Канон святителю Гурию Казанскому

 Припев: Святи́телю о́тче Гу́рие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 03 июля (20 июня ст. ст.); 17 октября (04 октября ст. ст.); 18 декабря (05 декабря ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Изра́иля от рабо́ты изба́вил еси́, Го́споди, десни́цею Твое́ю держа́вною, я́ко о́наго спа́сл еси́, ны́не на́с спаси́.

Тро́ице Пресвята́я, пе́снь Тебе́ принести́ и досто́йными похвала́ми уго́дника Твоего́ святи́теля Гу́рия воспе́ти пода́ждь ми́, да, ра́дуяся, сла́влю Тя́ во ве́ки.

Повеле́нием Самоде́ржца, первопресто́льник церко́вный гра́ду новопросвеще́нному явля́ешися, и апо́стольски научи́л еси́ ве́ровати Тро́ице во Еди́ном Существе́.

Моли́твенный хра́м в дому́ твое́м име́я и в то́м многотру́дне подвиза́ся, всено́щная стоя́ния и моли́твы принося́ вы́ну Бо́гу.

Богоро́дичен: Бо́жия Ма́ти, ро́ждшая Еди́наго от Святы́я Тро́ицы, слове́сное ми́ недоуме́ние разреши́ и сло́во ми́ пода́ждь, и́мже Тя́ просла́влю.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й Сло́вом небеса́ и зе́млю основа́вый на вода́х мно́гих, утверди́ мя к пе́нию славосло́вия Твоего́, Го́споди.

Ада́ма дре́внейша, А́гнца Непоро́чнаго, Бо́жияго Сло́ва Соприсносу́щнаго, святи́телю Гу́рие, моли́, да пода́ст благочести́вому наро́ду на́шему здра́вие во благоде́нстве и на сопроти́вных побе́ду.

Его́же измла́да возлюби́л еси́, и вся́ тле́нная ми́ра сего́ в ничто́же вмени́л еси́, преходя́щая презре́в, да в бу́дущем утверди́шися сла́вити Го́спода.

Благове́рных зако́ну наказу́я благоче́стия, неве́рныя же науча́я позна́ти ве́ру благочести́ву и и́стинну и пе́ти с на́ми при́сно пе́снь, а́нгелы пева́ему в Тро́ице Бо́гу: Свя́т еси́, Го́споди.

Богоро́дичен: Под кро́в Тво́й держа́вный с ве́рою прибега́ем, Богоро́дице: покры́й и соблюди́, Госпоже́, моли́твами Твои́ми, и спаси́ от бе́д и от клеветы́ злы́х челове́к ра́б Твои́х, при́сно пою́щих Тя́.

Седа́лен, гла́с 4.

От земли́ Воззва́вый ва́с к ве́чным оби́телем соблюда́ет и по сме́рти телеса́ ва́ша, отцы́ преподо́бнии: вы́ бо в целому́дрии и чистоте́ житие́ по́жили есте́, Гу́рие богому́дре и Варсоно́фие преди́вне. Того́ ра́ди любо́вию почита́ем святу́ю па́мять ва́шу и мо́лим: моли́те Христа́ Бо́га спасти́ся на́м.

Богоро́дичен: Егда́ хощу́ предста́ти пред лице́м Созда́теля моего́ в де́нь пра́веднаго Суда́ Его́, тогда́, Влады́чице, предста́ни ми́ и му́ки изба́ви мя́ ве́чныя, моли́тву сотвори́вши о упова́ющем на Тя́, Свята́я Богоро́дице, да не сни́ду во а́д, но да спасу́ся Твои́м заступле́нием.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к, еди́ныя Богоро́дицы, хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́ и со стра́хом славосло́вяще си́лу Твою́.

Бла́г нра́в и послуша́ние к твоему́ наста́внику име́л еси́ и, во све́те Святы́я Тро́ицы свеселя́ся, с ни́м пое́ши: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Благослове́нием кра́йняго святи́теля поставля́ешися па́стырь и учи́тель новопросвеще́нному гра́ду Каза́ни, и́же пре́лестию врага́ омраче́нныя лю́ди све́том богоразу́мия просвети́л еси́.

И́ова пра́веднаго терпе́нию подража́л еси́, в боле́зни слежа́, и на одре́, те́лом дручи́мь, изнемога́л еси́, поя́ Творцу́ твоему́ пе́ние непреста́нно.

Богоро́дичен: Богоневе́сто и Богома́ти, Плотоно́сца без боле́зни ро́ждши и по рождестве́ Де́ва я́вльшися, Того́ моли́, Влады́чице, да изба́вимся бе́д и скорбе́й.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Мра́к души́ моея́ разжени́, Светода́вче Христе́ Бо́же, началоро́дную тму́ изгна́в бе́здны, и да́руй ми́ све́т повеле́ний Твои́х, Сло́ве, да у́тренюя, сла́влю Тя́.

Архиере́й сы́й, архиере́ем на́шим в моли́твах спосо́бствуй, да возмо́гут гра́ду Каза́ни, благоче́стия содержи́телю, и всему́ христиа́нскому наро́ду испроси́ти у Христа́ ми́ра и ве́лия ми́лости.

Ны́не, преблаже́нне Гу́рие, душа́ твоя́ почива́ет на небесе́х, предстоя́ престо́лу Христо́ву: честны́я же твоя́ мо́щи нетле́нием почте́ны, даю́т исцеле́ния приходя́щим с ве́рою.

Дре́вле помраче́нный зми́евою пре́лестию, ны́не же просвеще́нный Христо́вою благода́тию гра́д Каза́нь, ви́дя в себе́ нетле́нны мо́щи твоя́, ра́дуется. Мы́ же, ча́да твоя́, чудесы́ обогаща́еми, весели́мся, Христа́ сла́вяще, зове́м: спаси́ на́с, Го́споди.

Богоро́дичен: Богоро́дице, все́х Цари́це, благочести́вому наро́ду на́шему на враги́ побе́ду да́руй и сопроти́вных сове́ты разори́, и от междоусо́бныя бра́ни изба́ви, и клеветнико́в че́люсти сокруши́, Влады́чице, и от все́х бе́д моли́твами Твои́ми спаси́ на́с.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Я́ко во́ды морски́я, Человеколю́бче, волна́ми жите́йскими обурева́юся, те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, благоутро́бне Го́споди.

Утеша́я скорбя́щия, заступа́я оби́димыя, накормля́я а́лчущия и вся́ все́м подава́я неоску́дно, Гу́рие святи́телю, Христа́ Бо́га моли́ спасти́ся на́м.

Бо́жиим смотре́нием и святи́тельским благослове́нием, и ца́рским повеле́нием, руко́ю мое́ю недосто́йною приноси́мое ва́шим трудо́м похвале́ние, преподо́бнии чудотво́рцы, не отри́ните, но приими́те и моли́те Христа́, да изба́вит мя́ шу́ияго стоя́ния.

Тече́ние восприя́ и пу́ть соверши́, и зе́млю непло́дну моли́твами твои́ми добропло́дну показа́: и о мне́, принося́щем тебе́ пе́ние сие́, святи́телю, моли́ Христа́, да принесу́ и а́з покая́ния пло́д, да изба́вит мя́ ве́чнаго муче́ния.

Богоро́дичен: Богоблаже́нная и от а́нгел покланя́емая, и от земны́х всегда́ славосло́вимая, Творца́ Твоего́ и Бо́га, Его́же родила́ еси́, Пресвята́я Де́во, моли́ спасти́ся на́м.

Конда́к, гла́с 4:

Чу́вственныя стра́сти победи́в, чистото́ю, я́ко со́лнце, возсия́л еси́, чи́сто житие́ до конца́ сохрани́в, и от неве́рия в ве́ру мно́гих ко Христу́ приве́л еси́, и Того́ ра́ди от Бо́га нетле́нием почте́н бы́л еси́ и чудесы́ удивля́емь. Мо́лим тя́, святи́телю Гу́рие, моли́твами твои́ми от бе́д изба́ви на́с, да зове́м ти́: ра́дуйся, о́тче преди́вный, гра́ду Каза́ни похвала́ и утвержде́ние.

И́кос:

Пе́рвый се́ятель бы́л еси́ духо́вных доброде́телей и пе́рвый па́стырь и Це́ркви нача́льник, пе́рвый архиере́й и учи́тель христиа́нскому зако́ну в новопросвеще́нном гра́де Каза́ни, ве́рныя лю́ди кормя́ хле́бом уче́ния благода́тнаго зако́на, напая́я пи́вом духо́вныя благода́ти, неве́рныя же уча́ позна́ти и́стину и крести́тися святы́м креще́нием, и мно́жество наро́да от неве́рия в ве́ру ко Христу́ приве́л еси́, и чи́стым житие́м Бо́гу угоди́ти наста́вив и́х. Сего́ ра́ди Христо́с свято́му и трудолюбе́зному твоему́ те́лу дарова́ нетле́ние и да́р чудотворе́ния. Приходя́щии бо с ве́рою к цельбоно́сным твои́м моще́м прие́млют неоску́дная страсте́й премене́ния и боле́зней исцеле́ние, и грехо́в проще́ние твои́ми, свя́те, ко Христу́ моли́твами, да зове́м ти́: ра́дуйся, о́тче преди́вный, гра́ду Каза́ни похвала́ и утвержде́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы богочести́вии в Вавило́не, о́бразу злато́му не поклони́шася, но посреде́ пе́щи о́гненныя, ороша́еми, пе́снь воспева́ху, глаго́люще: превозноси́мый отце́в и на́с Бо́же, благослове́н еси́.

Не то́кмо у́бо те́ло твое́ нетле́нием просла́вил е́сть Бо́г, святи́телю Гу́рие, но и погреба́льная вся́ и до ны́не пребыва́ют но́вых крепча́йше. Мы́ же, си́м дивя́щеся, зове́м: благослове́н Бо́г отце́в на́ших.

По́двигов твои́х ра́ди и трудо́в, преподо́бне, те́ло твое́ нетле́нно показа́ Бо́г: гро́бу бо и ри́зам вме́сто тле́ния кре́пость дарова́, благослове́н Бо́г отце́в на́ших.

Не еди́но у́бо те́ло твое́, святи́телю, тле́нию бы́сть неприча́стно, но и погре́бшихся с ве́рою во еди́ной гробни́це с тобо́ю, моли́твами твои́ми дву́ мона́хов нетле́нием одари́ Бо́г, Ему́же зове́м: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же отце́в на́ших.

Богоро́дичен: О, Всепе́тая и Всенепоро́чная Влады́чице, моли́ Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего, да изба́вит на́с ве́чнаго муче́ния, да пое́м: благослове́н Бо́г отце́в на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся́, Тя́ пое́т со́лнце, Тя́ сла́вит луна́, Тебе́ прино́сит пе́снь вся́ тва́рь, я́ко Соде́телю все́х во ве́ки.

Пречестна́я ра́ка, иде́же положено́ честно́е те́ло твое́, святи́телю Гу́рие, ми́ра благоуха́нна преиспо́лнена бы́сть. И́же с ве́рою ма́жущиися неоску́дна исцеле́ния прие́млют, зову́ще: да благослови́т вся́ тва́рь Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Новопросвеще́нному гра́ду Каза́ни первопресто́льник посыла́ешися и мно́жество неве́рных к твоему́ Влады́це Христу́ приве́л еси́, пою́щих Ему́: благослови́те, по́йте и превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Па́стырский же́зл прие́м, святи́телю, но́вым лю́дем учи́тель бы́л еси́, пресла́вне Гу́рие, и мно́ги лю́ди ага́рянска язы́ка святы́м креще́нием обнови́л еси́, да вси́ с тобо́ю зове́м: благослови́те, по́йте и превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Богоро́дичен: Богоизбра́нная, еди́на Всенепоро́чная, Пречи́стая Богоневе́сто и Богома́ти, приими́ мольбы́ ве́рою упова́ющих на Тя́ и сотвори́ моле́ние ко Святе́й Тро́ице изба́витися на́м от все́х бе́д, Тя́ сла́вящим и превознося́щим Го́спода во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Сне́дию дре́ва ро́ду прибы́вшая сме́рть Кресто́м упраздни́ся дне́сь, и́бо прама́терняя всеро́дная кля́тва разруши́ся Прозябе́нием Чи́стыя Богома́тере, Ю́же вся́ си́лы небе́сныя велича́ют.

Прия́л еси́ от Христа́ Боже́ственное Его́ дарова́ние: от мно́гих бо ле́т сокрове́ны честны́я твоя́ мо́щи в три́десять же второ́е ле́то обрето́шася невреди́мы ничи́мже, исцеле́ния разли́чна подава́юща.

Па́мять обре́тения честны́х моще́й твои́х наста́ на́м све́тло пра́зднество, пречу́дный святи́телю Христо́в, прехва́льне Гу́рие, в ню́же чуде́с благода́ть прия́л еси́ от все́х Царя́ Христа́ Бо́га. Те́мже зове́м: изба́ви на́с от враго́в на́ших.

Благода́рственныя пе́сни принесе́м Христу́ Бо́гу на́шему, такова́го на́м святи́теля дарова́вшему, Це́ркви Свое́й пречестно́е удобре́ние и гра́ду Каза́ни вели́кое утвержде́ние.

Богоро́дичен: Умири́ ми́р, Христе́, мольба́ми Чи́стыя Богоотрокови́цы, и низложи́ вра́жия си́лы, и тишину́ неизглаго́ланну устро́й и во ве́ки сохрани́.

Свети́лен.

Егда́ у́бо честны́я ва́ша и святы́я мо́щи нетле́нны обрето́шася, тогда́ благоуха́ние от гробо́в ва́ших изноша́шеся, исцеля́ющее неду́ги и отгоня́ющее ду́хи лука́выя.

Богоро́дичен: Вознеси́, Богоро́дице, ро́г Це́ркви, и наро́ду на́шему пода́ждь на враги́ одоле́ние и кре́пость, и це́рковь, Чи́стая, утверди́, и лю́ди Твоя́ поми́луй, да Тя́ вся́к язы́к христиа́нский велича́ет.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: І҆и҃лѧ ѿ рабо́ты и҆зба́вилъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, десни́цею твое́ю держа́вною: ꙗ҆́кѡ ѻ҆́наго спа́слъ є҆сѝ, ны́нѣ на́съ спасѝ.

Трⷪ҇це прест҃а́ѧ, пѣ́снь тебѣ̀ принестѝ, и҆ досто́йными похвала́ми ᲂу҆го́дника твоего̀ ст҃и́телѧ, гꙋ́рїа, воспѣ́ти пода́ждь мѝ: да ра́дꙋѧсѧ, сла́влю тѧ̀ во вѣ́ки.

Повелѣ́нїемъ самоде́ржца первопресто́льникъ цр҃ко́вный гра́дꙋ новопросвѣще́нномꙋ ꙗ҆влѧ́ешисѧ, и҆ а҆пⷭ҇льски наꙋчи́лъ є҆сѝ вѣ́ровати трⷪ҇цѣ, во є҆ди́номъ сꙋществѣ̀.

Моли́твенный хра́мъ въ домꙋ̀ твое́мъ и҆мѣ́ѧ, и҆ въ то́мъ многотрꙋ́днѣ подвиза́сѧ, всенѡ́щнаѧ стоѧ̑нїѧ, и҆ моли̑твы приносѧ̀ вы́нꙋ бг҃ꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Бж҃їѧ мт҃и ро́ждшаѧ є҆ди́наго ѿ ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы, слове́сное мѝ недоꙋмѣ́нїе разрѣшѝ, и҆ сло́во мѝ пода́ждь, и҆́мже тѧ̀ просла́влю.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твержде́й сло́вомъ нб҃са̀, и҆ зе́млю ѡ҆снова́вый на вода́хъ мно́гихъ, ᲂу҆тверди́ мѧ къ пѣ́нїю славосло́вїѧ твоегѡ̀, гдⷭ҇и.

А҆да́ма дре́внѣйша а҆́гнца непоро́чнаго, бж҃їѧго сло́ва соприсносꙋ́щнаго, ст҃и́телю гꙋ́рїе, молѝ, да пода́стъ благочести́вомꙋ наро́дꙋ на́шемꙋ здра́вїе во благоде́нствѣ, и҆ на сопроти́вныхъ побѣ́дꙋ.

Є҆го́же и҆змла́да возлюби́лъ є҆сѝ, и҆ всѧ̑ тлѣ̑ннаѧ мі́ра сегѡ̀ въ ничто́же вмѣни́лъ є҆сѝ, преходѧ̑щаѧ презрѣ́въ, да въ бꙋ́дꙋщемъ ᲂу҆тверди́шисѧ сла́вити гдⷭ҇а.

Благовѣ́рныхъ зако́нꙋ наказꙋ́ѧ благоче́стїѧ, невѣ̑рныѧ же наꙋча́ѧ позна́ти вѣ́рꙋ благочести́вꙋ и҆ и҆́стиннꙋ, и҆ пѣ́ти съ на́ми при́снѡ пѣ́снь, а҆́гг҃лы пѣва́емꙋ въ трⷪ҇цѣ бг҃ꙋ: ст҃ъ є҆сѝ, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Подъ кро́въ тво́й держа́вный съ вѣ́рою прибѣга́емъ, бцⷣе: покры́й и҆ соблюдѝ, гпⷭ҇жѐ, моли́твами твои́ми, и҆ спасѝ ѿ бѣ́дъ и҆ ѿ клеветы̀ ѕлы́хъ человѣ̑къ ра̑бъ твои́хъ, при́снѡ пою́щихъ тѧ̀.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Ѿ землѝ воззва́вый ва́съ къ вѣ̑чнымъ ѻ҆би́телемъ, соблюда́етъ и҆ по сме́рти тѣлеса̀ ва̑ша, ѻ҆тцы̀ прпⷣбнїи: вы́ бо въ цѣломꙋ́дрїи и҆ чистотѣ̀ житїѐ по́жили є҆стѐ, гꙋ́рїе бг҃омꙋ́дре, и҆ варсоно́фїе преди́вне. тогѡ̀ ра́ди любо́вїю почита́емъ свѧтꙋ́ю па́мѧть ва́шꙋ, и҆ мо́лимъ: моли́те хрⷭ҇та̀ бг҃а спасти́сѧ на́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆гда̀ хощꙋ̀ предста́ти предъ лице́мъ созда́телѧ моегѡ̀ въ де́нь пра́веднагѡ сꙋда̀ є҆гѡ̀, тогда̀, влⷣчце, предста́ни мѝ, и҆ мꙋ́ки и҆зба́ви мѧ̀ вѣ́чныѧ, моли́твꙋ сотвори́вши ѡ҆ ᲂу҆пова́ющемъ на тѧ̀, ст҃а́ѧ бцⷣе, да не сни́дꙋ во а҆́дъ, но да спасꙋ́сѧ твои́мъ застꙋпле́нїемъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ горы̀ приѡсѣне́нныѧ, сло́ве, проро́къ, є҆ди́ныѧ бцⷣы, хотѧ́ща воплоти́тисѧ, бг҃ови́днѡ ᲂу҆смотрѝ, и҆ со стра́хомъ славосло́вѧще си́лꙋ твою̀.

Бла́гъ нра́въ и҆ послꙋша́нїе къ твоемꙋ̀ наста́вникꙋ и҆мѣ́лъ є҆сѝ, и҆ во свѣ́тѣ ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы свеселѧ́сѧ, съ ни́мъ пое́ши: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Благослове́нїемъ кра́йнѧгѡ ст҃и́телѧ, поставлѧ́ешисѧ па́стырь и҆ ᲂу҆чи́тель новопросвѣще́нномꙋ гра́дꙋ каза́ни, и҆́же пре́лестїю врага̀ ѡ҆мрачє́нныѧ лю́ди свѣ́томъ бг҃оразꙋ́мїѧ просвѣти́лъ є҆сѝ.

І҆́ѡва првⷣнагѡ терпѣ́нїю подража́лъ є҆сѝ, въ болѣ́зни слежа̀, и҆ на ѻ҆дрѣ̀, тѣ́ломъ дрꙋчи́мь, и҆знемога́лъ є҆сѝ, поѧ̀ творцꙋ̀ твоемꙋ̀ пѣ́нїе непреста́ннѡ.

Бг҃оро́диченъ: Бг҃оневѣ́сто и҆ бг҃ома́ти, плотоно́сца безъ болѣ́зни ро́ждши, и҆ по ржⷭ҇твѣ̀ дв҃а ꙗ҆́вльшисѧ, того̀ молѝ, влⷣчце, да и҆зба́вимсѧ бѣ́дъ и҆ скорбе́й.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Мра́къ дꙋшѝ моеѧ̀ разженѝ, свѣтода́вче хрⷭ҇тѐ бж҃е, началоро́днꙋю тмꙋ̀ и҆згна́въ бе́здны, и҆ да́рꙋй мѝ свѣ́тъ повелѣ́нїй твои́хъ, сло́ве, да ᲂу҆́тренюѧ сла́влю тѧ̀.

А҆рхїере́й сы́й, а҆рхїере́ємъ на́шымъ въ моли́твахъ спосо́бствꙋй, да возмо́гꙋтъ гра́дꙋ каза́ни, благоче́стїѧ содержи́телю, и҆ всемꙋ̀ хрⷭ҇тїа́нскомꙋ наро́дꙋ и҆спроси́ти ᲂу҆ хрⷭ҇та̀ ми́ра и҆ ве́лїѧ ми́лости.

Ны́нѣ, преблаже́нне гꙋ́рїе, дꙋша̀ твоѧ̀ почива́етъ на нб҃сѣ́хъ, предстоѧ̀ прⷭ҇то́лꙋ хрⷭ҇то́вꙋ: честны̑ѧ же твоѧ̑ мо́щи нетлѣ́нїемъ почте́ны, даю́тъ и҆сцѣлє́нїѧ приходѧ́щымъ съ вѣ́рою.

Дре́вле помраче́нный ѕмі́евою пре́лестїю, ны́нѣ же просвѣще́нный хрⷭ҇то́вою бл҃года́тїю, гра́дъ каза́нь, ви́дѧ въ себѣ̀ нетлѣ̑нны мо́щи твоѧ̑, ра́дꙋетсѧ. мы́ же, ча̑да твоѧ̑ чꙋдесы̀ ѡ҆богаща́еми весели́мсѧ, хрⷭ҇та̀ сла́вѧще зове́мъ: спасѝ на́съ, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Бцⷣе всѣ́хъ цр҃и́це, благочести́вомꙋ наро́дꙋ на́шемꙋ на врагѝ побѣ́дꙋ да́рꙋй, и҆ сопроти́вныхъ совѣ́ты разорѝ, и҆ ѿ междоꙋсо́бныѧ бра́ни и҆зба́ви, и҆ клеветникѡ́въ чє́люсти сокрꙋшѝ, влⷣчце, и҆ ѿ всѣ́хъ бѣ́дъ моли́твами твои́ми спасѝ на́съ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ во́ды морскі̑ѧ, чл҃вѣколю́бче, волна́ми жите́йскими ѡ҆бꙋрева́юсѧ. тѣ́мже ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на, та́кѡ вопїю́ ти: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, бл҃гоꙋтро́бне гдⷭ҇и.

Оу҆тѣша́ѧ скорбѧ́щыѧ, застꙋпа́ѧ ѡ҆би̑димыѧ, накормлѧ́ѧ а҆́лчꙋщыѧ, и҆ всѧ̑ всѣ̑мъ подава́ѧ неѡскꙋ́днѡ, гꙋ́рїе ст҃и́телю, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ спасти́сѧ на́мъ.

Бж҃їимъ смотре́нїемъ, и҆ ст҃и́тельскимъ благослове́нїемъ, и҆ ца́рскимъ повелѣ́нїемъ, рꙋко́ю мое́ю недосто́йною приноси́мое ва́шымъ трꙋдѡ́мъ похвале́нїе, прпⷣбнїи чꙋдотво́рцы не ѿри́ните, но прїими́те, и҆ моли́те хрⷭ҇та̀, да и҆зба́витъ мѧ̀ шꙋ́їѧгѡ стоѧ́нїѧ.

Тече́нїе воспрїѧ̀, и҆ пꙋ́ть совершѝ, и҆ зе́млю непло́днꙋ моли́твами твои́ми добропло́днꙋ показа̀: и҆ ѡ҆ мнѣ̀ приносѧ́щемъ тебѣ̀ пѣ́нїе сїѐ, ст҃и́телю, молѝ хрⷭ҇та̀, да принесꙋ̀ и҆ а҆́зъ покаѧ́нїѧ пло́дъ, да и҆зба́витъ мѧ̀ вѣ́чнагѡ мꙋче́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Бг҃облаже́ннаѧ, и҆ ѿ а҆́гг҃лъ покланѧ́емаѧ, и҆ ѿ земны́хъ всегда̀ славосло́вимаѧ, творца̀ твоего̀ и҆ бг҃а, є҆го́же родила̀ є҆сѝ, прест҃а́ѧ дв҃о, молѝ спасти́сѧ на́мъ.

Конда́къ, гла́съ д҃:

Чꙋ́вствєнныѧ стра̑сти побѣди́въ, чистото́ю ꙗ҆́кѡ со́лнце возсїѧ́лъ є҆сѝ, чи́сто житїѐ до конца̀ сохрани́въ, и҆ ѿ невѣ́рїѧ въ вѣ́рꙋ мно́гихъ ко хрⷭ҇тꙋ̀ приве́лъ є҆сѝ: и҆ тогѡ̀ ра́ди ѿ бг҃а нетлѣ́нїемъ почте́нъ бы́лъ є҆сѝ, и҆ чꙋдесы̀ ᲂу҆дивлѧ́емь. мо́лимъ тѧ̀, ст҃и́телю гꙋ́рїе, моли́твами твои́ми ѿ бѣ́дъ и҆зба́ви на́съ, да зове́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, ѻ҆́ч҃е преди́вный, гра́дꙋ каза́ни похвала̀ и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

І҆́косъ:

Пе́рвый сѣ́ѧтель бы́лъ є҆сѝ дꙋхо́вныхъ добродѣ́телей, и҆ пе́рвый па́стырь и҆ цр҃кви нача́льникъ: пе́рвый а҆рхїере́й и҆ ᲂу҆чи́тель хрⷭ҇тїа́нскомꙋ зако́нꙋ, въ новопросвѣще́нномъ гра́дѣ каза́ни, вѣ̑рныѧ лю́ди кормѧ̀ хлѣ́бомъ ᲂу҆че́нїѧ бл҃года́тнагѡ зако́на, напаѧ́ѧ пи́вомъ дꙋхо́вныѧ бл҃года́ти: невѣ̑рныѧ же ᲂу҆чѧ̀ позна́ти и҆́стинꙋ, и҆ крⷭ҇ти́тисѧ ст҃ы́мъ креще́нїемъ, и҆ мно́жество наро́да ѿ невѣ́рїѧ въ вѣ́рꙋ ко хрⷭ҇тꙋ̀ приве́лъ є҆сѝ, и҆ чи́стымъ житїе́мъ бг҃ꙋ ᲂу҆годи́ти наста́вивъ и҆̀хъ. сегѡ̀ ра́ди хрⷭ҇то́съ ст҃о́мꙋ и҆ трꙋдолюбе́зномꙋ твоемꙋ̀ тѣ́лꙋ дарова̀ нетлѣ́нїе, и҆ да́ръ чꙋдотворе́нїѧ, приходѧ́щїи бо съ вѣ́рою къ цѣльбонѡ́снымъ твои̑мъ мощє́мъ, прїе́млютъ неѡскꙋ̑днаѧ страсте́й премѣнє́нїѧ, и҆ болѣ́зней и҆сцѣле́нїе, и҆ грѣхѡ́въ проще́нїе, твои́ми, свѧ́те, ко хрⷭ҇тꙋ̀ моли́твами, да зове́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, ѻ҆́ч҃е преди́вный, гра́дꙋ каза́ни похвала̀ и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы бг҃очести́вїи въ вавѷлѡ́нѣ ѻ҆́бразꙋ злато́мꙋ не поклони́шасѧ, но посредѣ̀ пе́щи ѻ҆́гненныѧ ѡ҆роша́еми, пѣ́снь воспѣва́хꙋ глаго́люще: превозноси́мый ѻ҆тцє́въ и҆ на́съ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Не то́кмѡ ᲂу҆́бѡ тѣ́ло твоѐ нетлѣ́нїемъ просла́вилъ є҆́сть бг҃ъ, ст҃и́телю гꙋ́рїе, но и҆ погреба̑льнаѧ всѧ̑ и҆ до ны́нѣ пребыва́ютъ но́выхъ крѣпча́йше. мы́ же си̑мъ дивѧ́щесѧ зове́мъ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тцє́въ на́шихъ.

По́двигѡвъ твои́хъ ра́ди и҆ трꙋдѡ́въ, прпⷣбне, тѣ́ло твоѐ нетлѣ́нно показа̀ бг҃ъ: гро́бꙋ бо и҆ ри́замъ вмѣ́стѡ тлѣ́нїѧ крѣ́пость дарова̀. бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тцє́въ на́шихъ.

Не є҆ди́но ᲂу҆́бѡ тѣ́ло твоѐ ст҃и́телю, тлѣ́нїю бы́сть неприча́стно, но и҆ погре́бшихсѧ съ вѣ́рою во є҆ди́ной гробни́цѣ съ тобо́ю, моли́твами твои́ми двꙋ̀ мона́хѡвъ нетлѣ́нїемъ ѡ҆дарѝ бг҃ъ, є҆мꙋ́же зове́мъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тцє́въ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Ѽ всепѣ́таѧ и҆ всенепоро́чнаѧ влⷣчце, молѝ сн҃а твоего̀ хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего, да и҆зба́витъ на́съ вѣ́чнагѡ мꙋче́нїѧ, да пое́мъ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тцє́въ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Покрыва́ѧй вода́ми превы́спрєннѧѧ своѧ̑, полага́ѧй мо́рю предѣ́лъ песо́къ, и҆ содержа́й всѧ̑, тѧ̀ пое́тъ со́лнце, тѧ̀ сла́витъ лꙋна̀, тебѣ̀ прино́ситъ пѣ́снь всѧ̀ тва́рь, ꙗ҆́кѡ содѣ́телю всѣ́хъ во вѣ́ки.

Пречестна́ѧ ра́ка, и҆дѣ́же положено̀ честно́е тѣ́ло твоѐ, ст҃и́телю гꙋ́рїе, мѵ́ра благоꙋха́нна преиспо́лнена бы́сть, и҆̀же съ вѣ́рою ма́жꙋщїисѧ неѡскꙋ̑дна и҆сцѣлє́нїѧ прїе́млютъ, зовꙋ́ще: да благослови́тъ всѧ̀ тва́рь гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ є҆го̀ во вѣ́ки.

Новопросвѣще́нномꙋ гра́дꙋ каза́ни первопресто́льникъ посыла́ешисѧ, и҆ мно́жество невѣ́рныхъ къ твоемꙋ̀ влⷣцѣ хрⷭ҇тꙋ̀ приве́лъ є҆сѝ, пою́щихъ є҆мꙋ̀: благослови́те, по́йте, и҆ превозноси́те гдⷭ҇а во вѣ́ки.

Па́стырскїй же́злъ прїе́мъ, ст҃и́телю, нѡ́вымъ лю́демъ ᲂу҆чи́тель бы́лъ є҆сѝ, пресла́вне гꙋ́рїе, и҆ мнѡ́ги лю́ди а҆га́рѧнска ꙗ҆зы́ка ст҃ы́мъ креще́нїемъ ѡ҆бнови́лъ є҆сѝ, да всѝ съ тобо́ю зове́мъ: благослови́те, по́йте, и҆ превозноси́те гдⷭ҇а во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Бг҃оизбра́ннаѧ, є҆ди́на всенепоро́чнаѧ, пречⷭ҇таѧ бг҃оневѣ́сто и҆ бг҃ома́ти, прїимѝ мольбы̑ вѣ́рою ᲂу҆пова́ющихъ на тѧ̀, и҆ сотворѝ моле́нїе ко ст҃ѣ́й трⷪ҇цѣ, и҆зба́витисѧ на́мъ ѿ всѣ́хъ бѣ́дъ, тѧ̀ сла́вѧщымъ и҆ превозносѧ́щымъ гдⷭ҇а во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Снѣ́дїю дре́ва, ро́дꙋ прибы́вшаѧ сме́рть, крⷭ҇то́мъ ᲂу҆праздни́сѧ дне́сь: и҆́бо прама́тернѧѧ всеро́днаѧ клѧ́тва разрꙋши́сѧ, прозѧбе́нїемъ чⷭ҇тыѧ бг҃ома́тере: ю҆́же всѧ̑ си̑лы небє́сныѧ велича́ютъ.

Прїѧ́лъ є҆сѝ ѿ хрⷭ҇та̀ бжⷭ҇твенное є҆гѡ̀ дарова́нїе: ѿ мно́гихъ бо лѣ́тъ сокровє́ны честны̑ѧ твоѧ̑ мо́щи, въ три́десѧть же второ́е лѣ́то ѡ҆брѣто́шасѧ невреди̑мы ничи́мже, и҆сцѣлє́нїѧ разли̑чна подава́ющѧ.

Па́мѧть ѡ҆брѣ́тенїѧ честны́хъ моще́й твои́хъ наста̀ на́мъ свѣ́тло пра́зднество, пречꙋ́дный ст҃и́телю хрⷭ҇то́въ прехва́льне гꙋ́рїе, въ ню́же чꙋде́съ благода́ть прїѧ́лъ є҆сѝ ѿ всѣ́хъ цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀ бг҃а. тѣ́мже зове́мъ: и҆зба́ви на́съ ѿ врагѡ́въ на́шихъ.

Благода́рствєнныѧ пѣ̑сни принесе́мъ хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ на́шемꙋ, такова́го на́мъ ст҃и́телѧ дарова́вшемꙋ, цр҃кви свое́й пречестно́е ᲂу҆добре́нїе, и҆ гра́дꙋ каза́ни вели́кое ᲂу҆твержде́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мирѝ мі́ръ, хрⷭ҇тѐ, мольба́ми чⷭ҇тыѧ бг҃оѻтрокови́цы, и҆ низложѝ вра̑жїѧ си̑лы, и҆ тишинꙋ̀ неизглаго́ланнꙋ ᲂу҆стро́й, и҆ во вѣ́ки сохранѝ.

Свѣти́ленъ.

Є҆гда̀ ᲂу҆́бѡ честны̑ѧ ва́шѧ и҆ ст҃ы̑ѧ мо́щи нетлѣ̑нны ѡ҆брѣто́шасѧ, тогда̀ благоꙋха́нїе ѿ гробѡ́въ ва́шихъ и҆зноша́шесѧ, и҆сцѣлѧ́ющее недꙋ́ги, и҆ ѿгонѧ́ющее дꙋ́хи лꙋка̑выѧ.

Бг҃оро́диченъ: Вознесѝ, бцⷣе, ро́гъ цр҃кви, и҆ наро́дꙋ на́шемꙋ пода́ждь на врагѝ ѡ҆долѣ́нїе и҆ крѣ́пость, и҆ цр҃ковь, чⷭ҇таѧ, ᲂу҆твердѝ, и҆ лю́ди твоѧ̑ поми́лꙋй, да тѧ̀ всѧ́къ ꙗ҆зы́къ хрⷭ҇тїа́нскїй велича́етъ.

Гу­рий Ру­го­тин, свя­той, пер­вый ар­хи­епи­скоп Ка­зан­ский, ро­дом из дво­рян быв­ше­го го­род­ка Ра­до­не­жа, в ми­ре име­но­вал­ся Гри­го­ри­ем. В мо­ло­дых ле­тах всту­пил Гри­го­рий в услу­же­ние к кня­зю Ива­ну Пень­ко­ву. Князь был так им до­во­лен, что по­ру­чил ему управ­ле­ние всем до­мом. Но эта до­ве­рен­ность про­дол­жа­лась недол­го. Про­чие слу­жи­те­ли кня­зя из за­ви­сти к Гри­го­рию воз­ве­ли на него кле­ве­ту, что он на­хо­дит­ся в пре­ступ­ной свя­зи с кня­ги­нею. Раз­дра­жен­ный лож­ным на­го­во­ром князь при­ка­зал по­са­дить Гри­го­рия в тем­ни­цу, на­роч­но устро­ен­ную в глу­бо­ко вы­ры­той яме. Там то­мил­ся невин­ный стра­да­лец два го­да, ибо по про­ше­ствии двух лет дверь уз­ни­ка сво­бод­но от­во­ри­лась. При­зна­вая спа­се­ние свое за Про­мысл Бо­жий, он от­рек­ся ми­ра и на­пра­вил путь свой в оби­тель пре­по­доб­но­го Иоси­фа Во­ло­ко­лам­ско­го. Там об­лек­ся он в одеж­ду ино­ка, при­няв имя Гу­рия, и вско­ре по­став­лен был (1522 г.) игу­ме­ном оби­те­ли; по­том пе­ре­ве­ден в Се­ли­жа­ров мо­на­стырь, а 3 фев­ра­ля 1555 г. хи­ро­то­ни­сан во ар­хи­епи­ско­па но­вой Ка­зан­ской епар­хии. Гу­рий устро­ил там два учи­лищ­ные мо­на­сты­ря для обу­че­ния де­тей хри­сти­ан и языч­ни­ков; кро­ме то­го, под осо­бым сво­им над­зо­ром со­ору­дил ка­мен­ный ка­фед­раль­ный со­бор во имя Бла­го­ве­ще­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Ра­дея о пастве сво­ей, свя­ти­тель Гу­рий умно­жил ее, об­ра­тив мно­гих ма­го­ме­тан в хри­сти­ан­скую ве­ру. Он пре­ста­вил­ся 4 де­каб­ря 1563 г., при­няв за два дня до кон­чи­ны схи­му. Мо­щи его, об­ре­тен­ные 4 ок­тяб­ря 1595 г., по­чи­ва­ют в Ка­зан­ском Бла­го­ве­щен­ском со­бо­ре. Они пе­ре­ло­же­ны в 1817 г. в но­вую се­реб­ря­ную ра­ку.

Гу­ри­ем на­ча­лась епар­хия в Ка­за­ни. По ука­зу ца­ря Иоан­на Ва­си­лье­ви­ча мит­ро­по­лит Ма­ка­рий со­бор­но учре­дил в 1555 г. ар­хи­епи­скоп­ство в Ка­за­ни, тре­тьей сте­пе­ни. По­сле ар­хи­епи­ско­пов бы­ли там с 1589 г. мит­ро­по­ли­ты, а по­сле них с 1832 г. епи­ско­пы и ар­хи­епи­ско­пы. Спер­ва епар­хи­аль­ные ар­хи­ереи име­но­ва­лись Ка­зан­ски­ми и Аст­ра­хан­ски­ми; по­том, с 1602 г., Ка­зан­ски­ми и Сви­яж­ски­ми, а с 1799 г. Ка­зан­ски­ми и Сим­бир­ски­ми. В 1799 г. учре­жде­на ви­кар­ная епар­хия Ка­зан­ская; епи­ско­пам оной ве­ле­но пи­сать­ся Сви­яж­ски­ми; но в 1802 г. Ка­зан­ские ви­ка­рии от­ме­не­ны.

См.: "Жи­тие свя­тых Гу­рия, ар­хи­епи­ско­па Ка­зан­ско­го, и Вар­со­но­фия, епи­ско­па Твер­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. также: «Жи­тия св. свя­ти­те­лей хри­сто­вых Гу­рия, Вар­со­но­фия и Гер­ма­на, ка­зан­ских чу­до­твор­цев»