Акафист на Сошествие Святаго Духа

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 05 июня (23 мая ст. ст.)

Не утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1

Возбранный Параклите, Царю неба и земли, Животворящий, Спасительный и Всесвятый Душе, выну от Отца исходяяй и в Сыне почиваяй, сошествием же в виде огненных языков Апостолы просветивый, снизойди и ныне с горних высот на ны недостойныя рабы Твоя, и породи нас к новой благодатной жизни, да воспоем Тебе: Прииди, Утешитель Благий, вселися в ны, и спаси души наша.

Икос 1

Ангелов Творец и Господь Сил с небесе сошед и плотское восприем естество наше, прииде на землю, да спасет Крестом и Воскресением Своим падший древле род человечь, и паки восшед на небо, седе одесную Бога и Отца, да совознесет и обожит естество наше, и да созиждет на земли Царство правды и мира о Дусе Святе, егоже никтоже может видети, аще кто не родится свыше Темже Духом. Сего ради Господь наш, ко Отцу отходя, не остави нас сирых, но обетова грешником своим, глаголюще: Аз умолю Отца и инаго Утешителя даст вам, да будет с вами во век, Дух Истины, Егоже мир не может прияти, ниже знает Его, иже от Отца исходит, Той свидетельствует о Мне. Утешитель, Дух Святый, Той вы научит всему и воспомянет, яже рек вам. Сему обетованию внемлюще, апостоли моляху Тебе, Святый Утешителю, да скоро снидеши, вопиюще Тебе сице: Прииди, Утешителю Благий, выну от Отца исходяяй. Прииди, Небесный Параклите, присно в Сыне почиваяй. Прииди, Подателю жизни, приклони небеса и сниди. Прииди, Небесный Царю, прикоснися горам и воздымятся. Прииди, Всесвятый Душе, и настави нас светом истины Твоея. Прииди, кристаловидный Животе, и просвети мир огнем благодати Твоея. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша.

Кондак 2

Видев Господь по Воскресении Своем ученики Своя еще плотская мудрствующих и земное царство чающих, явися, им дверем затворенным, дуну и преподаде им Духа Святаго благодать просвещающую помышления их и уготовляющую их к приятию существенному таинства Божественнаго, глаголюще: Приимите Дух Свят, Имже отпустите грехи, отпустятся им, и имже держите, держатся. Темже, приемше таковую власть духовную, укрепишася духом, вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Божественный о грядущем Царствии Божии открывая, Господь наш собра ученики Своя вся вкупе на горе Елеонстей, и повеле им по Вознесении Его на небо от Иерусалима не отлучатися, но ждати обетования Отча, дондеже облекутся силою свыше, яко не по мнозех днех имут креститися Духом Святым. И тако заповедав, рече им: нашедшу Святому Духу на вы, приимите силу и будете Ми свидетели во Иерусалиме и во всей Иудеи и Самарии и даже до последних земли. И сия рек, вознесеся на небо. Ученицы же, возвратившеся во Иерусалим, взыдоша в горницу и бяху вси терпяще единодушно в молитве и молении и пощении с женами и Мариею Материю Иисусовою и с братиею Его, чающе сошествие Утешителя и поюще Ему сице: Прииди, Душе Господствуяй и Животворяяй, Отцу Собезначальный и Соприсносущный. Прииди, Душе Истинный и Всеблагий, с Сыном Купносущный и Равночестный. Прииди, Душе Владычный, от Отеческаго состава и от Божественных и Безначальных уст Его несказанно Исходяяй. Прииди, Душе Христов, Соипостасное Дыхание и Премудрости Сило, в Сыне нераздельно пребываяй. Прииди, Непостижимый Просветителю, откровение тайны Пресвятыя Троицы людем даровати восхотевый. Прииди, Премудрый Всепосетителю, весь мир благодатными дарованиями исполнити возжелавый. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души.

Кондак 3

Силою Божественною облечен Святый Петр, востав посреди ученик, рече к ним: Мужие братие, преклоньше колена, сердца же горе возведше, помолимся ко Господу нашему, обетовавшему Утешителя инаго, да созиждет чисты сердца наша и да обновит дух прав во утробах наших и да сотворит горницу сию Церковь Божию и скоро да ниспошлет нам Духа Всеблагаго Своего, Емуже вси да воспоим едиными усты и единым сердцем: Алиллуиа.

Икос 3

Имуще страх велий, Апостоли в смущении быша, како немощным им сущим, якоже агнцам без Пастыря, проповедати Евангелие всей твари, сего ради, егда скончавахуся дние Пятьдесятницы, быша вси вкупе на молитве и вознесоша тепле моление ко Пастырю Своему, глаголюще: Царю Ангелов, управляяй всеми на земли и на мори! Раби Твои вопиют к Тебе: скоро посли нам Всесвятаго Духа Твоего. Господь же их плотию на небесех Отцу соседяй, услышав моление сие рече: Самовластный Утешителю, снизойди, чают бо Тя ученицы Мои, ихже собрах к Тебе и ко Отцу, тепле бо вопиют к Тебе, глаголюще: Прииди, Душе Благий и настави нас на землю праву. Прииди, Свете Святый, и направи стопы наши на стезю мирну. Прииди, Владыко Непостижиме, всем хотящим спастися несумненное упование. Прииди, Неизследимый Царю, всем жаждущим правды благодатное насыщение. Прииди, Душе Живый и Животворяй, Твоею бо благодатию живем и движемся и есмы. Прииди, Свете Святый и Светоносяй, Твоею бо чистотою возвышаемся, светлеемся и хранимы. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша.

Кондак 4

Бурное дыхание велие внезапу пронесеся, учеником в Сионе собранным и в горнице об часе третьем дне молящимся, и бысть шум, яко гром с небесе, тишине велией окрест сущей, и исполни весь дом, идеже бяху седяще. И колебашеся храмина, яко лодия, и убояшеся апостоли мняще, яко от дыхания бурна падется горница, и вси в страсе возопиша: О, Владыко, утиши колебание и посли Всесвятаго Духа Твоего, Емуже согласно да воспоем: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще шум с небесе и колебание воздушное видяще, боголюбивии Апостоли и вси сущии с ними исполнишася ужаса, зане в дыхании бурне сошествие Утешителево уразумеша и в шуме небеснем глас Господень ощутиша, в себе помысливше: се глас Господень возгреме в крепости. Се глас Господа Источающаго пламень огня, якоже Давид предрече. Се буря от Господа, якоже Иеремия возвести. В сие время Господь наш восхоте послати Утешителя инаго и даровати Закон нов, якоже древле на Синаи. Тамо от гласа Его колебашеся гора, здесь же от дыхания Утешителева потрясеся горница, тамо быша громи и молния, здесь же пронесеся шум с небесе. Обаче приступихом не к горе осязаемой и огнем пылающей, но к Сионстей горе, к Иерусалиму Небесному, к Ходатаю Завета Новаго, да приимем Царство Непоколебимо, и да восприимем благодать Духа, ею же послужим благоугодно, вопиюще Ему сице: Прииди, Душе Страха Божия, не во огне и буре, но во гласе хлада тонка, да нас от духа боязни рабския свободиши. Прииди, Душе Сыноположения, апостолы во едино стадо совокупивый, да и нас чада Божия сотвориши. Прииди, Душе Премудрости и Откровения, да воспомянеши нам вся словеса Христовы в познание Его. Прииди, Душе ведения и благочестия, да просветиши очи сердечныя светом заповедей Его. Прииди, Душе Божия Святыни, да облечеши нас силою свыше от Своих небесных высот. Прииди, Душе всякия благостыни, да окропиши нас росою благодати по множеству Своих щедрот. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша.

Кондак 5

Богоноснии Апостоли еще паче исполнишася страха, егда по гласе шума се бысть им видение новое паче перваго и явишася огненнии языцы, разделяющияся сюду и сюду, и седоша по единому на коемждо от них над главами их, да исполнится Давида праотца предречение: Бог яве приидет и не умолчит, огнь пред Ним возгорится и окрест Его буря зельна. Сим духоносным огнем Утешителя просвещаемии, апостоли со страхом и с радостию возопиша, сретающе пришествие Его: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше сошествие Утешителя в виде огненных язык, Апостоли удивишася, како дыхание бурно с пламенем совокупися, и како с ветры видены быша светильницы, с росою же искры. Наипаче же объяша их страх Божественный, егда огненнии языцы, седше над главами их, не опалиша власы, но паче просвещаху мысли их, и тако огнедохновенным озарением Святаго Духа просвещаеми, уразумеша проречение Давидово: Огнь от Лица Его воспламенится: углие возгореся от него. И приклони небеса и сниде. И прославиша Бога, яко прииде обетованный Утешитель, да огненное крещение восприявше от Него, благодарственно возопиют ему сице: Прииди, Огненосный Душе, да огненным крещением весь мир просветиши. Прииди, огнь подаяй, Боже, да терние наших прегрешений попалиши. Прииди, огнь Божественный на землю низводяй, Господи, да угасшия светильницы душ наших паки возжеши. Прииди, огненныя реки апостолом орошаяй, Владыко, да теми весь мир огнем благодати Твоея обновиши. Прииди, во огненных языцех всему миру на молитве возглаголавый Душе, воздыхании неизглаголанными научи нас о чесом молитися Небесному Отцу. Прииди, во огне и буре Божество Пресвятыя Троицы Открывый, Царю, огнедохновенным дыханием воспламени огнь Божественныя любве и в наши хладныя сердца. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша.

Кондак 6

Проповедник дивный, божественный Петр, видев, яко огненное видение исполни страха ученики, возопи: не бойтеся, огнь сей нежегомый есть, якоже древле неопалимая купина, или якоже пламень Вавилонския пещи, иже не опали три отроки. Сего ради кийждо от нас да отринет страх из души, и да не убоится неопальнаго пламени, огнь бо сей да разумеем, якоже рози, яко цвети на главах наших, имиже увенча, украси и озари нас Всесвятый Дух, Емуже вси с радостию да воспоим: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия велие просвещение благодати Божией всей Церкви Христовой в великий сей Пятидесятный день, егда во огненных языцех Ты Сам существенно снисшел еси на апостолы и на вся верующия, Святый Животворящий и Всесильный Душе, Един Сый от Пресвятыя Троицы, и богатно излил еси не некия Отчии дары, якоже прежде, но от всея полноты Божества излил еси от Духа Твоего на всяку плоть, не в меру бо подаст Бог Духа, и потекоша реки воды живыя благодати Твоея от Иерусалима во всю вселенную, и тако завершишася телесныя дела Христовы и прияша начало дела Твоя, Душе, да созиждется Царствие Твое в человецех и да преобразится Тобою мертвенная плотская жизнь наша на живую и духовную. Сего ради вси водимии Тобою да воспоем Тебе сице: Прииди, Утешительный Душе, с небесных высот сошедый, да безкнижныя ученики Христовы неботаинники сотвориши. Прииди, Небесный Царю, везде сый и вся исполняяй, да во Христа верующия духовныя жизни сопричтеши. Прииди, неумаляемое Сокровище благодати, да приобщиши нас даров Твоих, и райскою радостию возвеселимся. Прииди, Неувядаемый Цвете чистоты, да окропиши нас иссопом Твоим и паче снега убелимся. Прииди, Зиждителю всея Твари, да царствуеши и господствуеши над всеми силами души моея. Прииди, Владыко Неба и Земли, да властвуеши и управляеши над всеми движениями сердца моего. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша.

Кондак 7

Хотя спасти вся языки, Господи, даровал еси учеником Твоим во огненных языцех Духа Твоего, да по обетованию Твоему возглаголют новыми языки, и вси исполнишася Духа Свята и начаша глаголати иными языки, якоже Дух даяше им провещевати, да вси народи от всех язык на праздник пришедшия, услышат их проповедующия своими их языки. В Вавилоне иногда размесишася языцы дерзости ради столпотворения, да разделятся языки, ныне же боговедения ради умудришася языцы, в соединение бо всех призва Вышний, да согласно славят всесвятаго Духа, поюще Ему едиными усты и единем сердцем: Аллилуиа.

Икос 7

Новое чудо Твое, Утешителю, бысть во знамение всем, и исполни ужаса языков собрания на праздник пришедших: видяху бо учеников Спасовых огненными языки глаголющих и кийждо от них свою беседу слышаше. И дивляхуся вси, друг другу глаголюще: не вси ли сии глаголющии галилеяне суть, и како мы слышим кийждо свой язык, в немже родихомся? Како сотворишася соотечественницы всем языком? Видел ли есть Петр Египет? Живяше ли когда Андрей в Месопотамии? Видеша ли когда Памфилию сыны Заведеовы? Како явишася сии Римляном, яко не варвари, Парфяном, яко им подобнии, Мидяном же, яко свои. Обаче елицы благоговейнии быша, тии прославиша Бога, вопиюще Утешителю сице: Прииди, во пророцех глаголавый Божественный Душе, возглаголи мирная и благая в сердцах наших. Прииди, во Апостолех проповедавый огненными языки Безсмертный Царю, возсияй молниями Божества в душах наших. Прииди, Животе Безначальный, разделенныя языки в соединение призвавый, и в нас дух вражия разделения всеконечно потреби. Прииди, Любы Безконечная, Апостолы на вечери союзом любве связавый, и в нас дух братския любве навеки насади. Прииди, с небесе снисшедый Утешителю наш, да на стези небесныя наставиши нас, Тебе поющих. Прииди, от земных горе возвышаяй Боже наш да от сладости мирских красот избавиши нас Тебе вопиющих. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша.

Кондак 8

Странными глаголы вещающе, возглаголаша святии Апостоли странныя учения и странныя веления Святыя Троицы, от Духа Святаго просвещаеми. Высокоглаголивыми же проповедующе языки, не человеком глаголаху первее, но Богу, тайны вещающе духом, якоже божественный Павел глаголет, быша бо в восторзе духовном, неизглаголанными воздыхании Святаго Духа наставляеми. Неверующим же от язык сие Духа действо пьянство непщевашеся быти. Обаче мнози благоговейни бывше, ужасахуся, и недоумевающеся, друг друга вопрошаху: что убо хощет сие быти? И с верою прославиша Бога, поюще Ему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь исполнен быв огненосныя благодати Духа Божия, святый Петр, востав с единонадесятьми, воздвиже глас свой и нача проповедовати собранным от язык величия Божия и страшное Твое, Святый Утешителю, во огненных языцех схождение, еже пророк Иоиль древле предрече, глаголя о сем великом и просвещенном дне Господнем: «Изолью от Духа Моего на всяку плоть, на рабы Моя и на рабыни Моя, и прорекут сынове ваши и дщери ваши и юноши ваши видения узрят». Сим Святым Духом исполненнии бывше, Апостоли не вином упишася, но упоением Духа, новаго винограда рождения Божественнаго веселия приобщившеся, вопиюще и глаголюще сице: Прииди, Божественный Утешителю, во Иордане на Спаса нашего в виде голубине снисшедый, даруй нам криле голубине кротости и чистоты, да полетим и почием. Прииди, Сладчайший Душепосетителю, в Сионе ко апостолом во огненных языцех пришедый, ороси нас огнем благодати Твоея, да верою и любовию воспламенеем. Прииди, Святый Живоначальный Душе, древле в человецех плоть сущих пребывати не восхотевый, свободи нас законом духа от закона плоти, да паки живеши в нас. Прииди, Великий Непостижимый Боже, в последок дний сих от Духа Твоего на всяку плоть изливый, сподоби нам не по плоти жити, но по духу, да всегда пребудеши в нас. Прииди, Душе всякия чистоты, помози нам, да плоть не похотствует на дух наш, и да Тобою водими будем. Прииди, Присный наш Животе, спобори нам, да не сеем в плоть и тление, но в дух, да от Духа Твоего жизнь вечную пожнем. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша.

Кондак 9

Всякое естество человеческое возвеселися днесь о сошествии Твоем, Утешителю Благий, зане в ветхую Пятидесятницу при Синае бывшую, вси людие издалече стояху в страхе и в ужасе, всей горе дымящейся и во огне бывшей, един бо точию Моисей взыде на верх ея во мрак, идеже бяше Бог. Ныне же, вси слышавшии Петра умилишася сердцем, увероваша и крестишася, и приложися в день той душ, яко три тысящи, и тако в сей великий день Пятидесятницы положися начало Церкви Христовой на земли и вси исполнишася Духа Святаго и духом взыдоша на гору Господню благодати Божия, вси очами веры Господа узреша и с радостию возопиша Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Витии Божественныя святии Апостоли, прежде безкнижнии рыбарие, ныне же мудрии богословцы явишася, прежде починяху мрежи своя, ныне же облеченнии силою свыше от Духа Святаго, начаша проповедь Слова Божия, прежде точию рыб уловляху, ныне же сотворишася ловцы человеков и люди безчисленнии из глубокия тьмы начаху изымати. Прежде боящиися, ныне же дерзновение приявшии и радости исполненнии от Тебе, Святый Утешителю, тии уразумеша, яко нова тварь ныне суть и каковый велий дар получиша по обетованию Господню, сего ради ныне отбеже от них страх и дух немощи и тии ощутиша, яко уже имут силу по повелению Господню пройти даже до конец вселенныя, учаще вся языки и крестяще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Сего ради в веселии духа возопиша сице: Прииди, Свете Живоначальный, да вся языки светом боговедения просветиши. Прииди, Животе Безначальный, да вся человеки к новой жизни во Христе приобщиши. Прииди, Теплото Живительная, да духом любве Твоея хладныя сердца неверных языков воспламениши. Прииди, Сладосте Неизреченная, да благодатию Твоею всех вкусивших ю паче меда и сота усладиши. Прииди, Радование наше непрестанное, да нас скорбных и печальных очищением совести возвеселиши. Прииди, Сокровище наше превожделенное, да нас нищих и убогих множеством дарований духовных обогатиши. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша.

Кондак 10

Спасения день — сей великий Пятидесятницы праздник, в оньже, Утешителю Благий, Церковь Христову до скончания века облагодатил еси и всю тварь Твоим Живоносным дыханием обновил еси, Везде сый и вся исполняяй, Ты идеже хощеши дышиши, вся живиши и повсюду в мире разливаеши свою живоначальную силу: Тебе поет солнце, Тебе славит луна, Тебе служит свет, Тебе работают источницы, Тобою един дождь напояет землю и бывает бел в кринех, и красен в розах, багрян же в фиалках, тако многообразна благодать Твоя: единому убо даеши слово премудрости, другому — дар пророчества, иному — сказание Божественных Писаний: единаго укрепляеши на целомудрие, другаго учиши поститися и подвизатися, оваго же уготовляеши на мученичество. Вся же сия действуеши Ты, единый Душе, разделяя коемуждо хощеши, да всякое дыхание поет Тебе: Аллилуиа.

Икос 10

Царю Небесный и жизни Подателю! Царство Твое — Царство всех веков и Владычество Твое во всяком роде и роде. Сошед же на апостолы, Ты явил еси ими Царство не от мира сего — Церковь Христову, юже исполнил еси безчисленными дары благодати Твоея, имиже, яко финикс процвете и яко кедр, иже в Ливане умножися. И тако Твоею благодатию напояема, Церковь процвете многочисленными сонмы девственник, учителей, мучеников, исповедников, преподобных, пустынников, да исполнится Осии пророка предречение: процветет, яко цвет и прострет корение, яко дубрава и яко маслина плодовита будет. Зряще убо сии сонмы духоносных отцев, Тобою, Святый Душе, возращенных, воззовем Тебе таковая: Прииди, Источниче Божественных сокровищ, вдохни нам светоносныя Твоя дарования. Прииди, Подателю и Совершителю нашего освящения, освяти ум, сердце и вся наша помышления. Прииди, благости и милосердия Неизнуряемое Хранилище, сохрани в нас жизнь духовную под кровом Твоея благости. Прииди, настоящих и грядущих благ Нескончаемое Сокровище, соблюди нас в чистоте совести в предначатие вечныя радости. Прииди, падших Всенадежное Востание, Тобою бо источаются благодатныя струи напояющия всяку тварь ко оживлению. Прииди, мертвых духом и телом Благое Воздвижение, Тобою бо подаются вся силы к животу и благочестию, воздвизающия всяку плоть к Воскрешению. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша.

Кондак 11

Пение духовное воспоем Тебе, Святый Утешителю, Твое во огненных языцех на Апостолы Сошествие празднующе и сим Павловым глаголом последующе: «помолюся духом, помолюся и умом, воспою духом, воспою и умом». И тако духом на молитве и в служении пламенеюще, да не угасим плотоугодием Духа Твоего, во святом крещении восприятаго, но присно да взираем на уверовавших в день Сошествия Твоего: тии бо внимающе слову Петрову: «спасайтеся от рода сего развращеннаго», выну бяху в учении апостол, в общении и преломлении Хлеба Жизни и в молитвах, и бысть на всякой душе страх Божий, и бяху вси вкупе единодушно, имуще вся обща, и с радостию в простоте сердца воспеваху Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Света солнечнаго светлее явися благодать Твоя, Светоносный Душе, вся бо просветляеши, очищаеши и освещаеши Твоим огненосным осиянием. Ты бо сошел на Пресвятую Деву Марию, соделал еси Ю Пресветлый храм девства и Пречистый дом Божества Сыну Божию. В явлении же Твоем во Иордане при Крещении Господнем в виде голубине Ты отверзл еси небеса грехопадением Адамовым заключенная и обожил еси Пречистую плоть Христову. В Сошествии же Твоем на Апостолы исполнил еси Божественнаго присутствия Своего всю Церковь, Невесту Христову, да будет непорочна и свята. Сего ради точиши в Ней пророчествия, и священники совершаеши, собираеши весь собор церковный, и сходиши, яко огнь с небесе в Божественную Литургию и во всех таинствах, и тако вся Церковь одевается светом благодати Твоея, яко ризою, да во Свете Твоем узрим Свет, и да воспоем Тебе сице: Прииди, чистотою Сияющий Душе, Святую Деву Чисту в рождестве сохранивый, да и нам благодать девства и чистоты преподаси. Прииди, небеса разверзший Небесный Царю, на Спаса Христа при Крещении низшедый, да и всем верующим в Него путь на небо отверзеши. Прииди, Солнце Незаходимое и Несокрываемое, да свет возсияши праведным и правым сердцем веселие. Прииди, Сияние Присносияющее и Немерцающее, да внутрь нас возсияеши Церковь Божия Духа в Твое Божественное посещение. Прииди, Свете Святый и Животворяй, просвети мир Твоим Божественным осиянием. Прииди, огню от огня Происходяй и Боготворяй, озари нас Твоим огненосным вдохновением. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны и спаси души наша.

Кондак 12

Благодать духоносную даровал еси, Утешителю Святый, всей Церкви Христовой в великий день Святыя Пятидесятницы, якоже и прежде выну спребывал еси Владыке Христу во днех Его плоти, яко же великий в богословех святый Григорий витийствует: «Рождается Христос и Дух предворяет. Крещается Христос и Дух свидетельствует. Искушается Христос и Дух возводит (в пустыню). Совершает силы Христос и Дух сопутствует. Возносится Христос и Дух преемствует». Сего ради и начатки Божества подаеши ныне, Святый Душе, естеству перстному, да паки возведеши е к первому райскому благородию и да обожиши е во образ Вознесеннаго на небеса естества Христова. Мы же исчести не могуще многочисленная паче песка морскаго благодеяния дарований Твоих, вопием Тебе: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще, Божественный Душе, Твою Живоначальную благодать, обновляющую лице земли дохновением Твоим, поклоняемся Твоему во огненных языцех на Апостолы сошествию, и веруем, яко по обетованию Христову выну Твоя благодать во Святей Церкви пребудет, дондеже паки приидеши в последний день во общее Воскресение во еже воздвигнути вся от века умершия, яко же святый Иезекииль предрече глаголя: «от четырех ветров прииде, Душе, и вдуни в мертвыя кости сия и да оживут. И вниде в них Дух Жизни и ожиша и сташа на ногах своих собор мног зело». Тогда не посрами нас вопиющих Тебе сице: Прииди, Утешение и Радосте моя, услыши мя в день скорби и печали моея. Прииди, Дыхание и Жизнь моя, буди ми един дух со мною до самыя смерти моея. Прииди, Блестящееся одеяние души моея, покрый внутреннюю наготу и безобразие грехопадения моего. Прииди, Теплейшее очищение совести моея, отмый скверну души и тела моего чистыми слезами пришествия Твоего. Прииди, Пище Неизреченная и Нетленная, напитай алчущий дух мой в жизнь вечную безсмертия плодами. Прииди, Питие Божественное и превожделенное, напой жаждущую душу мою благочестия водами. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны и спаси души наша.

Кондак 13

О, Небесный Параклите и Душе Всесвятый, от Отца Исходяй и Сыном Пришедый! Приими малое сие от всея души приносимое Тебе благодарение. Прииди к нам и пребуди выну в Церкви, да не угаснет в нас Божественный пламень Тобою возженный. И сподоби нам духом пламенети и плотоугодия не творити в похотех, да никогдаже угаснет дух наш и да выну прославляти будем Тя в душах и телесех наших, и тако возрожденнии Тобою, чистым духом и чистыми усты воспоем Единому Богу во Святей Троице: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й.

Ґкafістъ на сошeствіе с™aгw д¦а

Кондaкъ №

Возбрaнный парaклите, цRю2 нб7а и3 земли2, животворsщій, сп7си1тельный и3 всес™hй дyше, вhну t nц7A и3сходszй и3 въ сн7э почивazй, сошeствіемъ же въ ви1дэ џгненныхъ kзhкwвъ ґпcлы просвэти1вый, снизойди2 и3 нhнэ съ г0рнихъ высHтъ на ны2 недосто6йныz рабы6 твоS, и3 породи2 нaсъ къ н0вой блгdтной жи1зни, да воспоeмъ тебЁ: Пріиди2, ўтёшитель бlгjй, всели1сz въ ны2, и3 сп7си2 дyши нaша.

Јкосъ №

ЃгGлwвъ творeцъ и3 гDь си1лъ съ нб7сЁ сошeдъ и3 пл0тское воспріeмъ є3стество2 нaше, пріи1де на зeмлю, да сп7сeтъ кrт0мъ и3 воскресeніемъ свои1мъ пaдшій дрeвлэ р0дъ чlвёчь, и3 пaки восшeдъ на нб7о, сёде њдeсную бGа и3 nц7A, да совознесeтъ и3 њб9итъ є3стество2 нaше, и3 да сози1ждетъ на земли2 цrтво прaвды и3 ми1ра њ дyсэ с™э, є3г0же никт0же м0жетъ ви1дэти, ѓще кто2 не роди1тсz свhше тёмже дyхомъ. Сегw2 рaди гDь нaшъ, ко nц7Y tходS, не њстaви нaсъ си1рыхъ, но nбэтовA грёшникwмъ свои1мъ, глаг0люще: ѓзъ ўмолю2 nц7A и3 и3нaгw ўтёшителz дaстъ вaмъ, да бyдетъ съ вaми во вёкъ, д¦ъ и4стины, є3г0же мjръ не м0жетъ пріsти, нижE знaетъ є3гw2, и4же t nц7A и3сх0дитъ, т0й свидётельствуетъ њ мнЁ. Ўтёшитель, д¦ъ с™hй, т0й вы наyчитъ всемY и3 воспомsнетъ, ћже рeкъ вaмъ. СемY nбэтовaнію внёмлюще, ґпcли молsху тебЁ, с™hй ўтёшителю, да ск0ро сни1деши, вопію1ще тебЁ си1це: Пріиди2, ўтэшителю бlгjй, вhну t nц7A и3сходszй. Пріиди2, нбcной парaклите, при1снw въ снэ почивazй. Пріиди2, подaтелю жи1зни, приклони2 нб7сA и3 сни1ди. Пріиди2, нбcный цRю2, прикосни1сz горaмъ и3 воздhмzтсz. Пріиди2, всес™hй дyше, и3 настaви нaсъ свётомъ и4стины твоеS. Пріиди2, кристаллови1дный жив0те, и3 просвэти2 мjръ nгнeмъ блгdти твоеS. Пріиди2, ўтёшитель бlгjй, всели1сz въ ны2, и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ в7

Ви1дэвъ гDь по воскресeніи своeмъ ўченики2 своS є3щE пл0тскаz мyдрствующихъ и3 земн0е цaрство чaющихъ, kви1сz, и4мъ двeремъ затворeннымъ, дyну и3 преподадE и4мъ д¦а с™aгw блгdть просвэщaющую помышлeніz и5хъ и3 ўготовлsющую и5хъ къ пріsтію сущeственному тaинства бжcтвеннагw, глаг0люще: пріими1те д¦ъ с™ъ, и4мже tпусти1те грэхи2, tпyстzтсz и4мъ, и3 и4мже держи1те, держaтсz. Тёмже, пріeмше таковyю влaсть дух0вную, ўкрэпи1шасz дyхомъ, вопію1ще бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7

Рaзумъ бжcтвенный њ грzдyщемъ цrтвіи б9іи tкрывaz, гDь нaшъ собрA ўченики2 своS вс‰ вк{пэ на горЁ є3леHнстэй, и3 повелЁ и4мъ по вознесeніи є3гw2 на нб7о t їеrли1ма не tлучaтисz, но ждaти nбэтовaніz џ§а, д0ндеже њблекyтсz си1лою свhше, ћкw не по мн0зэхъ днёхъ и4мутъ кrти1тисz д¦омъ с™hмъ. И#3 тaкw заповёдавъ, речE и4мъ: нашeдшу с™0му д¦у на вы2, пріими1те си1лу и3 бyдете ми2 свидётели во їеrли1мэ и3 во всeй їудeи и3 самарjи и3 дaже до послёднихъ земли2. И# сіS рeкъ, вознесeсz на нб7о. Ўчени1цы же, возврати1вшесz во їеrли1мъ, взыд0ша въ г0рницу и3 бsху вси2 терпsще є3динодyшнw въ моли1твэ и3 молeніи и3 пощeніи съ жeнами и3 мRjею м™рію ї}совою и3 съ брaтіею є3гw2, чaюще сошeствіе ўтёшителz и3 пою1ще є3мY си1це: Пріиди2, дyше гDствуzй и3 животворszй, nц7Y собезначaльный и3 соприсносyщный. Пріиди2, дyше и4стинный и3 всебlгjй, съ сн7омъ купносyщный и3 равночeстный. Пріиди2, душE вLчный, t n§ескагw состaва и3 t бжcтвенныхъ и3 безначaльныхъ ќстъ є3гw2 несказaннw и3сходszй. Пріиди2, дyше хrт0въ, соmпостaсное дыхaніе и3 премyдрости си1ло, въ сн7э нераздёльнw пребывazй. Пріиди2, непостижи1мый просвэти1телю, tкровeніе тaйны прес™hz трbцы лю1демъ дaровати восхотёвый. Пріиди2, премyдрый всепосэти1телю, вeсь мjръ блгdтными даровaніzми и3сп0лнити возжелaвый. Пріиди2, ўтёшитель бlгjй, всели1сz въ ны2, и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ G

Си1лою бжcтвенною њблечeнъ с™hй пeтръ, востaвъ посрэди2 ўчени1къ, речE къ ни1мъ: мyжіе брaтіе, прекл0ньше колёна, сердцA же горЁ возвeдше, пом0лимсz ко гDу нaшему, nбэтовaвшему ўтёшителz и3нaгw, да сози1ждетъ чи1сты сердцA нaша и3 да њбнови1тъ дyхъ прaвъ во ўтр0бахъ нaшихъ и3 да сотвори1тъ г0рницу сію2 цRковь б9ію и3 ск0ро да ниспошлeтъ нaмъ д¦а всебlгaгw своегw2, є3мyже вси2 да воспои1мъ є3ди1ными ўсты2 и3 є3ди1нымъ сeрдцемъ: Ґлиллyіа.

Јкосъ G

И$муще стрaхъ вeлій, ґпcли въ смущeніи бhша, кaкw нeмощнымъ и4мъ сyщимъ, ћкоже ѓгнцамъ без8 пaстырz, проповёдати є3ђліе всeй твaри, сегw2 рaди, є3гдA скончaвахусz днjе пzтьдесsтницы, бhша вси2 вкyпэ на моли1твэ и3 вознес0ша тeплэ молeніе ко пaстырю своемY, глаг0люще: цRю2 ѓгGлwвъ, ўправлszй всёми на земли2 и3 на м0ри. Раби2 твои2 вопію1тъ къ тебЁ: ск0ро посли2 нaмъ всес™aгw д¦а твоегw2. ГDь же и5хъ пл0тію на нб7сёхъ nц7Y сосэдsй, ўслhшавъ молeніе сіE речE: самовлaстный ўтёшителю, снизойди2, чaютъ бо тS ўченицы2 мои2, и5хже собрaхъ къ тебЁ и3 ко nц7Y, тeплэ бо вопію1тъ къ тебЁ, глаг0люще: Пріиди2, душE бlгjй и3 настaви нaсъ на зeмлю прaву. Пріиди2, свёте с™hй, и3 напрaви ст0пы нaши на стезю2 ми1рну. Пріиди2, вLко непостижи1ме, всёмъ хотsщимъ сп7сти1сz несумнённое ўповaніе. Пріиди2, неизслэди1мый цRю2, всёмъ жaждущимъ прaвды блгdтное насыщeніе. Пріиди2, душE живhй и3 животворsй, твоeю бо блгdтію живeмъ и3 дви1жемсz и3 є4смы. Пріиди2, свёте с™hй и3 свэтоносsй, твоeю бо чcтот0ю возвышaемсz, свэтлёемсz и3 храни1мы. Пріиди2, ўтёшитель бlгjй, всели1сz въ ны2, и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ д7

Бyрное дыхaніе вeліе внезaпу пронесeсz, ўченикHмъ въ сіHнэ с0браннымъ и3 въ г0рницэ њб8 чaсэ трeтьемъ днЁ молsщимсz, и3 бhсть шyмъ, ћкw гр0мъ съ нб7сЁ, тишинЁ вeліей w4крестъ сyщей, и3 и3сп0лни вeсь д0мъ, и3дёже бsху сэдsще. И#3 колебaшесz хрaмина, ћкw лодіS, и3 ўбоsшесz ґпcли мнsще, ћкw t дыхaніz бyрна падeтсz г0рница, и3 вси2 въ стрaсэ возопи1ша: q, вLко, ўти1ши колебaніе и3 посли2 всес™aгw д¦а твоегw2, є3мyже соглaснw да воспоeмъ: Ґллилyіа.

Јкосъ д7

Слhшаще шyмъ съ нб7сЁ и3 колебaніе воздyшное ви1дzще, бGолюби1віи ґпcли и3 вси2 сyщіи съ ни1ми и3сп0лнишасz ќжаса, занE въ дыхaніи бyрнэ сошeствіе ўтёшителево ўразумёша и3 въ шyмэ нб7снэмъ глaсъ гDень њщути1ша, въ себЁ помhсливше: сE глaсъ гDень возгремЁ въ крёпости. СE глaсъ гDа и3сточaющагw плaмень nгнS, ћкоже дв7дъ предречE. СE бyрz t гDа, ћкоже їеремjz возвэсти2. Въ сіE врeмz гDь нaшъ восхотЁ послaти ўтёшителz и3нaгw и3 даровaти зак0нъ н0въ, ћкоже дрeвлэ на сінaи. Тaмо t глaса є3гw2 колебaшесz горA, здeсь же t дыхaніz ўтёшителева потрzсeсz г0рница, тaмо бhша гр0ми и3 м0лніz, здeсь же пронесeсz шyмъ съ нб7сЁ. Nбaче приступи1хомъ не къ горЁ њсzзaемой и3 nгнeмъ пылaющей, но къ сіHнстэй горЁ, къ їеrли1му нбcному, къ ходaтаю завёта н0вагw, да пріи1мемъ цrтво непоколеби1мw, и3 да воспріи1мемъ блгdть д¦а, є4ю же послyжимъ бlгоуг0днw, вопію1ще є3мY си1це: Пріиди2, душE стрaха б9іz, не во nгнЁ и3 бyрэ, но во глaсэ хлaда т0нка, да нaсъ t дyха боsзни рaбскіz свободи1ши. Пріиди2, душE сн7оположeніz, ґпcлы во є3ди1нw стaдо совокупи1вый, да и3 нaсъ чaда б9іz сотвори1ши. Пріиди2, душE премyдрости и3 tкровeніz, да воспомzнeши н†мъ вс‰ словесA хrт0вы въ познaніе є3гw2. Пріиди2, душE вёдэніz и3 бlгочeстіz, да просвэти1ши џчи сердeчный свётомъ зaповэдей є3гw2. Пріиди2, душE б9іz с™hни, да њблечeши нaсъ си1л6ою свы6ше t свои1хъ нбcныхъ высHтъ. Пріиди2, душE всsкіz бlгостыни, да њкропи1ши нaсъ рос0ю блгdти по мн0жеству свои1хъ щедрHтъ. Пріиди2, ўтёшитель бlгjй, всели1сz въ ны2, и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ є7

БGон0сніи ґпcли є3щE пaче и3сп0лнишасz стрaха, є3гдA по глaсэ шyма сE бhсть и4мъ видёніе н0вое пaче пeрвагw и3 kви1шасz џгненніи kзhцы, раздэлsющіzсz сюдY и3 сюдY, и3 сэд0ша по є3ди1ному на к0емждо t ни1хъ над8 главaми и5хъ, да и3сп0лнитсz дв7да прaoтца предречeніе: бGъ ћвэ пріи1детъ и3 не ўмолчи1тъ, џгнь пред8 ни1мъ возгори1тсz и3 w4крестъ є3гw2 бyрz ѕёльна. Си1мъ духон0снымъ nгнeмъ ўтёшителz просвэщaеміи, ґпcли со стрaхомъ и3 съ рaдостію возопи1ша, срётающе пришeствіе є3гw2: Ґллилyіа.

Јкосъ є7

Ви1дэвше сошeствіе ўтёшителz въ ви1дэ џгненныхъ kзhкъ, ґпcли ўдиви1шасz, кaкw дыхaніе бyрнw съ плaменемъ совокупи1сz, и3 кaкw съ вётры ви1дэны бhша свэти1льницы, съ рос0ю же и4скры. Наипaче же њб8sша и5хъ стрaхъ бжcтвенный, є3гдA џгненніи kзhцы, сёдше над8 главaми и5хъ, не њпали1ша власы2, но пaче просвэщaху мhсли и5хъ, и3 тaкw nгнедохновeннымъ њзарeніемъ с™aгw д¦а просвэщaеми, ўразумёша проречeніе дв7дово: џгнь t лицA є3гw2 воспламени1тсz: ќгліе возгорeсz t негw2. И#3 приклони2 нб7сA и3 сни1де. И# прослaвиша бGа, ћкw пріи1де nбэтовaнный ўтёшитель, да џгненное кRщeніе воспріsвше t негw2, бlгодaрственнw возопію1тъ є3мY си1це: Пріиди2, nгнен0сный душE, да џгненнымъ кRщeніемъ вeсь мjръ просвэти1ши. Пріиди2, џгнь подаsй, б9е, да тeрніе нaшихъ прегрэшeній попали1ши. Пріиди2, џгнь бжcтвенный на зeмлю низводsй, гDи, да ўгaсшіz свэти1льницы дyшъ нaшихъ пaки возжeши. Пріиди2, џгненныz рёки ґпcломъ њрошazй, вLко, да тёми вeсь мjръ nгнeмъ блгdти твоеS њбнови1ши. Пріиди2, во џгненныхъ kзhцэхъ всемY мjру на моли1твэ возглаг0лавый душE, воздыхaніи неизглаг0ланными научи2 нaсъ њ чес0мъ м0литисz нбcному nц7Y. Пріиди2, во nгнЁ и3 бyрэ бжcтво прес™hz трbцы tкрhвый, цRю2, nгнедохновeннымъ дыхaніемъ воспламени2 џгнь бжcтвенныz любвE и3 въ н†ши хл†дныz сердцA. Пріиди2, ўтёшитель бlгjй, всели1сz въ ны2, и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ ѕ7

Проповёдникъ ди1вный, бжcтвенный пeтръ, ви1дэвъ, ћкw џгненное ви1дэніе и3сп0лни стрaха ўченики2, возопи2: не б0йтесz, џгнь сeй нежег0мый є4сть, ћкоже дрeвлэ неwпали1маz купинA, и3ли ћкоже плaмень вавmлHнскіz пeщи, и4же не њпали2 три2 џтроки. Сегw2 рaди кjйждо t нaсъ да tри1нетъ стрaхъ и3з8 души2, и3 да не ўбои1тсz неwпaльнагw плaмени, џгнь бо сeй да разумёемъ, ћкоже р0зи, ћкw цвёти на главaхъ нaшихъ, и4миже ўвёнча, ўкрaси и3 њзари2 нaсъ всес™hй д¦ъ, є3мyже вси2 съ рaдостію да воспои1мъ: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7

ВозсіS вeліе просвэщeніе блгdти б9іей всeй цRкви хrт0вой въ вели1кій сeй пzтидесsтный дeнь, є3гдA во џгненныхъ kзhцэхъ ты2 сaмъ сущeственнw снисшёлъ є3си2 на ґпcлы и3 на вс‰ вBрующіz, с™hй животворsщій и3 всеси1льный душE, є3ди1нъ сhй t прес™hz трbцы, и3 богaтнw и3зли1лъ є3си2 не нёкіz џ§іи дaры, ћкоже прeжде, но t всеS полноты2 бжcтва и3зли1лъ є3си2 t д¦а твоегw2 на всsку пл0ть, не въ мёру бо подaстъ бGъ д¦а, и3 потек0ша рёки воды2 живhz блгdти твоеS t їеrли1ма во всю2 вселeнную, и3 тaкw заверши1шасz тэлeсныz дэлA хrт0вы и3 пріsша начaло дэлA твоS, душE, да сози1ждетсz цrтвіе твоE въ чlвёцэхъ и3 да преoбрази1тсz тоб0ю мeртвеннаz пл0тскаz жи1знь нaша на живyю и3 дух0вную. Сегw2 рaди вси2 води1міи тоб0ю да воспоeмъ тебЁ си1це: Пріиди2, ўтёшительный дyше, съ нбcныхъ выс0тъ сошeдый, да безкни1жныz ўченики2 хrт0вы нб7отaинники сотвори1ши. Пріиди2, нбcный цRю, вездЁ сhй и3 всS и3сполнszй, да во хrтA вёрующіz дух0вныz жи1зни сопричтeши. Пріиди2, неумалsемое сокр0вище блгdти, да пріoбщи1ши нaсъ дарHвъ твои1хъ, и3 рaйскою рaдостію возвесели1мсz. Пріиди2, неувzдaемый цвёте чcтоты2, да њкропи1ши нaсъ v3сс0помъ твои1мъ и3 пaче снёга ўбэли1мсz. Пріиди2, зи1ждителю все‰ твaри, да цaрствуеши и3 госп0дствуеши над8 всёми си1лами души2 моеS. Пріиди2, вLко нб7а и3 земли2, да влaствуеши и3 ўправлsеши над8 всёми движeніzми сeрдца моегw2. Пріиди2, ўтёшитель бlгjй, всели1сz въ ны2, и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ з7

ХотS сп7сти2 вс‰ kзы6ки, гDи, даровaлъ є3си2 ўченикHмъ твои1мъ во џгненныхъ kзhцэхъ д¦а твоегw2, да по nбэтовaнію твоемY возглаг0лютъ н0выми kзhки, и3 вси2 и3сп0лнишасz д¦а с™а и3 нaчаша глаг0лати и3нhми kзhки, ћкоже д¦ъ даsше и4мъ провэщевaти, да вси2 нар0ди t всёхъ kзhкъ на прaздникъ пришeдшіz, ўслhшатъ и5хъ проповёдующіz свои1ми и5хъ kзhки. Въ вавmлHнэ и3ногдA размэси1шасz kзhцы дeрзости рaди столпотворeніz, да раздёлzтсz kзhки, нhнэ же бGовёдэніz рaди ўмудри1шасz kзhцы, въ соединeніе бо всёхъ призвA вhшній, да соглaснw слaвzтъ всес™aгw д¦а, пою1ще є3мY є3ди1ными ўсты2 и3 є3ди1немъ сeрдцемъ: Ґллилyіа.

Јкосъ з7

Н0вое чудо твоE, ўтёшителю, бhсть во знaменіе всёмъ, и3 и3сп0лни ќжаса kзhкwвъ собрaніz на прaздникъ пришeдшихъ: ви1дzху бо ўченикHвъ сп7совыхъ џгненными kзhки глаг0лющихъ и3 кjйждо t ни1хъ свою2 бесёду слhшаше. И# дивлsхусz вси2, дрyгъ дрyгу глаг0люще: не вси2 ли сіи2 глаг0лющіи галілezне сyть, и3 кaкw мы2 слhшимъ кjйждо св0й kзhкъ, въ нёмже роди1хомсz: кaкw сотвори1шасz соoтeчественницы всёмъ kзhкwмъ; ви1дэлъ ли є4сть пeтръ є3гЂпетъ; живsше ли когдA ґндрeй въ месопотaміи; ви1дэша ли когдA памфЂлію сыны2 зеведeовы; кaкw kви1шасz сіи2 ри1млzнwмъ, ћкw не вaрвари, парфsнwмъ, ћкw и4мъ под0бніи, мидsномъ же, ћкw свои2. Nбaче є3ли1цы бlгоговёйніи бhша, тjи прослaвиша бGа, вопію1ще ўтёшителю си1це: Пріиди2, во прbр0цэхъ глаг0лавый бжcтвенный дyше, возглаг0ли ми1рнаz и3 бlгaz въ сердцaхъ нaшихъ. Пріиди2, во ґпcлэхъ проповёдавый џгненными kзhки безсмeртный цRю2, возсіsй м0лніzми бжcтва въ дyшахъ нaшихъ. Пріиди2, жив0те безначaльный, раздэлeнныz kзhки въ соединeніе призвaвый, и3 въ нaсъ дyхъ врaжіz раздэлeніz всеконeчнw потреби2. Пріиди2, любы2 безконeчнаz, ґпcлы на вeчери сою1зомъ любвE свsзавый, и3 въ нaсъ дyхъ брaтскіz любвE навёки насади2. Пріиди2, съ нб7сЁ снисшeдый ўтёшителю нaшъ, да на стези2 нб7сныz настaвиши нaсъ, тебЁ пою1щихъ. Пріиди2, t земнhхъ горЁ возвышazй б9е нaшъ да t слaдости мірски1хъ красHтъ и3збaвиши нaсъ тебЁ вопію1щихъ. Пріиди2, ўтёшитель бlгjй, всели1сz въ ны2, и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ }

Стрaнными глаг0лы вэщaюще, возглаг0лаша с™jи ґпcли стрaнныz ўчeніz и3 стрaнныz велeніz с™hz трbцы, t д¦а с™aгw просвэщaеми. Высокоглаг0ливыми же проповёдующе kзhки, не чlвёкомъ глаг0лаху первёе, но бGу, тaйны вэщaюще дyхомъ, ћкоже бжcтвенный пavелъ глаг0летъ, бhша бо въ вост0рзэ дух0вномъ, неизглаг0ланными воздыхaніи с™aгw д¦а наставлsеми. Невёрующимъ же t kзhкъ сіE д¦а дёйство піsнство непщевaшесz бhти. Nбaче мн0зи бlгоговёйни бhвше, ўжасaхусz, и3 недоумэвaющесz, дрyгъ дрyга вопрошaху: что2 ќбw х0щетъ сіE бhти; и3 съ вёрою прослaвиша бGа, пою1ще є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ }

Вeсь и3сп0лненъ бhвъ nгнен0сныz блгdти д¦а б9іz, с™hй пeтръ, востaвъ съ є3динонадесsтми, воздви1же глaсъ св0й и3 начA проповёдовати собрaннымъ t kзhкъ вели1чіz б9іz и3 стрaшное твоE, с™hй ўтёшителю, во џгненныхъ kзhцэхъ схождeніе, є4же прbр0къ їwи1ль дрeвлэ предречE, глаг0лz њ сeмъ вели1комъ и3 просвэщeнномъ днЁ гDнемъ: и3золью2 t д¦а м0егw на вс‰ку пл0ть, на рабы2 моS и3 на рабhни моS, и3 прорекyтъ сынHве вaши и3 дщeри вaши и3 ю4ноши вaши видёніz ќзрzтъ. Си1мъ с™hмъ д¦омъ и3сп0лненніи бhвше, ґпcли не він0мъ ўпи1шасz, но ўпоeніемъ д¦а, н0вагw віногрaда рождeніz бжcтвеннагw весeліz пріoбщи1вшесz, вопію1ще и3 глаг0люще си1це: Пріиди2, бжcтвенный ўтёшителю, во їoрдaнэ на сп7са нaшегw въ ви1дэ голуби1не снисшeдый, даруй нaмъ кри1лэ голуби1не кр0тости и3 чистоты2, да полети1мъ и3 почjемъ. Пріиди2, сладчaйшій душепосэти1телю, въ сіHнэ ко ґпcломъ во џгненныхъ kзhцэхъ пришeдый, њроси2 нaсъ nгнeмъ блгdти твоеS, да вёрою и3 люб0вію воспламенёемъ. Пріиди2, с™hй живоначaльный душE, дрeвлэ въ чlвёцэхъ пл0ть сyщихъ пребывaти не восхотёвый, свободи2 нaсъ зак0номъ дyха t зак0на пл0ти, да пaки живeши въ нaсъ. Пріиди2, вели1кій непостижи1мый б9е, въ послёдокъ днjй си1хъ t д¦а твоегw2 на вс‰ку пло6ть и3зли1вый, спод0би нaмъ не по пл0ти жи1ти, но по дyху, да всегдA пребyдеши въ нaсъ. Пріиди2, дyше всsкіz чистоты2, помози2 нaмъ, да пл0ть не пох0тствуетъ на дyхъ нaшъ, и3 да тоб0ю води1ми бyдемъ. Пріиди2, при1сный нaшъ жив0те, спобори2 нaмъ, да не сёемъ въ пл0ть и3 тлёніе, но въ дyхъ, да t д¦а твоегw2 жи1знь вёчную пожнeмъ. Пріиди2, ўтёшитель бlгjй, всели1сz въ ны2, и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ f7

Всsкое є3стество2 чlвёческое возвесели1сz днeсь њ сошeствіи твоeмъ, ўтёшителю бlгjй, занE въ вeтхую пzтидесsтницу при сінaэ бhвшую, вси2 лю1діе и3здалeче стоsху въ стрaхэ и3 въ ќжасэ, всeй горЁ дымsщейсz и3 во nгнЁ бhвшей, є3ди1нъ бо т0чію мwmсeй взhде на вeрхъ є3S во мрaкъ, и3дёже бsше бGъ. Нhнэ же, вси2 слhшавшіи петрA ўмили1шасz сeрдцемъ, ўвёроваша и3 кrти1шасz, и3 приложи1сz въ дeнь т0й дyшъ, ћкw три2 тhсzщи, и3 тaкw въ сeй вели1кій дeнь пzтидесsтницы положи1сz начaло цRкви хrт0вой на земли2 и3 вси2 и3сп0лнишасz д¦а с™aгw и3 дyхомъ взыд0ша на г0ру гDню блгdти б9іz, вси2 nчaми вёры гDа ўзрёша и3 съ рaдостію возопи1ша є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ f7

Вэтjи бжcтвенныz с™jи ґпcли, прeжде безкни1жніи рыбарjе, нhнэ же мyдріи бGосл0вцы kви1шасz, прeжде починsху мрежи2 своS, нhнэ же њблечeнніи си1лою свhше t д¦а с™aгw, начaша пр0повэдь словA б9іz, прeжде т0чію рhбъ ўловлsху, нhнэ же сотвори1шасz ловцы2 чlвёкwвъ и3 лю1ди безчи1сленніи и3з8 глуб0кіz тмы2 начaху и3зымaти. Прeждэ боsщіисz, нhнэ же дерзновeніе пріsвшіи и3 рaдости и3сп0лненніи t тебє2, с™hй ўтёшителю, тjи ўразумёша, ћкw н0ва твaрь нhнэ сyть и3 каковhй вeлій дaръ получи1ша по nбэтовaнію гDню, сегw2 рaди нhнэ tбэжE t ни1хъ стрaхъ и3 дyхъ нeмощи и3 тjи њщути1ша, ћкw ўжE и4мутъ си1лу по повелeнію гDню пройти2 дaже до конeцъ вселeнныz, ўчaще вс‰ kзhки и3 кrтsще и5хъ во и4мz nц7A и3 сн7а и3 с™aгw д¦а. Сегw2 рaди въ весeліи дyха возопи1ша си1це: Пріиди2, свёте живоначaльный, да вс‰ kзы6ки свётомъ бGовёдэніz просвэти1ши. Пріиди2, животE безначaльный, да вс‰ чlвBки къ н0вой жи1зни во хrтЁ пріoбщи1ши. Пріиди2, теплото2 живи1тельнаz, да дyхомъ любвE твоеS хлaдныz сердцA невёрныхъ kзhкwвъ воспламени1ши. Пріиди2, слaдосте неизречeннаz, да блгdтію твоeю всёхъ вкуси1вшихъ ю5 пaче мeда и3 с0та ўслади1ши. Пріиди2, рад1ованіе нaше непрестaнное, да нaсъ ск0рбныхъ и3 печaльныхъ њчищeніемъ с0вэсти возвесели1ши. Пріиди2, сокр0вище нaше превожделённое, да нaсъ ни1щихъ и3 ќбогихъ мн0жествомъ даровaній дух0вныхъ њбогати1ши. Пріиди2, ўтёшитель бlгjй, всели1сz въ ны2, и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ ‹

Спcніz дeнь сeй вели1кій пzтидесsтницы прaздникъ, въ џньже, ўтёшителю бlгjй, цRковь хrт0ву до скончaніz вёка њблгdтилъ є3си2 и3 всю2 твaрь твои1мъ живон0снымъ дыхaніемъ њбнови1лъ є3си2, вездЁ сhй и3 всS и3сполнszй, ты2 и3дёже х0щеши дhшиши, вс‰ живи6ши и3 повсю1ду въ мjрэ разливaеши свою2 живоначaльную си1лу: тебЁ поeтъ с0лнце, тебЁ слaвитъ лунA, тебЁ слyжитъ свётъ, тебЁ раб0таютъ и3ст0чницы, тоб0ю є3ди1нъ д0ждь напоsетъ зeмлю и3 бывaетъ бёлъ въ крjнэхъ, и3 крaсенъ въ р0захъ, багрsнъ же въ фіaлкахъ, тaкw многоoбрaзна блгdть твоS: є3ди1ному ќбw даeши сл0во премyдрости, друг0му дaръ прbр0чества, и3н0му сказaніе бжcтвенныхъ писaній: є3ди1нагw ўкрэплsеши на цэломyдріе, другaгw ќчиши пости1тисz и3 подвизaтисz, џвагw же ўготовлsеши на мyченичество. Всs же сіS дёйствуеши ты2, є3ди1ный дyше, раздэлsz коемyждо х0щеши, да вс‰кое дыхaніе поeтъ тебЁ: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹

ЦRю2 нбcный и3 жи1зни подaтелю. Цrтво твоE цrтво всёхъ вэкHвъ и3 владhчество твоE во вс‰комъ р0дэ и3 р0дэ. Сошeдъ же на ґпcлы. Ты2 kви1лъ є3си2 и4ми цrтво не t мjра сегw2 цRковь хrт0ву, ю4же и3сп0лнилъ є3си2 безчи1сленными дaры блгdти твоеS, и4миже, ћкw фjніxъ процвёте и3 ћкw кeдръ, и4же въ лівaнэ ўмн0жисz. И#3 тaкw твоeю блгdтію напоsема, цRковь процвёте многочи1сленными с0нмы дёвственникъ, ўчи1телей, мyченикwвъ, и3сповёдникwвъ, прпdбныхъ, пустhнникwвъ, да и3сп0лнитсz nсjи прbр0ка предречeніе: процвэтeтъ, ћкw цвётъ и3 прострeтъ корeніе, ћкw дубрaва и3 ћкw мaслина плодови1та бyдетъ. Зрsще ќбw сіи2 с0нмы духон0сныхъ nтцє1въ, тоб0ю, с™hй душE, возращeнныхъ, воззовeмъ тебЁ таковaz: Пріиди2, и3ст0чниче бжcтвенныхъ сокр0вищъ, вдохни2 нaмъ свэтон0сный твоS даровaніz. Пріиди2, подaтелю и3 соверши1телю нaшегw њсщ7eніz, њс™и2 ќмъ, сeрдце и3 вс‰ н†ша помышлeніz. Пріиди2, бlгости и3 милосeрдіz неизнурsемое храни1лище, сохрани2 въ нaсъ жи1знь дух0вную под8 кр0вомъ твоеS бlгости. Пріиди2, настоsщихъ и3 грzдyщихъ бlгъ нескончaемое сокр0вище, соблюди2 нaсъ въ чистотЁ с0вэсти въ предначaтіе вёчныz рaдости. Пріиди2, пaдшихъ всенадeжное востaніе, тоб0ю бо и3сточaютсz блгdтныz стрyи напоsющіz вс‰ку твaрь ко њживлeнію. Пріиди2, мeртвыхъ дyхомъ и3 тёломъ бlг0е воздви1женіе, тоб0ю бо подаю1тсz вс‰ си1лы къ животY и3 бlгочeстію, воздвизaющіz вс‰ку пл0ть къ воскрешeнію. Пріиди2, ўтёшитель бlгjй, всели1сz въ ны2, и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ №i

Пёніе дух0вное воспоeмъ тебЁ, с™hй ўтёшителю, твоE во џгненныхъ kзhцэхъ на ґпcлы сошeствіе прaзднующе и3 си1мъ пavловымъ глаг0ломъ послёдующе: помолюс1z дyхомъ, помолю1сz и3 ўм0мъ, воспою2 дyхомъ, воспою2 и3 ўм0мъ. И#3 тaкw дyхомъ на моли1твэ и3 въ служeніи пламенёюще, да не ўгaсимъ плотоуг0діемъ д¦а твоегw2, во с™0мъ кRщeніи воспріsтагw, но при1снw да взирaемъ на ўвёровавшихъ въ дeнь сошeствіz твоегw2: тjи бо внимaюще сл0ву петр0ву: спасaйтесz t р0да сегw2 развращeннагw, вhну бsху въ ўчeніи ґпcлъ, въ nбщeніи и3 преломлeніи хлёба жи1зни и3 въ моли1твахъ, и3 бhсть на всsкой душЁ стрaхъ б9ій, и3 бsху вси2 вкyпэ є3динодyшнw, и4муще вс‰ џбща, и3 съ рaдостію въ простотЁ сeрдца воспэвaху бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ №i

Свёта с0лнечнагw свэтлёе kви1сz блгdть твоS, свётон0сный душE, всs бо просвэтлsеши, њчищaеши и3 њсвэщaеши твои1мъ nгнен0снымъ њсіsніемъ. Тh бо сошёлъ на прес™yю дв7у мRjю, содёлалъ є3си2 ю5 пресвётлый хрaмъ дёвства и3 пречcтый д0мъ бжcтва сн7у б9ію. Въ kвлeніи же твоeмъ во їoрдaнэ при кRщeніи гDнемъ въ ви1дэ голуби1нэ ты2 tвeрзлъ є3си2 нб7сA грэхопадeніемъ ґдaмовымъ заключeннаz и3 њб9илъ є3си2 пречcтую пл0ть хrт0ву. Въ сошeствіи же твоeмъ на ґпcлы и3сп0лнилъ є3си2 бжcтвеннагw присyтствіz своегw2 всю2 цRковь, невёсту хrт0ву, да бyдетъ непор0чна и3 с™а. Сегw2 рaди т0чиши въ нeй прbр0чествіz, и3 сщ7eнники совершaеши, собирaеши вeсь соб0ръ церк0вный, и3 сх0диши, ћкw џгнь съ нб7сЁ въ бжcтвенную літургjю и3 во всёхъ т1аинствахъ, и3 тaкw вс‰ цRковь nдэвaетсz свётомъ блгdти твоеS, ћкw ри1зою, да во свётэ твоeмъ ўзри1мъ свётъ, и3 да воспоeмъ тебЁ си1це: Пріиди2, чcтот0ю сіsющій душE, с™yю дв7у чcту въ рождествЁ сохрани1вый, да и3 нaмъ блгdть дёвства и3 чcтоты2 преподaси. Пріиди2, нб7сA развeрзшій нбcный цRю2, на сп7са хrтA при кRщeніи низшeдый, да и3 всёмъ вёрующимъ въ негw2 пyть на нб7о tвeрзеши. Пріиди2, с0лнце незаходи1мое и3 несокрывaемое, да свётъ возсіsши прaведнымъ и3 прaвымъ сeрдцемъ весeліе. Пріиди2, сіsніе присносіsющее и3 немерцaющее, да внyтрь нaсъ возсіsеши цRковь б9іz д¦а въ твоЁ бжcтвенное посэщeніе. Пріиди2, свёте с™hй и3 животворsй, просвэти2 мjръ твои1мъ бжcтвеннымъ њсіsніемъ. Пріиди2, nгню2 t nгнS происходsй и3 бGотворsй, њзари2 нaсъ твои1мъ nгнен0снымъ вдохновeніемъ. Пріиди2, ўтёшителю бlгjй, всели1сz въ ны2 и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ в7i

Блгdть дух0носную даровaлъ є3си2, ўтёшителю с™hй, всeй цRкви хrт0вой въ вели1кій дeнь с™hz пzтидесsтницы, ћкоже и3 прeжде вhну спребывaлъ є3си2 вLке хrтY во днёхъ є3гw2 пл0ти, ћкw же великій въ бGосл0вэхъ с™hй григ0рій вэтjйствуетъ: рождaетсz хrт0съ и3 д¦ъ предворsетъ. кRщaетсz хrт0съ и3 д¦ъ свидётельствуетъ. И#3скушaетсz хrт0съ и3 д¦ъ возв0дитъ (въ пустhню). Совершaетъ си1лы хrт0съ и3 д¦ъ сопyтствуетъ. Возн0ситсz хrт0съ и3 д¦ъ преeмствуетъ. Сегw2 рaди и3 начaтки бжcтва подаeши нhнэ, с™hй душE, є3стествY пeрстному, да пaки возведeши є5 къ пeрвому рaйскому бlгор0дію и3 да њб9иши є5 во џбразъ вознесeннагw на нб7сA є3стествA хrт0ва. Мh же и3счeсти не могyще многочи1сленнаz пaче пескA морскaгw бlгодэsніz даровaній твои1хъ, вопіeмъ тебЁ: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i

Пою1ще, бжcтвенный душE, твою2 живоначaльную блгdть, њбновлsющую лицE земли2 дохновeніемъ твои1мъ, поклонsемсz твоемY во џгненныхъ kзhцэхъ на ґпcлы сошeствію, и3 вёруемъ, ћкw по nбэтовaнію хrт0ву вhну твоS блгdть во с™ёй цRкви пребyдетъ, д0ндеже пaки пріи1деши въ послёдній дeнь во џбщее воскресeніе во є4же воздви1гнути вс‰ t вёка ўмeршіz, ћкw же с™hй їезекіи1ль предречE глаг0лz: t четырeхъ вётрwвъ пріи1де, душE, и3 вдyни въ мeртвыz к0сти сіS и3 да њживyтъ. И#3 вни1де въ ни1хъ д¦ъ жи1зни и3 њжи1ша и3 стaша на ногaхъ свои1хъ соб0ръ мн0гъ ѕэлw2. ТогдA не посрами2 нaсъ вопію1щихъ тебЁ си1це: Пріиди2, ўтэшeніе и3 рaдосте моS, ўслhши мS въ дeнь ск0рби и3 печaли моеS. Пріиди2, дыхaніе и3 жи1знь моS, бyди ми2 є3ди1нъ дyхъ со мн0ю до сaмыz смeрти моеS. Пріиди2, блестsщеесz nдэsніе души2 моеS, покрhй внyтреннюю наготY и3 безoбрaзіе грэхопадeніz моегw2. Пріиди2, теплёйшее њчищeніе с0вэсти моеS, tмhй сквeрну души2 и3 тёла моегw2 чи1стыми слезaми пришeствіz твоегw2. Пріиди2, пи1ще неизречeннаz и3 нетлённаz, напитaй ѓлчущій дyхъ м0й въ жи1знь вёчную безсмeртіz плодaми. Пріиди2, питіE бжcтвенное и3 превожделённое, нап0й жaждущую дyшу мою2 бlгочeстіz водaми. Пріиди2, ўтёшителю бlгjй, всели1сz въ ны2 и3 сп7си2 дyши нaша.

Кондaкъ Gi

Q, нбcный парaклите и3 душE всес™hй, t nц7A и3сходsй и3 сн7омъ пришeдый. Пріими2 мaлое сіE t все‰ души2 приноси1мое тебЁ бlгодарeніе. Пріиди22 къ нaмъ и3 пребyди вhну въ цRкви, да не ўгaснетъ въ нaсъ бжcтвенный плaмень тоб0ю возжeнный. И# спод0би нaмъ дyхомъ пламенeти и3 плотоуг0діz не твори1ти въ п0хотехъ, да никогдaже ўгaснетъ дyхъ нaшъ и3 да вhну прославлsти бyдемъ тS въ дyшахъ и3 тэлесёхъ нaшихъ, и3 тaкw возрождeнніи тоб0ю, чи1стымъ дyхомъ и3 чи1стыми ўсты2 воспоeмъ є3ди1ному бGу во с™ёй трbцэ: Ґллилyіа.

Сeй кондaкъ чтeтсz три1жды. И# пaки јкосъ №-й: ЃгGлwвъ творeцъ: И# кондaкъ №-й: Возбрaнный парaклите:

Мlтва на сошeствіе с™aгw д¦а

Q, нбcный цRю2, ўтёшителю с™hй, душE и3стины, вездЁ сhй и3 вс‰ и3сполнszй, никогдaже начинaемый, нижE престаsй, но со nц7eмъ и3 сн7омъ при1снw сyщій, первёе во ѓгGльскихъ в0инствахъ дёйствовавый, свzщeніе дaруz; и3 при міробытіи2 въ начaлэ верхY воды2 носи1выйсz, ћкw жи1зни подaтель, въ рaй же первоздaнныz лю1ди дыхaніемъ жи1зни воoдушеви1вый и3 слaдкимъ nбщeніемъ бжcтвеннымъ ўтэшaвый |, по грэхопадeніи же прароди1телей нaшихъ не восхотёвый съ пaдшими сынaми чlвёческими пребывaти, занE пл0ть бhша, но т0чію во и3збрaннэхъ патріaрсэхъ и3 прbр0цэхъ дрeвлэ nтцє1мъ глаг0лавый, въ послёдокъ же днeй си1хъ, восхотёвъ и3зли1ти t д¦а своегw2 на вс‰ку пло6ть, первёе на чтcнёйшую г0рнихъ си1лъ прес™yю дв7у мRію низшeдый и3 вeліе тaинство воплощeніz сн7а б9іz Т0ю неизречeннw соверши1вый, и3 пaки на т0мъ же сн7э б9іемъ, во пл0ти на їoрдaнъ пришeдшемъ, въ ви1дэ голуби1нэ почи1вый, по сeмъ же въ вели1кій дeнь пzтидесsтницы сущeственнw въ видёніи џгненныхъ kзhкъ на ґпcлы сошeдый и3 си1ми всю2 вселeнную просвэти1вый и3 с™yю цRковь до скончaніz вёка своeю бжcтвенною блгdтію и3зoби1льнw и3сп0лнивый, во є4же пaдшее є3стество2 нaше њб9ити и3 пaки къ рaйскому бlжeнству возврати1ти. Призри2 ќбw въ сeй вели1кій, совершeнный и3 конeчный пzтидесsтный прaздникъ на молeніz рабHвъ твои1хъ колэнопреклонeннw тебЁ возноси1мый, и3 њчи1сти нaсъ сщ7eннымъ наи1тіемъ твои1мъ t мн0жества согрэшeній нaшихъ во всёмъ житіи2 нaми содёzнныхъ. Е#ди1не чcтый и3 прес™hй дyше, њчисти нaсъ t мн0гіz нечисто6ты н†шеz, да не пaки њстaвиши нaсъ, ѓще по пл0ти жи1ти бyдемъ, ћкw не и4мать nбитaти д¦ъ тв0й въ чlвёцэхъ пл0ть сyщихъ, занE пл0ть и3 кр0вь цrтвіz б9іz наслёдити не м0гутъ. Сегw2 рaди м0лимъ тS: ўгаси2 живон0снымъ дыхaніемъ твои1мъ вeсь плaмень стрaстей нaшихъ, да не твори1мъ плотоуг0діz въ п0хотэхъ, но води1міи тоб0ю, да бyдемъ прославлsти тS въ душaхъ и3 тэлесёхъ нaшихъ. И# и3збaви нaсъ t дyха прaздности, ўнhніz, печaли и3 г0рдости и3 дaруй нaмъ дyхъ кр0тости и3 чистоты2, дyхъ смирeніz и3 цэломyдріz, дyхъ терпeніz и3 любвE, да пріи1деши во внyтреннюю хрaмину дyшъ нaшихъ и3 воцари1шисz тaмw над8 страстsми нaшими, во є4же сёzти нaмъ ктомY ўжe не въ пл0ть и тлёніе, но въ дyхъ, да t д¦а твоегw2 пожнeмъ жив0тъ вёчный въ послёднее воскресeніе и3 прослaвимъ тS съ ли1ки с™hхъ со nц7eмъ и3 сн7омъ во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

В следующий за Пятидесятницей день, то есть в понедельник совершается праздник в честь Святого Духа (потому сам день иногда называется «понедельник Святого Духа»). Служба этого дня аналогична службам «наутрий» (то есть следующих после праздника дней) двух других Господских двунадесятых праздников высочайшего статуса – Рождества Христова и Богоявления. Особенно же много аналогий с праздником Собора Пресвятой Богородицы (26 декабря), так как и здесь во многих чертах повторяется служба вчерашнего двунадесятого праздника (особенно много соответствий на утрене).

До появления Студийского Устава (то есть до IX века) понедельник после Пятидесятницы не имел связи с прославлением Святого Духа. В древней Иерусалимской традиции (V – VIII вв.) он никак не был обозначен. В Уставе Великой церкви (то есть в соборном богослужении Константинополя) этот день был посвящен памяти апостолов как участников события новозаветной Пятидесятницы. От этой традиции в наше богослужение перешли литургийные чтения Дня Святого Духа: нынешние Апостол (Еф.5:9-19, зачало 229) и Евангелие (Мф.18:10-20, зачало 75).

Впервые именование понедельника «Днем Святого Духа» появляется в Студийских монастырских Типиконах предположительно в IX веке (сохранившиеся рукописи Уставов относятся к XI веку). Главным гимнографическим отличием дня является особый канон Святому Духу, написанный преподобным Феофаном в IX веке (возможно, как раз специально для этого дня). В Студийских Типиконах канон Святого Духа полагалось петь на утрене вместе с 1-м каноном Пятидесятницы. В поздних редакциях Иерусалимского Устава (XIV – XV вв.) канон Святому Духу был перенесен на повечерие, а утреня Дня Святого Духа стала почти идентична утрене Пятидесятницы.

На Руси второй день праздника Пятидесятницы (нынешний День Святого Духа) в XIV веке среди учеников преподобного Сергия Радонежского получает наименование «Троицын день» и праздничной иконой этого дня становится так называемая «Ветхозаветная Троица» (образ, написанный преподобным Андреем Рублёвым). К XVII веку наименование «Троицын день» переходит на сам праздник, тогда как следующий день по образцу греческих Типиконов стали называть Сошествием Святого Духа. Однако иконы на центральный аналой предписывается класть так, чтобы подчеркнуть мысль: в Неделю Пятидесятницы внимание акцентировано на сошествие Святого Духа, в понедельник — прославление Троицы. Вот характерные указания в Уставе 1641 года: «в субботу к недели поставляем на вечерни к Троицыну дни на налое образ сшествия Святаго Духа», а далее перед вечерней в Неделю Пятидесятницы сказано: «вечерню трезвонят во вся колоколы сошествию Святаго Духа, а на налое поставляем образ Троицы Живоначалныя». Вот что интересно: названия праздников уже современные, но иконы на центральный аналой предписано класть в соответствии с более древней русской практикой.