Канон святому блаженному Исидору Твердислову, Христа ради юродивому, Ростовскому чудотворцу
Припев: Святы́й блажéнный óтче Иси́доре, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 27 мая (14 мая ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.
Вы́спрь житие́ стяжа́в благодея́нием боже́ственным и ве́сь светообра́зен бы́в, просвеще́ние ми́ низпосли́, я́ко да, ра́дуяся, восхвалю́ пресве́тлое житие́ твое́, е́же до́бре соверши́в, восприя́л еси́, я́же угото́ва Бо́г лю́бящим Его́, богому́дре Иси́доре.
Боже́ственным разже́гся жела́нием, вся́ оте́ческия отве́ргл еси́ нра́вы, Христа́ же обрести́ потща́лся еси́. И сего́ ра́ди, бе́гая, удали́вся нечести́вых сожи́тельства, благоче́стия све́том озаре́н бы́л еси́ и боже́ственными доброде́тельми укра́шен, досточу́дне Иси́доре.
Дрема́ния ве́ждома не да́л еси́, блаже́нне Иси́доре, ниже́ поко́я твоему́ те́лу, до́ндеже сно́м пра́ведным почи́в, и непоколеби́мь бы́л еси́, я́ко сто́лп, вра́г неви́димых ополче́нием, Бо́гу при́сно предстоя́ во всено́щном стоя́нии и славосло́вии, те́мже от Него́ ны́не просла́вился еси́.
Богоро́дичен: Я́ко ло́жницу Боже́ственную и ле́ствицу, к небе́сней возводя́щую высоте́ челове́ческое естество́, кади́льницу же Невеще́ственнаго и Светоно́снаго У́гля, в ложесне́х поне́сшу Богоизбра́нную Отрокови́цу Мари́ю, вси́ ублажа́ем, зову́ще: ра́дуйся, Чи́стая, ро́ждшая Нача́льника жи́зни на́шея.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.
Глаго́лом боже́ственным после́дуя и си́м вы́ну поуча́яся, испо́лнился еси́ во́д благода́тных, и источи́л еси́ пото́ки чуде́с, и, чу́ждь бы́в вся́каго плотска́го жела́ния, воспева́я, глаго́лал еси́ Бо́гу, Иси́доре: не́сть свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Благоутро́бие стяжа́л еси́, ми́лостивому Бо́гу подо́бствовав, расточи́л еси́ бога́тство убо́гим; те́мже на небесе́х присносу́щее блаже́нство тебе́ угото́вася, его́же получи́в, Иси́доре, вопие́ши: не́сть свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Благоугоди́в Зижди́телю де́лы боже́ственными, насле́довал еси́ благи́х восприя́тие; дре́ва у́бо живо́тнаго при́сно наслажда́яся, блаже́нне Иси́доре, воспева́еши непреста́нно: не́сть свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Богоро́дичен: Святы́х а́нгел су́щи святе́йши, Я́же си́х Соде́теля во Твое́й утро́бе поне́сшая и ро́ждшая, Богоотрокови́це Чи́стая, Изба́вителя челове́ком. Те́мже Ти́ согла́сно вопие́м: не́сть свя́ты и пречи́сты, ра́зве Тебе́, Влады́чице.
Седа́лен, гла́с 4:
От земли́ Воззва́вый тя́ на ве́чныя оби́тели соблюда́ет и по сме́рти неврежде́но те́ло твое́, свя́те: ты́ бо в целому́дрии и чистоте́ житие́ по́жил еси́, не порабо́тився плотски́м страсте́м, Иси́доре богому́дре. Те́мже тя́ любо́вию почита́ем.
Богоро́дичен: Стена́ непобеди́мая на́м, христиа́ном, еси́, Богоро́дице Де́во: к Тебе́ бо прибега́юще, невреди́ми пребыва́ем и, па́ки согреша́юще, и́мамы Тя́ Моли́твенницу. Те́м, благодаря́ще, вопие́м Ти́: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
За́поведем боже́ственным соверши́тель яви́вся, неукло́нным ра́зумом, всеблаже́нне, оте́ческаго небре́гл еси́ неве́рствия, от ю́ности бо житие́ име́л еси́ нескве́рно и ми́лостивен ра́зум, досточу́дне, зовы́й непреста́нно: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Ни ми́ра возмуще́ние, ни вла́сти удержа́ние, ни сла́ва вре́менная, ниже́ тле́емое бога́тство твоея́ к Бо́гу любве́ возмого́ша уклони́ти, Иси́доре. Но благоволи́л еси́ вои́стинну житие́ изря́дно, боже́ственным раче́нием укрепля́емь, взыва́я при́сно: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Возвыша́яся боже́ственными повеле́нии вы́ну, вра́г неви́димых смири́л еси́ возвыше́ния умиле́ния слеза́ми, я́коже ке́др, при́сно сы́й напоя́емь, прия́л еси́ исцеле́ний де́тель, Иси́доре, судо́м пра́ведным вся́ческая оправда́ющаго, Ему́же предстоя́, вопие́ши: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Богоро́дичен: Преукра́шена боже́ственною сла́вою, вся́ческая от не су́щих сло́вом соста́вльшаго Бо́га Сло́ва родила́ еси́, Челове́ка вои́стинну бы́вша, Его́же о на́с, рабе́х Твои́х, моля́щи не преста́й, Богоро́дице Ма́ти Присноде́во, ве́рою Тебе́ зову́щих: си́ле Твое́й сла́ва, Влады́чице.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Све́том невеще́ственным трисия́ннаго Божества́ озаре́н, досточу́дне Иси́доре, но́щь жития́ настоя́щаго непоткнове́нно преше́л еси́, и ны́не, в ве́чных оби́телех с ли́ки преподо́бных водворя́яся, помина́й на́с, всечестну́ю твою́ па́мять на земли́ торжеству́ющих.
Ны́не е́же о тебе́ чу́до ве́лие зри́мо е́сть и у́жаса испо́лнено, богоблаже́нне Иси́доре: ка́ко на мно́га ле́та земле́ю покрове́нно нетле́нно твое́ те́ло, во гро́бе лежа́ще, соблюда́ется, судьба́ми, и́миже ве́сть Бо́г, прославля́я тя́.
Богоприя́тному твоему́ начина́нию и чу́дному соверше́нию по Христе́ жития́ твоего́ а́нгельстии чи́ни удиви́шася, богому́дре Иси́доре, и́бо во пло́ти сы́й, те́х житию́ подража́тель яви́лся еси́. Те́мже и да́р прозре́ния от Бо́га прия́л еси́, е́же пресла́вная твори́ти чудеса́.
Богоро́дичен: Моли́ из Тебе́ ро́ждшагося Го́спода, Де́во Отрокови́це Чи́стая, сохрани́ти рабы́ Твоя́ от сопроти́вных обстоя́ний и бесо́вскаго искуше́ния, Тя́, вои́стинну Бо́жию Ма́терь, испове́дающих, и страсте́й душетле́нных свободи́ти, и ве́чнаго осужде́ния.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.
Струи́ благода́ти, я́ко ми́ро благово́нно, от свята́го твоего́ гро́ба истека́ют, всебога́те, веселя́ще сердца́ ве́рных, от любве́ к тебе́ приходя́щих, и прогоня́юще кова́рства духо́в лука́вых си́лою Ду́ха Пресвята́го, Иси́доре.
Во дво́рех Го́спода Савао́фа насажде́н, я́коже фи́никс, процве́л еси́, богому́дре, и страсте́й вои́стинну тлетво́рных победи́тель яви́лся еси́, Иси́доре, поспеше́нием боже́ственным. Те́мже и ра́дости пра́ведных сподо́бился еси́, досточу́дне.
Ца́рствия Бо́жия возжела́в, тече́ние до́бре сконча́л еси́ и ве́ру соблю́л еси́ нескве́рну, виногра́д бы́в благопло́ден, богозва́нне Иси́доре, принося́ всекра́сныя гро́зды доброде́тели Соде́телю все́х, Бо́гу, венце́м нетле́ния тебе́ украси́вшему.
Богоро́дичен: Избра́ Тебе́ Госпо́дь во все́х ро́дех, благослове́нная в жена́х, непоро́чная Де́во Богоро́дице, я́ко прекра́сное селе́ние простра́нное, боже́ственную ло́жницу, и киво́т святы́ни, и све́щник, и трапе́зу, Чи́стая.
Конда́к, гла́с 8.
Взбра́нному и ди́вному в пра́ведницех, и́же у́бо от Христа́ да́р чуде́с прии́мшему, похва́льныя ны́не принесе́м глаго́лы, но я́ко име́я дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице, Ю́же моли́ изба́витися от бе́д рабо́м твои́м, да зове́м ти́: ра́дуйся, богому́дре Иси́доре.
И́кос:
Ка́ко возмогу́, гре́шный и скве́рный, а́з вку́пе душе́ю и те́лом исписа́ти, е́же во пло́ти сы́й, равноа́нгельное житие́ твое́ и пресла́вная чудеса́? А́ще у́бо мно́зи прему́дрии не дости́гнут испове́дати мно́гаго твоего́ терпе́ния, и смире́ния, и те́плыя ко Христу́ любве́, но, оба́че наде́яся на твое́ беззло́бие, о блаже́нне, си́це вопию́ ти́: ра́дуйся, пресве́тлая звездо́, от за́пада возсия́вшая и к восто́ку прише́дшая; ра́дуйся, возненави́девый оте́ческую и богоме́рзкую ве́ру, Христа́ же еди́наго, над все́ми су́щаго Бо́га, все́м се́рдцем возлюби́вый и Тому́ невозвра́тным жела́нием после́довавый; ра́дуйся, бу́йственное и юро́дственное е́же по апо́столу, жи́тельство избра́вый; ра́дуйся, премени́вый тле́нная и настоя́щая наде́ждею бу́дущих бла́г; ра́дуйся, дре́внему И́ову уподо́бивыйся терпе́нием; ра́дуйся, страстоте́рпче Христо́в непобеди́мый, но при́сно победи́вый диа́вола твои́м смире́нием; ра́дуйся, я́ко дре́вний о́н Ла́зарь ни́щий, почива́я ны́не в ло́нех Авраа́млих; ра́дуйся, и́же по отше́ствии ми́ра сего́, су́щим в беда́х и искуше́ниих гото́в обрета́яся предста́тель и засту́пник; ра́дуйся, везде́ призыва́ющих тя́ бы́стро предваря́еши; ра́дуйся, богому́дре Иси́доре.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.
Си́лою укрепля́емь всемогу́щаго Бо́га, пло́ти умертви́л еси́ и я́же до́лу влеку́щая мудрова́ния, всебога́те, чистото́ю и бде́нием непреста́нным и ра́зум горе́ стяжа́л еси́, вопия́ непреста́нно, Иси́доре: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Све́тлости ра́ди жития́ твоего́ удиви́ тя́ Госпо́дь в чудесе́х, богому́дре Иси́доре: купцу́ у́бо, в мо́ри утопа́ющу, скоре́йшим явле́нием предста́л еси́, досточу́дне, и от глубины́ сего́ изба́вил еси́, вопию́ща: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Го́рнее Ца́рствие, весе́лие присносу́щное и сла́ву неувяда́ющую, бога́тство неистощи́мое и е́же преподо́бных наслажде́ние, по́честь трудо́в твои́х восприя́л еси́ от Бо́га, Благоде́теля все́х, Ему́же ны́не предстоя́, вопие́ши: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Его́же родила́ еси́, Го́спода, Влады́чице Чи́стая, не преста́й моля́щи, изъя́ти мя́ при́сно от вра́г, оскорбля́ющих мя́, и тя́жкое бре́мя грехо́в мои́х расточи́ти, Богоневе́стная, я́ко да, ра́дуяся, вопию́: благослове́н, Пречи́стая, Пло́д Твоего́ чре́ва.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Не то́кмо в житии́ сы́й, но и по отше́ствии ми́ра мно́жайшая чудеса́ от честна́го твоего́ гро́ба содева́ются приходя́щим с ве́рою, всеблаже́нне Иси́доре, и́бо неду́ги прого́ниши си́лою духо́вною и от бе́д изыма́еши. Те́мже, не престаю́ще, вопие́м: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Дерзну́вша у́бо иере́я извеще́ние прия́ти о святе́м телеси́ твое́м, боже́ственная а́бие си́ла напра́сно порази́, но твои́ми моли́твами исцеле́ние получи́, всехва́льне Иси́доре. Те́мже и мы́, веселя́щеся, вопие́м: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Доброде́тельным нра́вом и се́рдцем смире́нным ми́лостив ты́ яви́лся еси́, досточу́дне Иси́доре, тре́бующим от тебе́ по́мощи, при́сно помога́я и чуде́с дея́нием удивля́я ве́рою Го́сподеви вопию́щия: свяще́нницы, по́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен: Ада́ма Соде́тель в ложесна́х Твои́х, Чи́стая, зи́ждется и млеко́м пита́ется, пита́яй вся́ко дыха́ние, Де́во Богоро́дице. Те́мже я́ко Ма́терь Бо́жию, ве́рнии, Тя́ прославля́ем и превозно́сим Чи́стую во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Зре́ти при́сно возжела́в сла́ву Бо́га на́шего, Иси́доре, мно́гих доброде́телей разли́чными о́бразы себе́ удобри́л еси́ и, свещу́ нося́, укра́шену еле́ем терпе́ния твоего́, возше́л еси́ в светоно́сный черто́г, со а́нгелы сы́й ясне́е наслажда́ешися боговиде́ния.
Я́ко у́треннее со́лнце, возсия́ па́мять твоя́ в ми́ре су́щим, сердца́ озаря́ющи боже́ственною све́тлостию: ты́ бо све́та и дне́ я́ко вои́стинну сы́н яви́лся еси́, богому́дре Иси́доре, те́мже тя́ непреста́нно ублажа́ем.
Прему́дростию украша́яся и ра́зумом просвеща́яся, смире́нием се́рдца ра́дуяся, высото́ю же жития́ сия́я, досточу́дне, в небе́сная селе́ния преше́л еси́ и та́мо, в ли́це пра́ведных предстоя́, на́с помина́й, чту́щих тя́, блаже́нне Иси́доре.
Богоро́дичен: Све́та Боже́ственнаго прия́телище, луча́ми Божества́ ми́р озари́вшаго, ви́дена была́ еси́, Богоблагода́тная, мо́ст же и ле́ствица, на высоту́ земны́я возводя́щи, Де́во. Те́мже, ве́рнии, ублажа́юще, Тя́ велича́ем.
Свети́лен.
Удали́вся, бе́гая мирски́х сожи́тельства, Христу́, над все́ми Бо́гу на́шему, непоро́чным житие́м благоугоди́л еси́, всеблаже́нне Иси́доре, Его́же ны́не моли́ о на́с, рабе́х твои́х, ве́рою пра́зднующих всечестну́ю па́мять твою́.
Богоро́дичен: Му́дрость ипоста́сную, и Сло́во пресу́щное, и врача́ все́х, Христа́ ро́ждшая, Де́во, стру́пы и я́звы души́ моея́ исцели́, лю́тыя и многовре́менныя, и се́рдца моего́ стра́стная утоли́ помышле́ния.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Колесницегони́телѧ фараѡ́нѧ погрꙋзѝ чꙋдотворѧ́й и҆ногда̀ мѡѷсе́йскїй же́злъ, крⷭ҇тоѻбра́знѡ порази́въ и҆ раздѣли́въ мо́ре: і҆и҃лѧ же бѣглеца̀, пѣшехо́дца, спасѐ, пѣ́снь бг҃ови воспѣва́юща.
Вы́спрь житїѐ стѧжа́въ бл҃годѣѧ́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ, и҆ ве́сь свѣтоѻбра́зенъ бы́въ, просвѣще́нїе мѝ низпослѝ, ꙗ҆́кѡ да ра́дꙋѧсѧ восхвалю̀ пресвѣ́тлое житїѐ твоѐ, є҆́же до́брѣ соверши́въ, воспрїѧ́лъ є҆сѝ, ꙗ҆̀же ᲂу҆гото́ва бг҃ъ лю́бѧщымъ є҆го̀, бг҃омꙋ́дре і҆сі́дѡре.
Бжⷭ҇твеннымъ разже́гсѧ жела́нїемъ, всѧ̑ ѻ҆те́чєскїѧ ѿве́рглъ є҆сѝ нра́вы, хрⷭ҇та́ же ѡ҆брѣстѝ потща́лсѧ є҆сѝ. И҆ сегѡ̀ ра́ди бѣ́гаѧ, ᲂу҆дали́всѧ нечести́выхъ сожи́тельства, благоче́стїѧ свѣ́томъ ѡ҆заре́нъ бы́лъ є҆сѝ, и҆ бжⷭ҇твенными добродѣ́тельми ᲂу҆кра́шенъ, досточꙋ́дне і҆сі́дѡре.
Дрема́нїѧ вѣ́ждома не да́лъ є҆сѝ, блаже́нне і҆сі́дѡре, нижѐ поко́ѧ твоемꙋ̀ тѣ́лꙋ, до́ндеже сно́мъ пра́веднымъ почи́въ, и҆ непоколеби́мь бы́лъ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ сто́лпъ, вра̑гъ неви́димыхъ ѡ҆полче́нїемъ, бг҃ꙋ при́снѡ предстоѧ̀ во всено́щномъ стоѧ́нїи и҆ славосло́вїи: тѣ́мже ѿ негѡ̀ ны́нѣ просла́вилсѧ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ло́жницꙋ бжⷭ҇твеннꙋю, и҆ лѣ́ствицꙋ къ нбⷭ҇нѣй возводѧ́щꙋю высотѣ̀ человѣ́ческое є҆стество̀, кади́льницꙋ же невеще́ственнагѡ и҆ свѣтоно́снагѡ ᲂу҆́глѧ, въ ложеснѣ́хъ поне́сшꙋ бг҃оизбра́ннꙋю ѻ҆трокови́цꙋ мр҃і́ю, всѝ ᲂу҆блажа́емъ, зовꙋ́ще: ра́дꙋйсѧ, чⷭ҇таѧ, ро́ждшаѧ нача́льника жи́зни на́шеѧ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Оу҆твержде́й въ нача́лѣ нб҃са̀ ра́зꙋмомъ, и҆ зе́млю на вода́хъ ѡ҆снова́вый, на ка́мени мѧ̀, хрⷭ҇тѐ, за́повѣдей твои́хъ ᲂу҆твердѝ: ꙗ҆́кѡ нѣ́сть свѧ́тъ, па́че тебє̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.
Глаго́лѡмъ бжⷭ҇твєннымъ послѣ́дꙋѧ, и҆ си̑мъ вы́нꙋ поꙋча́ѧсѧ, и҆спо́лнилсѧ є҆сѝ во́дъ бл҃года́тныхъ, и҆ и҆сточи́лъ є҆сѝ пото́ки чꙋде́съ, и҆ чꙋ́ждь бы́въ всѧ́кагѡ плотска́гѡ жела́нїѧ, воспѣва́ѧ глаго́лалъ є҆сѝ бг҃ꙋ, і҆сі́дѡре: нѣ́сть свѧ́тъ па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.
Бл҃гоꙋтро́бїе стѧжа́лъ є҆сѝ, ми́лостивомꙋ бг҃ꙋ подо́бствовавъ, расточи́лъ є҆сѝ бога́тство ᲂу҆бѡ́гимъ: тѣ́мже на нб҃сѣ́хъ присносꙋ́щее блаже́нство тебѣ̀ ᲂу҆гото́васѧ. є҆го́же полꙋчи́въ, і҆сі́дѡре, вопїе́ши: нѣ́сть свѧ́тъ па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.
Бл҃гоꙋгоди́въ зижди́телю дѣ́лы бжⷭ҇твенными, наслѣ́довалъ є҆сѝ благи́хъ воспрїѧ́тїе: дре́ва ᲂу҆́бѡ живо́тнагѡ при́снѡ наслажда́ѧсѧ, блаже́нне і҆сі́дѡре, воспѣва́еши непреста́ннѡ: нѣ́сть свѧ́тъ па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.
Бг҃оро́диченъ: Ст҃ы́хъ а҆́гг҃лъ сꙋ́щи ст҃ѣ́йши, ꙗ҆́же си́хъ содѣ́телѧ во твое́й ᲂу҆тро́бѣ поне́сшаѧ, и҆ ро́ждшаѧ, бг҃оѻтрокови́це чⷭ҇таѧ, и҆зба́вителѧ человѣ́кѡмъ. тѣ́мже тѝ согла́снѡ вопїе́мъ: нѣ́сть свѧ́ты и҆ пречи́сты, ра́звѣ тебє̀, влⷣчце.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃:
Ѿ землѝ воззва́вый тѧ̀ на вѣ̑чныѧ ѻ҆би́тєли, соблюда́етъ и҆ по сме́рти неврежде́но тѣ́ло твоѐ, свѧ́те: ты̀ бо въ цѣломꙋ́дрїи и҆ чистотѣ̀ житїѐ по́жилъ є҆сѝ, не порабо́тивсѧ плотски̑мъ страсте́мъ, і҆сі́дѡре бг҃омꙋ́дре. тѣ́мже тѧ̀ любо́вїю почита́емъ.
Бг҃оро́диченъ: Стѣна̀ непобѣди́маѧ на́мъ хрїстїа́нѡмъ є҆сѝ, бцⷣе дв҃о: къ тебє̀ бо прибѣга́юще невреди́ми пребыва́емъ, и҆ па́ки согрѣша́юще, и҆́мамы тѧ̀ моли́твенницꙋ. тѣ́мъ благодарѧ́ще вопїе́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, бл҃года́тнаѧ, гдⷭ҇ь съ тобо́ю.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, ты̀ моѧ̀ и҆ си́ла, ты̀ мо́й бг҃ъ, ты̀ моѐ ра́дованїе, не ѡ҆ста́вль нѣ́дра ѻ҆́ч҃а, и҆ на́шꙋ нищетꙋ̀ посѣти́въ. Тѣ́мъ съ прⷪ҇ро́комъ а҆ввакꙋ́момъ зовꙋ̀ тѝ: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.
За́повѣдемъ бжⷭ҇твєннымъ соверши́тель ꙗ҆ви́всѧ, неꙋкло́ннымъ ра́зꙋмомъ, всеблаже́нне, ѻ҆те́ческагѡ небре́глъ є҆сѝ невѣ́рствїѧ: ѿ ю҆́ности бо житїѐ и҆мѣ́лъ є҆сѝ нескве́рно, и҆ ми́лостивенъ ра́зꙋмъ, досточꙋ́дне, зовы́й непреста́ннѡ: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.
Ни мі́ра возмꙋще́нїе, ни вла́сти ᲂу҆держа́нїе, ни сла́ва вре́меннаѧ, нижѐ тлѣ́емое бога́тство, твоеѧ̀ къ бг҃ꙋ любвѐ возмого́ша ᲂу҆клони́ти, і҆сі́дѡре, но благоволи́лъ є҆сѝ вои́стиннꙋ житїѐ и҆зрѧ́дно, бжⷭ҇твеннымъ раче́нїемъ ᲂу҆крѣплѧ́емь взыва́ѧ при́снѡ: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.
Возвыша́ѧсѧ бжⷭ҇твенными повелѣ̑нїи вы́нꙋ, вра̑гъ неви́димыхъ смири́лъ є҆сѝ возвышє́нїѧ ᲂу҆миле́нїѧ слеза́ми, ꙗ҆́коже ке́дръ при́снѡ сы́й напоѧ́емь, прїѧ́лъ є҆сѝ и҆сцѣле́нїй дѣ́тель, і҆сі́дѡре, сꙋдо́мъ пра́веднымъ всѧ́чєскаѧ ѡ҆правда́ющаго, є҆мꙋ́же предстоѧ̀, вопїе́ши: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.
Бг҃оро́диченъ: Преꙋкра́шена бжⷭ҇твенною сла́вою, всѧ́чєскаѧ ѿ не сꙋ́щихъ сло́вомъ соста́вльшаго, бг҃а сло́ва родила̀ є҆сѝ, чл҃вѣ́ка вои́стиннꙋ бы́вша: є҆го́же ѡ҆ на́съ рабѣ́хъ твои́хъ молѧ́щи не преста́й, бцⷣе мт҃и приснодв҃о, вѣ́рою тебѣ̀ зовꙋ́щихъ: си́лѣ твое́й сла́ва, влⷣчце.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннагѡ, но ѡ҆братѝ мѧ̀, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.
Свѣ́томъ невеще́ственнымъ трисїѧ́ннагѡ бж҃ества̀ ѡ҆заре́нъ, досточꙋ́дне і҆сі́дѡре, но́щь житїѧ̀ настоѧ́щагѡ непоткнове́ннѡ преше́лъ є҆сѝ: и҆ ны́нѣ въ вѣ́чныхъ ѡ҆би́телехъ съ ли̑ки преподо́бныхъ водворѧ́ѧсѧ, помина́й на́съ всечестнꙋ́ю твою̀ па́мѧть на землѝ торжествꙋ́ющихъ.
Ны́нѣ є҆́же ѡ҆ тебѣ̀ чꙋ́до ве́лїе зри́мо є҆́сть, и҆ ᲂу҆́жаса и҆спо́лнено, бг҃облаже́нне і҆сі́дѡре: ка́кѡ на мнѡ́га лѣ̑та земле́ю покрове́ннѡ, нетлѣ́нно твоѐ тѣ́ло во гро́бѣ лежа́ще соблюда́етсѧ, сꙋдьба́ми, и҆́миже вѣ́сть бг҃ъ, прославлѧ́ѧ тѧ̀.
Бг҃опрїѧ́тномꙋ твоемꙋ̀ начина́нїю и҆ чꙋ́дномꙋ соверше́нїю по хрⷭ҇тѣ̀ житїѧ̀ твоегѡ̀, а҆́гг҃льстїи чи́ни ᲂу҆диви́шасѧ, бг҃омꙋ́дре і҆сі́дѡре: и҆́бо во пло́ти сы́й, тѣ́хъ житїю̀ подража́тель ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ. тѣ́мже и҆ да́ръ прозрѣ́нїѧ ѿ бг҃а прїѧ́лъ є҆сѝ, є҆́же пресла̑внаѧ твори́ти чꙋдеса̀.
Бг҃оро́диченъ: Молѝ и҆зъ тебє̀ ро́ждшагосѧ гдⷭ҇а, дв҃о ѻ҆трокови́це чⷭ҇таѧ, сохрани́ти рабы̑ твоѧ̑ ѿ сопроти́вныхъ ѡ҆бстоѧ́нїй и҆ бѣсо́вскагѡ и҆скꙋше́нїѧ, тѧ̀ вои́стиннꙋ бж҃їю мт҃рь и҆сповѣ́дающихъ, и҆ страсте́й дꙋшетлѣ́нныхъ свободи́ти, и҆ вѣ́чнагѡ ѡ҆сꙋжде́нїѧ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебє̀ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.
Стрꙋи̑ бл҃года́ти, ꙗ҆́кѡ мѵ́ро бл҃гово́нно, ѿ ст҃а́гѡ твоегѡ̀ гро́ба и҆стека́ютъ, всебога́те, веселѧ́ще сердца̀ вѣ́рныхъ, ѿ любвѐ къ тебѣ̀ приходѧ́щихъ, и҆ прогонѧ́юще кова̑рства дꙋхѡ́въ лꙋка́выхъ, си́лою дх҃а прест҃а́гѡ, і҆сі́дѡре.
Во дво́рѣхъ гдⷭ҇а саваѡ́ѳа насажде́нъ, ꙗ҆́коже фі́нїѯъ, процвѣ́лъ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре, и҆ страсте́й вои́стиннꙋ тлетво́рныхъ побѣди́тель ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, і҆сі́дѡре, поспѣше́нїемъ бж҃е́ственнымъ. тѣ́мже и҆ ра́дости пра́ведныхъ сподо́билсѧ є҆сѝ, досточꙋ́дне.
Црⷭ҇твїѧ бж҃їѧ возжела́въ, тече́нїе до́брѣ сконча́лъ є҆сѝ, и҆ вѣ́рꙋ соблю́лъ є҆сѝ нескве́рнꙋ, вїногра́дъ бы́въ благопло́денъ, бг҃озва́нне і҆сі́дѡре, приносѧ̀ всекра̑сныѧ гро́зды добродѣ́тели, содѣ́телю всѣ́хъ бг҃ꙋ, вѣнце́мъ нетлѣ́нїѧ тебѐ ᲂу҆краси́вшемꙋ.
Бг҃оро́диченъ: И҆збра̀ тебѐ гдⷭ҇ь во всѣ́хъ ро́дѣхъ, бл҃гослове́ннаѧ въ жена́хъ, непоро́чнаѧ дв҃о бцⷣе, ꙗ҆́кѡ прекра́сное селе́нїе простра́нное, бж҃е́ственнꙋю ло́жницꙋ и҆ кївѡ́тъ ст҃ы́ни, и҆ свѣ́щникъ, и҆ трапе́зꙋ, чⷭ҇таѧ.
Конда́къ, гла́съ и҃.
Взбра́нномꙋ и҆ ди́вномꙋ въ пра́ведницѣхъ, и҆́же ᲂу҆̀бо ѿ хрⷭ҇та̀ да́ръ чꙋде́съ прїи́мшемꙋ, похва̑льныѧ ны́нѣ принесе́мъ глаго́лы: но ꙗ҆́кѡ и҆мѣ́ѧ дерзнове́нїе ко ст҃ѣ́й трⷪ҇цѣ, ю҆́же молѝ, и҆зба́витисѧ ѿ бѣ́дъ рабѡ́мъ твои̑мъ, да зове́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, бг҃омꙋ́дре і҆сі́дѡре.
І҆́косъ:
Ка́кѡ возмогꙋ̀ грѣ́шный и҆ скве́рный а҆́зъ вкꙋ́пѣ дꙋше́ю и҆ тѣ́ломъ и҆списа́ти, є҆́же во пло́ти сы́й равноа́гг҃льное житїѐ твоѐ, и҆ пресла̑внаѧ чꙋдеса̀; а҆́ще ᲂу҆́бѡ мно́зи премꙋ́дрїи не дости́гнꙋтъ и҆сповѣ́дати мно́гагѡ твоегѡ̀ терпѣ́нїѧ и҆ смире́нїѧ, и҆ те́плыѧ ко хрⷭ҇тꙋ̀ любвѐ: но ѻ҆ба́че надѣ́ѧсѧ на твоѐ безѕло́бїе, ѽ блаже́нне, си́це вопїю̀ тѝ: ра́дꙋйсѧ, пресвѣ́тлаѧ ѕвѣздо̀, ѿ за́пада возсїѧ́вшаѧ и҆ къ восто́кꙋ прише́дшаѧ: ра́дꙋйсѧ, возненави́дѣвый ѻ҆те́ческꙋю и҆ бг҃оме́рзкꙋю вѣ́рꙋ, хрⷭ҇та́ же є҆ди́наго, над̾ всѣ́ми сꙋ́щаго бг҃а всѣ́мъ се́рдцемъ возлюби́вый, и҆ томꙋ̀ невозвра́тнымъ жела́нїемъ послѣ́довавый: ра́дꙋйсѧ, бꙋ́йственное и҆ ю҆ро́дственное, є҆́же по а҆пⷭ҇толꙋ, жи́тельство и҆збра́вый: ра́дꙋйсѧ, премѣни́вый тлѣ̑ннаѧ и҆ настоѧ̑щаѧ наде́ждею бꙋ́дꙋщихъ бла̑гъ: ра́дꙋйсѧ, дре́внемꙋ і҆́ѡвꙋ ᲂу҆подо́бивыйсѧ терпѣ́нїемъ: ра́дꙋйсѧ, страстоте́рпче хрⷭ҇то́въ непобѣди́мый, но при́снѡ побѣди́вый дїа́вола твои́мъ смире́нїемъ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ дре́внїй ѻ҆́нъ ла́зарь ни́щїй, почива́ѧ ны́нѣ въ ло́нѣхъ а҆враа́млихъ: ра́дꙋйсѧ, и҆́же по ѿше́ствїи мі́ра сегѡ̀, сꙋ́щымъ въ бѣда́хъ и҆ и҆скꙋше́нїихъ гото́въ ѡ҆брѣта́ѧсѧ предста́тель и҆ застꙋ́пникъ: ра́дꙋйсѧ, вездѣ̀ призыва́ющихъ тѧ̀ бы́стрѡ предварѧ́еши: ра́дꙋйсѧ, бг҃омꙋ́дре і҆сі́дѡре.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Бж҃їѧ снизхожде́нїѧ ѻ҆́гнь ᲂу҆стыдѣ́сѧ въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, сегѡ̀ ра́ди ѻ҆́троцы въ пещѝ ра́дованною ного́ю, ꙗ҆́кѡ во цвѣ́тницѣ ликꙋ́юще, поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Си́лою ᲂу҆крѣплѧ́емь всемогꙋ́щагѡ бг҃а, плѡ́ти ᲂу҆мертви́лъ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆̀же до́лꙋ влекꙋ́щаѧ мꙋдрова̑нїѧ, всебога́те, чистото́ю и҆ бдѣ́нїемъ непреста́ннымъ, и҆ ра́зꙋмъ горѣ̀ стѧжа́лъ є҆сѝ, вопїѧ̀ непреста́ннѡ, і҆сі́дѡре: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Свѣ́тлости ра́ди житїѧ̀ твоегѡ̀, ᲂу҆дивѝ тѧ̀ гдⷭ҇ь въ чꙋдесѣ́хъ, бг҃омꙋ́дре і҆сі́дѡре, кꙋпцꙋ̀ ᲂу҆́бѡ въ мо́ри ᲂу҆топа́ющꙋ скорѣ́йшимъ ꙗ҆вле́нїемъ предста́лъ є҆сѝ, досточꙋ́дне, и҆ ѿ глꙋбины̀ сего̀ и҆зба́вилъ є҆сѝ, вопїю́ща: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Го́рнее црⷭ҇твїе, весе́лїе присносꙋ́щное, и҆ сла́вꙋ неꙋвѧда́ющꙋю, бога́тство неистощи́мое, и҆ є҆́же прпⷣбныхъ наслажде́нїе, по́честь трꙋдѡ́въ твои́хъ воспрїѧ́лъ є҆сѝ ѿ бг҃а, бл҃годѣ́телѧ всѣ́хъ. є҆мꙋ́же ны́нѣ предстоѧ̀, вопїе́ши: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Бг҃оро́диченъ: Є҆го́же родила̀ є҆сѝ гдⷭ҇а, влⷣчце чⷭ҇таѧ, не преста́й молѧ́щи, и҆з̾ѧ́ти мѧ̀ при́снѡ ѿ вра̑гъ ѡ҆скорблѧ́ющихъ мѧ̀, и҆ тѧ́жкое бре́мѧ грѣхѡ́въ мои́хъ расточи́ти, бг҃оневѣ́стнаѧ, ꙗ҆́кѡ да ра́дꙋѧсѧ вопїю̀: бл҃гослове́нъ, пречⷭ҇таѧ, пло́дъ твоегѡ̀ чре́ва.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Не то́кмѡ въ житїѝ сы́й, но и҆ по ѿше́ствїи мі́ра, мнѡ́жайшаѧ чꙋдеса̀ ѿ честна́гѡ твоегѡ̀ гро́ба содѣва́ютсѧ приходѧ́щымъ съ вѣ́рою, всеблаже́нне і҆сі́дѡре, и҆́бо недꙋ́ги прого́ниши си́лою дх҃о́вною, и҆ ѿ бѣ́дъ и҆зыма́еши. тѣ́мже не престаю́ще вопїе́мъ: свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Дерзнꙋ́вша ᲂу҆́бѡ і҆ере́а и҆звѣще́нїе прїѧ́ти ѡ҆ свѧтѣ́мъ тѣлесѝ твое́мъ, бж҃е́ственнаѧ а҆́бїе си́ла напра́снѡ поразѝ: но твои́ми моли́твами и҆сцѣле́нїе полꙋчѝ, всехва́льне і҆сі́дѡре. тѣ́мже и҆ мы̀ веселѧ́щесѧ вопїе́мъ: свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Добродѣ́тельнымъ нра́вомъ, и҆ се́рдцемъ смире́ннымъ, ми́лостивъ ты̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, досточꙋ́дне і҆сі́дѡре, тре́бꙋющымъ ѿ тебє̀ по́мощи, при́снѡ помога́ѧ, и҆ чꙋде́съ дѣѧ́нїемъ ᲂу҆дивлѧ́ѧ, вѣ́рою гдⷭ҇еви вопїю́щыѧ: свѧще́нницы, по́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Бг҃оро́диченъ: А҆да́ма содѣ́тель въ ложесна́хъ твои́хъ, чⷭ҇таѧ, зи́ждетсѧ, и҆ млеко́мъ пита́етсѧ, пита́ѧй всѧ́ко дыха́нїе, дв҃о бцⷣе. тѣ́мже ꙗ҆́кѡ мт҃рь бж҃їю, вѣ́рнїи тѧ̀ прославлѧ́емъ, и҆ превозно́симъ чⷭ҇тꙋю во вѣ́ки.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Оу҆жасе́сѧ ѡ҆ се́мъ нб҃о, и҆ землѝ ᲂу҆диви́шасѧ концы̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ пло́тски, и҆ чре́во твоѐ бы́сть простра́ннѣйшее небе́съ. тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ, а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ̑къ чинонача̑лїѧ велича́ютъ.
Зрѣ́ти при́снѡ возжела́въ сла́вꙋ бг҃а на́шегѡ, і҆сі́дѡре, мно́гихъ добродѣ́телей разли́чными ѻ҆́бразы себѐ ᲂу҆добри́лъ є҆сѝ: и҆ свѣщꙋ̀ носѧ̀ ᲂу҆кра́шенꙋ є҆ле́емъ терпѣ́нїѧ твоегѡ̀, возше́лъ є҆сѝ въ свѣтоно́сный черто́гъ, со а҆́гг҃лы сы́й ꙗ҆снѣ́е наслажда́ешисѧ бг҃овидѣ́нїѧ.
Ꙗ҆́кѡ ᲂу҆́треннее со́лнце возсїѧ̀ па́мѧть твоѧ̀ въ мі́рѣ сꙋ́щымъ, сердца̀ ѡ҆зарѧ́ющи бжⷭ҇твенною свѣ́тлостїю: ты̀ бо свѣ́та и҆ днѐ, ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ сы́нъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре і҆сі́дѡре: тѣ́мже тѧ̀ непреста́ннѡ ᲂу҆блажа́емъ.
Премꙋ́дростїю ᲂу҆краша́ѧсѧ, и҆ ра́зꙋмомъ просвѣща́ѧсѧ, смире́нїемъ се́рдца ра́дꙋѧсѧ, высото́ю же житїѧ̀ сїѧ́ѧ, досточꙋ́дне, въ нбⷭ҇наѧ селє́нїѧ преше́лъ є҆сѝ: и҆ та́мѡ въ ли́цѣ пра́ведныхъ предстоѧ̀, на́съ помина́й чтꙋ́щихъ тѧ̀, блаже́нне і҆сі́дѡре.
Бг҃оро́диченъ: Свѣ́та бжⷭ҇твеннагѡ прїѧ́телище, лꙋча́ми бжⷭ҇тва̀ мі́ръ ѡ҆зари́вшагѡ, ви́дѣна была̀ є҆сѝ, бг҃облагода́тнаѧ, мо́стъ же и҆ лѣ́ствица на высотꙋ̀ земны̑ѧ возводѧ́щи, дв҃о: тѣ́мже вѣ́рнїи, ᲂу҆блажа́юще тѧ̀, велича́емъ.
Свѣти́ленъ.
Оу҆дали́всѧ бѣ́гаѧ мїрски́хъ сожи́тельства, хрⷭ҇тꙋ̀ надъ всѣ́ми бг҃ꙋ на́шемꙋ, непоро́чнымъ житїе́мъ благоꙋгоди́лъ є҆сѝ, всеблаже́нне і҆сі́дѡре, є҆го́же ны́нѣ молѝ ѡ҆ на́съ рабѣ́хъ твои́хъ, вѣ́рою пра́зднꙋющихъ всечестнꙋ́ю па́мѧть твою̀.
Бг҃оро́диченъ: Мꙋ́дрость ѵ҆поста́снꙋю и҆ сло́во пресꙋ́щное, и҆ врача̀ всѣ́хъ хрⷭ҇та̀ ро́ждшаѧ, дв҃о, стрꙋ́пы и҆ ꙗ҆́звы дꙋшѝ моеѧ̀ и҆сцѣлѝ лю̑тыѧ и҆ многовре́мєнныѧ, и҆ се́рдца моегѡ̀ стра̑стнаѧ ᲂу҆толѝ помышлє́нїѧ.
Краткое житие блаженного Исидора Твердислова
Родился в Германии в богатой католической семье. Оставив родительский дом и раздав бедным имущество, св. Исидор, странствуя, обошел многие земли и города. В России святой избрал местом своего жительства город Ростов и, приняв православие, поселился здесь в хижине из хвороста.
Взяв на себя подвиг юродства о Христе и проводя дни в терпении находящих скорбей, а ночи в молитве, он еще при жизни удостоился дара чудотворения и прозорливости. Так, святой спас от неминуемой гибели одного ростовского купца, брошенного в бушующее море по жребию, чудным образом побывал в Киеве, откуда принес просфору, полученную им от митрополита, предсказал святительское служение князю Савве Оболенскому в самый разгар брачного торжества. Св. Исидора называли Твердисловом, так как слово его всегда сбывалось.
Преставился блаженный в 1474 г. Жители Ростова узнали об этом по дивному благоуханию, разлившемуся по всему городу.
Полное житие блаженного Исидора Твердислова
Св. блаженный Исидор был родом из Пруссии. Он в юности принял православие и отрекся от мира, стал юродствовать и покинул богатый дом родителей с посохом в руках.
Придя в Россию, он остановился в Ростове Великом и, полюбив его за красоту, остался в нем жить. Он построил себе хижину из веток в городе, на возвышенном сухом месте посреди огромной лужи, и прожил в ней до самой своей кончины. Впрочем, он удалялся в нее только для молитвы. Дни же он проводил на улицах города, терпя всякие поношения.
Раз один ростовский купец плыл по морю. Началась буря, и корабль погибал. Бросили жребий, чтобы узнать, за чьи грехи все погибают и кого надо бросить в воду. Жребий пал на самого хозяина. Его посадили на доску и спустили в море. Долго носило его по волнам, и наконец он стал тонуть. Тогда явился ему блаженный Исидор. «Узнаешь ли ты меня?» – спросил он. «Раб Божий Исидор, помоги мне!» – с трудом проговорил несчастный. Блаженный посадил его опять на доску, направил ее вслед за кораблем и, догнав его, посадил на него купца. Спутники его, увидев его в своей среде, были объяты страхом и радостью, потому что поняли, что произошло чудо. Купец же молчал, потому что блаженный запретил ему рассказывать о случившемся с ним. Вернувшись в Ростов, купец каждый раз, когда встречал блаженного Исидора, еще издали почтительно ему кланялся, но если юродивый сам проходил мимо него, то каждый раз подтверждал свое запрещение. И купец всегда говорил, что был спасен от смерти Божественной силой.
Женился в Ростове молодой князь Савва Оболенский. Во время свадебного пира блаженный Исидор вошел в палату и, надев на новобрачного шапку, сплетенную из травы и полевых цветов, сказал: «Вот тебе и архиерейская шапка!» Все смутились, а блаженный уже убежал и шумел с детьми на улице. Но после рождения своего сына-первенца молодая княгиня Дарья Васильевна Оболенская скончалась, а неутешный вдовец постригся в Ферапонтовом Белозерском монастыре с именем Иоасаф и был с 1481 по 1489 г. архиепископом Ростовским. Он был духовным сыном прп. Мартиниана и скончался на покое в Ферапонтовом монастыре (см. житие прп. Мартиниана Белозерского и прп. Галактиона Белозерского – 12 янв.).
За несколько дней до кончины блаженный Исидор затворился в своей хижине, молясь со слезами. В минуту его тихой и одинокой кончины чудное благоухание разлилось по всему городу; заглянув в хижину, один прохожий увидел его лежащим на земле на спине, со сложенными на груди руками.
Погребли его в самой хижине, и почитатели его соорудили на могиле его церковь во имя Вознесения Господня. В XVI в. она была заменена каменной, а в XIX в. была устроена рака. Бесчисленны были чудеса, совершавшиеся на могиле его. Один священник, желавший раскопать могилу блаженного, был отброшен невидимой силой и лишился чувств. Придя в себя, он покаялся и получил исцеление.