де́во Пречи́стая, я́ко Госпожу́, Цари́цу и Влады́чицу пою́т Тя́ святи́и новому́ченицы Це́ркве Ру́сския. С ни́миже приими́ и на́ша моле́ния и спаси́ ду́ши на́ша.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Бо́жиим Све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Оскверне́нная де́лы безбо́жными земля́ Ру́сская кропле́нием крове́й ва́ших па́ки освяща́ется, да позна́ют язы́цы, я́ко с на́ми Бо́г, и покоря́тся пра́вде Его́.
Вси́ лю́дие правосла́внии ско́рби испо́лнишася, егда́ безбо́жнии мучи́тели на Це́рковь Ру́сскую ополчи́шася. Вы́ же, я́ко во́ини кре́пцыи, беззако́нию и́х му́жественне противуста́сте и ве́ру правосла́вную до́бле утверди́сте.
Во мра́це безбо́жия заблу́ждшим яви́стеся огневи́днии свети́льницы, Иоа́нне, Пе́тре, Симео́не и Евдоки́е, новому́ченицы пресла́внии, указу́юще благоче́стия пу́ть спаси́тельный.
Богоро́дичен: Пречи́стая Де́во Богома́ти, Наста́внице и́щущим спасе́ния, сподо́би и на́с мы́слити, глаго́лати и де́яти то́чию пра́вая, после́дующе новому́чеником Це́ркве Ру́сския, я́ко испове́дником тве́рдым.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Еде́ма сладча́йшаго насле́дницы показа́стеся, новому́ченицы Бы́ковстии, вы́ бо, ско́рбни бы́вше в ми́ре се́м, на Небеси́ ны́не утеша́етеся; непра́вды же и гоне́ния претерпе́вше, жи́знь ве́чную, я́ко воздая́ние пра́ведное, от Бо́га улучи́ли есте́.
Священному́ченицы Бы́ковстии Иоа́нне, Пе́тре, Симео́не с му́ченицею Евдоки́ею! Вы́ заточе́ния темни́чнаго и лю́тыя сме́рти не убоя́лися есте́, ны́не же в ри́зах све́тлых с чи́нми А́нгельскими Святе́й Тро́ице предстои́те и мо́литеся о душа́х на́ших.
О ра́тницы Христо́ви непобеди́мии, новому́ченицы Бы́ковстии! Вы́ опло́т Правосла́вия яви́стеся; огради́те у́бо и на́с, немощны́х в ве́ре, по́двиг ва́ш кре́стный помина́ющих.
Богоро́дичен: Богоро́дице Де́во, упова́ние христиа́ном, покры́й, соблюди́, сохрани́ и спаси́ Ру́сь Правосла́вную, к заступле́нию Твоему́ прибега́ющую.
Конда́к, гла́с 2:
О́браз есте́ чту́щим по́двиги ва́ша, но́вии страстоте́рпцы Бы́ковстии, испове́днически по́прище земно́е прете́кшии. Ва́с бо ни ско́рбь, ни теснота́, ни сме́рть от любве́ Бо́жия разлучи́ти возмого́ша. Те́мже, страда́ньми дерзнове́ние стяжа́вше, моли́теся Христу́, ва́с укрепи́вшему, да и мы́ му́жества да́р от Бо́га восприи́мем.
И́кос:
Прииди́те, правосла́внии лю́дие, пе́сньми ублажи́м но́выя свети́льники Це́ркве Ру́сския, Иоа́нна, Петра́, Симео́на и Евдоки́ю, те́плыя моли́твенники, усе́рдныя предста́тели, проти́ву безбо́жия тве́рдыя ору́жники, ду́ши своя́ за Христа́ положи́вшия и венце́в му́ченических сподо́бльшияся. К ни́мже с любо́вию припа́даем, зову́ще си́це: ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Бы́ковстии, ве́ру правосла́вную по́двигом до́брым утверди́вшии.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Го́споди Бо́же на́ш, при́зри на Це́рковь Ру́сскую, отврати́ гне́в Тво́й, на ны́ дви́жимый, прости́ грехи́ и беззако́ния на́ша и поми́луй на́с, предста́тельством святы́х сро́дников на́ших, непреста́нно за ны́ моля́щихся.
Го́споди, моли́твами новому́чеников Це́ркве Ру́сския отжени́ тьму́ от серде́ц на́ших сло́вом Твоея́ и́стины, не да́ждь сатане́ льсти́вому погуби́ти ду́ши на́ша, утверди́ на́с в Правосла́вии и да́руй на́м в благоче́стии пожи́ти вся́ дни́ живота́ на́шего.
Ди́внии уго́дницы Бо́жии, сла́внии му́ченицы Бы́ковстии, вы́, не убоя́вшеся преще́ний безбо́жных, рекли́ есте́: не пощади́м естества́ тле́ннаго, изво́лим сме́рть, да венцы́ побе́дными увязе́мся от Христа́, Бо́га на́шего.
Богоро́дичен: Засту́пнице усе́рдная, Ма́ти Го́спода Вы́шняго, покры́й Це́рковь Ру́сскую держа́вным Твои́м покро́вом, христолюби́вым лю́дем на враги́ спобо́рствуй и належа́щих скорбе́й душе́вных и теле́сных свободи́, Ма́ти Де́во Пречи́стая.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́, вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Убели́сте ри́зы ва́ша, до́блии новому́ченицы, кро́вию А́гнца Бо́жия, за челове́ки закла́ннаго. Его́же, о́троцы благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Вои́стину дру́зи Христо́ви яви́стеся, новому́ченицы Бы́ковстии, пло́ть бо и ми́р возненави́девше, ве́тхаго челове́ка совлеко́стеся, во оде́жду же нетле́ния обле́кшеся, реко́сте: не ктому́ уже́ мы́ живе́м, но живе́т в на́с Христо́с.
Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: не бо́йся, ма́лое ста́до, я́ко благоизво́ли Оте́ц ва́ш да́ти ва́м Ца́рство. Вы́ же, сло́ву сему́ после́дующе, черто́га Небе́снаго достиго́сте. Те́мже, сла́внии добропобе́дницы, помози́те и на́м спасе́ние улучи́ти.
Богоро́дичен: Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, защити́ и спаси́ на́с от ко́зней вра́жиих и многоразли́чных напа́стей, да́руй на́м кре́пость в терпе́нии, на Тебе́ бо наде́емся и Тобо́ю хва́лимся.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти, Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.
На Пречи́стую Богоро́дицу все́ упова́ние возложи́вше, страстоте́рпцы Бы́ковстии, да́же до сме́рти пострада́ли есте́ и, то́кмо Еди́наго на Небесе́х Живу́щаго боя́щеся, Того́ со вся́ким дерзнове́нием испове́дали есте́.
Блаже́ннии страстоте́рпцы Бы́ковстии, приими́те сие́ смире́нное и убо́гое моле́ние на́ше, да, ве́рно почита́юще па́мять ва́шу, улучи́м от Го́спода и Влады́ки живота́ на́шего оставле́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.
О богоизбра́ннии новому́ченицы Бы́ковстии, я́ко зве́зды, Не́бо церко́вное украси́вшии, моли́теся ко Го́споду о земне́м оте́честве ва́шем и о ве́рою и любо́вию ва́с почита́ющих.
Богоро́дичен: О Всепе́тая Ма́ти, а́ще и разори́ся от злы́х хра́м Тво́й Влади́мирский, иде́же новому́ченицы Бы́ковстии подвиза́шася, но ми́лостию Твое́ю благоволи́ла еси́ его́ во сла́ве обнови́ти. Те́мже, соше́дшеся дне́сь, благода́рственными пе́сньми Тя́ велича́ем.
Свети́лен, гла́с 1:
Све́том Христо́вым просвети́вшеся, святи́и новому́ченицы Бы́ковстии, во мра́це безбо́жия свети́льницы ве́рным яви́стеся, страда́ньми бо ва́шими и доны́не ве́ра правосла́вная пропове́дуется, наде́жда укрепля́ется, любо́вь умножа́ется и Це́рковь Ру́сская до́блестию ва́шею озаря́ется.
Сла́ва, и ны́не: Прииди́те, восхва́лим Пречи́стую Ма́терь Бо́жию, Вы́шшую все́х земноро́дных и Честне́йшую го́рних во́инств, Засту́пницу усе́рдную ро́да христиа́нскаго.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь пои́мъ, вопїѧ́ше.
Гдⷭ҇и бж҃е на́шъ, помозѝ на́мъ смире́ннѡ воспѣ́ти по́двиги новомч҃нкѡвъ бы́ковскихъ, пресвѵ́терѡвъ і҆ѡа́нна и҆ петра̀, дїа́кона сѷмеѡ́на и҆ є҆ѵдокі́и, и҆̀же страда̑нїи свои́ми внидо́ша въ черто́гъ тво́й нбⷭ҇ный.
Кі́й слове́сный да́ръ принесе́мъ ва́мъ, до́блїи стрⷭ҇тоте́рпцы бы́ковстїи, вѣ́рнїи свидѣ́телїе сло́ва; недоꙋмѣва́емъ бо досто́йнѡ воспѣ́ти вели́чїе по́двигѡвъ ва́шихъ, дре́внихъ мч҃нкѡвъ подража́телїе.
Мнѡ́ги скѡ́рби првⷣнымъ, и҆ ѿ всѣ́хъ и҆зба́витъ ѧ҆̀ гдⷭ҇ь, речѐ прⷪ҇ро́къ. тѣ́мже и҆ вы̀, проше́дше сквозѣ̀ ѻ҆́гнь и҆ во́дꙋ, въ ра́дость жи́зни вѣ́чныѧ внидо́сте и҆ со всѣ́ми ст҃ы́ми ны́нѣ сла́вꙋ бж҃їю воспѣва́ете.
Бг҃оро́диченъ: Во ᲂу҆спе́нїи твое́мъ мі́ра не ѡ҆ста́вила є҆сѝ, влⷣчце, тѣ́мже покрыва́еши при́снѡ лю́ди твоѧ̑ ѿ всѧ́кихъ ѡ҆бстоѧ́нїй и҆ мл҃твами твои́ми и҆збавлѧ́еши ѿ сме́рти дꙋ́шы на́шѧ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Нѣ́сть ст҃ъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.
Кро́вь ва́шꙋ, ꙗ҆́кѡ сп҃си́тельное сѣ́ѧнїе, землѧ̀ рꙋ́сскаѧ прїѧ́тъ и҆ сла́ва по́двигѡвъ ва́шихъ предѣ́лы є҆ѧ̀ ѡ҆блиста̀. тѣ́мже бл҃годарѧ́ще гдⷭ҇а, торжествꙋ́емъ па́мѧть ва́шꙋ, мч҃нцы бы́ковстїи.
Кто̀ бг҃ъ ве́лїй, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ на́шъ; ты̀ є҆сѝ бг҃ъ, творѧ́й чꙋдеса̀, си́це вопїѧ́хꙋ новомч҃нцы бы́ковстїи, претерпѣва́юще мꙋчи́тєльства безбо́жныхъ и҆ вѣ́рꙋ хрⷭ҇то́вꙋ кровьмѝ свои́ми ᲂу҆твержда́юще.
Слꙋжи́телїе бж҃їѧ мт҃ре бы́сте, стрⷭ҇тоте́рпцы і҆ѡа́нне и҆ пе́тре, сѷмеѡ́не и҆ є҆ѵдокі́е. тѣ́мже ве́лїею любо́вїю къ ро́ждшемꙋсѧ ѿ неѧ̀ и҆спо́лнившесѧ, не ᲂу҆боѧ́стесѧ ни мꙋ́къ, ни са́мыѧ сме́рти и҆ вѣнцы̀ по́двигѡвъ свои́хъ прїѧ́сте.
Бг҃оро́диченъ: Премлⷭ҇рдаѧ мт҃и, пречⷭ҇таѧ дв҃о, вѣ́мы тѧ̀ ско́рꙋю ᲂу҆тѣ́шительницꙋ въ напа́стехъ и҆ ско́рбехъ, подаю́щꙋю по́мощь рабѡ́мъ твои̑мъ.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃:
Тьмꙋ̀ невѣ́рїѧ сло́вомъ и҆́стины просвѣща́юще, на бра́нь дꙋхо́внꙋю проти́вꙋ ѿстꙋ́пникѡвъ и҆ безбо́жникѡвъ лю́тыхъ дерзнове́ннѡ подвиго́стесѧ, сла́внїи па́стырїе на́ши і҆ѡа́нне и҆ пе́тре, съ сѷмеѡ́номъ дїа́кономъ. сегѡ̀ ра́ди, ᲂу҆крѣплѧ́юще на́съ мꙋ́жески и҆сповѣ́дати вѣ́рꙋ правосла́внꙋю, моли́тесѧ ѡ҆ сп҃се́нїи дꙋ́шъ на́шихъ.
Бг҃оро́диченъ: Чꙋдотво́рною і҆кѡ́ною твое́ю влади́мїрскою дре́вле ѻ҆те́чество на́ше ᲂу҆крѣпи́ла є҆сѝ, прест҃а́ѧ дв҃о, та́кожде и҆ въ годи́нꙋ безбо́жныхъ гоне́нїй нѡ́выѧ ратобо́рцы къ подвигѡ́мъ мч҃нчєскимъ ᲂу҆тверди́ла є҆сѝ. тѣ́мже съ любо́вїю и҆ бл҃годаре́нїемъ ᲂу҆бл҃жа́емъ тѧ̀, пречтⷭ҇аѧ.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, чтⷭ҇на́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ взыва́ющи, ѿ смы́сла чи́ста ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.
Сла́вный сщ҃енномч҃нче і҆ѡа́нне, премꙋ́дрость кни́жнꙋю разꙋмѣ́въ, вы́сшее и҆ соверше́ннѣйшее ᲂу҆че́нїе є҆ѵа́нгельское пости́глъ є҆сѝ, и҆ дꙋ́шꙋ твою̀ за ѻ҆́вцы ста́да хрⷭ҇то́ва положи́лъ є҆сѝ.
Ди́вный сщ҃енномч҃нче пе́тре, ты̀, наꙋча́ѧ люби́ти хрⷭ҇та̀ всѣ́мъ се́рдцемъ, ча̑дъ ма́лыхъ и҆ соверше́нныхъ во́зрастомъ ᲂу҆чи́тель бы́лъ є҆сѝ, ты̀ и҆ кро́вїю мч҃нческою ᲂу҆че́нїе запечатлѣ́лъ є҆сѝ, тѣ́мже па́стырь ᲂу҆се́рдный и҆ стрⷭ҇тоте́рпєцъ пресла́вный ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ.
Прехва́льный мч҃нче сѷмеѡ́не дїа́коне! возлюби́лъ є҆сѝ нача́ло премꙋ́дрости, стра́хъ гдⷭ҇ень, тѣ́мже во ѻ҆лтарѣ̀ ст҃ѣ́мъ ᲂу҆се́рднѡ слꙋжа̀, мно́гимъ бл҃гоговѣ́нїемъ бг҃ꙋ ᲂу҆годи́лъ є҆сѝ. ны́нѣ пред̾ лице́мъ є҆гѡ̀ пое́ши, ра́дꙋѧсѧ.
Бг҃оро́диченъ: Бцⷣе дв҃о пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ гпⷭ҇жꙋ̀, цр҃и́цꙋ и҆ влⷣчцꙋ пою́тъ тѧ̀ ст҃і́и новомч҃нцы цр҃кве рꙋ́сскїѧ. съ ни́миже прїимѝ и҆ на̑ша молє́нїѧ и҆ сп҃сѝ дꙋ́шы на́шѧ.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.
Ѡ҆скверне́ннаѧ дѣ́лы безбо́жными землѧ̀ рꙋ́сскаѧ кропле́нїемъ крове́й ва́шихъ па́ки ѡ҆сщ҃а́етсѧ, да позна́ютъ ꙗ҆зы́цы, ꙗ҆́кѡ съ на́ми бг҃ъ, и҆ покорѧ́тсѧ пра́вдѣ є҆гѡ̀.
Всѝ лю́дїе правосла́внїи ско́рби и҆спо́лнишасѧ, є҆гда̀ безбо́жнїи мꙋчи́тєли на цр҃ковь рꙋ́сскꙋю ѡ҆полчи́шасѧ. вы̀ же, ꙗ҆́кѡ во́ини крѣ́пцыи, беззако́нїю и҆́хъ мꙋ́жественнѣ противꙋста́сте и҆ вѣ́рꙋ правосла́внꙋю до́блѣ ᲂу҆тверди́сте.
Во мра́цѣ безбо́жїѧ заблꙋ́ждшымъ ꙗ҆ви́стѣсѧ ѻ҆гневи́днїи свѣти́льницы, і҆ѡа́нне, пе́тре, сѷмеѡ́не и҆ є҆ѵдокі́е, новомч҃нцы пресла́внїи, ᲂу҆казꙋ́юще бл҃гоче́стїѧ пꙋ́ть сп҃си́тельный.
Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ дв҃о бг҃омт҃и, наста́внице и҆́щꙋщымъ сп҃се́нїѧ, сподо́би и҆ на́съ мы́слити, глаго́лати и҆ дѣ́ѧти то́чїю пра̑ваѧ, послѣ́дꙋюще новомч҃нкѡмъ цр҃кве рꙋ́сскїѧ, ꙗ҆́кѡ и҆сповѣ́дникѡмъ твє́рдымъ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю̀ тѝ: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многомлⷭ҇тиве.
Є҆де́ма сладча́йшагѡ наслѣ̑дницы показа́стесѧ, новомч҃нцы бы́ковстїи, вы̀ бо, ско́рбни бы́вше въ мі́рѣ се́мъ, на нб҃сѝ ны́нѣ ᲂу҆тѣша́етесѧ: непра̑вды же и҆ гонє́нїѧ претерпѣ́вше, жи́знь вѣ́чнꙋю, ꙗ҆́кѡ воздаѧ́нїе првⷣное, ѿ бг҃а ᲂу҆лꙋчи́ли є҆стѐ.
Сщ҃енномч҃нцы бы́ковстїи і҆ѡа́нне, пе́тре, сѷмеѡ́не съ мч҃ницею є҆ѵдокі́ею! вы̀ заточе́нїѧ темни́чнагѡ и҆ лю́тыѧ сме́рти не ᲂу҆боѧ́лисѧ є҆стѐ, ны́нѣ же въ ри́захъ свѣ́тлыхъ съ чи́нми а҆́гг҃льскими ст҃ѣ́й трⷪ҇цѣ предстои́те и҆ мо́литесѧ ѡ҆ дꙋша́хъ на́шихъ.
Ѽ ра́тницы хрⷭ҇то́ви непобѣди́мїи, новомч҃нцы бы́ковстїи! вы̀ ѡ҆пло́тъ правосла́вїѧ ꙗ҆ви́стесѧ: ѡ҆гради́те ᲂу҆́бѡ и҆ на́съ, немощны́хъ въ вѣ́рѣ, по́двигъ ва́шъ крⷭ҇тный помина́ющихъ.
Бг҃оро́диченъ: Бцⷣе дв҃о, ᲂу҆пова́нїе хрⷭ҇тїа́нѡмъ, покры́й, соблюдѝ, сохранѝ и҆ сп҃сѝ рꙋ́сь правосла́внꙋю, къ застꙋпле́нїю твоемꙋ̀ прибѣга́ющꙋю.
Конда́къ, гла́съ в҃:
Ѻ҆́бразъ є҆стѐ чтꙋ́щымъ по́двиги ва́шѧ, но́вїи стрⷭ҇тоте́рпцы бы́ковстїи, и҆сповѣ́днически по́прище земно́е прете́кшїи. ва́съ бо ни ско́рбь, ни тѣснота̀, ни сме́рть ѿ любвѐ бж҃їѧ разлꙋчи́ти возмого́ша. тѣ́мже страда́ньми дерзнове́нїе стѧжа́вше, моли́тесѧ хрⷭ҇тꙋ̀, ва́съ ᲂу҆крѣпи́вшемꙋ, да и҆ мы̀ мꙋ́жества да́ръ ѿ бг҃а воспрїи́мемъ.
І҆́косъ:
Прїиди́те, правосла́внїи лю́дїе, пѣ́сньми ᲂу҆бл҃жи́мъ нѡ́выѧ свѣти́льники цр҃кве рꙋ́сскїѧ, і҆ѡа́нна, петра̀, сѷмеѡ́на и҆ є҆ѵдокі́ю, тє́плыѧ мл҃твенники, ᲂу҆сє́рдныѧ предста́тєли, проти́вꙋ безбо́жїѧ твє́рдыѧ ѻ҆рꙋ́жники, дꙋ́шы своѧ̑ за хрⷭ҇та̀ положи́вшыѧ и҆ вѣнцє́въ мч҃нческихъ сподо́бльшыѧсѧ. Къ ни̑мже съ любо́вїю припа́даемъ, зовꙋ́ще си́це: ра́дꙋйтесѧ, стрⷭ҇тоте́рпцы бы́ковстїи, вѣ́рꙋ правосла́внꙋю по́двигомъ до́брымъ ᲂу҆тверди́вшїи.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ прпⷣбнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Гдⷭ҇и бж҃е на́шъ, при́зри на цр҃ковь рꙋ́сскꙋю, ѿвратѝ гнѣ́въ тво́й, на ны̀ дви́жимый, простѝ грѣхѝ и҆ беззакѡ́нїѧ на̑ша и҆ поми́лꙋй на́съ, предста́тельствомъ ст҃ы́хъ сро́дникѡвъ на́шихъ, непреста́ннѡ за ны̀ молѧ́щихсѧ.
Гдⷭ҇и, мл҃твами новомч҃нкѡвъ цр҃кве рꙋ́сскїѧ ѿженѝ тьмꙋ̀ ѿ серде́цъ на́шихъ сло́вомъ твоеѧ̀ и҆́стины, не да́ждь сатанѣ̀ льсти́вомꙋ погꙋби́ти дꙋ́шы на́шѧ, ᲂу҆твердѝ на́съ въ правосла́вїи и҆ да́рꙋй на́мъ въ бл҃гоче́стїи пожи́ти всѧ̑ дни̑ живота̀ на́шегѡ.
Ди́внїи ᲂу҆гѡ́дницы бж҃їи, сла́внїи мч҃нцы бы́ковстїи, вы̀ не ᲂу҆боѧ́вшесѧ преще́нїй безбо́жныхъ, реклѝ є҆стѐ: не пощади́мъ є҆стества̀ тлѣ́ннагѡ, и҆зво́лимъ сме́рть, да вѣнцы̑ побѣ́дными ᲂу҆вѧзе́мсѧ ѿ хрⷭ҇та̀, бг҃а на́шегѡ.
Бг҃оро́диченъ: Застꙋ́пнице ᲂу҆се́рднаѧ, мт҃и гдⷭ҇а вы́шнѧгѡ, покры́й цр҃ковь рꙋ́сскꙋю держа́внымъ твои́мъ покро́вомъ, хрⷭ҇толюби̑вымъ лю́демъ на врагѝ спобо́рствꙋй и҆ належа́щихъ скорбе́й дꙋше́вныхъ и҆ тѣле́сныхъ свободѝ, мт҃и дв҃о пречⷭ҇таѧ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: И҆з̾ пла́мене прпⷣбнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ првⷣнагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ, всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.
Оу҆бѣли́сте ри̑зы ва́шѧ, до́блїи новомч҃нцы, кро́вїю а҆́гнца бж҃їѧ, за человѣ̑ки закла́ннагѡ. є҆го́же, ѻ҆́троцы бл҃гослови́те, сщ҃е́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Вои́стиннꙋ дрꙋ́зи хрⷭ҇то́ви ꙗ҆ви́стесѧ, новомч҃нцы бы́ковстїи, пло́ть бо и҆ мі́ръ возненави́дѣвше, ве́тхагѡ человѣ́ка совлеко́стесѧ, во ѻ҆де́ждꙋ же нетлѣ́нїѧ ѡ҆бле́кшесѧ, реко́сте: не ктомꙋ̀ ᲂу҆жѐ мы̀ живе́мъ, но живе́тъ въ на́съ хрⷭ҇то́съ.
Речѐ гдⷭ҇ь свои̑мъ ᲂу҆ч҃нкѡ́мъ: не бо́йсѧ, ма́лое ста́до, ꙗ҆́кѡ бл҃гоизво́ли ѻ҆ц҃ъ ва́шъ да́ти ва́мъ црⷭ҇тво. вы̀ же, сло́вꙋ семꙋ̀ послѣ́дꙋюще, черто́га нбⷭ҇нагѡ достиго́сте. тѣ́мже, сла́внїи добропобѣ́дницы, помози́те и҆ на́мъ сп҃се́нїе ᲂу҆лꙋчи́ти.
Бг҃оро́диченъ: Прест҃а́ѧ влⷣчце бцⷣе, защитѝ и҆ сп҃сѝ на́съ ѿ ко́зней вра́жїихъ и҆ многоразли́чныхъ напа́стей, да́рꙋй на́мъ крѣ́пость въ терпѣ́нїи, на тебѐ бо надѣ́емсѧ и҆ тобо́ю хва́лимсѧ.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ невозмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти, тобо́ю же, всечтⷭ҇аѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно, є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и, тѧ̀ ᲂу҆бл҃жа́емъ.
На пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ всѐ ᲂу҆пова́нїе возложи́вше, стрⷭ҇тоте́рпцы бы́ковстїи, да́же до сме́рти пострада́ли є҆стѐ, и҆ то́кмѡ є҆ди́наго на нб҃сѣ́хъ живꙋ́щаго боѧ́щесѧ, того̀ со всѧ́кимъ дерзнове́нїемъ и҆сповѣ́дали є҆стѐ.
Бл҃же́ннїи стрⷭ҇тоте́рпцы бы́ковстїи, прїими́те сїѐ смире́нное и҆ ᲂу҆бо́гое моле́нїе на́ше, да вѣ́рнѡ почита́юще па́мѧть ва́шꙋ, ᲂу҆лꙋчи́мъ ѿ гдⷭ҇а и҆ влⷣки живота̀ на́шегѡ ѡ҆ставле́нїе грѣхѡ́въ и҆ ве́лїю млⷭ҇ть.
Ѽ бг҃оизбра́ннїи новомч҃нцы бы́ковстїи, ꙗ҆́кѡ ѕвѣ́зды, нб҃о цр҃ко́вное ᲂу҆краси́вшїи, моли́тесѧ ко гдⷭ҇ꙋ ѡ҆ земнѣ́мъ ѻ҆те́чествѣ ва́шемъ и҆ ѡ҆ вѣ́рою и҆ любо́вїю ва́съ почита́ющихъ.
Бг҃оро́диченъ: Ѽ всепѣ́таѧ мт҃и, а҆́ще и҆ разори́сѧ ѿ ѕлы́хъ хра́мъ тво́й влади́мїрскїй, и҆дѣ́же новомч҃нцы бы́ковстїи подвиза́шасѧ, но млⷭ҇тїю твое́ю бл҃говоли́ла є҆сѝ є҆го̀ во сла́вѣ ѡ҆бнови́ти. тѣ́мже соше́дшесѧ дне́сь, бл҃года́рственными пѣ́сньми тѧ̀ велича́емъ.
Свѣти́ленъ, гла́съ а҃:
Свѣ́томъ хрⷭ҇то́вымъ просвѣти́вшесѧ, ст҃і́и новомч҃нцы бы́ковстїи, во мра́цѣ безбо́жїѧ свѣти́льницы вѣ̑рнымъ ꙗ҆ви́стѣсѧ, страда́ньми бо ва́шими и҆ доны́нѣ вѣ́ра правосла́внаѧ проповѣ́дꙋетсѧ, наде́жда ᲂу҆крѣплѧ́етсѧ, любо́вь ᲂу҆множа́етсѧ и҆ цр҃ковь рꙋ́сскаѧ до́блестїю ва́шею ѡ҆зарѧ́етсѧ.
Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Прїиди́те, восхва́лимъ пречⷭ҇тꙋю мт҃рь бж҃їю, вы́шшꙋю всѣ́хъ земноро́дныхъ и҆ чтⷭ҇нѣ́йшꙋю го́рнихъ во́инствъ, застꙋ́пницꙋ ᲂу҆се́рднꙋю ро́да хрⷭ҇тїа́нскагѡ.
Священномученики Иоанн Кесарийский, Петр Косминков, пресвитеры и Симеон Кречков, диакон
Во время гонений на Русскую Православную Церковь бывало, что воинствующие безбожники арестовывали не только священника, но и весь клир, а также членов церковного совета из числа наиболее активных мирян, как это произошло в селе Быково Раменского района. Здесь были арестованы священники Иоанн Кесарийский и Петр Косминков, диакон Симеон Кречков, староста храма Евдокия Сафронова, а также члены церковного совета Петр Пискарев-Молоков и Александр, Екатерина и Дмитрий Чиликины.
Они были арестованы в течение трех дней – с 1 по 3 ноября 1937 года – и заключены в Таганскую тюрьму в Москве.
Священномученик Иоанн родился 30 января 1878 года в селе Одишево Кинешемского уезда Костромской губернии в семье священника Никанора Кесарийского. Окончил Духовную семинарию и в 1903 году – Московскую Духовную академию. В 1904 году он был рукоположен в сан священника и служил в храмах Московской епархии, в последнее время – в храме Владимирской иконы Божией Матери в селе Быково.
Допросы начались в день ареста. Следователь спрашивал, с кем священник знаком. Отец Иоанн отвечал, что знает служащего с ним священника и диакона, старосту храма и некоторых членов церковного совета, с которыми если встречался и беседовал, то исключительно на церковные темы.
Следователь не удовлетворился этим ответом, и допрос продолжился на следующий день.
– Вы один из организаторов церковной группы в селе Быково, – обратился следователь к священнику, имея в виду то, что тот был настоятелем храма, – назовите, кто входит в состав данной группы.
– Это мне неизвестно, и организатором группы я не являюсь, – ответил священник.
– Где происходили нелегальные собрания контрреволюционной группы церковников села Быково?
– Это мне неизвестно, так как на нелегальных собраниях я не присутствовал.
Следователь потребовал от священника, чтобы тот признал себя виновным в том, будто он обсуждал вопрос о совершении террористического акта по отношению к председателю колхоза.
Священник это обвинение отверг.
– Известно, – продолжал спрашивать следователь, – что вы распространяли клевету о советской власти и колхозах. Подтверждаете вы это?
– Контрреволюционной клеветы о советской власти я никогда не высказывал и не распространял. Меня могли неправильно понять, когда я однажды в церковной сторожке за чаем рассказывал случай, о котором было напечатано в газете, как в один колхоз приехал председатель райисполкома, зашел на конюшню, увидел худой хомут, надел его на шею колхознику и сказал: «Вы раньше ходили в хомуте и теперь будете ходить в хомуте». Причем этот случай я рассказал как случившийся факт, без всякой клеветы на колхозы.
– Дайте показания о контрреволюционной деятельности каждого участника контрреволюционной группы церковников села Быково, – потребовал следователь.
– О контрреволюционной деятельности церковников села Быково мне неизвестно, и участников данной группы я не знаю, – ответил священник.
На этом допрос был закончен.
Священномученик Петр родился 4 января 1887 года в селе Пахрино Подольского уезда Московской губернии в семье Василия Петровича Косминкова, служившего псаломщиком в Троицкой церкви в этом селе. Петр Васильевич в 1901 году окончил Перервинское Духовное училище, в 1907 году – Московскую Духовную семинарию и был направлен работать учителем. В 1910 году он был рукоположен в сан священника и служил в храмах Московской епархии, с 1918 года – в храме Владимирской иконы Пресвятой Богородицы в селе Быково.
– Вы арестованы за контрреволюционную деятельность, дайте показания по этому вопросу, – потребовал следователь.
– Никогда контрреволюционной деятельности я не вел и вести не мог, – ответил священник.
– Вы один из организаторов контрреволюционной группы церковников, назовите ее участников.
– Никаким организатором контрреволюционной группы я не являюсь и участников никого не знаю.
– Где проводились нелегальные собрания контрреволюционной группы церковников?
– Нелегальных собраний контрреволюционной группы никогда не было, и мне неизвестно о ее существовании, но члены церковного совета собирались, собирались они главным образом в церкви.
– Какие вопросы обсуждались на нелегальном собрании церковников?
– Собрания актива церковников, проводимые в церкви, были всегда легальными, вопросы на них обсуждались исключительно хозяйственного значения, касающиеся церкви.
– Следствию известно, что на нелегальном собрании контрреволюционной группы церковников обсуждался вопрос о совершении террористического акта против председателя колхоза...
Подтверждаете вы это?
– Не подтверждаю.
– Дайте показания о контрреволюционной деятельности каждого участника группы церковников.
– Я уже показал, что о существовании контрреволюционной группы церковников мне неизвестно, а потому мне неизвестно и о контрреволюционной деятельности каждого участника.
Священномученик Симеон родился в 1876 году в селе Понизовье Верейского уезда Московской губернии в семье псаломщика Николая Кречкова. Образование получил в Перервинском Духовном училище, а затем в Московской Духовной семинарии, которую окончил в 1900 году. Сначала работал учителем, а в 1903 году был рукоположен в сан диакона ко храму Владимирской иконы Пресвятой Богородицы в селе Быково, где и служил до ареста в 1937 году.
– Вы арестованы за контрреволюционную деятельность. Дайте показания по этому поводу.
– Я никакой контрреволюционной деятельности не вел и не веду, а поэтому показаний дать не могу.
– Вы участник контрреволюционной группировки в селе Быково. Назовите всех ее участников.
– Я не состою ни в какой контрреволюционной группировке и не знаю такой.
– Кто организатор ее?
– Не знаю как о самой организации, так и о ее организаторах.
– Где собирались нелегальные собрания контрреволюционной группировки церковников?
– Не знаю я ничего о собраниях и контрреволюционной группировке, – ответил диакон, не согласившись оклеветать себя или других.
15 ноября 1937 года тройка НКВД приговорила священников Иоанна Кесарийского, Петра Косминкова и диакона Симеона Кречкова к расстрелу. Александр Чиликин и его сын Дмитрий были приговорены к десяти годам заключения в исправительнотрудовом лагере. Петр Пискарев-Молоков, Евдокия Сафронова и Екатерина Чиликина были приговорены к восьми годам заключения в исправительно-трудовом лагере.
Священники Иоанн Кесарийский, Петр Косминков и диакон Симеон Кречков были расстреляны 16 ноября 1937 года и погребены в безвестной общей могиле на полигоне Бутово под Москвой.
Александр Чиликин был отправлен в Беломорско-Балтийский лагерь, Евдокия Сафронова и Екатерина Чиликина – в Тайшетлагерь, Петр Пискарев-Молоков и Дмитрий Чиликин – в Сиблаг.
Евдокия Сафронова умерла в заключении 25 августа 1938 года и была погребена в безвестной могиле, Петр Пискарев-Молоков умер в лагере 9 апреля 1938 года и был погребен в безвестной могиле.
Составитель игумен Дамаскин (Орловский)
«Жития новомучеников и исповедников Российских ХХ века Московской епархии. Ноябрь». Тверь, 2003 год, стр. 51-58.
Источник: http://www.fond.ru
Священномученики Иоанн Кесарийский, Петр Косминков, пресвитеры и Симеон Кречков, диакон
Во время гонений на Русскую Православную Церковь бывало, что воинствующие безбожники арестовывали не только священника, но и весь клир, а также членов церковного совета из числа наиболее активных мирян, как это произошло в селе Быково Раменского района. Здесь были арестованы священники Иоанн Кесарийский и Петр Косминков, диакон Симеон Кречков, староста храма Евдокия Сафронова, а также члены церковного совета Петр Пискарев-Молоков и Александр, Екатерина и Дмитрий Чиликины.
Они были арестованы в течение трех дней – с 1 по 3 ноября 1937 года – и заключены в Таганскую тюрьму в Москве.
Священномученик Иоанн родился 30 января 1878 года в селе Одишево Кинешемского уезда Костромской губернии в семье священника Никанора Кесарийского. Окончил Духовную семинарию и в 1903 году – Московскую Духовную академию. В 1904 году он был рукоположен в сан священника и служил в храмах Московской епархии, в последнее время – в храме Владимирской иконы Божией Матери в селе Быково.
Допросы начались в день ареста. Следователь спрашивал, с кем священник знаком. Отец Иоанн отвечал, что знает служащего с ним священника и диакона, старосту храма и некоторых членов церковного совета, с которыми если встречался и беседовал, то исключительно на церковные темы.
Следователь не удовлетворился этим ответом, и допрос продолжился на следующий день.
– Вы один из организаторов церковной группы в селе Быково, – обратился следователь к священнику, имея в виду то, что тот был настоятелем храма, – назовите, кто входит в состав данной группы.
– Это мне неизвестно, и организатором группы я не являюсь, – ответил священник.
– Где происходили нелегальные собрания контрреволюционной группы церковников села Быково?
– Это мне неизвестно, так как на нелегальных собраниях я не присутствовал.
Следователь потребовал от священника, чтобы тот признал себя виновным в том, будто он обсуждал вопрос о совершении террористического акта по отношению к председателю колхоза.
Священник это обвинение отверг.
– Известно, – продолжал спрашивать следователь, – что вы распространяли клевету о советской власти и колхозах. Подтверждаете вы это?
– Контрреволюционной клеветы о советской власти я никогда не высказывал и не распространял. Меня могли неправильно понять, когда я однажды в церковной сторожке за чаем рассказывал случай, о котором было напечатано в газете, как в один колхоз приехал председатель райисполкома, зашел на конюшню, увидел худой хомут, надел его на шею колхознику и сказал: «Вы раньше ходили в хомуте и теперь будете ходить в хомуте». Причем этот случай я рассказал как случившийся факт, без всякой клеветы на колхозы.
– Дайте показания о контрреволюционной деятельности каждого участника контрреволюционной группы церковников села Быково, – потребовал следователь.
– О контрреволюционной деятельности церковников села Быково мне неизвестно, и участников данной группы я не знаю, – ответил священник.
На этом допрос был закончен.
Священномученик Петр родился 4 января 1887 года в селе Пахрино Подольского уезда Московской губернии в семье Василия Петровича Косминкова, служившего псаломщиком в Троицкой церкви в этом селе. Петр Васильевич в 1901 году окончил Перервинское Духовное училище, в 1907 году – Московскую Духовную семинарию и был направлен работать учителем. В 1910 году он был рукоположен в сан священника и служил в храмах Московской епархии, с 1918 года – в храме Владимирской иконы Пресвятой Богородицы в селе Быково.
– Вы арестованы за контрреволюционную деятельность, дайте показания по этому вопросу, – потребовал следователь.
– Никогда контрреволюционной деятельности я не вел и вести не мог, – ответил священник.
– Вы один из организаторов контрреволюционной группы церковников, назовите ее участников.
– Никаким организатором контрреволюционной группы я не являюсь и участников никого не знаю.
– Где проводились нелегальные собрания контрреволюционной группы церковников?
– Нелегальных собраний контрреволюционной группы никогда не было, и мне неизвестно о ее существовании, но члены церковного совета собирались, собирались они главным образом в церкви.
– Какие вопросы обсуждались на нелегальном собрании церковников?
– Собрания актива церковников, проводимые в церкви, были всегда легальными, вопросы на них обсуждались исключительно хозяйственного значения, касающиеся церкви.
– Следствию известно, что на нелегальном собрании контрреволюционной группы церковников обсуждался вопрос о совершении террористического акта против председателя колхоза...
Подтверждаете вы это?
– Не подтверждаю.
– Дайте показания о контрреволюционной деятельности каждого участника группы церковников.
– Я уже показал, что о существовании контрреволюционной группы церковников мне неизвестно, а потому мне неизвестно и о контрреволюционной деятельности каждого участника.
Священномученик Симеон родился в 1876 году в селе Понизовье Верейского уезда Московской губернии в семье псаломщика Николая Кречкова. Образование получил в Перервинском Духовном училище, а затем в Московской Духовной семинарии, которую окончил в 1900 году. Сначала работал учителем, а в 1903 году был рукоположен в сан диакона ко храму Владимирской иконы Пресвятой Богородицы в селе Быково, где и служил до ареста в 1937 году.
– Вы арестованы за контрреволюционную деятельность. Дайте показания по этому поводу.
– Я никакой контрреволюционной деятельности не вел и не веду, а поэтому показаний дать не могу.
– Вы участник контрреволюционной группировки в селе Быково. Назовите всех ее участников.
– Я не состою ни в какой контрреволюционной группировке и не знаю такой.
– Кто организатор ее?
– Не знаю как о самой организации, так и о ее организаторах.
– Где собирались нелегальные собрания контрреволюционной группировки церковников?
– Не знаю я ничего о собраниях и контрреволюционной группировке, – ответил диакон, не согласившись оклеветать себя или других.
15 ноября 1937 года тройка НКВД приговорила священников Иоанна Кесарийского, Петра Косминкова и диакона Симеона Кречкова к расстрелу. Александр Чиликин и его сын Дмитрий были приговорены к десяти годам заключения в исправительнотрудовом лагере. Петр Пискарев-Молоков, Евдокия Сафронова и Екатерина Чиликина были приговорены к восьми годам заключения в исправительно-трудовом лагере.
Священники Иоанн Кесарийский, Петр Косминков и диакон Симеон Кречков были расстреляны 16 ноября 1937 года и погребены в безвестной общей могиле на полигоне Бутово под Москвой.
Александр Чиликин был отправлен в Беломорско-Балтийский лагерь, Евдокия Сафронова и Екатерина Чиликина – в Тайшетлагерь, Петр Пискарев-Молоков и Дмитрий Чиликин – в Сиблаг.
Евдокия Сафронова умерла в заключении 25 августа 1938 года и была погребена в безвестной могиле, Петр Пискарев-Молоков умер в лагере 9 апреля 1938 года и был погребен в безвестной могиле.
Составитель игумен Дамаскин (Орловский)
«Жития новомучеников и исповедников Российских ХХ века Московской епархии. Ноябрь». Тверь, 2003 год, стр. 51-58.
Источник: http://www.fond.ru
Священномученики Иоанн Кесарийский, Петр Косминков, пресвитеры и Симеон Кречков, диакон
Во время гонений на Русскую Православную Церковь бывало, что воинствующие безбожники арестовывали не только священника, но и весь клир, а также членов церковного совета из числа наиболее активных мирян, как это произошло в селе Быково Раменского района. Здесь были арестованы священники Иоанн Кесарийский и Петр Косминков, диакон Симеон Кречков, староста храма Евдокия Сафронова, а также члены церковного совета Петр Пискарев-Молоков и Александр, Екатерина и Дмитрий Чиликины.
Они были арестованы в течение трех дней – с 1 по 3 ноября 1937 года – и заключены в Таганскую тюрьму в Москве.
Священномученик Иоанн родился 30 января 1878 года в селе Одишево Кинешемского уезда Костромской губернии в семье священника Никанора Кесарийского. Окончил Духовную семинарию и в 1903 году – Московскую Духовную академию. В 1904 году он был рукоположен в сан священника и служил в храмах Московской епархии, в последнее время – в храме Владимирской иконы Божией Матери в селе Быково.
Допросы начались в день ареста. Следователь спрашивал, с кем священник знаком. Отец Иоанн отвечал, что знает служащего с ним священника и диакона, старосту храма и некоторых членов церковного совета, с которыми если встречался и беседовал, то исключительно на церковные темы.
Следователь не удовлетворился этим ответом, и допрос продолжился на следующий день.
– Вы один из организаторов церковной группы в селе Быково, – обратился следователь к священнику, имея в виду то, что тот был настоятелем храма, – назовите, кто входит в состав данной группы.
– Это мне неизвестно, и организатором группы я не являюсь, – ответил священник.
– Где происходили нелегальные собрания контрреволюционной группы церковников села Быково?
– Это мне неизвестно, так как на нелегальных собраниях я не присутствовал.
Следователь потребовал от священника, чтобы тот признал себя виновным в том, будто он обсуждал вопрос о совершении террористического акта по отношению к председателю колхоза.
Священник это обвинение отверг.
– Известно, – продолжал спрашивать следователь, – что вы распространяли клевету о советской власти и колхозах. Подтверждаете вы это?
– Контрреволюционной клеветы о советской власти я никогда не высказывал и не распространял. Меня могли неправильно понять, когда я однажды в церковной сторожке за чаем рассказывал случай, о котором было напечатано в газете, как в один колхоз приехал председатель райисполкома, зашел на конюшню, увидел худой хомут, надел его на шею колхознику и сказал: «Вы раньше ходили в хомуте и теперь будете ходить в хомуте». Причем этот случай я рассказал как случившийся факт, без всякой клеветы на колхозы.
– Дайте показания о контрреволюционной деятельности каждого участника контрреволюционной группы церковников села Быково, – потребовал следователь.
– О контрреволюционной деятельности церковников села Быково мне неизвестно, и участников данной группы я не знаю, – ответил священник.
На этом допрос был закончен.
Священномученик Петр родился 4 января 1887 года в селе Пахрино Подольского уезда Московской губернии в семье Василия Петровича Косминкова, служившего псаломщиком в Троицкой церкви в этом селе. Петр Васильевич в 1901 году окончил Перервинское Духовное училище, в 1907 году – Московскую Духовную семинарию и был направлен работать учителем. В 1910 году он был рукоположен в сан священника и служил в храмах Московской епархии, с 1918 года – в храме Владимирской иконы Пресвятой Богородицы в селе Быково.
– Вы арестованы за контрреволюционную деятельность, дайте показания по этому вопросу, – потребовал следователь.
– Никогда контрреволюционной деятельности я не вел и вести не мог, – ответил священник.
– Вы один из организаторов контрреволюционной группы церковников, назовите ее участников.
– Никаким организатором контрреволюционной группы я не являюсь и участников никого не знаю.
– Где проводились нелегальные собрания контрреволюционной группы церковников?
– Нелегальных собраний контрреволюционной группы никогда не было, и мне неизвестно о ее существовании, но члены церковного совета собирались, собирались они главным образом в церкви.
– Какие вопросы обсуждались на нелегальном собрании церковников?
– Собрания актива церковников, проводимые в церкви, были всегда легальными, вопросы на них обсуждались исключительно хозяйственного значения, касающиеся церкви.
– Следствию известно, что на нелегальном собрании контрреволюционной группы церковников обсуждался вопрос о совершении террористического акта против председателя колхоза...
Подтверждаете вы это?
– Не подтверждаю.
– Дайте показания о контрреволюционной деятельности каждого участника группы церковников.
– Я уже показал, что о существовании контрреволюционной группы церковников мне неизвестно, а потому мне неизвестно и о контрреволюционной деятельности каждого участника.
Священномученик Симеон родился в 1876 году в селе Понизовье Верейского уезда Московской губернии в семье псаломщика Николая Кречкова. Образование получил в Перервинском Духовном училище, а затем в Московской Духовной семинарии, которую окончил в 1900 году. Сначала работал учителем, а в 1903 году был рукоположен в сан диакона ко храму Владимирской иконы Пресвятой Богородицы в селе Быково, где и служил до ареста в 1937 году.
– Вы арестованы за контрреволюционную деятельность. Дайте показания по этому поводу.
– Я никакой контрреволюционной деятельности не вел и не веду, а поэтому показаний дать не могу.
– Вы участник контрреволюционной группировки в селе Быково. Назовите всех ее участников.
– Я не состою ни в какой контрреволюционной группировке и не знаю такой.
– Кто организатор ее?
– Не знаю как о самой организации, так и о ее организаторах.
– Где собирались нелегальные собрания контрреволюционной группировки церковников?
– Не знаю я ничего о собраниях и контрреволюционной группировке, – ответил диакон, не согласившись оклеветать себя или других.
15 ноября 1937 года тройка НКВД приговорила священников Иоанна Кесарийского, Петра Косминкова и диакона Симеона Кречкова к расстрелу. Александр Чиликин и его сын Дмитрий были приговорены к десяти годам заключения в исправительнотрудовом лагере. Петр Пискарев-Молоков, Евдокия Сафронова и Екатерина Чиликина были приговорены к восьми годам заключения в исправительно-трудовом лагере.
Священники Иоанн Кесарийский, Петр Косминков и диакон Симеон Кречков были расстреляны 16 ноября 1937 года и погребены в безвестной общей могиле на полигоне Бутово под Москвой.
Александр Чиликин был отправлен в Беломорско-Балтийский лагерь, Евдокия Сафронова и Екатерина Чиликина – в Тайшетлагерь, Петр Пискарев-Молоков и Дмитрий Чиликин – в Сиблаг.
Евдокия Сафронова умерла в заключении 25 августа 1938 года и была погребена в безвестной могиле, Петр Пискарев-Молоков умер в лагере 9 апреля 1938 года и был погребен в безвестной могиле.
Составитель игумен Дамаскин (Орловский)
«Жития новомучеников и исповедников Российских ХХ века Московской епархии. Ноябрь». Тверь, 2003 год, стр. 51-58.
Источник: http://www.fond.ru
Мученица Евдокия Григорьевна Сафронова родилась 1 марта 1878 года в деревне Лучинское Звенигородского уезда Московской губернии в крестьянской семье. Окончила 2 класса церковноприходской школы. С 1890 года работала прислугой в Москве в семье земского начальника. В 1897 году вышла замуж и переехала в село Быково Бронницкого уезда Московской губернии. В 1930 году была избрана старостой и казначеем церкви Рождества Христова села Быково. В том же году была лишена избирательных прав как «активная церковница». 2 июня 1931 года восстановлена в правах. 1 ноября 1937 года арестована по делу «церковников Быковского прихода» вместе со священномучениками священниками Иоанном Кесарийским, Петром Косминковым и диаконом Симеоном Кречковым (расстреляны 16 ноября). Во время следствия содержалась в Таганской тюрьме в Москве. На 1-м после ареста допросе подписала протокол, составленный следователем, в котором признала, что была членом группы «церковников», «вела агитацию о невступлении в колхоз». На следующий день категорически отрицала возводимые на нее обвинения.
15 ноября 1937 года Особой тройкой при УНКВД по Московской области приговорена к 8 годам ИТЛ. Отправлена в Тайшетский лагерь (Иркутская область). Скончалась от тяжких лишений 25 августа 1938 года. Место захоронения неизвестно. Прославлена Архиерейским юбилейным Собором РПЦ 2000 года вместе со священномучениками села Быково с общим днем памяти.
Игумен Дамаскин (Орловский)
Источник: http://www.fond.ru