Канон святителю Феодору, архиепископу Ростовскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Го́споди Бо́же мо́й, отве́рзи моя́ недосто́йная уста́, О́тчее Сло́во, да досто́йно возмогу́ воспе́ти по́двиги святи́теля Твоего́ и уго́дника.

Реши́ти и вяза́ти приимы́й вла́сть от Архипа́стыря Небе́снаго, святи́тель Христо́в Фео́доре, разреши́ свя́занный язы́к мо́й плени́цами беззако́ний на славосло́вие и́мени твоему́ свято́му.

Е́же пасти́ ста́до христоимени́то предъизбра́н бы́в Боже́ственною благода́тию, ты́ же, я́ко ра́б послушли́вый, я́ко па́стырь до́брый, приле́жное име́л еси́ о ста́де твое́м попече́ние.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, Пречи́стая, и Благослове́нная, и Всенепоро́чная, души́ моея́ стра́сти исцели́, и стра́сти плотски́я отжени́, и свободи́ у́м мо́й от вся́каго вре́да и от вра́жия мя́ напа́сти изба́ви, Влады́чице.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.

Де́латель бы́в за́поведей Госпо́дних, непреста́нно в ни́х поуча́яся, святи́телю Фео́доре, сего́ ра́ди возше́д на Небеса́, и ны́не предстои́ши Престо́лу Влады́чню, со А́нгельскими ли́ки непреста́нно воспева́еши: не́сть свя́т, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.

От земны́х не́др восприе́млем, я́ко да́р освяще́н, сокро́вище безце́нное — честны́я твоя́ мо́щи, святи́телю Фео́доре, от ни́хже прие́млем душа́м на́шим освяще́ние, Христа́ воспева́юще: не́сть свя́т, не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Хра́м Свята́го Ду́ха от ю́ности бы́л еси́, о́тче Фео́доре, сего́ ра́ди и по сме́рти соблюде́ся те́ло твое́ нетле́нно, и ны́не христоимени́тии лю́дие, отвсю́ду собра́вшеся, ра́достно ублажа́ют тя́, вопию́ще Христу́ Спаси́телю: не́сть свя́т, не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Цари́це и Влады́чице, Де́во Богоро́дице, под кро́в Тво́й прибега́юще и пою́ще, Сы́ну Твоему́ Христу́ Бо́гу воспева́юще: не́сть свя́т, не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Седа́лен, гла́с 8:

Я́ко виногра́д при́сно зелене́ющий, архипа́стырским твои́м всегда́шним уче́ния напое́нием, па́ствы твоея́ о́вцы сотвори́л еси́, и́хже, умно́жив, в благоче́стии возрасти́л еси́, и от сего́ ве́рен ра́б и де́латель виногра́да Христо́ва показа́лся еси́, сего́ ра́ди и труда́м возме́здие досто́йно восприя́л еси́, святи́телю, моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Кади́льнице всезлата́я, Мари́е Всенепоро́чная, Христа́ моли́, Его́же родила́ еси́, изба́витися на́м от бе́д и огня́ ве́чнующаго.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в, те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Поще́ниями в жи́зни се́й, я́ко сне́дьми любоче́стия, пита́яся, ду́шу твою́, блаже́нне, ны́не веселя́щуюся предста́вил Творцу́ все́х, призыва́ющему тя́, в вы́шней Боже́ственней сла́дости ра́дуешися.

Моли́твою возше́л еси́ в Небе́сная, иде́же с ли́ки оте́ц пребыва́я, весели́шися, помина́й, всеблаже́нне, па́мять твою́ све́тло торжеству́ющия.

Уясня́ют воспева́юще, А́нгельстии чи́ни па́мять твою́, святи́телю Фео́доре, та́кожде и мы́, земни́и, уми́льно вопие́м ти́: испроси́ оставле́ние прегреше́ний и благи́х наслажде́ние.

Богоро́дичен: Правосла́вною ве́рою и любо́вию притека́ющих Ти́ и со стра́хом пою́щих Тя́, моле́бный гла́с услы́ши, Влады́чице.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Святи́тельства оде́ждою оде́ян бы́л еси́, всеблаже́нне, приле́жное моле́ние за лю́ди твоя́ приноси́л еси́, да ми́лостива обря́щут в Де́нь Су́дный.

Умиле́ния исто́чник мне́ испроси́ в честне́й па́мяти твое́й, святи́телю Фео́доре, да омы́ю скве́рну души́ моея́ покая́нием и твои́ми моли́твами да обря́щу жи́знь ве́чную; пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Повеле́нию Христо́ву после́дствуя, кро́ток и смире́нен се́рдцем и все́м свя́т бы́л еси́, уподобля́яся вселе́нныя учи́телю и покая́ния наста́внику, моли́твами твои́ми просвети́ и мое́ се́рдце, греха́ми омраче́нное, пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Богоро́дичен: Мои́х прегреше́ний плени́цы расто́ргни, Твоего́ Сы́на и Бо́га моля́щи, и томя́щий мя́ гре́х при́сно низложи́, я́ко да воспева́ю Тя́ всегда́, Всенепоро́чная, Тобо́ю спаса́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Го́рдаго зми́я низложи́л еси́ ору́жием смиренному́дрия, всеблаже́нне, и, возвы́сився ду́хом, во оби́тели присножи́зненныя всели́лся еси́, иде́же, со А́нгельскими во́инствы ликовству́я, в Тро́ице Еди́наго Бо́га воспева́еши.

Освяще́н бы́л еси́ Боже́ственною благода́тию, Богому́дре Фео́доре, е́же пасти́ ста́до ове́ц слове́сных, ты́ же, я́ко па́стырь и́стинный, всеприле́жное о вруче́нном тебе́ ста́де име́л попече́ние.

Чи́на А́нгельскаго удосто́ился еси́, досточу́дне святи́телю, А́нгельскую ре́вность в житии́ свое́м показа́л еси́, с ни́ми у́бо приле́жно моли́ изба́витися от напа́сти воспева́ющим тя́.

Богоро́дичен: Кре́пость моя́, пе́ние и спасе́ние е́сть Госпо́дь, Ю́же Тя́, Ма́терь Пречи́стую и Неве́сту Неневе́стную предъизбра́л, Его́же о рабе́х Твои́х при́сно непреста́й моли́ти, Чи́стая.

Конда́к, гла́с 2:

В моли́твах Го́сподеви предстоя́, я́коже кре́пкий адама́нт во у́твари, по вся́ дни́ и но́щи пред лице́м Бо́жиим светя́ся моли́твами, и́хже ра́ди трудо́в Незаходи́маго Све́та сподо́бився, но, я́ко име́я дерзнове́ние к ро́ждшемуся от Святы́я Де́вы, Христу́ Бо́гу на́шему, Его́же моли́ непреста́нно о все́х на́с.

И́кос:

Огради́ моя́ помышле́ния, Христе́ мо́й, и́бо моли́твенника те́плаго воспе́ти дерза́ю, святи́теля Твоего́ Фео́дора, от ю́наго во́зраста и́го Христо́во на ра́мо свое́ взе́мшаго и в пусты́ни Ра́донежской у вели́каго Се́ргия по́двигом моли́твенным научи́вшагося, гра́д Москву́ устрое́нием оби́тели и́ноческия украси́вшаго и моли́твами свои́ми се́й озари́вшаго; по́слежди же на све́щнице Це́ркве Росто́вския поста́вленнаго и вве́ренныя ему́ лю́ди све́том де́л свои́х просвети́вшаго, ны́не же Престо́лу Сла́вы Твоея́ предстоя́щаго и моля́щагося непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

Изба́витися ста́ду твоему́ вся́каго озлобле́ния и ско́рби моли́ся, святи́телю Фео́доре, ты́ бо еси́ спасе́ния наде́жда непосты́дна, упова́ние изве́стно, и́стина необори́мая.

Бо́жиим манове́нием после́днему ро́ду явле́на бы́ша честны́я мо́щи святи́теля Фео́дора, сего́ ра́ди в це́ркви Бо́жией освяще́ние прие́млем, Христу́ вопию́ще: отце́в на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Жезло́м па́стырским до́бре лю́ди твоя́ упа́сл еси́, о ни́хже я́ко ве́рен па́стырь Христу́ возопи́л еси́: отце́в на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Ты́ еси́, Пречи́стая Богоро́дице, прибе́жище на́ше и утвержде́ние, моли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего пода́ти на́м спасе́ние и грехо́в оставле́ние.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Богоглаго́ливии о́троцы в пещи́, со огне́м пла́мень попира́юще, поя́ху: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Го́споду просла́вившу уго́дника своего́ святи́теля Фео́дора, мно́гим бо ле́том преше́дшим, сокрове́ны бы́ша честны́я его́ мо́щи, но ны́не вси́ воспои́м его́, согла́сно зову́ще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Хра́м Свята́го Ду́ха от ю́ности бы́л еси́ о́тче, сего́ ра́ди и по сме́рти соблюде́ся те́ло твое́ нетле́нно, о се́м ра́достно вопие́м: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Ми́лостив у́бо и кро́ток, преподо́бен и незло́бив бы́в, я́коже Па́вел о Христе́, похваля́я, рече́: тако́в на́м подоба́ше Архиере́й, — Его́же моли́, благослове́нне архиере́ю, в ми́ре сохрани́ти ста́до твое́.

Богоро́дичен: Упра́ви души́ моея́ движе́ние, Всенепоро́чная, к Боже́ственным повеле́нием Возсия́вшаго из чре́ва Твоего́, бу́ри избавля́ющи мя́ жите́йских собла́знов хода́тайством Твои́м.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с, те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Ужасо́хомся и почуди́хомся, па́че же стра́хом и ра́достию объя́ти бы́хом, я́ко по толи́цех ле́тех обрето́шася честны́я мо́щи святи́теля Фео́дора це́лы и неразруши́мы, от ни́хже истека́ет исцеле́ния исто́чник приснотеку́щий.

Ра́дость и весе́лие и неизрече́нное ра́дование твоему́ ста́ду, святи́телю, показа́ся обре́тение честны́х моще́й твои́х, о ни́хже испроси́ на́м оставле́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.

Моли́твою, воздержа́нием и бде́нием возше́л еси́ на Небе́сная, иде́же, с ли́ки А́нгельскими пребыва́я, весели́шися, помина́й, всеблаже́нне, па́мять твою́ све́тло торжеству́ющия.

Богоро́дичен: Глаго́лом Твои́м после́дующе, ро́ди родо́в, Блаже́нная, Тя́ ублажа́ют при́сно, Бо́га бо и́стинно родила́ еси́, Чи́стая Де́во, вся́ блаже́нныя, Тому́ рабо́тающия нело́жно, творя́щаго.

Свети́лен:

Плотски́я мудрова́ния ду́ху повину́л еси́ и, я́ко зла́то огне́м, искуси́вся, прия́телище Ду́ху Пресвято́му яви́лся еси́, святи́телю о́тче Фео́доре.

Сла́ва, и ны́не: Тя́ пе́сньми ублажа́ем, Де́во, Бо́га бо роди́вши, на руку́ носи́ла еси́, Того́ моли́ спасти́ ду́ши на́ша.