Каноны Пресвятой Богородице пред иконой «Нечаянная радость»

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 14 мая (01 мая ст. ст.); 22 декабря (09 декабря ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Отве́рзшая две́ри милосе́рдия Бо́жия арха́нгельское приве́тствие Тебе́ приноси́вшему, не затвори́ и от на́с утро́бы человеколю́бия Твоего́, Тя́ воспева́ющих.

Чу́дно бы́сть житие́ Твое́ на земли́, Пресла́вная Ма́ти Де́во, но Небе́сное Твое́ жи́тельство чу́днейше е́сть: непреста́нно бо явля́еши чудеса́ ма́терняго Твоего́ милосе́рдия Тя́ воспева́ющим.

Сы́на, от Отца́ безле́тно ражда́ющагося в после́дняя ле́та, зачала́ еси́ осене́нием Ду́ха Свята́го, ве́чную ра́дость ми́ру роди́вши.

Ра́дуйся, мо́ре, потопи́вшее фарао́на мы́сленнаго — диа́вола. Ра́дуйся, ка́меню, напои́вший жа́ждущих жи́зни духо́вныя, дарова́ла бо еси́ ро́ду челове́ческому Изба́вителя плене́нных и Наста́вника заблу́ждших.

И́н. гла́с 2.

Ирмо́с: Моисе́йскую пе́снь восприи́мши, возопи́й, душе́: Помо́щник и Покрови́тель бы́сть мне́ во спасе́ние, Се́й мо́й Бо́г, и просла́влю Его́.

Рабо́ты вра́жия изба́вила еси́ ве́сь ро́д челове́чь, Спа́са всему́ ми́ру роди́вши, Его́же моли́ от наве́тов лука́ваго и на́с спасти́.

Бу́ди в напа́стех на́ших Хода́таица и Предста́тельница о на́с к Сы́ну Твоему́, Пресвята́я Де́во, да, те́х избы́вше, прославля́ем Его́ со Отце́м и Святы́м Ду́хом.

А́нгел и Арха́нгел превы́сшая и всея́ тва́ри честне́йшая, Ты́ еси́ вели́кая Предста́тельница ро́да христиа́нскаго.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Тя́ усе́рдно песносло́вящих утверди́ в житии́ доброде́тельнем и Ро́ждшагося от Тебе́ усе́рдно моли́, да не лише́ни бу́дем венце́в сла́вы гре́х ра́ди на́ших.

Па́че вся́каго беззако́нна челове́ка в житии́ свое́м Сы́на Твоего́ грехи́ прогневля́ем, но, о Ма́ти милосе́рдая, бу́ди о на́с Хода́таица.

Да сподо́бит на́с венце́в сла́вы в Боже́ственней Свое́й сла́ве седя́й со Отце́м и Святы́м Ду́хом Иису́с Человеколю́бец, рожде́йся от Тебе́ и вла́сть име́яй челове́ком оставля́ти грехи́.

Ра́дуйся, Де́во, невмести́маго Бо́га во чре́ве вмести́вшая, и Того́ я́ко Младе́нца носи́вшая, и сосцы́ Твои́ми пита́вшая.

И́н.

Ирмо́с: Утверди́ мя, Го́споди, Бо́же мо́й, да не похва́лится вра́г мо́й о мне́: Ты́ бо еси́, Го́споди, утвержде́ние мое́, и прибе́жище, и си́ла.

Моле́ния на́ша услы́ши, Ма́ти Де́во, и вонми́ воздыха́ниям на́шим, и о на́с моли́тву к Сы́ну Твоему́ сотвори́.

Я́ко милосе́рдая, вонми́ моли́твам на́шим и да́руй на́м от злы́х и лю́тых обстоя́ний и печа́лей избавле́ние.

Бу́рю жите́йских треволне́ний на́ших утоли́ и злы́я стра́сти на́ша прожени́, Пречи́стая, да в тишине́ и безстра́стии Тя́ прославля́ем.

Лю́дие Бо́жии, прииди́те, ны́не восхва́лим Небе́сную Цари́цу, с Небесе́ свята́го Своего́ на ны́ призира́ющую и на́с к Небе́сным возводя́щую.

Седа́лен, гла́с 5:

Те́плая Предста́тельнице и непобеди́мая, упова́ние изве́стное и непосты́дное, стено́, и покро́ве, и приста́нище прибега́ющим к Тебе́, Присноде́во Чи́стая, Сы́на Твоего́ и Бо́га моли́ со А́нгелы умире́ние да́ти ми́ру, и спасе́ние, и ве́лию ми́лость.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Спа́са всему́ ми́ру ро́ждшая, и Сама́ спаса́еши, Ма́ти, от бе́д и печа́лей жите́йских Богоро́дицу Тя́ испове́дающих.

Исцели́ вся́ лю́тыя и неудо́бь исце́льныя боле́зни на́ша, Ма́ти Сы́на и Изба́вителя, на Кре́ст грехи́ на́ша возне́сшаго.

Ипоста́сная Прему́дрость, Бо́г Сло́во избра́ Тя в жили́ще Свое́, Сего́ усе́рдно моли́, да спасе́т на́с и́миже ве́сть судьба́ми.

Ра́дуйся, Неве́сто прекра́сная, до́брая. Ра́дуйся, Голуби́це Чи́стая. Ра́дуйся, Ма́ти Емману́илева, Богоро́дице Присноде́во.

И́н.

Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

А́ще и недоуме́ет язы́к на́ш восхвали́ти Тя́ по досто́инству, оба́че, любо́вию к Тебе́ дви́жими, от всего́ се́рдца и от всего́ помышле́ния на́шего сла́вим и хва́лим Тя́, все́х благи́х Хода́таицу.

Глубины́ морски́я кто́ изсле́дит? Кто́ же возмо́жет исчи́слити и Твоя́ вели́кия на́м ми́лости и щедро́ты?

О́тче, Го́споди Небесе́ и земли́! коли́кое благодаре́ние принесе́м Тебе́, зане́ благу́ю и си́льную Хода́таицу ро́ду христиа́нскому дарова́л еси́.

Дла́ни Твоя́ просте́рши к Ро́ждшемуся из Тебе́, Премилосе́рдая Ма́ти, не преста́й о на́с моля́ся, да моли́твами Твои́ми Небе́сных и земны́х дарова́ний сподо́бимся.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Не́бо и земля́ удивля́ются, зря́ще милосе́рдие Твое́ к ро́ду христиа́нскому, пресла́вная Ма́ти Де́во, и к са́мым до́лу пове́рженным гре́шником нисхо́диши, Всеблага́я.

Спаси́ от зо́л и скорбе́й рабы́ Твоя́, Богоро́дице, и ми́р Бо́жий, превы́сший вся́каго ми́ра земна́го, пода́ждь рабо́м, Тя́ воспева́ющим.

Родила́ еси́ умиротвори́вшаго Го́рняя и до́льняя и сего́ ра́ди на зе́млю Соше́дшаго, от Отца́ же и Ду́ха Свята́го не разлучи́вшагося.

Ра́дуйся, Цари́це Небесе́ и земли́. Ра́дуйся, превы́сшая А́нгел и Арха́нгел. Ра́дуйся, я́ко Тобо́ю Иа́ковом предвозвеще́нный к на́м Примири́тель соше́л е́сть.

И́н.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тьме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.

Арха́нгел Гаврии́л, с Небе́сных слете́в круго́в, принесе́ Тебе́ ра́дость Благове́щения, сему́ неизрече́нному Бо́жию сове́ту послужи́вши, ди́вная в жена́х, и Сама́ прино́сиши ра́дость все́м, ве́рно Тя́ песносло́вящим.

Ра́дость вои́стинну неча́янную всему́ до́льнему и Го́рнему ми́ру дарова́ла еси́, зане́ от Тебе́ происше́дый умиротвори́ и соедини́ Го́рняя с до́льними, Его́же ны́не моли́ вражды́ и нестрое́ний на́м изба́витися.

Я́д грехо́вный от дре́вняго пра́отца во ве́сь ро́д челове́чь привни́де, но от Тебе́ Рожде́йся вся́ очи́сти, освяти́ и спасе́, Его́же ны́не моли́ грехо́вных страсте́й и безме́стных де́л на́м изба́витися.

Щедро́ты Твоя́ к на́м неисче́тны, и бла́гости Сло́ва и Сы́на Твоего́ подо́бятся, и сие́ ве́мы и до́бре ве́мы, но что́ воздади́м Тебе́ о ни́х, Премилосе́рдая Ма́ти Де́во?

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Свяще́нное торжество́ ны́не духо́вно соверша́юще, прииди́те, празднолю́бцы, воспои́м пе́сньми Богома́терь, прославля́юще Сы́на, дарова́вшаго толи́кую благода́ть Ма́тери Свое́й.

При́зри на пе́ние рабо́в, Богороди́тельнице, враго́в ви́димых и неви́димых смиря́я вознесе́нную горды́ню и на смире́нныя излива́я высо́кия ми́лости Твоя́.

Ты́ еси́ ко́рень, от него́же произы́де же́зл Иессе́ев, Христо́с, Челове́к от до́му Дави́дова и Бо́г, Отцу́ и Ду́ху Соприсносу́щный.

Ра́дуйся, Ма́ти Обра́дованная. Ра́дуйся, прекра́снейшая все́х дще́рей челове́ческих. Ра́дуйся, благоро́дная о́трасль Богоизбра́ннаго ро́да Дави́дова.

И́н.

Ирмо́с: Во глубине́ грехо́вней содержи́мь е́смь, Спа́се, и в пучи́не жите́йстей обурева́емь, но, я́коже Ио́ну от зве́ря, и мене́ от страсте́й возведи́ и спаси́ мя.

А́да, и сме́рти, и тле́ния Рождество́м Твои́м спасла́ еси́ ро́д челове́чь, те́м Тя́ вся́ко коле́но Небе́сных и земны́х по до́лгу ублажа́ет, я́ко Ма́терь Разруши́теля а́да и сме́рти Свободи́теля.

Гре́х ра́ди на́ших не отврати́ся от на́с, Де́во Пресвята́я, но моли́твами Твои́ми свобожде́ние от а́да и ве́чныя сме́рти на́м исхода́тайствуй.

О, в коли́цей ле́ности, коли́ком нераде́нии о спасе́нии на́шем все́ житие́ на́ше иждива́ем! Ка́я му́ка, ки́й пла́мень предлежи́т на́м! Но, о Ма́ти, да́нною Тебе́ благода́тию и на́с спаси́.

О́гнь Боже́ственный, Христа́, неопа́льно на руку́ Свое́ю носи́ла еси́, сего́ ра́ди, ны́не предстоя́щи пред Престо́лом огнезра́чным сла́вы Его́, моли́, да воспламени́т на́с к благи́х де́ланию.

Конда́к, гла́с 6:

Не и́мамы ины́я по́мощи, не и́мамы ины́я наде́жды, ра́зве Тебе́, Влады́чице. Ты́ на́м помози́, на Тебе́ наде́емся и Тобо́ю хва́лимся, Твои́ бо есмы́ раби́, да не постыди́мся.

И́кос:

Не вве́ри мя́ челове́ческому предста́тельству, Пресвята́я Влады́чице, но приими́ моле́ние раба́ Твоего́: ско́рбь бо обдержи́т мя́, терпе́ти не могу́ де́монскаго стреля́ния, покро́ва не и́мам, ниже́ где́ прибе́гну, окая́нный, всегда́ побежда́емь, и утеше́ния не и́мам, ра́зве Тебе́, Влады́чице ми́ра. Упова́ние и предста́тельство ве́рных, не пре́зри моле́ние мое́, поле́зно сотвори́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Презре́ла еси́ вся́ кра́сная ми́ра, Чи́стая, Еди́ному Бо́гу возжела́вши послужи́ти, Ему́же воспева́ла еси́: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

На́с, всесоверше́нно благочести́вым отроко́м не после́дующих, но прилепля́ющихся тва́ри па́че, не́же Творцу́, наста́ви, Влады́чице, еди́ному Бо́гу служи́ти и воспева́ти: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Дании́л у́мныма очи́ма предузре́ Тя, Христе́, в ка́мени нерукосе́чнем, разруши́вшем су́етная ца́рства челове́ческая, во спасе́ние пою́щих Тебе́ со Отце́м и Ду́хом: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ра́дуйся, Горо́, благода́тию Бо́жиею приосене́нная, от нея́же отсече́ся ка́мень, Бо́гом Отце́м положе́нный во главу́ у́гла Це́ркве Своея́, Христо́с, Ему́же пое́м: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

И́н.

Ирмо́с: Купина́ в горе́ огненеопа́льная и росоно́сная пе́щь халде́йская Я́ве предписа́ Тя, Богоневе́сто: Боже́ственный бо Невеще́ственный в веще́ственнем чре́ве О́гнь неопа́льно прия́ла еси́. Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Творе́ц и Зижди́тель все́х, Бо́г Сло́во в после́дняя ле́та во утро́бу Твою́ всели́ся, Пресла́вная Богоотрокови́це, и вся́ научи́ воспева́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ско́рби, беды́, боле́зни от мно́гаго мно́жества грехо́в на́ших, я́ко во́ды морски́я, внидо́ша до глубины́ ду́ш на́ших, но на Твою́ наде́ющеся, Богома́ти, по́мощь, не отчаява́емся, Сы́ну Твоему́ взыва́ем: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Кто́ возглаго́лет си́лу Твою́ на Небеси́, ю́же дарова́ Ти от Тебе́ Происше́дый? Кто́ и на земли́ слы́шаны сотвори́т вся́ хвалы́ Твоему́ вели́кому покро́ву и заступле́нию земноро́дных, воспева́ющих: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Отрокови́це Чи́стая, Неискусобра́чная! очи́сти на́ш у́м от по́мыслов су́етных и се́рдце на́ше от по́хотей лука́вых, да чи́стыми душа́ми и нескве́рными устна́ми Сы́ну Твоему́ воспева́ем: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Слы́ши, Отрокови́це Де́во Чи́стая, глаго́л, Гаврии́лом Тебе́ веща́нный: роди́ши Сы́на, спаса́ющаго воспева́ющих: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Пло́тию от Тебе́ происше́дый спа́сл е́сть от огня́ отроко́в, ве́рою зре́вших Его́. Того́ моли́ и на́с спасти́, пла́менем страсте́й жего́мых, Сы́ну же Твоему́ воспева́ющих: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

В пещи́ Вавило́нстей ви́ден бы́л еси́, Христе́, я́ко А́нгел светоно́сный, зра́ком же Сы́ну Бо́жию подо́бный. Тебе́ со Отце́м и Ду́хом пое́м: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Ра́дуйся, купино́, Моисе́ем ви́денная, в после́дняя же ле́та от ко́рене Дави́дова происше́дшая и Спа́са все́х неизрече́нно ро́ждшая, Ему́же пое́м: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

И́н.

Ирмо́с: Веле́нию мучи́телеву преподо́бнии трие́ о́троцы не повину́вшеся, в пе́щь вве́ржени, Бо́га испове́даху, пою́ще: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Руно́ ороше́нное, Гедео́ном ви́денное, та́йно прообрази́ Тя, Де́ву Ма́терь, осене́нием Ду́ха Свята́го Бо́га Сло́ва неискусому́жно роди́вшую, Ему́же пое́м: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Безу́мная я́рость мучи́теля вве́рже благочести́выя о́троки в пе́щь, огне́м разжже́нную, но Сы́н Тво́й росо́ю та́инственною си́лу огня́ угаси́. Сего́ умоли́, Пресвята́я, и на́с огня́ ве́чнаго изба́вити и росоно́снаго Ца́рства сла́вы не лише́ны сотвори́ти, да та́мо пое́м: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Его́же неизрече́нней та́йне воплоще́ния послужи́ла еси́, Его́же все́ю ма́тернею любо́вию возлюби́ла еси́, о Не́мже, на Кресте́ ви́сящем, ма́терски рыда́ла еси́, Сего́ моли́ и са́мых отве́рженных гре́шников не отри́нути, да и ти́и пою́т: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Сла́вим и воспева́ем Тя́ по до́лгу, Премилосе́рдая Ма́ти, Ты́ бо вели́кая Засту́пница ро́да христиа́нскаго и на́ша Преблага́я и Ско́рая Помо́щница.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Бо́г, от Тебе́ воплоти́выйся и к на́м прише́дый, соде́ла чре́во Твое́ Небе́с простра́ннейше. Ди́вное чу́до: Невмести́мый во утро́бу Де́вы вмеща́ется, да Сию́ пое́м во вся́ ве́ки.

Неизрече́нно в после́дняя ле́та от Тебе́ Заче́ншагося моли́, Богоро́дице Де́во, вся́ на́ша печа́ли на ра́дость преложи́ти и све́та невече́рняго на́с сподо́бити, да Сию́ пое́м во вся́ ве́ки.

Ты́ еси́ Престо́л сла́вы Бо́жия, Иезеки́илем та́йно узре́нный, я́ко Сы́на Бо́жия, Отцу́ и Ду́ху Сопресто́льна, во Твою́ Пречи́стую утро́бу восприя́ла еси́ и Твои́ма ма́тернима рука́ма носи́ла еси́.

Ра́дуйся, хра́ме одушевле́нный, в не́мже Бо́г пло́тию обита́. Ра́дуйся, киво́те, сла́вою Сы́на Бо́жия приосене́нный. Ра́дуйся, Всеблаже́нная, Богоро́дице Чи́стая, Присноде́во.

И́н.

Ирмо́с: Невмести́маго Бо́га во чре́ве вмести́вшая и Ра́дость всему́ ми́ру роди́вшая, Тя́ пое́м, Богоро́дице Де́во.

Па́стыря До́браго, взыска́вшаго о́вцу заблу́ждшую, ми́ру дарова́ла еси́, с Ни́мже ны́не соца́рствующи, приведи́ к Нему́ и вся́ заблу́ждшая овча́та.

А́гнца, взе́млющаго грехи́ всего́ ми́ра, яви́ Тобо́ю Оте́ц, превосходя́й вся́к у́м любо́вию к па́дшим во Ада́ме, пред Ни́м не преста́й моля́ся Кро́вию Сы́на Его́ на́м освяти́тися и очи́ститися.

Со Отце́м спрославля́емый, с Ду́хом сосла́вимый, Сы́не Бо́жий, моли́твами Ро́ждшия Тя́ не оста́ви на́с, погиба́ющих.

И́же от Тебе́ воплоти́выйся и вочелове́чивыйся поста́ви Тя́ превы́ше вся́каго а́нгельскаго чинонача́лия, иде́же предстоя́, возведи́ и на́с к Небе́сным высо́там, греха́ вся́каго изыма́ющи.

Свети́лен.

Посети́л ны́ е́сть Восто́к с высоты́ и дарова́ на́м, я́ко пресве́тлую зарю́, Тебе́, Богоро́дице, в ско́рбных обстоя́ниих неча́янную ра́дость на́м подаю́щую, гре́шных Хода́таицу.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ, свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀, ра́дꙋѧсѧ, тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Ѿве́рзшаѧ двє́ри милосе́рдїѧ бж҃їѧ а҆рха́гг҃льское привѣ́тствїе тебѣ̀ приноси́вшемꙋ, не затворѝ и҆ ѿ на́съ ᲂу҆тро́бы человѣколю́бїѧ твоегѡ̀, тѧ̀ воспѣва́ющихъ.

Чꙋ́дно бы́сть житїѐ твоѐ на землѝ, пресла́внаѧ мт҃и дв҃о, но нбⷭ҇ное твоѐ жи́тельство чꙋ́днѣйше є҆́сть: непреста́ннѡ бо ꙗ҆влѧ́еши чꙋдеса̀ мт҃рнѧгѡ твоегѡ̀ милосе́рдїѧ тѧ̀ воспѣва́ющымъ.

Сн҃а, ѿ ѻ҆ц҃а̀ безлѣ́тнѡ ражда́ющагосѧ въ послѣ̑днѧѧ лѣ̑та, зачала̀ є҆сѝ ѡ҆сѣне́нїемъ дх҃а ст҃а́гѡ, вѣ́чнꙋю ра́дость мі́рꙋ роди́вши.

Ра́дꙋйсѧ, мо́ре, потопи́вшее фараѡ́на мы́сленнаго, дїа́вола. ра́дꙋйсѧ, ка́меню, напои́вшїй жа́ждꙋщихъ жи́зни дх҃о́вныѧ, дарова́ла бо є҆сѝ ро́дꙋ человѣ́ческомꙋ и҆зба́вителѧ плѣне́нныхъ и҆ наста́вника заблꙋ́ждшихъ.

И҆́нъ. гла́съ в҃.

І҆рмо́съ: Мѡѷсе́йскꙋю пѣ́снь воспрїи́мши, возопі́й, дꙋшѐ: помо́щникъ и҆ покрови́тель бы́сть мнѣ̀ во сп҃се́нїе, се́й мо́й бг҃ъ, и҆ просла́влю є҆го̀.

Рабо́ты вра́жїѧ и҆зба́вила є҆сѝ ве́сь ро́дъ человѣ́чь, сп҃са всемꙋ̀ мі́рꙋ роди́вши, є҆го́же молѝ ѿ навѣ́тѡвъ лꙋка́вагѡ и҆ на́съ сп҃стѝ.

Бꙋ́ди въ напа́стехъ на́шихъ хода́таица и҆ предста́тельница ѡ҆ на́съ къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, прест҃а́ѧ дв҃о, да тѣ́хъ и҆збы́вше, прославлѧ́емъ є҆го̀ со ѻ҆ц҃е́мъ и҆ ст҃ы́мъ дх҃омъ.

А҆́гг҃лъ и҆ а҆рха̑гг҃лъ превы́сшаѧ и҆ всеѧ̀ тва́ри чⷭ҇тнѣ́йшаѧ, ты̀ є҆сѝ вели́каѧ предста́тельница ро́да хрⷭ҇тїа́нскагѡ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̑ пѣсносло́вцы, бг҃оро́дице, живы́й и҆ незави́стный и҆сто́чниче, ли́къ себѐ совокꙋ́пльшыѧ, дꙋхо́внѡ ᲂу҆твердѝ, въ бж҃е́ственнѣй твое́й сла́вѣ вѣнцє́въ сла́вы сподо́би.

Тѧ̀ ᲂу҆се́рднѡ пѣсносло́вѧщихъ ᲂу҆твердѝ въ житїѝ добродѣ́тельнѣмъ и҆ ро́ждшагосѧ ѿ тебє̀ ᲂу҆се́рднѡ молѝ, да не лише́ни бꙋ́демъ вѣнцє́въ сла́вы грѣ̑хъ ра́ди на́шихъ.

Па́че всѧ́кагѡ беззако́нна человѣ́ка въ житїѝ свое́мъ сн҃а твоего̀ грѣхѝ прогнѣвлѧ́емъ, но, ѽ мт҃и милосе́рдаѧ, бꙋ́ди ѡ҆ на́съ хода́таица.

Да сподо́битъ на́съ вѣнцє́въ сла́вы въ бж҃е́ственнѣй свое́й сла́вѣ сѣдѧ́й со ѻ҆ц҃е́мъ и҆ ст҃ы́мъ дх҃омъ і҆и҃съ чл҃вѣколю́бецъ, рожде́йсѧ ѿ тебє̀ и҆ вла́сть и҆мѣ́ѧй человѣ́кѡмъ ѡ҆ставлѧ́ти грѣхѝ.

Ра́дꙋйсѧ, дв҃о, невмѣсти́маго бг҃а во чре́вѣ вмѣсти́вшаѧ, и҆ того̀ ꙗ҆́кѡ младе́нца носи́вшаѧ, и҆ сосцы̀ твои́ми пита́вшаѧ.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Оу҆тверди́ мѧ, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, да не похва́литсѧ вра́гъ мо́й ѡ҆ мнѣ̀: ты́ бо є҆сѝ, гдⷭ҇и, ᲂу҆твержде́нїе моѐ, и҆ прибѣ́жище, и҆ си́ла.

Молє́нїѧ на̑ша ᲂу҆слы́ши, мт҃и дв҃о, и҆ вонмѝ воздыха́нїѧмъ на́шымъ, и҆ ѡ҆ на́съ моли́твꙋ къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ сотворѝ.

Ꙗ҆́кѡ милосе́рдаѧ, вонмѝ моли́твамъ на́шымъ и҆ да́рꙋй на́мъ ѿ ѕлы́хъ и҆ лю́тыхъ ѡ҆бстоѧ́нїй и҆ печа́лей и҆збавле́нїе.

Бꙋ́рю жите́йскихъ треволне́нїй на́шихъ ᲂу҆толѝ и҆ ѕлы̑ѧ стра̑сти на́шѧ проженѝ, пречⷭ҇таѧ, да въ тишинѣ̀ и҆ безстра́стїи тѧ̀ прославлѧ́емъ.

Лю́дїе бж҃їи, прїиди́те, ны́нѣ восхва́лимъ нбⷭ҇нꙋю цр҃и́цꙋ, съ нб҃сѐ ст҃а́гѡ своегѡ̀ на ны̀ призира́ющꙋю и҆ на́съ къ нбⷭ҇нымъ возводѧ́щꙋю.

Сѣда́ленъ, гла́съ є҃:

Те́плаѧ предста́тельнице и҆ непобѣди́маѧ, ᲂу҆пова́нїе и҆звѣ́стное и҆ непосты́дное, стѣно̀, и҆ покро́ве, и҆ приста́нище прибѣга́ющымъ къ тебѣ̀, приснодв҃о чⷭ҇таѧ, сн҃а твоего̀ и҆ бг҃а молѝ со а҆́гг҃лы ᲂу҆мире́нїе да́ти мі́рꙋ, и҆ сп҃се́нїе, и҆ ве́лїю ми́лость.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бж҃ества̀ во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ, прїи́де і҆и҃съ пребж҃е́ственный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ сп҃сѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Сп҃са всемꙋ̀ мі́рꙋ ро́ждшаѧ, и҆ сама̀ сп҃са́еши, мт҃и, ѿ бѣ́дъ и҆ печа́лей жите́йскихъ бг҃оро́дицꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́дающихъ.

И҆сцѣлѝ всѧ̑ лю̑тыѧ и҆ неꙋдо́бь и҆сцѣ̑льныѧ болѣ̑зни на́шѧ, мт҃и сн҃а и҆ и҆зба́вителѧ, на крⷭ҇тъ грѣхѝ на́шѧ возне́сшагѡ.

Ѵ҆поста́снаѧ премꙋ́дрость, бг҃ъ сло́во и҆збра́ тѧ въ жили́ще своѐ, сего̀ ᲂу҆се́рднѡ молѝ, да сп҃се́тъ на́съ и҆́миже вѣ́сть сꙋдьба́ми.

Ра́дꙋйсѧ, невѣ́сто прекра́снаѧ, до́браѧ. ра́дꙋйсѧ, голꙋби́це чⷭ҇таѧ. ра́дꙋйсѧ, мт҃и є҆мманꙋ́илева, бг҃оро́дице приснодв҃о.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Пою́ тѧ, слꙋ́хомъ бо, гдⷭ҇и, ᲂу҆слы́шахъ и҆ ᲂу҆жасо́хсѧ: до менє́ бо и҆́деши, менѐ и҆щѧ̀, заблꙋ́ждшаго. тѣ́мъ мно́гое твоѐ снизхожде́нїе, є҆́же на мѧ̀, прославлѧ́ю, многомлⷭ҇тиве.

А҆́ще и҆ недоꙋмѣ́етъ ѧ҆зы́къ на́шъ восхвали́ти тѧ̀ по досто́инствꙋ, ѻ҆ба́че, любо́вїю къ тебѣ̀ дви́жими, ѿ всегѡ̀ се́рдца и҆ ѿ всегѡ̀ помышле́нїѧ на́шегѡ сла́вимъ и҆ хва́лимъ тѧ̀, всѣ́хъ бл҃ги́хъ хода́таицꙋ.

Глꙋбины̑ мѡрскі́ѧ кто̀ и҆зслѣ́дитъ; кто́ же возмо́жетъ и҆счи́слити и҆ твоѧ̑ вєли́кїѧ на́мъ ми́лѡсти и҆ щедрѡ́ты;

Ѻ҆́тче, гдⷭ҇и нб҃сѐ и҆ землѝ! коли́кое бл҃годаре́нїе принесе́мъ тебѣ̀, занѐ бл҃гꙋ́ю и҆ си́льнꙋю хода́таицꙋ ро́дꙋ хрⷭ҇тїа́нскомꙋ дарова́лъ є҆сѝ.

Дла̑ни твоѧ̑ просте́рши къ ро́ждшемꙋсѧ и҆з̾ тебє̀, премилосе́рдаѧ мт҃и, не преста́й ѡ҆ на́съ молѧ́сѧ, да моли́твами твои́ми нбⷭ҇ныхъ и҆ земны́хъ дарова́нїй сподо́бимсѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ ѡ҆ бж҃е́ственнѣй сла́вѣ твое́й: ты́ бо, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, и҆мѣ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ надъ всѣ́ми бг҃а, и҆ родила̀ є҆сѝ безлѣ́тнаго сн҃а, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ.

Нб҃о и҆ землѧ̀ ᲂу҆дивлѧ́ютсѧ, зрѧ́ще милосе́рдїе твоѐ къ ро́дꙋ хрⷭ҇тїа́нскомꙋ, пресла́внаѧ мт҃и дв҃о, и҆ къ са́мымъ до́лꙋ повє́рженнымъ грѣ́шникѡмъ нисхо́диши, всебл҃га́ѧ.

Сп҃сѝ ѿ ѕѡ́лъ и҆ скорбе́й рабы̑ твоѧ̑, бг҃оро́дице, и҆ ми́ръ бж҃їй, превы́сшїй всѧ́кагѡ мі́ра земна́гѡ, пода́ждь рабѡ́мъ, тѧ̀ воспѣва́ющымъ.

Родила̀ є҆сѝ ᲂу҆миротвори́вшаго гѡ́рнѧѧ и҆ дѡ́льнѧѧ и҆ сегѡ̀ ра́ди на зе́млю соше́дшаго, ѿ ѻ҆ц҃а́ же и҆ дх҃а ст҃а́гѡ не разлꙋчи́вшагосѧ.

Ра́дꙋйсѧ, цр҃и́цѣ нб҃сѐ и҆ землѝ. ра́дꙋйсѧ, превы́сшаѧ а҆́гг҃лъ и҆ а҆рха̑гг҃лъ. ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ тобо́ю і҆а́кѡвомъ предвозвѣще́нный къ на́мъ примири́тель соше́лъ є҆́сть.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе во тмѣ̀ лежа́щихъ, сп҃се́нїе ѿча́ѧнныхъ, хрⷭ҇тѐ, сп҃се мо́й, къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю, цр҃ю̀ ми́ра, просвѣти́ мѧ сїѧ́нїемъ твои́мъ, и҆но́гѡ бо, ра́звѣ тебє̀, бг҃а не зна́ю.

А҆рха́гг҃лъ гаврїи́лъ, съ нбⷭ҇ныхъ слетѣ́въ крꙋгѡ́въ, принесѐ тебѣ̀ ра́дость бл҃говѣ́щенїѧ, семꙋ̀ неизрече́нномꙋ бж҃їю совѣ́тꙋ послꙋжи́вши, ди́внаѧ въ жена́хъ, и҆ сама̀ прино́сиши ра́дость всѣ̑мъ, вѣ́рно тѧ̀ пѣсносло́вѧщымъ.

Ра́дость вои́стиннꙋ неча́ѧннꙋю всемꙋ̀ до́льнемꙋ и҆ го́рнемꙋ ми́рꙋ дарова́ла є҆сѝ, занѐ ѿ тебє̀ происше́дый ᲂу҆миротворѝ и҆ соединѝ гѡ́рнѧѧ съ до́льними, є҆го́же ны́нѣ молѝ вражды̀ и҆ нестрое́нїй на́мъ и҆зба́витисѧ.

Ꙗ҆́дъ грѣхо́вный ѿ дре́внѧгѡ пра́ѻтца во ве́сь ро́дъ человѣ́чь привни́де, но ѿ тебє̀ рожде́йсѧ всѧ̀ ѡ҆чи́сти, ѡ҆ст҃ѝ и҆ спасѐ, є҆го́же ны́нѣ молѝ грѣхо́вныхъ страсте́й и҆ безмѣ́стныхъ дѣ́лъ на́мъ и҆зба́витисѧ.

Щедрѡ́ты твоѧ̑ къ на́мъ неисчє́тны, и҆ бл҃гости сло́ва и҆ сн҃а твоегѡ̀ подо́бѧтсѧ, и҆ сїѐ вѣ́мы и҆ до́брѣ вѣ́мы, но что̀ воздади́мъ тебѣ̀ ѡ҆ ни́хъ, премилосе́рдаѧ мт҃и дв҃о,

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бж҃е́ственное сїѐ и҆ всечⷭ҇тно́е соверша́юще пра́зднество, бг҃омꙋ́дрїи, бг҃ома́тере, прїиди́те, рꙋка́ми воспле́щимъ, ѿ неѧ̀ ро́ждшагосѧ бг҃а сла́вимъ.

Сщ҃е́нное торжество̀ ны́нѣ дꙋхо́внѡ соверша́юще, прїиди́те, празднолю́бцы, воспои́мъ пѣ́сньми бг҃ома́терь, прославлѧ́юще сн҃а, дарова́вшаго толи́кꙋю бл҃года́ть мт҃ри свое́й.

При́зри на пѣ́нїе рабѡ́въ, бг҃ороди́тельнице, врагѡ́въ ви́димыхъ и҆ неви́димыхъ смирѧ́ѧ вознесе́ннꙋю горды́ню и҆ на смирє́нныѧ и҆злива́ѧ высѡ́кїѧ ми́лѡсти твоѧ̑.

Ты̀ є҆сѝ ко́рень, ѿ негѡ́же произы́де же́злъ і҆ессе́евъ, хрⷭ҇то́съ. чл҃вѣ́къ ѿ до́мꙋ даві́дова и҆ бг҃ъ, ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ дх҃ꙋ соприсносꙋ́щный.

Ра́дꙋйсѧ, мт҃и ѡ҆бра́дованнаѧ. ра́дꙋйсѧ, прекра́снѣйшаѧ всѣ́хъ дще́рей человѣ́ческихъ. ра́дꙋйсѧ, бл҃горо́днаѧ ѻ҆́трасль бг҃оизбра́ннагѡ ро́да даві́дова.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Во глꙋбинѣ̀ грѣхо́внѣй содержи́мь є҆́смь, сп҃се, и҆ въ пꙋчи́нѣ жите́йстѣй ѡ҆бꙋрева́емь, но, ꙗ҆́коже і҆ѡ́нꙋ ѿ ѕвѣ́рѧ, и҆ менѐ ѿ страсте́й возведѝ и҆ сп҃си́ мѧ.

А҆́да, и҆ сме́рти, и҆ тлѣ́нїѧ рожⷭ҇тво́мъ твои́мъ спасла̀ є҆сѝ ро́дъ человѣ́чь, тѣ́мъ тѧ̀ всѧ́ко колѣ́но нбⷭ҇ныхъ и҆ земны́хъ по до́лгꙋ ᲂу҆бл҃жа́етъ, ꙗ҆́кѡ мт҃рь разрꙋши́телѧ а҆́да и҆ сме́рти свободи́телѧ.

Грѣ̑хъ ра́ди на́шихъ не ѿврати́сѧ ѿ на́съ, дв҃о прест҃а́ѧ, но моли́твами твои́ми свобожде́нїе ѿ а҆́да и҆ вѣ́чныѧ сме́рти на́мъ и҆схода́тайствꙋй.

Ѽ, въ коли́цѣй лѣ́ности, коли́комъ нерадѣ́нїи ѡ҆ сп҃се́нїи на́шемъ всѐ житїѐ на́ше и҆ждива́емъ! ка́ѧ мꙋ́ка, кі́й пла́мень предлежи́тъ на́мъ! но, ѽ мт҃и, да́нною тебѣ̀ бл҃года́тїю и҆ на́съ сп҃сѝ.

Ѻ҆́гнь бж҃е́ственный, хрⷭ҇та̀, неѡпа́льнѡ на рꙋкꙋ̑ своє́ю носи́ла є҆сѝ, сегѡ̀ ра́ди, ны́нѣ предстоѧ́щи пред̾ прⷭ҇то́ломъ ѻ҆гнезра́чнымъ сла́вы є҆гѡ̀, молѝ, да воспламени́тъ на́съ къ благи́хъ дѣ́ланїю.

Конда́къ, гла́съ ѕ҃:

Не и҆́мамы и҆ны́ѧ по́мощи, не и҆́мамы и҆ны́ѧ наде́жды, ра́звѣ тебє̀, влⷣчце. ты̀ на́мъ помозѝ, на тебѐ надѣ́емсѧ и҆ тобо́ю хва́лимсѧ, твои́ бо є҆смы̀ рабѝ, да не постыди́мсѧ.

І҆́косъ:

Не ввѣ́ри мѧ̀ человѣ́ческомꙋ предста́тельствꙋ, прест҃а́ѧ влⷣчце, но прїимѝ моле́нїе раба̀ твоегѡ̀: ско́рбь бо ѡ҆бдержи́тъ мѧ̀, терпѣ́ти не могꙋ̀ де́монскагѡ стрѣлѧ́нїѧ, покро́ва не и҆́мамъ. нижѐ гдѣ̀ прибѣ́гнꙋ, ѡ҆каѧ́нный, всегда̀ побѣжда́емь, и҆ ᲂу҆тѣше́нїѧ не и҆́мамъ, ра́звѣ тебє̀, влⷣчце мі́ра, ᲂу҆пова́нїе и҆ предста́тельство вѣ́рныхъ не пре́зри моле́нїе моѐ. полѣ́зно сотворѝ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Не послꙋжи́ша тва́ри бг҃омꙋ́дрїи па́че созда́вшагѡ, но ѻ҆́гненное преще́нїе мꙋ́жески попра́вше, ра́довахꙋсѧ пою́ще: препѣ́тый ѻ҆ц҃є́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Презрѣ́ла є҆сѝ всѧ̑ кра̑снаѧ мі́ра, чⷭ҇таѧ є҆ди́номꙋ бг҃ꙋ возжела́вши послꙋжи́ти, є҆мꙋ́же воспѣва́ла є҆сѝ: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

На́съ, всесоверше́ннѡ бл҃гочєсти́вымъ ѻ҆трокѡ́мъ не послѣ́дꙋющихъ, но прилѣплѧ́ющихсѧ тва́ри па́че, не́же творцꙋ̀, наста́ви, влⷣчце, є҆ди́номꙋ бг҃ꙋ слꙋжи́ти и҆ воспѣва́ти: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Данїи́лъ ᲂу҆́мныма ѻ҆чи́ма пред̾ꙋзрѣ́ тѧ, хрⷭ҇тѐ, въ ка́мени нерꙋкосѣ́чнѣмъ. разрꙋши́вшемъ сꙋ́єтнаѧ црⷭ҇тва человѣ̑ческаѧ, во сп҃се́нїе пою́щихъ тебѣ̀ со ѻ҆ц҃е́мъ и҆ дх҃омъ: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ра́дꙋйсѧ, горо̀, бл҃года́тїю бж҃їею прїѡсѣне́ннаѧ, ѿ неѧ́же ѿсѣче́сѧ ка́мень, бг҃омъ ѻ҆ц҃е́мъ положе́нный во главꙋ̀ ᲂу҆́гла цр҃кве своеѧ̀, хрⷭ҇то́съ, є҆мꙋ́же пое́мъ: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Кꙋпина̀ въ горѣ̀ ѻ҆гненеѡпа́льнаѧ и҆ росоно́снаѧ пе́щь халде́йскаѧ ꙗ҆́вѣ предписа́ тѧ, бг҃оневѣ́сто: бж҃е́ственный бо невеще́ственный въ веще́ственнѣмъ чре́вѣ ѻ҆́гнь неѡпа́льнѡ прїѧ́ла є҆сѝ. тѣ́мже и҆з̾ тебє̀ ро́ждшемꙋсѧ пое́мъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Творе́цъ и҆ зижди́тель всѣ́хъ, бг҃ъ сло́во въ послѣ̑днѧѧ лѣ̑та во ᲂу҆тро́бꙋ твою̀ всели́сѧ, пресла́внаѧ бг҃оѻтрокови́це, и҆ всѧ̑ наꙋчѝ воспѣва́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Скѡ́рби, бѣды̑, болѣ̑зни ѿ мно́гагѡ мно́жества грѣхѡ́въ на́шихъ, ꙗ҆́кѡ во́ды мѡрскі́ѧ, внидо́ша до глꙋбины̀ дꙋ́шъ на́шихъ, но на твою̀ надѣ́ющесѧ, бг҃ома́ти, по́мощь, не ѿчаѧва́емсѧ, сн҃ꙋ твоемꙋ̀ взыва́емъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Кто̀ возглаго́летъ си́лꙋ твою̀ на нб҃сѝ, ю҆́же дарова́ ти ѿ тебє̀ происше́дый; кто̀ и҆ на землѝ слы́шаны сотвори́тъ всѧ̑ хвалы̑ твоемꙋ̀ вели́комꙋ покро́вꙋ и҆ застꙋпле́нїю земноро́дныхъ, воспѣва́ющихъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Ѻ҆трокови́це чⷭ҇таѧ, неискꙋсобра́чнаѧ, ѡ҆чи́сти на́шъ ᲂу҆́мъ ѿ по́мыслѡвъ сꙋ́етныхъ и҆ се́рдце на́ше ѿ по́хотей лꙋка́выхъ, да чи́стыми дꙋша́ми и҆ нескве́рными ᲂу҆стна́ми сн҃ꙋ твоемꙋ̀ воспѣва́емъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки бл҃гочєсти́выѧ въ пещѝ рожⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть: тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Слы́ши, ѻ҆трокови́це дв҃о чⷭ҇таѧ, глаго́лъ, гаврїи́ломъ тебѣ̀ вѣща́нный: роди́ши сн҃а, спаса́ющаго воспѣва́ющихъ: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пло́тїю ѿ тебє̀ происше́дый спа́слъ є҆́сть ѿ ѻ҆гнѧ̀ ѻ҆трокѡ́въ, вѣ́рою зрѣ́вшихъ є҆го̀. того̀ молѝ и҆ на́съ сп҃стѝ, пла́менемъ страсте́й жего́мыхъ, сн҃ꙋ же твоемꙋ̀ воспѣва́ющихъ: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Въ пещѝ вавѷлѡ́нстѣй ви́дѣнъ бы́лъ є҆сѝ, хрⷭ҇тѐ, ꙗ҆́кѡ а҆́гг҃лъ свѣтоно́сный, зра́комъ же сн҃ꙋ бж҃їю подо́бный. тебѣ̀ со ѻ҆ц҃е́мъ и҆ дх҃омъ пое́мъ: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀ и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ра́дꙋйсѧ, кꙋпино̀, мѡѷсе́емъ ви́дѣннаѧ, въ послѣ̑днѧѧ же лѣ̑та ѿ ко́рене даві́дова происше́дшаѧ и҆ сп҃са всѣ́хъ неизрече́ннѡ ро́ждшаѧ, є҆мꙋ́же пое́мъ: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Велѣ́нїю мꙋчи́телевꙋ прпⷣбнїи трїѐ ѻ҆́троцы не повинꙋ́вшесѧ, въ пе́щь вве́ржени, бг҃а и҆сповѣ́дахꙋ, пою́ще: бл҃гослови́те, дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Рꙋно̀ ѡ҆роше́нное, гедеѡ́номъ ви́дѣнное, та́йнѡ проѻбрази́ тѧ, дв҃ꙋ мт҃рь, ѡ҆сѣне́нїемъ дх҃а ст҃а́гѡ бг҃а сло́ва неискꙋсомꙋ́жнѡ роди́вшꙋю, є҆мꙋ́же пое́мъ: бл҃гослови́те, дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Безꙋ́мнаѧ ꙗ҆́рость мꙋчи́телѧ вве́рже бл҃гочєсти́выѧ ѻ҆́троки въ пе́щь, ѻ҆гне́мъ разжже́ннꙋю, но сн҃ъ тво́й росо́ю та́инственною си́лꙋ ѻ҆гнѧ̀ ᲂу҆гасѝ. сего̀ ᲂу҆молѝ, прест҃а́ѧ, и҆ на́съ ѻ҆гнѧ̀ вѣ́чнагѡ и҆зба́вити и҆ росоно́снагѡ црⷭ҇тва сла́вы не лише́ны сотвори́ти, да та́мѡ пое́мъ: бл҃гослови́те, дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Є҆гѡ́же неизрече́ннѣй та́йнѣ воплоще́нїѧ послꙋжи́ла є҆сѝ, є҆го́же все́ю мт҃рнею любо́вїю возлюби́ла є҆сѝ, ѡ҆ не́мже, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧщемъ, ма́терски рыда́ла є҆сѝ, сего̀ молѝ и҆ са́мыхъ ѿве́рженныхъ грѣ́шникѡвъ не ѿри́нꙋти, да и҆ ті́и пою́тъ: бл҃гослови́те дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Сла́вимъ и҆ воспѣва́емъ тѧ̀ по до́лгꙋ, премилосе́рдаѧ мт҃и, ты́ бо вели́каѧ застꙋ́пница ро́да хрⷭ҇тїа́нскагѡ и҆ на́ша пребл҃га́ѧ и҆ ско́раѧ помо́щница.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Всѧ́къ земноро́дный да взыгра́етсѧ, дх҃омъ просвѣща́емь, да торжествꙋ́етъ же безпло́тныхъ ᲂу҆мѡ́въ є҆стество̀, почита́ющее сщ҃е́нное торжество̀ бг҃ома́тере, и҆ да вопїе́тъ: ра́дꙋйсѧ, всебл҃же́ннаѧ бг҃оро́дице, чⷭ҇таѧ приснодв҃о.

Бг҃ъ, ѿ тебє̀ воплоти́выйсѧ и҆ къ на́мъ прише́дый, содѣ́ла чре́во твоѐ нб҃съ простра́ннѣйше. ди́вное чꙋ́до: невмѣсти́мый во ᲂу҆тро́бꙋ дв҃ы вмѣща́етсѧ, да сїю̀ пое́мъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Неизрече́ннѡ въ послѣ̑днѧѧ лѣ̑та ѿ тебє̀ заче́ншагосѧ молѝ, бг҃оро́дице дв҃о, всѧ̑ на́шѧ печа̑ли на ра́дость преложи́ти и҆ свѣ́та невече́рнѧгѡ на́съ сподо́бити, да сїю̀ пое́мъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ты̀ є҆сѝ прⷭ҇то́лъ сла́вы бж҃їѧ, і҆езекі́илемъ та́йнѡ ᲂу҆зрѣ́нный, ꙗ҆́кѡ сн҃а бж҃їѧ, ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ дх҃ꙋ сопрⷭ҇то́льна. во твою̀ пречⷭ҇тꙋю ᲂу҆тро́бꙋ воспрїѧ́ла є҆сѝ и҆ твои́ма мт҃рнима рꙋка́ма носи́ла є҆сѝ.

Ра́дꙋйсѧ, хра́ме ѡ҆дꙋшевле́нный. въ не́мже бг҃ъ пло́тїю ѡ҆бита̀. ра́дꙋйсѧ, кївѡ́те, сла́вою сн҃а бж҃їѧ прїѡсѣне́нный. ра́дꙋйсѧ, всебл҃же́ннаѧ, бг҃оро́дице чⷭ҇таѧ, приснодв҃о.

И҆́нъ.

І҆рмо́съ: Невмѣсти́маго бг҃а во чре́вѣ вмѣсти́вшаѧ и҆ ра́дость всемꙋ̀ мі́рꙋ роди́вшаѧ, тѧ̀ пое́мъ, бг҃оро́дице дв҃о.

Па́стырѧ до́браго, взыска́вшаго ѻ҆́вцꙋ заблꙋ́ждшꙋю, мі́рꙋ дарова́ла є҆сѝ, съ ни́мже ны́нѣ соца́рствꙋющи, приведѝ къ немꙋ̀ и҆ всѧ̑ заблꙋ̑ждшаѧ ѻ҆вча́та.

А҆́гнца, взе́млющаго грѣхѝ всегѡ̀ мі́ра, ꙗ҆вѝ тобо́ю ѻ҆ц҃ъ, превосходѧ́й всѧ́къ ᲂу҆́мъ любо́вїю къ па́дшымъ во а҆да́мѣ, пред̾ ни́мъ не преста́й молѧ́сѧ кро́вїю сн҃а є҆гѡ̀ на́мъ ѡ҆свѧти́тисѧ и҆ ѡ҆чи́ститисѧ.

Со ѻ҆ц҃е́мъ спрославлѧ́емый, съ дх҃омъ сосла́вимый, сн҃е бж҃їй, моли́твами ро́ждшїѧ тѧ̀ не ѡ҆ста́ви на́съ, погиба́ющихъ.

И҆́же ѿ тебє̀ воплоти́выйсѧ и҆ вочеловѣ́чивыйсѧ поста́ви тѧ̀ превы́шѣ всѧ́кагѡ а҆́гг҃льскагѡ чинонача́лїѧ, и҆дѣ́же предстоѧ̀, возведѝ и҆ на́съ къ нбⷭ҇нымъ высо́тамъ, грѣха̀ всѧ́кагѡ и҆з̾има́ющи.

Свѣти́ленъ:

Посѣти́лъ ны̀ є҆́сть восто́къ съ высоты̀ и҆ дарова̀ на́мъ, ꙗ҆́кѡ пресвѣ́тлꙋю зарю̀, тебѐ, бг҃оро́дице, въ ско́рбныхъ ѡ҆бстоѧ́нїихъ неча́ѧннꙋю ра́дость на́мъ подаю́щꙋю, грѣ́шныхъ хода́таицꙋ.

На иконе Бо­жи­ей Ма­те­ри «Неча­ян­ная Ра­дость» изо­бра­жен че­ло­век, мо­ля­щий­ся на ко­ле­нях пе­ред ико­ной Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Ико­но­гра­фи­че­ским сю­же­том для об­ра­за по­слу­жи­ло пре­да­ние об ис­це­ле­нии неко­е­го юно­ши от плот­ской стра­сти через свя­той об­раз Вла­ды­чи­цы Небес­ной, опи­сан­ное в со­чи­не­нии свя­ти­те­ля Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го «Ру­но Оро­шен­ное». Некий юно­ша, одер­жи­мый мно­ги­ми гре­ха­ми и ве­дя по­роч­ную жизнь, имел обык­но­ве­ние мо­лить­ся пе­ред об­ра­зом Пре­чи­стой, про­из­но­ся ар­хан­гель­ское при­вет­ствие: «Ра­дуй­ся, Бла­го­дат­ная, Гос­подь с То­бою». Од­на­жды, со­би­ра­ясь вновь на греш­ное де­ло, он вдруг уви­дел, что изо­бра­же­ние Бо­жи­ей Ма­те­ри на иконе ожи­ло, а у Бо­же­ствен­но­го Мла­ден­ца от­кры­лись и кро­во­то­чат яз­вы на ру­ках и но­гах, из реб­ра Его так­же тек­ла кровь. На во­прос по­ра­жен­но­го ужа­сом мо­ло­до­го че­ло­ве­ка: «О, Гос­по­жа, кто это сде­лал?» Бо­го­ро­ди­ца от­ве­ти­ла: «Ты и про­чие без­за­кон­ни­ки гре­ха­ми сво­и­ми вновь рас­пи­на­е­те Сы­на Мо­е­го». Толь­ко то­гда рас­кры­лась пе­ред по­тря­сен­ным до глу­би­ны ду­ши юно­шей без­дна его гре­хо­па­де­ния, дол­го мо­лил он в сле­зах Бо­го­ро­ди­цу и Спа­си­те­ля о по­ми­ло­ва­нии. Пре­чи­стая Де­ва не остав­ля­ла Сво­их мо­литв за греш­но­го юно­шу, по­ка Гос­подь Иисус Хри­стос не про­из­нес: «Ныне про­ща­ют­ся ему гре­хи Те­бе ра­ди». Мо­ло­дой че­ло­век оста­вил преж­нюю гре­хов­ную жизнь, стал жить чест­но и бла­го­че­сти­во и до кон­ца сво­их дней со сле­за­ми бла­го­да­рил За­ступ­ни­цу ро­да че­ло­ве­че­ско­го, мо­лит­ва­ми Ко­то­рой да­на бы­ла ему не ча­ян­ная уже им ра­дость про­ще­ния и остав­ле­ния гре­хов.

Вре­мя и ме­сто про­ис­хож­де­ния пер­во­об­ра­за неиз­вест­ны. В на­сто­я­щее вре­мя ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри «Неча­ян­ная Ра­дость» поль­зу­ет­ся боль­шим по­чи­та­ни­ем сре­ди ве­ру­ю­щих, спис­ки с об­ра­за пре­бы­ва­ют по­чти в каж­дом пра­во­слав­ном хра­ме, хо­тя рас­про­стра­не­ние свя­той ико­ны в Москве на­ча­лось с се­ре­ди­ны XIX ве­ка.

Наи­бо­лее по­чи­та­е­мые ико­ны Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы «Неча­ян­ная Ра­дость» пре­бы­ва­ют в хра­ме в честь этой ико­ны в Ма­рьи­ной Ро­ще, в церк­ви свя­то­го Фе­о­до­ра Стра­ти­ла­та близ Чи­сто­пруд­но­го буль­ва­ра. Од­ним из наи­бо­лее из­вест­ным и чти­мым спис­ком яв­ля­ет­ся об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри «Неча­ян­ная Ра­дость», на­хо­дя­щий­ся у ле­во­го кли­ро­са в хра­ме в честь про­ро­ка Илии в Обы­ден­ном пе­ре­ул­ке. Эта ико­на из­на­чаль­но по­ме­ща­лась в Крем­ле, в ма­лом хра­ме свя­тых рав­ноап­о­столь­ных Кон­стан­ти­на и Еле­ны, за­тем, по­сле раз­ру­ше­ния церк­ви она бы­ла пе­ре­да­на в храм Вос­кре­се­ния Хри­сто­ва в Со­коль­ни­ках. В смут­ные вре­ме­на ту­да сво­зи­ли все чу­до­твор­ные и наи­бо­лее по­чи­та­е­мые ико­ны из раз­ру­шен­ных мос­ков­ских хра­мов. В Ильин­ский храм ико­на бы­ла пе­ре­да­на в июне 1994 го­да. С тех пор к чу­до­твор­но­му об­ра­зу Бо­жи­ей Ма­те­ри в храм, ко­то­рый в на­ро­де на­зы­ва­ют хра­мом «Неча­ян­ной Ра­до­сти» при­бе­га­ют за по­мо­щью и уте­ше­ни­ем мно­го­чис­лен­ные ве­ру­ю­щие.