Канон положению честного пояса Пресвятой Богородицы (второй)
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Память: 13 сентября (31 августа ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Свещу́ светоявле́нную и незаходи́мую, Де́вы хра́м я́ко Не́бо обре́т све́тло, тоя́ пресве́тлый по́яс вселе́нную дне́сь чуде́с облиста́ет заря́ми.
Кре́пость же и утвержде́ния сою́з, Твои́м, Пречи́стая, Боже́ственным я́ко вои́стинну по́ясом, мы́сленне опоя́сан гра́д Тво́й, держа́ву нераздра́нну и́мать: те́мже и о Тебе́ хва́лится.
Дре́вле я́ко вои́стинну пречестна́го киво́та, Твоя́ ра́ка, Богороди́тельнице, яви́ся су́щим на земли́, не скрижа́ли нося́щая, но ве́рно соблюда́юща и́стины позна́ния.
Арома́ты та́йныя пролива́ются, во хра́ме Чи́стыя, от честны́я дне́сь ра́ки: и исполня́ют духо́внаго благово́ния все́х, любо́вию к то́й притека́ющих.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище и утвержде́ние.
Да почти́м, ве́рнии, я́ко совокупле́ния к Бо́гу сою́з, Чи́стыя дне́сь по́яс, и ве́рно да поклони́мся.
Всегда́шнии то́ки благода́тей, Чи́стая, от пречи́стыя Твоея́ ра́ки теку́щии, все́х ве́рных напая́ют.
Исцеле́ния ве́рным многопе́тый на́м дне́сь Пречестны́я честны́й по́яс, источа́ет благода́тию.
Я́ко роса́ у́тренняя, весе́лие Твое́, Чи́стая, точа́щи, страсте́й пе́щь, Тя́ при́сно воспева́ющим угаша́ет.
Конда́к, гла́с 2.
Богоприя́тное Твое́ чре́во, Богоро́дице, объе́мший по́яс Тво́й честны́й, держа́ва гра́ду Твоему́ необори́ма, и сокро́вище е́сть, благи́х неоску́дно, еди́на ро́ждшая Присноде́во.
Седа́лен, гла́с 4.
Я́ко Боже́ственное возложе́ние во хра́ме Бо́жии, Чи́стая, освяти́ся по́яс всечестны́й, и́мже препоя́сала еси́ ложесна́, непоро́чная, Бо́га заче́ншая. Те́мже сему́ ве́рою прикаса́ющеся, и стра́хом че́стно облобыза́юще, освяща́емся.
Сла́ва, и ны́не: Положе́ние Твоего́ честна́го по́яса, Це́рковь Твоя́ све́тло пра́зднует, и приле́жно зове́т Ти́, Де́во чи́стая: вся́ опоя́ши на си́лу вра́жию, низложи́ шата́ние безбо́жных ва́рвар: и на́ш упра́ви живо́т, де́лати Госпо́дня Боже́ственная хоте́ния.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Я́ко пречестно́е утвержде́ние, Богоро́дице, Творе́ц и Созда́тель Тя́ водрузи́в, я́коже звезда́ми украси́л Тя́ е́сть, Боже́ственными сия́нии, и́миже просвеща́еши концы́.
Тя́ держа́ву гра́д Тво́й, Богоро́дице, и тве́рдое основа́ние име́я, Боже́ственным по́ясом Твои́м содержи́тся: сою́з неразори́мь се́й в бра́нех притяза́ющ.
От земли́ на́с возвлачи́т, Богороди́тельнице, к Небеси́ Боже́ственный по́яс Тво́й, любо́вию Твое́ю и того́ возводи́мых. те́м Тя́ сла́вим, я́ко вину́ сла́вы лу́чшия.
Се́ благода́ть неисчерпа́емая, прииди́те вси́ усе́рдным се́рдцем, почерпи́те ре́ки точа́щия незави́стно празднолю́бцы, от честны́я ра́ки Пречи́стыя Ма́тере.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди мо́й, Све́т в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Ты́, Го́споди, твою́ Ма́терь возвели́чил еси́, Ты́ возвы́сил еси́ над вся́ мы́сленныя вла́сти, без сравне́ния сла́вы Тоя́.
Благода́ть Бо́жия ны́не незави́стно подае́тся, Пречи́стая Богоро́дице, от честны́я ра́ки Твоея́, ве́рою покланя́ющимся Тебе́.
Твое́ю си́лою ве́рнии ца́рие опоясу́ются, тя́ сою́з, Богоро́дице, Тво́й гра́д хва́лящи, по́ясом твои́м честву́ется.
Ве́дома Твоя́ вои́стинну благода́ть показа́ся, Пречи́стая, пресла́вно де́йствующая си́лы, и зна́мения по все́й земли́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.
Всю́ Тя́ преесте́ственне просла́ви Госпо́дь, всю́ возвы́сив Тя́ еди́ну, всю́ Тя́ почте́ па́че сло́ва, Богоро́дице, хра́м с по́ясом и Боже́ственною ра́кою.
Истека́ют из пучи́ны струи́ благода́ти от ра́ки Пречи́стыя, и тва́рь всю́ окружа́ют напая́юще, ве́рно покланя́ющияся Рождеству́ Твоему́.
Кре́пость Тя́ ве́рнии стяжа́вше, и похвалу́, опоясу́ются сла́вою, честны́й тво́й по́яс, Богороди́тельнице, иму́ще я́ко пресве́тлую у́тварь и честну́ю.
Конда́к.
Честна́го по́яса Твоего́ положе́нием пра́зднует дне́сь, Тво́й, Препе́тая, хра́м, и приле́жно взыва́ет ти́: ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́.
И́кос.
Твои́м мя́ просвети́ све́том, Де́во Богоро́дице, и разруши́ мою́ тьму́ во уме́ лежа́щую лю́те, я́ко да чи́сто Тебе́ приступлю́ Чи́стей, земны́я обожи́вшей: воспою́ Тво́й, Всенескве́рная и Непоро́чная, Боже́ственный по́яс, светле́йший со́лнца, его́же ми́р се́й и́мать я́ко тве́рд покро́в и наде́жду, побежда́ющ сове́ты враго́в беззако́нных, и си́х кова́рства разоря́ющ, и всегда́ сохраня́ющ Твоя́ рабы́. Ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы твоея́, Го́споди.
Ты́ я́ко Со́лнце пра́вды, Еди́не сы́й Светода́вче, Боже́ственне хра́м Чи́стыя просвети́л еси́ разли́чными Твои́ми дарова́нии: и́мже сия́ющи лучи́ изъясня́ет по́яс Тоя́.
Я́ко злату́ю ста́мну Тво́й по́яс окружа́юще, еди́на Чи́стая, Боже́ственней вои́стинну причаща́емся ны́не сла́дости благода́тей, Всеблагослове́нная, и скрижа́лей вы́шшую Ти́ я́ко су́щую, почита́ем сию́.
Источа́ют вои́стинну чуде́с, Отрокови́це Чи́стая, ча́ши Твоя́ благода́ть ве́рным: и незави́стно от Твоея́ ра́ки происхо́дят, я́ко от ина́го Еде́ма ре́ки.
Ны́не приступи́те с весе́лием вси́, и́же на земли́, прииди́те, ра́ка прорица́ет та́йно Госпожи́: объе́млите Пресла́вную, во мне́ сокро́виществовавшую по́яс Сво́й.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́, о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Скрижа́ли Боже́ственныя дре́вле киво́т, руко́ю напи́санныя Бо́жиею, содержа́ше Пречи́стая: Твоя́ же Чи́стая Влады́чице, чествова́нная и честна́я ра́ка по́яс содержи́т. те́х законополо́жника содержа́щия в себе́ стра́шное та́инство.
А́нгели, Пречи́стая Чи́стая, ны́не в честне́м Твое́м хра́ме слику́ют, и объе́млют, Влады́чице, честны́й и святы́й Тво́й по́яс: ему́же любо́вию и ра́достию и весе́лием мно́гим покланя́емся, тя́ воспева́юще, сла́ву ро́да на́шего.
Же́зл, я́же цве́т жи́зни прозя́бший, ты́ еси́ все́х ра́дость, многоце́нная чи́стая мирополо́жница Ду́ха, сокро́вище благи́х, арома́т исто́чник, из нея́же ми́ро исцеле́ний излива́ет Боже́ственная ра́ка.
Воспева́ют, Пречи́стая Чи́стая, вели́чия Твоя́, мы́сленная во́инства, пропове́дуют вси́ патриа́рси и проро́цы я́вственно, апо́столи со свяще́нными, и му́чеников ли́кове: с ни́миже покланя́емся Тебе́.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Черто́г пречестны́й вои́стинну, Богороди́тельнице, ра́ка Твоя́ яви́ся, святы́й Тво́й по́яс, де́вственную и неве́стническую я́ко оде́жду, досто́йне содержа́щи и соблюда́ющи, я́ко живота́ сокро́вище.
Боже́ственною диади́мою красоты́, Це́рковь, Богоро́дице, оде́явшися, Боже́ственным и всесвяты́м Твои́м по́ясом дне́сь ца́рски весели́тся, и красу́ется сла́вою Твое́ю.
Хра́м по всему́ подо́бящийся небесе́м благокра́сный дне́сь Де́вы, ве́рнии прие́мше дарова́ний зари́, я́коже зве́здными красота́ми осия́еми, светли́теся.
И́мать святы́й тво́й по́яс, Богороди́тельнице, гра́д тво́й, сою́з ми́ра и сте́ну, и догма́т Боже́ственное еди́нство, и правосла́вных похвалу́, и во́ем одоле́тельная.
Воспева́ем неизглаго́ланную сла́ву, и неизче́тную Твою́ благода́ть: Ты́ бо еси́ исто́чник прему́дрости, из нея́же сло́во все́м происхо́дит чту́щим Тя́, Пречи́стая, и велича́ющим рождество́ Твое́.
Свети́лен.
По́яс честны́й Тво́й, и́мже свяще́нное Твое́ препоя́сала еси́ те́ло, Богоотрокови́це, Де́во, чту́ще пра́зднуем сего́ ны́не положе́ние, и́мже тли́ избавля́емся, и бе́д и напа́стей, Ма́ти Бо́га вы́шняго.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ невла́жными стопа́ми дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.
Свѣщꙋ̀ свѣтоѧвле́ннꙋю и҆ незаходи́мꙋю, дв҃ы хра́мъ ꙗ҆́кѡ нб҃о ѡ҆брѣ́тъ свѣ́тлѡ, тоѧ̀ пресвѣ́тлый по́ѧсъ вселе́ннꙋю дне́сь чꙋде́съ ѡ҆блиста́етъ зарѧ́ми.
Крѣ́пость же и҆ ᲂу҆твержде́нїѧ сою́зъ, твои́мъ, пречⷭ҇таѧ, бжⷭ҇твеннымъ ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ по́ѧсомъ, мы́сленнѣ ѡ҆поѧ́санъ гра́дъ тво́й, держа́вꙋ нераздра́ннꙋ и҆́мать: тѣ́мже и҆ ѡ҆ тебѣ̀ хва́литсѧ.
Дре́вле ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ пречестна́гѡ кївѡ́та, твоѧ̀ ра́ка, бг҃ороди́тельнице, ꙗ҆ви́сѧ сꙋ́щымъ на землѝ, не скрижа̑ли носѧ́щаѧ, но вѣ́рнѡ соблюда́юща и҆́стины позна́нїѧ.
А҆рѡма́ты та̑йныѧ пролива́ютсѧ, во хра́мѣ чⷭ҇тыѧ, ѿ честны́ѧ дне́сь ра́ки: и҆ и҆сполнѧ́ютъ дꙋхо́внагѡ благово́нїѧ всѣ́хъ, любо́вїю къ то́й притека́ющихъ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ це́рковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище и҆ ᲂу҆твержде́нїе.
Да почти́мъ, вѣ́рнїи, ꙗ҆́кѡ совокꙋпле́нїѧ къ бг҃ꙋ сою́зъ, чⷭ҇тыѧ дне́сь по́ѧсъ, и҆ вѣ́рнѡ да поклони́мсѧ.
Всегда́шнїи то́ки бл҃года́тей, чⷭ҇таѧ, ѿ пречⷭ҇тыѧ твоеѧ̀ ра́ки текꙋ́щїи, всѣ́хъ вѣ́рныхъ напаѧ́ютъ.
И҆сцѣлє́нїѧ вѣ̑рнымъ многопѣ́тый на́мъ дне́сь пречестны́ѧ честны́й по́ѧсъ, и҆сточа́етъ благода́тїю.
Ꙗ҆́кѡ роса̀ ᲂу҆́треннѧѧ, весе́лїе твоѐ, чⷭ҇таѧ, точа́щи, страсте́й пе́щь, тѧ̀ при́снѡ воспѣва́ющымъ ᲂу҆гаша́етъ.
Конда́къ, гла́съ в҃.
Бг҃опрїѧ́тное твоѐ чре́во, бцⷣе, ѡ҆б̾е́мшїй по́ѧсъ тво́й чⷭ҇тны́й, держа́ва гра́дꙋ твоемꙋ̀ неѡбори́ма, и҆ сокро́вище є҆́сть, благи́хъ неѡскꙋ́дно, є҆ди́на ро́ждшаѧ приснодв҃о.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.
Ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенное возложе́нїе во хра́мѣ бж҃їи, чⷭ҇таѧ, ѡ҆свѧти́сѧ по́ѧсъ всечестны́й, и҆́мже препоѧ́сала є҆сѝ ложесна̀, непоро́чнаѧ, бг҃а заче́ншаѧ. тѣ́мже семꙋ̀ вѣ́рою прикаса́ющесѧ, и҆ стра́хомъ че́стнѡ ѡ҆блобыза́юще, ѡ҆свѧща́емсѧ.
Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Положе́нїе твоегѡ̀ чⷭ҇тна́гѡ по́ѧса, цр҃ковь твоѧ̀ свѣ́тлѡ пра́зднꙋетъ, и҆ прилѣ́жнѡ зове́тъ тѝ, дв҃о чⷭ҇таѧ: всѧ̑ ѡ҆поѧ́ши на си́лꙋ вра́жїю, низложѝ шата́нїе безбо́жныхъ ва̑рваръ: и҆ на́шъ ᲂу҆пра́ви живо́тъ, дѣ́лати гдⷭ҇нѧ бж҃е́ствєннаѧ хотѣ̑нїѧ.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Ꙗ҆́кѡ пречестно́е ᲂу҆твержде́нїе, бцⷣе, творе́цъ и҆ созда́тель тѧ̀ водрꙋзи́въ, ꙗ҆́коже ѕвѣзда́ми ᲂу҆краси́лъ тѧ̀ є҆́сть, бжⷭ҇твенными сїѧ̑нїи, и҆́миже просвѣща́еши концы̀.
Тѧ̀ держа́вꙋ гра́дъ тво́й, бцⷣе, и҆ тве́рдое ѡ҆снова́нїе и҆мѣ́ѧ, бжⷭ҇твеннымъ по́ѧсомъ твои́мъ содержи́тсѧ: сою́зъ неразори́мь се́й въ бра́нехъ притѧза́ющъ.
Ѿ землѝ на́съ возвлачи́тъ, бг҃ороди́тельнице, къ нб҃сѝ бжⷭ҇твенный по́ѧсъ тво́й, любо́вїю твое́ю и҆ тогѡ̀ возводи́мыхъ. тѣ́мъ тѧ̀ сла́вимъ, ꙗ҆́кѡ винꙋ̀ сла́вы лꙋ́чшїѧ.
Сѐ бл҃года́ть неисчерпа́емаѧ, прїиди́те всѝ ᲂу҆се́рднымъ се́рдцемъ, почерпи́те рѣ́ки точа́щыѧ незави́стнѡ празднолю́бцы, ѿ честны́ѧ ра́ки пречⷭ҇тыѧ мт҃ре.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.
Ты̀, гдⷭ҇и, твою̀ мт҃рь возвели́чилъ є҆сѝ, ты̀ возвы́силъ є҆сѝ надъ всѧ̑ мы́слєнныѧ вла̑сти, безъ сравне́нїѧ сла́вы тоѧ̀.
Бл҃года́ть бж҃їѧ ны́нѣ незави́стнѡ подае́тсѧ, пречⷭ҇таѧ бцⷣе, ѿ чⷭ҇тны́ѧ ра́ки твоеѧ̀, вѣ́рою покланѧ́ющымсѧ тебѣ̀.
Твое́ю си́лою вѣ́рнїи ца́рїе ѡ҆поѧсꙋ́ютсѧ, тѧ̀ сою́зъ, бцⷣе, тво́й гра́дъ хва́лѧщи, по́ѧсомъ твои́мъ чествꙋ́етсѧ.
Вѣ́дома твоѧ̀ вои́стиннꙋ бл҃года́ть показа́сѧ, пречⷭ҇таѧ, пресла́внѡ дѣ́йствꙋющаѧ си̑лы, и҆ зна́мєнїѧ по все́й землѝ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Пожрꙋ̀ тѝ со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.
Всю̀ тѧ̀ преесте́ственнѣ просла́ви гдⷭ҇ь, всю̀ возвы́сивъ тѧ̀ є҆ди́нꙋ, всю̀ тѧ̀ почтѐ па́че сло́ва, бцⷣе, хра́мъ съ по́ѧсомъ и҆ бжⷭ҇твенною ра́кою.
И҆стека́ютъ и҆зъ пꙋчи́ны стрꙋи̑ бл҃года́ти ѿ ра́ки пречⷭ҇тыѧ, и҆ тва́рь всю̀ ѡ҆крꙋжа́ютъ напаѧ́юще, вѣ́рнѡ покланѧ́ющыѧсѧ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀.
Крѣ́пость тѧ̀ вѣ́рнїи стѧжа́вше, и҆ похвалꙋ̀, ѡ҆поѧсꙋ́ютсѧ сла́вою, честны́й тво́й по́ѧсъ, бг҃ороди́тельнице, и҆мꙋ́ще ꙗ҆́кѡ пресвѣ́тлꙋю ᲂу҆́тварь и҆ честнꙋ́ю.
Конда́къ.
Честна́гѡ по́ѧса твоегѡ̀ положе́нїемъ пра́зднꙋетъ дне́сь, тво́й, препѣ́таѧ, хра́мъ, и҆ прилѣ́жнѡ взыва́етъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, дв҃о, хрⷭ҇тїа́нъ похвало̀.
І҆́косъ:
Твои́мъ мѧ̀ просвѣтѝ свѣ́томъ, дв҃о бцⷣе, и҆ разрꙋшѝ мою̀ тмꙋ̀ во ᲂу҆мѣ̀ лежа́щꙋю лю́тѣ, ꙗ҆́кѡ да чи́стѡ тебѣ̀ пристꙋплю̀ чⷭ҇тѣй, зємны́ѧ ѡ҆божи́вшей: воспою̀ тво́й, всенескве́рнаѧ и҆ непоро́чнаѧ, бжⷭ҇твенный по́ѧсъ, свѣтлѣ́йшїй со́лнца, є҆го́же мі́ръ се́й и҆́мать ꙗ҆́кѡ тве́рдъ покро́въ и҆ наде́ждꙋ, побѣжда́ющъ совѣ́ты врагѡ́въ беззако́нныхъ, и҆ си́хъ кова̑рства разорѧ́ющъ, и҆ всегда̀ сохранѧ́ющъ твоѧ̑ рабы̑, ра́дꙋйсѧ, дв҃о, хрⷭ҇тїа́нъ похвало̀.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.
Ты̀ ꙗ҆́кѡ сл҃нце пра́вды, є҆ди́не сы́й свѣтода́вче, бжⷭ҇твеннѣ хра́мъ чⷭ҇тыѧ просвѣти́лъ є҆сѝ разли́чными твои́ми дарова̑нїи: и҆́мже сїѧ́ющи лꙋчы̀ и҆з̾ѧснѧ́етъ по́ѧсъ тоѧ̀.
Ꙗ҆́кѡ златꙋ́ю ста́мнꙋ тво́й по́ѧсъ ѡ҆крꙋжа́юще, є҆ди́на чⷭ҇таѧ, бжⷭ҇твеннѣй вои́стиннꙋ причаща́емсѧ ны́нѣ сла́дости бл҃года́тей, всебл҃гослове́ннаѧ, и҆ скрижа́лей вы́шшꙋю тѝ ꙗ҆́кѡ сꙋ́щꙋю, почита́емъ сїю̀.
И҆сточа́ютъ вои́стиннꙋ чꙋде́съ, ѻ҆трокови́це чⷭ҇таѧ, ча̑ши твоѧ̑ бл҃года́ть вѣ̑рнымъ: и҆ незави́стнѡ ѿ твоеѧ̀ ра́ки происхо́дѧтъ, ꙗ҆́кѡ ѿ и҆на́гѡ є҆де́ма рѣ́ки.
Ны́нѣ пристꙋпи́те съ весе́лїемъ всѝ, и҆́же на землѝ, прїиди́те, ра́ка прорица́етъ та́йнѡ гпⷭ҇жѝ: ѡ҆б̾е́млите пресла́внꙋю, во мнѣ̀ сокро́виществовавшꙋю по́ѧсъ сво́й.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ, ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Скрижа̑ли бжⷭ҇твєнныѧ дре́вле кївѡ́тъ, рꙋко́ю напи̑санныѧ бж҃їею, содержа́ше пречⷭ҇таѧ: твоѧ́ же чⷭ҇таѧ влⷣчце, чествова́ннаѧ и҆ честна́ѧ ра́ка по́ѧсъ содержи́тъ. тѣ́хъ законополо́жника содержа́щїѧ въ себѣ̀ стра́шное та́инство.
А҆́гг҃ли, пречⷭ҇таѧ чⷭ҇таѧ, ны́нѣ въ честнѣ́мъ твое́мъ хра́мѣ сликꙋ́ютъ, и҆ ѡ҆б̾е́млютъ, влⷣчце, честны́й и҆ ст҃ы́й тво́й по́ѧсъ: є҆мꙋ́же любо́вїю и҆ ра́достїю и҆ весе́лїемъ мно́гимъ покланѧ́емсѧ, тѧ̀ воспѣва́юще, сла́вꙋ ро́да на́шегѡ.
Же́злъ, ꙗ҆́же цвѣ́тъ жи́зни прозѧ́бшїй, ты̀ є҆сѝ всѣ́хъ ра́дость, многоцѣ̑ннаѧ чⷭ҇таѧ мѷрополо́жница дх҃а, сокро́вище благи́хъ, а҆рѡма̑тъ и҆сто́чникъ, и҆зъ неѧ́же мѵ́ро и҆сцѣле́нїй и҆злива́етъ бжⷭ҇твеннаѧ ра́ка.
Воспѣва́ютъ, пречⷭ҇таѧ чⷭ҇таѧ, вели̑чїѧ твоѧ̑, мы́слєннаѧ вѡ́инства, проповѣ́дꙋютъ всѝ патрїа́рси и҆ прⷪ҇ро́цы ꙗ҆́вственнѡ, а҆пⷭ҇ли со свѧще́нными, и҆ мч҃никѡвъ ли́кове: съ ни́миже покланѧ́емсѧ тебѣ̀.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.
Черто́гъ пречестны́й вои́стиннꙋ, бг҃ороди́тельнице, ра́ка твоѧ̀ ꙗ҆ви́сѧ, ст҃ы́й тво́й по́ѧсъ, дѣ́вственнꙋю и҆ невѣ́стническꙋю ꙗ҆́кѡ ѻ҆де́ждꙋ, досто́йнѣ содержа́щи и҆ соблюда́ющи, ꙗ҆́кѡ живота̀ сокро́вище.
Бжⷭ҇твенною дїади́мою красоты̀, цр҃ковь, бцⷣе, ѡ҆дѣ́ѧвшисѧ, бжⷭ҇твеннымъ и҆ всест҃ы́мъ твои́мъ по́ѧсомъ дне́сь ца́рски весели́тсѧ, и҆ красꙋ́етсѧ сла́вою твое́ю.
Хра́мъ по всемꙋ̀ подо́бѧщїйсѧ небесє́мъ благокра́сный дне́сь дв҃ы, вѣ́рнїи прїе́мше дарова́нїй зари̑, ꙗ҆́коже ѕвѣ́здными красота́ми ѡ҆сїѧ́еми, свѣтли́тесѧ.
И҆́мать свѧты́й тво́й по́ѧсъ, бг҃ороди́тельнице, гра́дъ тво́й, сою́зъ ми́ра и҆ стѣ́нꙋ, и҆ догма̑тъ бжⷭ҇твенное є҆ди́нство, и҆ правосла́вныхъ похвалꙋ̀, и҆ во́ємъ ѡ҆долѣ́тєльнаѧ.
Воспѣва́емъ неизглаго́ланнꙋю сла́вꙋ, и҆ неизче́тнꙋю твою̀ благода́ть: ты̀ бо є҆сѝ и҆сто́чникъ премꙋ́дрости, и҆зъ неѧ́же сло́во всѣ̑мъ происхо́дитъ чтꙋ́щымъ тѧ̀, пречⷭ҇таѧ, и҆ велича́ющымъ ржⷭ҇тво̀ твоѐ.
Свѣти́ленъ.
По́ѧсъ честны́й тво́й, и҆́мже свѧще́нное твоѐ препоѧ́сала є҆сѝ тѣ́ло, бг҃оѻтрокови́це, дв҃о, чтꙋ́ще пра́зднꙋемъ сегѡ̀ ны́нѣ положе́нїе, и҆́мже тлѝ и҆збавлѧ́емсѧ, и҆ бѣ́дъ и҆ напа́стей, мт҃и бг҃а вы́шнѧгѡ.
Положение честного Пояса Пресвятой Богородицы в Константинопольском Влахернском храме было при императоре Аркадии (395–408). До того великая святыня, вверенная апостолу Фоме самой Божией Матерью, после Ее Успения преемственно хранилась в Иерусалиме у благочестивых христиан. Через много лет, в царствование императора Льва Мудрого (886–911), от Пояса Божией Матери совершилось чудо исцеления его супруги Зои, страдавшей от нечистого духа.
Императрице было видение, что она будет исцелена от недуга, когда на нее будет возложен Пояс Матери Божией. Император обратился с просьбой к Константинопольскому Патриарху Евфимию II (память 5 августа – греч.). Патриарх снял печать и открыл ковчег, в котором хранилась святыня: Пояс Матери Божией оказался совершенно целым, неповрежденным от времени. Патриарх возложил Пояс на больную императрицу, и она тотчас освободилась от своего недуга. Был отслужен торжественный благодарственный молебен Пресвятой Богородице, а честной Пояс положили обратно в ковчег и запечатали печатью.
В память происшедшего чуда и двукратного положения честного Пояса был установлен праздник Положения честного Пояса Пресвятой Богородицы. Частицы святого Пояса Богоматери находятся в Афонском Ватопедском монастыре, в Трирском монастыре и в Грузии.