Акафист блаженному Василию, Христа ради юродивому, Московскому чудотворцу

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 15 августа (02 августа ст. ст.)

Не утвержден для общецерковного использования.

Конда́к 1.

Избра́нный сосу́д Бо́жией благода́ти, ми́ром доброде́телей преиспо́лненный, достоуго́дне Васи́лие, я́ко избавля́еми от вся́ких бе́д и напа́стей твои́м о на́с ко Го́споду те́плым предста́тельством, благода́рственное сие́ тебе́ пе́ние принося́ще зове́м:

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

И́кос 1.

Ангелоподо́бно житие́ твое́ бы́сть богоблаже́нне и чистота́ вои́стину нескве́рна: ве́дый бо, я́ко любве́ ми́ра сего́ вражда́ Бо́гу е́сть, не восхоте́л еси́ дру́г ми́ру бы́ти, но преда́л еси́ всего́ себе́ Бо́гу, таково́му вели́чию по́двига твоего́ дивя́щеся вопие́м:

Ра́дуйся, ве́рный Го́спода служи́телю, лоза́ преди́вная Христо́ва виногра́да; ра́дуйся, жития́ доброде́тельнаго учи́телю, овча́ избра́нное Госпо́дня ста́да.

Ра́дуйся, ло́на Авраа́ма насе́льниче, рая́ пресла́достнаго жи́тель; ра́дуйся, Ца́рствия Небе́снаго насле́дниче, та́мо себе́ восприя́вый оби́тель.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 2.

Ви́де, я́ко вся́ я́же в ми́ре: по́хоть пло́ти, по́хоть оче́с и го́рдость жите́йская, учи́л еси́, преблаже́нне, презира́ти пло́ть, прехо́дит бо: прилежа́ти же о души́ безсме́ртной, воспева́я непреста́нно Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Ра́зум неуразуме́нен, труды́ и по́двиги твоя́, достоблаже́нне Васи́лие, и́миже се́дмьдесят и два́ ле́та во гра́де се́м Москве́, пло́ть твою́ удруча́л еси́. Мы́ же, многострада́льным терпе́нием твои́м умиля́еми, зове́м:

Ра́дуйся, преуго́дный а́нгеле земны́й, земна́я в се́рдце вся́ попра́вый; ра́дуйся, преди́вный челове́че небе́сный, небе́снаго оте́чества взыска́вый.

Ра́дуйся, огнезра́чный херуви́ме, в душе́ свое́й вся́ стра́сти попали́вый; ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 3.

Си́лою благода́ти от Бо́га свы́ше укрепля́емь, жела́нием к небе́сному возгоре́лся еси́, всеблаже́нне, и чистото́ю жития́ твоего́ оби́телей ве́чных дости́гл еси́, в ни́х ны́не вопие́ши Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Име́яй в се́рдце сло́во Госпо́дне: ка́я бо по́льза челове́ку, а́ще приобря́щет ми́р ве́сь, и отщети́т ду́шу свою́; вся́ кра́сная ми́ра сего́ во уме́ты вмени́л еси́, те́мже прославля́юще тя́, зове́м:

Ра́дуйся, в ми́ре се́м вне́ ми́ра жи́вый, и сла́ву всю́ его́ презре́вый; ра́дуйся, во пло́ти а́ки безпло́тен бы́вый, небе́сныя сла́вы восхоте́вый.

Ра́дуйся, ду́шу свою́ возлюби́вый, спасе́ния ве́чнаго иска́вый; ра́дуйся, те́ло свое́ я́ко врага́ смири́вый, пу́ть по́двига избра́вый.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 4.

Бу́рю ве́лию зло́бы многомяте́жный диа́вол воздви́же на тя́, богоблаже́нне Васи́лие, ты́ же убежа́л еси́ ловле́ния льсти́ваго сего́ мироде́ржца, и увя́злся еси́ венце́м нетле́ния, воспева́я Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́ша Христо́ву за́поведь: ищи́те пре́жде всего́ Ца́рствия Бо́жия и пра́вды его́, отря́сл еси́ вся́кое мирско́е пристра́стие. Восхваля́юще такову́ю о Бо́зе ре́вность твою́, вопие́м:

Ра́дуйся, от ю́ности до́м оте́ческий оста́вивый и сро́дники своя́ и дру́ги вся́ поки́нувый; ра́дуйся, к до́му Отца́ Небе́снаго стопы́ своя́ напра́вивый, широ́кий пу́ть сласте́й отри́нувый.

Ра́дуйся, нея́сыти пусты́нней уподо́бивыйся, кро́ва себе́ на земли́ не име́вый; ра́дуйся, оби́телей ра́йских сподо́бивыйся, приста́нище благооти́шное та́мо обреты́й.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 5.

Боготе́чней звезде́, светоза́рный пу́ть спасе́ния показу́ющей, уподо́бился, блаже́нне, на́с, во тме́ грехо́вней блужда́ющих, на пу́ть пра́вый наста́ви, да спасе́ннии тобо́ю, воспое́м Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́дя злохи́трство диа́вола, и́щуща жите́йскими попече́ньми одержи́мых в се́ти своя́ уловля́ти, противуста́л еси́ ко́знем вра́жиим, ни о че́м же земне́м печа́ся. Ви́дяще сицево́е твое́ благо́е произволе́ние, зове́м ти́:

Ра́дуйся, всего́ себе́ измла́да Го́споду вручи́вый и к Тому́ Еди́ному напра́вивый ве́сь тво́й слу́х; ра́дуйся, того́ еди́наго все́м се́рдцем возлюби́вый, и того́ еди́наго смире́нный ра́б и ве́рный дру́г.

Ра́дуйся, стезе́ю по́двига все́ житие́ свое́ проше́дший, и доброде́телию свое́ю со́нмы а́нгелов удиви́вый; ра́дуйся, небе́сный би́сер многоце́нный на земли́ обре́тший, чистото́ю твое́ю ли́к пра́ведных возвесели́вый.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 6.

Пропове́дуя па́че вся́каго сло́ва житие́м твои́м не люби́ти ми́ра, ни я́же в ми́ре, доброде́телей ку́плю мно́гу стяжа́л еси́ и Влады́це Христу́ я́ко всепло́дие же́ртвенное прине́сл еси́, вопия́ Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Возсия́, я́ко свети́ло лучеза́рное, по́двиги твоя́, всеблаже́нне, ре́вностию духо́вною разгоре́вся, ко мно́жайшему труду́ просте́рл еси́ себе́: Ада́му первозда́нному подо́бяся, на́г на земли́ ходи́л еси́, пло́ть свою́ удруча́я. Такову́ю кре́пость души́ твоея́ восхваля́юще, зове́м:

Ра́дуйся, одея́ний тле́нных совле́кшийся, те́ло свое́ наготе́ преда́вый; ра́дуйся, безстра́стием святы́м обле́кшийся, доброде́тели ри́зу све́тлую избра́вый.

Ра́дуйся, мра́за лю́таго не убоя́выйся, теплоты́ ра́йския иска́вый; ра́дуйся, зно́я со́лнечнаго не уклони́выйся, прохлажде́ния небе́снаго жела́вый.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 7.

Хотя́й му́дрости небе́сныя сподо́битися, после́довал еси́ гла́су Па́вла апо́стола: а́ще кто́ мни́тся му́др бы́ти в ве́це се́м, юро́д да быва́ет, да прему́др бу́дет, и Христа́ ра́ди юро́д бы́л, я́ко безу́мна явля́я себя́ ми́ру, умудри́вшему же тя́ Го́споду воспева́я: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Ди́вно и пречу́дно юро́дство твое́ бы́сть, преблаже́нне, вся́кое нече́стие и беззако́ние небоя́зненно облича́л еси́, мно́гия досажде́ния и ра́ны за то́ претерпева́я. Таково́й вели́кий по́двиг тво́й ублажа́я, зове́м ти́:

Ра́дуйся, у́м земно́й отри́нувый, небе́сный ра́зум восприя́вый; ра́дуйся, земну́ю му́дрость всю́ поки́нувый, юро́дства по́двиги себе́ избра́вый.

Ра́дуйся, диа́вола свои́м юро́дством прехитри́вый и льсти́вых сете́й его́ избежа́вый; ра́дуйся, безу́мна ми́ру себе́ яви́вый, му́дрых ве́ка сего́ все́х попра́вый.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 8.

Стра́нник и прише́лец бы́л еси́, преблаже́нне Васи́лие, небе́снаго гра́да Иерусали́ма взыску́я, его́же дости́гл еси́, и ны́не воспева́еши та́мо Бо́гу немо́лчно: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Ве́сь к Бо́гу впери́в тво́й у́м, и возлюби́ небе́сная, земно́е все́ отря́сл еси́, те́мже на́с ны́не земли́ приве́рженных к небе́сному обрати́, да изба́вльшеся от земна́го пристра́стия и суеты́ мирски́я, благода́рственно возопии́м ти́:

Ра́дуйся, те́лом на земли́ пребыва́вый, но земна́я вся́ презре́вый; ра́дуйся, ду́хом же на не́бе обита́вый.

Ра́дуйся, ди́вный Бо́жий уго́дниче, житие́м свои́м, я́ко со́лнце, сия́ющий; ра́дуйся, многотерпели́вый Христо́в подви́жниче, и на́с к по́двигом призыва́ющий.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 9.

Вся́ чи́нове а́нгельстии с небе́с на зе́млю мы́сленными прини́кше очи́ма и ви́дяще твоя́ по́двиги, во умиле́нии воспева́ху Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вети́йствовати хотя́щий язы́к на́ш безгла́сием связу́ется, я́ко не могу́щий по достоя́нию восхвали́ти доброде́тели твоя́. Не пре́зри на́с, зову́щих ти́:

Ра́дуйся, росо́ю благода́ти ду́шу свою́ напои́вый и се́мена благи́е измла́да в не́й насади́вый; ра́дуйся, плоды́ спаси́тельныя в се́рдце свое́м возрасти́вый по́двигами свои́ми, я́ко ка́мением многоце́нным, себе́ украси́вый.

Ра́дуйся, кри́не ра́йский, доброде́телями благоуха́ющий и се́рдце на́ше услажда́ющий; ра́дуйся, свети́льник пресве́тлый во тьме́ грехо́вней сия́ющий, на́с же све́том благоразу́мия просвеща́ющий.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́й от бу́ри в мо́ре потопля́емых и к тебе́ о спасе́нии свое́м возопи́вших, яви́лся еси́ и́м на мо́ри, во гра́де Москве́ неотсту́пно пребыва́я, и от потопле́ния изба́вил еси́, да восхваля́ют Бо́га, чуде́сне тобо́ю и́х спа́сшаго, и возопию́т ему́: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Го́спода Бо́га непреста́нно умо́м зря́, не да́л еси́ очи́ма свои́ма сна́, ни ве́ждома – дрема́ния, в моли́тве церко́вней но́щи пребыва́я. Лю́дие же ви́дяще таково́е твое́ к Бо́гу усе́рдие, взыва́ху ти́:

Ра́дуйся, высото́ю смире́ния твоего́ умы́ на́ша удивля́ющий, глубино́ю смире́ния сердца́ на́ша умиля́ющий; ра́дуйся, ду́шу свою́ хра́мину ду́ха свята́го сотвори́вый и страсте́м вхо́д в ню́ загради́вый.

Ра́дуйся, креста́ Госпо́дня носи́тель терпели́вый, все́м се́рдцем его́ взыска́вый; ра́дуйся, и́го Госпо́дне я́ко благо́е возлюби́вый, бре́мя ле́гкое его́ ра́достно подъя́вый.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 11.

Пе́ние всеумиле́нное тебе́, всеблаже́нне, принося́ще, вопие́м: я́коже дре́вле чудоде́йствуя, разсла́бленных исцеля́л еси́, слепы́м прозре́ние дарова́л еси́, та́ко и ны́не ду́ши на́ша, греха́ми разсла́бленныя и похотьми́ ослепле́нныя, исцели́, да вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Светопода́тельна свети́льника вели́каго зри́м тебе́, преблаже́нне Васи́лие, наставля́юща на пу́ть пра́вый блужда́ющих во тьме́ и се́ни сме́ртней. Того́ ра́ди вопие́м ти́:

Ра́дуйся, лучу́ пра́вды Христо́вой посо́бствующий, мглу́ помысло́в су́етных разгоня́ющий; ра́дуйся, заре́ и́стины Ева́нгельския, тьму́ страсте́й освеща́ющая и объя́тых е́ю от ги́бели ве́чныя спаса́ющая.

Ра́дуйся, у́гль боже́ственный, по́хоти на́ша опаля́ющий, лука́выя ко́зни бесо́вския потребля́ющий; ра́дуйся, пла́мень небе́сный, хла́дныя сердца́ на́ша возгрева́ющий, умы́ же све́том Боже́ственным озаря́ющий.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 12.

Благода́тию Бо́жиею просвеща́емый, богоблаже́нне Васи́лие, просвети́ на́ш у́м и очи́сти на́ше се́рдце, да сподо́бимся и мы́ воспева́ти с тобо́ю ку́пно Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Пою́щих твоя́ по́двиги, восхваля́ющих твоя́ злострада́ния, прославля́ющих твое́ юро́дство, дивя́щихся твои́м доброде́телем не оста́ви свои́м хода́тайством пред Го́сподом, да воспое́м ти́:

Ра́дуйся, непреста́нный о на́с Бо́гу моли́твенниче, ми́лость Бо́жию на на́с призыва́ющий; ра́дуйся, кре́пкий на́ш защи́тниче, от бе́д и скорбе́й на́с охраня́ющий.

Ра́дуйся, напа́ствуемых ско́рый изба́вителю, на пу́ть спасе́ния наставля́ющий; ра́дуйся, гра́ду на́шему Москве́ всегда́шний покрови́телю, по́мощь свою́ все́м чту́щим тя́ при́сно явля́ющий.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 13.

О преблаже́нне и достоуго́дне Васи́лие, ма́лое сие́ похвале́ние от на́с я́ко пло́д благодаре́ния приими́, я́ко гла́с проше́ния услы́ши, да изба́вимся твои́ми о на́с Бо́гу моли́твами от обыше́дших зо́л и напа́стей, и возопие́м Бо́гу, Спаси́телю на́шему: Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1-й и конда́к 1-й.

И́кос 1.

Ангелоподо́бно житие́ твое́ бы́сть богоблаже́нне и чистота́ вои́стину нескве́рна: ве́дый бо, я́ко любве́ ми́ра сего́ вражда́ Бо́гу е́сть, не восхоте́л еси́ дру́г ми́ру бы́ти, но преда́л еси́ всего́ себе́ Бо́гу, таково́му вели́чию по́двига твоего́ дивя́щеся вопие́м:

Ра́дуйся, ве́рный Го́спода служи́телю, лоза́ преди́вная Христо́ва виногра́да; ра́дуйся, жития́ доброде́тельнаго учи́телю, овча́ избра́нное Госпо́дня ста́да.

Ра́дуйся, ло́на Авраа́ма насе́льниче, рая́ пресла́достнаго жи́тель; ра́дуйся, Ца́рствия Небе́снаго насле́дниче, та́мо себе́ восприя́вый оби́тель.

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Конда́к 1.

Избра́нный сосу́д Бо́жией благода́ти, ми́ром доброде́телей преиспо́лненный, достоуго́дне Васи́лие, я́ко избавля́еми от вся́ких бе́д и напа́стей твои́м о на́с ко Го́споду те́плым предста́тельством, благода́рственное сие́ тебе́ пе́ние принося́ще зове́м:

Ра́дуйся, преблаже́нне Васи́лие, юро́де богому́дре, моско́вский чудотво́рче.

Моли́тва пе́рвая.

О вели́кий уго́дниче христо́в, и́стинный дру́же и ве́рный ра́бе всетворца́ Го́спода Бо́га, преблаже́нне Васи́лие! Услы́ши ны́ многогре́шныя, ны́не вопию́щыя к тебе́ и призыва́ющыя и́мя твое́ свято́е: поми́луй ны́ припа́дающыя дне́сь к ра́це моще́й твои́х: приими́ ма́лое на́ше и недосто́йное сие́ моле́ние, умилосе́рдися над убо́жеством на́шим, и моли́твами твои́ми исцели́ вся́к неду́г и боле́знь ду́ши и те́ла на́шего гре́шнаго, и сподо́би ны́ тече́ние жи́зни сея́ невреди́мо от ви́димых и неви́димых вра́г безгре́шно прейти́, и христиа́нскую кончи́ну непосты́дну, ми́рну, безмяте́жну, и Небе́снаго Ца́рствия насле́дие получи́ти со все́ми святы́ми во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва втора́я (от слепоты́, боле́зни но́г, ко́жных боле́зней).

О блаже́нная душе́, о прему́дрости испо́лненный ра́зуме: возсия́ бо на́м светонезаходи́мое со́лнце весе́лия, просвеща́я Росси́йское Ца́рство: от бесо́в уя́звленных исцели́тель, па́че же и сами́х бесо́в прогони́тель, слепы́м прозре́ние, хромы́м хожде́ние, сля́ченным исправле́ние, боля́щим все́м исцеле́ние и здра́вие: от бе́д и скорбе́й избавле́ние, печа́льным утеше́ние.

Моли́тва тре́тия.

О уго́дниче христо́в, преблаже́нне Васи́лие! Услы́ши ны́, многогре́шныя, ны́не вопию́щия к тебе́: поми́луй ны́, ра́б Бо́жиих (имена́), и умилосе́рдися над убо́жеством на́шим. И моли́твами твои́ми исцели́ вся́к неду́г и боле́знь ду́ши и те́ла на́шего гре́шнаго, и сподо́би ны́ тече́ние жи́зни сея́ невреди́мо, от ви́димых и неви́димых вра́г, и безгре́шно прейти́, и христиа́нскую кончи́ну непосты́дну, ми́рну, безмяте́жну, и Небе́снаго Ца́рствия насле́дие получи́ти, со все́ми святы́ми, во ве́ки веко́в.

А҆ка́ѳїстъ бл҃же́нномꙋ васі́лїю, хрⷭ҇та̀ ра́ди ю҆ро́дивомꙋ, моско́вскомꙋ чꙋдотво́рцꙋ.

Конда́къ а҃.

И҆збра́нный сосꙋ́дъ бж҃їей блгⷣти, мѵ́ромъ добродѣ́телей преиспо́лненный, достоꙋго́дне васі́лїе, ꙗ҆́кѡ и҆збавлѧ́еми ѿ всѧ́кихъ бѣ́дъ и҆ напа́стей твои́мъ ѡ҆ на́съ ко гдⷭ҇ꙋ те́плымъ предста́тельствомъ, бл҃года́рственное сїѐ тебѣ̀ пѣ́нїе приносѧ́ще зове́мъ:

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

І҆́косъ а҃.

А҆гг҃лоподо́бнѡ житїѐ твоѐ бы́сть бг҃обл҃же́нне и҆ чтⷭ҇ота̀ вои́стиннꙋ нескве́рна: вѣ́дый бо, ꙗ҆́кѡ любвѐ мі́ра сегѡ̀ вражда̀ бг҃ꙋ є҆́сть, не восхотѣ́лъ є҆сѝ дрꙋ́гъ мі́рꙋ бы́ти, но преда́лъ є҆сѝ всего̀ себє̀ бг҃ꙋ, таково́мꙋ вели́чїю по́двига твоегѡ̀ дивѧ́щесѧ вопїе́мъ:

Ра́дꙋйсѧ, вѣ́рный гдⷭ҇а слꙋжи́телю, лоза̀ преди́внаѧ хрⷭ҇то́ва вїногра́да: ра́дꙋйсѧ, житїѧ̀ добродѣ́тельнагѡ ᲂу҆чи́телю, ѻ҆вча̀ и҆збра́нное гдⷭ҇нѧ ста́да.

Ра́дꙋйсѧ, ло́на а҆враа́ма насе́льниче, раѧ̀ пресла́достнагѡ жи́тель: ра́дꙋйсѧ, црⷭ҇твїѧ нбⷭ҇нагѡ наслѣ́дниче, та́мѡ себѣ̀ воспрїѧ́вый ѻ҆би́тель.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ в҃.

Ви́дѣ, ꙗ҆́кѡ всѧ̑ ꙗ҆́же въ мі́рѣ: по́хоть пло́ти, по́хоть ѻ҆че́съ и҆ го́рдость жите́йскаѧ, ᲂу҆чи́лъ є҆сѝ, пребл҃же́нне, презира́ти пло́ть, прехо́дитъ бо: прилежа́ти же ѡ҆ дꙋшѝ безсме́ртной, воспѣва́ѧ непреста́ннѡ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ в҃.

Ра́зꙋмъ неꙋразꙋмѣ́ненъ, трꙋды̑ и҆ пѡ́двиги твоѧ̑, достобл҃же́нне васі́лїе, и҆́миже се́дмьдесѧтъ и҆ два̀ лѣ́та во гра́дѣ се́мъ москвѣ̀, пло́ть твою̀ ᲂу҆дрꙋча́лъ є҆сѝ. Мы́ же, многострада́льнымъ терпѣ́нїемъ твои́мъ ᲂу҆милѧ́еми, зове́мъ:

Ра́дꙋйсѧ, преꙋго́дный а҆́гг҃ле земны́й, земна̑ѧ въ се́рдцѣ всѧ̑ попра́вый: ра́дꙋйсѧ, преди́вный чл҃вѣ́че нбⷭ҇ный, нбⷭ҇нагѡ ѻ҆те́чества взыска́вый.

Ра́дꙋйсѧ, ѻ҆гнезра́чный херꙋві́ме, въ дꙋшѐ свое́й всѧ̑ стра̑сти попали́вый.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ г҃.

Си́лою блгⷣти ѿ бг҃а свы́ше ᲂу҆крѣплѧ́емь, жела́нїемъ къ нбⷭ҇номꙋ возгорѣ́лсѧ є҆сѝ, всебл҃же́нне, и҆ чтⷭ҇ото́ю житїѧ̀ твоегѡ̀ ѻ҆би́телей вѣ́чныхъ дости́глъ є҆сѝ, въ ни́хъ ны́нѣ вопїе́ши бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ г҃.

И҆мѣ́ѧй въ се́рдцѣ сло́во гдⷭ҇не: ка́ѧ бо по́льза чл҃вѣ́кꙋ, а҆́ще прїѡбрѧ́щетъ мі́ръ ве́сь, и҆ ѿщети́тъ дꙋ́шꙋ свою̀: всѧ̑ кра̑снаѧ мі́ра сегѡ̀ во ᲂу҆мє́ты вмѣни́лъ є҆сѝ, тѣ́мже прославлѧ́юще тѧ̀, зове́мъ:

Ра́дꙋйсѧ, въ мі́рѣ се́мъ внѣ̀ мі́ра жи́вый, и҆ сла́вꙋ всю̀ є҆гѡ̀ презрѣ́вый: ра́дꙋйсѧ, во пло́ти а҆́ки безпло́тенъ бы́вый, нбⷭ҇ныѧ сла́вы восхотѣ́вый.

Ра́дꙋйсѧ, дꙋ́шꙋ свою̀ возлюби́вый, сп҃се́нїѧ вѣ́чнагѡ и҆ска́вый: ра́дꙋйсѧ, тѣ́ло своѐ ꙗ҆́кѡ врага̀ смири́вый, пꙋ́ть по́двига и҆збра́вый.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ д҃.

Бꙋ́рю ве́лїю ѕло́бы многомѧте́жный дїа́волъ воздви́же на тѧ̀, бг҃обл҃же́нне васі́лїе, ты́ же ᲂу҆бѣжа́лъ є҆сѝ ловле́нїѧ льсти́вагѡ сегѡ̀ мїроде́ржца, и҆ ᲂу҆вѧ́злсѧ є҆сѝ вѣнце́мъ нетлѣ́нїѧ, воспѣва́ѧ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ д҃.

Слы́ша хрⷭ҇то́вꙋ за́повѣдь: и҆щи́те пре́жде всегѡ̀ црⷭ҇твїѧ бж҃їѧ и҆ пра́вды є҆гѡ̀, ѡ҆трѧ́слъ є҆сѝ всѧ́кое мїрско́е пристра́стїе. Восхвалѧ́юще таковꙋ́ю ѡ҆ бз҃ѣ ре́вность твою̀, вопїе́мъ:

Ра́дꙋйсѧ, ѿ ю҆́ности до́мъ ѻ҆те́ческїй ѡ҆ста́вивый и҆ сро́дники своѧ̑ и҆ дрꙋ́ги всѧ̑ поки́нꙋвый: ра́дꙋйсѧ, къ до́мꙋ ѻ҆тца̀ нбⷭ҇нагѡ стопы̀ своѧ̀ напра́вивый, широ́кїй пꙋ́ть сласте́й ѿри́нꙋвый.

Ра́дꙋйсѧ, неѧ́сыти пꙋсты́ннѣй ᲂу҆подо́бивыйсѧ, кро́ва себѣ̀ на землѝ не и҆мѣ́вый: ра́дꙋйсѧ, ѻ҆би́телей ра́йскихъ сподо́бивыйсѧ, приста́нище бл҃гоѡти́шное та́мѡ ѡ҆брѣты́й.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ є҃.

Бг҃оте́чнѣй ѕвѣздѣ̀, свѣтоза́рный пꙋ́ть сп҃се́нїѧ показꙋ́ющей, ᲂу҆подо́билсѧ, бл҃же́нне, на́съ, во тмѣ̀ грѣхо́внѣй блꙋжда́ющихъ, на пꙋ́ть пра́вый наста́ви, да сп҃се́ннїи тобо́ю, воспое́мъ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ є҃.

Ви́дѧ ѕлохи́трство дїа́вола, и҆́щꙋща жите́йскими попече́ньми ѡ҆держи́мыхъ въ сѣ́ти своѧ̑ ᲂу҆ловлѧ́ти, противꙋста́лъ є҆сѝ ко́знемъ вра́жїимъ, ни ѡ҆ че́мъ же земнѣ́мъ печа́сѧ. Ви́дѧще сицево́е твоѐ бл҃го́е произволе́нїе, зове́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, всегѡ̀ себє̀ и҆змла́да гдⷭ҇ꙋ врꙋчи́вый и҆ къ томꙋ̀ є҆ди́номꙋ напра́вивый ве́сь тво́й слꙋ́хъ: ра́дꙋйсѧ, того̀ є҆ди́наго всѣ́мъ се́рдцемъ возлюби́вый, и҆ тогѡ̀ є҆ди́нагѡ смире́нный ра́бъ и҆ вѣ́рный дрꙋ́гъ.

Ра́дꙋйсѧ, стезе́ю по́двига всѐ житїѐ своѐ проше́дшїй, и҆ добродѣ́телїю свое́ю со́нмы а҆́гг҃лѡвъ ᲂу҆диви́вый: ра́дꙋйсѧ, нбⷭ҇ный би́серъ многоцѣ́нный на землѝ ѡ҆брѣ́тшїй, чтⷭ҇ото́ю твое́ю ли́къ првⷣныхъ возвесели́вый.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ ѕ҃.

Проповѣ́дꙋѧ па́че всѧ́кагѡ сло́ва житїе́мъ твои́мъ не люби́ти мі́ра, ни ꙗ҆́же въ мі́рѣ, добродѣ́телей кꙋ́плю мно́гꙋ стѧжа́лъ є҆сѝ и҆ влⷣцѣ хрⷭ҇тꙋ̀ ꙗ҆́кѡ всепло́дїе же́ртвенное прине́слъ є҆сѝ, вопїѧ̀ є҆мꙋ̀: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ ѕ҃

Возсїѧ̀, ꙗ҆́кѡ свѣти́ло лꙋчеза́рное, по́двиги твоѧ̑, всебл҃же́нне, ре́вностїю дꙋхо́вною разгорѣ́всѧ, ко мно́жайшемꙋ трꙋдꙋ̀ просте́рлъ є҆сѝ себє̀: а҆да́мꙋ первозда́нномꙋ подо́бѧсѧ, на́гъ на землѝ ходи́лъ є҆сѝ, пло́ть свою̀ ᲂу҆дрꙋча́ѧ. Таковꙋ́ю крѣ́пость дꙋшѝ твоеѧ̀ восхвалѧ́юще, зове́мъ:

Ра́дꙋйсѧ, ѡ҆дѣѧ́нїй тлѣ́нныхъ совле́кшїйсѧ, тѣ́ло своѐ наготѣ̀ преда́вый: ра́дꙋйсѧ, безстра́стїемъ ст҃ы́мъ ѡ҆бле́кшїйсѧ, добродѣ́тели ри́зꙋ свѣ́тлꙋю и҆збра́вый.

Ра́дꙋйсѧ, мра́за лю́тагѡ не ᲂу҆боѧ́выйсѧ, теплоты̀ ра́йскїѧ и҆ска́вый: ра́дꙋйсѧ, зно́ѧ со́лнечнагѡ не ᲂу҆клони́выйсѧ, прохлажде́нїѧ нбⷭ҇нагѡ жела́вый.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ з҃.

Хотѧ́й мꙋ́дрости нбⷭ҇ныѧ сподо́битисѧ, послѣ́довалъ є҆сѝ гла́сꙋ па́ѵла а҆пⷭ҇тола: а҆́ще кто̀ мни́тсѧ мꙋ́дръ бы́ти въ вѣ́цѣ се́мъ, ю҆ро́дъ да быва́етъ, да премꙋ́дръ бꙋ́детъ, и҆ хрⷭ҇та̀ ра́ди ю҆ро́дъ бы́лъ, ꙗ҆́кѡ безꙋ́мна ꙗ҆влѧ́ѧ себѧ̀ мі́рꙋ, ᲂу҆мꙋдри́вшемꙋ же тѧ̀ гдⷭ҇ꙋ воспѣва́ѧ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ з҃.

Ди́внѡ и҆ пречꙋ́днѡ ю҆ро́дство твоѐ бы́сть, пребл҃же́нне, всѧ́кое нече́стїе и҆ беззако́нїе небоѧ́зненнѡ ѡ҆блича́лъ є҆сѝ, мно́гїѧ досаждє́нїѧ и҆ ра̑ны за то̀ претерпѣва́ѧ. Таково́й вели́кїй по́двигъ тво́й ᲂу҆бл҃жа́ѧ, зове́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, ᲂу҆́мъ земно́й ѿри́нꙋвый, нбⷭ҇ный ра́зꙋмъ воспрїѧ́вый: ра́дꙋйсѧ, земнꙋ́ю мꙋ́дрость всю̀ поки́нꙋвый, ю҆ро́дства по́двиги себѣ̀ и҆збра́вый.

Ра́дꙋйсѧ, дїа́вола свои́мъ ю҆ро́дствомъ прехитри́вый и҆ льсти́выхъ сѣте́й є҆гѡ̀ и҆збѣжа́вый: ра́дꙋйсѧ, безꙋ́мна мі́рꙋ себє̀ ꙗ҆ви́вый, мꙋ́дрыхъ вѣ́ка сегѡ̀ всѣ́хъ попра́вый.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ и҃.

Стра́нникъ и҆ прише́лецъ бы́лъ є҆сѝ, пребл҃же́нне васі́лїе, нбⷭ҇нагѡ гра́да і҆ерⷭ҇ли́ма взыскꙋ́ѧ, є҆го́же дости́глъ є҆сѝ, и҆ ны́нѣ воспѣва́еши та́мѡ бг҃ꙋ немо́лчнѡ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ и҃.

Ве́сь къ бг҃ꙋ впери́въ тво́й ᲂу҆́мъ, и҆ возлюбѝ нбⷭ҇наѧ, земно́е всѐ ѡ҆трѧ́слъ є҆сѝ, тѣ́мже на́съ ны́нѣ землѝ приве́рженныхъ къ нбⷭ҇номꙋ ѡ҆братѝ, да и҆зба́вльшесѧ ѿ земна́гѡ пристра́стїѧ и҆ сꙋеты̀ мїрскі́ѧ, бл҃года́рственнѡ возопїи́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, тѣ́ломъ на землѝ пребыва́вый, но земна̑ѧ всѧ̑ презрѣ́вый: ра́дꙋйсѧ, дꙋ́хомъ же на нб҃ѣ ѡ҆бита́вый.

Ра́дꙋйсѧ, ди́вный бж҃їй ᲂу҆го́дниче, житїе́мъ свои́мъ, ꙗ҆́кѡ со́лнце, сїѧ́ющїй: ра́дꙋйсѧ, многотерпѣли́вый хрⷭ҇то́въ подви́жниче, и҆ на́съ къ по́двигѡмъ призыва́ющїй.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ ѳ҃.

Всѧ̑ чи́нове а҆́гг҃льстїи съ нб҃съ на зе́млю мы́сленными прини́кше ѻ҆чи́ма и҆ ви́дѧще твоѧ̑ по́двиги, во ᲂу҆миле́нїи воспѣва́хꙋ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ ѳ҃.

Вѣті́йствовати хотѧ́щїй ѧ҆зы́къ на́шъ безгла́сїемъ свѧзꙋ́етсѧ, ꙗ҆́кѡ не могꙋ́щїй по достоѧ́нїю восхвали́ти добродѣ̑тели твоѧ̑. Не пре́зри на́съ, зовꙋ́щихъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, росо́ю блгⷣти дꙋ́шꙋ свою̀ напои́вый и҆ сѣ́мена бл҃гі́е и҆змла́да въ не́й насади́вый: ра́дꙋйсѧ, плоды̀ сп҃си́тельныѧ въ се́рдцѣ свое́мъ возрасти́вый по́двигами свои́ми, ꙗ҆́кѡ ка́менїемъ многоцѣ́ннымъ, себє̀ ᲂу҆краси́вый.

Ра́дꙋйсѧ, крі́не ра́йскїй, добродѣ́телѧми бл҃гоꙋха́ющїй и҆ се́рдце на́ше ᲂу҆слажда́ющїй: ра́дꙋйсѧ, свѣти́льникъ пресвѣ́тлый во тмѣ̀ грѣхо́внѣй сїѧ́ющїй, на́съ же свѣ́томъ бл҃горазꙋ́мїѧ просвѣща́ющїй.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ і҃.

Сп҃стѝ хотѧ́й ѿ бꙋ́ри въ мо́рѣ потоплѧ́емыхъ и҆ къ тебѣ̀ ѡ҆ сп҃се́нїи свое́мъ возопи́вшихъ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆́мъ на мо́ри, во гра́дѣ москвѣ̀ неѿстꙋ́пнѡ пребыва́ѧ, и҆ ѿ потопле́нїѧ и҆зба́вилъ є҆сѝ, да восхвалѧ́ютъ бг҃а, чꙋде́снѣ тобо́ю и҆̀хъ спа́сшаго, и҆ возопїю́тъ є҆мꙋ̀: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ і҃.

Гдⷭ҇а бг҃а непреста́ннѡ ᲂу҆мо́мъ зрѧ̀, не да́лъ є҆сѝ ѻ҆чи́ма свои́ма сна̀, ни вѣ́ждома дрема́нїѧ, въ мл҃твѣ цр҃ко́внѣй но́щи пребыва́ѧ. Лю́дїе же ви́дѧще таково́е твоѐ къ бг҃ꙋ ᲂу҆се́рдїе, взыва́хꙋ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, высото́ю смире́нїѧ твоегѡ̀ ᲂу҆мы̀ на̑ша ᲂу҆дивлѧ́ющїй, глꙋбино́ю смире́нїѧ сердца̀ на̑ша ᲂу҆милѧ́ющїй: ра́дꙋйсѧ, дꙋ́шꙋ свою̀ хра́минꙋ дꙋ́ха ст҃а́гѡ сотвори́вый и҆ страстє́мъ вхо́дъ въ ню̀ загради́вый.

Ра́дꙋйсѧ, креста̀ гдⷭ҇нѧ носи́тель терпѣли́вый, всѣ́мъ се́рдцемъ є҆го̀ взыска́вый: ра́дꙋйсѧ, и҆́го гдⷭ҇нѣ ꙗ҆́кѡ бл҃го́е возлюби́вый, бре́мѧ ле́гкое є҆гѡ̀ ра́достнѡ под̾ѧ́вый.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ а҃і.

Пѣ́нїе всеꙋмиле́нное тебѣ̀, всебл҃же́нне, приносѧ́ще, вопїе́мъ: ꙗ҆́коже дре́влѣ чꙋдодѣ́йствꙋѧ, разсла́бленныхъ и҆сцѣлѧ́лъ є҆сѝ, слѣпы̑мъ прозрѣ́нїе дарова́лъ є҆сѝ, та́кѡ и҆ ны́нѣ дꙋ́ши на̑ша, грѣха́ми разсла́бленныѧ и҆ похотьмѝ ѡ҆слѣпле́нныѧ, и҆сцѣлѝ, да вопїе́мъ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ а҃і.

Свѣтопода́тельна свѣти́льника вели́кагѡ зри́мъ тебѐ, пребл҃же́нне васі́лїе, наставлѧ́юща на пꙋ́ть пра́вый блꙋжда́ющихъ во тмѣ̀ и҆ сѣ́ни сме́ртнѣй. Тогѡ̀ ра́ди вопїе́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, лꙋчꙋ̀ пра́вды хрⷭ҇то́вой посо́бствꙋющїй, мглꙋ̀ помыслѡ́въ сꙋ́етныхъ разгонѧ́ющїй: ра́дꙋйсѧ, зарѐ и҆́стины є҆ѵⷢ҇льскїѧ, тмꙋ̀ страсте́й ѡ҆свѣща́ющаѧ и҆ ѡ҆б̾ѧ́тыхъ є҆́ю ѿ ги́бели вѣ́чныѧ сп҃са́ющаѧ.

Ра́дꙋйсѧ, ᲂу҆́гль бжⷭ҇твенный, по́хѡти на̑ша ѡ҆палѧ́ющїй, лꙋка́выѧ ко́зни бѣсо́вскїѧ потреблѧ́ющїй: ра́дꙋйсѧ, пла́мень нбⷭ҇ный, хла́дныѧ сердца̀ на̑ша возгрѣва́ющїй, ᲂу҆мы́ же свѣ́томъ бжⷭ҇твеннымъ ѡ҆зарѧ́ющїй.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ в҃і.

Блгⷣтїю бж҃їею просвѣща́емый, бг҃обл҃же́нне васі́лїе, просвѣтѝ на́шъ ᲂу҆́мъ и҆ ѡ҆чи́сти на́ше се́рдце, да сподо́бимсѧ и҆ мы̀ воспѣва́ти съ тобо́ю кꙋ́пнѡ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ в҃і.

Пою́щихъ твоѧ̑ по́двиги, восхвалѧ́ющихъ твоѧ̑ ѕлострада̑нїѧ, прославлѧ́ющихъ твоѐ ю҆ро́дство, дивѧ́щихсѧ твои̑мъ добродѣ́телємъ не ѡ҆ста́ви свои́мъ хода́тайствомъ пред̾ гдⷭ҇омъ, да воспое́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, непреста́нный ѡ҆ на́съ бг҃ꙋ мл҃твенниче, млⷭ҇ть бж҃їю на на́съ призыва́ющїй: ра́дꙋйсѧ, крѣ́пкїй на́шъ защи́тниче, ѿ бѣ́дъ и҆ скорбе́й на́съ ѡ҆хранѧ́ющїй.

Ра́дꙋйсѧ, напа́ствꙋемыхъ ско́рый и҆зба́вителю, на пꙋ́ть сп҃се́нїѧ наставлѧ́ющїй: ра́дꙋйсѧ, гра́дꙋ на́шемꙋ москвѣ̀ всегда́шнїй покрови́телю, по́мощь свою̀ всѣ̑мъ чтꙋ́щымъ тѧ̀ прⷭ҇нѡ ꙗ҆влѧ́ющїй.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ г҃і.

Ѽ пребл҃же́нне и҆ достоꙋго́дне васі́лїе, ма́лое сїѐ похвале́нїе ѿ на́съ ꙗ҆́кѡ пло́дъ бл҃годаре́нїѧ прїимѝ, ꙗ҆́кѡ гла́съ проше́нїѧ ᲂу҆слы́ши, да и҆зба́вимсѧ твои́ми ѡ҆ на́съ бг҃ꙋ мл҃твами ѿ ѡ҆быше́дшихъ ѕѡ́лъ и҆ напа́стей, и҆ возопїе́мъ бг҃ꙋ, сп҃си́телю на́шемꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

Се́й конда́къ чте́тсѧ г҃-жды. И҆ па́ки і҆́косъ а҃-й и҆ конда́къ а҃-й.

Мл҃твы бл҃же́нномꙋ васі́лїю, хрⷭ҇та̀ ра́ди ю҆ро́дивомꙋ, моско́вскомꙋ чꙋдотво́рцꙋ

І҆́косъ а҃.

А҆гг҃лоподо́бнѡ житїѐ твоѐ бы́сть бг҃обл҃же́нне и҆ чтⷭ҇ота̀ вои́стиннꙋ нескве́рна: вѣ́дый бо, ꙗ҆́кѡ любвѐ мі́ра сегѡ̀ вражда̀ бг҃ꙋ є҆́сть, не восхотѣ́лъ є҆сѝ дрꙋ́гъ мі́рꙋ бы́ти, но преда́лъ є҆сѝ всего̀ себє̀ бг҃ꙋ, таково́мꙋ вели́чїю по́двига твоегѡ̀ дивѧ́щесѧ вопїе́мъ:

Ра́дꙋйсѧ, вѣ́рный гдⷭ҇а слꙋжи́телю, лоза̀ преди́внаѧ хрⷭ҇то́ва вїногра́да: ра́дꙋйсѧ, житїѧ̀ добродѣ́тельнагѡ ᲂу҆чи́телю, ѻ҆вча̀ и҆збра́нное гдⷭ҇нѧ ста́да.

Ра́дꙋйсѧ, ло́на а҆враа́ма насе́льниче, раѧ̀ пресла́достнагѡ жи́тель: ра́дꙋйсѧ, црⷭ҇твїѧ нбⷭ҇нагѡ наслѣ́дниче, та́мѡ себѣ̀ воспрїѧ́вый ѻ҆би́тель.

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Конда́къ а҃.

И҆збра́нный сосꙋ́дъ бж҃їей блгⷣти, мѵ́ромъ добродѣ́телей преиспо́лненный, достоꙋго́дне васі́лїе, ꙗ҆́кѡ и҆збавлѧ́еми ѿ всѧ́кихъ бѣ́дъ и҆ напа́стей твои́мъ ѡ҆ на́съ ко гдⷭ҇ꙋ те́плымъ предста́тельствомъ, бл҃года́рственное сїѐ тебѣ̀ пѣ́нїе приносѧ́ще зове́мъ:

Ра́дꙋйсѧ, пребл҃же́нне васі́лїе, ю҆ро́де бг҃омꙋ́дре, моско́вскїй чꙋдотво́рче.

Мл҃тва а҃

Ѽ вели́кїй ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ, и҆́стинный дрꙋ́же и҆ вѣ́рный ра́бе всетворца̀ гдⷭ҇а бг҃а, пребл҃же́нне васі́лїе! Оу҆слы́ши ны̀ многогрѣ́шныѧ, ны́нѣ вопїю́щыѧ къ тебѣ̀ и҆ призыва́ющыѧ и҆́мѧ твоѐ ст҃о́е: поми́лꙋй ны̀ припа́дающыѧ дне́сь къ ра́цѣ моще́й твои́хъ: прїимѝ ма́лое на́ше и҆ недосто́йное сїѐ моле́нїе, ᲂу҆милосе́рдисѧ над̾ ᲂу҆бо́жествомъ на́шимъ, и҆ мл҃твами твои́ми и҆сцѣлѝ всѧ́къ недꙋ́гъ и҆ болѣ́знь дꙋ́ши и҆ тѣ́ла на́шегѡ грѣ́шнагѡ, и҆ сподо́би ны̀ тече́нїе жи́зни сеѧ̀ невреди́мѡ ѿ ви́димыхъ и҆ неви́димыхъ вра̑гъ безгрѣ́шнѡ прейтѝ, и҆ хрⷭ҇тїа́нскꙋю кончи́нꙋ непосты́днꙋ, ми́рнꙋ, безмѧте́жнꙋ, и҆ нбⷭ҇нагѡ црⷭ҇твїѧ наслѣ́дїе полꙋчи́ти со всѣ́ми ст҃ы́ми во вѣ́ки вѣкѡ́въ. А҆ми́нь.

Мл҃тва в҃. (ѿ слѣпоты̀, болѣ́зни но́гъ, ко́жныхъ болѣ́зней)

Ѽ бл҃же́ннаѧ дꙋшѐ, ѽ премꙋ́дрости и҆спо́лненный ра́зꙋме: возсїѧ̀ бо на́мъ свѣтонезаходи́мое со́лнце весе́лїѧ, просвѣща́ѧ рѡссі́йское ца́рство: ѿ бѣсѡ́въ ᲂу҆ѧ́звленныхъ и҆сцѣли́тель, па́че же и҆ сами́хъ бѣсѡ́въ прогони́тель, слѣпы́мъ прозрѣ́нїе, хромы̑мъ хожде́нїе, слѧ́чєннымъ и҆справле́нїе, болѧ́щымъ всѣ̑мъ и҆сцѣле́нїе и҆ здра́вїе: ѿ бѣ́дъ и҆ скорбе́й и҆збавле́нїе, печа̑льнымъ ᲂу҆тѣше́нїе.

Мл҃тва г҃.

Ѽ ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ, пребл҃же́нне васі́лїе! Оу҆слы́ши ны̀, многогрѣ̑шныѧ, ны́нѣ вопїю́щїѧ къ тебѣ̀: поми́лꙋй ны̀, ра́бъ бж҃їихъ (и҆́мⷬ҇къ), и҆ ᲂу҆млⷭ҇рдисѧ над̾ ᲂу҆бо́жествомъ на́шимъ. И҆ мл҃твами твои́ми и҆сцѣлѝ всѧ́къ недꙋ́гъ и҆ болѣ́знь дꙋ́ши и҆ тѣ́ла на́шегѡ грѣ́шнагѡ, и҆ сподо́би ны̀ тече́нїе жи́зни сеѧ̀ невреди́мо, ѿ ви́димыхъ и҆ неви́димыхъ вра̑гъ, и҆ безгрѣ́шнѡ прейтѝ, и҆ хрⷭ҇тїа́нскꙋю кончи́нꙋ непосты́днꙋ, ми́рнꙋ, безмѧте́жнꙋ, и҆ нбⷭ҇нагѡ црⷭ҇твїѧ наслѣ́дїе полꙋчи́ти, со всѣ́ми ст҃ы́ми, во вѣ́ки вѣкѡ́въ.

Краткое житие бла­жен­ного Ва­си­лия, Мос­ков­ского чудотворца

Свя­той бла­жен­ный Ва­си­лий, Мос­ков­ский чу­до­тво­рец, ро­дил­ся в де­каб­ре 1469 го­да в Москве. Бла­жен­ный ро­дил­ся на па­пер­ти Бо­го­яв­лен­ско­го со­бо­ра в Ело­хо­ве, где мать его Ан­на го­ря­чо мо­ли­лась.

От­ро­ка от­да­ли в уче­ние са­пож­но­му ре­ме­с­лу. Од­на­жды один ку­пец за­ка­зал са­по­ги и про­сил сде­лать их та­ки­ми, чтобы не сно­сить за год. «Со­шьем та­кие, что и не из­но­сишь их». На недо­умен­ный во­прос ма­сте­ра уче­ник от­ве­тил, что за­каз­чик да­же не обу­ет но­вые са­по­ги, так как ско­ро умрет. Через несколь­ко дней про­ро­че­ство сбы­лось. Ма­стер по­нял, что Ва­си­лий не про­стой че­ло­век.

В шест­на­дца­ти­лет­нем воз­расте бла­жен­ный Ва­си­лий на­чал тер­ни­стый путь юрод­ства. В па­ля­щий зной и лю­тый мо­роз хо­дил он на­гой и бо­сой по ули­цам Моск­вы. Вско­ре жи­те­ли при­зна­ли в нем юро­ди­во­го, че­ло­ве­ка Бо­жия, об­ли­чи­те­ля неправ­ды. У Пре­чи­стен­ских во­рот он уви­дел бе­са в об­ли­ке ни­ще­го и немед­лен­но про­гнал. По­се­щая корч­мы, бла­жен­ный ви­дел зер­на добра в пад­ших лю­дях, под­креп­лял их лас­кой. Ко­гда свя­той од­на­жды про­хо­дил ми­мо до­ма, в ко­то­ром безум­но ве­се­ли­лись и пьян­ство­ва­ли, то со сле­за­ми об­ни­мал уг­лы до­ма. На во­прос, что это зна­чит, он от­ве­чал: «Ан­ге­лы скорб­ные сто­ят у до­ма и со­кру­ша­ют­ся о гре­хах люд­ских, а я со сле­за­ми упра­ши­вал их мо­лить Гос­по­да об об­ра­ще­нии греш­ни­ков».

Очи­стив ве­ли­ки­ми по­дви­га­ми и мо­лит­ва­ми свою ду­шу, бла­жен­ный Ва­си­лий спо­до­бил­ся да­ра пред­ви­де­ния. В 1547 го­ду он пред­ска­зал ве­ли­кий по­жар Моск­вы, мо­лит­вой уга­сил по­жар в Нов­го­ро­де. Не бо­ял­ся об­ли­чать св. Ва­си­лий и силь­ных ми­ра се­го. Од­на­жды об­ли­чил бла­жен­ный ца­ря Иоан­на Гроз­но­го за то, что он во вре­мя бо­го­слу­же­ния был за­нят мыс­ля­ми о по­строй­ке двор­ца на Во­ро­бье­вых го­рах.

Про­ве­дя 72 го­да в по­дви­ге юрод­ства, бла­жен­ный Ва­си­лий скон­чал­ся 2 ав­гу­ста 1557 г. в воз­расте 88 лет. Его те­ло бы­ло по­гре­бе­но в при­де­ле Тро­иц­ко­го хра­ма, ко­то­рый вме­сте с Со­бо­ром По­кро­ва, «что на рву», стал в на­ро­де име­но­вать­ся хра­мом Ва­си­лия Бла­жен­но­го.

Про­слав­лен бла­жен­ный 2 ав­гу­ста 1588 г.

Полное житие бла­жен­ного Ва­си­лия, Мос­ков­ского чудотворца

Свя­той бла­жен­ный Ва­си­лий, Мос­ков­ский чу­до­тво­рец, ро­дил­ся в де­каб­ре 1468 го­да на па­пер­ти под­мос­ков­но­го Ело­хов­ско­го хра­ма в честь Вла­ди­мир­ской ико­ны Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Ро­ди­те­ли его бы­ли из про­стых и от­да­ли сы­на в уче­ние са­пож­но­му ре­ме­с­лу. Во вре­мя уче­ния бла­жен­но­го его ма­сте­ру при­шлось быть сви­де­те­лем од­но­го уди­ви­тель­но­го слу­чая, ко­гда он по­нял, что уче­ник его – необык­но­вен­ный че­ло­век. Один ку­пец при­вез на баржах в Моск­ву хлеб и за­шел в ма­стер­скую за­ка­зать са­по­ги, про­ся сде­лать их та­ки­ми, чтобы не сно­сил их за год. Бла­жен­ный Ва­си­лий про­сле­зил­ся: "Со­шьем те­бе та­кие, что и не из­но­сишь их". На недо­умен­ный во­прос ма­сте­ра уче­ник объ­яс­нил, что за­каз­чик не обу­ет са­по­ги, вско­ре умрет. Через несколь­ко дней про­ро­че­ство сбы­лось.

В 16 лет свя­той при­шел в Моск­ву и на­чал тер­ни­стый по­двиг юрод­ства. В па­ля­щий лет­ний зной и трес­ку­чий лю­тый мо­роз хо­дил он на­гой и бо­сой по ули­цам Моск­вы. Стран­ны бы­ли его по­ступ­ки: то опро­кинет ло­ток с ка­ла­ча­ми, то про­льет кув­шин с ква­сом. Рас­сер­жен­ные тор­гов­цы би­ли бла­жен­но­го, но он с ра­до­стью при­ни­мал по­бои и бла­го­да­рил за них Бо­га. А по­том об­на­ру­жи­ва­лось, что ка­ла­чи бы­ли пло­хо ис­пе­че­ны, квас при­го­тов­лен негод­ным. По­чи­та­ние бла­жен­но­го Ва­си­лия быст­ро рос­ло: в нем при­зна­ли юро­ди­во­го, че­ло­ве­ка Бо­жия, об­ли­чи­те­ля неправ­ды.

Один ку­пец за­ду­мал по­стро­ить на По­кров­ке в Москве ка­мен­ную цер­ковь, но три­жды сво­ды ее об­ру­ши­ва­лись. Ку­пец об­ра­тил­ся за со­ве­том к бла­жен­но­му, а он на­пра­вил его в Ки­ев: "Най­ди там убо­го­го Иоан­на, он даст те­бе со­вет, как до­стро­ить цер­ковь". При­е­хав в Ки­ев, ку­пец разыс­кал Иоан­на, ко­то­рый си­дел в бед­ной ха­те и ка­чал пу­стую люль­ку. "Ко­го ты ка­ча­ешь?" – спро­сил ку­пец. "Ро­ди­мую ма­туш­ку, пла­чу неоплат­ный долг за рож­де­ние и вос­пи­та­ние". То­гда толь­ко вспом­нил ку­пец свою мать, ко­то­рую вы­гнал из до­ма, и ему ста­ло яс­но, по­че­му он ни­как не мо­жет до­стро­ить цер­ковь. Вер­нув­шись в Моск­ву, он воз­вра­тил мать до­мой, ис­про­сил у нее про­ще­ние и до­стро­ил цер­ковь.

Про­по­ве­дуя ми­ло­сер­дие, бла­жен­ный по­мо­гал преж­де все­го тем, кто сты­дил­ся про­сить ми­ло­сты­ню, а меж­ду тем нуж­дал­ся в по­мо­щи бо­лее дру­гих. Был слу­чай, что он от­дал бо­га­тые цар­ские по­дар­ки куп­цу-ино­стран­цу, ко­то­рый остал­ся безо все­го и, хо­тя три дня уже ни­че­го не ел, не мог об­ра­тить­ся за по­мо­щью, так как но­сил хо­ро­шую одеж­ду.

Су­ро­во осуж­дал бла­жен­ный тех, кто по­да­вал ми­ло­сты­ню с ко­рыст­ны­ми це­ля­ми, не из со­стра­да­ния к бед­но­сти и несча­стью, а на­де­ясь лег­ким пу­тем при­влечь бла­го­сло­ве­ние Бо­жие на свои де­ла. Од­на­жды бла­жен­ный уви­дел бе­са, ко­то­рый при­нял об­лик ни­ще­го. Он си­дел у Пре­чи­стен­ских во­рот и всем, кто по­да­вал ми­ло­сты­ню, ока­зы­вал немед­лен­ную по­мощь в де­лах. Бла­жен­ный раз­га­дал лу­ка­вую вы­дум­ку и про­гнал бе­са. Ра­ди спа­се­ния ближ­них бла­жен­ный Ва­си­лий по­се­щал и корч­мы, где ста­рал­ся да­же в са­мых опу­стив­ших­ся лю­дях уви­деть зер­но добра, под­кре­пить их лас­кой, обод­рить. Мно­гие за­ме­ча­ли, что, ко­гда бла­жен­ный про­хо­дил ми­мо до­ма, в ко­то­ром безум­но ве­се­ли­лись и пьян­ство­ва­ли, он со сле­за­ми об­ни­мал уг­лы то­го до­ма. Юро­ди­во­го спра­ши­ва­ли, что это зна­чит, и он от­ве­чал: "Ан­ге­лы скорб­ные сто­ят у до­ма и со­кру­ша­ют­ся о гре­хах люд­ских, а я со сле­за­ми упра­ши­вал их мо­лить Гос­по­да об об­ра­ще­нии греш­ни­ков".

Очи­стив ве­ли­ки­ми по­дви­га­ми и мо­лит­вой свою ду­шу, Бла­жен­ный спо­до­бил­ся и да­ра пред­ви­де­ния бу­ду­ще­го. В 1547 го­ду он пред­ска­зал ве­ли­кий по­жар Моск­вы; мо­лит­вой уга­сил по­жар в Нов­го­ро­де; од­на­жды упрек­нул ца­ря Иоан­на Гроз­но­го, что он во вре­мя бо­го­слу­же­ния был за­нят мыс­ля­ми о по­строй­ке двор­ца на Во­ро­бье­вых го­рах.

Скон­чал­ся бла­жен­ный Ва­си­лий 2 ав­гу­ста 1557 го­да. Свя­ти­тель Мос­ков­ский мит­ро­по­лит Ма­ка­рий с со­бо­ром ду­хо­вен­ства со­вер­шил по­гре­бе­ние свя­то­го. Его те­ло бы­ло по­гре­бе­но у Тро­иц­кой церк­ви, что на рву, где в 1554 го­ду был при­стро­ен По­кров­ский со­бор в па­мять по­ко­ре­ния Ка­за­ни. Про­слав­лен бла­жен­ный Ва­си­лий Со­бо­ром 2 ав­гу­ста 1588 го­да, ко­то­рый воз­гла­вил свя­тей­ший пат­ри­арх Иов.

В опи­са­нии об­ли­ка свя­то­го со­хра­ни­лись ха­рак­тер­ные по­дроб­но­сти: "наг весь, в ру­ке по­со­шок". По­чи­та­ние бла­жен­но­го Ва­си­лия все­гда бы­ло на­столь­ко силь­ным, что Тро­иц­кий храм и при­стро­ен­ная По­кров­ская цер­ковь и до­ныне име­ну­ют­ся хра­мом Ва­си­лия Бла­жен­но­го.

Вери­ги свя­то­го хра­нят­ся в Мос­ков­ской ду­хов­ной ака­де­мии.

См. так­же: "Пре­став­ле­ние свя­то­го и пра­вед­но­го Ва­си­лия Бла­жен­но­го, чу­до­твор­ца Мос­ков­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.