Канон святому преподобному Лонгину Яренгскому

Припев: Преподо́бне о́тче Лóнгине, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 16 июля (03 июля ст. ст.); 29 октября (16 октября ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть: препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

Обогати́вся Боже́ственными доброде́тельми, бога́тство преоби́дел еси́ земно́е и Небе́сное улучи́л еси́. Те́мже мя́, обнища́вша, Бо́жия ра́зума обогати́ благода́тию, я́ко да твою́ воспою́ жи́знь, о́тче, равноа́нгельную.

Яре́м Госпо́день благи́й и ле́гкий, блаже́нне, от ю́ности ты́ подъе́м, по́стными боре́нии врага́ смири́л еси́, смире́нием Христо́вым бо ору́жся, и́миже вознесе́ся, Ло́нгине, на высоту́ Небе́сную.

Ю́ношески страсте́й игра́ние умертви́л еси́, в ю́ности стяжа́ му́дрость ста́рческую, и́бо благоуста́вно, Ло́нгине блаже́нне, жела́нием прему́дрости вся́ чу́вства испра́вил еси́.

Богоро́дичен: Емману́ила, вся́ческим Влады́ку, ражда́еши нетле́нно, пребы́вши Де́ва. Его́же непреста́нно моли́ искуше́ний от вра́г изба́вити и́же под кро́в Тво́й прибега́ющих.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая Це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Ще́дрый Го́споди, Са́м пречи́стыми Свои́ми усты́ ре́кл еси́ те́сный и приско́рбный пу́ть ше́ствовати на земли́. Те́мже, Влады́ко, и́же сего́ ше́ствовавшаго в ра́йскую широту́ всели́л еси́ и в ра́дость неизглаго́ланную со А́нгелы.

Ше́ствие свое́, свя́те Ло́нгине, до́бре на земли́ сконча́л еси́ и, на Небеса́ возше́д, Престо́лу Влады́чню предстоя́, со А́нгелы ликовству́я, воспева́еши пе́снь немо́лчную, о на́с моли́ся, торжеству́ющих па́мять твою́.

Что́ шу́м пра́зднующих быва́ет и лю́дие све́тло торжеству́ют? Дне́сь бо обрето́шася честны́я мо́щи свята́го Ло́нгина, благоуха́ние испуща́юще неизрече́нное, и вси́, ра́достно лику́юще, Христа́ прославля́ют.

Богоро́дичен: Цари́цу Тя́ все́х и Влады́чицу на́шу любо́вию сла́вим, Пресвята́я Чи́стая, просве́щшеся страстьми́ Сы́на Твоего́, и, позна́вше Сего́ все́м Благода́теля, сла́вим бла́гость Его́.

Седа́лен, гла́с 4:

Бога́тство тле́нное и сла́ву мимотеку́щую, я́ко уме́ты, вмени́в, Небе́сное бога́тство восприя́л еси́ и сла́ву, о́тче, вои́стинну ве́чную, блаже́нне. Те́мже ублажа́ем свято́е твое́ успе́ние и, торжеству́юще в не́м, вопие́м ти́: помяни́ на́с, ко Го́споду име́я, Ло́нгине, дерзнове́ние.

Богоро́дичен: На Престо́ле Херуви́мстем седя́й и в не́дрех О́тчих водворя́яйся, я́ко на Престо́ле святе́м седи́т Свое́м, Влады́чице, в не́дрех Твои́х. Вопло́щся бо, Бо́г и́стинно воцари́ся над все́ми язы́ки, и разу́мно ны́не пое́м Ему́, Его́же умоли́ спасти́ся рабо́м Твои́м.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́, челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

От земны́х не́др восприе́млем я́ко да́р освяще́н честны́я твоя́ мо́щи, свя́те Ло́нгине, и от си́х освяще́ние прие́млем, Христу́ воспева́юще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Хра́м Свята́го Ду́ха от ю́ности бы́л еси́, о́тче, сего́ ра́ди и по сме́рти соблюдо́шася честны́я твоя́ мо́щи нетле́нны. И си́х ра́достно лобыза́юще, вопие́м Ти́, Христе́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Фарисе́йское тщесла́вие отри́нувше, со смире́нием и ра́достию целу́ем честны́я твоя́ мо́щи, свя́те Ло́нгине, Христу́ вопию́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Умерщвле́ния ко́жных ри́з совлече́ся пра́отец, и́бо Зижди́тель в о́нь облече́ся от Твои́х пречи́стых крове́й, вопло́щся па́че сло́ва, Всенепоро́чная.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тьме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м, ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.

Точе́ния сла́дка иска́паху, блаже́нне, по́тове твои́, и ра́дование, и исцеле́ний то́ки в хвалу́ Христа́ Бо́га на́шего, просия́л бо еси́ пресла́вно Боже́ственными светлостьми́ и уясни́л еси́ ве́рных совокупле́ния.

Све́тлыми сия́нии провозсия́ша честны́я твоя́ мо́щи, от мно́г бо ле́т сокрове́нны, ны́не же, я́ко кади́ло благово́нно, благоуха́ние испуща́ют и освяща́ют пою́щих тя́.

Ра́дость, и весе́лие, и ра́дование неизрече́нно христоимени́тым лю́дем показа́ся обре́тение честны́х моще́й твои́х, в не́мже испроси́ на́м оставле́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Па́че со́лнца все́м просия́вшая благода́ть о́блаки страсте́й и бе́д отго́нит, Де́во, и Богоразу́мия све́том просвеща́ет и́же любо́вию Тя́ сла́вящия и пою́щия непреста́нно Сы́на Твоего́, я́ко Влады́ку все́х.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́: Ты́ мя́ возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся, да я́ко Изба́вителю во гла́се хвале́ния и́стины же Ду́хом пожру́ Тебе́.

Освяти́ Госпо́дь из ложе́сн тя́, блаже́нне, и к Сему́ ше́ствия твоя́ напра́ви, те́мже причте́ся преподо́бным, благоче́стно пожи́вшим, с ни́ми же обоже́ния наслажда́ешися, пресла́вне.

Ны́не на тебе́ чу́до ве́лие зри́тся и у́жаса испо́лнь: ка́ко погребе́нныя вои́стинну мно́го ле́т соблюдо́шася нетле́нны, блаже́нне, твоя́ мо́щи, во гро́бе лежа́ще неразруши́мы, испуща́ют благоуха́ния, судьба́ми, и́хже ве́сть Са́м, прославля́яй тя́.

Мартиниа́на Палести́нскаго доброде́тели нося́, сподо́бися и дарова́ния того́ от Бо́га: не дельфи́ном, но ле́дами носи́мо по мо́рю, ко бре́гу прирази́ся честно́е те́ло твое́ це́ло и нетле́нно, от Го́спода прославля́емо.

Богоро́дичен: Лю́тыми страсте́й наве́ты, Отрокови́це, обурева́емь и прило́ги грехо́вными преклоне́н, к Твоему́ неусы́пному и непобеди́мому заступле́нию любо́вию, Всепе́тая, прибега́ю: уще́дри мя́ и спаси́, Присноде́во.

Конда́к, гла́с 8:

Яви́стеся свети́льницы всесве́тлии, во пло́ти а́нгели, я́ко Живота́ дре́во ра́йское, поще́нием, и бде́нием, и ве́рою возраща́еми, процвели́ есте́. Моли́твами свои́ми Небе́сную благода́ть прие́мше, вра́чеве же кре́пцыи я́вльшеся, исцеля́ете неду́жныя и ду́ши с ве́рою прибега́ющих к ра́це моще́й ва́ших, чудотво́рцы сла́внии, Иоа́нне и Ло́нгине, сего́ ра́ди вси́ ве́рою и любо́вию вопие́м: ра́дуйтеся, помо́рстей стране́ похвало́ и утвержде́ние.

И́кос:

Свы́ше зва́ние прие́мше пресла́вно, безсме́ртную жи́знь насле́довасте, с пло́тию бо на земли́ безпло́тных житие́ проше́дше, бы́ли есте́ страсте́м неприя́тни. Те́мже восхваля́ем ва́с, отцы́ святи́и, сицева́я глаго́люще: ра́дуйтеся, све́тлая свети́ла и правосла́вным сла́во; ра́дуйтеся, целому́дрия столпи́ необори́мии. Ра́дуйтеся, прему́драго ра́зума явле́ние; ра́дуйтеся, пра́вды рачи́тели изве́стнии. Ра́дуйтеся, я́ко по́стными по́двиги умертви́вшии плотски́х дея́ний стремле́ния; ра́дуйтеся, умы́ наслажда́ющиися Небе́сных неизрече́нных бла́г. Ра́дуйтеся, всю́ тва́рь благоче́стно удивля́ющии чудесы́, и́миже посрами́шася бе́сове; ра́дуйтеся, ору́жницы духо́внии, и́миже вся́ка стра́сть умертви́ся. Ра́дуйтеся, исто́чницы исцеле́ний живо́тных во́д; ра́дуйтеся, помо́щницы ве́рно восхваля́ющим ва́с и в мо́ре обурева́емым небу́рное приста́нище. Ра́дуйтеся, чудотво́рцы достохва́льнии, Иоа́нне и Ло́нгине, помо́рстей стране́ похвало́ и утвержде́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Купина́ в горе́ огненеопа́льная и росоно́сная пе́щь халде́йская я́ве предписа́ Тя́, Богоневе́сто: Боже́ственный бо Невеще́ственный в веще́ственнем чре́ве О́гнь неопа́льно прия́ла еси́. Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Кре́постию вжи́лився Живода́вца, пло́ти жела́ния удержа́л еси́, пребога́те, воздержа́нием у́м впери́л еси́ к Небе́сным ликостоя́нием, поя́ кре́пко: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Иоа́нну Ку́щнику ревнова́в, в ру́бищах ни́щих сокро́вище сокрове́нно яви́ся, Богодухнове́нне, Боже́ственную бо оде́жду возлюби́л еси́ и, оде́явся, в черто́г Вы́шний вше́л еси́, вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Иска́пающи сла́дость ра́ка моще́й твои́х бога́тых исцеле́ний, стра́сти отгоня́ет, Ло́нгине, ве́рою чту́щим тя́ и прогоня́ет бесо́в вся́ полки́ от взыва́ющих ве́рно: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Земля́ свята́я, из нея́же Христо́с прозябе́ – Кла́с жи́зни, и иста́явшее гла́дом назда́ челове́ческое естество́ от дре́вния зло́бы, Богома́ти Всенепоро́чная, те́мже Тя́ пое́м, Благослове́нную, Я́же Бо́га пло́тию ро́ждшую.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пещи́ отро́честей прообрази́л еси́ иногда́ Твою́ Ма́терь, Го́споди: о́браз же сия́ из огня́ изыма́ше неопа́льно входя́щия. ю́же пое́м, я́вльшуюся Тобо́ю конце́м дне́сь, и превозно́сим во вся́ ве́ки.

Зижди́телю присво́ився любо́вию Боже́ственною, прия́т Небе́сное насле́дие и дре́ва живо́тнаго прича́стник бы́л еси́, обще́нием обожа́емь, благода́тию бо́г бы́л еси́, со безпло́тными немо́лчно славосло́вя Христа́ во ве́ки.

Жела́ние пло́ти своея́ посто́м и воздержа́нием обузда́в, стра́сти потопи́л еси́, я́коже други́я ны́не фараони́ты, пото́ки сле́з твои́х, руку́ же просте́ртием моли́тв мы́сленнаго Амали́ка победи́в, превознося́ Христа́ во ве́ки.

Естество́ плотско́е победи́в, Христо́вым посо́бием ду́шу же просвети́л еси́ и равноа́нгельну ту́ по естеству́ сотвори́л еси́, исцеле́ний же де́йство прия́л еси́, Ло́нгине, судо́м пра́ведным вся́ Управля́ющаго.

Богоро́дичен: Добро́та честны́х и святы́х А́нгел, ра́дование челове́ком Ты́ еси́, Де́во Богоро́дице. Ты́ мя́ к животу́ наста́ви и присносу́щному весе́лию, да Тя́, Чи́стую, сла́влю во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ве́сь еси́ жела́ние, ве́сь сла́дость, Сло́ве Бо́жий, Де́вы Сы́не, Бо́же бого́в, Го́споди, святы́х Пресвяты́й, те́м Тя́ вси́ с Ро́ждшею велича́ем.

Го́споду просла́вльшу уго́дника Своего́ свята́го Ло́нгина, мно́гим бо лето́м преше́дшим сокрове́ны бы́ша честны́я его́ мо́щи, ны́не же вси́ я́ве зря́ще и согла́сно воспева́юще, Го́спода велича́ем.

Ви́девше вси́, почуди́шася, па́че же стра́хом и ра́достию объя́ти бы́ше, я́ко по толи́цех ле́тех обрето́шася честны́я мо́щи свята́го Ло́нгина це́лы и нетле́нны, и единогла́сно Го́спода просла́виша.

Безве́стная и та́йная после́днему ро́ду явле́на бы́ша – честны́я мо́щи свята́го Ло́нгина, благоуха́ние ве́лие испуща́юще, и, си́м прикаса́ющеся, исцеле́ния прие́млем, Христа́ велича́юще.

Богоро́дичен: Ада́мов Соде́тель от крове́й Твои́х чи́стых зи́ждется и млеко́м пита́ется, пита́яй вся́ко дыха́ние, Богоро́дице Де́во. Те́мже я́ко Бо́жию Тя́ сла́вим Ма́терь и велича́ем.

Свети́лен:

Псало́мски омака́я посте́лю слеза́ми, Ло́нгине, утеше́ние улучи́л еси́ нестаре́емое и ра́йское наслажде́ние, по́стническими же труды́ умертви́л еси́ стра́сти, к безстра́стию прите́кл еси́ и мо́лишися о на́с, Богоно́се.

Богоро́дичен: Иере́и Богому́дрии, в це́ркви Тебе́ с людьми́ благочести́выми предстоя́ще, Твоея́ ча́ют, Богоро́дице, ми́лости: премени́ на ра́дость на́шу печа́ль, Ра́дость бо родила́ еси́, грехи́ все́м челове́ком отпусти́вшаго.

Пре­по­доб­ные Иоанн и Лон­гин Яренг­ские

Пре­по­доб­ные Иоанн и Лон­гин Яренг­ские жи­ли в XVI ве­ке. Они бы­ли ино­ка­ми Со­ло­вец­ко­го Спа­со-Пре­об­ра­жен­ско­го мо­на­сты­ря в то вре­мя, ко­гда игу­ме­ном оби­те­ли был свя­той Филипп (впо­след­ствии мит­ро­по­лит Мос­ков­ский). Под ру­ко­вод­ством свя­то­го Филип­па пре­по­доб­ные Иоанн и Лон­гин со­вер­ша­ли по­двиг стро­го­го по­ста и мо­лит­вы, во всем ис­пол­ня­ли во­лю игу­ме­на и по­сте­пен­но воз­рас­та­ли в ду­хов­ной жиз­ни.

В 1561 го­ду пре­по­доб­ные Иоанн и Лон­гин от­пра­ви­лись по мо­на­стыр­ским де­лам в Твер­скую зем­лю. На об­рат­ном пу­ти на Бе­лом мо­ре их за­стиг­ла бу­ря, суд­но бы­ло раз­би­то, и свя­тые Иоанн и Лон­гин уто­ну­ли. Через неко­то­рое вре­мя те­ла свя­тых бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ны­ми в 120 вер­стах от оби­те­ли, в устье ре­ки Сос­нов­ки, и бы­ли по­ло­же­ны в ча­совне во имя свя­ти­те­ля и чу­до­твор­ца Ни­ко­лая в с. Ярен­ге. Вско­ре чу­дес­ные зна­ме­ния под­твер­ди­ли свя­тость пре­по­доб­ных Иоан­на и Лон­ги­на, у чест­ных мо­щей ко­то­рых боль­ные по­лу­ча­ли ис­це­ле­ния. Со вре­ме­нем на ме­сте по­гре­бе­ния свя­тых ино­ков воз­ник мо­на­стырь.

В 1625 го­ду инок Яренг­ской оби­те­ли Илия Те­лов со­об­щил свя­тей­ше­му пат­ри­ар­ху Фила­ре­ту о чу­де­сах, про­ис­хо­див­ших у гроб­ни­цы свя­тых Иоан­на и Лон­ги­на. Сви­де­тель­ства о чу­дес­ных ис­це­ле­ни­ях бы­ли тща­тель­но ис­сле­до­ва­ны и под­твер­жде­ны. 2 июля 1638 го­да свя­тые мо­щи бы­ли пе­ре­не­се­ны в но­во­со­ору­жен­ный храм оби­те­ли. В честь это­го со­бы­тия па­мять свя­тым Иоан­ну и Лон­ги­ну Яренг­ским бы­ла уста­нов­ле­на 3 июля.