Канон зачатию святой праведной Анной Пресвятой Богородицы (первый)
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 22 декабря (09 декабря ст. ст.)
Глас 1.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.
Зача́тие дне́сь, богому́драя А́нно, твое́ пра́зднуем, я́ко Вмести́вшую нигде́же Вмести́маго зачала́ еси́, непло́дных отре́шшися у́з.
Пра́ведных услы́шал еси́ моли́тву, святы́х испо́лнил еси́ обеща́ние, Го́споди, пра́отец Твои́х и си́м да́л еси́ пло́д Тебе́ ро́ждшую, Чи́стую.
А́нна сла́вная ны́не зачина́ет Чи́стую, безпло́тнаго заче́ншую Го́спода Преблага́го, и роди́ти и́мать пло́тию иму́щую роди́ти Христа́.
От тле́нных возсия́ла еси́, Де́во, ложе́сн, в нетле́нне бо чре́ве сла́вы Со́лнце носи́ла еси́, бы́вша, я́коже есмы́, кроме́ враще́ния и смеше́ния.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же, И́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.
Пло́д чре́ва а́ще пода́си мне́, — вопия́ше А́нна ко Го́споду, — возвели́чуся и Тебе́ принесу́ се́й. Сего́ ра́ди зачина́ет Чи́стую Богома́терь.
Я́же по зако́ну сконча́вши и Бо́гу непоро́чно рабо́тавши, чревоно́сиши вои́стинну Законода́вца ро́ждшую, А́нно всечестна́я, те́мже тя́, ве́рнии, ублажа́ем.
В саду́ моля́щейся тебе́, гла́с услы́ша высоча́йший, А́нно богому́драя, и пло́д чре́ву Твоему́ дае́т — рая́ Отве́рзшую две́рь благода́тию.
Богоро́дичен: Непло́дствующия мы́сли моея́ непло́дие вся́кое отжени́, и плодоно́сну доброде́тельми ду́шу мою́ покажи́, Всесвята́я Богоро́дице, ве́рных по́моще.
Седа́лен, гла́с 4.
Иоаки́м свяще́нный и А́нна да́р принесо́ша дре́вним свяще́нником и не прия́ти бы́ша, непло́ды су́ще, мольбу́ принесо́ша Да́телю вся́ческих, и, моли́тву и́х услы́шав, да́рует и́м су́що Две́рь Жи́зни, Ея́же свято́е почти́м зача́тие.
Сла́ва, и ны́не: Нескве́рная А́гница и Пречи́стый Черто́г от пра́ведников произы́ти ны́не начина́ет, ве́рнии, богоукраше́нная Мари́я пресла́вно. Весели́теся про́чее, не́бо и земля́, и вси́ земноро́днии, совзыгра́йте: я́ко сотвори́ дне́сь пресла́вная Бо́г, во чре́ве непло́дствующия пло́д, еди́ну показа́в Де́ву, Ю́же ве́рно воспое́м.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́: внегда́ прибли́житися ле́том — позна́ешися, внегда́ приити́ вре́мени — пока́жешися. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди!
О, Боже́ственнаго веща́ния! О, стра́ннаго глаго́лания! А́ще и а́з зачну́? — а́нгелу к не́й посла́вшуся, А́нна, удивля́ющися, велегла́сно вопия́ше, — Бо́гу моему́ сла́ва, творя́щему пресла́вная.
Сра́дуйтеся мне́, вся́ племена́ Изра́илева: во утро́бе зача́х но́вое Не́бо, из него́же Звезда́ возсия́ет пома́ле спасе́ния — Иису́с Светода́вец, — А́нна, ра́дующися, взыва́ше.
Услы́ша А́ннино Бо́г стена́ние, и вня́т Госпо́дь моли́тве ея́ и, безча́дия о́блак разори́в, све́том озаря́ет благоча́дия пресла́вно. Те́мже зачина́ет еди́ну Чи́стую.
Богоро́дичен: Де́во Богоро́дице, нескве́рная ски́ние, оскверне́ннаго прегреше́ньми очи́сти мя́ ны́не щедро́т Твои́х чисте́йшими кропле́ньми и да́ждь ми́ ру́ку по́мощи, да зову́: сла́ва Тебе́, Чи́стая Богопросла́вленная.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Тво́й ми́р да́ждь на́м, Сы́не Бо́жий: ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем, и́мя Твое́ имену́ем, я́ко Бо́г живы́х и ме́ртвых еси́.
Из ко́рене прозя́бшая Дави́дова и Иессе́ева, А́нна ны́не расти́ти начина́ет боже́ственный Же́зл, прозя́бший та́инственный Цве́т — Христа́, все́х Зижди́теля.
Ма́терь бы́вшую мя́, — А́нна вопия́ше, — у́зрят лю́дие и учудя́тся: се́ бо рожду́, я́ко благоволи́ соу́зы Разреши́вый непло́дствия моего́.
Отрокови́цу, Ю́же зача́х а́з, проро́честии гла́си издале́ча провозвести́ша, го́ру и две́рь непрохо́дную, — прера́достно А́нна вопия́ше приходя́щим.
Богоро́дичен: О́блак, и ра́й, и две́рь Тя́ све́та, трапе́зу, и руно́ ве́мы, и ста́мну, вну́трь ма́нну нося́щую, сла́дость ми́ра, Чи́стая Де́во Ма́ти.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, свободи́ из тли́ и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.
Ка́ко вмеща́ется во чре́ве Вмести́вшая Бо́га? ка́ко ражда́ется Христа́ Роди́вшая пло́тию? ка́ко же сосца́ми пита́ется, Я́же Зижди́теля млеко́м Напои́вшая?
Мольбу́ ва́шу услы́шав, Бо́г плодови́т пло́д ны́не да́рует ва́м, всехва́льнии Иоаки́ме и А́нно, дне́сь.
Чи́стую Голуби́цу заче́нши во чре́ве, ра́дости духо́вныя испо́лнися и́стинно, принося́щи пе́сни благода́рныя А́нна Бо́гу.
Богоро́дичен: Треволне́ния помысло́в, и страсте́й наведе́ния, и глубина́ грехо́в окая́нную ду́шу мою́ обурева́ют: помози́ ми, Свята́я Влады́чице.
Конда́к, гла́с 4.
Пра́зднует дне́сь вселе́нная А́ннино зача́тие, бы́вшее от Бо́га, и́бо та́ породи́ па́че сло́ва Сло́во Ро́ждшую.
И́кос:
Иоаки́м чу́дный и А́нна богому́драя, о́ба живу́ще во вся́ком благоче́стии, по зако́ну Моисе́еву, непло́дни бя́ху и моля́хуся Бо́гу все́ю душе́ю, глаго́люще: Го́споди Савао́ф Преблаги́й, вся́ческих наде́жда, безча́дствия боле́знь и укори́зну ве́си и печа́ль, пода́ждь у́бо на́м пло́д из чре́ва, и принесе́м того́ в хра́м Тво́й — да́р свяще́н, и приноше́ние испо́лнено, па́че сло́ва Сло́во Ро́ждшую.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се, не прикосну́ся, ниже́ стужи́ о́гнь. Тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́, поя́ху и благословля́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Безча́дства укори́зны убежа́ти моля́ше А́нна все́х Влады́ку, и сея́ ми́лостивый гла́с услы́шав, Того́ Ро́ждшую, пло́д подаде́ то́й, я́коже благоволи́.
Ца́рская порфи́ра в твое́м чре́ве истка́тися, А́нно, начина́ется, Ю́же Бо́г и Ца́рь все́х поне́с, челове́ком яви́тся и смири́т враги́, борю́щия ны́.
Ми́ро благово́нное во утро́бе зачала́ еси́, А́нно, Ми́ро жи́зни преесте́ственно восприе́мшую — Влады́ку, дыха́ньми благода́ти помышле́ния на́ша облагоуха́вшаго.
Богоро́дичен: Я́ко от Тро́ицы еди́наго Тя́, Христе́, сла́вим, я́ко из Де́вы вопло́щся, кроме́ враще́ния челове́ческа, вся́ поне́сл еси́, не отступи́в естества́ Оте́ческаго, Иису́се, а́ще и соедини́лся еси́ на́м.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Его́же ужаса́ются а́нгели и вся́ во́инства, я́ко Творца́ и Го́спода, по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы, благослови́те, лю́дие, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Дави́д Ю́же прорече́ Цари́цу, се́, во чре́ве прие́млю, — А́нна вопия́ше, — и рожду́ все́х Предста́тельницу ве́рных, Царя́ Христа́ иму́щую роди́ти.
Земля́, в ню́же всели́ся земли́ Соде́тель, ски́птр святы́й, но́вый киво́т, ста́мна ма́нны в ложесна́х ма́тере, Сего́ Ро́ждшую, начина́ет прозяба́ти.
Купина́ неопа́льная, све́щник златы́й, одушевле́нный черто́г Го́спода Бо́га, честны́й же́зл во чре́ве ма́тере, Сего́ Ро́ждшую, начина́ет прозяба́ти.
Богоро́дичен: Возста́ви лежа́щаго мя́ во глубине́ зо́л, ны́не борю́щия мя́ победи́ враги́. Уя́звена безме́стными сластьми́, Блага́я Чи́стая, не пре́зри, но уще́дри и спаси́.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Живоприе́мный исто́чник приснотеку́щий, светоно́сный свети́льник благода́ти, хра́м одушевле́нный, се́нь пречи́стую, небесе́ и земли́ простра́ннейшую, Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.
Живоприе́мный исто́чник зачина́ющи, А́нно богому́драя, ра́дость ны́не приими́, хра́м святы́й вну́трь во чре́ве твое́м прие́млющи, све́том пра́вды облиста́ему, Созда́теля велича́ющи.
Сопру́г честны́й и пресла́вный, Преве́чнаго Сы́на пра́отцы, зако́на храни́телие изве́стнии бы́вше, нача́ток ра́дости ро́ждшии, Иоаки́м же и А́нна почте́ни да бу́дут.
Ю́же Дании́л го́ру вели́кую ви́де, и Ио́иль зе́млю святу́ю узре́, две́рь непрохо́дну, и́н же прорече́ запеча́танный исто́чник и боже́ственное руно́, — Богоро́дицу Де́ву воспои́м.
Богоро́дичен: Порфи́ра, я́же руно́ обагри́вшая, неизрече́ннаго Сло́ва воплоще́ния, кади́льница злата́я, трапе́за, на не́йже Хле́б Христо́с возложи́ся, — Богоро́дица Де́ва сла́вится.
Свети́лен.
Све́т Ро́ждшая, всю́ озаря́ющий тва́рь, дне́сь начина́ет прозяба́ти А́нна непло́дными ложесны́. Те́мже стеце́мся вси́, и́бо прии́де избавле́ние осужде́ния Е́вина.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Пѣ́снь побѣ́днꙋю пои́мъ всѝ бг҃ꙋ, сотво́ршемꙋ ди̑внаѧ чꙋдеса̀ мы́шцею высо́кою, и҆ спа́сшемꙋ і҆и҃лѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.
Зача́тїе дне́сь, бг҃омꙋ́драѧ а҆́нно, твоѐ пра́зднꙋемъ, ꙗ҆́кѡ вмѣсти́вшꙋю нигдѣ́же вмѣсти́маго зачала̀ є҆сѝ, непло́дныхъ ѿрѣ́шшисѧ ᲂу҆́зъ.
Пра́ведныхъ ᲂу҆слы́шалъ є҆сѝ моли́твꙋ, ст҃ы́хъ и҆спо́лнилъ є҆сѝ ѡ҆бѣща́нїе, гдⷭ҇и, пра́ѻтєцъ твои́хъ, и҆ си̑мъ да́лъ є҆сѝ пло́дъ тебѐ ро́ждшꙋю, чⷭ҇тꙋю.
А҆́нна сла́внаѧ ны́нѣ зачина́етъ чⷭ҇тꙋю, безпло́тнаго заче́ншꙋю гдⷭ҇а пребл҃га́го: и҆ роди́ти и҆́мать пло́тїю и҆мꙋ́щꙋю роди́ти хрⷭ҇та̀.
Ѿ тлѣ́нныхъ возсїѧ́ла є҆сѝ, дв҃о, ложе́снъ: въ нетлѣ́ннѣ во чре́вѣ сла́вы сл҃нце носи́ла є҆сѝ, бы́вша ꙗ҆́коже є҆смы̀, кромѣ̀ враще́нїѧ и҆ смѣше́нїѧ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Да ᲂу҆тверди́тсѧ се́рдце моѐ въ во́ли твое́й, хрⷭ҇тѐ бж҃е, и҆́же надъ вода́ми не́бо ᲂу҆твержде́й второ́е, и҆ ѡ҆снова́вый на вода́хъ зе́млю, всеси́льне.
Пло́дъ чре́ва а҆́ще пода́си мнѣ̀, вопїѧ́ше а҆́нна ко гдⷭ҇ꙋ, возвели́чꙋсѧ, и҆ тебѣ̀ принесꙋ̀ се́й. сегѡ̀ ра́ди зачина́етъ чⷭ҇тꙋю бг҃ома́терь.
Ꙗ҆́же по зако́нꙋ сконча́вши, и҆ бг҃ꙋ непоро́чнѡ рабо́тавши, чревоно́сиши вои́стиннꙋ законода́вца ро́ждшꙋю, а҆́нно всечестна́ѧ: тѣ́мже тѧ̀ вѣ́рнїи ᲂу҆блажа́емъ.
Въ садꙋ̀ молѧ́щейсѧ тебѣ̀, гла́съ ᲂу҆слы́ша высоча́йшїй, а҆́нно бг҃омꙋ́драѧ, и҆ пло́дъ чре́вꙋ твоемꙋ̀ дае́тъ, раѧ̀ ѿве́рзшꙋю две́рь благода́тїю.
Бг҃оро́диченъ: Непло́дствꙋющїѧ мы́сли моеѧ̀ непло́дїе всѧ́кое ѿженѝ, и҆ плодоно́снꙋ добродѣ́тельми дꙋ́шꙋ мою̀ покажѝ, всест҃а́ѧ бцⷣе, вѣ́рныхъ по́моще.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.
І҆ѡакі́мъ свѧще́нный и҆ а҆́нна да́ръ принесо́ша дрє́внимъ свѧще́нникѡмъ, и҆ не прїѧ́ти бы́ша, непло́ды сꙋ́ще, мольбꙋ̀ принесо́ша да́телю всѧ́ческихъ, и҆ моли́твꙋ и҆́хъ ᲂу҆слы́шавъ, да́рꙋетъ и҆̀мъ сꙋ́щѡ две́рь жи́зни, є҆ѧ́же ст҃о́е почти́мъ зача́тїе.
Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Нескве́рнаѧ а҆́гница и҆ пречⷭ҇тый черто́гъ, ѿ првⷣникѡвъ произы́ти ны́нѣ начина́етъ, вѣ́рнїи, бг҃оꙋкраше́ннаѧ марі́а пресла́внѡ. весели́тесѧ про́чее, не́бо и҆ землѧ̀, и҆ всѝ земноро́днїи, совзыгра́йте: ꙗ҆́кѡ сотворѝ дне́сь пресла̑внаѧ бг҃ъ, во чре́вѣ непло́дствꙋющїѧ пло́дъ, є҆ди́нꙋ показа́въ дв҃ꙋ, ю҆́же вѣ́рнѡ воспое́мъ.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Дх҃омъ прови́дѧ, прⷪ҇ро́че а҆ввакꙋ́ме, словесѐ воплоще́нїе, проповѣ́далъ є҆сѝ, вопїѧ̀: внегда̀ прибли́житисѧ лѣ́тѡмъ, позна́ешисѧ, внегда̀ прїитѝ вре́мени, пока́жешисѧ. сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Ѽ бжⷭ҇твеннагѡ вѣща́нїѧ! ѽ стра́ннагѡ глаго́ланїѧ! а҆́ще и҆ а҆́зъ зачнꙋ̀; а҆́гг҃лꙋ къ не́й посла́вшꙋсѧ, а҆́нна, ᲂу҆дивлѧ́ющисѧ, велегла́снѡ вопїѧ́ше: бг҃ꙋ моемꙋ̀ сла́ва, творѧ́щемꙋ пресла̑внаѧ.
Сра́дꙋйтесѧ мнѣ̀ всѧ̑ племена̀ і҆и҃лєва: во ᲂу҆тро́бѣ зача́хъ но́вое не́бо, и҆зъ негѡ́же ѕвѣзда̀ возсїѧ́етъ пома́лѣ спасе́нїѧ, і҆и҃съ свѣтода́вецъ, а҆́нна, ра́дꙋющисѧ, взыва́ше.
Оу҆слы́ша а҆́ннино бг҃ъ стена́нїе, и҆ внѧ́тъ гдⷭ҇ь моли́твѣ є҆ѧ̀, и҆ безча́дїѧ ѻ҆́блакъ разори́въ, свѣ́томъ ѡ҆зарѧ́етъ благоча́дїѧ пресла́внѡ. тѣ́мже зачина́етъ є҆ди́нꙋ чⷭ҇тꙋю.
Бг҃оро́диченъ: Дв҃о бцⷣе, нескве́рнаѧ ски́нїе, ѡ҆скверне́ннаго прегрѣше́ньми ѡ҆чи́сти мѧ̀ ны́нѣ щедро́тъ твои́хъ чистѣ́йшими кропле́ньми, и҆ да́ждь мѝ рꙋ́кꙋ по́мощи, да зовꙋ̀: сла́ва тебѣ̀, чⷭ҇таѧ бг҃опросла́вленнаѧ.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Тво́й ми́ръ да́ждь на́мъ, сн҃е бж҃їй: и҆но́гѡ бо, ра́звѣ тебє̀, бг҃а не зна́емъ, и҆́мѧ твоѐ и҆менꙋ́емъ, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ живы́хъ и҆ ме́ртвыхъ є҆сѝ.
И҆зъ ко́рене прозѧ́бшаѧ дв҃дова и҆ і҆ессе́ева, а҆́нна ны́нѣ расти́ти начина́етъ бжⷭ҇твенный же́злъ, прозѧ́бшїй та́инственный цвѣ́тъ хрⷭ҇та̀, всѣ́хъ зижди́телѧ.
Ма́терь бы́вшꙋю мѧ̀, а҆́нна вопїѧ́ше, ᲂу҆́зрѧтъ лю́дїе и҆ ᲂу҆чꙋдѧ́тсѧ: се́ бо рождꙋ̀, ꙗ҆́кѡ благоволѝ соꙋ́зы разрѣши́вый непло́дствїѧ моегѡ̀.
Ѻ҆трокови́цꙋ, ю҆́же зача́хъ а҆́зъ, проро́честїи гла́си и҆здале́ча провозвѣсти́ша, го́рꙋ и҆ две́рь непрохо́днꙋю, прера́достнѡ а҆́нна вопїѧ́ше приходѧ́щымъ.
Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆́блакъ, и҆ ра́й, и҆ две́рь тѧ̀ свѣ́та, трапе́зꙋ, и҆ рꙋно̀ вѣ́мы, и҆ ста́мнꙋ, внꙋ́трь ма́ннꙋ носѧ́щꙋю, сла́дость мі́ра, чⷭ҇таѧ дв҃о мт҃и.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Прⷪ҇ро́ка і҆ѡ́нꙋ подража́ѧ, вопїю̀: живо́тъ мо́й, бл҃же, свободѝ и҆зъ тлѝ, и҆ спаси́ мѧ, сп҃се мі́ра, зовꙋ́ща: сла́ва тебѣ̀.
Ка́кѡ вмѣща́етсѧ во чре́вѣ вмѣсти́вшаѧ бг҃а; ка́кѡ ражда́етсѧ хрⷭ҇та̀ роди́вшаѧ пло́тїю; ка́кѡ же сосца́ми пита́етсѧ, ꙗ҆́же зижди́телѧ млеко́мъ напои́вшаѧ;
Мольбꙋ̀ ва́шꙋ ᲂу҆слы́шавъ бг҃ъ, плодови́тъ пло́дъ ны́нѣ да́рꙋетъ ва́мъ, всехва́льнїи і҆ѡакі́ме и҆ а҆́нно, дне́сь.
Чи́стꙋю голꙋби́цꙋ заче́нши во чре́вѣ, ра́дости дꙋхо́вныѧ и҆спо́лнисѧ и҆́стиннѡ, приносѧ́щи пѣ̑сни благода̑рныѧ а҆́нна бг҃ꙋ.
Бг҃оро́диченъ: Треволнє́нїѧ помыслѡ́въ, и҆ страсте́й наведє́нїѧ, и҆ глꙋбина̀ грѣхѡ́въ ѻ҆каѧ́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ ѡ҆бꙋрева́ютъ: помози́ ми, ст҃а́ѧ влⷣчце.
Конда́къ, гла́съ д҃.
Пра́зднꙋетъ дне́сь вселе́ннаѧ а҆́ннино зача́тїе, бы́вшее ѿ бг҃а: и҆́бо та̀ породѝ па́че сло́ва сло́во ро́ждшꙋю.
І҆́косъ:
І҆ѡакі́мъ чꙋ́дный и҆ а҆́нна бг҃омꙋ́драѧ, ѻ҆́ба живꙋ́ще во всѧ́комъ благоче́стїи, по зако́нꙋ мѡѷсе́евꙋ, непло́дни бѧ́хꙋ, и҆ молѧ́хꙋсѧ бг҃ꙋ все́ю дꙋше́ю, глаго́люще: гдⷭ҇и саваѡ́ѳъ пребл҃гі́й, всѧ́ческихъ наде́жда, безча́дствїѧ болѣ́знь и҆ ᲂу҆кори́знꙋ вѣ́си и҆ печа́ль, пода́ждь ᲂу҆̀бо на́мъ пло́дъ и҆зъ чре́ва, и҆ принесе́мъ того̀ въ хра́мъ тво́й да́ръ свѧще́нъ, и҆ приноше́нїе и҆спо́лнено, па́че сло́ва сло́во ро́ждшꙋю.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Сꙋ́щымъ въ пещѝ ѻ҆трокѡ́мъ твои̑мъ, сп҃се, не прикоснꙋ́сѧ, нижѐ стꙋжѝ ѻ҆́гнь. тогда̀ трїѐ, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нѣми ᲂу҆сты̀ поѧ́хꙋ и҆ бл҃гословлѧ́хꙋ, глаго́люще: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.
Безча́дства ᲂу҆кори́зны ᲂу҆бѣжа́ти молѧ́ше а҆́нна всѣ́хъ влⷣкꙋ, и҆ сеѧ̀ ми́лостивый гла́съ ᲂу҆слы́шавъ, того̀ ро́ждшꙋю пло́дъ подадѐ то́й, ꙗ҆́коже благоволѝ.
Ца́рскаѧ порфѵ́ра въ твое́мъ чре́вѣ и҆стка́тисѧ, а҆́нно, начина́етсѧ, ю҆́же бг҃ъ и҆ цр҃ь всѣ́хъ поне́съ, человѣ́кѡмъ ꙗ҆ви́тсѧ, и҆ смири́тъ врагѝ, борю́щыѧ ны̀.
Мѵ́ро благово́нное во ᲂу҆тро́бѣ зачала̀ є҆сѝ а҆́нно, мѵ́ро жи́зни преесте́ственнѡ воспрїе́мшꙋю влⷣкꙋ, дыха́ньми благода́ти помышлє́нїѧ на̑ша ѡ҆благоꙋха́вшаго.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ѿ трⷪ҇цы є҆ди́наго тѧ̀, хрⷭ҇тѐ, сла́вимъ, ꙗ҆́кѡ и҆зъ дв҃ы вопло́щсѧ, кромѣ̀ враще́нїѧ человѣ́ческа, всѧ̑ поне́слъ є҆сѝ, не ѿстꙋпи́въ є҆стества̀ ѻ҆ч҃ескагѡ, і҆и҃се, а҆́ще и҆ соедини́лсѧ є҆сѝ на́мъ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Є҆гѡ́же ᲂу҆жаса́ютсѧ а҆́гг҃ли и҆ всѧ̑ вѡ́инства, ꙗ҆́кѡ творца̀ и҆ гдⷭ҇а, по́йте сщ҃е́нницы, просла́вите, ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те лю́дїе и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Дв҃дъ ю҆́же проречѐ цр҃и́цꙋ, сѐ, во чре́вѣ прїе́млю, а҆́нна вопїѧ́ше: и҆ рождꙋ̀ всѣ́хъ предста́тельницꙋ вѣ́рныхъ, цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀ и҆мꙋ́щꙋю роди́ти.
Землѧ̀, въ ню́же всели́сѧ землѝ содѣ́тель, ски́птръ ст҃ы́й, но́вый кївѡ́тъ, ста́мна ма́нны въ ложесна́хъ ма́тере, сего̀ ро́ждшꙋю начина́етъ прозѧба́ти.
Кꙋпина̀ неѡпа́льнаѧ, свѣ́щникъ златы́й, ѡ҆дꙋшевле́нный черто́гъ гдⷭ҇а бг҃а, честны́й же́злъ, во чре́вѣ ма́тере, сего̀ ро́ждшꙋю начина́етъ прозѧба́ти.
Бг҃оро́диченъ: Возста́ви лежа́щаго мѧ̀ во глꙋбинѣ̀ ѕѡ́лъ, ны́нѣ борю́щыѧ мѧ̀ побѣдѝ врагѝ. ᲂу҆ѧ́звена безмѣ́стными сластьмѝ бл҃га́ѧ чⷭ҇таѧ, не пре́зри, но ᲂу҆ще́дри и҆ спасѝ.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Живопрїе́мный и҆сто́чникъ приснотекꙋ́щїй, свѣтоно́сный свѣти́льникъ бл҃года́ти, хра́мъ ѡ҆дꙋшевле́нный, сѣ́нь пречⷭ҇тꙋю, нб҃сѐ и҆ землѝ простра́ннѣйшꙋю, бцⷣꙋ, вѣ́рнїи велича́емъ.
Живопрїе́мный и҆сто́чникъ зачина́ющи, а҆́нно бг҃омꙋ́драѧ, ра́дость ны́нѣ прїимѝ, хра́мъ ст҃ы́й внꙋ́трь во чре́вѣ твое́мъ прїе́млющи, свѣ́томъ пра́вды ѡ҆блиста́емꙋ созда́телѧ велича́ющи.
Сопрꙋ́гъ честны́й и҆ пресла́вный, превѣ́чнагѡ сн҃а пра́ѻтцы, зако́на храни́телїе и҆звѣ́стнїи бы́вше, нача́токъ ра́дости ро́ждшїи, і҆ѡакі́мъ же и҆ а҆́нна почте́ни да бꙋ́дꙋтъ.
Ю҆́же данїи́лъ го́рꙋ вели́кꙋю ви́дѣ, и҆ і҆ѡ́иль зе́млю ст҃ꙋ́ю ᲂу҆зрѣ̀, две́рь непрохо́днꙋ, и҆́нъ же проречѐ запеча́танный и҆сто́чникъ, и҆ бжⷭ҇твенное рꙋно̀ бцⷣꙋ дв҃ꙋ воспои́мъ.
Бг҃оро́диченъ: Порфѵ́ра, ꙗ҆́же рꙋно̀ ѡ҆багри́вшаѧ, неизрече́ннагѡ сло́ва воплоще́нїѧ, кади́льница злата́ѧ, трапе́за, на не́йже хлѣ́бъ хрⷭ҇то́съ возложи́сѧ, бцⷣа дв҃а сла́витсѧ.
Свѣти́ленъ.
Свѣ́тъ ро́ждшаѧ, всю̀ ѡ҆зарѧ́ющїй, тва́рь, дне́сь начина́етъ прозѧба́ти а҆́нна непло́дными ложєсны̀. тѣ́мже стеце́мсѧ всѝ, и҆́бо прїи́де и҆збавле́нїе ѡ҆сꙋжде́нїѧ є҆́ѵина.
22 декабря Русская Православная Церковь вспоминает день чудесного зачатия Пресвятой Девы Марии праведной Анной.
Святая праведная Анна была младшей дочерью священника Матфана, происходившего из колена Левина из рода Ааронова.
Муж ее, святой праведный Иоаким, был родом из колена Иудина, из дома царя Давида. По древнему обетованию из рода Давидова должен был произойти Мессия.
Супруги жили в Назарете Галилейском. Ежегодно они отдавали две трети своих доходов в Иерусалимский храм и бедным. По особому Промыслу Божию святая чета до глубокой старости не имела детей. Супруги сильно скорбели об этом, так как бесчадие у евреев считалось тяжким несчастьем и наказанием Божиим. Святые горячо молились о даровании им потомства.
В один из праздников, когда израильтяне приносили в Иерусалимский храм дары Богу, первосвященник, полагая, что бездетный Иоаким не имел благословения Божия, отказался принять от него дары. Святой Иоаким был глубоко огорчен. Он обратился к родословной двенадцати колен израильских и удостоверился, что все праведные мужи имели потомство, включая столетнего Авраама. Не возвращаясь домой, святой Иоаким ушел в пустыню и провел там сорок дней в строгом посте и молитве, призывая на себя милосердие Божие и омывая горькими слезами свое бесчестие.
Супруга его, святая Анна считала себя главною виновницею постигшего их горя.
Однажды, увидев среди ветвей лаврового дерева гнездо с едва оперившимися птенцами, она слезно молилась о даровании ей младенца, обещая принести в дар Богу рожденное дитя. Как только святая Анна произнесла слова обета, Ангел Божий возвестил ей об исполнении молитвы и открыл, что у нее родится дочь по имени Мария, через Которую благословятся все племена мира. Обрадовавшись, святая Анна поспешила в Иерусалимский храм, чтобы возблагодарить Бога и повторить обет о посвящении Ему ожидаемого младенца.
С тем же благовестием явился Ангел и святому Иоакиму в пустыне и повелел ему идти в Иерусалим. В Иерусалиме святая праведная Анна зачала Благословенное Чадо и родила Пресвятую Деву Марию.
До трехлетнего возраста Пресвятая Мария жила в доме своих родителей, а затем торжественно была приведена святыми Иоакимом и Анной в храм Господень, где воспитывалась до совершеннолетия.
См. также: Жития праведных Богоотец Иоакима и Анны.