Канон святому преподобному Иринарху Затворнику, Ростовскому чудотворцу

Припе́в: Преподо́бне о́тче на́ш Ирина́рше, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 26 января (13 января ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ре огусти́л еси́, погрузи́вый со ору́жием го́рдаго фарао́на, и лю́ди спа́сл еси́ немо́кренно, Го́споди, и вве́л еси́ я́ в Го́ру Святы́ни, вопию́щия: пои́м Тебе́, Бо́гу на́шему, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.

Мо́ря стра́стнаго пучи́ну преше́л еси́ безвре́дно, преподо́бне о́тче, и под зна́менем креста́ Христо́ва кре́пко ра́товал еси́, терпе́нием и смире́нием неви́димыя враги́ побежда́я. Те́мже чуде́с благода́тию от Го́спода просла́вился еси́ преди́вно.

Мо́рю преде́л положи́вый, Госпо́дь яви́ тя́ ди́вна в терпе́нии и злострада́нии, Ирина́рше блаже́нне, по́двигом бо но́вым себе́ вда́л еси́, любве́ ра́ди Христо́вы пло́ть твою́ затво́ром и у́зами желе́зными изнуря́я, в ни́хже дара́ми духо́вными просла́вился еси́, пречу́дне.

Мо́ря жите́йскаго треволне́ние не погрузи́ корабля́ твоего́ душе́внаго, Ирина́рше богому́дре, ве́янием бо Ду́ха Бо́жия управля́ем, в ти́хое приста́нище вше́л еси́ и мно́гими благода́тными дара́ми просла́вился еси́.

Богоро́дичен: Ту́чи сле́з испроси́ на́м, Влады́чице Преблага́я, и те́ми угаси́ пе́щь страсте́й на́ших, да спасе́ние ве́чное полу́чим Твои́м предста́тельством и воспои́м Христу́ побе́дную пе́снь, я́ко просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Утверди́л еси́ на ка́мени терпе́ния се́рдце твое́, преподо́бне о́тче, и, а́ки безпло́тен, вся́кия ско́рби, гоне́ния же и злострада́ния безро́потно претерпева́л еси́, на Подвигополо́жника Христа́ Бо́га очи́ма ве́ры взира́я. Те́мже и о спасе́нии свое́м возвесели́лся еси́ Того́ Боже́ственною благода́тию.

Утвержде́нный открове́ньми небе́сными, в затво́ре многоле́тне пребы́л еси́, Ирина́рше блаже́нне, у́зами желе́зными связа́в твое́ те́ло, ра́ны же тому́ неща́дно возлага́я, да ника́коже возмо́жет воста́ти на ду́х тво́й, во спасе́ние ве́чное тобо́ю управля́емый.

Утвержда́л еси́ прозорли́выми твои́ми словесы́ бли́жния твоя́, о́тче преди́вне, к любве́ Христо́вой все́х возбужда́я, ея́же преиспо́лнен бы́в, гони́телем твои́м кро́ток и незло́бив показа́лся еси́, о покая́нии те́х моля́ Бо́га.

Богоро́дичен: Утвержде́ние на Тя́ наде́ющихся, Богоро́дице Де́во, не посрами́ упова́ния на́шего, е́же по Бо́зе на Тя́ возлага́ем, но бу́ди на́м Защи́тница от нападе́ний вра́жиих, да, Тобо́ю помоществу́еми, возвесели́мся о спасе́нии на́шем.

Седа́лен, гла́с 4:

Ско́рый помо́щник явля́ешися, преподо́бне о́тче Ирина́рше, все́м, с ве́рою притека́ющим к честно́му твоему́ гро́бу, исцеле́ния боля́щим подава́я от него́ си́лою Го́спода си́л, просла́вльшаго тя́ чудотворе́ния благода́тию. Сего́ ра́ди с любо́вию почита́ем святу́ю и всечестну́ю па́мять твою́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, те́м и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бо́г. Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́!

Проро́ком Бо́жиим подо́бяся, о́тче Ирина́рше, бу́дущая, я́ко настоя́щая, созерца́л еси́ и прозорли́во предре́кл еси́ иму́щее бы́ти изгна́ние ля́хов, при́сно умоля́я Христа́ о побе́де правосла́вных и воспева́я Того́ Боже́ственное снизхожде́ние.

Проро́чески омыва́л еси́ лице́ твое́ слеза́ми и питие́ твое́ пла́чем растворя́л еси́, преподо́бне, да пла́чем вре́менным пла́ча ве́чнаго избе́гнеши. Те́мже блаже́нство пла́чущих унасле́довал еси́ на небесе́х и ны́не во Ца́рствии Христа́ Бо́га утеша́ешися, воспева́я Того́ Боже́ственное снизхожде́ние.

Проро́ка и царя́ Дави́да песнопе́ния возлюби́ душа́ твоя́, преподо́бне о́тче, и́миже Бо́га де́нь и но́щь сла́вил еси́, и, я́ко пти́ца, осо́бящаяся на зде́, от затво́ра твоего́ уедине́ннаго благоумиле́нно пе́сни хвалы́ и славосло́вия Христу́ Бо́гу воспева́л еси́ при́сно, Того́ Боже́ственное снизхожде́ние прославля́я.

Богоро́дичен: Проро́ческая рече́ния на Тебе́ сбы́шася, Де́во Богоро́дице, Ты́ бо Сло́во Бо́жие нетле́нно воплоти́ла еси́ и Невмести́маго во утро́бе Твое́й де́вственней вмести́ла еси́. Те́мже и воспева́ем спаси́тельное Христо́во снизхожде́ние.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Го́споди Бо́же на́ш, ми́р да́ждь на́м, Го́споди Бо́же на́ш, стяжи́ ны́, Го́споди, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы, и́мя Твое́ имену́ем.

Го́спода Бо́га освяти́л еси́ в души́ твое́й, преподо́бне о́тче, и, Того́ Боже́ственною любо́вию уязви́в се́рдце твое́, яви́лся еси́ ве́рный де́латель за́поведей Христо́вых, во смире́нии ду́ха вы́ну пребыва́я и в моли́твах непреста́нных призыва́я и́мя Бо́жие спаси́тельное.

Го́спода Бо́га вы́ну зре́л еси́ очи́ма души́ твоея́, преподо́бне о́тче, и, стра́хом Бо́жиим утвержда́ем, непоколеби́м от искуше́ний вра́жиих пребы́л еси́, вся́ прило́ги диа́вольстии отража́я призыва́нием моли́твенным Боже́ственнаго и́мене Христо́ва.

Госпо́день ра́б бы́л еси́, Ирина́рше преблаже́нне, вы́ну рабо́тавый Влады́це Христу́ во смире́нии и терпе́нии мно́зе, пло́ть твою́ изнуря́я затво́ром те́сным и вери́гами тя́жкими, я́ко вси́, зря́щии таково́е твое́ страда́льческое житие́, и́мя Христо́во прославля́ху.

Богоро́дичен: Госпо́дня Ма́ти и Влады́чица всея́ тва́ри яви́лася еси́, Богоро́дице Мари́е, ро́ждши Еди́наго от Тро́ицы, Бо́га Сло́ва. Его́же моли́, Чи́стая, страсте́й безслове́сных на́с изба́вити, да в тишине́ безстра́стия се́рдцем и усты́ воспева́ем свято́е и́мя Его́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Я́ко во́ды морски́я, Человеколю́бче, волна́ми жите́йскими обурева́юся. Те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Благоутро́бне Го́споди.

Я́ко ве́рный после́дователь Христа́ Бо́га, смире́н и незло́бив бы́л еси́, Ирина́рше преблаже́нне, моля́ся вы́ну за враги́ и гони́тели твоя́. Мо́лим тя́, преподо́бне, научи́ и на́с твоему́ непамятозло́бию и ко Христу́ путеводи́ на́с моли́твами твои́ми, да не поги́бнем в бе́здне грехо́вней.

Я́ко безпло́тен вои́стинну, о́тче, вся́кое злострада́ние теле́сное терпе́л еси́ му́жески, утесни́тель бы́в твоему́ те́лу, е́же желе́зными у́зами неосла́бно истни́л еси́, да от бе́здны грехо́вныя изы́дет живо́т тво́й.

Я́ко кре́пкий ратобо́рец, в доспе́хи желе́зныя оде́явся, преподо́бне, враги́ неви́димыя побежда́л еси́ и, вся́ искуше́ния диа́вольская отража́я, вои́стину бы́л еси́ сто́лп непоколеби́м благоче́стия и подви́жник соверше́нный о Христе́, в не́мже тля́ грехо́вная ника́коже обре́теся.

Богоро́дичен: Я́ко вои́стину прибе́жище непосты́дное христиа́ном, щи́т и покро́в, Ма́ти Бо́жия, воспева́ющия Тя́ бе́д и скорбе́й свободи́. Тя́ бо Еди́ну, благослове́нную в жена́х, немо́лчными пе́сньми хвале́бными ублажа́ем.

Конда́к, гла́с 2:

Волне́ний мно́жество жесто́ким житие́м преходя́, изгна́ние, затво́р и у́зы желе́зныя претерпе́л еси́ му́жески, Ирина́рше терпеливоду́шне, на́м оста́вль о́браз злострада́ния и терпе́ния твоего́, озаря́я чуде́с блиста́ньми с ве́рою приходя́щих к честно́му гро́бу твоему́, у него́же, я́ко по́честь побе́дную, вери́ги твоя́ тя́жкия ви́дим, от ни́хже подае́ши исцеле́ния неду́жным. Сего́ ра́ди зове́м ти́: ра́дуйся, Ирина́рше, о́тче преди́вный.

И́кос:

А́нгельскими нра́вы себе́ благоукраси́в, Ирина́рше блаже́нне, ти́х, кро́ток и незло́бив бы́л еси́. В земно́м житии́ ко враго́м твои́м не вражду́я, но при́сно моля́ся за ни́х Бо́гу, вои́стину небе́сный челове́к показа́лся еси́ и соверше́нный уго́дник Христо́в, И́м бо в житии́ и по преставле́нии чудесы́ мно́гими просла́влен бы́л еси́, преподо́бне. Ты́ и ны́не то́чиши исцеле́ния от ра́ки моще́й твои́х, к ни́мже с ве́рою и любо́вию притека́юще, вопие́м ти́: ра́дуйся, Ирина́рше, о́тче преди́вный.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Халде́йская пе́щь, огне́м распала́емая, ороша́шеся Ду́хом, Бо́жиим предстоя́нием, о́троцы поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В пещи́ мно́гих искуше́ний, Ирина́рше блаже́нне, терпели́во пребыва́л еси́, не опале́н уны́ния пла́менем, и вся́ прило́ги диа́воли смире́нием и незло́бием души́ твоея́ низложи́л еси́, при́сно зовы́й: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В пещи́ гоне́ния лю́таго, я́ко сребро́ чи́стое, пред лице́м Бо́жиим яви́лся еси́, преподо́бне о́тче, сего́ ра́ди а́нгела Бо́жия сподо́бился еси́ зре́ти, да вы́ну пое́ши: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́щь мно́гих скорбе́й разжже́ ти́ диа́вол, Ирина́рше терпеливоду́шне, неразу́мныя на тя́ челове́ки воздвиза́я, но вся́ сия́ незло́бием твои́м посрами́л еси́ и, при́сно моля́ся за ни́х Бо́гу, взыва́л немо́лчно: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: В пещи́ халде́йстей та́инство рождества́ Твоего́ проразумева́я, Богоро́дице, ро́ждшимся от Тебе́ Искупи́телем спасе́ние обрето́хом и, подо́бно отроко́м богосло́вцем, Сы́ну Твоему́ и Го́споду благода́рно зове́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: А́нгели и небеса́, на Престо́ле сла́вы седя́щаго, и я́ко Бо́га непреста́нно сла́вимаго, благослови́те, по́йте, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

А́нгела тя́ во пло́ти и челове́ка небе́снаго ви́дев, воево́да ра́ти иноплеме́нныя ублажи́ терпе́ние твое́ и му́жество души́ твоея́, о́тче преподо́бне, глаго́ля, я́ко такова́го отца́ никогда́же ви́де, и та́ко просла́ви Бо́га, препе́таго и превозноси́маго во ве́ки.

А́нгелы собесе́дники име́л еси́, преподо́бне о́тче, и, те́ми укрепля́ем, гоне́ние лю́тое претерпе́л еси́ му́жески, гони́телем же твои́м благотвори́ти тща́лся еси́, при́сно моля́ся за ни́х Бо́гу, препе́тому и превозноси́мому во ве́ки.

А́нгелов Творе́ц, Христо́с Госпо́дь, обетова́ния Своя́ на тебе́ испо́лни, Ирина́рше, о́тче на́ш, и я́ко претерпе́вшему до конца́ вся́кое злострада́ние прозорли́вства и чудотворе́ния дарова́ тебе́ благода́ть, е́юже зело́ просла́вил еси́ на земли́ Бо́га, препе́таго и превозноси́маго во ве́ки.

Богоро́дичен: А́нгельское целова́ние прино́сим Ти́ с любо́вию, Богоро́дице Чи́стая, глаго́ля: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю! Ты́ же ра́дости небе́сныя сподо́би по до́лгу Тя́ ублажа́ющия и от Тебе́ ро́ждшагося сла́вящия Бо́га препе́таго и превозноси́маго во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Чу́жде ма́терем де́вство, и стра́нно де́вам деторожде́ние, на Тебе́, Богоро́дице, обоя́ устро́ишася. Те́м Тя́, вся́ племена́ земна́я, непреста́нно велича́ем.

Чу́жд бы́л еси́ вся́каго лука́вства, о́тче, и толи́ко кро́ток и незло́бив, я́ко диви́тися ученико́м твои́м, ви́дящим тя́, среди́ лю́таго гоне́ния ми́рно пребы́вшаго ду́хом, и гони́тели твоя́, я́ко благотворцы́, почита́вшаго, на ни́хже не гне́вался еси́, но при́сно велича́л еси́ Христа́ Жизнода́вца.

Чужезе́мцы ля́хи, зря́ще по́двиги твоя́ вели́кия, преподо́бне о́тче, умили́шася и, я́ко уго́дника Бо́жия, тя́ почита́ху, тебе́ ра́ди не расхища́я оби́тели твоея́ святы́я. Ты́ же и́м небоя́зненно пра́вду Бо́жию веща́л еси́, при́сно велича́я Христа́ Жизнода́вца.

Чу́жд поко́я в затво́ре твое́м бы́л еси́, о́тче Ирина́рше, рука́ма твои́ма оде́жды сшива́я и и́ми ни́щия одева́я, и во усте́х моли́тву Иису́сову непреста́нно име́л еси́, се́рдцем и усты́ твои́ми немо́лчно велича́я Христа́ Жизнода́вца.

Богоро́дичен: Чу́ждых искуше́ний вра́жеских яви́ ны́, Влады́чице, и в ча́с кончи́ны на́шея ускори́ к на́м на по́мощь, прие́м сомоли́твенника Твоего́ за ны́, преподо́бнаго Ирина́рха. Умоли́ же Сы́на Твоего́ и Го́спода изба́вити ду́ши на́ша от наси́лия вра́жия, да, спасе́ннии Тобо́ю, ра́достно Тя́ велича́ем.

Свети́лен:

Процве́л еси́, я́ко кри́н се́льный, во удо́лиях смире́ния и терпе́ния, преподо́бне о́тче, и плода́ми трудо́в твои́х услажда́еши ду́ши на́ша, исцеле́ния подава́я от честна́го твоего́ гро́ба все́м, с ве́рою и любо́вию к тебе́ притека́ющим.

Пре­по­доб­ный Ири­нарх, за­твор­ник Ро­стов­ский, ро­дил­ся в кре­стьян­ской се­мье в се­ле Конда­ко­во Ро­стов­ско­го уез­да. В Кре­ще­нии он по­лу­чил имя Илия. На 30-м го­ду жиз­ни свя­той при­нял по­стриг в мо­на­ше­ство в Ро­стов­ском Бо­ри­со­глеб­ском мо­на­сты­ре[1]. Там он стал усерд­но тру­дить­ся в ино­че­ских по­дви­гах, по­се­щал цер­ков­ные служ­бы, но­ча­ми мо­лил­ся и спал на зем­ле. Од­на­жды, сжа­лив­шись над стран­ни­ком, ко­то­рый не имел обу­ви, свя­той Ири­нарх от­дал ему свои са­по­ги и с тех пор стал хо­дить бо­сой по мо­ро­зу. Игу­ме­ну не по­нра­ви­лось та­кое по­ве­де­ние по­движ­ни­ка, и он на­чал сми­рять его, за­став­ляя ча­са по два сто­ять на мо­ро­зе про­тив сво­ей кел­лии или по­дол­гу зво­нить на ко­ло­кольне. Свя­той всё пе­ре­но­сил с тер­пе­ни­ем и не из­ме­нил сво­е­го по­ве­де­ния. Игу­мен про­дол­жал же­сто­ко­серд­ство­вать, и пре­по­доб­ный был вы­нуж­ден пе­рей­ти в Ав­ра­ми­ев Бо­го­яв­лен­ский мо­на­стырь, где был при­нят в чис­ло бра­тии и вско­ре был на­зна­чен ке­ла­рем. Пре­по­доб­ный с усер­ди­ем ис­пол­нял свое по­слу­ша­ние, скор­бя о том, что бра­тия мо­на­сты­ря и слу­жи­те­ли не бе­ре­гут до­сто­я­ние оби­те­ли, рас­то­чая его без ме­ры. Од­на­жды во сне он уви­дел пре­по­доб­но­го Ав­ра­амия Ро­стов­ско­го (па­мять 29 ок­тяб­ря), ко­то­рый уте­шил его и бла­го­сло­вил раз­да­вать всем по­треб­ное без сму­ще­ния. Как-то во вре­мя пе­ния Хе­ру­вим­ской пре­по­доб­ный Ири­нарх гром­ко за­ры­дал. На во­прос ар­хи­манд­ри­та он от­ве­тил: "Мать моя пре­ста­ви­лась!" Оста­вив Ав­ра­ами­ев мо­на­стырь, пре­по­доб­ный Ири­нарх пе­ре­шел в Ро­стов­ский мо­на­стырь свя­то­го Ла­за­ря, по­се­лил­ся в уеди­нен­ной кел­лии и про­жил в ней три го­да в тес­но­те и го­ло­де. Здесь его на­ве­щал бла­жен­ный Иоанн юро­ди­вый по про­зва­нию Боль­шой Кол­пак. Свя­тые под­креп­ля­ли друг дру­га ду­хов­ной бе­се­дой. Ста­рец, од­на­ко, имел же­ла­ние воз­вра­тить­ся в свою пер­во­на­чаль­ную оби­тель – Бо­ри­со­глеб­ский мо­на­стырь. Он был при­нят об­рат­но с лю­бо­вью стро­и­те­лем Вар­ла­а­мом и стал еще бо­лее су­ро­во под­ви­зать­ся в оби­те­ли. Уеди­нив­шись в за­тво­ре, по­движ­ник же­лез­ной це­пью при­ко­вал се­бя к де­ре­вян­но­му сту­лу, на­ло­жил на се­бя тя­же­лые це­пи и кре­сты. За это он пе­ре­но­сил озлоб­ле­ние и на­смеш­ки от мо­на­стыр­ской бра­тии. В то вре­мя его на­ве­стил дав­ний друг, бла­жен­ный Иоанн юро­ди­вый, пред­ска­зав­ший на­ше­ствие Лит­вы на Моск­ву. 25 лет про­вел пре­по­доб­ный Ири­нарх за­ко­ван­ным це­пя­ми и ве­ри­га­ми в тя­же­лых тру­дах. По­дви­ги его об­ли­ча­ли нера­ди­во жив­ших в оби­те­ли, и они со­лга­ли игу­ме­ну, что ста­рец учит не хо­дить на мо­на­стыр­ские ра­бо­ты, а под­ви­зать­ся по­доб­но ему. Игу­мен по­ве­рил кле­ве­те и из­гнал свя­то­го стар­ца из оби­те­ли. Сми­рен­но по­ко­рив­шись, пре­по­доб­ный Ири­нарх опять ушел в Ро­стов и про­жил в мо­на­сты­ре свя­то­го Ла­за­ря один год. Меж­ду тем Бо­ри­со­глеб­ский игу­мен рас­ка­ял­ся в сво­ем по­ступ­ке и по­слал ино­ков за пре­по­доб­ным Ири­нар­хом. Он воз­вра­тил­ся, уко­ряя се­бя, что жи­вет не так, как бра­тия, ко­то­рая несет пра­вед­ные тру­ды, ко­то­рых он ли­шен. Пре­по­доб­ный про­дол­жал но­сить свои тяж­кие вери­ги и, тру­дясь, из­го­тов­лял ни­щим одеж­ду, вя­зал во­ло­ся­ные свит­ки и кло­бу­ки. Он спал но­чью лишь один час или два, осталь­ное же вре­мя мо­лил­ся и бил свое те­ло же­лез­ной пал­кой.

Свя­то­му Ири­нар­ху бы­ло ви­де­ние о том, что Моск­ву за­хва­тит Лит­ва, а церк­ви по ме­стам бу­дут ра­зо­ре­ны. Он стал горь­ко пла­кать о пред­сто­я­щем бед­ствии, и игу­мен по­ве­лел ему ехать в Моск­ву и пре­ду­пре­дить ца­ря Ва­си­лия Иоан­но­ви­ча Шуй­ско­го (1606–1610) о гро­зя­щей бе­де. Пре­по­доб­ный Ири­нарх вы­пол­нил по­слу­ша­ние. Он от­ка­зал­ся от пред­ло­жен­ных ему да­ров и, вер­нув­шись, стал усерд­но мо­лить­ся, чтобы Гос­подь по­ми­ло­вал Рус­скую зем­лю.

Вра­ги яви­лись на Русь, ста­ли за­во­е­вы­вать го­ро­да, из­би­ва­ли жи­те­лей, гра­би­ли мо­на­сты­ри и церк­ви. Лже­ди­мит­рий и вто­рой са­мо­зва­нец стре­ми­лись по­ко­рить Русь поль­ско­му ко­ро­лю. Бо­ри­со­глеб­ский мо­на­стырь так­же был за­хва­чен вра­га­ми, ко­то­рые во­шли к свя­то­му за­твор­ни­ку и уди­ви­лись пря­мым и сме­лым ре­чам стар­ца, пред­ска­зав­ше­го им ги­бель.

Са­пе­га, оста­но­вив­ший­ся в Бо­ри­со­глеб­ском мо­на­сты­ре, по­же­лал ви­деть стар­ца, си­дя­ще­го в це­пях, и уди­вил­ся та­ко­му по­дви­гу. Ко­гда па­ны, при­шед­шие с Са­пе­гой, ска­за­ли ему, что ста­рец мо­лит­ся за Шуй­ско­го, пре­по­доб­ный сме­ло ска­зал: "Я в Рос­сии рож­ден и кре­щен, за рус­ско­го ца­ря и Бо­га мо­лю". Са­пе­га от­ве­чал: "Прав­да в бать­ке ве­ли­ка – в ко­то­рой зем­ле жить, той зем­ле и слу­жить". По­сле это­го пре­по­доб­ный Ири­нарх стал убеж­дать Са­пе­гу уй­ти из Рос­сии, пред­ска­зы­вая ему в про­тив­ном слу­чае смерть.

Пре­по­доб­ный Ири­нарх сле­дил за хо­дом вой­ны и по­слал кня­зю Ди­мит­рию По­жар­ско­му свое бла­го­сло­ве­ние и просфо­ру. Он ве­лел ему ид­ти под Моск­ву, пред­ска­зав: "Уви­ди­те сла­ву Бо­жию". В по­мощь По­жар­ско­му и Ми­ни­ну пре­по­доб­ный пе­ре­дал свой крест. С по­мо­щью Бо­жи­ей рус­ские одо­ле­ли Лит­ву, князь По­жар­ский овла­дел Крем­лем, и в Рус­ской зем­ле по­сте­пен­но на­чал во­дво­рять­ся мир. Ста­рец Ири­нарх по-преж­не­му непре­стан­но мо­лил Бо­га со сле­за­ми об из­бав­ле­нии Ру­си от вра­гов и, об­ла­дая си­лой тво­рить чу­де­са, ис­це­лял боль­ных и бес­но­ва­тых. Ему был от­крыт день кон­чи­ны, и он, при­звав сво­их уче­ни­ков, Алек­сандра и Кор­ни­лия, стал да­вать им на­став­ле­ния и, про­стив­шись со все­ми, ти­хо ото­шел ко Гос­по­ду в веч­ный по­кой († 13 ян­ва­ря 1616 го­да). По­сле свя­то­го стар­ца оста­лось 142 мед­ных кре­ста, семь на­плеч­ных ве­риг, цепь в 20 са­жен, ко­то­рую он но­сил на шее, же­лез­ные нож­ные пу­ты, во­сем­на­дцать руч­ных оков, "связ­ни", ко­то­рые он но­сил на по­я­се, ве­сом в пуд, и же­лез­ная пал­ка, ко­то­рой он из­би­вал свое те­ло и про­го­нял бе­сов. В этих тру­дах, как на­зы­вал их ста­рец, он про­жил 38 лет, в ми­ру про­жил 30 лет, скон­чал­ся же 68-ми лет от ро­ду. По­сле смер­ти пре­по­доб­но­го Ири­нар­ха со­вер­ша­лось мно­го чу­дес при его гро­бе, осо­бен­но же ис­це­ле­ний боль­ных и бес­но­ва­тых при воз­ло­же­нии на них кре­стов и це­пей свя­то­го по­движ­ни­ка.


См. так­же: