Акафист священномученику Антипе, епископу Пергамскому

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 24 апреля (11 апреля ст. ст.)

Утвержден для общецерковного использования.

Конда́к 1.

Возбра́нный чудотво́рче и изря́дный неду́гов целе́бниче, по да́нней ти́ от Го́спода благода́ти, я́ко име́яй дерзнове́ние к Пода́телю здра́вия, от вся́ких на́с бе́д и неду́гов свободи́, да зове́м ти́:

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

И́кос 1.

А́нгелов и всея́ тва́ри Соде́тель, яви́вый тя́ Це́ркве Святе́й всесве́тлаго свети́льника ве́ры и за ве́ру тверде́йшаго адама́нта священному́ченика, науча́ет на́с восхваля́ти по́двиги твоя́ и воспева́ти тя́, священному́чениче Анти́по, си́це:

Ра́дуйся, богому́дрый наста́вниче правосла́вныя ве́ры; ра́дуйся, я́ко источи́л еси́ ре́ки уче́ния, ве́рных напая́ющия.

Ра́дуйся, я́ко му́тныя во́ды многобо́жия потреби́л еси́; ра́дуйся, я́ко де́моном служа́щия чествова́ти Бо́га И́стиннаго научи́л еси́.

Ра́дуйся, я́ко из глубины́ безбо́жия извле́кл еси́ заблу́ждшия челове́ки и наста́вил еси́ и́х на пу́ть спасе́ния; ра́дуйся, я́ко дрема́нием нече́стия одержи́мыя возбуди́л еси́ к ра́зуму и́стиннаго Богове́дения.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 2.

Ви́дя лю́тое гоне́ние непра́ведных на благочести́выя христиа́ны, не убоя́лся еси́ преще́ния и́х и мучи́тельства, богоизбра́нне но дерзнове́нно пред лице́м и́х и́стиннаго Бо́га испове́дал еси́, вразумля́я те́х обрати́тися от су́етных и́дол ко Христу́ Спаси́телю и вы́ну пе́ти Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Среди́ язы́к, седя́щих во тьме́ и се́ни сме́ртней, сохрани́в непоро́чность жития́ твоего́, свя́те Анти́по, А́нгелом сожи́тель бы́ти сподо́бился еси́ и с ни́ми воспева́ти Тро́ическую пе́снь Бо́гу на Небеси́. Услы́ши на́с, пою́щих ти́ на земли́ похва́льная пе́ния сия́:

Ра́дуйся, житию́ безпло́тных поревнова́вый; ра́дуйся, чистото́ю А́нгелом уподо́бивыйся.

Ра́дуйся, во пло́ти яви́выйся а́ки безпло́тен; ра́дуйся, в те́ле пожи́вый духо́вно, на земли́ небе́сно.

Ра́дуйся, небе́сный челове́че; ра́дуйся, земны́й А́нгеле.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 3.

Си́лою благода́ти Бо́жией, еще́ сы́й в телеси́ возсия́л еси́ я́ко со́лнце, все́х просвеща́я и разгоня́я глубо́кую но́щь безбо́жия. Сего́ ра́ди почита́я тя́ я́ко сопресто́льника Апо́столов и целе́б пода́теля воспева́ем Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Име́я неусы́пное попече́ние о спасе́нии ду́ш во тьме́ идолослуже́ния погиба́ющих, богому́дре Анти́по, не престава́л еси́ призыва́ти те́х к Богоуго́дней жи́зни, подава́я собо́ю приме́р соверше́ннаго благоче́стия христиа́нскаго; сего́ ра́ди усе́рдно прино́сим ти́ похвалы́ сия́:

Ра́дуйся, о́бразе жития́ пра́веднаго; ра́дуйся, указа́телю неве́рным стези́, веду́щей к Небеси́.

Ра́дуйся, ве́рным ко спасе́нию путеводи́телю; ра́дуйся, приле́жный вразуми́телю заблу́ждших.

Ра́дуйся, во обраще́нии идолопокло́нников к ве́ре во Христа́ яви́вый самоотверже́ние всеце́лое; ра́дуйся, архиере́ю Бо́жий, до́бре упа́сший слове́сное ста́до твое́.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 4.

Ве́лия бу́ря я́рости Дометиа́на, ды́шущаго уби́йством, возшуме́ на хра́м души́ твоея́, свя́те Анти́по, но того́ не возмо́же поколеба́ти, основа́н бо бе́ на тве́рдом ве́ры Христо́вы ка́мени, на не́мже ты́, богоизбра́нне, неподви́жно пребыва́я, укрепля́ющему тя́ Го́споду Иису́су воспева́л еси́: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́шавше от тебе́ нечести́вый иге́мон и жрецы́ и́дольстии словеса́ прему́дрости, распыха́хуся на тя́ зло́бою, па́че же егда́ ре́кл еси́: «Еди́но то́ ве́ждь, о иге́моне, я́ко христиа́нин а́з е́смь, ца́рскому же веле́нию безу́мному и нечести́вому повину́тися отню́дь не изволя́ю». Сие́ у́бо воспомина́я, взыва́ем ти́ си́це:

Ра́дуйся, ве́ру во Христа́ до сме́рти сохрани́вый до́бре; ра́дуйся, си́лою свы́ше на бра́нь проти́ву мучи́телей препоя́санный.

Ра́дуйся, победоно́сною сла́вою от Христа́ Победи́теля облече́нный; ра́дуйся, Апо́столов во испове́дании Христа́ подража́телю.

Ра́дуйся, страсте́м Христо́вым соприча́стниче; ра́дуйся, кро́вию свое́ю утверди́вый правове́рие.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 5.

Богото́чный исто́чник ди́вных чуде́с яви́лся еси́, достосла́вне Анти́по: прия́л еси́ от Го́спода да́р неду́ги врачева́ти, да позна́ют неве́рующие Бо́га, я́ве тобо́ю чудоде́йствующа, и воспою́т Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́девше лю́дие гра́да Перга́ма, я́ко даде́ся ти́ благода́ть немощны́х исцеля́ти, и от вся́ких теле́сных и душе́вных скорбе́й избавля́ти, удиви́шася. Мы́ же за мно́гая исцеле́ния тобо́ю на ны́ излива́емая, ублажа́ем тя́ похвала́ми си́ми:

Ра́дуйся, боля́щих исцеле́ние; ра́дуйся, разсла́бленных укрепле́ние.

Ра́дуйся, неду́гующих врачу́ благода́тный; ра́дуйся, скорбя́щим непосты́дное прибе́жище.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю от мно́гих ра́н гре́шнии исцеля́ются; ра́дуйся, я́ко тобо́ю от вся́ких боле́зней с ве́рою призыва́ющии тя́ избавля́ются.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 6.

Пропове́дником и́стины, Христо́вым Апо́столом поревнова́в, не убоя́лся еси́ зверонра́вных мучи́телей, не ужасну́лся еси́ преще́ния, но со дерзнове́нием пропове́дал еси́ и́м Христа́ Бо́га, Его́ же ра́ди в разжже́н сосу́д ме́дян вве́ржен бы́л еси́, да просла́вится тебе́ ра́ди ди́вный во святы́х Госпо́дь, Ему́же ты́ и в огни́ взыва́л еси́: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Име́я ве́лию ре́вность о лю́дех Бо́жиих, ты́ боле́зновал еси́ о погря́зших в бе́здне идолопокло́нства, и ра́ди спасе́ния неве́рных гото́в бы́л еси́, я́коже боже́ственный Па́вел, са́м отлуче́н бы́ти от Христа́, возлю́бленнаго тобо́ю. Сего́ ра́ди со умиле́нием взыва́ем ти́ си́це:

Ра́дуйся, отцу́ ве́рующих Авраа́му в хода́тайстве о гре́шницех подража́вый; ра́дуйся, Богови́дцу Моисе́ю в пла́менней моли́тве о спасе́нии неве́рующих поревнова́вый.

Ра́дуйся, но́вый Самуи́ле, в моли́тве о беззако́нницех глаго́лавый: «Не бу́ди мне́, е́же не вопи́ти о ва́с с моле́нием ко Го́споду»; ра́дуйся, подража́телю архидиа́кона Стефа́на, во вре́мя страда́ния в ме́дяном воле́ о мучи́телех сотвори́вый сицеву́ю моли́тву: «Го́споди! не поста́ви и́м греха́ сего́».

Ра́дуйся, я́ко незло́бив сы́й, за убива́ющих тя́ моли́лся еси́, я́ко за благотво́рцев; ра́дуйся, па́стырю любвеоби́льный, положи́вый ду́шу свою́ за слове́сныя о́вцы твоя́.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 7.

Хотя́щу беззако́нному мучи́телю ле́стными словесы́ отврати́ти тя́, Анти́по, от И́стиннаго Бо́га ко и́долом безду́шным, ты́, богому́дре, отвеща́л еси́: прише́д в после́днюю ста́рость и к сме́рти прибли́жився, не изменю́ ве́ры моея́ в Иису́са Христа́, Бо́га моего́, Ему́же со Отце́м и Святы́м Ду́хом при́сно пою́ и во ве́ки веко́в и́мам пе́ти: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́вое чу́до показа́ Госпо́дь тобо́ю, егда́ ты́ по веле́нию злочести́ваго мучи́теля вве́ржен бы́л еси́ в разжже́н ме́дян коно́б, в не́мже я́ко хле́б сла́дкий испе́клся еси́ и в воню́ благоуха́ния Святе́й Тро́ице прине́слся еси́. Благогове́йне у́бо воспомина́я сие́ преве́лие терпе́ние твое́, блажи́м тя́ похвала́ми си́ми:

Ра́дуйся, позо́рищным вверже́нием в разжже́нный сосу́д горды́ню мучи́теля низложи́вый; ра́дуйся, я́ко о́гнь любве́ к Бо́гу в се́рдце твое́м до конца́ жи́зни сохрани́вый.

Ра́дуйся, я́ко Христа́ ра́ди огне́м кончи́ну прия́вый; ра́дуйся, тверде́е ка́мене в терпе́нии яви́выйся.

Ра́дуйся, я́ко укрепля́емый Христо́м Бо́гом, пресла́вно жи́знь на земли́ сконча́л еси́; ра́дуйся, пресве́тлому му́ченическому ли́ку сопричте́нный.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 8.

Стра́нно бе́ ви́дети язы́ком, неве́дущим Бо́жией си́лы, ка́ко в сла́бом ста́рческом те́ле возмо́гл еси́, святи́телю Анти́по, претерпе́ти за Христа́ люте́йшия му́ки. Мы́ же, благодаря́ о се́м Бо́га, дарова́вшаго ти́ такову́ю кре́пость, с любо́вию взыва́ем: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Ве́сь пре́дан бы́л еси́ Иису́су Пресла́дкому, святи́телю Анти́по, и сла́дце Его́ ра́ди го́рькия му́ки в огни́ претерпе́л еси́, глаго́лал бо еси́: «Ча́шу страда́ний, ю́же даде́ ми Госпо́дь, не и́мам ли пи́ти»; те́мже и са́м показа́лся еси́ а́ки ча́ша, сла́дость чуде́сных исцеле́ний излива́ющая все́м вопию́щим к тебе́ такова́я:

Ра́дуйся, все́ю душе́ю возлюби́вый Иису́са Пресла́дкаго; ра́дуйся, па́стырю, слове́сным овца́м во Свята́я святы́х пу́ть показа́вый.

Ра́дуйся, реко́, ороша́ющая ми́р вода́ми благода́ти Бо́жией; ра́дуйся, неисчерпа́емый исто́чниче чуде́сных исцеле́ний.

Ра́дуйся, сосу́де, на вся́ неду́ги врачева́ния неоску́дно излива́ющий; ра́дуйся, я́ко Госпо́дь си́л ди́вная на тебе́ яви́л е́сть.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 9.

Вся́кую стяжа́л еси́ чудоде́йствия си́лу благода́тию ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га, святи́телю Анти́по: не то́кмо бо моли́твами твои́ми устраши́л еси́ бе́сы, но и соверше́нно из гра́да Перга́ма изгна́л еси́ я́. Воспомина́я сию́ побе́ду твою́ над злы́ми ду́хи, благода́рне вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вити́йство челове́ческое не довле́ет изрещи́, коли́кую прия́л еси́, свя́те Анти́по, от Го́спода вла́сть изгоня́ти от люде́й диа́вола с лука́выми де́моны, за е́же мы́ восхваля́ем тя́ си́це:

Ра́дуйся, вся́ческих ко́зней диа́вола разруши́телю; ра́дуйся, сатаны́ посрами́телю.

Ра́дуйся, стужа́емых от бесо́в свободи́телю; ра́дуйся, де́монов отгна́телю.

Ра́дуйся, те́мных а́дских си́л устраши́телю; ра́дуйся, от него́же ду́хи зло́бы, я́коже ды́м, исчеза́ют.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́ ду́шу твою́, презре́л еси́ пло́ть и не убоя́лся еси́ от убива́ющих те́ло, свя́те Анти́по, егда́ бо услы́шал еси́ осужде́ние на сожже́ние в ме́дяном воле́, ты́ ра́достно прия́л еси́ о́ное, воспева́я Го́сподеви: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Стена́ еси́ огражда́ющая от вся́ких зо́л усе́рдно тя́ в по́мощь призыва́ющих, свя́те Анти́по, не то́кмо бо во Аси́и живу́щим, но и во все́х ме́стех су́щим христиа́ном твое́ю де́йственною моли́твою подае́ши духо́вная дарова́ния; и́хже ра́ди и мы́, о́тче святы́й, ублажа́ем тя́ си́це:

Ра́дуйся, сосу́де, источа́яй еле́й Бо́жия милосе́рдия; ра́дуйся, живоно́сный исто́чниче, струи́ исцеле́ний излива́ющий на́м.

Ра́дуйся, ско́рый возста́вителю здра́вия в не́мощи лежа́щих; ра́дуйся, все́х лю́тых боле́зней, па́че же лю́тыя зубны́я боле́зни, цели́телю.

Ра́дуйся, безме́здный врачу́ боле́зни душе́вныя и теле́сныя; ра́дуйся, пода́телю врачева́ний все́м, притека́ющим к тебе́ с ве́рою.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 11.

Пе́ние благоприя́тное Пресвяте́й Тро́ице прине́сл еси́, досто́йный прее́мниче Апо́столов, Анти́по, не то́чию умо́м, сло́вом и ду́хом, но живы́м всего́ себя́ в же́ртву принесе́нием. Те́м же, а́ще и не дово́льны есмы́ к похвале́нию таковы́х твои́х по́двигов, оба́че благода́рни су́щи, пое́м ди́вному во святы́х Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Светоза́рный свети́льник, от И́стиннаго Све́та озаря́емый, су́щим на земли́ явля́ешися, равноапо́стольный Анти́по, просвеща́еши бо се́рдца ве́рных и к ра́зуму Боже́ственному вся́ наставля́еши, поуча́я и на́с со умиле́нием взыва́ти:

Ра́дуйся, заре́ Бо́жия све́та; ра́дуйся, денни́це Со́лнца Пра́вды.

Ра́дуйся, сия́ние Ева́нгельскаго уче́ния; ра́дуйся, свети́ло небе́снаго блиста́ния.

Ра́дуйся, просвеща́яй ду́ши ве́рных; ра́дуйся, озаря́яй сердца́ и́щущих пра́вды.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 12.

Благода́ть, да́нную ти́ от Бо́га ве́дуще, ра́достно и́мя твое́ воспомина́ем, святи́телю Анти́по, и с те́плым моле́нием к всечестно́му о́бразу твоему́ притека́юще, приле́жно мо́лим тя́: пода́ждь цельбу́ стра́ждущим лю́тою зубно́ю боле́знию и изба́ви все́х на́с от вся́кия ну́жды и печа́ли, да пое́м Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Сла́вную кончи́ну твою́ пою́ще, архиере́ю Бо́жий, и те́плую моли́тву твою́ к Бо́гу о христиа́нах воспомина́юще, восхваля́ем Го́спода Си́л, ди́вная на тебе́ сотво́ршаго; ты́ же услы́ши на́с, уми́льно вопию́щих ти́:

Ра́дуйся, те́плый пред Го́сподем о на́с моли́твенниче; ра́дуйся, при́сный пред Бо́гом на́ш засту́пниче.

Ра́дуйся, до́брый на́ш наста́вниче; ра́дуйся, о спасе́нии на́с гре́шных си́льный хода́таю.

Ра́дуйся, Царя́ Небе́снаго ско́рый умилостиви́телю; ра́дуйся, благосе́рдый помо́щниче все́х благоче́стно соверша́ющих па́мять твою́.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 13.

О, пресла́вный и всехва́льный священному́чениче Анти́по! Приими́ сие́ похва́льное пе́ние от на́с недосто́йных во умиле́нии тебе́ приноси́мое, и богоприя́тным твои́м хода́тайством умоли́ Го́спода дарова́ти боля́щим здра́вие душе́вное и теле́сное, изба́вити все́х на́с от бе́д и напа́стей в жи́зни се́й, по сме́ртном же успе́нии на́шем, в де́нь Стра́шнаго Суда́ одесну́ю Пра́веднаго Судии́ ста́ти и в Ца́рствии Сла́вы Ему́ воспева́ти: Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1-й и конда́к 1-й.

И́кос 1.

А́нгелов и всея́ тва́ри Соде́тель, яви́вый тя́ Це́ркве Святе́й всесве́тлаго свети́льника ве́ры и за ве́ру тверде́йшаго адама́нта священному́ченика, науча́ет на́с восхваля́ти по́двиги твоя́ и воспева́ти тя́, священному́чениче Анти́по, си́це:

Ра́дуйся, богому́дрый наста́вниче правосла́вныя ве́ры; ра́дуйся, я́ко источи́л еси́ ре́ки уче́ния, ве́рных напая́ющия.

Ра́дуйся, я́ко му́тныя во́ды многобо́жия потреби́л еси́; ра́дуйся, я́ко де́моном служа́щия чествова́ти Бо́га И́стиннаго научи́л еси́.

Ра́дуйся, я́ко из глубины́ безбо́жия извле́кл еси́ заблу́ждшия челове́ки и наста́вил еси́ и́х на пу́ть спасе́ния; ра́дуйся, я́ко дрема́нием нече́стия одержи́мыя возбуди́л еси́ к ра́зуму и́стиннаго Богове́дения.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 1.

Возбра́нный чудотво́рче и изря́дный неду́гов целе́бниче, по да́нней ти́ от Го́спода благода́ти, я́ко име́яй дерзнове́ние к Пода́телю здра́вия, от вся́ких на́с бе́д и неду́гов свободи́, да зове́м ти́:

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Моли́тва.

О, пресла́вный священному́чениче Анти́по, ско́рый помо́щниче христиа́ном в боле́знех! Ве́рую от всея́ души́ и помышле́ния, я́ко даде́ся тебе́ от Го́спода да́р боля́щия исцеля́ти, неду́гующия врачева́ти и разсла́бленныя укрепля́ти. Сего́ ра́ди к тебе́, я́ко благода́тному врачу́ боле́зней, а́з немощны́й [немощна́я] прибега́ю и тво́й досточти́мый о́браз с благогове́нием лобыза́я, молю́ся: твои́м предста́тельством у Царя́ Небе́снаго испроси́ мне́ боля́щему [боля́щей] исцеле́ние от удруча́ющия мя́ зубны́я боле́зни, а́ще бо и недосто́ин [недосто́йна] е́смь тебе́, бла́гостнейшаго отца́ и при́снаго засту́пника моего́, но ты́, бы́в подража́тель человеколю́бия Бо́жия, сотвори́ мя́ досто́йна [досто́йну] твоего́ заступле́ния чрез мое́ обраще́ние от злы́х де́л к благо́му житию́, уврачу́й оби́льно дарова́нною тебе́ благода́тию я́звы и стру́пы души́ и те́ла моего́, да́руй ми́ здра́вие и спасе́ние и во все́м благо́е поспеше́ние, да та́ко ти́хое и безмо́лвное житие́ пожи́в во вся́ком благоче́стии и чистоте́, сподо́блюся со все́ми святы́ми сла́вити всесвято́е и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

А҆ка́ѳїстъ сщ҃енномч҃нкꙋ а҆нтѵ́пѣ, є҆пі́скопꙋ перга́мскомꙋ.

Конда́къ а҃.

Возбра́нный чꙋдотво́рче и҆ и҆зрѧ́дный недꙋ́гѡвъ цѣле́бниче, по да́ннѣй тѝ ѿ гдⷭ҇а бл҃года́ти, ꙗ҆́кѡ и҆мѣ́ѧй дерзнове́нїе къ пода́телю здра́вїѧ, ѿ всѧ́кихъ на́съ бѣ́дъ и҆ недꙋ́гѡвъ свободѝ, да зове́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

І҆́косъ а҃.

А҆́гг҃лѡвъ и҆ всеѧ̀ тва̑ри содѣ́тель, ꙗ҆ви́вый тѧ̀ цр҃квѣ ст҃ѣ́й всесвѣ́тлаго свѣти́льника вѣ́ры и҆ за вѣ́рꙋ твердѣ́йшаго а҆дама́нта сщ҃енномч҃нка, наꙋча́етъ на́съ восхвалѧ́ти по́двиги твоѧ̑ и҆ воспѣва́ти тѧ̀, сщ҃енномч҃ниче а҆нтѵ́по, си́це:

Ра́дꙋйсѧ, бг҃омꙋ́дрый наста́вниче правосла́вныѧ вѣ́ры: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ и҆сточи́лъ є҆сѝ рѣ́ки ᲂу҆че́нїѧ, вѣ́рныхъ напаѧ́ющыѧ.

Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ мꙋ́тныѧ во́ды многобо́жїѧ потреби́лъ є҆сѝ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ де́монѡмъ слꙋжа́щїѧ чествова́ти бг҃а и҆́стиннаго наꙋчи́лъ є҆сѝ.

Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ и҆з̾ глꙋбины̀ безбо́жїѧ и҆звле́клъ є҆сѝ заблꙋ́ждшїѧ человѣ́ки и҆ наста́вилъ є҆сѝ и҆́хъ на пꙋ́ть сп҃се́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ дрема́нїемъ нече́стїѧ ѡ҆держи́мыѧ возбꙋди́лъ є҆сѝ къ ра́зꙋмꙋ и҆́стиннагѡ бг҃овѣ́дѣнїѧ.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ в҃.

Ви́дѧ лю́тое гоне́нїе непра́ведныхъ на бл҃гочести́выѧ хрⷭ҇тїа́ны, не ᲂу҆боѧ́лсѧ є҆сѝ преще́нїѧ и҆́хъ и҆ мꙋчи́тельства, бг҃оизбра́нне, но дерзнове́ннѡ пред̾ лицє́мъ и҆̀хъ и҆́стиннаго бг҃а и҆сповѣ́далъ є҆сѝ, вразꙋмлѧ́ѧ тѣ́хъ ѡ҆брати́тисѧ ѿ сꙋ́етныхъ і҆́дѡлъ ко хрⷭ҇тꙋ̀ сп҃си́телю и҆ вы́нꙋ пѣ́ти є҆мꙋ̀: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ в҃.

Средѝ ꙗ҆зы̑къ, сѣдѧ́щихъ во тмѣ̀ и҆ сѣ́ни сме́ртнѣй, сохрани́въ непоро́чность житїѧ̀ твоегѡ̀, свѧ́тѣ а҆нтѵ́по, а҆́гг҃лѡмъ сожи́тель бы́ти сподо́билсѧ є҆сѝ и҆ съ ни́ми воспѣва́ти трⷪ҇ческꙋю пѣ́снь бг҃ꙋ на нб҃сѝ. ᲂу҆слы́ши на́съ, пою́щихъ тѝ на землѝ похва̑льнаѧ пѣ̑нїѧ сїѧ̑:

Ра́дꙋйсѧ, житїю̀ безпло́тныхъ поревнова́вый: ра́дꙋйсѧ, чистото́ю а҆́гг҃лѡмъ ᲂу҆подо́бивыйсѧ.

Ра́дꙋйсѧ, во пло́ти ꙗ҆ви́выйсѧ а҆́ки безпло́тенъ: ра́дꙋйсѧ, въ тѣ́лѣ пожи́вый дꙋхо́внѡ, на землѝ небе́снѡ.

Ра́дꙋйсѧ, нбⷭ҇ный чл҃вѣ́че: ра́дꙋйсѧ, земны́й а҆́гг҃ле.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ г҃.

Си́лою бл҃года́ти бж҃їей, є҆щѐ сы́й въ тѣлесѝ возсїѧ́лъ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ со́лнце, всѣ́хъ просвѣща́ѧ и҆ разгонѧ́ѧ глꙋбо́кꙋю но́щь безбо́жїѧ. сегѡ̀ ра́ди почита́ѧ тѧ̀ ꙗ҆́кѡ сопресто́льника а҆пⷭ҇лѡвъ и҆ цѣле́бъ пода́телѧ воспѣва́емъ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ г҃.

И҆мѣ́ѧ неꙋсы́пное попече́нїе ѡ҆ сп҃се́нїи дꙋ́шъ во тмѣ̀ і҆дѡлослꙋже́нїѧ погиба́ющихъ, бг҃омꙋ́дре а҆нтѵ́по, не престава́лъ є҆сѝ призыва́ти тѣ́хъ къ бг҃оꙋго́днѣй жи́зни, подава́ѧ собо́ю примѣ́ръ соверше́ннагѡ бл҃гоче́стїѧ хрⷭ҇тїа́нскагѡ: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆се́рднѡ прино́симъ тѝ похвалы̑ сїѧ̑:

Ра́дꙋйсѧ, ѻ҆́бразе житїѧ̀ првⷣнагѡ: ра́дꙋйсѧ, ᲂу҆каза́телю невѣ̑рнымъ стезѝ, ведꙋ́щей къ нб҃сѝ.

Ра́дꙋйсѧ, вѣ̑рнымъ ко сп҃се́нїю пꙋтеводи́телю: ра́дꙋйсѧ, прилѣ́жный вразꙋми́телю заблꙋ́ждшихъ.

Ра́дꙋйсѧ, во ѡ҆браще́нїи і҆дѡлопокло́нникѡвъ къ вѣ́рѣ во хрⷭ҇та̀ ꙗ҆ви́вый самоѿверже́нїе всецѣ́лое: ра́дꙋйсѧ, а҆рхїере́ю бж҃їй, до́брѣ ᲂу҆па́сшїй слове́сное ста́до твоѐ.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ д҃.

Ве́лїѧ бꙋ́рѧ ꙗ҆́рости дометїа́на, ды́шꙋщагѡ ᲂу҆бі́йствомъ, возшꙋмѣ̀ на хра́мъ дꙋшѝ твоеѧ̀, ст҃е а҆нтѵ́по, но того̀ не возмо́же поколеба́ти, ѡ҆снова́нъ бо бѣ̀ на тве́рдомъ вѣ́ры хрⷭ҇то́вы ка́мени, на не́мже ты̀, бг҃оизбра́нне, неподви́жнѡ пребыва́ѧ, ᲂу҆крѣплѧ́ющемꙋ тѧ̀ гдⷭ҇ꙋ і҆и҃сꙋ воспѣва́лъ є҆сѝ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ д҃.

Слы́шавше ѿ тебє̀ нечести́вый и҆ге́мѡнъ и҆ жрецы̀ і҆́дѡльстїи словеса̀ премꙋ́дрости, распыха́хꙋсѧ на тѧ̀ ѕло́бою, па́че же є҆гда̀ ре́клъ є҆сѝ: є҆ди́но то̀ вѣ́ждь, ѽ и҆ге́мѡне, ꙗ҆́кѡ хрⷭ҇тїа́нинъ а҆́зъ є҆́смь, ца́рскомꙋ же велѣ́нїю безꙋ́мномꙋ и҆ нечести́вомꙋ повинꙋ́тисѧ ѿню́дь не и҆зволѧ́ю. сїѐ ᲂу҆́бѡ воспомина́ѧ, взыва́емъ тѝ си́це:

Ра́дꙋйсѧ, вѣ́рꙋ во хрⷭ҇та̀ до сме́рти сохрани́вый до́брѣ: ра́дꙋйсѧ, си́лою свы́ше на бра́нь проти́вꙋ мꙋчи́телей препоѧ́санный.

Ра́дꙋйсѧ, побѣдоно́сною сла́вою ѿ хрⷭ҇та̀ побѣди́телѧ ѡ҆блече́нный: ра́дꙋйсѧ, а҆пⷭ҇лѡвъ во и҆сповѣ́данїи хрⷭ҇та̀ подража́телю.

Ра́дꙋйсѧ, страстє́мъ хрⷭ҇то́вымъ соприча́стниче: ра́дꙋйсѧ, кро́вїю свое́ю ᲂу҆тверди́вый правовѣ́рїе.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ є҃.

Бг҃ото́чный и҆сто́чникъ ди́вныхъ чꙋде́съ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, достосла́вне а҆нтѵ́по: прїѧ́лъ є҆сѝ ѿ гдⷭ҇а да́ръ недꙋ́ги врачева́ти, да позна́ютъ невѣ́рꙋющїе бг҃а, ꙗ҆́вѣ тобо́ю чꙋдодѣ́йствꙋюща, и҆ воспою́тъ є҆мꙋ̀: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ є҃.

Ви́дѣвше лю́дїе гра́да перга́ма, ꙗ҆́кѡ даде́сѧ тѝ бл҃года́ть немощны́хъ и҆сцѣлѧ́ти, и҆ ѿ всѧ́кихъ тѣле́сныхъ и҆ дꙋше́вныхъ скорбе́й и҆збавлѧ́ти, ᲂу҆диви́шасѧ. мы́ же за мнѡ́гаѧ и҆сцѣлє́нїѧ тобо́ю на ны̀ и҆злива̑емаѧ, ᲂу҆блажа́емъ тѧ̀ похвала́ми си́ми:

Ра́дꙋйсѧ, болѧ́щихъ и҆сцѣле́нїе: ра́дꙋйсѧ, разсла́бленныхъ ᲂу҆крѣпле́нїе.

Ра́дꙋйсѧ, недꙋ́гꙋющихъ врачꙋ̀ бл҃года́тный: ра́дꙋйсѧ, скорбѧ́щымъ непосты́дное прибѣ́жище.

Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ тобо́ю ѿ мно́гихъ ра́нъ грѣ́шнїи и҆сцѣлѧ́ютсѧ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ тобо́ю ѿ всѧ́кихъ болѣ́зней съ вѣ́рою призыва́ющїи тѧ̀ и҆збавлѧ́ютсѧ.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ ѕ҃.

Проповѣ́дникѡмъ и҆́стины, хрⷭ҇то́вымъ а҆пⷭ҇лѡмъ поревнова́въ, не ᲂу҆боѧ́лсѧ є҆сѝ ѕвѣронра́вныхъ мꙋчи́телей, не ᲂу҆жаснꙋ́лсѧ є҆сѝ преще́нїѧ, но со дерзнове́нїемъ проповѣ́далъ є҆сѝ и҆́мъ хрⷭ҇та̀ бг҃а, є҆го́же ра́ди въ разжже́нъ сосꙋ́дъ мѣ́дѧнъ вве́рженъ бы́лъ є҆сѝ, да просла́витсѧ тебє̀ ра́ди ди́вный во ст҃ы́хъ гдⷭ҇ь, є҆мꙋ́же ты̀ и҆ въ ѻ҆гнѝ взыва́лъ є҆сѝ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ ѕ҃.

И҆мѣ́ѧ ве́лїю ре́вность ѡ҆ лю́дѣхъ бж҃їихъ, ты̀ болѣ́зновалъ є҆сѝ ѡ҆ погрѧ́зшихъ въ бе́зднѣ і҆дѡлопокло́нства, и҆ ра́ди сп҃се́нїѧ невѣ́рныхъ гото́въ бы́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡже бжⷭ҇твенный па́ѵелъ, са́мъ ѿлꙋче́нъ бы́ти ѿ хрⷭ҇та̀, возлю́бленнагѡ тобо́ю. сегѡ̀ ра́ди со ᲂу҆миле́нїемъ взыва́емъ тѝ си́це:

Ра́дꙋйсѧ, ѻ҆тцꙋ̀ вѣ́рꙋющихъ а҆враа́мꙋ въ хода́тайствѣ ѡ҆ грѣ́шницѣхъ подража́вый: ра́дꙋйсѧ, бг҃ови́дцꙋ мѡѷсе́ю въ пла́меннѣй моли́твѣ ѡ҆ спасе́нїи невѣ́рꙋющихъ поревнова́вый.

Ра́дꙋйсѧ, но́вый самꙋи́лѣ, въ мл҃твѣ ѡ҆ беззако́нницѣхъ гл҃го́лавый: не бꙋ́ди мнѣ̀, є҆́же не вопи́ти ѡ҆ ва́съ съ моле́нїемъ ко гдⷭ҇ꙋ: ра́дꙋйсѧ, подража́телю а҆рхїдїа́кона стефа́на, во вре́мѧ страда́нїѧ въ мѣ́дѧномъ волѣ̀ ѡ҆ мꙋчи́телѣхъ сотвори́вый сицевꙋ́ю мл҃твꙋ: гдⷭ҇и! не поста́ви и҆́мъ грѣха̀ сегѡ̀.

Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ неѕло́бивъ сы́й, за ᲂу҆бива́ющихъ тѧ̀ моли́лсѧ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ за бл҃готво́рцевъ: ра́дꙋйсѧ, па́стырю любвеѡби́льный, положи́вый дꙋ́шꙋ свою̀ за словє́сныѧ ѻ҆́вцы твоѧ̑.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ з҃.

Хотѧ́щꙋ беззако́нномꙋ мꙋчи́телю ле́стными словесы̀ ѿврати́ти тѧ̀, а҆нтѵ́по, ѿ и҆́стиннагѡ бг҃а ко і҆́дѡлѡмъ бездꙋ́шнымъ, ты̀, бг҃омꙋ́дре, ѿвѣща́лъ є҆сѝ: прише́дъ въ послѣ́днюю ста́рость и҆ къ сме́рти прибли́живсѧ, не и҆змѣню̀ вѣ́ры моеѧ̀ въ і҆и҃са хрⷭ҇та̀, бг҃а моего̀, є҆мꙋ́же со ѻ҆ц҃е́мъ и҆ ст҃ы́мъ дх҃омъ при́снѡ пою̀ и҆ во вѣ́ки вѣкѡ́въ и҆́мамъ пѣ́ти: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ з҃.

Но́вое чꙋ́до показа̀ гдⷭ҇ь тобо́ю, є҆гда́ ты по велѣ́нїю ѕлочести́вагѡ мꙋчи́телѧ вве́рженъ бы́лъ є҆сѝ въ разжже́нъ мѣ́дѧнъ коно́бъ, въ не́мже ꙗ҆́кѡ хлѣ́бъ сла́дкїй и҆спе́клсѧ є҆сѝ и҆ въ воню̀ бл҃гоꙋха́нїѧ свѧтѣ́й трⷪ҇цѣ прине́слсѧ є҆сѝ. Бл҃гоговѣ́йнѣ ᲂу҆́бѡ воспомина́ѧ сїѐ преве́лїе терпѣ́нїе твоѐ, блажи́мъ тѧ̀ похвала́ми си́ми:

Ра́дꙋйсѧ, позо́рищнымъ вверже́нїемъ въ разжже́нный сосꙋ́дъ горды́ню мꙋчи́телѧ низложи́вый: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ ѻ҆́гнь любвѐ къ бг҃ꙋ въ се́рдцѣ твое́мъ до конца̀ жи́зни сохрани́вый.

Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ хрⷭ҇та̀ ра́ди ѻ҆гне́мъ кончи́нꙋ прїѧ́вый: ра́дꙋйсѧ, твердѣ́е ка́мене въ терпѣ́нїи ꙗ҆ви́выйсѧ.

Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆крѣплѧ́емый хрⷭ҇то́мъ бг҃омъ, пресла́внѡ жи́знь на землѝ сконча́лъ є҆сѝ: ра́дꙋйсѧ, пресвѣ́тломꙋ мч҃ническомꙋ ли́кꙋ сопричте́нный.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ и҃.

Стра́ннѡ бѣ̀ ви́дѣти ꙗ҆зы́комъ, невѣ́дꙋщимъ бж҃їей си́лы, ка́кѡ въ сла́бомъ ста́рческомъ тѣ́лѣ возмо́глъ є҆сѝ, ст҃и́телю а҆нтѵ́по, претерпѣ́ти за хрⷭ҇та̀ лютѣ́йшїѧ мꙋ̑ки. мы́ же, благодарѧ̀ ѡ҆ се́мъ бг҃а, дарова́вшаго тѝ таковꙋ́ю крѣ́пость, съ любо́вїю взыва́емъ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ и҃.

Ве́сь пре́данъ бы́лъ є҆сѝ і҆и҃сꙋ пресла́дкомꙋ, ст҃и́телю а҆нтѵ́по, и҆ сла́дцѣ є҆гѡ̀ ра́ди го́рькїѧ мꙋ̑ки въ ѻ҆гнѝ претерпѣ́лъ є҆сѝ, глаго́лалъ бо є҆сѝ: ча́шꙋ страда́нїй, ю҆́же даде́ ми гдⷭ҇ь, не и҆́мамъ ли пи́ти; тѣ́мже и҆ са́мъ показа́лсѧ є҆сѝ а҆́ки ча́ша, сла́дость чꙋде́сныхъ и҆сцѣле́нїй и҆злива́ющаѧ, всѣ̑мъ вопїю́щымъ къ тебѣ̀ такова̑ѧ:

Ра́дꙋйсѧ, все́ю дꙋше́ю возлюби́вый і҆и҃са пресла́дкаго: ра́дꙋйсѧ, па́стырю, словє́снымъ ѻ҆вца́мъ во свѧта́ѧ свѧты́хъ пꙋ́ть показа́вый.

Ра́дꙋйсѧ, рѣко̀, ѡ҆роша́ющаѧ мі́ръ вода́ми бл҃года́ти бж҃їей: ра́дꙋйсѧ, неисчерпа́емый и҆сто́чниче чꙋде́сныхъ и҆сцѣле́нїй.

Ра́дꙋйсѧ, сосꙋ́де, на всѧ̑ недꙋ̑ги врачєва́нїѧ неѡскꙋ́днѡ и҆злива́ющїй: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇ь си́лъ ди́внаѧ на тебѣ̀ ꙗ҆ви́лъ є҆́сть.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ ѳ҃.

Всѧ́кꙋю стѧжа́лъ є҆сѝ чꙋдодѣ́йствїѧ си́лꙋ бл҃года́тїю ди́внагѡ во ст҃ы́хъ свои́хъ бг҃а, свѧти́телю а҆нтѵ́по: не то́кмѡ бо мл҃твами твои́ми ᲂу҆страши́лъ є҆сѝ бѣ́сы, но и҆ соверше́ннѡ и҆з̾ гра́да перга́ма и҆згна́лъ є҆сѝ ѧ҆̀. воспомина́ѧ сїю̀ побѣ́дꙋ твою̀ над̾ ѕлы́ми дꙋ̑хи, бл҃года́рнѣ вопїе́мъ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ ѳ҃.

Виті́йство человѣ́ческое не довлѣ́етъ и҆зрещѝ, коли́кꙋю прїѧ́лъ є҆сѝ, свѧ́тѣ а҆нтѵ́по, ѿ гдⷭ҇а вла́сть и҆згонѧ́ти ѿ люде́й дїа́вола съ лꙋка́выми де́моны, за є҆́же мы̀ восхвалѧ́емъ тѧ̀ си́це:

Ра́дꙋйсѧ, всѧ́ческихъ ко́зней дїа́вола разрꙋши́телю: ра́дꙋйсѧ, сатаны̀ посрами́телю.

Ра́дꙋйсѧ, стꙋжа́емыхъ ѿ бѣсѡ́въ свободи́телю: ра́дꙋйсѧ, де́монѡвъ ѿгна́телю.

Ра́дꙋйсѧ, те́мныхъ а҆́дскихъ си́лъ ᲂу҆страши́телю: ра́дꙋйсѧ, ѿ негѡ́же дꙋ̑хи ѕло́бы, ꙗ҆́кѡже ды́мъ, и҆счеза́ютъ.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ і҃.

Спастѝ хотѧ̀ дꙋ́шꙋ твою̀, презрѣ́лъ є҆сѝ пло́ть и҆ не ᲂу҆боѧ́лсѧ є҆сѝ ѿ ᲂу҆бива́ющихъ тѣ́ло, свѧ́тѣ а҆нтѵ́по, є҆гда̀ бо ᲂу҆слы́шалъ є҆сѝ ѡ҆сꙋжде́нїе на сожже́нїе въ мѣ́дѧномъ волѣ̀, ты̀ ра́достнѡ прїѧ́лъ є҆сѝ ѻ҆́ное, воспѣва́ѧ гдⷭ҇еви: Аллилꙋ́їа.

І҆́косъ і҃.

Стѣна̀ є҆сѝ ѡ҆гражда́ющаѧ ѿ всѧ́кихъ ѕѡ́лъ ᲂу҆се́рднѡ тѧ̀ въ по́мощь призыва́ющихъ, свѧ́тѣ а҆нтѵ́по, не то́кмѡ бо во а҆сі́и живꙋ́щымъ, но и҆ во всѣ́хъ мѣ́стѣхъ сꙋ́щимъ хрⷭ҇тїа́нѡмъ твое́ю дѣ́йственною мл҃твою подае́ши дꙋхо́внаѧ дарова̑нїѧ: и҆́хже ра́ди и҆ мы̀, ѻ҆́ч҃е ст҃ы́й, ᲂу҆блажа́емъ тѧ̀ си́це:

Ра́дꙋйсѧ, сосꙋ́де, и҆сточа́ѧй є҆ле́й бж҃їѧ млⷭ҇рдїѧ: ра́дꙋйсѧ, живоно́сный и҆сто́чниче, стрꙋи̑ и҆сцѣле́нїй и҆злива́ющий на́мъ.

Ра́дꙋйсѧ, ско́рый возста́вителю здра́вїѧ въ не́мощи лежа́щихъ: ра́дꙋйсѧ, всѣ́хъ лю́тыхъ болѣ́зней, па́че же лю́тыѧ зꙋбны́ѧ болѣ̑зни, цѣли́телю.

Ра́дꙋйсѧ, безме́здный врачꙋ̀ болѣ̑зни дꙋшє́вныѧ и҆ тѣлє́сныѧ: ра́дꙋйсѧ, пода́телю врачева́нїй всѣ̑мъ, притека́ющымъ къ тебѣ̀ съ вѣ́рою.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ а҃і.

Пѣ́нїе бл҃гопрїѧ́тное прест҃ѣ́й трⷪ҇цѣ прине́слъ є҆сѝ, досто́йный прее́мниче а҆пⷭ҇лѡвъ, а҆нтѵ́по, не то́чїю ᲂу҆мо́мъ, сло́вомъ и҆ дꙋ́хомъ, но живы́мъ всегѡ̀ себѧ̀ въ же́ртвꙋ принесе́нїемъ. тѣ́мъ же, а҆́ще и҆ не дово́льны є҆смы̀ къ похвале́нїю таковы́хъ твои́хъ по́двигѡвъ, ѻ҆ба́че бл҃года́рни сꙋ́щи, пое́мъ ди́вномꙋ во ст҃ы́хъ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ а҃і

Свѣтоза́рный свѣти́льникъ, ѿ и҆́стиннагѡ свѣ́та ѡ҆зарѧ́емый, сꙋ́щимъ на землѝ ꙗ҆влѧ́ешисѧ, равноапⷭ҇льный а҆нтѵ́по, просвѣща́еши бо се́рдца вѣ́рныхъ и҆ къ ра́зꙋмꙋ бжⷭ҇твенномꙋ всѧ̑ наставлѧ́еши, поꙋча́ѧ и҆ на́съ со ᲂу҆миле́нїемъ взыва́ти:

Ра́дꙋйсѧ, зарѐ бж҃їѧ свѣ́та: ра́дꙋйсѧ, денни́цѣ со́лнца пра́вды.

Ра́дꙋйсѧ, сїѧ́нїе є҆ѵⷢ҇льскагѡ ᲂу҆че́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, свѣти́ло нбⷭ҇нагѡ блиста́нїѧ.

Ра́дꙋйсѧ, просвѣща́ѧй дꙋ́ши вѣ́рныхъ: ра́дꙋйсѧ, ѡ҆зарѧ́ѧй сердца̀ и҆́щꙋщихъ пра́вды.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ в҃і.

Бл҃года́ть, да́ннꙋю тѝ ѿ бг҃а вѣ́дꙋще, ра́достнѡ и҆́мѧ твоѐ воспомина́емъ, свѧти́телю а҆нтѵ́по, и҆ съ те́плымъ моле́нїемъ къ всечестно́мꙋ ѡ҆́бразꙋ твоемꙋ̀ притека́юще, прилѣ́жнѡ мо́лимъ тѧ̀: пода́ждь цѣльбꙋ̀ стра́ждꙋщымъ лю́тою зꙋбно́ю болѣ́знїю и҆ и҆зба́ви всѣ́хъ на́съ ѿ всѧ́кїѧ нꙋ́жды и҆ печа̑ли, да пое́мъ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ в҃і.

Сла́внꙋю кончи́нꙋ твою̀ пою́ще, а҆рхїере́ю бж҃їй, и҆ те́плꙋю мл҃твꙋ твою̀ къ бг҃ꙋ ѡ҆ хрⷭ҇тїа́нахъ воспомина́юще, восхвалѧ́емъ гдⷭ҇а си́лъ, ди́внаѧ на тебѣ̀ сотво́ршагѡ: ты́ же ᲂу҆слы́ши на́съ, ᲂу҆ми́льнѡ вопїю́щихъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, те́плый пред̾ гдⷭ҇емъ ѡ҆ на́съ моли́твенниче: ра́дꙋйсѧ, при́сный пред̾ бг҃омъ на́шъ застꙋ́пниче.

Ра́дꙋйсѧ, до́брый на́шъ наста́вниче: ра́дꙋйсѧ, ѡ҆ спасе́нїи на́съ грѣ́шныхъ си́льный хода́таю.

Ра́дꙋйсѧ, цр҃ѧ̀ нбⷭ҇нагѡ ско́рый ᲂу҆милостиви́телю: ра́дꙋйсѧ, бл҃госе́рдый помо́щниче всѣ́хъ бл҃гоче́стнѡ соверша́ющихъ па́мѧть твою̀.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ г҃і.

Ѽ, пресла́вный и҆ всехва́льный сщ҃енномч҃ниче а҆нтѵ́по! прїимѝ сїѐ похва́льное пѣ́нїе ѿ на́съ недосто́йныхъ во ᲂу҆миле́нїи тебѣ̀ приноси́мое, и҆ бг҃опрїѧ́тнымъ твои́мъ хода́тайствомъ ᲂу҆молѝ гдⷭ҇а дарова́ти болѧ́щымъ здра́вїе дꙋше́вное и҆ тѣле́сное, и҆зба́вити всѣ́хъ на́съ ѿ бѣ́дъ и҆ напа́стей въ жи́зни сѣ́й, по сме́ртномъ же ᲂу҆спе́нїи на́шемъ, въ де́нь стра́шнагѡ сꙋда̀ ѡ҆деснꙋ́ю пра́веднагѡ сꙋдїѝ ста́ти и҆ въ црⷭ҇твїи сла́вы є҆мꙋ̀ воспѣва́ти: А҆ллилꙋ́їа.

Се́й конда́къ глаго́ли три́жды, посе́мъ а҃-й і҆́косъ и҆ а҃-й конда́къ.

І҆́косъ а҃.

А҆́гг҃лѡвъ и҆ всеѧ̀ тва̑ри содѣ́тель, ꙗ҆ви́вый тѧ̀ цр҃квѣ ст҃ѣ́й всесвѣ́тлаго свѣти́льника вѣ́ры и҆ за вѣ́рꙋ твердѣ́йшаго а҆дама́нта сщ҃енномч҃нка, наꙋча́етъ на́съ восхвалѧ́ти по́двиги твоѧ̑ и҆ воспѣва́ти тѧ̀, сщ҃енномч҃ниче а҆нтѵ́по, си́це:

Ра́дꙋйсѧ, бг҃омꙋ́дрый наста́вниче правосла́вныѧ вѣ́ры: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ и҆сточи́лъ є҆сѝ рѣ́ки ᲂу҆че́нїѧ, вѣ́рныхъ напаѧ́ющыѧ.

Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ мꙋ́тныѧ во́ды многобо́жїѧ потреби́лъ є҆сѝ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ де́монѡмъ слꙋжа́щїѧ чествова́ти бг҃а и҆́стиннаго наꙋчи́лъ є҆сѝ.

Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ и҆з̾ глꙋбины̀ безбо́жїѧ и҆звле́клъ є҆сѝ заблꙋ́ждшїѧ человѣ́ки и҆ наста́вилъ є҆сѝ и҆́хъ на пꙋ́ть сп҃се́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ дрема́нїемъ нече́стїѧ ѡ҆держи́мыѧ возбꙋди́лъ є҆сѝ къ ра́зꙋмꙋ и҆́стиннагѡ бг҃овѣ́дѣнїѧ.

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Конда́къ а҃.

Возбра́нный чꙋдотво́рче и҆ и҆зрѧ́дный недꙋ́гѡвъ цѣле́бниче, по да́ннѣй тѝ ѿ гдⷭ҇а бл҃года́ти, ꙗ҆́кѡ и҆мѣ́ѧй дерзнове́нїе къ пода́телю здра́вїѧ, ѿ всѧ́кихъ на́съ бѣ́дъ и҆ недꙋ́гѡвъ свободѝ, да зове́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче въ болѣ́знехъ на́шихъ.

Моли́тва.

Ѽ, пресла́вный сщ҃енномч҃ниче а҆нтѵ́по, ско́рый помо́щниче хрⷭ҇тїа́нѡмъ въ болѣ́знехъ! вѣ́рꙋю ѿ всеѧ̀ дꙋшѝ и҆ помышле́нїѧ, ꙗ҆́кѡ даде́сѧ тебѣ̀ ѿ гдⷭ҇а да́ръ болѧ́щыѧ и҆сцѣлѧ́ти, недꙋ́гꙋющыѧ врачева́ти и҆ разсла́бленныѧ ᲂу҆крѣплѧ́ти. сегѡ̀ ра́ди къ тебѣ̀, ꙗ҆́кѡ бл҃года́тномꙋ врачꙋ̀ болѣ́зней, а҆́зъ немощны́й [немощна́ѧ] прибѣга́ю и҆ тво́й досточти́мый ѡ҆́бразъ съ бл҃гоговѣ́нїемъ лобыза́ѧ, молю́сѧ: твои́мъ предста́тельствомъ ᲂу҆ цр҃ѧ̀ нбⷭ҇нагѡ и҆спросѝ мнѣ̀ болѧ́щемꙋ [болѧ́щей] и҆сцѣле́нїе ѿ ᲂу҆дрꙋча́ющїѧ мѧ̀ зꙋбны́ѧ болѣ̑зни, а҆́ще бо и҆ недосто́инъ [недосто́йна] є҆́смь тебѣ̀, бл҃гостнѣйшаго ѻ҆тца̀ и҆ при́снаго застꙋ́пника моего̀, но ты̀, бы́въ подража́тель человѣколю́бїѧ бж҃їѧ, сотворѝ мѧ̀ досто́йна [досто́йнꙋ] твоегѡ̀ застꙋпле́нїѧ чрез̾ моѐ ѡ҆браще́нїе ѿ ѕлы́хъ дѣ́лъ къ бл҃го́мꙋ житїю̀, ᲂу҆врачꙋ́й ѡ҆би́льнѡ дарова́нною тебѣ̀ бл҃года́тїю ꙗ҆́звы и҆ стрꙋ́пы дꙋшѝ и҆ тѣ́ла моегѡ̀, да́рꙋй мѝ здра́вїе и҆ спасе́нїе и҆ во всѣ̑мъ бл҃го́е поспѣше́нїе, да та́кѡ ти́хое и҆ безмо́лвное житїѐ пожи́въ во всѧ́комъ бл҃гоче́стїи и҆ чистотѣ̀, сподо́блюсѧ со всѣ́ми свѧты́ми сла́вити всесвѧто́е и҆́мѧ ѻ҆ц҃а̀ и҆ сн҃а и҆ ст҃а́гѡ дх҃а. А҆ми́нь.

Жизнь и тру­ды апо­сто­лов – Св. свя­щен­но­му­че­ник Ан­ти­па Пер­гам­ский

Краткое житие священномученика Антипы, епископа Пергамского

Свя­щен­но­му­че­ник Ан­ти­па – уче­ник свя­то­го апо­сто­ла Иоан­на Бо­го­сло­ва (па­мять 26 сен­тяб­ря), был епи­ско­пом Пер­гам­ской Церк­ви в цар­ство­ва­ние им­пе­ра­то­ра Неро­на (54–68).

В то вре­мя по по­ве­ле­нию им­пе­ра­то­ра всех, кто не при­но­сил жерт­вы идо­лам, под­вер­га­ли каз­ни или из­гна­нию. То­гда был за­то­чен на ост­ров Пат­мос в Эгей­ском мо­ре свя­той апо­стол Иоанн Бо­го­слов, ко­то­ро­му Гос­подь от­крыл бу­ду­щие судь­бы ми­ра и Свя­той Церк­ви.

"И Ан­ге­лу Пер­гам­ской Церк­ви на­пи­ши: так го­во­рит Име­ю­щий ост­рый с обе­их сто­рон меч: знаю твои де­ла, и что ты жи­вешь там, где пре­стол са­та­ны, и что со­дер­жишь Имя Мое, и не от­рек­ся от ве­ры Мо­ей да­же в те дни, в ко­то­рые у вас, где жи­вет са­та­на, умерщ­влен вер­ный сви­де­тель Мой Ан­ти­па" (Откр.2:12-13).

Свя­ти­тель Ан­ти­па сво­им при­ме­ром, твер­дой ве­рой и неустан­ной про­по­ве­дью о Хри­сте до­стиг то­го, что жи­те­ли Пер­га­ма на­ча­ли укло­нять­ся от жерт­во­при­но­ше­ний идо­лам. Язы­че­ские жре­цы упре­ка­ли епи­ско­па в том, что он от­вра­ща­ет на­род от по­кло­не­ния оте­че­ствен­ным бо­гам, и тре­бо­ва­ли пре­кра­тить про­по­ведь о Хри­сте и при­не­сти жерт­ву идо­лам.

Свя­ти­тель Ан­ти­па спо­кой­но от­ве­тил, что не станет слу­жить бо­гам-бе­сам, ко­то­рые бе­гут от него, смерт­но­го че­ло­ве­ка, что он по­кло­ня­ет­ся и бу­дет по­кло­нять­ся Гос­по­ду Все­дер­жи­те­лю, со­здав­ше­му все, и Его Еди­но­род­но­му и Еди­но­сущ­но­му Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху. Жре­цы воз­ра­зи­ли, что их бо­ги су­ще­ству­ют из­дав­на, а Хри­стос по­явил­ся недав­но и был рас­пят при Пи­ла­те как зло­дей. Свя­ти­тель от­ве­тил, что язы­че­ские бо­ги со­зда­ны ру­ка­ми лю­дей и все ска­за­ния о них ис­пол­не­ны без­за­ко­ний и по­ро­ков. Он твер­до ис­по­ве­до­вал ве­ру в Сы­на Бо­жия, во­пло­тив­ше­го­ся от Пре­свя­той Де­вы.

Разъ­ярен­ные жре­цы по­влек­ли свя­щен­но­му­че­ни­ка Ан­ти­пу в храм Ар­те­ми­ды и бро­си­ли его в рас­ка­лен­но­го мед­но­го во­ла, ку­да обыч­но бро­са­ли жерт­вы идо­лам. Свя­щен­но­му­че­ник в рас­ка­лен­ной пе­чи гром­ко мо­лил­ся Бо­гу, про­ся при­нять его ду­шу и укре­пить ве­ру хри­сти­ан. Он ото­шел ко Гос­по­ду спо­кой­но, как бы уснув († ок. 68).

Но­чью хри­сти­ане взя­ли не тро­ну­тое ог­нем те­ло свя­щен­но­му­че­ни­ка Ан­ти­пы и с че­стью по­хо­ро­ни­ли в Пер­га­ме. Гроб­ни­ца свя­щен­но­му­че­ни­ка ста­ла ис­точ­ни­ком чу­дес и ис­це­ле­ний от раз­лич­ных бо­лез­ней. Осо­бен­но при­бе­га­ют к свя­щен­но­му­че­ни­ку Ан­ти­пе при зуб­ных бо­лях.

Полное житие священномученика Антипы, епископа Пергамского

Свя­щен­но­му­че­ник Ан­ти­па (I в. по Р.Х.) был од­ним из уче­ни­ков свя­то­го апо­сто­ла и еван­ге­ли­ста Иоан­на Бо­го­сло­ва, бли­жай­ше­го уче­ни­ка и на­перс­ни­ка Гос­по­да, и воз­глав­лял епи­скоп­скую ка­фед­ру в го­ро­де Пер­гам в Ма­лой Азии. Гос­подь по­ста­вил его на это слу­же­ние, ви­дя ве­ли­чие его ду­ха, и со­об­щил ему бла­го­дат­ные да­ры, име­ю­щие си­лу про­ти­во­сто­ять са­мо­му на­чаль­ни­ку ду­хов зло­бы под­не­бес­ной в од­ном из его зем­ных уде­лов.

Ко вре­ме­ни по­яв­ле­ния свя­то­го Ан­ти­пы в Пер­га­ме, этот го­род яв­лял­ся тре­тьим по ве­ли­чине по­сле та­ких го­ро­дов ан­тич­но­го ми­ра, как Рим и Алек­сан­дрия. Пер­гам сла­вил­ся сво­ей ве­ли­ко­леп­ной ар­хи­тек­ту­рой, биб­лио­те­кой, ко­то­рая со­пер­ни­ча­ла с алек­сан­дрий­ской, му­зе­ем скульп­ту­ры, на­уч­ны­ми шко­ла­ми и круп­ней­шим цен­тром те­ат­раль­но­го ис­кус­ства.

Пер­гам­ский ал­тарь – ал­тарь Зев­са – од­но из гран­ди­оз­ных со­ору­же­ний Древ­не­го ми­ра. В биб­лио­те­ке Пер­га­ма во мно­же­стве хра­ни­лись ру­ко­пи­си по ме­ди­цине, ведь го­род счи­тал­ся цен­тром ме­ди­цин­ской на­у­ки и вра­че­ва­ния. Го­ро­жане воз­ве­ли за сте­на­ми го­ро­да ле­чеб­ни­цу и укра­си­ли ее мно­го­зна­чи­тель­ной над­пи­сью: «Во имя бо­гов смер­ти вход за­пре­щен». Боль­ные при­ни­ма­ли ван­ны в от­де­лан­ных брон­зой бас­сей­нах, пи­ли це­леб­ные во­ды, а ру­ки ис­кус­ных мас­са­жи­стов и бла­го­вон­ные при­ти­ра­ния воз­вра­ща­ли си­лу осла­бев­шим му­ску­лам. В здрав­ни­це мож­но бы­ло от­дох­нуть в те­ни га­ле­рей, си­дя на ка­мен­ных ска­мьях или при­сло­нив­шись к ко­лонне. Под сво­да­ми здесь бы­ли скры­ты осо­бые ру­по­ры, и через них до­но­си­лись го­ло­са неви­ди­мых вра­чей-пси­хо­те­ра­пев­тов. Они убеж­да­ли боль­ных за­быть свои неду­ги, не ду­мать о го­ре­стях и физи­че­ских стра­да­ни­ях, по­дав­лять бо­лезнь си­лой соб­ствен­но­го ду­ха.

Двор­цы и хра­мы Пер­га­ма бы­ли по­стро­е­ны с изя­ще­ством и рос­ко­шью. Здесь был огром­ный те­атр, раз­ме­ра­ми и ар­хи­тек­ту­рой на­по­ми­на­ю­щий ста­ди­он, где в ду­хе вре­ме­ни про­во­ди­лись же­сто­кие иг­ри­ща – бои гла­ди­а­то­ров.

В цен­тре го­ро­да сто­ял язы­че­ский храм Ар­те­ми­ды – бо­ги­ни охо­ты, из­вест­ной сво­им ко­вар­ством, ко­то­рую бо­лее дру­гих бо­гов по­чи­та­ли мест­ные жи­те­ли.

С при­хо­дом в Пер­га­му епи­ско­па Ан­ти­пы бе­сы не смог­ли вы­дер­жать его ду­хов­ной си­лы и бе­жа­ли вон из гра­да. Мо­лит­ва стар­ца жгла их слов­но огонь и гна­ла прочь, а его пла­мен­ное сло­во и свя­тость жиз­ни об­ра­ща­ли ко Хри­сту мно­же­ство языч­ни­ков. Жи­те­ли Пер­га­ма пе­ре­ста­ли при­но­сить жерт­вы в язы­че­ские хра­мы. Не имея ни си­лы, ни вла­сти ис­ку­сить свя­то­го, бе­сы ста­ли яв­лять­ся сво­им зем­ным слу­гам – волх­вам и жре­цам, жа­лу­ясь, что уже не обо­ня­ют жерт­вен­но­го ку­ре­ния, не слы­шат вос­хва­ле­ний, так как их про­го­ня­ет на­чаль­ник хри­сти­ан.

Раз­гне­ван­ные языч­ни­ки схва­ти­ли свя­то­го и при­ве­ли на ка­пи­ще. «Не ты ли тот Ан­ти­па, ко­то­рый ни од­но­му из бо­гов не да­ет на­сы­тить­ся ту­ком жерт­вен­ным? Из-за те­бя бо­ги оста­ви­ли наш го­род и не хо­тят бо­лее охра­нять его! Под­чи­нись на­шим за­ко­нам, или под­верг­нешь­ся до­стой­но­му на­ка­за­нию», – по­тре­бо­вал пра­ви­тель. «Ес­ли ва­ши бо­ги не мо­гут са­ми на­ка­зать за при­чи­нен­ное им оскорб­ле­ние и, при­знав се­бя по­беж­ден­ны­ми от од­но­го ста­ри­ка, са­ми ищут ва­шей по­мо­щи, то как мо­гут охра­нять го­род?» – от­ве­тил Ан­ти­па.

В яро­сти язы­че­ские жре­цы по­влек­ли свя­то­го му­жа в храм Ар­те­ми­ды и бро­си­ли в рас­ка­лен­но­го мед­но­го во­ла, в ко­то­ром при­но­си­ли жерт­вы. Свя­той Ан­ти­па дол­го мо­лил­ся в рас­ка­лен­ном во­ле, а за­тем мир­но пре­дал дух в ру­це Бо­жии, как бы уснув. Хри­сти­ане взя­ли свя­тые мо­щи его и с че­стью по­греб­ли их в Пер­га­ме, и от них ис­тек­ло ми­ро, ис­це­ляв­шее все бо­лез­ни. С тех пор ве­ру­ю­щие, при­бе­гая к свя­щен­но­му­че­ни­ку Ан­ти­пе как ско­ро­му по­мощ­ни­ку в скор­бях и бо­лез­нях, неиз­мен­но по­лу­ча­ют уте­ше­ние и ис­це­ле­ние. Име­ет он и осо­бую бла­го­дать быть ско­рым по­мощ­ни­ком страж­ду­щим от зуб­ных бо­лез­ней.

Мо­лит­вен­ный по­кров свя­щен­но­му­че­ни­ка Ан­ти­пы осо­бен­но необ­хо­дим в на­ше апо­ста­сий­ное вре­мя. В пред­смерт­ной мо­лит­ве свя­той про­сил Гос­по­да, «дабы те, кто бу­дет жить по­сле ме­ня, со­де­ла­лись при­част­ни­ка­ми Ми­ло­сти Его». Се­го­дня он пред­ста­тель­ству­ет за хри­сти­ан, об­на­жая со­кро­вен­ные коз­ни лу­ка­во­го и на­став­ляя на путь спа­се­ния. Бу­дучи тай­но­зри­те­лем су­деб Бо­жи­их и по­бе­ди­те­лем бе­сов еще при жиз­ни, свя­той Ан­ти­па име­ет осо­бую бла­го­дать охра­нять от за­блуж­де­ний и по­кры­вать от бе­сов­ских ис­ку­ше­ний по­след­них вре­мен.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Ан­ти­пы, епи­ско­па Пер­гам­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.