Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Споручница грешных»

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 20 марта (07 марта ст. ст.); 11 июня (29 мая ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

В наро́читый де́нь пра́здника на́шего отве́рзем, лю́дие, уста́ своя́ и но́выми пе́сньми вели́чия Присноде́вы воспое́м. Се́ бо явле́нием святы́я Своея́ ико́ны — гре́шным Спору́чницы — мно́жеством чуде́с от нея́ сла́вно просла́вися.

Я́коже светоза́рное Со́лнце, от горы́ Сина́йския возсия́вшее, облиста́ на́с о́браз Спору́чницы гре́шных, и́мже благода́ти зало́г ми́ру дарова́ся и спасе́ние на земли́ возвести́ся, покро́в и прибе́жище ве́рным, любо́вию почита́ющим Его́.

Руко́ю кре́пкою лю́ди Своя́ от го́рькия рабо́ты Изба́вльшему и из глубины́ морски́я Изве́дшему простри́ ру́це Твоя́, Де́во Чи́стая, и моли́ся приле́жно, да изведе́т из пле́на грехо́внаго ду́ши ве́рных, пра́зднующих све́тло заступле́ние Твое́.

Все́х па́дших воста́ние, заблужда́ющих Наста́внице, уныва́ющих ра́дование, боля́щих исцеле́ние и все́х гре́шных спасе́ние, соблюди́ и сохрани́ на́с, Госпоже́, Боже́ственным к Сы́ну за ны́ хода́тайством Твои́м.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Непло́дствовавший мо́й у́м плодоно́сен, Бо́же, покажи́ ми, Де́лателю до́брых, Насади́телю благи́х, благоутро́бием Твои́м.

Свы́ше да́нною Ти́ благода́тию обнови́ла еси́, Спору́чнице ми́ра, мно́гими грехми́ обветша́вшия сердца́ на́ша, и, возде́ющи ру́це, мо́лишися к Сы́ну Твоему́ за лю́ди согреши́вшия: спаси́, Де́во, на́с моли́твами Твои́ми.

Я́ко о́блак дождено́сный, ви́дим о́браз Тво́й, Влады́чице ми́ра, во́ду бо спаси́тельную чуде́с от Него́ испуща́ющи, грехми́ изсо́хшия сердца́ благода́тию напая́еши и приво́диши на́с к творе́нию доброде́телей плода́, сего́ ра́ди любо́вию ублажа́ем Тя́.

Же́зл Ааро́нов процве́тший именова́ Тя дре́вле Моисе́й, Цве́т бо живоно́сный — Христа́ — прозябла́ еси́, Ему́же просте́рши дла́ни, моли́ся, Богома́ти, страстьми́ умерщвле́нныя ду́ши на́ша оживи́ти плодоно́сною благода́тию Свое́ю.

Ороси́ на́с росо́ю моли́тв Твои́х, Богороди́тельнице, и непло́дная в пусты́не грехо́вней увяда́ющая сердца́ на́ша плодоно́сны ны́не соде́лай всеси́льным к Бо́гу хода́тайством Твои́м.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы, не Хода́тай, ни А́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя, челове́ка. Те́м зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Пришла́ еси́ в ми́р за гре́шники Хода́таица, и я́ко А́нгел утеша́яй и ко исправле́нию вся́ подвиза́яй; те́мже у́бо, Ма́ти Бо́жия, Спору́чница бу́ди ми́ во бла́го, я́ко да обращу́ся и пре́жде согреше́нных разреше́ние прииму́, ра́достно вопию́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Сокро́вище безце́нное обрето́хом — светоно́сный о́браз Тво́й, Богоро́дице, мирото́чный и многоцеле́бный, благода́ти Бо́жия оби́льно преиспо́лненный, Ему́же покланя́ющеся, источи́ти про́сим освяще́ние душа́м и телесе́м на́шим.

Ле́ствица яви́лася еси́ обра́зно Иа́кову, от земли́ к высоте́ утвержде́нная, е́юже сни́де Влады́ка Не́ба и земли́, да То́ю пу́ть пра́вый покая́ния пока́жет на́м и к черто́гам Небе́сным возведе́т лю́ди согреши́вшия.

Еди́на наде́жда несумне́нная и гре́шным Спору́чница Ты́ еси́, Пречи́стая, Тобо́ю бо Христо́с Бо́г, прекло́нь Небеса́, на зе́млю сни́де обнови́ти па́дшее созда́ние Свое́; те́мже, проси́, Де́во, грехо́в проще́ние дарова́ти на́м, ве́рою пою́щим Ему́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения приведе́ние и́мамы.

Хода́тай Бо́гу и челове́ком, Христо́с Бо́г, Хода́таицу Тя́ ми́ру показа́ и гре́шным Спору́чницу. Его́же ми́лостива соде́лай на́м, Пресвята́я Ма́ти Де́во, те́плым заступле́нием Твои́м.

Па́че со́лнца светле́ется о́браз Тво́й, Богоневе́сто, всю́ страну́ на́шу осиява́ющий зна́мении и чудесы́, тьму́ же грехо́вную разгоня́ющий и благо́е все́м источа́ющий Небе́сное ми́ро во спасе́ние ве́рных и ми́ру христиа́нскому во обновле́ние.

Руно́ Тя Гедео́н вообрази́ ороше́нное, на него́же, я́ко роса́, Христо́с Бо́г сни́де, да, росо́ю моли́тв Твои́х ороше́ннии, гре́шницы к покая́нию подви́гнутся и к ве́чным оби́телем Светонача́льника Отца́ Небе́снаго приведе́ние да и́мут.

Се́ пла́чу и рыда́ю го́рце, егда́ от но́щи нераде́ния во у́м прииду́ от мно́гих мои́х злы́х прегреше́ний. Те́мже молю́ Тя, Ма́ти Блага́я: Спору́чница бу́ди ми́ и наста́ви мя́ на пу́ть, е́же ходи́ти во и́стине, сле́зы принося́ще о свои́х согреше́ниих.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Ра́дости на́м ве́чныя и жи́зни нетле́нныя Хода́таица яви́лася еси́, Богороди́тельнице, принося́ще за ны́ ру́це к Сы́ну Твоему́ и Спа́су все́х, вся́ку слезу́ от лица́ земна́го отъе́мшему и неизсле́дную милосе́рдия Своего́ бе́здну Тобо́ю ми́ру показа́вшему.

Святи́теля Никола́я, предстоя́ща о́бразу Твоему́, благогове́йный му́ж узре́ти сподо́бися и благоволе́ния Твоего́ глаго́лы от Тебе́, Цари́це, услы́ша, я́же ве́рным бы́ша во утвержде́ние и о лю́дех промышле́ния Твоего́ во свиде́тельство.

Сви́ток но́в Тебе́ Иса́ия, Де́во, предви́дев, на не́мже написа́ся живо́е сло́во О́тчее, Его́же моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, в кни́зе мне́ живы́х написа́тися и мно́гих зо́л мои́х разтерза́ти сви́ток покая́ния предо́брыми о́бразы.

Из глубины́ бе́здны грехо́вныя к Тебе́ ру́це простира́ю и скве́рнии устне́ мои́ к моле́нию отверза́ю, подно́жию же но́г Твои́х, Влады́чице, припа́даю и, рыда́ющи, вопию́ Ти: моли́ся, Засту́пнице, Сы́ну Твоему́, проще́ние улучи́ти ми́ и ми́лость в Де́нь су́дный.

Конда́к, гла́с 1.

Честно́е жили́ще бы́вшее неизрече́ннаго естества́ Боже́ственнаго вы́ше сло́ва и па́че ума́ и гре́шным еси́ Спору́чница, подава́еши благода́ть и исцеле́ние, я́ко Ма́ти все́х Ца́рствующаго: моли́ Сы́на Твоего́ получи́ти на́м ми́лость в Де́нь су́дный.

И́кос:

Светоно́снаго явле́ния и пресла́внаго Твоея́ ико́ны, Спору́чницы гре́шных прославле́ния, чуде́с же мно́гих пучи́ны и ми́ра многоцеле́бнаго излия́ния вити́йствующих уста́ не возмога́ют испове́дати досто́йно; мы́ же, гре́шнии и смире́ннии, что́ возглаго́лем Ти́, Богоневе́стная Де́во? То́кмо: поми́луй на́с. Еди́ну бо Тя́ жи́зни на́шея стяжа́хом Храни́тельницу и Наде́жду кре́пку спасе́ния. Те́мже мо́лим Тя́, о Благосе́рдная: Спору́чница на́м покая́ния яви́ся и хода́тайствуй к Сы́ну Твоему́: да бу́дущих истяза́ний изба́вимся и ми́лостива Его́ обря́щем в Де́нь су́дный.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть. Христо́с же простре́ благочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й благослове́н и препросла́влен.

В нощи́, и во дни́, и во вся́ких обстоя́ниих спасе́ние тве́рдо и́мамы Тя́, Богоро́дице, христиа́ном покро́в и прибе́жище, вы́ну бо ру́це ко Го́споду просте́рши, росо́ю моли́тв Твои́х, я́коже о́троки благочести́выя, охраня́еши от напа́стей ве́рныя, зову́щия: благослове́нна еси́, Ма́ти Де́во, и препросла́влена.

Не терпя́ му́ж благочести́вый зре́ти неизрече́ннаго от о́браза Твоего́ осия́ния, на зе́млю ни́ц паде́, моля́ся; мы́ же, гре́шнии, благода́тную ико́ну сию́ зря́ще, любо́вно вопие́м Ти́: благослове́нна бу́ди, Спору́чнице спасе́ния на́шего, и препросла́влена во ве́ки.

Серафи́м дре́вле, клеща́ми у́гль нося́й горя́щий, во уста́ косну́ся Иса́ии, попаля́я грехи́ его́. Ты́ же, клеща́ светоза́рная су́щи, Богоро́дице, У́гль Боже́ственный носи́вшая, Христа́ Иису́са, прикосни́ся Его́ милосе́рдию, да опали́т грехи́ на́ша и беззако́ния лю́тая.

Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, Всенепоро́чная, егда́ к Пречи́стому о́бразу Твоему́ воззрю́, стеня́ще о гресе́х тя́жких, но ми́лостива бу́ди ми́ Засту́пница к Сы́ну, милосе́рдием бо преклоня́ется и спасе́ние гре́шников соде́лывает хода́тайством Твои́м.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га по́йте, дела́, я́ко Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

В пе́щь о́гненную страсте́й ми́ра снизше́дшую и пла́мень грехо́вный в ро́су покая́ния спаси́тельнаго прело́жшую Богоро́дицу, прекра́сный ли́к ве́село спле́тши, по́йте, дела́, я́ко Засту́пницу ми́ра Де́ву Чи́стую, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Све́та Небе́снаго в нощи́ многообра́зными игра́ньми сла́вят всечестну́ю ико́ну Твою́, Влады́чице, Го́рнии чи́ни и Тебе́, Богоневе́стную Ма́терь, ублажа́ют ра́достно. Ю́же, я́ко Световоди́тельницу из тьмы́ грехо́вныя, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

От дре́вле до ны́не Саму́ Ма́терь Царя́ Христа́ Уте́шительницу тве́рду в напа́стех иму́щи, в ско́рбех же и печа́лех при́сное избавле́ние, в беда́х по́мощь и в покая́нии Спору́чницу, благослови́те, сы́нове челове́честии, по́йте Сию́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Да́ждь рабо́м Твои́м, Всеблага́я Цари́це, проше́ния спаси́тельная в хра́ме се́м, в не́мже исто́чник пресла́вных чуде́с показа́ла еси́, то́ки ми́ра источа́я от свята́го о́браза Твоего́, и́миже стра́сти ду́ш и теле́с врачу́еши неизрече́нным милосе́рдием Твои́м.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нныя просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Не возмога́ет сло́во челове́ческое, ниже́ язы́к вся́к похвали́ти Тя́ досто́йно, но Ты́, Пресвята́я, благода́ть неоску́дную от Го́спода прии́мшая и гре́шным Спору́чница свы́ше преднарече́нная, вре́тище прегреше́ний на́ших расто́ргни и омраче́нныя просвети́ ны, весе́лием же доброде́телей препоясу́ющи, не оста́ви на́с заступле́нием Твои́м, да Тя́, Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Све́том невеще́ственнаго светоли́тия сия́я, о́браз Тво́й, Отрокови́це Непоро́чная, омраче́нныя грехми́ просвеща́ет и расточе́нная вся́ под кро́в спаси́тельный хра́ма Твоего́ собира́ет, те́м, веселя́щеся, Тя́, Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Я́коже Дави́д пра́отец дре́вле пред се́нным ковче́гом взыгра́ше ра́достно, си́це и мы́ Цари́це Не́ба прише́дшей пе́сньми взыгра́ем немо́лчными, сла́вяще о́браза Ея́ многоцеле́бнаго всечестно́е прославле́ние.

Сра́дуемся дне́сь и свесели́мся неизрече́нному Бо́жию дарова́нию — ди́вному о́бразу Присноде́вы, ра́дость бо ве́чную от Него́ источа́ет на́м, напа́стей и печа́лей свобожда́я. Те́мже благода́рственныя пе́сни воспева́ем весе́лия Хода́таице и ве́рно любо́вию вси́ я́ко Богома́терь велича́ем.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во глꙋбинѣ̀ постла̀ и҆ногда̀ фараѡни́тское всево́инство преѻрꙋже́ннаѧ си́ла, вопло́щшеесѧ же сло́во всеѕло́бный грѣ́хъ потреби́ло є҆́сть: препросла́вленный гдⷭ҇ь сла́внѡ бо просла́висѧ.

Въ наро́читый де́нь пра́здника на́шегѡ ѿве́рземъ, лю́дїе, ᲂу҆ста̀ своѧ̑ и҆ но́выми пѣ́сньми вели̑чїѧ приснодв҃ы воспое́мъ. Се́ бо ꙗ҆вле́нїемъ ст҃ы́ѧ своеѧ̀ і҆кѡ́ны грѣ̑шнымъ спорꙋ́чницы мно́жествомъ чꙋде́съ ѿ неѧ̀ сла́внѡ просла́висѧ.

Ꙗ҆́коже свѣтоза́рное со́лнце, ѿ горы̀ сїна́йскїѧ возсїѧ́вшее, ѡ҆блиста̀ на́съ ѻ҆́бразъ спорꙋ́чницы грѣ́шныхъ, и҆́мже бл҃года́ти зало́гъ мі́рꙋ дарова́сѧ и҆ сп҃се́нїе на землѝ возвѣсти́сѧ, покро́въ и҆ прибѣ́жище вѣ̑рнымъ, любо́вїю почита́ющымъ є҆го̀.

Рꙋко́ю крѣ́пкою лю́ди своѧ̑ ѿ го́рькїѧ рабо́ты и҆зба́вльшемꙋ и҆ и҆зъ глꙋбины̀ морскі́ѧ и҆зве́дшемꙋ прострѝ рꙋ́цѣ твоѧ̑, дв҃о чⷭ҇таѧ, и҆ моли́сѧ прилѣ́жнѡ, да и҆зведе́тъ и҆зъ плѣ́на грѣхо́внагѡ дꙋ́ши вѣ́рныхъ, пра́зднꙋющихъ свѣ́тлѡ застꙋпле́нїе твоѐ.

Всѣ́хъ па́дшихъ воста́нїе, заблꙋжда́ющихъ наста́внице, ᲂу҆ныва́ющихъ ра́дованїе, болѧ́щихъ и҆сцѣле́нїе и҆ всѣ́хъ грѣ́шныхъ сп҃се́нїе, соблюдѝ и҆ сохранѝ на́съ, госпожѐ, бж҃е́ственнымъ къ сн҃ꙋ за ны̀ хода́тайствомъ твои́мъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Непло́дствовавшїй мо́й ᲂу҆́мъ, плодоно́сенъ бж҃е покажи́ ми, дѣ́лателю до́брыхъ, насади́телю бл҃ги́хъ, бл҃гоꙋтро́бїемъ твои́мъ.

Свы́ше да́нною тѝ бл҃года́тїю ѡ҆бнови́ла є҆сѝ, спорꙋ́чнице мі́ра, мно́гими грѣхмѝ ѡ҆бветша́вшыѧ сердца̀ на́ша, и҆, воздѣ́ющи рꙋ́цѣ, мо́лишисѧ къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ за лю́ди согрѣши́вшыѧ: сп҃сѝ, дв҃о, на́съ мл҃твами твои́ми.

Ꙗ҆́кѡ ѻ҆́блакъ дождено́сный, ви́димъ ѻ҆́бразъ тво́й, влⷣчце мі́ра, во́дꙋ бо сп҃си́тельнꙋю чꙋде́съ ѿ негѡ̀ и҆спꙋща́ющи, грѣхмѝ и҆зсо́хшыѧ сердца̀ бл҃года́тїю напаѧ́еши и҆ приво́диши на́съ къ творе́нїю добродѣ́телей плода̀, сегѡ̀ ра́ди любо́вїю ᲂу҆блажа́емъ тѧ̀.

Же́злъ а҆арѡ́новъ процвѣ́тшїй и҆менова́ тѧ дре́вле мѡѷсе́й, цвѣ́тъ бо живоно́сный хрⷭ҇та̀ прозѧбла̀ є҆сѝ, є҆мꙋ́же просте́рши дла̑ни, моли́сѧ, бг҃ома́ти, страстьмѝ ᲂу҆мерщвлє́нныѧ дꙋ́шы на́шѧ ѡ҆живи́ти плодоно́сною бл҃года́тїю свое́ю.

Ѡ҆росѝ на́съ росо́ю моли́твъ твои́хъ бг҃ороди́тельнице, и҆ неплѡ́днаѧ въ пꙋсты́нѣ грѣхо́внѣй ᲂу҆вѧда̑ющаѧ сердца̀ на̑ша плодонѡ́сны ны́нѣ содѣ́лай всеси́льнымъ къ бг҃ꙋ хода́тайствомъ твои́мъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Прише́лъ є҆сѝ ѿ дв҃ы, не хода́тай, ни а҆́гг҃лъ, но са́мъ гдⷭ҇и вопло́щсѧ, и҆ спа́слъ є҆сѝ всего́ мѧ человѣ́ка. тѣ́мъ зовꙋ́ ти, сла́ва си́лѣ твое́й гдⷭ҇и.

Пришла̀ є҆сѝ въ мі́ръ за грѣ́шники хода́таица, и҆ ꙗ҆́кѡ а҆́гг҃лъ ᲂу҆тѣша́ѧй и҆ ко и҆справле́нїю всѧ̑ подвиза́ѧй. тѣ́мже ᲂу҆̀бо мт҃и бж҃їѧ, спорꙋ́чница бꙋ́ди мѝ во бла́го, ꙗ҆́кѡ да ѡ҆бращꙋ́сѧ и҆ пре́жде согрѣше́нныхъ разрѣше́нїе прїимꙋ̀, ра́достнѡ вопїю́ще: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Сокро́вище безцѣ́нное ѡ҆брѣто́хомъ ‑ свѣтоно́сный ѻ҆́бразъ тво́й, бцⷣе, мѷрото́чный и҆ многоцѣле́бный, бл҃года́ти бж҃їѧ ѡ҆би́льнѡ преиспо́лненный, є҆мꙋ́же покланѧ́ющесѧ, и҆сточи́ти про́симъ ѡ҆свѧще́нїе дꙋша́мъ и҆ тѣлесє́мъ на́шымъ.

Лѣ́ствица ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ ѻ҆бра́знѡ і҆а́кѡвꙋ, ѿ землѝ къ высотѣ̀ ᲂу҆твержде́ннаѧ, є҆́юже сни́де влⷣка не́ба и҆ землѝ, да то́ю пꙋ́ть пра́вый покаѧ́нїѧ пока́жетъ на́мъ и҆ къ черто́гамъ нб҃снымъ возведе́тъ лю́ди согрѣши́вшыѧ.

Є҆ди́на наде́жда несꙋмнѣ́ннаѧ и҆ грѣ̑шнымъ спорꙋ́чница ты̀ є҆сѝ, пречⷭ҇таѧ, тобо́ю бо хрⷭ҇то́съ бг҃ъ, прекло́нь небеса̀, на зе́млю сни́де ѡ҆бнови́ти па́дшее созда́нїе своѐ. тѣ́мже, просѝ, дв҃о, грѣхѡ́въ проще́нїе дарова́ти на́мъ, вѣ́рою пою́щымъ є҆мꙋ̀, сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Хода́тай бг҃ꙋ и҆ человѣ́кѡмъ бы́лъ є҆сѝ хрⷭ҇тѐ бж҃е: тобо́ю бо влⷣко, къ свѣтонача́льникꙋ ѻ҆ц҃ꙋ̀ твоемꙋ̀, ѿ но́щи невѣ́дѣнїѧ, приведе́нїе и҆́мамы.

Хода́тай бг҃ꙋ и҆ человѣ́кѡмъ, хрⷭ҇то́съ бг҃ъ, хода́таицꙋ тѧ̀ мі́рꙋ показа̀ и҆ грѣ̑шнымъ спорꙋ́чницꙋ. є҆го́же млⷭ҇тива содѣ́лай на́мъ, прест҃а́ѧ мт҃и дв҃о, те́плымъ застꙋпле́нїемъ твои́мъ.

Па́че со́лнца свѣтле́етсѧ ѻ҆́бразъ тво́й, бг҃оневѣ́сто, всю̀ странꙋ̀ на́шꙋ ѡ҆сїѧва́ющїй зна́мєнїи и҆ чꙋдесы̀, тьмꙋ́ же грѣхо́внꙋю разгонѧ́ющїй и҆ бл҃го́е всѣ̑мъ и҆сточа́ющїй нб҃сное мѵ́ро во сп҃се́нїе вѣ́рныхъ и҆ мі́рꙋ хрⷭ҇тїа́нскомꙋ во ѡ҆бновле́нїе.

Рꙋно́ тѧ гедеѡ́нъ воѡбразѝ ѡ҆роше́нное, на него́же, ꙗ҆́кѡ роса̀, хрⷭ҇то́съ бг҃ъ сни́де, да, росо́ю моли́твъ твои́хъ ѡ҆роше́ннїи, грѣ́шницы къ покаѧ́нїю подви́гнꙋтсѧ и҆ къ вѣ̑чнымъ ѻ҆би́телемъ свѣтонача́льника ѻ҆ц҃а̀ нб҃снагѡ приведе́нїе да и҆́мꙋтъ.

Сѐ пла́чꙋ и҆ рыда́ю го́рцѣ, є҆гда̀ ѿ но́щи нерадѣ́нїѧ во ᲂу҆́мъ прїидꙋ̀ ѿ мно́гихъ мои́хъ ѕлы́хъ прегрѣше́нїй. тѣ́мже молю́ тѧ, мт҃и бл҃га́ѧ: спорꙋ́чница бꙋ́ди мѝ и҆ наста́ви мѧ̀ на пꙋ́ть, є҆́же ходи́ти во и҆́стинѣ, сле́зы приносѧ́ще ѡ҆ свои́хъ согрѣше́нїихъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ бж҃е мѧ̀ возведѝ.

Ра́дости на́мъ вѣ́чныѧ и҆ жи́зни нетлѣ́нныѧ хода́таица ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, бг҃ороди́тельнице, приносѧ́ще за ны̀ рꙋ́цѣ къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ и҆ сп҃сꙋ всѣ́хъ, всѧ́кꙋ слезꙋ̀ ѿ лица̀ земна́гѡ ѿе́мшемꙋ и҆ неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ своегѡ̀ бе́зднꙋ тобо́ю мі́рꙋ показа́вшемꙋ.

Ст҃и́телѧ нїкола́а, предстоѧ́ща ѻ҆́бразꙋ твоемꙋ̀, бл҃гоговѣ́йный мꙋ́жъ ᲂу҆зрѣ́ти сподо́бисѧ и҆ бл҃говоле́нїѧ твоегѡ̀ глаго́лы ѿ тебѐ, цр҃и́це, ᲂу҆слы́ша, ꙗ҆́же вѣ̑рнымъ бы́ша во ᲂу҆твержде́нїе и҆ ѡ҆ лю́дехъ промышле́нїѧ твоегѡ̀ во свидѣ́тельство.

Сви́токъ но́въ тебѐ и҆са́їа, дв҃о, предви́дѣвъ, на не́мже написа́сѧ живо́е сло́во ѻ҆́тчее, є҆го́же молѝ, чⷭ҇таѧ, всебл҃же́ннаѧ, въ кни́зѣ мнѣ̀ живы́хъ написа́тисѧ и҆ мно́гихъ ѕѡ́лъ мои́хъ разтерза́ти сви́токъ покаѧ́нїѧ предо́брыми ѻ҆́бразы.

И҆зъ глꙋбины̀ бе́здны грѣхо́вныѧ къ тебѣ̀ рꙋ́цѣ простира́ю и҆ скве́рнїи ᲂу҆стнѣ̀ моѝ къ моле́нїю ѿверза́ю, подно́жїю же но́гъ твои́хъ, влⷣчце, припа́даю и҆, рыда́ющи, вопїю́ ти: моли́сѧ, застꙋ́пнице, сн҃ꙋ твоемꙋ̀, проще́нїе ᲂу҆лꙋчи́ти мѝ и҆ млⷭ҇ть въ де́нь сꙋ́дный.

Конда́къ, гла́съ а҃:

Честно́е жили́ще бы́вшее неизрече́ннагѡ є҆стества̀ бж҃е́ственнагѡ вы́ше сло́ва и҆ па́че ᲂу҆ма̀ и҆ грѣ̑шнымъ є҆сѝ спорꙋ́чница, подава́еши бл҃года́ть и҆ и҆сцѣле́нїе, ꙗ҆́кѡ мт҃и всѣ́хъ ца́рствꙋющагѡ: молѝ сн҃а твоего̀ полꙋчи́ти на́мъ млⷭ҇ть въ де́нь сꙋ́дный.

І҆́косъ:

Свѣтоно́снаго ꙗ҆вле́нїѧ и҆ пресла́внаго твоеѧ̀ і҆кѡ́ны, спорꙋ́чницы грѣ́шныхъ прославле́нїѧ, чꙋде́съ же мно́гихъ пꙋчи̑ны и҆ мѵ́ра многоцѣле́бнагѡ и҆злїѧ́нїѧ виті́йствꙋющихъ ᲂу҆ста̀ не возмога́ютъ и҆сповѣ́дати досто́йнѡ. мы́ же, грѣ́шнїи и҆ смире́ннїи, что̀ возглаго́лемъ тѝ, бг҃оневѣ́стнаѧ дв҃о; то́кмо: поми́лꙋй на́съ. є҆ди́нꙋ бо тѧ̀ жи́зни на́шеѧ стѧжа́хомъ храни́тельницꙋ и҆ наде́ждꙋ крѣ́пкꙋ сп҃се́нїѧ. тѣ́мже мо́лимъ тѧ̀, ѽ бл҃госе́рднаѧ: спорꙋ́чница на́мъ покаѧ́нїѧ ꙗ҆ви́сѧ и҆ хода́тайствꙋй къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀: да бꙋ́дꙋщихъ и҆стѧза́нїй и҆зба́вимсѧ и҆ млⷭ҇тива є҆го̀ ѡ҆брѧ́щемъ въ де́нь сꙋ́дный.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бг҃опроти́вное велѣ́нїе беззако́ннꙋющагѡ мꙋчи́телѧ высо́къ пла́мень вознесло̀ є҆́сть: хрⷭ҇то́съ же прострѐ бл҃гочєсти́вымъ ѻ҆трокѡ́мъ ро́сꙋ дх҃о́внꙋю, сы́й бл҃гослове́нъ, и҆ препросла́вленъ.

Въ нощѝ, и҆ во днѝ, и҆ во всѧ́кихъ ѡ҆бстоѧ́нїихъ сп҃се́нїе тве́рдо и҆́мамы тѧ̀, бцⷣе, хрⷭ҇тїа́нѡмъ покро́въ и҆ прибѣ́жище, вы́нꙋ бо рꙋ́цѣ ко гдⷭ҇ꙋ просте́рши, росо́ю мл҃твъ твои́хъ, ꙗ҆́коже ѻ҆́троки бл҃гочєсти́выѧ, ѡ҆хранѧ́еши ѿ напа́стей вѣ̑рныѧ, зовꙋ́щыѧ: бл҃гослове́нна є҆сѝ, мт҃и дв҃о, и҆ препросла́влена.

Не терпѧ̀ мꙋ́жъ бл҃гочести́вый зрѣ́ти неизрече́ннаго ѿ ѻ҆́браза твоего̀ ѡ҆сїѧ́нїѧ, на зе́млю ни́цъ падѐ, молѧ́сѧ. мы́ же, грѣ́шнїи, бл҃года́тнꙋю і҆кѡ́нꙋ сїю̀ зрѧ́ще, любо́внѡ вопїе́мъ тѝ: бл҃гослове́нна бꙋ́ди, спорꙋ́чнице сп҃се́нїѧ на́шегѡ, и҆ препросла́влена во вѣ́ки.

Серафі́мъ дре́вле, клеща́ми ᲂу҆́гль носѧ́й горѧ́щїй, во ᲂу҆ста̀ коснꙋ́сѧ и҆са́їи, попалѧ́ѧ грѣхѝ є҆го̀. ты́ же, клеща̀ свѣтоза́рнаѧ сꙋ́щи, бцⷣе, ᲂу҆́гль бж҃е́ственный носи́вшаѧ, хрⷭ҇та̀ і҆и҃са, прикосни́сѧ є҆гѡ̀ милосе́рдїю, да ѡ҆пали́тъ грѣхѝ на́шѧ и҆ беззакѡ́нїѧ лю̑таѧ.

Не ѿве́ржи менѐ ѿ лица̀ твоегѡ̀, всенепоро́чнаѧ, є҆гда̀ къ пречи́стомꙋ ѻ҆́бразꙋ твоемꙋ̀ воззрю̀, стенѧ́ще ѡ҆ грѣсѣ́хъ тѧ́жкихъ, но млⷭ҇тива бꙋ́ди мѝ застꙋ́пница къ сн҃ꙋ, милосе́рдїемъ бо преклонѧ́етсѧ и҆ сп҃се́нїе грѣ́шникѡвъ содѣ́лываетъ хода́тайствомъ твои́мъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте дѣла̀ ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю страсте́й мі́ра снизше́дшꙋю и҆ пла́мень грѣхо́вный въ ро́сꙋ покаѧ́нїѧ сп҃си́тельнагѡ прело́жшꙋю бцⷣꙋ, прекра́сный ли́къ ве́селѡ спле́тши, по́йте, дѣла̀, ꙗ҆́кѡ застꙋ́пницꙋ мі́ра дв҃ꙋ чⷭ҇тꙋю, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѣ́та нб҃снагѡ въ нощѝ многоѻбра́зными и҆гра́ньми сла́вѧтъ всечестнꙋ́ю і҆кѡ́нꙋ твою̀, влⷣчце, го́рнїи чи́ни и҆ тебѐ, бг҃оневѣ́стнꙋю ма́терь, ᲂу҆блажа́ютъ ра́достнѡ. ю҆́же, ꙗ҆́кѡ свѣтоводи́тельницꙋ и҆зъ тьмы̀ грѣхо́вныѧ, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѿ дре́вле до ны́нѣ самꙋ̀ ма́терь цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀ ᲂу҆тѣ́шительницꙋ тве́рдꙋ въ напа́стехъ и҆мꙋ́щи, въ ско́рбехъ же и҆ печа́лехъ при́сное и҆збавле́нїе, въ бѣда́хъ по́мощь и҆ въ покаѧ́нїи спорꙋ́чницꙋ, бл҃гослови́те, сы́нове человѣ́честїи, по́йте сїю̀ и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Да́ждь рабѡ́мъ твои̑мъ, всеблага́ѧ цр҃и́це, прошє́нїѧ сп҃си́тєльнаѧ въ хра́мѣ се́мъ, въ не́мже и҆сто́чникъ пресла́вныхъ чꙋде́съ показа́ла є҆сѝ, то́ки мѵ́ра и҆сточа́ѧ ѿ ст҃а́гѡ ѻ҆́браза твоегѡ̀, и҆́миже стра̑сти дꙋ́шъ и҆ тѣле́съ врачꙋ́еши неизрече́ннымъ милосе́рдїемъ твои́мъ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Безнача́льна роди́телѧ сн҃ъ, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, вопло́щсѧ ѿ дв҃ы на́мъ ꙗ҆ви́сѧ, ѡ҆мрачє́нныѧ просвѣти́ти, собра́ти расточє́ннаѧ: тѣ́мъ всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ велича́емъ.

Не возмога́етъ сло́во человѣ́ческое, нижѐ ꙗ҆зы́къ всѧ́къ похвали́ти тѧ̀ досто́йнѡ, но ты̀, прест҃а́ѧ, бл҃года́ть неѡскꙋ́днꙋю ѿ гдⷭ҇а прїи́мшаѧ и҆ грѣ̑шнымъ спорꙋ́чница свы́ше преднарече́ннаѧ, вре́тище прегрѣше́нїй на́шихъ расто́ргни и҆ ѡ҆мрачє́нныѧ просвѣти́ ны, весе́лїемъ же добродѣ́телей препоѧсꙋ́ющи, не ѡ҆ста́ви на́съ застꙋпле́нїемъ твои́мъ, да тѧ̀, всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ, велича́емъ.

Свѣ́томъ невеще́ственнагѡ свѣтоли́тїѧ сїѧ́ѧ, ѻ҆́бразъ тво́й, ѻ҆трокови́це непоро́чнаѧ, ѡ҆мрачє́нныѧ грѣхмѝ просвѣща́етъ и҆ расточє́ннаѧ всѧ̑ подъ кро́въ сп҃си́тельный хра́ма твоегѡ̀ собира́етъ, тѣ́мъ, веселѧ́щесѧ, тѧ̀, всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ, велича́емъ.

Ꙗ҆́коже даві́дъ пра́ѻтецъ дре́вле предъ сѣ́ннымъ ковче́гомъ взыгра́ше ра́достнѡ, си́це и҆ мы̀ цр҃и́цѣ не́ба прише́дшей пѣ́сньми взыгра́емъ немо́лчными, сла́вѧще ѻ҆́браза є҆ѧ̀ многоцѣле́бнагѡ всечестно́е прославле́нїе.

Сра́дꙋемсѧ дне́сь и҆ свесели́мсѧ неизрече́нномꙋ бж҃їю дарова́нїю ‑ ди́вномꙋ ѻ҆́бразꙋ приснодв҃ы, ра́дость бо вѣ́чнꙋю ѿ негѡ̀ и҆сточа́етъ на́мъ, напа́стей и҆ печа́лей свобожда́ѧ. тѣ́мже бл҃года́рствєнныѧ пѣ̑сни воспѣва́емъ весе́лїѧ хода́таицѣ и҆ вѣ́рнѡ любо́вїю всѝ ꙗ҆́кѡ бг҃ома́терь велича́емъ.

Икона Божией Матери "Споручница грешных" названа так по надписи, сохранившейся на иконе: "Аз Споручница грешных к Моему Сыну...".

Впервые этот образ прославился чудесами в Николаевском Одрине мужском монастыре Орловской губернии в середине 19-го столетия. Древняя икона Богоматери "Споручница грешных" из-за ветхости своей не пользовалась должным почитанием и стояла в старой часовне у монастырских ворот. Но в 1843 году многим жителям в сновидениях было открыто, что икона эта наделена, по Божьему Промыслу, чудотворной силой. Икону торжественно перенесли в церковь. К ней начали стекаться верующие и просить о врачевании своих печалей и болезней. Первым получил исцеление расслабленный мальчик, мать которого горячо молилась перед этой святыней. Особенно прославилась икона во время эпидемии холеры, когда многих смертельно больных, с верою к ней притекающих, она возвратила к жизни.

В монастыре в честь чудотворного образа был построен большой трехпрестольный храм. На иконе "Споручница грешных" Богоматерь изображена с Младенцем на левой руке, Который обеими руками Своими держит Ее правую руку. Главы Богоматери и Младенца увенчаны коронами.

В 1848 году усердием москвича Димитрия Бонческула был сделан список с этого чудотворного образа и помещен в его доме. Вскоре он прославился истечением целительного мира, давшего многим выздоровление от тяжких болезней. Этот чудотворный список перенесли в храм святителя Николая в Хамовниках, в котором был устроен тогда же придел в честь иконы Божией Матери "Споручница грешных".

Считается, что та самая икона (оригинал), прославившаяся в 1843 году, находится в настоящее время в Одрино-Николаевском мужском монастыре. Когда уцелевшие иконы из разорённого монастыря в 20-х годах XX века расходились по окрестным деревням, эта икона досталась жительнице села Старого Хотынецкого района современной Орловской области. В 1970-х годах её дом сгорел, она отдала икону соседям, а впоследствии передала некой Раисе, прихожанке карачевского храма Всех Святых. В 1994 году последняя была пострижена в монахини и уехала вместе с иконой в монастырь под Одессой. Однако примерно через год она вернулась и в декабре 1995 года поступила в Николо-Одринскую обитель, при этом икона осталась на Украине. Вернуть её обратно вызвался схимонах Макарий, первый послушник и помощник настоятельницы Мариам, приехавший по её просьбе из Оптиной Пустыни. Помимо того, что Макарий в обывательском понимании был инвалидом с парализованными ногами, и передвигался он на доске с колесиками, его миссия осложнялась ещё и тем, что к тому моменту икона находилась в частной коллекции, а также наличием таможни. Однако 24 октября 1996 года чудотворная икона вернулась в стены родной обители.

Кроме 7 марта, празднество в честь этой иконы совершается 29 мая.