Канон зачатию святой праведной Анной Пресвятой Богородицы (второй)

Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 22 декабря (09 декабря ст. ст.)

Глас 1.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Христо́с ражда́ется — сла́вите! Христо́с с небе́с — сря́щите! Христо́с на земли́ — возноси́теся! По́йте Го́сподеви, вся́ земля́, и весе́лием воспо́йте, лю́дие, я́ко просла́вися.

Чи́стую Де́ву Богоотрокови́цу, Ма́терь бы́ти хотя́щую Созда́теля, во чре́ве прие́мши А́нна, ра́достно вопия́ше: коле́на вся́ Изра́илева, сра́дуйтеся мне́, се́ бо и а́з зача́х.

Кни́гу, ю́же прорече́ проро́к, запеча́тану Ду́хом Боже́ственным, в ложесна́х свои́х содержа́щи, А́нна все́м вопия́ше: Ю́же вся́ списа́ния проявля́ют, возвелича́юся а́з, прозяба́ющи дне́сь.

Во чре́ве вмеща́ется и созида́ется хра́м Боже́ственный и спаси́тельный в ложесна́х ма́терних, насажда́ется ле́ствица, я́же к вы́шним вся́ челове́ки возводя́щая. Ея́же зача́тие ве́рно да торжеству́ем.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Пре́жде ве́к от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну и в после́дняя от Де́вы воплоще́нному безсе́менно, Христу́ Бо́гу возопии́м: вознесы́й ро́г на́ш, Свя́т еси́, Го́споди.

Прие́млет с высоты́ моля́йся Го́споду Иоаки́м вожделе́нное веща́ние, предста́вшу а́нгелу ему́ и глаго́лющу: отыди́, твоя́ проше́ния, пра́ведне, все́х Бо́г испо́лни.

Призыва́ющи все́х Бо́га, А́нна иногда́ в саду́ стоя́щи, предста́вша зря́ше себе́ а́нгела и глаго́люща: да не скорби́ши, Ма́тери бо Бо́жией ма́ти и́маши бы́ти.

Ревну́ющи А́нне, су́щей пре́жде тебе́, моле́ния к Бо́гу принесла́ еси́ и, безсе́менно прие́мшую Сло́во Невмести́мое, Чи́стую во утро́бе зачала́ еси́, благоча́дием твои́м вся́ ны, А́нно, облагода́тивши.

Седа́лен, гла́с 4.

Иоаки́м свяще́нный и А́нна да́р принесо́ша дре́вним свяще́нником и не прия́ти бы́ша, непло́ды су́ще, мольбу́ принесо́ша Да́телю вся́ческих, и, моли́тву и́х услы́шав, да́рует и́м су́що Две́рь Жи́зни, Ея́же свято́е почти́м зача́тие.

Сла́ва, и ны́не: Нескве́рная А́гница и Пречи́стый Черто́г от пра́ведников произы́ти ны́не начина́ет, ве́рнии, богоукраше́нная Мари́я пресла́вно. Весели́теся про́чее, не́бо и земля́, и вси́ земноро́днии, совзыгра́йте: я́ко сотвори́ дне́сь пресла́вная Бо́г, во чре́ве непло́дствующия пло́д, еди́ну показа́в Де́ву, Ю́же ве́рно воспое́м.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Же́зл из ко́рене Иессе́ева и цве́т от него́, Христе́, от Де́вы прозя́бл еси́, из горы́, Хва́льный, приосене́нныя ча́щи прише́л еси́, вопло́щся от Неискусому́жныя, Невеще́ственный и Бо́же, сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Отве́рзеся утро́ба твоя́, я́же пре́жде неражда́ющая, и прие́млеши, А́нно, О́блак небе́сный, из него́же на́м све́тлое, возсия́в, Со́лнце вся́ све́том и́стины озари́ и глубо́кую тму́ безбо́жия отгна́.

Престо́л огнеобра́зный Бо́жий в ложесна́х Твои́х водрузи́ся, на не́мже се́д, воспочи́, и все́х благочести́вых тру́д отъя́т, и чи́стое богозна́ние водрузи́ на земли́, А́нно блаже́нная, богоприя́тная.

Се́, Его́же прорече́ Соломо́н, во утро́бе Одр прия́ла еси́, сохраня́емь и́стиннейше и́стинному Царю́ к боже́ственному воззва́нию, ро́да челове́ча обраще́нию, те́мже тя́ ра́достно, А́нно, ве́рнии, ублажа́ем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́г Сы́й ми́ра, Оте́ц щедро́т, вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, ми́р подава́юща, посла́л еси́ на́м; те́м, богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, от но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя́, Человеколю́бче.

Сни́де с горы́ Иоаки́м, не скрижа́ли зако́на прие́мый, но Ю́же зако́н преднаписа́ и вся́ проро́ческая откры́та рече́ния — Бо́жию Ма́терь Чи́стую, и, игра́я, вопия́ше: возвели́чися се́рдце мое́.

В ложесна́х я́ко ощути́ А́нна иногда́ насажде́нную благопло́дную Ло́зу, из нея́же Гро́зд процвете́ зре́лый, на́м вино́ безсме́ртия оби́льно иска́пающий, что́ Ти возда́м, благоутро́бне Го́споди, веща́ше?

Не терпя́ Иоаки́м тва́рь зре́ти, благоче́стием непло́дствующу, непло́дству А́ннину преити́ моля́шеся и сию́ возыме́ти Отрокови́цу, из Нея́же Сы́н даде́ся, вся́ сыноположи́вый Своему́ Отцу́, Высоча́йший.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зве́рь, якова́ прия́т; в Де́ву же все́льшееся Сло́во и пло́ть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну: Его́же, бо не пострада́ истле́ния, Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Зако́на се́ни я́ве прехо́дят: се́ бо заря́ Боже́ственныя благода́ти показу́ется, Де́ва о́блак, из него́же све́тлое Божества́ возсия́ет вои́стинну Со́лнце, — А́нна, ра́дующися, взыва́ше, Бо́га Изра́илева велича́ющи.

Стра́нное, а́ще и а́з зачну́, зре́ние, — я́же пре́жде непло́дна и неражда́ющая, А́нна глаго́лаше, веща́ющаго а́нгела я́ко услы́ша, я́ко отроча́ роди́тся, и взыва́ше: до́бре блага́го слы́шания, а́ще слове́с сбытие́ бу́дет.

Го́ры и хо́лми, поля́ и мо́ре, а́нгельское мно́жество и все́ естество́ челове́ческое да веселя́тся, — Влады́ки бо Боже́ственный хра́м, нача́ток примире́ния прия́т А́нна, егда́ ощути́ себе́ саму́ю заче́ншую, веща́ше.

Конда́к, гла́с 4.

Пра́зднует дне́сь вселе́нная А́ннино зача́тие, бы́вшее от Бо́га, и́бо та́ породи́ па́че сло́ва Сло́во Ро́ждшую.

И́кос:

Иоаки́м чу́дный и А́нна богому́драя, о́ба живу́ще во вся́ком благоче́стии, по зако́ну Моисе́еву, непло́дни бя́ху и моля́хуся Бо́гу все́ю душе́ю, глаго́люще: Го́споди Савао́ф Преблаги́й, вся́ческих наде́жда, безча́дствия боле́знь и укори́зну ве́си и печа́ль, пода́ждь у́бо на́м пло́д из чре́ва, и принесе́м того́ в хра́м Тво́й — да́р свяще́н, и приноше́ние испо́лнено, па́че сло́ва Сло́во Ро́ждшую.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни, злочести́ваго веле́ния небре́гше, о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, но, посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Огнено́сную дре́вле купину́, Моисе́й на Сина́и ю́же ви́де, А́нна зача́т во чре́ве безча́дствия, о́гнь погаша́ющую я́ко не́кое злоче́стие, пою́щим: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ка́пля твое́й утро́бе пресла́вно ны́не, А́нно, источи́ся, я́же Во́ду жи́зни всю́ вну́трь восприя́ше, ороша́ющую ве́рно Тому́ зову́щия: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Пте́нчее я́ко узре́ гнездо́, впери́лася еси́ ду́хом и моли́твою, Голуби́цу прия́ла еси́ нескве́рну, Суче́ц, нося́щую Христа́, ма́слинный, А́нно, мы́сленнаго пото́па на́с свобожда́ющий.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго росода́тельная изобрази́ пе́щь о́браз: не бо́, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, я́ко ниже́ о́гнь Божества́ — Де́вы, в Ню́же вни́де утро́бу. Те́м, воспева́юще, воспое́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Что́ ми утро́бу соде́лал еси́ безча́дствующу и сосцы́ сухи́я? я́коже проре́кл еси́ во проро́цех, Влады́ко, — вопия́ше А́нна иногда́, — безча́дия моего́ укори́зну разреши́ и да́ждь ми́ пло́д, с ни́мже вопию́: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Вни́де в твою́, А́нно, утро́бу све́щник, и́же свещу́ Боже́ственную та́йно вмести́, просвеща́ющую вся́ко дыха́ние сия́нии та́йными Боже́ственнаго зна́ния. Те́мже, ра́дующися, взыва́ла еси́: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Но́сят, я́коже красне́йший ны́не сопру́г, боже́ственную Ю́ницу, из Нея́же Теле́ц кра́сный возсия́, за все́х закла́выйся, сла́вный Иоаки́м и А́нна, пою́ще: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Та́инство стра́нное ви́жу и пресла́вное: не́бо — верте́п; престо́л херуви́мский — Де́ву; я́сли — вмести́лище, в ни́хже возлеже́ Невмести́мый — Христо́с Бо́г, Его́же, воспева́юще, велича́ем.

Ликовству́йте вся́ ду́ши и взыгра́йте: ны́не Земля́ созда́ся, я́же плодороди́т неора́нне Кла́с жизноно́сный, от Него́же я́дше, не вза́лчут когда́ благосты́ню Того́ велича́ющии.

Псалти́рь с гу́слию восприими́, Дави́де, и песновоспо́й: се́, Киво́т яви́ся Бо́жий, Его́же предре́кл еси́ я́ве бу́дущий в назда́ние, И́мже воста́хом мы́ от грехопаде́ния.

Я́ко велича́йшия две́ звезды́, изнесо́сте всесве́тлую Зарю́, Я́же возсия́ет вели́кое Со́лнце ми́ру. Те́мже благохва́лим и сла́вим ва́с, Иоаки́ме и А́нно я́ко богому́дрыя.

Свети́лен.

Све́т Ро́ждшая, всю́ озаря́ющий тва́рь, дне́сь начина́ет прозяба́ти А́нна непло́дными ложесны́. Те́мже стеце́мся вси́, и́бо прии́де избавле́ние осужде́ния Е́вина.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ ражда́етсѧ, сла́вите. хрⷭ҇то́съ съ нб҃съ, срѧ́щите. хрⷭ҇то́съ на землѝ, возноси́тесѧ. по́йте гдⷭ҇еви всѧ̀ землѧ̀, и҆ весе́лїемъ воспо́йте лю́дїе, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Чи́стꙋю дв҃ꙋ бг҃оѻтрокови́цꙋ, мт҃рь бы́ти хотѧ́щꙋю созда́телѧ, во чре́вѣ прїе́мши а҆́нна, ра́достнѡ вопїѧ́ше: кѡлѣ́на всѧ̑ і҆и҃лєва сра́дꙋйтесѧ мнѣ̀, се́ бо и҆ а҆́зъ зача́хъ.

Кни́гꙋ, ю҆́же проречѐ прⷪ҇ро́къ, запеча́танꙋ дх҃омъ бж҃е́ственнымъ, въ ложесна́хъ свои́хъ содержа́щи, а҆́нна всѣ̑мъ вопїѧ́ше: ю҆́же всѧ̑ списа̑нїѧ проѧвлѧ́ютъ, возвелича́юсѧ а҆́зъ, прозѧба́ющи дне́сь.

Во чре́вѣ вмѣща́етсѧ и҆ созида́етсѧ хра́мъ бжⷭ҇твенный и҆ спаси́тельный въ ложесна́хъ мт҃рнихъ: насажда́етсѧ лѣ́ствица, ꙗ҆́же къ вы̑шнимъ всѧ̑ человѣ́ки возводѧ́щаѧ. є҆ѧ́же зача́тїе вѣ́рнѡ да торжествꙋ́емъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Пре́жде вѣ̑къ ѿ ѻ҆ц҃а̀ рожде́нномꙋ нетлѣ́ннѡ сн҃ꙋ, и҆ въ послѣ̑днѧѧ ѿ дв҃ы воплоще́нномꙋ безсѣ́меннѡ хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ возопїи́мъ: вознесы́й ро́гъ на́шъ, ст҃ъ є҆сѝ гдⷭ҇и.

Прїе́млетъ съ высоты̀ молѧ́йсѧ гдⷭ҇ꙋ і҆ѡакі́мъ вожделѣ́нное вѣща́нїе, предста́вшꙋ а҆́гг҃лꙋ є҆мꙋ̀ и҆ глаго́лющꙋ: ѿидѝ, твоѧ̑ прошє́нїѧ, пра́ведне, всѣ́хъ бг҃ъ и҆спо́лни.

Призыва́ющи всѣ́хъ бг҃а, а҆́нна и҆ногда̀ въ садꙋ̀ стоѧ́щи, предста́вша зрѧ́ше себѣ̀ а҆́гг҃ла и҆ глаго́люща: да не скорби́ши, мт҃ри бо бж҃їей ма́ти и҆́маши бы́ти.

Ревнꙋ́ющи а҆́ннѣ, сꙋ́щей пре́жде тебє̀, молє́нїѧ къ бг҃ꙋ принесла̀ є҆сѝ, и҆ безсѣ́меннѡ прїе́мшꙋю сло́во невмѣсти́мое, чи́стꙋю во ᲂу҆тро́бѣ зачала̀ є҆сѝ, благоча́дїемъ твои́мъ всѧ̑ ны̀ а҆́нно ѡ҆благода́тивши.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

І҆ѡакі́мъ свѧще́нный и҆ а҆́нна да́ръ принесо́ша дрє́внимъ свѧще́нникѡмъ, и҆ не прїѧ́ти бы́ша, непло́ды сꙋ́ще, мольбꙋ̀ принесо́ша да́телю всѧ́ческихъ, и҆ моли́твꙋ и҆́хъ ᲂу҆слы́шавъ, да́рꙋетъ и҆̀мъ сꙋ́щѡ две́рь жи́зни, є҆ѧ́же ст҃о́е почти́мъ зача́тїе.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Нескве́рнаѧ а҆́гница и҆ пречⷭ҇тый черто́гъ, ѿ првⷣникѡвъ произы́ти ны́нѣ начина́етъ, вѣ́рнїи, бг҃оꙋкраше́ннаѧ марі́а пресла́внѡ. весели́тесѧ про́чее, не́бо и҆ землѧ̀, и҆ всѝ земноро́днїи, совзыгра́йте: ꙗ҆́кѡ сотворѝ дне́сь пресла̑внаѧ бг҃ъ, во чре́вѣ непло́дствꙋющїѧ пло́дъ, є҆ди́нꙋ показа́въ дв҃ꙋ, ю҆́же вѣ́рнѡ воспое́мъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Же́злъ и҆зъ ко́рене і҆ессе́ева и҆ цвѣ́тъ ѿ негѡ̀, хрⷭ҇тѐ, ѿ дв҃ы прозѧ́блъ є҆сѝ, и҆зъ горы̀, хва́льный, приѡсѣне́нныѧ ча́щи, прише́лъ є҆сѝ вопло́щсѧ ѿ неискꙋсомꙋ́жныѧ, невеще́ственный и҆ бж҃е, сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Ѿве́рзесѧ ᲂу҆тро́ба твоѧ̀, ꙗ҆́же пре́жде неражда́ющаѧ, и҆ прїе́млеши, а҆́нно, ѻ҆́блакъ нбⷭ҇ный, и҆зъ негѡ́же на́мъ свѣ́тлое возсїѧ́въ сл҃нце, всѧ̑ свѣ́томъ и҆́стины ѡ҆зарѝ, и҆ глꙋбо́кꙋю тмꙋ̀ безбо́жїѧ ѿгна̀.

Престо́лъ ѻ҆гнеѻбра́зный бж҃їй въ ложесна́хъ твои́хъ водрꙋзи́сѧ: на не́мже сѣ́дъ воспочѝ, и҆ всѣ́хъ благочести́выхъ трꙋ́дъ ѿѧ́тъ, и҆ чи́стое бг҃озна́нїе водрꙋзѝ на землѝ, а҆́нно блаже́ннаѧ, бг҃опрїѧ́тнаѧ.

Сѐ, є҆го́же проречѐ соломѡ́нъ, во ᲂу҆тро́бѣ ѻ҆́дръ прїѧ́ла є҆сѝ, сохранѧ́емь и҆́стиннѣйше, и҆́стинномꙋ цр҃ю̀, къ бжⷭ҇твенномꙋ воззва́нїю, ро́да человѣ́ча ѡ҆браще́нїю: тѣ́мже тѧ̀ ра́достнѡ, а҆́нно, вѣ́рнїи ᲂу҆блажа́емъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бг҃ъ сы́й ми́ра, ѻ҆ц҃ъ щедро́тъ, вели́кагѡ совѣ́та твоегѡ̀ а҆́гг҃ла, ми́ръ подава́юща, посла́лъ є҆сѝ на́мъ: тѣ́мъ, бг҃оразꙋ́мїѧ къ свѣ́тꙋ наста́вльшесѧ, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, славосло́вимъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Сни́де съ горы̀ і҆ѡакі́мъ, не скрижа́ли зако́на прїе́мый, но ю҆́же зако́нъ преднаписа̀, и҆ всѧ̑ прⷪ҇ро́чєскаѧ ѿкры́ша речє́нїѧ, бж҃їю мт҃рь чⷭ҇тꙋю, и҆ и҆гра́ѧ вопїѧ́ше: возвели́чисѧ се́рдце моѐ.

Въ ложесна́хъ ꙗ҆́кѡ ѡ҆щꙋтѝ а҆́нна и҆ногда̀ насажде́ннꙋю благопло́днꙋю ло́зꙋ, и҆зъ неѧ́же гро́здъ процвѣтѐ зрѣ́лый, на́мъ вїно̀ безсме́ртїѧ ѻ҆би́льнѡ и҆ска́пающїй, что́ ти возда́мъ, бл҃гоꙋтро́бне гдⷭ҇и, вѣща́ше;

Не терпѧ̀ і҆ѡакі́мъ тва́рь зрѣ́ти благоче́стїемъ не пло́дствꙋющꙋ, непло́дствꙋ а҆́ннинꙋ преитѝ молѧ́шесѧ, и҆ сїю̀ воз̾имѣ́ти ѻ҆трокови́цꙋ, и҆зъ неѧ́же сн҃ъ даде́сѧ, всѧ̑ сыноположи́вый своемꙋ̀ ѻ҆ц҃ꙋ̀, высоча́йшїй.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ ᲂу҆тро́бы і҆ѡ́нꙋ младе́нца и҆зблева̀ морскі́й ѕвѣ́рь, ꙗ҆кова̀ прїѧ́тъ: въ дв҃ꙋ же все́льшеесѧ сло́во, и҆ пло́ть прїе́мшее, про́йде сохра́ншее нетлѣ́ннꙋ. є҆гѡ́же бо не пострада̀ и҆стлѣ́нїѧ, ро́ждшꙋю сохранѝ неврежде́ннꙋ.

Зако́на сѣ̑ни ꙗ҆́вѣ прехо́дѧтъ: се́ бо зарѧ̀ бжⷭ҇твенныѧ бл҃года́ти показꙋ́етсѧ, дв҃а ѻ҆́блакъ, и҆зъ негѡ́же свѣ́тлое бжⷭ҇тва̀ возсїѧ́етъ вои́стиннꙋ сл҃нце, а҆́нна ра́дꙋющисѧ взыва́ше, бг҃а і҆и҃лева велича́ющи.

Стра́нное, а҆́ще и҆ а҆́зъ зачнꙋ̀, зрѣ́нїе, ꙗ҆́же пре́жде непло́дна и҆ неражда́ющаѧ, а҆́нна глаго́лаше, вѣща́ющаго а҆́гг҃ла ꙗ҆́кѡ ᲂу҆слы́ша, ꙗ҆́кѡ ѻ҆троча̀ роди́тсѧ, и҆ взыва́ше: до́брѣ блага́гѡ слы́шанїѧ, а҆́ще слове́съ сбытїѐ бꙋ́детъ.

Го́ры и҆ хо́лми, полѧ̀ и҆ мо́ре, а҆́гг҃льское мно́жество, и҆ всѐ є҆стество̀ человѣ́ческое да веселѧ́тсѧ: влⷣки бо бжⷭ҇твенный хра́мъ, нача́токъ примире́нїѧ прїѧ́тъ а҆́нна, є҆гда̀ ѡ҆щꙋтѝ себѐ самꙋ́ю заче́ншꙋю, вѣща́ше.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Пра́зднꙋетъ дне́сь вселе́ннаѧ а҆́ннино зача́тїе, бы́вшее ѿ бг҃а: и҆́бо та̀ породѝ па́че сло́ва сло́во ро́ждшꙋю.

І҆́косъ:

І҆ѡакі́мъ чꙋ́дный и҆ а҆́нна бг҃омꙋ́драѧ, ѻ҆́ба живꙋ́ще во всѧ́комъ благоче́стїи, по зако́нꙋ мѡѷсе́евꙋ, непло́дни бѧ́хꙋ, и҆ молѧ́хꙋсѧ бг҃ꙋ все́ю дꙋше́ю, глаго́люще: гдⷭ҇и саваѡ́ѳъ пребл҃гі́й, всѧ́ческихъ наде́жда, безча́дствїѧ болѣ́знь и҆ ᲂу҆кори́знꙋ вѣ́си и҆ печа́ль, пода́ждь ᲂу҆̀бо на́мъ пло́дъ и҆зъ чре́ва, и҆ принесе́мъ того̀ въ хра́мъ тво́й да́ръ свѧще́нъ, и҆ приноше́нїе и҆спо́лнено, па́че сло́ва сло́во ро́ждшꙋю.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы, благоче́стїю совоспита́ни, ѕлочести́вагѡ велѣ́нїѧ небре́гше, ѻ҆́гненнагѡ преще́нїѧ не ᲂу҆боѧ́шасѧ, но посредѝ пла́мене, стоѧ́ще, поѧ́хꙋ: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ѻ҆гнено́снꙋю дре́вле кꙋпинꙋ̀, мѡѷсе́й на сїна́и ю҆́же ви́дѣ, а҆́нна зача́тъ во чре́вѣ безча́дствїѧ, ѻ҆́гнь погаша́ющꙋю, ꙗ҆́кѡ нѣ́кое ѕлоче́стїе, пою́щымъ: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ка́плѧ твое́й ᲂу҆тро́бѣ пресла́внѡ ны́нѣ, а҆́нно, и҆сточи́сѧ, ꙗ҆́же во́дꙋ жи́зни всю̀ внꙋ́трь воспрїѧ́ше, ѡ҆роша́ющꙋю вѣ́рнѡ томꙋ̀ зовꙋ́щыѧ: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пте́нчее ꙗ҆́кѡ ᲂу҆зрѣ̀ гнѣздо̀, впери́ласѧ є҆сѝ дꙋ́хомъ и҆ моли́твою: голꙋби́цꙋ прїѧ́ла є҆сѝ нескве́рнꙋ, сꙋче́цъ носѧ́щꙋю хрⷭ҇та̀ ма́слинный, а҆́нно, мы́сленнагѡ пото́па на́съ свобожда́ющїй.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Чꙋ́да преесте́ственнагѡ, росода́тельнаѧ и҆з̾ѡбразѝ пе́щь ѻ҆́бразъ: не бо̀, ꙗ҆̀же прїѧ́тъ, пали́тъ ю҆́ныѧ, ꙗ҆́кѡ нижѐ ѻ҆́гнь бжⷭ҇тва̀ дв҃ы, въ ню́же вни́де ᲂу҆тро́бꙋ. тѣ́мъ, воспѣва́юще, воспое́мъ: да бл҃гослови́тъ тва́рь всѧ̀ гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Что́ ми ᲂу҆тро́бꙋ содѣ́лалъ є҆сѝ безча́дствꙋющꙋ, и҆ сосцы̀ сꙋхі̑ѧ; ꙗ҆́коже проре́клъ є҆сѝ во прⷪ҇ро́цѣхъ, влⷣко, вопїѧ́ше а҆́нна и҆ногда̀: безча́дїѧ моегѡ̀ ᲂу҆кори́знꙋ разрѣшѝ, и҆ да́ждь мѝ пло́дъ, съ ни́мже вопїю̀: да благослови́тъ тва́рь всѧ̀ гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Вни́де въ твою̀, а҆́нно, ᲂу҆тро́бꙋ свѣ́щникъ, и҆́же свѣщꙋ̀ бжⷭ҇твеннꙋю та́йнѡ вмѣстѝ, просвѣща́ющꙋю всѧ́ко дыха́нїе сїѧ̑нїи та́йными бжⷭ҇твеннагѡ зна́нїѧ. тѣ́мже ра́дꙋющисѧ взыва́ла є҆сѝ: да благослови́тъ тва́рь всѧ̀ гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Но́сѧтъ, ꙗ҆́коже краснѣ́йшїй ны́нѣ сопрꙋ́гъ, бжⷭ҇твеннꙋю ю҆́ницꙋ, и҆зъ неѧ́же теле́цъ кра́сный возсїѧ̀, за всѣ́хъ закла́выйсѧ, сла́вный і҆ѡакі́мъ и҆ а҆́нна, пою́ще: да благослови́тъ тва́рь всѧ̀ гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Та́инство стра́нное ви́жꙋ и҆ пресла́вное: не́бо, верте́пъ: престо́лъ херꙋві́мскїй, дв҃ꙋ: ꙗ҆́сли, вмѣсти́лище, въ ни́хже возлежѐ невмѣсти́мый хрⷭ҇то́съ бг҃ъ: є҆го́же, воспѣва́юще, велича́емъ.

Ликовствꙋ́йте всѧ̑ дꙋ́шы, и҆ взыгра́йте: ны́нѣ землѧ̀ созда́сѧ, ꙗ҆́же плодороди́тъ неѡра́ннѣ кла́съ жизноно́сный, ѿ негѡ́же ꙗ҆́дше, не вза́лчꙋтъ когда̀, благосты́ню тогѡ̀ велича́ющїи.

Ѱалти́рь съ гꙋ́слїю воспрїимѝ, дв҃де, и҆ пѣсновоспо́й: сѐ, кївѡ́тъ ꙗ҆ви́сѧ бж҃їй, є҆го́же предре́клъ є҆сѝ ꙗ҆́вѣ бꙋ́дꙋщїй въ назда́нїе, и҆́мже воста́хомъ мы̀ ѿ грѣхопаде́нїѧ.

Ꙗ҆́кѡ велича́йшыѧ двѣ̀ ѕвѣзды̀, и҆знесо́сте всесвѣ́тлꙋю зарю̀, ꙗ҆́же возсїѧ́етъ вели́кое сл҃нце мі́рꙋ. тѣ́мже бл҃гохва́лимъ и҆ сла́вимъ ва́съ, і҆ѡакі́ме и҆ а҆́нно, ꙗ҆́кѡ бг҃омꙋ̑дрыѧ.

Свѣти́ленъ.

Свѣ́тъ ро́ждшаѧ, всю̀ ѡ҆зарѧ́ющїй, тва́рь, дне́сь начина́етъ прозѧба́ти а҆́нна непло́дными ложєсны̀. тѣ́мже стеце́мсѧ всѝ, и҆́бо прїи́де и҆збавле́нїе ѡ҆сꙋжде́нїѧ є҆́ѵина.

22 де­каб­ря Рус­ская Пра­во­слав­ная Цер­ковь вспо­ми­на­ет день чу­дес­но­го за­ча­тия Пре­свя­той Де­вы Ма­рии пра­вед­ной Ан­ной.

Свя­тая пра­вед­ная Ан­на бы­ла млад­шей до­че­рью свя­щен­ни­ка Мат­фа­на, про­ис­хо­див­ше­го из ко­ле­на Ле­ви­на из ро­да Ааро­но­ва.

Муж ее, свя­той пра­вед­ный Иоаким, был ро­дом из ко­ле­на Иуди­на, из до­ма ца­ря Да­ви­да. По древ­не­му обе­то­ва­нию из ро­да Да­ви­до­ва дол­жен был про­изой­ти Мес­сия.

Су­пру­ги жи­ли в На­за­ре­те Га­ли­лей­ском. Еже­год­но они от­да­ва­ли две тре­ти сво­их до­хо­дов в Иеру­са­лим­ский храм и бед­ным. По осо­бо­му Про­мыс­лу Бо­жию свя­тая че­та до глу­бо­кой ста­ро­сти не име­ла де­тей. Су­пру­ги силь­но скор­бе­ли об этом, так как бе­с­ча­дие у ев­ре­ев счи­та­лось тяж­ким несча­стьем и на­ка­за­ни­ем Бо­жи­им. Свя­тые го­ря­чо мо­ли­лись о да­ро­ва­нии им потом­ства.

В один из празд­ни­ков, ко­гда из­ра­иль­тяне при­но­си­ли в Иеру­са­лим­ский храм да­ры Бо­гу, пер­во­свя­щен­ник, по­ла­гая, что без­дет­ный Иоаким не имел бла­го­сло­ве­ния Бо­жия, от­ка­зал­ся при­нять от него да­ры. Свя­той Иоаким был глу­бо­ко огор­чен. Он об­ра­тил­ся к ро­до­слов­ной две­на­дца­ти ко­лен из­ра­иль­ских и удо­сто­ве­рил­ся, что все пра­вед­ные му­жи име­ли потом­ство, вклю­чая сто­лет­не­го Ав­ра­ама. Не воз­вра­ща­ясь до­мой, свя­той Иоаким ушел в пу­сты­ню и про­вел там со­рок дней в стро­гом по­сте и мо­лит­ве, при­зы­вая на се­бя ми­ло­сер­дие Бо­жие и омы­вая горь­ки­ми сле­за­ми свое бес­че­стие.

Су­пру­га его, свя­тая Ан­на счи­та­ла се­бя глав­ною ви­нов­ни­цею по­стиг­ше­го их го­ря.

Од­на­жды, уви­дев сре­ди вет­вей лав­ро­во­го де­ре­ва гнез­до с ед­ва опе­рив­ши­ми­ся птен­ца­ми, она слез­но мо­ли­лась о да­ро­ва­нии ей мла­ден­ца, обе­щая при­не­сти в дар Бо­гу рож­ден­ное ди­тя. Как толь­ко свя­тая Ан­на про­из­нес­ла сло­ва обе­та, Ан­гел Бо­жий воз­ве­стил ей об ис­пол­не­нии мо­лит­вы и от­крыл, что у нее ро­дит­ся дочь по име­ни Ма­рия, через Ко­то­рую бла­го­сло­вят­ся все пле­ме­на ми­ра. Об­ра­до­вав­шись, свя­тая Ан­на по­спе­ши­ла в Иеру­са­лим­ский храм, чтобы воз­бла­го­да­рить Бо­га и по­вто­рить обет о по­свя­ще­нии Ему ожи­да­е­мо­го мла­ден­ца.

С тем же бла­го­ве­сти­ем явил­ся Ан­гел и свя­то­му Иоаки­му в пу­стыне и по­ве­лел ему ид­ти в Иеру­са­лим. В Иеру­са­ли­ме свя­тая пра­вед­ная Ан­на за­ча­ла Бла­го­сло­вен­ное Ча­до и ро­ди­ла Пре­свя­тую Де­ву Ма­рию.

До трех­лет­не­го воз­рас­та Пре­свя­тая Ма­рия жи­ла в до­ме сво­их ро­ди­те­лей, а за­тем тор­же­ствен­но бы­ла при­ве­де­на свя­ты­ми Иоаки­мом и Ан­ной в храм Гос­по­день, где вос­пи­ты­ва­лась до со­вер­шен­но­ле­тия.

См. так­же: Жи­тия пра­вед­ных Бо­го­отец Иоаки­ма и Ан­ны.