Канон святителю Ионе Новгородскому

Припев: Святи́телю, о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 18 ноября (05 ноября ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Избра́ тя благода́ть, о́тче, от утро́бы ма́тере твоея́ поста́вити тя́ проро́ка лю́дем свои́м, хода́тайствовати ко Го́споду о спасе́нии ми́ра и оставле́нии неве́ждеств и́х, блаже́нне.

Руко́ю вели́каго архиере́я Ио́ны со и́же о не́м собо́ра свяще́нных муже́й судо́м прие́млеши пома́зание архиере́йства, Ду́хом воздвиза́емь, Ио́но, и па́стырь вели́кому гра́ду, свяще́нне, полага́емь.

Блаже́ннаго Михаи́ла сбы́стся на тебе́ прорече́ние, не вне́шнюю бо на тебе́ нищету́ зря́ще, но вну́треннее преспе́яние души́ твоея́ духо́вными очесы́ смотря́я, а́ще и еще́ о́трочищу ти́ су́щу, блаже́нне.

Богоро́дичен: Пресве́тлая свеще́ Со́лнца сла́вы, души́ моея́ о́гнь, угаше́нный при́сно уны́нием, возжзи́, боже́ственных де́л еле́ем, Пречи́стая, напая́ющи, да ве́рою и любо́вию при́сно Тя́ сла́влю, Богороди́тельнице.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: С высоты́ снизше́л еси́ во́лею на зе́млю, превы́шше вся́каго нача́ла, и смире́нное возне́сл еси́ из а́да преиспо́дняго естество́ челове́ческое: не́сть бо свя́т па́че Тебе́, Человеколю́бче.

От ю́ности твоея́ боже́ственное просвеще́ние, Ио́но, на тебе́ сия́ше, я́коже преподо́бный прови́де, и́же ми́ру юро́д, Бо́гу же прему́др: я́ко Бо́гу избра́н еси́ из чре́ва ма́тере твоея́, свяще́нне.

Ми́р усмири́ся моли́твами твои́ми, иера́рше, во твое́м епи́скопстве, но, я́ко тогда́, и ны́не Бо́жие человеколю́бие умоли́ приле́жно в ми́ре утверди́тися ми́ру, Ио́но.

Плоды́ Го́споду нача́ток де́л твои́х прине́сл еси́, плоды́ же земли́ моли́твами твои́ми умно́жил еси́. И ны́не моли́, блаже́нне, земли́ на́шей плодоно́сие при́сно подава́ти, я́ко благопослу́шна тя́ име́ем.

Богоро́дичен: Е́вину дре́внюю кля́тву, Христа́ ро́ждши, Ма́ти Чи́стая, пресве́тло разреши́ла еси́, и́же все́х венчава́ющаго благослове́ньми: не́сть бо, Пречи́стая, па́че Тебе́, ины́я Помо́щницы.

Седа́лен, гла́с 4:

Доброде́тельми светя́ся, о́тче, па́ствити Христо́вы о́вцы поставля́емь, и преподо́бнаго Се́ргия красе́н хра́м вну́трь епи́скопии воздви́гл еси́. Я́ко душе́ю любя́ того́, по́двиги его́ почита́я и смоли́твенника себе́ о ста́де твое́м ко Го́споду полага́я, ны́не сра́дуешися ему́, о́тче свяще́нне, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Богоро́дичен: Обнови́ла еси́, Чи́стая, боже́ственным Рождество́м Твои́м истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ и воздви́гла еси́ вся́ от сме́рти к жи́зни нетле́ния. Те́мже Тя́ по до́лгу блажи́м вси́, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза, на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Боже́ственнаго Предте́чи, вели́каго Иоа́нна, хра́м свяще́нный воздви́гл еси́, я́ко ве́рен, ду́шу тому́ и те́ло в снабде́ние возлага́я, о́тче свяще́нне.

Я́ко рачи́тель и подража́тель те́пл Крести́телю Госпо́дню показа́лся еси́, те́мже в хра́ме его́, его́же тому́ созда́л еси́, те́ло твое́ полага́еши, и во дворы́ его́ прия́тися жела́я.

Возлюби́л еси́, архиере́ю, свяще́нных муже́й пе́сньми восхваля́ти свяще́нныя и́х па́мяти, я́ко рачи́тель добро́ты и́х и подража́тель дея́ний боголюбе́зных.

Богоро́дичен: Име́я Тя́ Помо́щницу, кого́ убою́ся когда́ или́ устрашу́ся? Кто́ же, хотя́ ско́рбная навести́ рабу́ Твоему́, и не устраши́тся Тебе́, Пречи́стая, и не паде́т под но́зе?

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Приноси́мое я́ко че́стно возложе́ние Бо́гу и освяще́нно первопресто́льником Росси́йским, Ио́ною, твое́ свяще́нное па́стырства возведе́ние, я́ко пасу́щу ти́ Госпо́дни лю́ди, Ио́но святи́телю, преподо́бием и кро́тостию.

А́ще и на преставле́ние митрополи́том Ио́ною зово́м саме́м погребсти́ его́, отре́клся еси́ ста́рости ра́ди приити́, Ио́но свяще́нне, оба́че обеща́лся еси́ ему́ ви́дети того́ по свое́м преставле́нии во све́те Христо́ве.

Пе́сньми поче́л еси́ па́мять иера́рха, Ио́ны митрополи́та, и хвала́ми, я́ко досто́йно, ублажи́л еси́ того́: са́м ны́не, иера́рше Ио́но, прича́ствуеши похвала́м его́ и по сотворе́нию твоему́ к бли́жнему восприе́млеши.

Богоро́дичен: Низложи́, Влады́чице, враго́в мои́х шата́ние, Пренепоро́чная, Тя́ бо и́мам и предста́тельницу, и наде́жду, и по́мощь кре́пкую. Ты́ мя соблюди́, Чи́стая, наве́та вра́жия, избавля́ющи ла́яния те́х.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пучи́ною жите́йскою дея́ньми мои́ми снидо́х во а́д, но, я́ко от ки́та Ио́на, та́ко вопию́: из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, Сы́не Бо́жий и Сло́ве.

Прильпе́ любо́вию душа́ твоя́ к Госпо́дню Крести́телю, святи́телю богоблаже́нне, те́мже те́ло твое́ честно́е в честне́м хра́ме его́ нетле́нно во мно́га ле́та соблюде́но яви́ся.

Красота́ гове́ния твоего́ е́же ко Го́споду привлече́ благода́ть благоле́пию души́ твоея́, свяще́нне, и возведе́ тя Вели́кому Нову́граду отца́ и первопресто́льника, Госпо́дня свяще́нства преподо́бна показа́.

Просла́ви тя́ Госпо́дь, Ио́но, те́ло твое́ соблюде́ во мно́га ле́та нетле́нно, явля́я тя́ о́бщника ра́б Свои́х, и́хже подража́тель в житии́ бы́л еси́, си́м и по сме́рти досто́йно соублажа́ешися, блаже́нне.

Богоро́дичен: Всесвята́я Де́во, Предста́тельнице и покро́ве все́х ве́рных, предста́ни и изба́ви ны́ вра́г на́ших нападе́ния, и от вся́кия ско́рби, и стра́шнаго Суда́ испыта́ния, да ве́рою при́сно пою́ Тя.

Конда́к, гла́с 4:

Свы́ше прия́л еси́ Боже́ственную благода́ть хода́тайствовати Бо́гу и челове́ком, я́ко архиере́й возноше́ние вознося́, и ми́р лю́дем твои́м снося́, и оби́лие плодо́в, Ио́но блаже́нне; ты́ бо еси́ Вели́каго Нова́града похвала́ и су́щих о не́м ра́дость.

И́кос:

Похва́лим досто́йно ны́не иера́рха, я́ко от чре́ва ма́тере своея́ избра́н Бо́гу во освяще́ние, и, о́трочищь еще́ сы́й, пронарече́н во архиере́йство гра́ду своему́ от Бо́га. Те́мже не от челове́к произведе́н архиере́й, но свы́ше пронарече́н и Ду́хом пома́зан, священноде́йствуя богоприя́тно, и умире́ние, и тишину́ моли́твами свои́ми да́рует, и оби́лие плодо́в. То́й бо Вели́каго Нова́града сла́ва и все́х, и́же о не́м, ра́дость.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Зи́ждеши Боже́ственному и́мени бога́тною руко́ю в пусты́нях уда́лено, Ио́но, свяще́нныя хра́мы вели́ких богоуго́дник, боже́ственных архиере́й с преподо́бными.

Но́ву оби́тель составля́еши вели́ких трие́х иера́рх и мона́шестей черте́ благоути́шно приста́нище, о́тче, ме́стным же удале́нием обруча́я и́м безмо́лвие.

Виногра́д насажда́я Бо́гу, огра́ду свяще́нную, вино́ износя́щую веселя́щее, в свяще́нных хра́мех боже́ственное пе́ние, И́же в Тро́ице Еди́ному, хвали́му и благослови́му Бо́гу оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Еди́ну Всесвяту́ю, Еди́ному Бо́гу вселе́ние еди́но пречи́сто, от Иоаки́ма и А́нны ражда́ему, свяще́нным хра́мом почита́я, я́ко в не́м воспева́ти всепе́тое Де́вы Рождество́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Кро́ткое и молчали́вое нра́ва твоего́ восприе́м, Госпо́дь, блаже́нне, поста́ви тя́ па́стыря лю́дем Свои́м, на кого́ бо при́зрит? Но на кро́ткаго и молча́щаго, трепе́щущаго слове́с Его́.

Уста́ вдо́в благослови́ша тя́, заступле́ния от тебе́ сподо́бльшеся, иера́рше блаже́нне, благоугожда́ющаго Бо́гу, по непоро́чному И́ову, и оби́димыя от наси́лия изыма́ющаго.

Лю́дие твои́, священнонача́льниче преподо́бне, се́товаху сиротства́ своего́ в твое́м к Бо́гу отше́ствии, до́браго па́стыря своего́, ны́не же свяще́нною па́мятию твое́ю возра́довашася вся́ческая.

Богоро́дичен: На Тя́ всю́ наде́жду спасе́ния моего́ возложи́х, Богома́ти Неискусобра́чная, и Тя́ призыва́ю при́сно на по́мощь: спаси́ мя от напа́стей и печа́ли врага́, разреши́ плени́цу зо́л мои́х и Суда́ мя исхити́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю, низложи́ бо си́льныя со престо́л и вознесе́ смире́нныя Бо́г Изра́илев, в ни́хже посети́ на́с Восто́к с высоты́ и напра́вил ны́ е́сть на пу́ть ми́ра.

Блаже́ннаго Евфи́мия престо́л насле́довал еси́, свяще́нне Ио́но, я́ко подража́тель доброде́телей его́ бы́л еси́ и, пе́сньми сего́ ублажи́в па́мять изря́дно, са́м ны́не обществу́ешися хвала́м его́, я́ко соводворя́ешися ему́ во Све́те незаходи́мем.

В зе́млю кро́тких со архиере́и досто́йно всели́лся еси́, иера́рше Ио́но, кро́ткаго Учи́теля учениче́. Тому́ предста́ни о на́с, пою́щих па́мять твою́, и испроси́ на́м собла́знов оставле́ние, и шу́ия ча́сти в де́нь Суда́ избавле́ние, и лю́тыя гее́нны, блаже́нне.

Не изнемо́жет вся́к глаго́л, и́же от Бо́га, убо́га тя́ и сироту́ Оте́ц сиро́т прие́млет, Бо́г, И́же на престо́ле со кня́зи посади́ тя, лю́дем Свои́м я́ко досто́йна па́стыря производя́, отца́ сирота́м и засту́пника вдова́м те́пла положи́ тя, Ио́но блаже́нне.

Богоро́дичен: Просвети́, Чи́стая, любо́вию чту́щих Тя́ и велича́ющих, разреши́ стра́сти на́ша. Те́м, Де́во, уста́ви бу́рю, лука́ваго собла́зны от среды́ отжени́, ва́рвары покори́ правосла́вным лю́дем моли́твами Твои́ми.

Свети́лен:

Трисо́лнечнаго Све́та, сла́вы сия́нием, трие́х учи́телей све́том озари́вся, вся́ просвеща́еши, просия́в де́тельми и благода́тию, преподо́бне священнонача́льниче.

Богоро́дичен: Сла́дость а́нгелов, скорбя́щих ра́досте, христиа́н предста́тельнице, Де́во, Ма́ти Госпо́дня, заступи́вши ны́, спаси́ от ве́чнаго муче́ния.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Трїста́ты крѣ̑пкїѧ, рожде́йсѧ ѿ дв҃ы, безстра́стїѧ во глꙋбинѣ̀ дꙋшѝ трича́стное потопѝ, молю́сѧ: да тебѣ̀, ꙗ҆́кѡ въ тѷмпа́нѣ, во ᲂу҆мерщвле́нїи тѣлесѐ побѣ́дное воспою̀ пѣ́нїе.

И҆збра́ тѧ бл҃года́ть, ѻ҆́тче, ѿ ᲂу҆тро́бы ма́тере твоеѧ̀, поста́вити тѧ̀ прⷪ҇ро́ка лю́демъ свои̑мъ, хода́тайствовати ко гдⷭ҇ꙋ ѡ҆ спасе́нїи мі́ра, и҆ ѡ҆ставле́нїи невѣ́ждествъ и҆́хъ, блаже́нне.

Рꙋко́ю вели́кагѡ а҆рхїере́а і҆ѡ́ны, со и҆́же ѡ҆ не́мъ собо́ра свѧще́нныхъ мꙋже́й сꙋдо́мъ, прїе́млеши пома́занїе а҆рхїере́йства, дх҃омъ воздвиза́емь, і҆ѡ́но, и҆ па́стырь вели́комꙋ гра́дꙋ, свѧще́нне, полага́емь.

Блаже́ннагѡ мїхаи́ла сбы́стсѧ на тебѣ̀ прорече́нїе, не внѣ́шнюю бо на тебѣ̀ нищетꙋ̀ зрѧ́ще, но внꙋ́треннее преспѣ́ѧнїе дꙋшѝ твоеѧ̀, дꙋхо́вными ѻ҆чесы̀ смотрѧ́ѧ, а҆́ще и҆ є҆щѐ ѻ҆́трочищꙋ тѝ сꙋ́щꙋ, блаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Пресвѣ́тлаѧ свѣщѐ сл҃нца сла́вы, дꙋшѝ моеѧ̀ ѻ҆́гнь ᲂу҆гаше́нный при́снѡ ᲂу҆ны́нїемъ, возжзѝ, бжⷭ҇твенныхъ дѣ́лъ є҆ле́емъ, пречⷭ҇таѧ, напаѧ́ющи, да вѣ́рою и҆ любо́вїю при́снѡ тѧ̀ сла́влю, бг҃ороди́тельнице.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Съ высоты̀ снизше́лъ є҆сѝ во́лею на зе́млю, превы́шше всѧ́кагѡ нача́ла, и҆ смире́нное возне́слъ є҆сѝ и҆зъ а҆́да преиспо́днѧгѡ є҆стество̀ человѣ́ческое: нѣ́сть бо свѧ́тъ, па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.

Ѿ ю҆́ности твоеѧ̀, бжⷭ҇твенное просвѣще́нїе, і҆ѡ́но, на тебѣ̀ сїѧ́ше, ꙗ҆́коже прпⷣбный прови́дѣ, и҆́же мі́рꙋ ю҆ро́дъ, бг҃ꙋ же премꙋ́дръ: ꙗ҆́кѡ бг҃ꙋ и҆збра́нъ є҆сѝ, и҆зъ чре́ва ма́тере твоеѧ̀, свѧще́нне.

Мі́ръ ᲂу҆смири́сѧ моли́твами твои́ми, і҆ера́рше, во твое́мъ є҆пі́скопствѣ: но ꙗ҆́кѡ тогда̀, и҆ ны́нѣ бж҃їе чл҃вѣколю́бїе ᲂу҆молѝ прилѣ́жнѡ, въ ми́рѣ ᲂу҆тверди́тисѧ мі́рꙋ, і҆ѡ́но.

Плоды̀ гдⷭ҇ꙋ нача́токъ дѣ́лъ твои́хъ прине́слъ є҆сѝ, плоды́ же землѝ моли́твами твои́ми ᲂу҆мно́жилъ є҆сѝ. и҆ ны́нѣ молѝ, бл҃же́нне, землѝ на́шей плодоно́сїе при́снѡ подава́ти, ꙗ҆́кѡ благопослꙋ́шна тѧ̀ и҆мѣ́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆́ѵинꙋ дре́внюю клѧ́твꙋ, хрⷭ҇та̀ ро́ждши, мт҃и чⷭ҇таѧ, пресвѣ́тлѡ разрѣши́ла є҆сѝ, и҆́же всѣ́хъ вѣнчава́ющаго бл҃гослове́ньми: нѣ́сть бо, пречⷭ҇таѧ, па́че тебє̀ и҆ны́ѧ помо́щницы.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃:

Добродѣ́тельми свѣтѧ́сѧ, ѻ҆́тче, па́ствити хрⷭ҇то́вы ѻ҆́вцы поставлѧ́емь, и҆ прпⷣбнагѡ се́ргїа красе́нъ хра́мъ внꙋ́трь є҆пі́скопїи воздви́глъ є҆сѝ. ꙗ҆́кѡ дꙋше́ю любѧ̀ того̀, по́двиги є҆гѡ̀ почита́ѧ, и҆ смоли́твенника себѣ̀ ѡ҆ ста́дѣ твое́мъ ко гдⷭ҇ꙋ полага́ѧ, ны́нѣ сра́дꙋешисѧ є҆мꙋ̀, ѻ҆́тче свѧще́нне, молѝ спасти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆бнови́ла є҆сѝ, чⷭ҇таѧ, бжⷭ҇твеннымъ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ и҆стлѣ́вшее во страсте́хъ земноро́дныхъ ме́ртвенное сꙋщество̀, и҆ воздви́гла є҆сѝ всѧ̑ ѿ сме́рти къ жи́зни нетлѣ́нїѧ. тѣ́мже тѧ̀ по до́лгꙋ блажи́мъ всѝ, дв҃о препросла́вленнаѧ, ꙗ҆́коже прорекла̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Любвѐ ра́ди, ще́дре, твоегѡ̀ ѻ҆́браза, на крⷭ҇тѣ̀ твое́мъ ста́лъ є҆сѝ, и҆ раста́ѧшасѧ ꙗ҆зы́цы: ты́ бо є҆сѝ, чл҃вѣколю́бче, крѣ́пость моѧ̀ и҆ хвале́нїе.

Бжⷭ҇твеннагѡ прⷣте́чи, вели́кагѡ і҆ѡа́нна хра́мъ свѧще́нный воздви́глъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ вѣ́ренъ, дꙋ́шꙋ томꙋ̀ и҆ тѣ́ло въ снабдѣ́нїе возлага́ѧ, ѻ҆́тче свѧще́нне.

Ꙗ҆́кѡ рачи́тель и҆ подража́тель те́плъ крⷭ҇ти́телю гдⷭ҇ню показа́лсѧ є҆сѝ. тѣ́мже въ хра́мѣ є҆гѡ̀, є҆го́же томꙋ̀ созда́лъ є҆сѝ, тѣ́ло твоѐ полага́еши, и҆ во дворы̀ є҆гѡ̀ прїѧ́тисѧ жела́ѧ.

Возлюби́лъ є҆сѝ, а҆рхїере́ю, свѧще́нныхъ мꙋже́й пѣ́сньми восхвалѧ́ти свѧщє́нныѧ и҆́хъ па̑мѧти, ꙗ҆́кѡ рачи́тель добро́ты и҆́хъ, и҆ подража́тель дѣѧ́нїй бг҃олюбе́зныхъ.

Бг҃оро́диченъ: И҆мѣ́ѧ тѧ̀ помо́щницꙋ, когѡ̀ ᲂу҆бою́сѧ когда̀, и҆лѝ ᲂу҆страшꙋ́сѧ; кто́же хотѧ̀ скѡ́рбнаѧ навестѝ рабꙋ̀ твоемꙋ̀, и҆ не ᲂу҆страши́тсѧ тебє̀, пречⷭ҇таѧ, и҆ не паде́тъ подъ но́зѣ;

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Нечести́вїи не ᲂу҆́зрѧтъ сла́вы твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ, но мы̀ тѧ̀, є҆диноро́дне, ѻ҆ч҃ескїѧ сла́вы сїѧ́нїе бжⷭ҇тва̀, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, воспѣва́емъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Приноси́мое ꙗ҆́кѡ че́стно возложе́нїе бг҃ꙋ и҆ ѡ҆свѧще́нно, первопресто́льникомъ рѡссі́йскимъ і҆ѡ́ною, твоѐ свѧще́нное па́стырства возведе́нїе, ꙗ҆́кѡ пасꙋ́щꙋ тѝ гдⷭ҇ни лю́ди, і҆ѡ́но ст҃и́телю, преподо́бїемъ и҆ кро́тостїю.

А҆́ще и҆ на преставле́нїе митрополі́томъ і҆ѡ́ною зово́мъ самѣ́мъ погребстѝ є҆го̀, ѿре́клсѧ є҆сѝ ста́рости ра́ди прїитѝ, і҆ѡ́но свѧще́нне: ѻ҆ба́че ѡ҆бѣща́лсѧ є҆сѝ є҆мꙋ̀, ви́дѣти того̀ по свое́мъ преставле́нїи во свѣ́тѣ хрⷭ҇то́вѣ.

Пѣ́сньми поче́лъ є҆сѝ па́мѧть і҆ера́рха і҆ѡ́ны митрополі́та, и҆ хвала́ми, ꙗ҆́кѡ досто́йнѡ, ᲂу҆блажи́лъ є҆сѝ того̀: са́мъ ны́нѣ, і҆ера́рше і҆ѡ́но, прича́ствꙋеши похвала́мъ є҆гѡ̀, и҆ по сотворе́нїю твоемꙋ̀ къ бли́жнемꙋ воспрїе́млеши.

Бг҃оро́диченъ: Низложѝ, влⷣчце, врагѡ́въ мои́хъ шата́нїе, пренепоро́чнаѧ: тѧ́ бо и҆́мамъ и҆ предста́тельницꙋ, и҆ наде́ждꙋ, и҆ по́мощь крѣ́пкꙋю. ты́ мѧ соблюдѝ, чⷭ҇таѧ, навѣ́та вра́жїѧ, и҆збавлѧ́ющи ла́ѧнїѧ тѣ́хъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пꙋчи́ною жите́йскою дѣѧ́ньми мои́ми снидо́хъ во а҆́дъ. но ꙗ҆́кѡ ѿ ки́та і҆ѡ́на, та́кѡ вопїю̀: и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ, сн҃е бж҃їй и҆ сло́ве.

Прильпѐ любо́вїю дꙋша̀ твоѧ̀ къ гдⷭ҇ню крⷭ҇ти́телю, ст҃и́телю бг҃облаже́нне: тѣ́мже тѣ́ло твоѐ честно́е, въ честнѣ́мъ хра́мѣ є҆гѡ̀ нетлѣ́нно, во мнѡ́га лѣ̑та соблюде́но ꙗ҆ви́сѧ.

Красота̀ говѣ́нїѧ твоегѡ̀, є҆́же ко гдⷭ҇ꙋ, привлечѐ благода́ть благолѣ́пїю дꙋшѝ твоеѧ̀, свѧще́нне, и҆ возведе́ тѧ вели́комꙋ новꙋ́градꙋ ѻ҆тца̀ и҆ первопресто́льника, гдⷭ҇нѧ свѧще́нства прпⷣбна показа̀.

Просла́ви тѧ̀ гдⷭ҇ь, і҆ѡ́но, тѣ́ло твоѐ соблюдѐ во мнѡ́га лѣ̑та нетлѣ́нно, ꙗ҆влѧ́ѧ тѧ̀ ѻ҆́бщника ра̑бъ свои́хъ, и҆́хже подража́тель въ житїѝ бы́лъ є҆сѝ: си̑мъ и҆ по сме́рти досто́йнѡ соꙋблажа́ешисѧ, бл҃же́нне.

Бг҃оро́диченъ: Всест҃а́ѧ дв҃о, предста́тельнице и҆ покро́ве всѣ́хъ вѣ́рныхъ, предста́ни, и҆ и҆зба́ви ны̀ вра̑гъ на́шихъ нападе́нїѧ, и҆ ѿ всѧ́кїѧ ско́рби, и҆ стра́шнагѡ сꙋда̀ и҆спыта́нїѧ, да вѣ́рою при́снѡ пою́ тѧ.

Конда́къ, гла́съ д҃:

Свы́ше прїѧ́лъ є҆сѝ бжⷭ҇твеннꙋю благода́ть, хода́тайствовати бг҃ꙋ и҆ человѣ́кѡмъ, ꙗ҆́кѡ а҆рхїере́й возноше́нїе возносѧ̀, и҆ ми́ръ лю́демъ твои̑мъ сносѧ̀, и҆ ѻ҆би́лїе плодѡ́въ, і҆ѡ́но бл҃же́нне: ты́ бо є҆сѝ вели́кагѡ нова́града похвала̀, и҆ сꙋ́щихъ ѡ҆ не́мъ ра́дость.

І҆́косъ:

Похва́лимъ досто́йнѡ ны́нѣ і҆ера́рха, ꙗ҆́кѡ ѿ чре́ва ма́тере своеѧ̀ и҆збра́нъ бг҃ꙋ во ѡ҆свѧще́нїе, и҆ ѻ҆́трочищь є҆щѐ сы́й, пронарече́нъ во а҆рхїере́йство гра́дꙋ своемꙋ̀ ѿ бг҃а. тѣ́мже не ѿ человѣ̑къ произведе́нъ а҆рхїере́й, но свы́ше пронарече́нъ, и҆ дх҃омъ пома́занъ, свѧщеннодѣ́йствꙋѧ бг҃опрїѧ́тнѡ, и҆ ᲂу҆мире́нїе и҆ тишинꙋ̀ моли́твами свои́ми да́рꙋетъ, и҆ ѻ҆би́лїе плодѡ́въ. то́й бо вели́кагѡ нова́града сла́ва, и҆ всѣ́хъ и҆̀же ѡ҆ не́мъ ра́дость.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: А҆враа́мстїи и҆ногда̀ въ вавѷлѡ́нѣ ѻ҆́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пѣ́сньми взыва́юще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Зи́ждеши бжⷭ҇твенномꙋ и҆́мени, бога́тною рꙋко́ю въ пꙋсты́нѧхъ ᲂу҆да́ленѡ, і҆ѡ́но, свѧщє́нныѧ хра́мы, вели́кихъ бг҃оꙋгѡ́дникъ бжⷭ҇твенныхъ а҆рхїерє́й съ преподо́бными.

Но́вꙋ ѻ҆би́тель составлѧ́еши вели́кихъ трїе́хъ і҆ера̑рхъ, и҆ мона́шестѣй чертѣ̀, благоꙋти́шно приста́нище, ѻ҆́тче, мѣ́стнымъ же ᲂу҆дале́нїемъ ѡ҆брꙋча́ѧ и҆̀мъ безмо́лвїе.

Вїногра́дъ насажда́ѧ бг҃ꙋ ѡ҆гра́дꙋ свѧще́ннꙋю, вїно̀ и҆зносѧ́щꙋю веселѧ́щее, въ свѧще́нныхъ хра́мѣхъ бжⷭ҇твенное пѣ́нїе, и҆́же въ трⷪ҇цѣ є҆ди́номꙋ хвали́мꙋ, и҆ благослови́мꙋ бг҃ꙋ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́нꙋ всест҃ꙋ́ю, є҆ди́номꙋ бг҃ꙋ вселе́нїе є҆ди́но пречи́сто, ѿ і҆ѡакі́ма и҆ а҆́нны ражда́емꙋ, свѧще́ннымъ хра́момъ почита́ѧ, ꙗ҆́кѡ въ не́мъ воспѣва́ти всепѣ́тое дв҃ы ржⷭ҇тво̀.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки благочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть, тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Кро́ткое и҆ молчали́вое нра́ва твоегѡ̀ воспрїе́мъ гдⷭ҇ь, бл҃же́нне, поста́ви тѧ̀ па́стырѧ лю́демъ свои̑мъ, на кого́ бо при́зритъ; но на кро́ткаго и҆ молча́щаго, трепе́щꙋщаго слове́съ є҆гѡ̀.

Оу҆ста̀ вдѡ́въ благослови́ша тѧ̀, застꙋпле́нїѧ ѿ тебє̀ сподо́бльшесѧ, і҆ера́рше бл҃же́нне, благоꙋгожда́ющагѡ бг҃ꙋ, по непоро́чномꙋ і҆́ѡвꙋ, и҆ ѡ҆би̑димыѧ ѿ наси́лїѧ и҆з̾има́ющагѡ.

Лю́дїе твоѝ, свѧщеннонача́льниче прпⷣбне, сѣ́товахꙋ сиротства̀ своегѡ̀ въ твое́мъ къ бг҃ꙋ ѿше́ствїи, до́брагѡ па́стырѧ своегѡ̀: ны́нѣ же свѧще́нною па́мѧтїю твое́ю возра́довашасѧ всѧ́чєскаѧ.

Бг҃оро́диченъ: На тѧ̀ всю̀ наде́ждꙋ спасе́нїѧ моегѡ̀ возложи́хъ, бг҃ома́ти неискꙋсобра́чнаѧ, и҆ тѧ̀ призыва́ю при́снѡ на по́мощь: спаси́ мѧ ѿ напа́стей и҆ печа́ли врага̀, разрѣшѝ плени́цꙋ ѕѡ́лъ мои́хъ, и҆ сꙋда́ мѧ и҆схитѝ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Сотворѝ держа́вꙋ мы́шцею свое́ю, низложи́ бо си̑льныѧ со престѡ́лъ, и҆ вознесѐ смирє́нныѧ бг҃ъ і҆и҃левъ: въ ни́хже посѣтѝ на́съ восто́къ съ высоты̀, и҆ напра́вилъ ны̀ є҆́сть на пꙋ́ть ми́ра.

Бл҃же́ннагѡ є҆ѵѳѵ́мїа престо́лъ наслѣ́довалъ є҆сѝ, свѧще́нне і҆ѡ́но, ꙗ҆́кѡ подража́тель добродѣ́телей є҆гѡ̀ бы́лъ є҆сѝ, и҆ пѣ́сньми сегѡ̀ ᲂу҆блажи́въ па́мѧть и҆зрѧ́днѡ, са́мъ ны́нѣ ѡ҆бществꙋ́ешисѧ хвала́мъ є҆гѡ̀, ꙗ҆́кѡ соводворѧ́ешисѧ є҆мꙋ̀ во свѣ́тѣ незаходи́мѣмъ.

Въ зе́млю кро́ткихъ со а҆рхїерє́и досто́йнѡ всели́лсѧ є҆сѝ, і҆ера́рше і҆ѡ́но, кро́ткагѡ ᲂу҆ч҃телѧ ᲂу҆ч҃ничѐ. томꙋ̀ предста́ни ѡ҆ на́съ пою́щихъ па́мѧть твою̀, и҆ и҆спросѝ на́мъ собла́знѡвъ ѡ҆ставле́нїе, и҆ шꙋ́їѧ ча́сти въ де́нь сꙋда̀ и҆збавле́нїе, и҆ лю́тыѧ гее́нны, бл҃же́нне.

Не и҆знемо́жетъ всѧ́къ глаго́лъ, и҆́же ѿ бг҃а, ᲂу҆бо́га тѧ̀ и҆ сиротꙋ̀ ѻ҆ц҃ъ сирѡ́тъ прїе́млетъ бг҃ъ, и҆́же на престо́лѣ со кнѧ̑зи посади́ тѧ, лю́демъ свои̑мъ, ꙗ҆́кѡ досто́йна па́стырѧ производѧ̀, ѻ҆тца̀ сирота́мъ, и҆ застꙋ́пника вдова́мъ те́пла положи́ тѧ, і҆ѡ́но бл҃же́нне.

Бг҃оро́диченъ: Просвѣтѝ, чⷭ҇таѧ, любо́вїю чтꙋ́щихъ тѧ̀ и҆ велича́ющихъ, разрѣшѝ стра̑сти на́шѧ. тѣ́мъ, дв҃о, ᲂу҆ста́ви бꙋ́рю, лꙋка́вагѡ собла́зны ѿ среды̀ ѿженѝ, ва́рвары покорѝ правѡсла́внымъ лю́демъ моли́твами твои́ми.

Свѣти́ленъ:

Трисл҃нечнагѡ свѣ́та сла́вы сїѧ́нїемъ, трїе́хъ ᲂу҆чи́телей свѣ́томъ ѡ҆зари́всѧ, всѧ̑ просвѣща́еши, просїѧ́въ дѣ́тельми и҆ бл҃года́тїю, прпⷣбне свѧщеннонача́льниче.

Бг҃оро́диченъ: Сла́дость а҆́гг҃лѡвъ, скорбѧ́щихъ ра́досте, хрⷭ҇тїа́нъ предста́тельнице, дв҃о, мт҃и гдⷭ҇нѧ, застꙋпи́вши ны̀, спасѝ ѿ вѣ́чнагѡ мꙋче́нїѧ.

В ми­ру Иоанн. Ро­дил­ся в Нов­го­ро­де в кон­це XIV в., ра­но оси­ро­тел. Еще в дет­стве он по­лу­чил пред­ска­за­ние о сво­ем свя­ти­тель­стве от бла­жен­но­го Ми­ха­и­ла Клоп­ско­го († ок. 1453–1456 гг.; па­мять 11/24 ян­ва­ря), ко­то­рое ис­пол­ни­лось через пять­де­сят лет.

До­стиг­нув со­вер­шен­но­го воз­рас­та, Иоанн при­нял мо­на­ше­ство в Отен­ской пу­сты­ни. За свя­тую жизнь бра­тия из­бра­ла его игу­ме­ном, а в 1458 г. нов­го­род­цы по­же­ла­ли иметь Иону сво­им ар­хи­епи­ско­пом. Для сво­их па­со­мых свя­ти­тель был пас­ты­рем и от­цом и осо­бен­но за­бо­тил­ся свя­той о вдо­вах и си­ро­тах. Поль­зу­ясь лю­бо­вью и ува­же­ни­ем со­граж­дан, не раз хо­да­тай­ство­вал свя­ти­тель о мя­теж­ных нов­го­род­цах пе­ред мос­ков­ским ве­ли­ким кня­зем, уто­ляя его гнев, удер­жи­вал Нов­го­род от со­ю­за с Лит­вой.

Свя­ти­тель мно­го за­бо­тил­ся и о ду­хов­ном про­све­ще­нии сво­ей паст­вы, и о стро­и­тель­стве хра­мов, не за­был он и Отен­ской пу­сты­ни. Он ока­зал боль­шую по­мощь и со­дей­ствие устрой­ству Со­ло­вец­ко­го мо­на­сты­ря: пре­по­доб­но­му Зо­си­ме († 1478 г.; па­мять 17/30 ап­ре­ля) свя­ти­тель Иона вы­дал гра­мо­ту, по ко­то­рой вме­сте с мир­ски­ми вла­стя­ми от­да­вал во вла­де­ние но­вой оби­те­ли весь Со­ло­вец­кий ост­ров.

Ар­хи­епи­скоп Иона по­чил о Гос­по­де 5 но­яб­ря 1470 г. Нетлен­ные мо­щи свя­ти­те­ля про­сла­ви­лись мно­го­чис­лен­ны­ми чу­до­тво­ре­ни­я­ми.

См. так­же: "Жи­тие свя­то­го Ио­ны, ар­хи­епи­ско­па Нов­го­род­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.