Канон святому преподобномученику Симону Воломскому

Припев: Преподобному́чениче Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 25 июля (12 июля ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца, спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Сло́во ми́ да́ждь, Сло́ве Бо́жий, Светода́вче Христе́, воспе́ти све́тлое и светоно́сное житие́ Твоего́ уго́дника, преподо́бнаго Си́мона. Моли́твами его́ разори́ мра́к се́рдца моего́ и Твои́м све́том ду́шу озари́, молю́ся.

Влады́чнему любостра́нству, преподо́бне, подо́бяся, сего́ ра́ди и са́м стра́нствовати изво́лил еси́, те́мже и Всеви́дящее О́ко, ви́дев твое́ благо́е изволе́ние, да́ром чуде́с обогати́ тя́, Си́моне преподобнопа́мятне.

Трисо́лнечным сия́нием озаря́емь, Богому́дре, зло́е бесо́в шата́ние и вра́жия преще́ния, блаже́нне, ра́нами боле́зней, я́ко паучи́ну, разори́л еси́, Бо́жиим Ду́хом разжига́емь, Си́моне блаже́нне.

Богоро́дичен: Я́ко Бо́жия Ма́ти, дерзнове́ние иму́щи к ро́ждшемуся из Тебе́ Единоро́дному Сло́ву, Отцу́ собезнача́льну и сра́слену Ду́ху Свято́му, моля́щи не преста́й от бе́д спасти́ся, Всенепоро́чная, и́же Тя́, Богоро́дицу, сла́вящим.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Кто́ изрещи́ мо́жет на земли́ твоя́ боле́зни, о́тче, и по́двиги, и́хже ра́ди досто́йную мзду́ насле́дова от Бо́га и бы́л еси́ прия́телище Боже́ственному Ду́ху, преподо́бен и и́стинен, преди́вен и непоро́чен.

Укрепи́л еси́ у́м ра́зумом Боже́ственным, о́тче Си́моне, прему́дростию духо́вною и сло́вом украси́лся еси́, те́м привлече́ мно́гих ду́ши во спасе́ние, яви́в и́ноком изве́стное жития́ прописа́ние.

Зло́бы нача́льник, вра́г, хотя́ тебе́ па́кость сотвори́ти, преподо́бне Си́моне, лука́вых челове́ков на тя́ вооружа́ет, тебе́ прирази́вся, постыде́ся, Христу́ бо тя́ соблюда́ющу.

Богоро́дичен: Херуви́мов и Серафи́мов превы́шши яви́лася еси́, Богоро́дице, Ты́ бо еди́на прия́ла еси́ Невмести́маго Бо́га во чре́ве Твое́м, Нескве́рная. Те́мже Тя́ вси́, ве́рнии, пе́сньми, Чи́стая, ублажа́ем.

Седа́лен, гла́с 8.

Христо́вою любо́вию связа́в свою́ ду́шу, поще́ния страда́нием утверди́вся, зла́та светле́йше благоче́стием облиста́ и чи́стое прия́телище бы́сть Ду́хови, лука́вых духо́в тьму́ разгна́л еси́. Те́м, собра́в и́ночествующих мно́жества, па́стырь и́м бы́сть и свети́льник све́тел, Си́моне преподо́бне. Моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Я́ко Всенепоро́чная Неве́ста Творца́, я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя, прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Всепе́тая, беззако́нию мя́ су́ща скве́рно жили́ще и де́монов игра́лище в ра́зуме бы́вша, потщи́ся от си́х злоде́йствия мя́ изба́вити, све́тло жили́ще доброде́тельми соде́лавши, Светода́тельная и Нетле́нная, разжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би и све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Све́тлое твое́ житие́ я́ко пра́вило изве́стно вся́кия доброде́тели, о́тче, показа́ся, в моли́твах бо, и поще́ниих, и бде́ниих же и мольба́х пребыва́л еси́, и́же ко Христу́ Человеколю́бцу.

Сна́ свои́ма очи́ма не да́л еси́, блаже́нне Си́моне, ни ве́ждома дрема́ния, до́ндеже сподо́бися преди́вных селе́ний, и́же угото́ва Бо́г, преподо́бне, лю́бящим Его́.

Стеня́, и пла́ча, и се́туя умиле́нием, слеза́ми кропя́ зе́млю при́сно, о́тче Богому́дре, соверша́ше пу́ть сво́й, до́ндеже обре́те Боже́ственное во гра́де Бо́жии жили́ще и со все́ми святы́ми, преподо́бне, всели́ся.

Богоро́дичен: Бо́га, И́же из Тебе́ воплоще́ннаго непрело́жно, моли́, пребы́вша естество́м ра́вна Отцу́ и Тебе́, Ро́ждшей, проще́ние согреше́нием и душа́м спасе́ние пою́щим Тя́ ве́рою дарова́ти.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ мои́ напра́ви, молю́ся.

Погаси́в стра́сти росо́ю по́двиг твои́х, о́тче блаже́нне, бога́тно возже́гл еси́ огне́м любве́ и ве́ры воздержа́ния свети́льник и просвеще́ние безстра́стия и дне́ сы́н яви́лся еси́.

Исцеле́ний тебе́ благода́ть Христо́с в неду́зех разли́чных дарова́ и на ду́хи нечи́стыя вла́сть, му́дре, естество́ бо, о́тче, победи́л еси́, и́же па́че естества́ дарова́ний сподо́бися Ду́ха.

Ра́йскую добро́ту жела́я, преподо́бне Си́моне, и тоя́ ра́ди в слеза́х, и воздыха́ниих, и бде́ниих, и моли́твах свою́ жи́знь проводи́л еси́. Сего́ ра́ди и по сме́рти от Христа́ чудесы́ просла́вися.

Богоро́дичен: Тя́ сте́ну иму́ще и заступле́нием Твои́м соблюда́еми, Твое́ю Боже́ственною сла́вою хва́лящеся, Тя́ ублажа́ем, Ты́ бо, Пречи́стая, душа́м на́шим источа́еши весе́лие и ра́дование.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Главы́ враго́в мы́сленных сокруши́ти мо́лимся и ви́димыя под но́зе покори́ти правосла́вному во́инству на́шему; моли́ся, преподобному́чениче, о чту́щих любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Жития́ твоего́ исправле́ния и веща́ния, о́тче, всю́ обтеко́ша отню́д вселе́нную, и в пресла́вную высоту́ дости́гл еси́, Бо́гу тя́ просла́вльшу и сла́вна все́м сотво́ршу.

Ни́щим строи́тель и вдови́цам предста́тель, промы́сленник сирота́м, печа́льным уте́ха, па́дшим исправле́ние, оби́димым засту́пник ско́р бы́л еси́, своему́, о́тче, подо́бяся учи́телю.

Богоро́дичен: Возвы́сила еси́ вои́стинну па́дшее челове́ческое существо́, И́же О́бразом Боже́ственным и Отца́ Ра́венством, ви́димым Сы́ном неизме́нным, Богома́ти, без се́мене во чре́ве поноси́вши.

Конда́к, гла́с 8:

Возложи́в себе́ Бо́гу, па́че все́х возлю́бленному, от ю́ности, преподобному́чениче, Тому́ от всея́ души́ любо́вию после́довал еси́, ми́ра же тле́нная ни во что́ же вмени́в, и в непроходи́мую пусты́ню всели́лся еси́, и в не́й до́бре проти́ву неви́димаго врага́ подвиза́вся, и, я́ко светоза́рное со́лнце, во вся́ концы́ возсия́л еси́, и от челове́ков ненави́стных ну́ждную сме́рть, и мечно́е посече́ние, и ножи́ разбоде́ние, и о́гненное опале́ние прия́л еси́, и, ра́дуяся, прише́л еси́ к Небе́сным черто́гом. И ны́не со Безпло́тными ли́ки Влады́чнему Престо́лу предстоя́, помина́й на́с, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти́: ра́дуйся, Си́моне преподо́бне, пусты́нный жи́телю.

И́кос:

Зва́нию Го́спода своего́ после́довал еси́ приле́жно, блаже́нне, вся́, я́же в ми́ре кра́сная, Его́ ра́ди преоби́дев, те́мже вопие́м ти́: ра́дуйся, я́ко Христа́ измла́да возлюби́вый и си́лою Его́ претерпе́вый пусты́нное озлобле́ние усе́рдно. Ра́дуйся, я́ко Вы́шняго по́мощию бесо́вскую пре́лесть попра́л еси́; ра́дуйся, я́ко прече́стен хра́м Воздви́жения Честна́го Креста́ воздви́гл еси́. Ра́дуйся, я́ко в не́м тобо́ю Бо́г прославля́ется; ра́дуйся, я́ко собра́л еси́ ученико́в мно́жество. Ра́дуйся, я́ко с те́ми приле́жно Го́сподеви рабо́тал еси́; ра́дуйся, я́ко удиви́ А́нгелы житие́м свои́м. Ра́дуйся, я́ко тобо́ю челове́цы по́льзовашася; ра́дуйся, Правосла́вныя Руси́ похвало́. Ра́дуйся, христолюби́вому во́инству утвержде́ние; ра́дуйся, я́ко моли́твами твои́ми сопроти́внии побежда́ются. Ра́дуйся, Си́моне преподо́бне, пусты́ный жи́телю.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́. Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Истощи́ лу́ки стре́л вра́г вселука́вый, устраши́ти тя́ не возмо́же, си́лою бо Вы́шняго укрепля́емь и Того́ по́мощию вооружа́емь, преподо́бне, поя́ше: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Бу́дущия жи́зни взыска́в, сла́ву маловре́менную небре́гл еси́ и, в пусты́ню всели́вся, блаже́нне, со зве́ри жи́ти изво́лил еси́, поя́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Вра́г, прирази́вся тебе́, преподо́бне, разбо́йники на тя́ посыла́ет, постыде́вся же Боже́ственнаго хра́ма непоколеби́ма, утвержде́н бо бе́ на ка́мени.

Богоро́дичен: Го́ру Тя́ проро́к Дании́л Боже́ственным Ду́хом нарече́, Де́во, из нея́же ка́мень, Христо́с, без руку́ отсече́ся и сокруше́ние соде́я истука́нных пре́лести.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сии́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Царе́ви все́х и Бо́гу со святы́ми предстоя́, Си́моне, моли́ся стране́ на́шей побе́ды на ва́рвары дарова́ти и грехо́в оставле́ние твою́ па́мять почита́ющим и пою́щим вы́ну: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Госпо́дним за́поведем изве́стен храни́тель бы́л еси́, раздробля́я а́лчущим хле́б сво́й, преподо́бне. Та́ющую гла́дом доброде́телей ду́шу мою́ насы́ти, блаже́нне, пою́ща любо́вию: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Разбо́йник иногда́ наше́ствие, к пусты́ни твое́й устреми́вшихся, Боже́ственною си́лою устраши́л еси́, и ны́не на на́с мы́сленных враго́в устремле́ния моли́твами свои́ми разори́, пою́щих: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: К Богоро́дице все́ свое́ упова́ние име́л еси́, Си́моне, и То́й призыва́нием вра́жия се́ти вся́ прете́рл еси́ и лю́тых воста́ние низложи́. С Не́ю же, преподо́бне, моли́ся о и́же любо́вию честну́ю твою́ па́мять чту́щих и вопию́щих: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с, Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Бе́гая сла́вы от челове́к, в пусты́ню всели́лся еси́, вся́, и́же в ми́ре кра́сная, во уме́ты вмени́в, да Христа́ еди́наго приобря́щеши. Его́же ра́ди пусты́нная озлобле́ния претерпе́, да тле́нными нетле́нная измени́ши, Си́моне преподо́бне.

От ме́ста отогня́ти тя́ вра́г покуша́ется: челове́ки на убие́ние твое́ поощря́ет, Си́моне преподо́бне, и́хже до́бре уче́нием твои́м наказа́л еси́ и, я́коже свои́, при́сно те́х возлюби́л еси́.

Не забу́ди посеще́ния ча́д свои́х, Си́моне преподо́бне, и́же к ра́це моще́й твои́х притека́ющих и любо́вию па́мять твою́ торжеству́ющих, от все́х искуше́ний вра́жиих изба́витися все́х Влады́це моли́ся, блаже́нне.

Богоро́дичен: Зачала́ еси́, Де́во, без се́мене И́же вся́ческая созда́вшаго, Сло́во Бо́жие, кроме́ хоте́ния и пло́ти, и без истле́ния родила́ еси́, кроме́ боле́зней ма́терних. Те́м Тя́, Богоро́дице, язы́ком и се́рдцем испове́дающе, велича́ем.

Свети́лен:

Вся́ су́етная ми́ра сего́ оста́вль, Христа́ приобре́л еси́ и, трудополо́жно пожи́в, сме́рть ну́ждную восприи́л еси́. Те́м па́мять твою́, Си́моне блаже́нне, почита́ем.

Богоро́дичен: Бо́га на́м, Пречи́стая, родила́ еси́, и вси́, прароди́тельныя кля́твы изба́вльшеся, воспева́ем Тя́, Препе́тая.

Краткое житие преподобномученика Симона Воломского, Устюжского

Пре­по­доб­но­му­че­ник Си­мон Во­лом­ский, в ми­ру Си­ме­он, сын кре­стья­ни­на Ми­ха­и­ла из-под Во­ло­ко­лам­ска, ро­дил­ся в 1586 го­ду. В 24-лет­нем воз­расте, по­сле дол­го­го па­лом­ни­че­ства по пра­во­слав­ным оби­те­лям, он при­нял по­стриг в Пи­нег­ской Ма­ка­рьев­ской оби­те­ли, а в 1613 го­ду по­се­лил­ся в 80 вер­стах к юго-за­па­ду от Устю­га на ре­ке Кич­мен­ге, в ле­су Во­лом­ском. Здесь он пять лет про­жил один, вда­ли от лю­дей; пи­тал­ся ово­ща­ми, ко­то­рые сам вы­ра­щи­вал, да ино­гда про­сил хлеб в ка­ком-ли­бо се­ле­нии. Ко­гда к нему ста­ли со­би­рать­ся лю­би­те­ли без­молв­ной жиз­ни, пре­по­доб­ный Си­мон, по гра­мо­те ца­ря Ми­ха­и­ла Фе­о­до­ро­ви­ча и бла­го­сло­ве­нию Ро­стов­ско­го мит­ро­по­ли­та Вар­ла­а­ма, по­стро­ил храм в честь Кре­ста Гос­под­ня, а в 1620 го­ду был по­став­лен на­сто­я­те­лем ос­но­ван­ной им оби­те­ли. Стро­гий по­движ­ник, слу­жив­ший для всех при­ме­ром доб­ро­де­те­ли, тру­до­лю­бия, по­ста и мо­лит­вы, был зло­дей­ски убит в сво­ем мо­на­сты­ре 12 июля 1641 го­да. Те­ло пре­по­доб­но­го Си­мо­на с че­стью по­хо­ро­не­но в ле­вой сто­роне со­здан­но­го им хра­ма.

По­чи­та­ние пре­по­доб­но­го на­ча­лось в 1646 го­ду по­сле бла­го­дат­ных про­яв­ле­ний, за­сви­де­тель­ство­ван­ных у его мо­щей. Жи­тие со­став­ле­но в ХVII ве­ке.

Полное житие преподобномученика Симона Воломского, Устюжского

Пре­по­доб­но­му­че­ник Си­мон Во­лом­ский (в ми­ру Си­ме­он Ми­хай­ло­вич) ро­дил­ся в 1586 го­ду в се­мье кре­стья­ни­на мо­на­стыр­ской Во­ло­ко­лам­ской вот­чи­ны. В 1607 го­ду, в Смут­ное вре­мя, его отец, ра­зо­рив­шись, от­пра­вил­ся на се­вер, а Си­ме­он по­шел в Моск­ву. Там он на­шел при­ют у од­но­го порт­но­го и на­учил­ся порт­няж­но­му ре­ме­с­лу.

Вско­ре свя­той Си­ме­он по­ки­нул Моск­ву, на­пол­нен­ную то­гда из­мен­ни­ка­ми оте­че­ства, и по­шел в Устюг, где, во­дво­рив­шись, пи­тал­ся тру­да­ми рук сво­их. Спу­стя неко­то­рое вре­мя, дви­жи­мый бла­го­че­сти­ем, на­пра­вил­ся он на ост­ров Со­ло­вец­кий для по­кло­не­ния пре­по­доб­ным Зо­си­ме и Сав­ва­тию. В Со­ло­вец­ком мо­на­сты­ре Си­ме­он на­учил­ся гра­мо­те и цер­ков­но­му пе­нию, сла­дост­но бы­ло для него чте­ние бо­же­ствен­ных книг и бе­се­да с ду­хов­ны­ми стар­ца­ми о спа­се­нии ду­ши. Од­на­ко из-за мно­го­люд­ства в про­слав­лен­ной оби­те­ли св. Си­ме­он, жаж­дав­ший уеди­нен­ных и без­молв­ных по­дви­гов, пе­ре­шел в пу­стын­ный мо­на­стырь в честь Гру­зин­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри, рас­по­ло­жен­ный на Чер­ной го­ре, на ре­ке Пи­не­ге. Там он мо­лил игу­ме­на Ма­ка­рия по­стричь его в ино­че­ство. По­сле мно­гих на­зи­да­тель­ных ре­чей на­сто­я­тель ис­пол­нил его бла­го­че­сти­вое же­ла­ние и из­ме­нил мир­ское имя его Си­мео­на на сход­ное с оным Си­мо­на; юно­ше бы­ло то­гда уже два­дцать че­ты­ре го­да. Со всей рев­но­стью пре­дал он се­бя служ­бе мо­на­стыр­ской, без­ро­пот­но ис­пол­няя все тя­же­лые по­слу­ша­ния, имея все­гда в серд­це сво­ем па­мять смерт­ную и непре­стан­но по­вто­ряя бо­го­дух­но­вен­ные сло­ва Да­ви­да: Виждь, Гос­по­ди, сми­ре­ние мое и труд мой и оста­ви вся гре­хи моя (Пс.24,18). Стро­гая по­движ­ни­че­ская жизнь снис­ка­ла ему лю­бовь и ува­же­ние бра­тии. Сла­ва о его рав­но­ан­гель­ском жи­тии ста­ла рас­про­ст­ра­нять­ся в окру­ге. Но пре­по­доб­ный Си­мон по­же­лал со­вер­шен­но­го без­мол­вия, и игу­мен, зная вы­со­кую его доб­ро­де­тель, от­пу­стил его в уеди­не­ние.

Неко­то­рое вре­мя он пу­те­ше­ство­вал по мо­на­сты­рям Нов­го­род­ской, Мос­ков­ской и Во­ло­год­ской епар­хий, а за­тем в 1613 го­ду по­се­лил­ся в 80-ти вер­стах от Устю­га, в глу­хом и непро­хо­ди­мом ме­сте Вол­мы, или Во­лом­ском ле­су, на ре­ке Кич­мен­ге. По­лю­би­лось это ди­кое ме­сто бла­жен­но­му Си­мо­ну, и он мо­лил­ся Гос­по­ду и Пре­чи­стой Его Ма­те­ри, чтобы поз­во­ли­ли ему тут во­дво­рить­ся для спа­се­ния его ду­ши. Он по­ста­вил се­бе тес­ную кел­лию и на­чал воз­де­лы­вать зем­лю в со­вер­шен­ном уеди­не­нии, пи­тал­ся он ово­ща­ми, ко­то­рые сам са­дил, а ино­гда хле­бом, ко­то­рый со­би­рал как ми­ло­сты­ню в окрест­ных се­ле­ни­ях, ибо в те­че­ние пя­ти лет ни­кто не ве­дал его уеди­нен­ной кел­лии, ограж­ден­ной дре­му­чим бо­ром. Ко­гда же окрест­ные жи­те­ли узна­ли, то ста­ра­лись его вы­тес­нить, но он бла­го­душ­но пре­тер­пел го­не­ние и удер­жал­ся на из­бран­ном ме­сте.

Ко­гда по­не­мно­гу на­ча­ли со­би­рать­ся к прп. Си­мо­ну уче­ни­ки, он по­же­лал уст­ро­ить оби­тель. Ис­про­сив у ца­ря Ми­ха­и­ла Фе­о­до­ро­ви­ча жа­ло­ван­ной гра­мо­ты на из­бран­ное им ме­сто, пре­по­доб­ный по­ста­вил цер­ковь во имя Воз­дви­же­ния Крес­та Гос­под­ня. Од­на­ко вско­ре по­сле освя­ще­ния храм был со­жжен окрест­ны­ми по­се­ля­на­ми, опа­сав­ши­ми­ся, что к хра­му отой­дут их зем­ли. Пре­по­доб­ный Си­мон не пал ду­хом и стал стро­ить но­вую цер­ковь. В 1620 го­ду, ко­гда храм так­же в честь Воз­дви­же­ния Кре­ста Гос­под­ня был по­стро­ен, пре­по­доб­ный Си­мон по­шел в Ро­стов, чтобы про­сить у ар­хи­епи­ско­па Вар­ла­а­ма ан­ти­минс и нуж­ную утварь. Но он по­лу­чил не толь­ко все необ­хо­ди­мое для бо­го­слу­же­ния, но и при­нял от ру­ки его и сан свя­щен­ства. Воз­вра­тив­шись в свою оби­тель, пре­по­доб­ный Си­мон уже сам освя­тил но­вую цер­ковь.

Пре­по­доб­ный игу­мен Си­мон был для бра­тии при­ме­ром тру­до­лю­бия, сми­ре­ния, про­сто­ты сер­деч­ной. Пост и мо­лит­ва бы­ли глав­ным де­ла­ни­ем ино­ков. Од­на­ко враг ро­да че­ло­ве­че­ско­го про­дол­жал на­стра­и­вать про­тив свя­то­го стар­ца неко­то­рых кре­стьян. Да­ро­ван­ные ца­рем Ми­ха­и­лом Фе­о­до­ро­ви­чем жа­ло­ван­ные гра­мо­ты на вла­де­ние зем­лей в окру­ге на 10 верст вы­зы­ва­ли у них за­висть и зло­бу. Одн­аж­ды три зло­дея на­па­ли на свя­то­го стар­ца, ко­гда он один ру­бил лес, на­ва­ли­ли на него ко­ло­ду и гро­зи­ли убить, ес­ли он не от­даст им гра­мо­ту на зем­лю. Ед­ва умо­лил их прп. Си­мон от­пу­стить его, чтобы по­ис­кать гра­мо­ту. Воз­вра­тясь к сво­им, он рас­ска­зал быв­шее с ним при­клю­че­ние и угро­жав­шую опас­ность. Мо­на­стыр­ские лю­ди со­бра­лись, что­бы пой­мать сих трех на­силь­ни­ков, но ни­где не мог­ли най­ти их.

12 июля 1641 го­да, ко­гда боль­шин­ство ино­ков оби­те­ли ушли на празд­ник в честь Про­ко­пия Устюж­ско­го (па­мять 8/21 июля), зло­умыш­лен­ни­ки про­бра­лись в мо­на­стырь и, най­дя пре­по­доб­но­го од­но­го, вновь ста­ли тре­бо­вать гра­мо­ту. Пре­по­доб­ный умо­лил их от­пу­стить его в цер­ковь для отыс­ки­ва­ния гра­мо­ты. Там он пал ниц пред ико­ной Ма­те­ри Бо­жи­ей и со сле­за­ми мо­лил­ся, бла­го­да­ря Вла­ды­чи­цу за то, что поз­во­ли­ла ему во­дво­рит­ся в сей пу­стыне, и по­ру­чал Ей с сы­нов­ней до­ве­рен­но­стью со­бран­ные им ста­до и са­мо­го се­бя в час смерт­ный; мо­лил­ся и Гос­по­ду Иису­су, чтобы по­слал Ан­ге­ла ми­ра при­нять ду­шу его и при­чис­лил бы его к из­бран­но­му Сво­е­му ста­ду. Вос­став от мо­лит­вы, он при­час­тил­ся в ал­та­ре за­пас­ны­ми Да­ра­ми, хра­нив­ши­ми­ся в ков­че­ге, и, укреп­лен­ный бес­смерт­ною ве­щею, вы­шел к сво­им зло­де­я­ми: «Те­перь де­лай­те со мною, что хо­ти­те». И же­сто­ко­серд­ные, не уми­лив­шись сми­ре­ни­ем стар­ца, «мно­го му­чи­ша, по­ру­га­ю­ще­ся ему и но­жи раз­бо­до­ша свя­тое те­ло его, и на­ко­нец от­се­ко­ша чест­ную гла­ву его, и по­вер­го­ша те­ло близ его кел­лии».

Несколь­ко дней ле­жа­ло по­вер­жен­ное те­ло, ни­кем не вре­ди­мое, ни зве­ря­ми, ни пти­ца­ми. Воз­вра­ти­лись бра­тия из Ве­ли­ко­го Устю­га и с ужа­сом об­ре­ли бла­жен­но­го сво­е­го на­став­ни­ка мерт­вым пред дверь­ми его кел­лии, с же­сто­ки­ми зна­ка­ми му­че­ния. Вы­зван­ный из Ар­хан­гель­ской оби­те­ли го­ро­да Устю­га иеро­мо­нах Еф­рем со­вер­шил от­пе­ва­ние, и те­ло пре­по­доб­но­му­че­ни­ка Си­мо­на бы­ло с че­стью по­гре­бе­но с ле­вой сто­ро­ны со­здан­но­го им хра­ма. В ско­ром вре­ме­ни у мо­ги­лы свя­то­го ста­ли со­вер­шать­ся чу­де­са, в ос­нов­ном ис­це­ле­ния боль­ных. В 1646 го­ду на­ча­лось по­чи­та­ние пре­по­доб­но­му­че­ни­ка, ему бы­ла со­став­ле­на служ­ба с опи­са­ни­ем жи­тия и чу­дес.